eitaa logo
💓تنها مسیری های کردستان
630 دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
4.8هزار ویدیو
57 فایل
تنهامسیریان کردستان عزیز خیلی خوش هاتین وه کانال خودان پیشنهاد و انتقادات @F313iar مشاوره @MoshaverTm براساس نظام فکری استاد بزرگوار حجت الاسلام پناهیان لینک کانال اصلی تنهامسیرآرامش👇 https://eitaa.com/IslamLifeStyles
مشاهده در ایتا
دانلود
دوستان من، مهم‌ترین عملی که گفتیم روی آدم اثر میذاره، 👈 هست. خدایا من غلط کردم. وااای یعنی انسانی به جای اینکه توجیه کنه رفتارش رو، گفت من اشتباه کردم! اینقدر تاثیر خوب داااره، نفس آدم رو باز میکنه. ☺️ 📿بعد از نماز صبح امیرالمومنین علیه‌السلام استغفار هفتاد قسمتی رو میخوندن، برای رزق و روزی هم خیلی مفیده. فوق العادست...👌👌 با ترجمه بخون. اون عملی که روی من اثر میذاره چیه؟ آدم خیلی تحت تاثیر رفتارهای بدشه، توبه که میکنه; دوباره نه تنها تاثیر رفتارهای بد توش از بین میره; بلکه ده تا تاثیر خوب هم اضافه میشه. اصلا انگار رفتار بَد تا حالا انجام نداده، تاحالا رفتار خوب انجام میداده.👌 "یا من یُبدل السیئات بالحسنات" 🌺خدا میفرماید: من گناهشو تبدیل میکنم به کار خوب. 😌 ⁉️ آخه چرا؟ 👈چون گفت من غلط کردم، من توبه کردم. جاش مینویسم یه کار خوب کرد. این آثارو در روح خودش میبینه✍✨ 👈توبه رو دست کم نگیرین!!!! 👈استغفارو دست کم نگیرین!!! "ان الله یُحبُ التَّوّابین" دوست داره توبه کنندگان رو. ❤️✨ ༻‌🦋@tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💓همایش همدلی🌹 بانام ✅ با عنایت به فرمایش رهبر عزیزمون و مشکلات اقتصادی جامعه، وظیفه خود میدونیم که با کمک و همراهی شما عزیزان رویه رزمایش کمک مومنانه را ادامه بدیم 👈یادمون باشه هرچند فشار بر دوش همه هس، ولی به همون نسبت، نیازمندان، خیلی بیشتر تحت فشارن! 💞ان‌شاءالله مسیر همدلی با دستان سخاوتمند شماعزیزان ادامه داره.... تنهامسیر آرامش کردستان 💳6037_۹۹۷۵_۱۷۹۱_۷۸۰۴ ✅به نام زارع اجرڪم علے اللہ🌷
🌴 🌹 شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ عَمَل تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَتَبْقَى تَبِعَتُهُ وَعَمَل تَذْهَبُ مَؤُونَتُهُ وَيَبْقَى أَجْرُهُ. امام(عليه السلام) فرمود: چقدر اين دو عمل با هم متفاوتند: عملى که لذتش مى رود و عواقب سوء آن باقى مى ماند و عملى که زحمتش مى رود و اجر و پاداشش باقى است.
