eitaa logo
🏴{تنها مولود کعبه}🏴
1.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
873 ویدیو
66 فایل
معارف علوی🌿🌿 مارا دنبال کنید ☑ پیوی 110_313@
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸عطر استغفار🔸 📌 ⚪️امام امیرالمؤمنین علی (علیه السلام): 🔵تعَطَّرُوا بِالاسْتِغْفَارِ لَا تَفْضَحْكُمْ رَوَائِحُ الذُّنُوبِ. 🔴با آمرزش خواهی خود را معطر کنید تا بوی گناهان شما را رسوا نکند. ------------------ 💬نهج الذکر: ج2، ص353، ح2603. ☀️
🤲به جان گمشدۀ خود دعا کنند اهل ولا چو روی به سوی خدا کنند اول به جان گمشدۀ خود دعا کنند شد عالمی اسیر جمال تو، رخ نما تا عاشقانه سیر جمال خدا کنند روی تو را ندیده خریدار بوده‌اند «تا آن زمان که پرده برافتد چه‌ها کنند؟» آهسته چون نسیم گذر کن در این چمن تا غنچه‌ها به شوق تو آغوش وا کنند عهدی که بسته‌ایم، فراموش کی کنیم؟ صاحبدلان به عهد امانت وفا کنند از ما جمال خویش مپوشان که گفته‌اند: «اهل نظر معامله با آشنا کنند» «پروانه» سوخت ز آتش هجران ولی نگفت:‌ «شاهان کم التفات به حال گدا کنند» ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️
دلبرا گر بنوازی بنگاهی ما را خوشتر است ار بدهی منصب شاهی ما را به من بی سر و پا گوشۀ چشمی بنما که محال است جز این گوشه پناهی ما را بر دل تیره ام ای چشمۀ خورشید بتاب نبود بدتر از این روز سیاهی ما را از ازل در دل ما تخم محبت کشتند نبود بهتر از این مهر گیاهی ما را گرچه از پیشگه خاطر عاطر دوریم هم مگر یاد کند لطف تو گاهی ما را مفتقر راه به معمورۀ حسن تو نبرد بده ای پیر -محبت- تو راهی ما را مرحوم آیت الله شیخ محمّد حسین غروی اصفهانی ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️
✍️ عوامل رسيدن به خير دنيا و آخرت ☀️امام باقر عليه السّلام فرمودند: ✏️در كتاب على عليه السّلام ديديم ☀️كه رسول خدا صلى اللّٰه عليه و آله بالاى منبر خويش فرموده اند: سوگند به خدائى كه جز او شايسته پرستشى نيست، به هيچ مؤمنى هرگز خير دنيا و آخرت داده نشد، جز به سبب خوشبيني اش به خدا واميدواريش به او و حسن خلقش و باز ايستادن از غيبت مؤمنين ✏️ و به خدائى كه جز او شايان پرستشى نيست، خدا هيچ مؤمنى را بعد از توبه و استغفار عذاب نكند، مگر به سبب بدگمانيش به خدا و كوتاهى كردن نسبت به اميدوارى به او و بدخلقيش و غيبت نمودنش مؤمنين را، ✏️و به خدائى كه جز او شايان پرستشى نيست، گمان هيچ بنده‌ئى نسبت به خدا نيكو نشود، جز اينكه خدا همراه گمان بنده مؤمن خود باشد (هر گونه به او گمان برد، خدا با او رفتار كند) زيرا خدا كريم است و همه خيرات به دست اوست، او حيا مي كند از اينكه بنده مؤمنش به او گمان نيك برد و او خلاف گمان و اميد بنده رفتار كند، پس به خدا خوشبين باشيد و به سويش رغبت و تمايل نشان دهيد. 📝اِبْنُ مَحْبُوبٍ عَنْ جَمِيلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ بُرَيْدِ بْنِ مُعَاوِيَةَ ☀️عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: 📝وَجَدْنَا فِي كِتَابِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: ☀️ أَنَّ رَسُولَ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ وَ هُوَ عَلَى مِنْبَرِهِ : وَ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ مَا أُعْطِيَ مُؤْمِنٌ قَطُّ خَيْرَ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ إِلاَّ بِحُسْنِ ظَنِّهِ بِاللَّهِ وَ رَجَائِهِ لَهُ وَ حُسْنِ خُلُقِهِ وَ اَلْكَفِّ عَنِ اِغْتِيَابِ اَلْمُؤْمِنِين َ وَ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لاَ يُعَذِّبُ اَللَّهُ مُؤْمِناً بَعْدَ اَلتَّوْبَةِ وَ اَلاِسْتِغْفَارِ إِلاَّ بِسُوءِ ظَنِّهِ بِاللَّهِ وَ تَقْصِيرِهِ مِنْ رَجَائِهِ وَ سُوءِ خُلُقِهِ وَ اِغْتِيَابِهِ لِلْمُؤْمِنِينَ وَ اَلَّذِي لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ لاَ يَحْسُنُ ظَنُّ عَبْدٍ مُؤْمِنٍ بِاللَّهِ إِلاَّ كَانَ اَللَّهُ عِنْدَ ظَنِّ عَبْدِهِ اَلْمُؤْمِن ِ لِأَنَّ اَللَّهَ كَرِيمٌ بِيَدِهِ اَلْخَيْرَاتُ يَسْتَحْيِي أَنْ يَكُونَ عَبْدُهُ اَلْمُؤْمِنُ قَدْ أَحْسَنَ بِهِ اَلظَّنَّ ثُمَّ يُخْلِفَ ظَنَّهُ وَ رَجَاءَهُ فَأَحْسِنُوا بِاللَّهِ اَلظَّنَّ وَ اِرْغَبُوا إِلَيْهِ . ----------------- 📚 الکافي , جلد۲ , صفحه۷۱ 📚تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة , جلد۱۵ , صفحه۲۳۰ 📚 بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام , جلد۶۷ , صفحه۳۶۵ ♥️اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج♥️ ☀️
☀️ (صلی الله علیه واله): جَعَلَ اللّه ُ جَلَّ ثناؤهُ قُرَّةَ عَينِي في الصَّلاةِ، و حَبَّبَ إلَيَّ الصَّـلاةَ كما حَبَّبَ إلى الجائعِ الطَّعامَ، و إلى الظَّمآنِ الماءَ، و إنَّ الجائعَ إذا أكَلَ شَبِعَ، و إنَّ الظَمآنَ إذا شَرِبَ رَوِيَ، و أنا لا أشبَعُ مِن الصَّلاةِ. خداوند، جلّ ثناؤه، نور ديده مرا در نماز قرار داد و نماز را محبوب من گردانيد ، همچنان كه غذا را محبوب گرسنه و آب را محبوب تشنه . [با اين تفاوت كه ]گرسنه هرگاه غذا بخورد سير مى شود و تشنه هرگاه آب بنوشد سيراب مى شود ، اما من از نماز سير نمى شوم. ----------------- مکارم الاخلاق ص ۳۲٠ ☀️
🔴 جريان‌ شيخ‌ علی حلّاوی و جمعی كه‌ ادعای جانفشانی در ركاب‌ امام‌ زمان‌ عليه‌السّلام‌ داشتند و امتحان‌ حضرت‌ از آنها آقای میرجهانی که از وعّاظ شهیر خراسان و از محترمین آستانهٔ قدس و مرد دانشمندی هستند نقل نمودند، و ایضاً بنده این نقل را از آقا میرزا احمد مصطفی سنگر در نجف اشرف و سایر رفقا شنیده‌ام که: در حلّه مردی بود بسیار عابد و زاهد و عالم، مردم را به انتظار فرج حضرت بقیّةالله عجل الله [تعالی] فرجه دعوت می‌نمود، و به گریه و ندبه و دعا بر تعجیل ظهور دعوت می‌کرد، تا آنکه جماعتی از مردم [که] غمّ و همّشان دعا بر فرج بود مجالسی ترتیب داده و در آن دعا می‌نمودند همگی شمشیر خریده و انتظار ظهور آن حضرت را داشتند؛ نام این مرد آقای شیخ علی حلّاوی بوده، و هم‌اکنون بعد از سال‌ها مقام حضرت حجّت در خانهٔ او برپاست. روزی آقا شیخ علی از کاظمین به حلّه می‌رفته است، در راه خدمت حضرت مشرّف می‌گردد و بسیار اظهار ادب نموده و تقاضای ظهور می‌کند. حضرت می‌فرمایند: هنوز عدّه‌ای که خداوند وعده داده فراهم گردند فراهم نشده است و سیصد و سیزده تکمیل نگشته. عرض می‌کند: قربانت گردم هم‌اکنون در حلّه بیش از هزار نفر انتظار فرج را دارند، و اگر ظهور کنید تمام این افرادی که تا به حال مجالس دعا ترتیب داده در فراقت می‌گریستند، در رکاب مبارک، حاضر برای انجام خدمت خواهند بود. حضرت می‌فرمایند: چنین نیست، و از محبّین ما در حلّه دو تن بیش نیستند، یکی تو هستی و دیگری جوانی است قصّاب؛ حال که به حلّه رفتی تمام مدّعین را در خانۀ خود دعوت کن و بشارت مقدم مرا بده، و به طوری که کسی نفهمد دو گوسفند در بام خانه قبلاً برده و در آنجا ببند تا من بیایم. شیخ علی به حلّه درآمد و مردم را دعوت به منزلش نموده بشارت تشریف فرمائی آقا را داد. محبّین جمع شدند و شادی‌ها کردند، عطرها پاشیده، عودها برافروخته، چراغانی نموده، همگی تشریف‌فرمائی حضرت را ساعت‌شماری می‌کنند. در این هنگام نوری سبز رنگ از جانب قبله حرکت نموده بر بام خانۀ شیخ علی فرود آمد. حضرت