eitaa logo
تنها مولود کعبه🏴
505 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
1هزار ویدیو
69 فایل
تنها مولود کعبه
مشاهده در ایتا
دانلود
🌷 امام سجاد (علیه السلام) : ✍ مِنْ اَخْـلاقِ الْمُؤمِـنِ، الاْنِفاقُ عَلى قَدْرِ الاْقِتـار ِ وَالتَوَسُّعُ عَلى قَدِرْ التَوَّسُعَ وَ اِنـْصــافُ النـاس ِ وَابْتِداؤُهُ بالسّلام عَلَيْهِمْ. 🖌 از جمله اخلاق مؤمن آن است که به قدر تنگدستی و توسعه خرج می‌کند و (بر اهل و عیال) توسعه می‌دهد، با مردم به انصاف رفتار می‌کند و در سلام کردن پیشی می‌گیرد. 📒 اصول کافی ، ج۳ ، ص۳۳۸ ☀️
علیست مرغ حق و کعبه آشیانه اوست حریم عشق پر از دلنشین ترانه اوست پس از گذشت زمانها هنوز گوش بشر به نغمه های دل انگیز و عاشقانه اوست زلال چشمه زمزم کجا و اشگ علی صفای این حرم از گریة شبانه اوست علیست محرم اسرار رب بی همتا کلید دار عطابخش هر خزانه اوست بهشت ماحضر سفرة عطای علیست جحیم سوزش یک ضرب تازیانه اوست وسیله کرم ذات حق یدالله است خدای هر چه ببخشد علی بهانه اوست علی به پلة آخر رسید در ایمان نبی سر است و علی پای تا به شانه ی اوست علی است خانه یکی با خدای بی همتا درون بیت خدا زادگاه وخانه اوست علی است فرد نمودار خلقت کامل که عقل در عجب از خالق یگانه اوست مقام صید علی برتر از تفکر ماست چو بی نظیر بعالم غم زمانه اوست تو صید شیرخدا بین که روبهی مکار بقصد کشتن زهرا در آستانه اوست حسان معرف الله شد ولی الله چو در تمام صفات علی نشانه اوست حبیب چایچیان(حسان) ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️
🔴 👈🏼 (پدر ابوبکر) برای خانه مشتری آورده و در کوی و برزن مکه ندا سر می‌داد: هر کس طعام و یا فالوده می‌خواهد به‌خانه عبدالله بن جدعان برود! 📚 المنمق في أخبار قريش، ص۳۷۲ 🔻شیخ مفید رضوان‌الله‌علیه می‌فرماید: ولو كان له من السعة ما يتمكن به من صلة رسول‌الله صلی‌الله‌علیه‌وآله والإنفاق عليه ونفعه بالمال كما ادعاه الجاهلون لاغنى أباه ببعضه عن النداء على مائدة عبدالله بن جدعان‌ بأجرة على ذلك‌ بما يقيم به‌ رمقه ويستر به عورته بين الناس. 📝 اگر ابوبکر چنان اموالی داشت که با انفاق اموالش در جهت پیشرفت اسلام به پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله کمک می‌کرد ،همان گونه که نادانان ادعا می کنند، باید او در وهله اول پدر خود را از میهمان خانه عبدالله بن جدعان نجات میداد تا بتواند لااقل کمی از ضعف خود بکاهد و یا لباسی برای پوشاندن عورت خود تهیه کند‌. 📚 الإفصاح في الإمامة، الشيخ المفيد، ص۲۱۳ 🔆
ا ﷽ ا 🔸بوى بهشت 🌹پیامبراکرم(صلی الله علیه و آله) می‌فرمایند: 🌟فَفَاطِمَةُ حَوْرَاءُ إِنْسِیَّةٌ فَکُلَّمَا اشْتَقْتُ إِلَى رَائِحَةِ الْجَنَّةِ شَمِمْتُ رَائِحَةَ ابْنَتِی فَاطِمَة(سلام الله علیها)  🔹فاطمه(سلام الله علیها) حوریه اى است به صورت انسان که من هرگاه مشتاق بوى بهشت می شوم، دخترم فاطمه(سلام الله علیها) را می بویم .» 📚التوحید، شیخ صدوق، ص 117 حضرت سلام الله علیها •┈┈••✾••┈┈•