شرح و تفسير ج-۱۳ فرق ميان اين دو کار امام(عليه السلام) در اين کلام نورانى اشاره به تفاوت اعمال خيرى که مورد رضاى خداست و لذات و هوسرانى هاى ناپايدار دنيا کرده مى فرمايد: «اين دو عمل چقدر با هم متفاوتند: عملى که لذتش مى رود و عواقب سوء آن باقى مى ماند و عملى که زحمتش مى رود و اجر و پاداشش باقى است»; (شَتَّانَ مَا بَيْنَ عَمَلَيْنِ عَمَل تَذْهَبُ لَذَّتُهُ وَتَبْقَى تَبِعَتُهُ وَعَمَل تَذْهَبُ مَؤُونَتُهُ وَيَبْقَى أَجْرُهُ). در ميان کارهاى نيک و بد و اعمال حسنه و سيئه ـ با اين که هر کدام جنبه مثبت و منفى دارند ـ اين تفاوت آشکار ديده مى شود; اعمال گناه آلود داراى لذتى موقتى و ناپايدار است که به زودى زايل مى گردد ولى عواقب بد آن هم در دنيا و هم در آخرت دامان انسان را مى گيرد. مثلاً انسانى براى برخوردارى از لذتى آنى به شراب پناه مى برد. ممکن است اين ماده مخدر ساعتى او را از غم و اندوه تهى کند و در نشئه اى لذت بخش فرو برد; اما به زودى پايان مى يابد و آثار سوء آن در تمام اعضاى بدن او تدريجاً ظاهر مى شود و در آخرت نيز از شراب طهور بهشتى و نوشيدن آب کوثر محروم مى گردد. ولى به عکس، انسانى که به سراغ بندگى خدا مى رود و در ميدان جهاد با نفس و جهاد با دشمن حاضر مى شود، هر چند با مشکلاتى روبرو مى گردد; اما اين مشکلات تدريحا از بين مى رود و اجر و پاداش دنيوى و اخروى آن باقى مى ماند. اين همان چيزى است که قرآن به آن اشاره کرده مى فرمايد: «(مَا عِنْدَکُمْ يَنفَدُ وَمَا عِنْدَ اللهِ بَاق); آنچه نزد شماست از ميان مى رود، و آنچه نزد خداست باقى مى ماند».(1) هوس رانى و شهوت رانى همچون کف هاى روى آب است که «(فَيَذْهَبُ جُفَاءً); سرانجام کف ها به بيرون پرتاب مى شوند»(2) و اعمال نيک همچون آب زلال که به مصداق «(وَأَمَّا مَا يَنفَعُ النَّاسَ فَيَمْکُثُ فِى الاَْرْضِ); ولى آنچه به مردم سود مى رساند (= آب يا فلزّ خاص) در زمين مى ماند»(3) باقى و برقرار خواهد بود. در خطبه 176 نيز اين جمله را خوانديم که امام از رسول خدا(صلى الله عليه وآله)نقل مى کند: «إنَّ الْجَنَّةَ حُفَّتْ بِالْمَکارِهِ وَإِنَّ النّارَ حُفَّتْ بِالشَّهَواتِ; بهشت در ميان ناراحتى ها احاطه شده و دوزخ در ميان شهوات». (1). نحل، آيه 96 . (2). رعد، آيه 17 . (3). رعد، آيه 17 .
زمزمه دعای پرفیض ندبه حجت‌الاسلام علی‌رضا پناهیان حاج مهدی رسولی جمعه ۹ آبان ساعت ۶ صبح مسجد مقدس جمکران پخش زنده از سیما و صفحه 💞 @tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای عهد علی فانی .mp3
4.29M
  🌹✵ ﷽ ✵🌹 روز سی و یکم چله 🌺 شروع چله👈 ۹۹/۷/۹ 🤲 دعای عهد 🎤 با نوای علی فانی 🌺@tanhamasirKordestan
  🌹✵ ﷽ ✵🌹 یاحَيَاً قَبْلَ کُلِ حَی وَیاحَيَاًبَعْدَ کُلِ حَی ای زنده پیش از هر زنده ای زنده پس از هر زنده ❣️ ❣️ ✨از قعر زمین به افلاک سلام از من به حضورحضرت یارسلام ✨صبح است دلم هواییت شد مولااز جانب من بر آن یار سلام✨ 🌸🍃 💐@tanhamasirKordestan
🔹حضرت محمد صلی الله علیه و آله⇩ ↫◄ در روز قیامت من پیش میزان اعمال هستم یعنی که هر کس کفه گناهانش سنگین تر از کفه ثواب‌هایش باشد من صلوات‌هایی را که برایم فرستاده می‌آورم و در کفه حسناتش می‌گذارم تا کفه حسناتش سنگین‌تر گردد. 📗ثواب الاعمال و عقاب الاعمال باب ثواب الصلاه النبی 📗آثار و برکات صلوات، صفحه۱۳ 🌺@tanhamasirKordestan
✅ کردستان، مریوان 🌊 شاخه‌ای از رودخانه سیروان 🏕 جاذبه‌های طبیعت ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ 🔹 هیچ وقت فکر کردی چقدر وجودت باعث شادیِ دیگران می‌شه؟✨ 🔹 می‌خوای سرباز امام زمان بشی؟ چرا منتظری، چرا راه دور ‌می‌‌ری؟ خیلی راحت میتونی دل امام زمانت رو شاد کنی،از همین الان و از خانواده خودت شروع کن. 🎤 👌 ༻‌🦋@tanhamasirKordestan
