eitaa logo
💓تنها مسیری های کردستان
602 دنبال‌کننده
6.9هزار عکس
5.1هزار ویدیو
58 فایل
تنهامسیریان کردستان عزیز خیلی خوش هاتین وه کانال خودان پیشنهاد و انتقادات @F313iar مشاوره @MoshaverTm براساس نظام فکری استاد بزرگوار حجت الاسلام پناهیان لینک کانال اصلی تنهامسیرآرامش👇 https://eitaa.com/IslamLifeStyles
مشاهده در ایتا
دانلود
💓تنها مسیری های کردستان
🌹 #کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌴 #شماره_67 وقال عليه السلام : لاَ تَسْتَحِ مِنْ إِعْطَاءِ الْقَلِيلِ، فَ
🌹 🌴 وقال عليه السلام : الْعَفَافُ زِينَةُ الْفَقْرِ، [والشُّكْرُ زِينَةُ الغِنَى]. خويشتن دارى زينت فقر است، و شكر گزارى زينت بى نيازى است.
💓تنها مسیری های کردستان
🌹 #کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌴 #شماره_68 وقال عليه السلام : الْعَفَافُ زِينَةُ الْفَقْرِ، [والشُّكْرُ
شرح و تفسير زينت فقر و غنا امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه اش از زينت فقر و زينت غنا سخن مى گويد و مى فرمايد: «خويشتن دارى و عفت زينت فقر و شکرگزارى زينت غناست»; (الْعَفَافُ زِينَةُ الْفَقْرِ، وَالشُّکْرُ زِينَةُ الْغِنَى). فقير در معرض آفات مختلفى قرار دارد: اظهار حاجت توأم با ذلت، دست بردن به سوى اموال حرام، ناسپاسى در برابر خداوند و مانند اينها. اما اگر خويشتن دار باشد نه دست حاجت به سوى لئيمان مى برد و نه عزت نفس خود را زير پا مى گذارد، نه آلوده حرام مى شود و نه زبان به ناشکرى مى گشايد، بنابراين عفت به معناى خويشتن دارى، زينت فقر است، از اين رو خداوند از اين گونه فقيران در قرآن مجيد با عظمت ياد کرده و مى فرمايد: «(لِلْفُقَراءِ الَّذِينَ أُحْصِرُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ لاَ يَسْتَطِيعُونَ ضَرْباً فِي الأَْرْضِ يَحْسَبُهُمُ الْجَاهِلُ أَغْنِيَاءَ مِنَ التَّعَفُّفِ تَعْرِفُهُمْ بِسِيمَاهُمْ لاَ يَسْئَلُونَ النَّاسَ إِلْحَافًا); (انفاق شما مخصوصاً بايد) براى نيازمندانى باشد که در راه خدا در تنگنا قرار گرفتند (از وطن خود براى شرکت در ميدان جهاد آواره شده و در تأمين زندگى وامانده اند) آنها نمى توانند (براى تأمين روزى) مسافرتى کنند و از شدت خويشتن دارى افراد ناآگاه آنها را بى نياز مى پندارند; اما آنها را از چهره هايشان مى توانى بشناسى. آنان هرگز با اصرار چيزى از کسى نمى خواهند».(1) اين همان عفت است که زينت فقر است. البته بايد توجه داشت که عفت معناى عام و معناى خاصى دارد: معناى خاص آن پاکدامنى در مقابل آلودگى هاى جنسى و معناى عام آن هر گونه خويشتن دارى در برابر گناه و کارهاى زشت و پست است. در حديث ديگرى از امام(عليه السلام) در غررالحکم مى خوانيم: «مَنْ عَفَّ خَفَّ وِزْرُهُ وَعَظُمَ عِنْدَاللّهِ قَدْرُهُ; آن کس که عفاف پيشه کند بار گناهش سبک و قدر و مقامش در پشگاه خدا افزون مى شود». اما در مورد غنا که بهترين زينت شکرگزارى است; نه تنها شکر لفظى بلکه شکر عملى. اغنيا و ثروتمندانى که شرک عملى به جا مى آورند، به نيازمندان کمک مى کنند، در کارهاى خير و عام المنفعه سرمايه گذارى مى نمايند، به آنها که وام مى خواهند وام مى دهند و حتى به کسانى که محتاجند و روى سؤال ندارند به طور پنهانى کمک مى کنند آنها برترين زينت