🗓22 جمادی الثانی مرگ ابوبكر بن ابی قحافه در روز بیست و دوم جمادی ‌الثانی سال 13 هـ .ق. ابوبكر بن ابی قحافه در 67 سالگی مرد. او نخستین كسی بود كه بعد از شهادت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) به انتخاب اعضای به خلافت رسید. این انتخاب به گونه‌ ای بی‌حساب بود كه عمر با آنكه خود عنصر اصلی جریان سقیفه بود می‌گفت: «بیعت با ابوبكر امری بدون تدبیر، مشورت و دقت و همچون زمان جاهلیت بود كه خداوند مسلمانان را از شر آن حفظ كرد! هر كس چنین كاری را تكرار كرد او را بكشید!» 😱🥸🙄🧐
خلیفه‌ای که پدرش هم او را قبول نداشت‼️ زمانی که رسول خدا(صلى‌الله‌عليه‌وآله) رحلت کردند و برای ابو بکر بیعت گرفته شد ابو قحافه در طائف بود. 📝خلیفه اول نامه‌ای با این عنوان برای او نوشت: «از خلیفه‌ی رسول خدا(صلى‌الله‌عليه‌وآله) به پدرم ابی قحافه؛ اما بعد: مردم به من راضی شدند و من امروز خلیفه خدا هستم حال اگر نزد ما بیایی باعث چشم روشنی تو است و من نيكویى بی‌شمار نسبت بتو اظهار نمايم. و السلام‏». وقتی ابو قحافه نامه را خواند اين آيه را تلاوت کرد: «قُلِ اللَّهُمَّ مالِكَ الْمُلْكِ تُؤْتِي الْمُلْكَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْكَ مِمَّنْ تَشاء [آل‌عمران/26] بگو: بار خدايا، تويی دارنده‌ی ملک، به هر که بخواهی ملک می‌دهی و از هر که بخواهی ملک می‌ستانی». 🔹سپس از روی خشم و عتاب به پیک گفت: چه چیزی مانع بیعت با علی(علیه‌السلام) شد؟ در حالی که پيامبر(صلى‌الله‌عليه‌وآله) به امر خداوند متعال، علی(علیه‌السلام) را به خلافت برگزيده بود. چرا ابوبکر و انصار و مهاجرين خلاف حکم پيامبر(صلى‌الله‌عليه‌وآله) عمل کردند؟ ابوبکر را با کدام امتياز برای این امر انتخاب کردند؟ 🔸پیک پاسخ داد: علی(علیه‌السلام) جوان و کم سن بود، هم‌چنین عده‌ای از بزرگان قریش و دیگران را کشته بود و ابو بکر از او مسن‌تر بود؛ به همین جهت امت او را برای خلافت برگزيدند و علی(علیه‌السلام) را کنار گذاشتند. 🔹ابو قحافه گفت: «اگر چنان‌چه بزرگی سن، ملاک امر خلافت است، پس من نسبت به ابوبکر سزاوارترم،‼️ زیرا من از او مسن‌ترم. خدای بزرگ شاهد است که اين مردم به علی(علیه‌السلام) وصی رسول خدا(صلى‌الله‌عليه‌وآله) ظلم کردند؛ در حالی که پيامبر(صلى‌الله‌عليه‌وآله) به حکم خداوند برای ولايت علی از مردم بيعت گرفته بود و به همه ما تأکيد نمود که از علی(علیه‌السلام) اطاعت کنيم». 📝سپس برای ابو بکر نوشت: «نامه تو به دستم رسید و دیدم که نامه‌ی یک نادان است که بعضی از نوشته‌جاتش نقیض بعضی دیگر است؛ یک بار می‌گویی من خلیفه خدایم و یک بار می‌گویی مردم به من رضایت دادند و این امر، بر تو مشتبه شده است. مواظب باش در مسئله‌ای وارد نشوی که فردا خارج شدن از آن برایت مشکل باشد و موجب دخول تو در آتش و پشیمانی و ملامت نفس لوامه در هنگام حساب روز قیامت باشد؛ در حالی که تو می‌دانی چه کسی در این امر از تو سزاوارتر است. از خدا طوری پروا کن که گویی او را می‌بینی. پس كار خلافت را به صاحب آن واگذار و صاحب ولايت و خلافت را وامگذار، و اگر امروز دست از این کارت برداری برای تو بهتر و راحت‌تر از فردا‌ی قیامت است. والسلام». بعد از آن که ابوبکر نامه پدرش را خواند، از پدر آزده شد و آن نامه را با آتش سوزاند‼️ 📚الإحتجاج نویسنده : الطبرسي، أبو منصور جلد : 1 صفحه :87