💢 ثواب صدقه در شب و روز جمعه هزار برابر است. ✨ امام صادق(ع): ثواب صدقه در شب و روز جمعه هزار برابر است. 🌷اَلصَّدَقَةُ لَيْلَةَ اَلْجُمُعَةِ بِأَلْفٍ وَ اَلصَّدَقَةُ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ بِأَلْفٍ.(مستدرک الوسائل، ج۶، ص۱۰۶🌷 ⚜ آیت‌الله بهجت: برخی تجربه کرده‌اند و دیده‌اند هرچه بیشتر بدهند(و به مستحقین بیشتر کمک کنند)، بیشتر برای آن‌ها می‌رسد!‎(در محضر بهجت/ص۴۶) شما مخاطبان گرامی می‌توانید صدقات و کمک های خود را به شماره حساب زیر واریز کنید و از ثواب و برکات آن بهره‎مند شوید. 👈 با صدقات جمع آوری شده، به نیت سلامتی امام زمان(ع) و شفای همه بیماران درقالب پویش سراسری لبخند مهربانی این طرح اجرا میگردد 🔹 واریز کمک‌ها و صدقات به رزمایش همدلی 💳6037_۹۹۷۵_۱۷۹۱_۷۸۰۴ ✅به نام زارع اجرڪم علے اللہ🌷 ༻‌🦋@tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ قیــوم شاعر و خواننده: آرش حسین پناهی آهنگساز: پیمان سلیم فرد تصاویر: برگرفته از فیلم محمد رسول الله ساخته مجید مجیدی 💐@tanhamasirKordestan
⭕️ پیام نماینده ولی فقیه در کردستان به مناسبت هفته وحدت و محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم 🔹در پیام حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم در دورانی که جامعه جهانی نیازمند الگو برای رسیدن به انسان کامل است ، قرآن کریم به عنوان یک کتاب کامل انسان ساز و خاتم الانبیاء حضرت محمدمصطفی (ص)به عنوان اسوه حسنه توانسته است تا دورترین سرزمین ها در دل مشتاقان و عاشقان نفوذ داشته باشد. آنچه که به فضل الهی در آستانه ولادت با سعادت پیامبر مکرم اسلام(ص)اتفاق افتاده وحدت بیش از پیش مسلمانان در مقابل صفوف اسلام ستیز صهیونیست هاو ایادی خودباخته آنها و نیز آشنایی بیش از پیش مردم جهان با شخصیت پیامبر عظیم الشأن جهان اسلام شده است. 🔹اقدام شرم‌آور و توهین آمیز نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) و حمایت وقیحانه رئیس جمهور فرانسه از این نشریه، بار دیگر چهره اسلام ستیز مدعیان حقوق بشر و کرامت انسانی را بر ملا ساخت؛ لذا ضمن محکوم نمودن این اقدام زشت از مسئولان دستگاه های سیاسی و فرهنگی داخلی و جهان اسلام می خواهیم با قاطعیت رفتار گستاخانه و شنیع رئیس جمهور کشور فرانسه را محکوم نموده و در برابر این روند دین ستیزانه و خصمانه از هیچ تلاشی فروگذار نباشند. 🔹 در پایان ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) را به محضر همه مسلمانان به خصوص مردم متدین استان کردستان تبریک عرض نموده، امیدوارم به فضل الهی در هفته که با درایت معمار کبیر انقلاب اسلامی به هفته وحدت نام گذاری شده، مسلمانان با اتحاد و همبستگی بیشتر، جواب دندان شکنی به دشمنان اسلام خواهند داد. 🌷@tanhamasirKordestan
سلام و عرض ادب خدمت شما عزیزان✋ شبتون به خیر باشه🌷 یک داریم. 💥 ان شاءالله در هیئت مجازی امشبمون جشن مجازی به مناسبت خواهیم داشت. ❤️🌹 ⌚️راس ساعت ۳۰و۱۰شب منتظرتون هستیم. 🎉🎉🎉🎊
🌸 بهترین آفریده صلی الله علیه و آله و بر شما تنهامسیرے های عزیز مبارک باد. 😌❤️ 🎉🎉🎉💥 🌷@tanhamasirKordestan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Hamed Zamani - Mohammad(128).mp3
7.35M
محمد (ص)❤️ یتیم مکه آقای جهان شد محمد سید پیغمبران شد 🌺@tanhamasirKordestan
🌴 🌹 وَتَبِعَ جِنَازَةً فَسَمِعَ رَجُلاً يَضْحَکُ، کَأَنَّ الْمَوْتَ فِيهَا عَلَى غَيْرِنَا کُتِبَ، وَکَأَنَّ الْحَقَّ فِيهَا عَلَى غَيْرِنَا وَجَبَ، وَکَأَنَّ الَّذِي نَرَى مِنَ الاَْمْوَاتِ سَفْرٌ عَمَّا قَلِيل إِلَيْنَا رَاجِعُونَ! نُبَوِّئُهُمْ أَجْدَاثَهُمْ، وَنَأْکُلُ تُرَاثَهُمْ، کَأَنَّا مُخَلَّدُونَ بَعْدَهُمْ، ثُمَّ قَدْ نَسِينَا کُلَّ وَاعِظ وَوَاعِظَة، وَرُمِينَا بِکُلِّ فَادِح وَجَائِحَة! امام(عليه السلام) در تشييع جنازه اى شرکت داشت، صداى خنده بلند کسى را شنيد، پس امام(عليه السلام) فرمود: گويى مرگ در دنيا بر غير ما نوشته شده و گويى حق آن بر غير ما واجب گشته و گويى اين مردگانى را که مى بينيم مسافرانى هستند که به زودى به سوى ما باز مى گردند. ما آنها را در قبرشان جاى مى دهيم و ميراثشان را مى خوريم (و چنان غافل و بى خبريم که) گويى بعد از آنها ما جاودانه مى مانيم به علاوه ما هر واعظ و اندرز دهنده اى را فراموش کرده ايم در حالى که هدف حوادث و خنده و بى خبرى است؟!
