مداحی آنلاین - اول به نام عشق - سیدمجید بنی فاطمه.mp3
4.2M
شهادت#امام_حسن_عسکری(ع)
اول به نام عشق به نامت به نام حُسن
ما که تحیریم همه در مقام حُسن
🥀🥀🥀
🍃سید مجید بنی فاطمه
🏴 #آجرکاللهیاصاحبالزمان
◾️@tanhamasirKordestan
💢 اولین دیدار در بیت رهبری پس از ۸ماه
جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی
این یعنی فرمانده، خود وسط میدان است!!
✍ صمصام
@tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_115 وَقِيلَ لَهُ(عليه السلام) کَيْفَ نَجِدُکَ يَا أَمِيرَ الْ
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_116
کَمْ مِنْ مُسْتَدْرَج بِالاِْحْسَانِ إِلَیْهِ، وَمَغْرُور بِالسَّتْرِ عَلَیْهِ، وَمَفْتُون بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِیهِ! وَمَا ابْتَلَى اللَّهُ أَحَداً بِمِثْلِ الاِْمْلاَءِ لَهُ.
امام علیه السلام فرمود : چه بسیارند کسانى که به سبب نعمتى که به آنها داده شده در غفلت فرو مىروند و به سبب پردهپوشى خدا بر آنها مغرور مىگردند و بر اثر تعریف وتمجید از آنان فریب مىخورند و خداوند هیچ کس را به چیزى مانند مهلت دادن (و ادامه نعمتها و ترک عقوبت) آزمایش نکرده است.
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_116 کَمْ مِنْ مُسْتَدْرَج بِالاِْحْسَانِ إِلَیْهِ، وَمَغْرُور
شرح و تفسير
هشدار به چهار چيز
امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه و هشدار دهنده به چهار نکته مهم اشاره مى کند که بر محور چهار واژه معنادار: «مستدرج»، «مغرور»، «مفتون» و «املاء» دور مى زند. مى فرمايد: «چه بسيارند کسانى که به وسيله نعمتى که به آنها داده شده غافل مى شوند و به سبب پرده پوشى خدا بر آنها مغرور مى گردند و بر اثر تعريف و تمجيد از آنان فريب مى خورند و خداوند هيچ کس را به چيزى مانند مهلت دادن (و ادامه نعمت ها و ترک عقوبت) آزمايش نکرده است»; (کَمْ مِنْ مُسْتَدْرَج بِالاِْحْسَانِ إِلَيْهِ، وَمَغْرُور بِالسَّتْرِ عَلَيْهِ، وَمَفْتُون بِحُسْنِ الْقَوْلِ فِيهِ! وَمَا ابْتَلَى اللَّهُ أَحَداً بِمِثْلِ الاِْمْلاَءِ لَهُ).
«مستدرج» از ريشه «استدراج» به معناى چيزى را تدريجاً به سمت و سويى بردن آمده است. در قرآن مجيد اين تعبير در دو آيه (182 سوره «اعراف»، و 44 سوره «قلم») ذکر شده و مفهوم آن در هر دو مورد يکى است و آن اين که کسى را مرحله به مرحله بدون اين که خود متوجه شود در دام مجازات گرفتار کنند درست مثل اين که کسى از بيراهه به سوى پرتگاه مى رود اما نه تنها او را از اين کار نهى نکنيم بلکه به دليل آنکه مستحق مجازات و کيفر است او را نيز تشويق کنيم. ناگهان به لب پرتگاه مى رسد و خود را در دام مجازات مى بيند، وحشت مى کند و راه بازگشت در برابر خود نمى بيند و از همان جا مى لغزد و در پرتگاه سقوط مى کند. خدا به افرادى که طغيان را به اوج خود مى رسانند نيکى مى کند، نعمت مى بخشد، مقام مى دهد و ناگهان در ميان ناز و نعمت گرفتار مجازاتشان مى سازد، مجازاتى که در آن حالت بسيار دردناک است.