را در زندگى براى خود فراهم کرده اند، در پيشگاه خدا آبرومندند و در برابر خلق خدا نيز داراى شخصيت و آبرو و چه زينتى از اين بالاتر. اما اگر غنىّ راه طغيان پيش گيرد، در کمک به ديگران بخل بورزد، آلوده شهوات و عيش و نوش گردد، در نظر همه زشت و منفور خواهد شد. البته همه بايد شکر نعمت هاى خدا را به جا آورند; ولى اين کار براى آنها که مشمول نعمت بيشترى هستند زيبنده تر، بلکه لازم تر است. شکر نعمت را بايد از پيامبران بزرگ الهى ياد گرفت; سليمان که ملک و حکومت بى مانندى داشت و جن و انس سر بر فرمان او بودند و بسيارى از قواى زمين و آسمان در خدمت او قرار داشتند هنگامى که مى بيند يکى از شاگردانش به نام «آصف بن برخيا» چنان مقام والاى روحانى پيدا کرده که مى تواند تخت «بلقيس» را در يک چشم بر هم زدن از شهر سبأ به شام نزد وى حاضر کند مى گويد: «(هَذَا مِنْ فَضلِ رَبِّى لِيَبْلُوَنِى أَشْکُرُ أَمْ أَکْفُرُ); خداوند چنين نعمتى را در اختيار من گذاشته تا مرا بيازمايد که آيا شکر نعمت به جاى مى آورم يا نه (و به يقين من شاکر و سپاس گزار اويم».(2) شکرگزارى نه تنها براى غنىّ زينت، بلکه موجب فزونى نعمت است. رسول خدا(صلى الله عليه وآله)» فرمود: «مَا فَتَحَ اللَّهُ عَلَى عَبْد بَابَ شُکْر فَخَزَنَ عَنْهُ بَابَ الزِّيَادَةِ; خدا درِ شکرگزارى را به روى کسى نگشود که زيادى نعمت را از او باز دارد».(3) (1). بقره، آيه 273. (2). نمل، آيه 40. (3). کافى، ج 2، ص 94، ح 2.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 راه خلاصی از تنهایی و افسردگی وابستگی به هر چیزی برای انسان ضرر دارد.❌ چه انسان آن را داشته باشد و چه نداشته باشد.👌 تنها وابستگی مفید در عالم وابستگی به خدا و اولیاء خداست.💯 👈 اگر علاقه ی خود را به خدا و اولیائش در حد وابستگی بالا ببریم، تازه طعم زندگی و عشق را خواهیم چشید و از تنهایی و افسردگی خارج خواهیم شد.✅ 🌼@tanhamasirKordestan
🔴 کاهش میزان تولد به کم‌ترین حد خود در ۵۰ سال گذشته! تسنیم نوشت: 👇 میزان موالید از حدود ۲۰ در هر هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۹۴ با کاهشی محسوس به ۱۴.۴ در هر هزار نفر جمعیت در سال ۱۳۹۸ و به کم‌ترین حد خود طی ۵۰ سال گذشته رسیده است.❗️ 🔹این در حالیست که چهار سال از ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری می‌گذرد! 🔷🔹 @tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
💢 دعا خوبه، اما تو فرق می‌کنی! ▪️ شما به کسانی که در هنگام لشکرکشی دشمن، بجای کمک به امام زمانشان،
💢 بعضی آدمها را باید خواند، پس ورق بزن! ▪️ اینکه گروهی جایگاهِ اجتماعی دارند یا تعداد طرفدارانشان زیاد است (با وجود اینکه در زمینه‌ای خاص مهارت دارند)، دلیل بر صحتِ تمامِ اعمالِ آنها نمی‌شود. ▫️ ما باید ارزشهای زندگیمان را بر اساس نظراتِ فردی (امام زمان) تنظیم کنیم که از همه عاقل‌تر و عادل‌تر است. ▪️ به عقیده شما نظر سلبریتی‌ها مهم است یا امام زمان؟ بعضی افراد در ظاهر عمل خوبی انجام می‌دهند، اما در باطن به دنبال منافع خود هستند.❗️ 📖 آدمها مثل کتاب هستند؛ ❢ از روی بعضی باید رونوشت گرفت. ❢ بعضی را باید چند بار بخوانی تا بتوانی درکشان کنی. ❢ اما بعضی از کتابها را باید نخوانده کنار گذاشت. ▫️ کربلا رخ داد، چون گروهی منافق، کتابِ اشتباهی را علم کردند و با همین ترفند، طرفدارانِ خود را زیاد کردند و با شعار «بُغضاً لِأَبیک» لشکر کشی کردند. طرفدارانشان جوری توجیه شده بودند که حتی در فرات، غسلِ شهادت می‌کردند. ‼️ ⚠️ همه اینها یک دلیل داشت و آن هم این بود که آنها با کتابی به اسمِ قرآنِ ناطق آشنایی نداشتند. 5⃣ ◼️◾️@tanhamasirKordestan