ولیّ‌عصر عجل الله [تعالی] فرجه الشریف از میان نور در بام خانه قرار گرفتند. اولاً حضرت جوان قصّاب را صدا زدند، جوان بر بام برآمد؛ حضرت دستور دادند که یکی از گوسفند‌ها را نزدیک ناودان ذبح کند، جوان ذبح نموده خون از ناودان جاری شد؛ مردم همه با هم گفتند: عجبا حضرت جوان را کشتند! مبادا ما را هم صدا زده و روی بام ذبح کنند! در این حال حضرت، آقا شیخ علی را صدا زدند، شیخ علی بر بام بالا آمد؛ حضرت فرمودند که: شیخ علی گوسفند دیگر [را] نزدیک به ناودان ذبح نماید. ذبح نموده خون گوسفند در ناودان جاری شد؛ ترس و وحشت مردم را فراگرفت و هر کسی به دیگری می‌گفت که شیخ علی هم کشته شد! هم‌اکنون است که حضرت یک یک از ما را صدا زده و سر ببرند! هر یک بر جان خود بیمناک شده، از گوشه‌ای به طوری که رفیقش نداند مخفی شده راه فرار اختیار کرد. کم‌کم همه رفتند و یک تن باقی نماند، در این حال حضرت فرمودند: آقا شیخ علی رفقای خود را صدا کن برای نصرت و یاری من بیایند بالای بام آنها را ببینم! آقا شیخ علی هرچه صدا زد جوابی نشنید، سپس نزدیک آمد دید در خانه یک نفر هم نیست! حضرت فرمودند: این بود یارانی که گمان می‌کردی در فراق من راحت ندارند و همه حاضر برای نوشیدن شربت شهادت در رکاب من هستند.(1) 📚 جُنگ خطی 10، ص56 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 1- الزام الناصب فی اثبات الحجة الغائب، ج٢، ص٣١، حکایت ٢٠.
🔴کمترین بی احترامی به پدر و مادر، 📌 ⚪️امام امیر المؤمنین علی (علیه السلام): 🔵أدْنَى الْعُقُوقِ أُفٍّ وَ لَوْ عَلِمَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ شَيْئاً أَهْوَنَ مِنْهُ لَنَهَى عَنْهُ. 🔴کمترین بی احترامی به پدر و مادر، اف گفتن است و اگر خداوند عزّ و جلّ چیزی کمتر از آن سراغ داشت، بی گمان از آن نهی می کرد. --------------- 💬الکافی: ج2، ص348. ✍️جسارت به والدین، همیشه در این نیست که صدایت را خدای ناکرده بر آن ها بلند کنی یا نگاهی از سر غضب به آن ها بیندازی. گاهی همین مقدار که با نَفَست زیر لب اف بگویی، حُرمت آن ها را شکسته ای. خدا از کمترین بی حرمتی در حق پدر و مادر نمی گذرد.
🌷 الإمام الصادق (عليه السلام) : ☘ طَلَبْتُ نُورَ الْقَلْبِ فَوَجَدْتُهُ فِي التَّفَكُّرِ وَ الْبُكَاءِ ، وَ طَلَبْتُ الْجَوَازَ عَلَى الصِّرَاطِ فَوَجَدْتُهُ فِي الصَّدَقَةِ ، وَ طَلَبْتُ نُورَ الْوَجْهِ فَوَجَدْتُهُ فِي صَلَاةِ اللَّيْل . ☀️حضرت امام صادق علیه السلام : ✍ روشنايے دل را جوييدم و آن را در انديشيدن و گريستن يافتم ، ✍ و گذر از صراط را جوييدم و آن را در صدقه دادن يافتم ، ✍ و نورانيّت چهره را جوييدم و آن را در نمازشب يافتم . --------------------- 📘 مستدرك الوسائل ، جلد 12 ، صفحه 173 . ☀️
🟢 چرا ثروتمندان‌، بیشتر اهل افیون و الکل و قمارند؟ 🔹 چرا در طبقات بالا و میان مردمان متمکن اعتیاد به افیون و الکل و قمار از سایر طبقات زیادتر است‌؟ علتش این است که عامل ابتدایى که انسان را به نزدیک شدن به این چیزها وادار مى‌سازد، سرگرم شدن و از غم ایام فارغ شدن است. 🔸 تجربیات و مطالعات دانشمندان ثابت کرده که نوعاً اشخاصى که گرفتار ناراحتى خیال و تشویش خاطر هستند و تهاجم اندوه‌ها و افسردگی‌ها آرامش را از روحشان گرفته،  براى آنکه لااقل ساعتى خود را از شر خیالات مزاحم خلاص کنند دست به دامن این سموم مخدّره مى‌شوند که اعصابشان را کرخ کنند یا مشروب مى‌خورند که سلطان عقل را موقتاً معزول کنند یا قمار مى‌کنند که هیجان بى‌حد و حصر قمار ساعتى جلو افکار را بگیرد و بعد این کار را تکرار مى‌کنند تا به صورت عادت درمى‌آید و بدترین بلاها را براى جسم و روح خود مى‌خرند.