در آيه 44 سوره «انعام» مى خوانيم: «(فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُکِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ کُلِّ شَىْء حَتَّى إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُّبْلِسُونَ); هنگامى که آنچه را به آن ها تذکر داده شده فراموش کردند ما درهاى همه گونه نعمت را بر آنها گشوديم تا زمانى که (کاملاً) به آنچه به آنها داده شده بود خوشحال شدند. ناگهان آنها را به عذاب گرفتار ساختيم و يکباره نوميد شدند».(1)
دومين جمله اشاره به کسانى است که مورد آزمون الهى از طريق پرده پوشى خداوند نسبت به گناهان آنها قرار مى گيرند. خدا، ستار العيوب است و تا آن جا که ممکن باشد بر گناهان بندگانش پرده مى افکند تا بيدار شوند و توبه کنند و به راه حق باز گردند ولى گروهى به عکس، مغرور مى شوند و از اين ستر الهى فريب مى خورند و بر شدت و کثرت گناه مى افزايند. با توجه به اين که «چون که از حد بگذرد رسوا کند» سرانجام پرده ها بالا مى رود و آنها رسواى خاص و عام مى شوند.
جمله سوم اشاره به يکى ديگر از راه هاى نفوذ شيطان و هواى نفس در انسان است; گاه مردم از روى حسن ظن و گاه از طريق تملق و چاپلوسى به مدح و ثناى افرادى مى پردازند; ولى گاه آنها که از حال خود باخبرند و وضع خود را با آنچه به صورت مدح و تمجيد گفته مى شود کاملاً متفاوت مى بينند بيدار شده و سعى مى کنند خود را با حسن ظن مردم موافق کنند، گاهى با اين سخنان، فريب مى خورند و خود را مقرب درگاه الهى و در اوج فضيلت و اخلاق مى پندارند، در حالى که در دام شيطان و هواى نفس گرفتارند.
چهارمين جمله اشاره به حال کسانى است که خداوندِ حليم و غفور آنها را از طريق بخشيدن نعمت و گسترش روزى و مانند آن مى آزمايد شايد به پاس نعمت هاى الهى بيدار شوند و باز گردند; اين گسترش نعمت ها سبب غفلت و بى خبريشان شده و همچنان راه خطا را با شتاب ادامه مى دهند، ناگهان خدا آنها را گرفته و مجازات مى کند; مجازاتى که بسيار دردناک است، زيرا در ميان نعمت هاى الهى غوطهور و سرگرم لذاتند که در يک لحظه همه چيز دگرگون مى شود و همچون «قارون» که با داشتن آن همه امکانات در اوج غرور و غفلت قرار داشت، گرفتار عذاب ناگهانى الهى شده و در يک لحظه همه چيز خود را از دست مى دهند.
قرآن مجيد در شرح حال قوم «سبا» و سرگذشت آنها به همين معنا اشاره کرده است; خدا آنها را مشمول انواع نعمت ها قرار داد، سرزمينى پر از نعمت و خدايى آمرزنده داشتند (بَلْدَةٌ طَيِّبَةٌ وَرَبٌّ غَفُورٌ)(2) اما هواى نفس و شيطان کار خود را کرد و آنها را به ناسپاسى و طغيان واداشت. ناگهان سد عظيمِ «مأرب» بر اثر نفوذ آب و جانوران در آن شکست و سيلاب عظيمى به راه افتاد و باغ ها و زراعت ها و کاخ ها را در هم کوبيد و در هم برد و تنها زمينى باير و ويران به جاى ماند به گونه اى که باقى مانده جمعيت مجبور شدند از آن سرزمين کوچ کنند.
قرآن مجيد درباره اين گروه مى فرمايد: «(وَلاَ يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ کَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِى لَهُمْ خَيْرٌ لاَِّنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْماً وَلَهُمْ عَذَابٌ
مُهِينٌ); کافران هرگز گمان نکنند مهلتى که به آنان مى دهيم به نفع آنها است تنها به اين سبب به آنها مهلت مى دهيم که (اگر بيدار نمى شوند) بر گناهان خود بيفزايند و (سرانجام) براى آنها عذابى خوار کننده است».(3)
در اين آيه شريفه نيز از واژه «املاء» (همچون کلام حکيمانه بالا) استفاده شده که به معناى «کمک دادن» و گاه به معناى «مهلت دادن» است که آن نيز نوعى کمک به شمار مى آيد; ولى معمولا در قرآن مجيد به مهلت دادنى اطلاق شده که مقدمه عذاب دردناک است.