🎊مهد و پیش دبستانی تنها مسیر افتتاح شد🎊 🔶آغاز ثبت نام مهد و پیش دبستانی مجازی تنهامسیر آرامش با کمترین هزینه👏👏 🔶به صورت هدفمند ؛ همه جانبه و فعالیت محور به همراه مربی های توانمند و ارتباط دو طرفه مربی و کودکان 😇 ✅آشنایی با و انس با قرآن در قالب 📚 ✅ و کودکان ✅انواع های خلاقانه و هدفمند ✅🎨 و🎭 ✅ و👀 ✅ و ➖➕ ✅ های زندگی و معاشرت👥 ✅موارد زیر به صورت فوق برنامه در خلال کلاس ها ارائه میگردد😍👇👇 🔸🗿 🔸آشنایی با اشعار 📖 🔸آشنایی با مفاهیم اولیه 🔭 🔸آشنایی با مشاغل و ⚖ ✅آغاز کلاس ها از اول مخصوص سنین ۴تا ۶ سال ✅هزینه آموزش های مشابه یک سال تحصیلی در موسسات دیگر ۲ الی ۴ میلیون میباشد ✅تخفیف ویژه اعضای تنها مسیر آرامش 👈 شهریه ی ماهیانه فقط ۵۰هزار تومان😍😍 برای اطلاعات بیشتر میتونید به ادمین ما مراجعه بفرمایید👇 @Admin_sabtenam8
🔸گاهی همسرت ازت کارایی رو میخواد که واقعا حالش رو نداری، حسش رو نداری😕 اما انجامش بده ، این تولید محبت میکنه بینتون...😍 💥این تمرین رو هیچ وقت یادتون نره... 🔷🔹 @tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📩 💢 هر اندوه بیهوده‌ای را با تعقل و تفکر می‌توان برطرف کرد... اگر می‌خواهی حال خوش معنوی پیدا کنی با عقل خودت، اقدام به اندوه‌زدایی کن؛ یعنی خوب فکر کن و اندوه‌های بیخود را از دلت بیرون بریز! 💡اگر خوب فکر کنی، خواهی گفت: «اصلاً من چرا ناراحت بودم؟! چرا غصه می‌خوردم؟!» مثلاً به خودت بگو: ۱. این مشکل برطرف خواهد شد، ۲. هستند کسانی که بیشتر از تو مشکل دارند، ۳. این یک امتحان الهی است، ۴. خدا از اینکه تو داری زجر می‌کشی ناراحت است و برایت جبران خواهد کرد ۵. یک زمانی می‌رسد که اصلاً این غصه‌ها از یادت می‌رود و... 🌹حضرت علی(ع) می‌فرماید: ریشه و اصل عقل، قدرت است و ثمره و میوۀ عقل هم شادی است «أَصْلَ الْعَقْلِ الْقُدْرَةُ وَ ثَمَرَتَهَا السُّرُورُ» یعنی اگر کسی عقل داشته باشد و از عقلش درست استفاده کند، به سرور می‌رسد و شاد می‌شود...👌✨ 🤔یکی از روش‌های برطرف کردن غم، فکر کردن دربارۀ مرگ است. به ما توصیه شده که با یاد مرگ، اندوه را از دل ببریم و به سرور برسیم. «ذِکْرُ الْمَوْتِ مَسَرَّةُ کُلِّ زَاهِدٍ وَ لَذَّةُ کُلِّ مُؤْمِنٍ» کسی که زیاد به مرگ بیندیشد، غم از دلش می‌رود...🕊✨ ⚠️ اندوه بیهوده یعنی کفر، ناسپاسی و بی‌خدایی! دوست‌جان☺️ ✅ با عقلت، اندوه‌ها را از دلت بیرون بریز تا به حال خوش معنوی برسی؛ این یک راه مهم برای رسیدن به سرور معنوی است. ◼️◾️@tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌹 #کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌴 #شماره_68 وقال عليه السلام : الْعَفَافُ زِينَةُ الْفَقْرِ، [والشُّكْرُ
🌹 🌴 إِذَا لَمْ يَکُنْ مَا تُرِيدُ فَلاَ تُبَلْ مَا کُنْتَ. امام(عليه السلام) فرمود: هنگامى که آنچه را مى خواهى انجام نمى گيرد، هرگونه باشى اعتنا نکن (و نگران مباش).