💡آثار شوم گناهان اجتماعی حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ الْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ أَبِي الْقَاسِمِ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَة َ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّد ٍ عَنْ أَبِيهِ علیه‌‌السلام قَالَ : ☀️قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلى‌الله‌عليه‌وآله: إِنَّ الْمَعْصِيَةَ إِذَا عَمِلَ بِهَا الْعَبْدُ سِرّاً لَمْ تُضِرَّ إِلَّا عَامِلَهَا وَ إِذَا عَمِلَ‏ بِهَا عَلَانِيَةً وَ لَمْ يُعَيَّرْ عَلَيْهِ أَضَرَّتِ الْعَامَّةَ ☀️قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ علیهماالسلام: وَ ذَلِكَ أَنَّهُ يُذِلُّ بِعَمَلِهِ دِينَ اللَّهِ وَ يَقْتَدِي بِهِ أَهْلُ عَدَاوَةٍ. 📚 ثواب الأعمال و عقاب الأعمال؛ ص۲۶۱ ☀️پيامبر خدا صلى‌الله‌عليه‌وآله فرمودند : گناه را هرگاه بنده پنهانى مرتكب شود به كسى جز صاحب آن زيانى نمى‌زند و هرگاه آشكارا انجامش دهد و مردم او را منع نكنند، آن گناه به عموم مردم آسيب خواهد رساند. ☀️امام صادق عليه‌السلام فرمودند: علّتش اين است كه او با گناه آشكار خود، دين خدا را خوار مى‌كند و دشمنان خدا از او الگو مى‌گيرند. ☀️
🔴هرکس به خدا و روز قیامت ایمان دارد،... ⚪️رسول اکرم(صلی الله علیه و آله): 🔵منْ كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ فَلْيَقُلْ خَيْراً أَوْ لِيَسْكُتْ. 🔴هرکس به خدا و روز قیامت ایمان دارد، باید سخن خیر بگوید یا سکوت نماید. ------------ 💬نهج الفصاحة: ح2915. ☀️
🔸كياست ميرزای شیرازی (قدّس سرّه) [به‌مناسبت۲۴ شعبان (۱۳۱۲.ق) سالروز وفات مرجع بزرگ شیعه، آیت‌الله‌العظمی میرزا محمدحسن شیرازی "قدس سره"] نقل كرده‏‌اند: وقتى ميرزاى شيرازى در سال 1287به مكّه مشرّف مى‌‏شوند، شريف مكّه مايل مى‏‌شود كه وقتى براى ميرزا مشخّص شود تا با وى ملاقات كند. واسطه‏‌اى را پيش ميرزا مى‌‏فرستد كه الآن وقت مناسبى است، هر وقت آقا حاضرند، ملاقات كنند. مرحوم ميرزا مى‌‏فرمايد: به شريف بگو: «إذا رأیتم العلماء علی أبواب الملوک فقولوا بئس العلماء و بئس الملوک، و إذا رأیتم الملوک علی أبواب العلماء فقولوا نعم العلماء و نعم الملوک». (اگر علما را بر سرای پادشاهان یافتید، بگویید: اینان، بدترین علمایند و بدترین پادشاهان و اگر پادشاهان را بر سرای علما دیدید، بگویید: اینان، بهترین علما و بهترین پادشاهانند.) واسطه نزد شريف مكه برمى‌‏گردد و سخن ميرزا را بازگو مى‏‌كند. شريف مكّه خوشش مى‌‏آيد و به ديدن ميرزا مى‏‌رود. 📚 جرعه ای از دریا، ج۲، ص۳۶۰