ماجرای نماز ابوبکر از زبان علمای اهل تسنن یکی از کارهایی که دشمنان با آن مخالفت کرده و علیه آن کارشکنی می نمودند ، مساله جانشینی امیرالمؤمنین علیه السلام بوده است . آنان با یکدیگر هم پیمان شدند تا امامت علی(علیه السلام) را نپذیرند و بدان تن ندهند. با وجود آنکه پیامبر آنان را به همراهی با لشکر اسامه بن زید فرمان داده بود (تا هنگام وفات آن حضرت در مدینه نباشند) لیکن عایشه آنها را از حال پیامبر(صلی الله علیه و آله) خبر دار کرد و آنها از نیمه راه بازگشتند و با تدبیر عایشه ، ابوبکر در محراب پیامبر(صلی الله علیه و آله) برای اقامه نماز صبح ایستاد و این در حالی بود که پیامبر(صلی الله علیه و آله) از شدت بیماری در مسجد حاضر نشده بودند. لیکن بلال بی درنگ آن حضرت را با خبر ساخت و پیامبر(صلی الله علیه و آله) با زحمت بسیار و با تکیه بر بازوان علی(علیه السلام) و فضل بن عباس وضو گرفت . پیامبر(صلی الله علیه و آله) را درحالی به مسجد آوردند که پاهای مبارکشان روی زمین کشیده می شد . پیامبر(صلی الله علیه و آله) به جلوی ابوبکر آمد و نماز او را شکست و خود به صورت نشسته نماز خواندند و صحابه به ایشان اقتدا کردند. هنگامی که آن حضرت به خانه بازگشت ، آنان را احضار نموده و بر کارشان توبیخ نمودند و سپس (در اثر بیماری و خستگی) از هوش رفتند . شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید خطبه 156-9/179 و در چاپ مصر 2/485 صحیح بخاری : 1/92 صحیح مسلم : 2/23 سنن ابن ماجه : باب ما جاء فی صلات رسول الله مسند احمد : 6/210و224 طبقات ابن سعد : 3/179 انساب الاشراف : 1/557
🌹من حلال زاده بوده‌ام🌹 روزی متوکل عباسی ملعون در حالی که جمع کثیری از مردم در دربارش حاضر شده بودند نظرش به شخصی افتاد که وضع سایر مردم را نداشت. از او سؤال کرد نامت چیست و از چه قبیله‌ای هستی؟ گفت نام من منصوره و از قبیله‌ی بنی مخنث هستم. متوکل عباسی پرسید بگو بدانم خلیفه بعد از رسول خدا که بود؟ ✅گفت اسد الله الغالب و مظهر العجائب مولانا علی بن ابی طالب. متوکل ناراحت شد و به غلامان دستور داد تا او را مفصل بزنند. در همین حال غلامی به او رساند که بگوید ابوبکر، او هم گفت ای امیر ابوبکر. متوکل سؤال کرد خلیفه دیگر کیست؟ ✅گفت الطاعن بالرمحین و الضارب بالسیفین و المصلی القبلتین ابی الحسنین امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب. (کسی که به دو نیزه می‌جنگید و با دو شمشیر ضربه می‌زد؛ کسی که به دو قبله نماز خواند؛ پدر حسن و حسین، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب). باز متوکل امر کرد تا او را بزنند تا این که غلامی به او رساند که بگوید عمر ، او هم گفت عمر. برای سومین بار همان سوال متوکل تکرار شد و او ✅گفت :ابن عم الرسول و زوج البتول الذی انزل فیه «انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا الذین یقیمون الصلاة و یؤتون الزکاة و هم راکعون» مولانا مولی الثقلین علی بن ابی طالب. (پسر عموی رسول و همسر بتول است کسی که درباره‌ی او نازل شد «سرپرست شما خدا است و رسول خدا و کسانی که ایمان آوردند نماز را اقامه می‌کنند و زکات می‌دهند در حالی که در رکوع هستند» مولای ما مولای جن و انس علی بن ابی طالب). بار هم متوکل دستور داداو را بزنند تا این که به او رساندند بگوی عثمان او هم گفت عثمان. تا این که وقتی برای چهارمین بار متوکل از او سؤال کرد خلیفه‌ی چهارم کیست؟ گفت یا امیر حجاج بن یوسف ثقفی. متوکل گفت ای مردک این بار که نوبت علی بود چرا نام او را نبردی؟ گفت هر بار که نام علی را بردم امر به زدن کردی این بار از تو ترسیدم و نام حجاج ظالم را بردم تا در شأن و هم ردیف همان سه نفر باشد. باز هم متوکل دستور داد او را بزنند. متوکل از او سؤال کرد بگو بدانم عایشه افضل بود يا فاطمه؟ گفت عایشه. گفت چرا؟ گفت زیرا که خداوند فرموده «فضل الله المجاهدین علی القاعدین درجة» یعنی «خداوند مجاهدین را بر کسانی که در خانه نشستند یک درجه برتری داده است» و عایشه بارها در بصره به جنگ با امیرالمؤمنین علی عليه السلام برخواست در حالی که فاطمه سلام الله عليها هرگز از خانه برنخواست باز هم متوکل دستور داد او را بزنند. متوکل گفت از طایفه‌ی تو هیچکس شیعه نبوده است چگونه تو شیعه‌ای؟ گفت اگر امان دهی می‌گویم. گفت در امان هستی. گفت چون من حلال زاده‌ام و مادر و جد و اجداد من زنا نکرده‌اند. متوکل بسیار غضبناک شد و چون او را امان داده بود دستور داد او را از دربار و از بغداد خارج کنند. منبع: کتاب دوبال برای پرواز (تولی و تبری) صفحه‌ی 43 به نقل از کتاب انساب النواصب
ا ﷽ ا 🍀حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها مادر مومنین است ▫️امام صادق علیه‌السلام: ... وَ هِيَ أُمُّ الْمُؤْمِنِين‏ 💬 ... و فاطمه مادر مومنان است. 📚 تفسیر فرات کوفی، ص۵۸۱. حضرت سلام الله علیها •┈┈••✾••┈┈• @qalalsadegh135 تفسیر فرات کوفی : «فُرَاتٌ قَالَ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْقَاسِمِ بْنِ عُبَیْدٍ مُعَنْعَناً عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ‏ – علیه السلام – أَنَّهُ قَالَ‏ : 🔹إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَهِ الْقَدْرِ اللَّیْلَهُ فَاطِمَهُ وَ الْقَدْرُ اللَّهُ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَهَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَکَ لَیْلَهَ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّیَتْ فَاطِمَهُ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا أَوْ مِنْ مَعْرِفَتِهَا [الشَّکُّ مِنْ أَبِی الْقَاسِمِ‏] وَ قَوْلُهُ‏ وَ ما أَدْراکَ ما لَیْلَهُ الْقَدْرِ لَیْلَهُ الْقَدْرِ خَیْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ یَعْنِی خَیْرٌ مِنْ أَلْفَ مُؤْمِنٍ ‏ تَنَزَّلُ الْمَلائِکَهُ وَ الرُّوحُ فِیها وَ الْمَلَائِکَهُ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ یَمْلِکُونَ عِلْمَ آلِ مُحَمَّدٍ – صلی الله علیه و آله – وَ الرُّوحُ الْقُدُسُ هِیَ فَاطِمَهُ – علیه السلام -‏ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ کُلِّ أَمْرٍ سَلامٌ هِیَ حَتَّى مَطْلَعِ الْفَجْرِ یَعْنِی حَتَّى یَخْرُجَ الْقَائِمُ – عج الله تعالی فرجه الشریف».
ابلیس که آیینه‌ی ذات تو بود در عرصه‌ی مکر و حیله مات تو بود آنکس که گناه خلق بر گردن اوست خود سیّئه ای ز سیّئات تو بود