(1). براى توضيح بيشتر درمورد عذاب «استدراج» مى توانيد به تفسير نمونه، جلد 5، صفحه 298 ذيل آيه 44 سوره «انعام» مراجعه کنيد.
(2). سبأ، آيه 15.
(3). آل عمران، آيه 178.
دعای عهد علی فانی .mp3
4.29M
🌹✵ ﷽ ✵🌹
روز بیست وششم چله 🌺
#دعای_عهد
شروع چله👈 ۹۹/۷/۹
🤲 دعای عهد
🎤 با نوای علی فانی
🌺@tanhamasirKordestan
🌹✵ ﷽ ✵🌹
اَللّهُمَ اجْعَلْنی مِنْ اَنْصارِهِ وَ اَعْوانِهِ
وَ الذابِینَ عَنهُ وَالْمُسارعینَ إلیهِ
فی قَضاءِ حَوائِجهِ وَالْمُمْتَسِلینَ لِاَوامِرِه وَالْمُحامینَ عَنْهُ وَالسابِقینَ اِلی ارادَتِهِ وَالْمُسْتَشْهِدینَ بینَ یَدیْهِ
خدایا مرا ازیاران ومددکاران
ودفاع کنندگان از او قرار ده
واز شتابندگان به سویش
در برآوردن خواسته هایش
واطاعت کنندگان اوامرش
ومدافعان حضرتش وپیش گیرندگان
به جانب خواسته اش
وکشته شدگان درپیشگاهش
❣️#سلام_امام_زمانم❣️
🍂همیشه #بهانههایی
برای #زندگی هست..
مثلِ شما آقا..
دلِ #آزرده مارا
به نسیمی بنواز :) 🍃
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج 🌸🍃
🏴@tanhamasirKordestan
#حدیث
🔳امام حسن عسکری علیه السلام می فرماید:
🔆 مَنْ لَمْ یَتَّقِ وُجُوهَ النّاسِ لَمْ یَتَّقِ اللهَ.
▪️ کسی که در مقابل مردم بی باک باشد و رعایت مسائل اخلاقی و حقوق مردم را نکند، تقوای الهی را نیز رعایت نمیکند.
📘«بحارالأنوار، ج. ۶۸، ص. ۳۳۶»
▪️▪️▪️
🥀✨السَّلَامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلَايَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِين(ع)
َ
🥀✨ السَّلَامُ عَلَيْكِ يَا مُمْتَحَنَةُ یا فاطمَة الزَهرا(س)
🏴@tanhamasirKordestan
زیارتامامحسنعسکری-مهدیصدقی.mp3
3.97M
🕌 زیارت امام حسن عسکری (ع)
🎤 با نوای مهدی صدقی
✅ @tanhamasirKordestan
🔴 زهرا شیخی نماینده اصفهان که با دکترای تخصصی لنفولوژی از دانشگاه شهید بهشتی، مسئولیت سخنگویی کمیسیون بهداشت مجلس را برعهده دارد 5 سوال از وزیر بهداشت و ستاد ملی کرونا منتشر کرد:
❶ چرا ۲۷ درصد نمونههای تحقیقات بالینی سازمان بهداشت جهانی مربوط به ایران است که تنها ۱ درصد از مبتلایان جهانی کرونا را دارد؟
❷ چرا کشوری که به شدت تحریم دارویی است، در پژوهش های ناشناخته بر روی سلامت، در ردیف اول قرار میگیرد؟
❸ چرا تجربه تلخ اعتماد به سازمانهای ظاهرا جهانی در حوزه جمعیت را دوباره با کرونا تکرار میکنیم؟
❹چرا ترکیب ستاد ملی مبارزه با کرونا و نحوه تصمیم سازی آن شفاف نیست؟
❺ چرا از نمایندگان ملت در مجلس هیچکس عضو این ستاد نیست و از درون آن خبر ندارد؟
@tanhamasirKordestan
💓تنها مسیری های کردستان
🔴 زهرا شیخی نماینده اصفهان که با دکترای تخصصی لنفولوژی از دانشگاه شهید بهشتی، مسئولیت سخنگویی کمیسیو
🔹 دکتر ملک زاده معاونت تحقیقات وزیر بهداشت اعلام کرده است:
« ایران در رتبه نخست مشارکت بیماران در مطالعه بزرگ کارآزمایی بالینی داروهای کووید19 سازمان جهانی بهداشت قرارگرفت❗️
در این مطالعه اثبات شده است که هیچکدام از داروهای تست شده برای درمان بیماری کرونا موثر نبودهاند‼️»
✍پ. ن:
آیا به بیماران تفهیم شده که دارویی که برای آنها استفاده میشود، اثر آن به اثبات نرسیده و آنها صرفا در مطالعه تست دارو شرکت میکنند؟
یا به سبک همه بیمارستانهای ایرانی، صرفا از آنها خواسته شده که رضایتنامه پذیرش همه مخاطرات و قصور پزشکی را امضا نمایند؟
شما مردم ایران را موش آزمایشگاهی اروپا و آمریکا کردهاید❗️
@tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌕 من چرا آفریده شدم؟
🔻آیا هدفی جز این ارزش زندگی را دارد؟
#تصویری
@Panahian_ir
🏴@tanhamasirKordestan
سلام و عصر بخیر
شهادت امام حسن عسکری رو تسلیت عرض میکنم 🥀
ان شاءالله که آگاهیهای مفید زندگیتون رو تبدیل به برنامه های عملی کرده باشید و روز به روز شاهد موفقیت ها باشید و لذت ببرید.👌
امروز هم ادامهی بحث سبک زندگی رو تقدیم حضورتون میکنم، انشاءالله مورد توجه شما بزرگواران قرار بگیره
🌸🍃
💓تنها مسیری های کردستان
#سبک_زندگی #جلسه_دوازدهم 🤔 دوستان تا به حال به این فکر کردید که چرا غذای خوب به بچه ات میدی؟ بدون
#سبک_زندگی
#جلسه_سیزدهم
🌷 خب دوستان، یادتونه که حضرت علی فرمودند به اون چیزی که میدونی، عمل کن.
یکی از مهمترین کارهایی که بعنوان یک رفتار خوب موثر، باید در رفتارمون شروع کنیم👇
#تغییر_و_توبه_است.
عادت شکنی و استغفاره
کدوم رفتار مهم بیشتر، جان آدم رو جلا میده❓
🔹 انجام رفتارهای خوب؟ نــه
🔹 ترک رفتارای بد؟ نــه
پس کدوم رفتار؟!
👈 #تــغییر_رفتار ✅
تغییر رفتار خیلی سخته!!!!
تازه هنوز به کلمهی #سَبک_زندگی هم نرسیدیم❗️
فعلا ما با #عمل کار داریم.✔️
سَبک زندگی ⬅️ سَبک رفتاره
فعلا تو مقدمه ما گرفتار اینیم که، #عمل موثرتر از آگاهی و ایمان است!!!
⁉️ حالا کدوم عمل رو من انجام بدم که بالاترین تاثیر رو روی من داشته باشه؟!
👈دور بزن
👈استغفار کن،
👈توبه کن،
👈اراده کن،
👈تغییر بده،
کاری داره تغییر بدی؟؟
اگه کار بد هم نداری!!!!
👈خب برای کارای خوبت توبه کن
بگو خدایا این چه نمازایی خوندم?
غلط کردم. 😢
از این به بعد نمازامو بهتر میخونم.
یعنی شما به هر قیمتی شده میخوای بگی توبه کنم؟
✅ بــله، چون خیلی مهمه.
این دور زدن خیلی مهمه...✔️
پس:
✅ قدم اول #توبه است.
اگه کار بد هم نداری چندتا از اون عادت هایی که بد نیست تغییر بده.
می فرماید:
✨"افضلو العباده غلبتُ العادَ
بالاترین، با فضیلت ترین عبادت، اینه که #عاااادت تغییر بدی.👌
حتی عادت خوب، جایگزینش کن با رفتار خوبتر دیگه ✔️
✨"غَیروالعادات تسهلُ علیکم الطاعات"
عادات رو تغییر بده، طاعت برات آسون بشه.🌷
نگی آقا عادت خوب، خوبه دیگه!!! بذار انجام بده!!!👈نه!
❗️اون وقت گول میخوره، فکر میکنه خیلی آدمه.