💓تنها مسیری های کردستان
🌹#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌴#شماره_69 إِذَا لَمْ يَکُنْ مَا تُرِيدُ فَلاَ تُبَلْ مَا کُنْتَ. امام(ع
شرح و تفسير امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه به افرادى که در رسيدن به مقصودشان ناکام مى مانند دستورى مى دهد که مايه آرامش است، مى فرمايد: «هنگامى که آنچه را مى خواهى انجام نمى گيرد، هرگونه باشى اعتنا نکن»; (إِذَا لَمْ يَکُنْ مَا تُرِيدُ فَلاَ تُبَلْ(1) مَا کُنْتَ). براى اين جمله تفسيرهاى متعددى از سوى شارحان نهج البلاغه ذکر شده است; اکثر شارحان بر اين عقيده اند که اين سخن حکيمانه اشاره به همان چيزى است که در قرآن مجيد آمده: (لِکَيْلا تَأْسَوْا عَلى ما فاتَکُم)(2) يعنى هنگامى که به مقصد نرسيدى غمگين مباش، چرا که اگر مقصود مادى است دنياى مادى بقايى ندارد و اگر مقصود معنوى است خداوند براى تلاشى که کردى به تو اجر و پاداش مى دهد. بعضى ديگر مانند «محمد عبده» گفته اند که منظور اين است که اگر به مقصود نرسيدى دست از تلاش و کوشش بر ندار و به سخنان اين و آن اعتنا مکن. بعضى ديگر گفته اند: مقصود اين است که اگر به مقصود نرسيدى به همان حال که هستى راضى باش تا از مقام و مرتبه تو نزد خداوند کاسته نشود. تفسير چهارمى براى اين سخن به نظر مى رسد که از بعضى جهات مناسب تر است و آن اين که اگر به مقصود نرسيدى به هر صورت باشى تفاوتى نمى کند مثل اين که کسى هدفش اين بوده که در فلان شهر زندگى کند و موفقيت خود را تنها در آنجا مى بيند. اگر اين مقصود براى او حاصل نشود چه تفاوتى مى کند که در هر شهر ديگرى باشد، زيرا همه شهرها نسبت به خواسته او يکسان است و نبايد در اين باره سخت گيرى کند. اين شبيه چيزى است که مرحوم «علامه شوشترى» در شرح نهج البلاغه خود آورده که زنى تنها يک پسر داشت و از دنيا رفت. آن مادر گفت: من مى خواستم اين فرزند من زنده بماند حال که از دنيا رفت هر کس ديگرى مى خواهد بعد از او زنده بماند يا نماند. بارها گفته ايم که اراده چند معناى مختلف از عبارت واحد مانعى از نظر ادبى ندارد و در نثر و نظم کلام عرب و ساير لغات، نمونه هاى فراوانى از آن هست، بنابراين ممکن است تمام معانى فوق در محتواى کلام امام(عليه السلام)جمع باشد. (1). «لا تُبَلْ» از ماده «بَلْو» بر وزن «دَلو» به معناى اهميت دادن به چيزى گرفته شده و اين صيغه در اصل «لا تُبالَ» بوده و در حالت جزمى واو آن حذف شده سپس الف باب مفاعله نيز به عنوان تخفيف حذف گرديده و «لا تُبَلَ» شده سپس جزم که روى واو محذوف بوده، منتقل به لام شده است و «لا تُبَلْ» شده است. (2). حديد، آيه 23.