شرح و تفسير: خنده احمقانه ج-۱۳ امام(عليه السلام) اين سخن حکيمانه و تکان دهنده و بيدارگر را زمانى فرمود که در تشييع جنازه يکى از مؤمنان شرکت داشت، صداى خنده بلند کسى را شنيد و فرمود: «گويى مرگ در دنيا بر غير ما نوشته شده و گويى حق در آن بر غير ما واجب گشته و گويى اين مردگانى را که مى بينيم مسافرانى هستند که به زودى به سوى ما باز مى گردند»; (وَتَبِعَ جِنَازَةً فَسَمِعَ رَجُلاً يَضْحَکُ فَقَالَ(عليه السلام): کَأَنَّ الْمَوْتَ فِيهَا عَلَى غَيْرِنَا کُتِبَ، وَکَأَنَّ الْحَقَّ فِيهَا عَلَى غَيْرِنَا وَجَبَ، وَکَأَنَّ الَّذِي نَرَى مِنَ الاَْمْوَاتِ سَفْرٌ عَمَّا قَلِيل إِلَيْنَا رَاجِعُونَ!). به يقين خنديدن کسى در تشييع جنازه آن هم با صداى بلند که به گوش مولا على(عليه السلام)برسد نشانه نهايت غفلت و بى خبرى از سرنوشت خويش و مسئوليت هايى است که در اين جهان دارد. به همين دليل اين بزرگ معلم اخلاق و بيدار کننده غافلان و بى خبران با سه تشبيه به آن شخص و امثال او هشدار دارد: تشبيه اول: کار تو مثل اين است که گمان مى کنى مرگ مال ديگران است و تو حيات جاويدان دارى. روزى جنازه تو را نيز بر مى دارند و تشييع کنندگان تو را به سوى آرامگاه ابدى ات مى برند. آيا دوست دارى آن روز دوستانت در تشييع جنازه تو بخندند؟ دوم: آيا «حق» ـ به معناى وظايف واجب و مسئوليت هاى الهى و وجدانى ـ مخصوص ديگران است و تو مستثنا هستى و يا اين که تمام حقوق واجبه را ادا کرده اى و الان خوشحالى و مى خندى؟ سوم: آيا گمان مى برى تشييع جنازه مانند بدرقه مسافرانى است که به زودى به سوى تو باز مى گردند؟ گرچه چند روزى رنج فراق را تحمل مى کنى ولى به هنگام بازگشت شادى زائد الوصفى جاى آن را پر مى کند؟ در حالى که سفر مرگ، سفرى است که هرگز بازگشتى در آن نبوده و نخواهد بود و رنج فراق و جدايى از عزيزان از دست رفته جاويدان است. با اين حال چه جاى خنديدن است. سپس امام(عليه السلام) در ادامه اين بحث به تعبيرات تکان دهنده ديگرى پرداخته و مى فرمايد: «ما آنها را در قبرشان جاى مى دهيم و ميراث آنها را مى خوريم (و چنان غافل و بى خبريم که) گويى بعد از آنها جاودانه مى مانيم»; (نُبَوِّئُهُمْ أَجْدَاثَهُمْ، وَنَأْکُلُ تُرَاثَهُمْ، کَأَنَّا مُخَلَّدُونَ بَعْدَهُمْ). غافل از اين که فردا نيز ديگران ما را در قبرهايمان جاى مى دهند و ميراثمان را در ميان خود تقسيم مى کنند و اين روند همچنان ادامه مى يابد و هر کسى چند روزى نوبت اوست و به گفته شاعر: هر که آمد عمارتى نو ساخت *** رفت و منزل به ديگرى پرداخت هنگامى که در مجلس يادبود و به اصطلاح فاتحه براى يکى از دوستان يا عزيزانمان شرکت مى کنيم بايد در همان حال به اين فکر باشيم که روزى هم چنين مجلسى براى ما مى گيرند و دوستان و بستگان ما در آن به فاتحه خوانى براى ما مشغول مى شوند، بنابراين از هم اکنون بايد به فکر آن روز باشيم نه اين که خنده مستانه سر دهيم و همه اين واقعيت ها را به دست فراموشى