میخوای خوب بشی،باید تغییر کنی👌
✅ بسیاری از عادت های ما که باید تغییر کنن، رفتار دفاعی های ما هستند!!!
مثلا طرف میگه که آقا ایشون خیلی لبخند میزنه!!!😊
🔹بعد نگاه میکنی، میبینی این هرموقع ضایع میکنه، لبخند میزنه،
👈 لبخندش یه رفتار دفاعیه میخواد خودشو « پنهان » کنه!!!!
خب این لبخند چیه مثلا❓
♨️ فکر کردی الان خیلی خوش اخلاقی، نزن حداقل این لبخندُ!!!!
انتقاد و اشتباه رو بپذیر، لبخند بیخود چرا میزنی؟✔️
💯خیلی از عادتها رو باید تغییر داد
روایت هست که:
✨کسی به درجات عالی نمیرسه که عادت ها رو دنبال کنه.
✅ چند تا عادت رو تغییر بدید.
بَده که من بگم گناه نکن، کار بد رو ترک کن چون شما همه آدمهای معتقدی هستید
پس چند تا عادت خوبت رو تغییر بده!!!✅
خب دوستان:
از امروز قرار بذاریم، شده حتی یک دونه عادتمون رو تغییر بدیم!
نچسبیم به یک کار، بگیم ما دیگه عادت کردیم و خودمون رو راحت کنیم.
تا جلسه بعد به ما خبر بدید که چقدر پیشرفت کردید، چقدر #تمرین کردید که بجنگید با عادت هاتون!
منتظرم هاااا...😊✋
کلیپ مرتبط به درس امروز رو هم حتما گوش بدید تا درس رو بهتر متوجه بشید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دور بزن❗️
عادتهاتو تغییر بده👌
کدوم رفتار مهمتر، جان آدم رو جلا میده؟
#استاد_پناهیان
༻🦋 @tanhamasirKordestan
🍃🌸🍃
أشهد أنّ لا حبیبَ الّا..... تو ❣
أشهد أنّ لا أمل الّا..... تو ❣
أشهد أن لا عمل الّا.. تو ❣
شهادت میدهم؛
نه رفیقی...
نه آرزویی...
و نه هیچ عمل صالحی...
جز تو و انتظار تو نیســـت
❤️ اَللهُمَّ عَجِّل لِوَلیِکَ الْفَرَج ❤️
🍃🌸🍃
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_116 کَمْ مِنْ مُسْتَدْرَج بِالاِْحْسَانِ إِلَیْهِ، وَمَغْرُور
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_117
هَلَکَ فِيَّ رَجُلاَنِ: مُحِبٌّ غَال، وَمُبْغِضٌ قَال.
امام(عليه السلام) فرمود:
دو کس درباره من هلاک شدند: دوست غلو کننده و دشمن کينه توز!
💓تنها مسیری های کردستان
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه 🌹#حکمت_شماره_117 هَلَکَ فِيَّ رَجُلاَنِ: مُحِبٌّ غَال، وَمُبْغِضٌ قَال.
شرح و تفسير
افراط و تفريط مايه هلاکت
امام(عليه السلام) در اين گفتار حکيمانه، افراط و تفريط در امر محبت اولياء الله را نکوهش مى کند و مى فرمايد: «دو کس درباره من هلاک شدند: دوست غلو کننده و دشمن کينه توز»; (هَلَکَ فِيَّ رَجُلاَنِ: مُحِبٌّ غَال، وَمُبْغِضٌ قَال).
بى شک محبت اولياء الله از ارکان ايمان است و همان سبب پيروى بى قيد و شرط از آنان و در نتيجه سبب نجات در دنيا و آخرت مى شود ولى اگر اين محبت از حد اعتدال تجاوز کند و به شکل غلو در آيد و امام را به مقام نبوت يا الوهيت برساند، به يقين چنين محبتى گمراهى و ضلالت است. همان گونه که اگر محبت محو شود و جاى خود را به عداوت و دشمنى دهد سبب خروج از ايمان و گمراهى و ضلالت خواهد بود.
تاريخ مى گويد: اتفاقا هر دو گروه در مورد امير مؤمنان على(عليه السلام) پيدا شدند; جمعى از غلات که امروز هم آثارى از آنان باقى است او را برتر از پيغمبر بلکه خدا مى دانستند و مى گفتند: خداوند در جسم على(عليه السلام)حلول کرده، زيرا صفاتش صفات خدايى است. در روايات آمده است که امير مؤمنان(عليه السلام)جمعى از آنان را توبه داد و چون توبه نکردند فرمان مرگ آنها را صادر کرد.(1) امروز هم کسانى پيدا مى شوند که در اشعار و سخنان معمولى خود مطالبى مى گويند که عين غلو است. اين گونه سخنان آميخته با غلو متأسفانه به جلسات مذهبى به ويژه از طريق بعضى مداحان يا خطباى بى خبر و کم اطلاع راه يافته است. آنان مى کوشند گروهى از عوام را نيز به دنبال خود بکشانند و گاه آن را حقيقت ولايت مى پندارند، در حالى که گمراهى و ضلالت است و اگر علماى دينى و خطباى آگاه و مداحان بامعرفت از آن پيش گيرى نکنند آينده بدى در انتظار آنان است. از آنجا که دنياى امروز دنياى ارتباطات است، اين سخنان آميخته با غلو از يک مجلس کوچک به همه جا منتقل مى شود و دشمنان شيعه که در کمين نشسته اند آن را به همه شيعيان تسرى مى دهند و حکم کفر و قتل آنها را صادر مى کنند. بايد در برابر اين توطئه ها بيدار بود.
در برابر اين گروه، گروه ديگرى نه تنها نور ولايت و محبت امامت در قلبشان نيست بلکه به جاى آن دشمنى و عداوت دارند; مانند خوارج که آن حضرت را (نعوذ بالله) لعن و نفرين مى کردند و واجب القتل مى دانستند. آن افراط گران و اين تفريط کنندگان هر دو گمراهند. تنها کسانى در صراط مستقيم گام بر مى دارند که حد اعتدال را رعايت کنند. همان گونه که امام(عليه السلام) در خطبه 127 فرمود: «وَخَيْرُ النّاسِ فِىَّ حالاً النَّمَطُ الاْوسَطُ فِالْزِمُوهُ; بهترين مردم در مورد من گروه ميانه رو هستند. هرگز از آنها جدا نشويد».
متأسفانه اين گونه افراد که در فقه ما به عنوان نواصب (ناصبى ها) شمرده مى شوند مانند طائفه غلات، از اسلام خارج اند و در رديف کفار به شمار مى آيند، بلکه ناصبى ها بدترين کافران اند.
مع الاسف در عصر و زمان ما افرادى نيز يافت مى شوند که گرچه عداوت خود را با صراحت آشکار نمى کنند ولى در دل علاقه اى به امير مؤمنان على(عليه السلام)ندارند، فضايل او را منکر و از ذکر آن ناراحت مى گردند به گونه اى که شنيده شد در ايام ما در عربستان سعودى کتاب هاى فضايل على(عليه السلام) جمع آورى مى شود و اجازه نشر به آن نمى دهند. اين هم نوعى ناصبى گرى است.
اين سخن را با روايتى از امام صادق(عليه السلام) پايان مى دهيم: در روايتى در اعتقادات صدوق از آن حضرت مى خوانيم که در پاسخ کسى که مى گفت: خداوند محمد و على را آفريده و تمام کارها را به دست آنها سپرده، آفرينش به دست آنها و رزق نيز در دست آنهاست، زنده مى کنند و مى ميرانند، فرمود: اين دشمن خدا دروغ گفته است، آيه سوره «رعد» را براى او بخوانيد که مى فرمايد: «آنها براى خدا شريکانى قرار داده اند که اعتقاد داشتند اين همتايان نيز مانند خدا مى آفرينند... بگو خداوند خالق همه چيز است و او يگانه پيروز است».(2)
(1). مستدرک الوسائل، ج 18، ص 140، ح 4; شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج 5، ص 5.
(2). رعد، آيه 16.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
موافقید یه سفر بریم جمکران❤️؟
༻🦋 @tanhamasirKordestan
دعای عهد علی فانی .mp3
4.29M
🌹✵ ﷽ ✵🌹
روز بیست وهفتم چله 🌺
#دعای_عهد
شروع چله👈 ۹۹/۷/۹
🤲 دعای عهد
🎤 با نوای علی فانی
🌺@tanhamasirKordestan