بسپاريم. افراد غافل و بى خبرى هستند که چون نام مرگ برده مى شود فورا مى گويند: بس کنيد. خدا چنان روزى را نياورد. و يا چون از کنار قبرستان رد مى شوند روى خود را بر مى گردانند! فارغ از اين که اگر ما از مرگ غافل شويم او از ما غافل نمى شود و به گفته امام(عليه السلام): «وَکَيْفَ غَفْلَتُکُمْ عَمّا لَيْسَ يُغْفِلُکُمْ، وَطَمَعُکُمْ فِيمَنْ لَيْسَ يُمْهِلُکُمْ; چگونه غافل مى شويد از چيزى که هرگز از شما غافل نمى شود و چگونه طمع داريد در چيزى که هيچ گاه به شما مهلت نمى دهد».(1) سليمان پيغمبر بزرگ خدا با آن همه قدرتى که داشت به هنگام پايان عمر فرشته مرگ لحظه اى به او مهلت نداد که از حال ايستاده بنشيند و در همان جا روح او را گرفت و با خود برد و جسم بى جان بعد از آنکه موريانه عصايى را که بر آن تکيه کرده بود خورد، به زمين افتاد با اين حال ما چه انتظارى داريم. در پايان اين کلام حکمت آميز، امام(عليه السلام) براى بيدار ساختن آن شخص غافل که در تشييع جنازه بلند مى خنديد و کسانى که همچون او فکر مى کنند فرمود: «بعد از اينها ما هر واعظ و اندرز دهنده اى را فراموش کرديم در حالى که هدف مسائل سنگين و آفات نابود کننده قرار گرفتيم (با اين حال چه جاى غفلت و فراموشى است؟)»; (ثُمَّ قَدْ نَسِينَا کُلَّ وَاعِظ وَوَاعِظَة، وَرُمِينَا بِکُلِّ فَادِح وَجَائِحَة!). تعبير به «وَاعِظ وَوَاعِظَة» براى تعميم و گسترش است، زيرا بعضى از حوادث مانند موت از آن به عنوان واعظ تعبير مى شود و بعضى مانند آفت ها و بليه ها به عنوان واعظه از آن تعبير مى کنيم. آرى همه آنها به روشنى ما را اندرز مى دهند که بيدار باشيد و به پايان زندگى خود و وظائفى بينديشند که در برابر آن داريد. به خصوص اين که معلوم نيست فردا چه کسى از ما باشد
وچه کسی نباشد واژه «فادح» در اصل به معناى شىء سنگين است سپس به هر حادثه اى که بر جسم و جان انسان سنگينى کند اطلاق شده است. واژه «جائحة» به معناى امور نابود کننده است، لذا اين دو نسبت به يکديگر از قبيل اقل و اکثر هستند. آشکارترين واعظ همان حادثه مرگ است که هر روز براى دوست و آشنايى رخ مى دهد. مخصوصاً در زمان ما، صفحه حوادث جرايد و تسليت ها همه روز پر است از خبر فوت گروهى که ديروز در ميان ما مى زيستند و امروز به ديار مردگان رفته اند. امام اميرمؤمنان على(عليه السلام) در نهج البلاغه مى فرمايد: «فَکَفى واعِظاً بِمَوْتى عايَنْتُمُوهُمْ، حُمِلُوا اِلى قُبُورِهِمْ غَيْرَ راکِبِينَ; اين واعظ براى شما کافى است که همه روز مردگانى را مى نگريد که آن ها را به سوى گورهايشان مى برند بى آنکه خودشان بخواهند».(2) در روايات متعددى اين تعبير از پيشوايان معصوم(عليهم السلام) نقل شده است: «کَفى بِالْمَوْتِ واعِظاً; براى وعظ و اندرزِ انسان ها مرگ کافى است».(3) (1). نهج البلاغه، خطبه 188. (2). نهج البلاغه، خطبه 188. (3). ر.ک: بحارالانوار، ج 68، ص 264 و 325 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا