eitaa logo
🏴{تنها مولود کعبه}🏴
1.7هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
873 ویدیو
66 فایل
معارف علوی🌿🌿 مارا دنبال کنید ☑ پیوی 110_313@
مشاهده در ایتا
دانلود
آیا می دانید پدر و مادر ابوبکر چه نسبتی با هم داشتند ؟ طبرانی عالم اهل تسنن رجالی و تاریخ دان سرشناس قرن 3 و 4 ه .ق می نویسد : عثمان (ابوقحافه) پدر ابوبکر با سلمی که دختر برادرش بود ازدواج کرد و ابوبکر نتیجه این ازدواج شد حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ عَمْرِو بْنِ خَالِدٍ الْحَرَّانِيُّ، حَدَّثَنِي أَبِي، ثنا ابْنُ لَهِيعَةَ، عَنْ أَبِي الْأَسْوَدِ، عَنْ عُرْوَةَ، قَالَ: أَبُو بَكْرٍ الصِّدِّيقُ اسْمُهُ عَبْدُ اللهِ بْنُ عُثْمَانَ بْنِ عَامِرِ بْنِ عَمْرِو بْنِ كَعْبِ بْنِ سَعْدِ بْنِ تَيْمِ بْنِ مُرَّةَ، شَهِدَ بَدْرًا مَعَ رَسُولِ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَأُمُّ أَبِي بَكْرٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ: أُمُّ الْخَيْرِ سَلْمَى بِنْتُ صَخْرِ بْنِ عَامِرِ بْنِ عَمْرِو بْنِ كَعْبِ بْنِ سَعْدِ بْنِ تَيْمِ بْنِ مُرَّةَ بْنِ كَعْبِ بْنِ لُؤَيِّ بْنِ غَالِبِ بْنِ فِهْرِ بْنِ مَالِكٍ، 📖المعجم الکبیر : ج1 ص 51
⛔️ خلیفه اول را بهتر بشناسیم در منابع اهل تسنن ادعا شده است که پدر خلیفه اول ، ابوقحافه و مادرش دختر برادر ابوقحافه ، سَلمی بنت صَخر از قبیله تَیم بن مُرَّه بوده است ؛ و این ادعا یعنی ابوبکر نَسَبی ناپاک دارد و حاصل ازدواج عمو با برادرزاده خویش است .(*) پدر ابوبکر در جاهلیت، به عنوان خدمتکار در خانه "عبدالله بن جُدعان بن عمرو بن کعب" که پسر عمویش بود کار می کرد ، و مردمان را به ضیافت و مهمانی سفره ارباب خویش دعوت می نمود !! (۱) عبدالله بن جُدعان برده فروش بود و کنیزان را میخرید (۲)؛ به تصریح تاریخ اهل تسنن او کنیزان را به فحشا وادار می ساخت و مهمانان و مشتریان وی ، آنان را صاحب فرزند می کردند و این فرزندان را می فروخت (۳) در میان این کنیزان می توان به "نابغه" مادر عمروعاص اشاره کرد که از زنان بسیار بدنام در جاهلیت بود(۴) ابو قحافه پدر ابوبکر در فتح مکه ایمان آورده است (۵) در جریان فتح مکه ، ابوقحافه (که بینایی خود را به جهت کهولت سن از دست داده بود) از دخترش اسماء می خواهد که دست وی را گرفته ، او را به بالای کوه برساند تا وی به کمک دخترش با پرتاب سنگ از ورود مسلمانان جلوگیری کند ! مسلمانان نیز با سنگ پاسخ او را می دهند و سر ابوقحافه می شکند .(۶) این ماجرا نشان می دهد که ابوقحافه و دخترش اسماء تا آن زمان مسلمان نبودند. پس از فتح و پیروزی ، او را پیش پیامبر(صلی الله علیه و آله) می آورند تا ایمان خود را اظهار کند ، ابوبکر پدر را همراهی می کند و دست او را می گیرد، وی که ریش و سبیلی انبوه ، بدحالت و سفید داشت و موی سرش شانه نکرده و بسیار ژولیده بود، با ظاهری نامتعارف به خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله می رسد؛ تاریخ نویسان ، ظاهر وی را به درختی سفید (= ثغامه) با گُل، شاخ و برگی انبوه و سفید رنگ تشبیه کرده اند (۷) رسول خدا صلی الله علیه و آله به فرزندان ابوقحافه دستور می دهند که وضعیت ظاهری پدر را پیرایش و اصلاح کنند.(۸) وی در سال ۱۴ هجری و در دوران خلافت عمر و در سن ۹۷ سالگی می میرد.(۹) ابوبکر تنها خلیفه ای است در تاریخ اسلام (اسلام اموی و عباسی) که زمانی که مرد پدرش زنده بود .(۱۰) 📖 منابع از مدارک اهل تسنن : 1- امتاع الأسماع ۷۷/۴ ؛ المنمق ص۳۷۲ 2- مروج الذهب ۲۷۸/۲ 3- انساب الاشراف ۱۵۹/۱۰ ؛ معارف ص۵۷۶ 4- استيعاب ۱۱۸۵/۳ ؛ اسدالغابه ۷۴۱/۳ 5- استيعاب واژهء "عثمان بن عامر" ۱۰۳۶/۳ 6- انساب الاشراف ۹۹/۱۰ 7- ثغامه : درختی با برگها ، شاخه ها و ساقه هایی سفید و زرد رنگ که گلهای سفید هم دارد. 8- استيعاب ۱۰۳۶/۳ 9- استيعاب ۱۰۳۶/۳ 10- اسدالغابه ۴۷۸/۳ 🌻⭐️⭐️🌀⭐️⭐️🌻
🗓22 جمادی الثانی مرگ ابوبكر بن ابی قحافه در روز بیست و دوم جمادی ‌الثانی سال 13 هـ .ق. ابوبكر بن ابی قحافه در 67 سالگی مرد. او نخستین كسی بود كه بعد از شهادت پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) به انتخاب اعضای سقیفه ننگین بنی ساعده به خلافت رسید. این انتخاب به گونه‌ ای بی‌حساب بود كه عمر با آنكه خود عنصر اصلی جریان سقیفه بود می‌گفت: «بیعت با ابوبكر امری بدون تدبیر، مشورت و دقت و همچون زمان جاهلیت بود كه خداوند مسلمانان را از شر آن حفظ كرد! هر كس چنین كاری را تكرار كرد او را بكشید!» مدت خلافت غصبی ابوبكر دو سال و چهار ماه به طول انجامید كه در این مدت جنایت های بزرگی مرتكب شد كه قلم از ذكر آن قاصر است كه از آن جمله می‌توان به این موارد اشاره كرد: 1. غصب خلافت؛ 2. اذیت و آزار پاره تن پیامبر خدا (صلی الله علیه وآله و سلم) حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها)؛ 3. غصب فدك؛ 4. ساختن حدیث جعلی «انا معاشر الانبیاء لا نورث ما تركنا صدقه» و نسبت دادن آن به پیامبر(صلی الله علیه وآله و سلم) ؛ 5 . تخلّف از لشكر اسامه و ناراحت كردن نبی گرامی اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)؛ 6 . آتش زدن احادیث پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم)؛ 7. دستور هجوم به خانه حضرت زهرا(سلام الله علیها) در جریان سقیفه؛ 8. سكوت در برابر جنایت فجیع خالد بن ولید و ... .
⭕️ خون امام حسین (علیه السلام) را مال التجاره مقام این و آن نکنید... 🎙 حضرت آیت الله وحید خراسانی مدظله: 🔸کامل الزیارات را بخوانید و بفهمید که در آنجا امام علیه السلام چه می‌فرماید؟! هیچ پیغمبر مرسلی نیست، هیچ ملک مقرّبی نیست، مگر اینکه دارد که خدا به او اذن بدهد تا به زیارت قبر حسین ‌بن‌ علی (علیه السلام) بیاید. - عبارتِ "هیچ پیغمبر مرسلی نیست، هیچ ملک مقربی نیست"، امر سهل و آسانی نیست. این است سید الشهدا علیه السلام! 🔹این است آن کسی که عاشورا را سرپا کرد و "لَا یَوْمَ‏ کَیَوْمِکَ‏ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ" را به وجود آورد! این است آن کسی که هر شب جمعه بدون استثنا از نخستین تا آخرین نبی، از اولین تا آخرین وصی، باید کنار قبر او سلام بدهد. 👈🏻 و امیر المؤمنین (علیه السلام) هر شب جمعه که به زیارتش می‌آید، خصوصیتی که دارد این است که یک فاتحه برای اموات مدفون در کربلا می‌خواند، که آن فاتحه وقتی قسمت می‌شود، به هر کس آنچه می‌رسد بیش از آن است که در بیانی بگنجد و در قلمی تحریر شود! - این سید الشهدا (علیه السلام) است! امام حسین (علیه السلام) این است! ⭕️ خون او چنین خونی است! این خون را مال التجاره برای مقام و منصب این و آن نکنید! این خون فقط باید سرمایۀ حق شود و حق هم سه کلمه بیش نیست. - حق اول: "فتَعَالَى اللَّهُ الْمَلِکُ الْحَقُّ"، خون حسین بن علی علیه السلام در مرحلۀ اول باید در این حق صرف شود. - حقّ دوم: "هوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَى وَ دِینِ الْحَقِّ" این حقّ دومی است که خون آن حضرت باید در آن صرف شود. - حقّ سوم هم: "السَّلَامُ عَلَى‏ الْحَقِ‏ الْجَدِید". نتیجه اینکه عاشورا فقط باید در سه کلمه صرف شود: خدا، دین خدا، امام زمان عجل الله تعالی فرجه! 🔹خونی که وقتی ریخته شد، ابا عبد اللّٰه (علیه السلام) فرمود: "بِسْمِ‏ اللَّهِ‏ وَ بِاللَّهِ‏ وَ فِي سَبِیلِ اللَّه" این خون را در راه خدا صرف کنید، تا خیر دنیا و آخرت نصیبتان شود و الّا خسر الدنیا و الآخره خواهید شد. "ذلِکَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِینُ". 🎙 بیانات معظم له در ۲۲ فروردین ۱۳۷۸.
🌹 🔸ما همه بیمار هجران توایم 🔻 مرجع عالیقدر مرحوم آیت الله حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی یا امام العصر ما زان توایم بنده انعام و احسان توایم برنمیداریم سر از خاک درت تا ابد بر عهد و پیمان توایم در صراط مستقیم بندگی پیرو ارشاد و برهان توایم پُر شود از فتنه، گر روی زمین بیم نَبوَد چون غلامان توایم پیشه ما عشق و شوق کوی تو است چاکرانه سر به فرمان توایم هر کسی مطلوب و معشوقی گرفت ما گرفتار و پریشان توایم هر کسی را علت و بیماری است ما همه بیمار هجران توایم دردمندانیم از سوز فراق جملگی محتاج درمان توایم مُلک دنیاگر همه از آنِ ما است ریزه خواران سَر خوان توایم ور چو خورشیدیم بر اوج سپهر ذرهای از مهر رخشان توایم «لطفی صافی» بگو با وجد و شوق یا ولیّ عصر ما زان توایم 🔰
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله مَن قالَ : إنّي خَيرُ النّاسِ فهُو مِن شَرِّ النّاسِ ، ومَن قالَ : إنّي في الجَنّةِ فهُو في النّارِ. هر كه بگويد: من از همه مردم بهترم، او بدترين مردم است و هر كه بگويد: من بهشتى هستم، او دوزخى است. نوادر راوندی.
✍️طبری ، تاریخ نویس شهیر اهل تسنن ، را 👈پنجاهمین اسلام آورنده 👉به حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلی الله علیه و آله می‌داند.‼️ ⭕ در صورت صحت چنین قولی ، او باید حداقل نزدیک به ۱۰ سال پس از و در اواخر سالهای حضور رسول خدا صلی الله علیه و آله در ، اسلام آورده باشد ؛✅ ⭕ در عین حال نبودن ابوبکر و عُمَر در ابی طالب (یعنی سالهای ۷ تا ۱۰ بعثت) ، ↩️ بیانگر این است که آنان تا سال ۱۰ بعثت نیاورده اند. 💯💯 📕اختصاص شیخ مفید ص۱۳۰ 📚شرح نهج ابن ابی الحدید ۱۷۷/۱۳ اخبار الموفقیات زبیر بن بکار ۲۴۳/۱ عَـلـی عَـدوَّکَ یـا عـلی 🌺🌼 🌼🌺
فرد سرشناسی در جاهلیت نبوده است ✔️ 👈 شاهد این قضیه سخنی است که عُمَر بنْ خَطابْ در دوران خلافت خود به پسرش ، عبدالله بن عمر ، در مورد ابوبکر می گوید و او را پَستِ بنی تَیم لقب می‌دهد؛ 😝😁💯 در همین زمینه میتوان به سخن 🔥 ، در ماجرای سقیفه نیز اشاره کرد ، او زمانی که شنید ابوبکر به خلافت رسیده ، گفت : چه شده است که ❌ ترین قبیلهء قریش و بی مقدارترین آنان این امر را گرفته اند؟! ❌ از سوی دیگر مکالمه ابوبکربا بن عاصم مِنقَری نشان می‌دهد که صرفنظر از قبیله ، خود او نیز ارزش اجتماعی نزد مشرکان دوران جاهلیت نبوده است‌.😁💯 در این ماجرا هنگامی که ابوبکر 🔥 از قیس که ۱۲ دختر خود را زنده به گور کرده بود به طعنه می‌پرسد: چرا دختران خود را زنده به گور کرده‌ای؟ از قیس پاسخ میشنود که: ❌ترسیدم که چون تو بزایند و از خود به یادگار بگذارند!❌ حتی زمانی که به قحافه - ابوبکر🔥 - خبر خلافت پسرش رسید ، او با تعجب پرسیده بود : قبائل قریش_ به خلافت او راضی شدند ⁉️ آنگاه خدا را شکر کرده که می‌تواند هر آن چه بخواهد انجام دهد و ذلیل را عزیز و عزیز را ذلیل کند! 📕اختصاص شیخ مفید ص۱۳۰ 📚شرح نهج ابن ابی الحدید ۱۷۷/۱۳ اخبار الموفقیات زبیر بن بکار ۲۴۳/۱ 🌺🌼 🌼🌺
📌 مشاهدات 🔥هنگام روایت؛ ◆ دَعَا بِالْوَيْلِ وَ اَلثُّبُورِ وَ قَالَ هَذَا مُحَمَّدٌ وَ عَلِيٌّ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِمَا يُبَشِّرَانِی بِالنَّارِ بِيَدِهِ اَلصَّحِيفَةُ اَلَّتِي تَعَاهَدْنَا عَلَيْهَا فِي اَلْكَعْبَةِ وَ هُوَ يَقُولُ : لَقَدْ وَفَيْتَ بِهَا فَظَاهَرْتَ عَلَى وَلِيِّ اَللَّهِ أَنْتَ وَ أَصْحَابُکَ فَأَبْشِرْ بِالنَّارِ فِي أَسْفَلِ اَلسَّافِلِينَ. ✍️ حدیث؛ ◆ ابوبکر مرگ به شدت ناله و فغان می‌کرد، عُمَربه او گفت؛ چرا اینقدر ضجه و زاری می‌کنی؟ گفت؛ پیامبر و علی (صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهماِ ) را نزد خود حاضر می‌بینم که به من آتش دوزخ می‌دهند. پیامبر (ملعونه) را که در کعبه امضاء کردیم، نشانم داد و گفت: به تعهّد خودتان عمل کردید و برعلیه الله علی (علیه السلام) همدیگررایاری کردید، پس تو و اصحابت را به اسفل السافلین بشارت می‌دهم.💯💯✅ ☜ روایت؛ ◆ يَسْمَعُوهُ فَقُلْتُ لَهُ لَمَّا اِنْفَرَدْتُ بِهِ قُلْ لاَ إِلَهَ إِلاَّ اَللَّهُ. قَالَ لاَ أَقُولُهَا وَ لاَ أَقْدِرُ عَلَيْهَا أَبَداً حَتَّى أَرِدَ اَلنَّارَ وَ أَدْخُلَ اَلتَّابُوتَ. فَلَمَّا ذَكَرَ اَلتَّابُوتَ ظَنَنْتُهُ يَهْجُرُ فَقُلْتُ أَيُّ تَابُوتٍ؟ قَالَ تَابُوتٌ مِنْ نَارٍ مُقَفَّلٌ بِقُفْلٍ مِنَ اَلنَّارِ فِيهِ اِثْنَا عَشَرَ رَجُلاً أَنَا وَ صَاحِبِي هَذَا، قُلْتُ عُمَرُ. ✍️شرح حدیث؛ ◆ هنگام مرگ 🔥، به او گفته شد؛ بگو ‌«لا اله الا الله». او گفت؛ ↩️ هرگز نمی‌گویم و اصلاً قادر به بیان تهلیل نیستم. ✅چراکه اگر بگویم وارد آتش خواهم شد و محبوس در تابوت می‌گردم. ♦️ اطرافیان گفتند؛ کجا بوده و تابوت چیست؟ ابوبکر گفت؛ ملائکه تابوتی از آتش سوزان را نشانم می‌دهند که با قفلی از حریق بسته شده و در آن دوازده نفر و خودم و را می‌بینم. اگر «لا اله الا الله» بگویم، این موکلین عذاب، فوراً مرا درون تابوت می‌کنند. √ منابع روایت؛ 📙بحارالانوار، ج ۵۸، ص ۲٤١. 📘ارشاد القلوب، ص ۳۹۲. 📚کامل البهائی، ج ۲، ص ۱۷۸. 🌼🌺 🌼🌺
معاویه، عمرو بن عاص را با شش هزار تن به مصر فرستاد، در حالى كه محمّد بن ابى بكر عامل و كارگزار على علیه السّلام در مصر بود. عمرو عاص حركت كرده و در نزدیكی هاى مصر فرود آمد. طرفداران عثمان پیرامون او جمع شدند و او در بین آنها اقامت كرد و به محمّد بن ابى بكر چنین نوشت: "اى پسر ابوبكر، من نمى‏خواهم كه بر تو چیره شوم. آگاه باش كه مردم این شهرها بر علیه تو جمع گشته اند و همگى متحداً بر تو شوریده اند و از اینكه تو را پیروى كنند، پشیمان‏ هستند. و هرگاه كارد به استخوان برسد، تو را دستگیر می كنند. من تو را نصیحت می كنم كه از مصر خارج شوى والسلام." همچنین عمرو نامه اى را كه معاویه خطاب به محمد بن ابوبکر نوشته بود، فرستاد. در آن نامه چنین آمده است: "ما كسى را سراغ نداریم كه پیش از تو بر عثمان ستم روا داشته و به او صدمه زده باشد. تو در شمار كسانى هستى كه بر علیه او سخن چینى كرده اى و در ریختن‏ خونش شركت داشتی. آیا گمان دارى كه من این همه را نادیده می گیرم و یا فراموش می كنم... اینك من گروهى را كه تشنه خون تو هستند و بر جهاد در راه كشتن تو، به خدا تقرب می جویند، بسوى تو روانه کردم. ..." بالاخره عمرو بن عاص و دوستش، معاویة بن حُدَیج، پس از کشتن برخی از یاران محمد بن ابوبکر، از جمله کنانة بن بشر، او را پیدا کردند و به زندانی در مصر بردند. ابتدا از خوردن آب منعش کردند تا تشنگی او را از پا درآورد و سپس او را کشتند و در بدن الاغ مرده ای گذاشتند و آتش زدند!!! خبر كشته شدن محمّد بن ابوبکر كه به معاویه و یارانش رسید، خیلى شادمانى و خوشحالى كردند و خبر كشته شدن محمّد و شادمانى معاویه را كه به على علیه السّلام رساندند، فرمود: به همان اندازه كه آنها شادى می كنند، ما اندوهگینیم و از آغاز جنگ تا كنون، من درباره هیچ كس به این اندازه ناله و اندوه نداشته ام. او دست پرورده من بود و من او را فرزند خود می شمردم و این همه حزن و اندوه بی جهت نیست. ... این قربانى را در راه خدا می دهیم. [پایان] رضوان خداوند به محمد‌‌بن‌ابی‌بکر و لعنت براولین واخرین ظالمین اللّهم عجّل لولیک الفرج اللهم العن الجبت و الطاغوت و ابنتیهما ✨
هدایت شده از تنها مولود کعبه🏴
🌹راه سرازیر شدن روزی شخصی می گوید به امام صادق علیه السلام عرض کردم: به من نصیحتی کنید ☀فرمودند: تو را به تقوای الهی و دوری از و سفارش می کنم که هیبت و آبروی مرد را می برد و نیز سفارش می کنم که پشت سر برادرانت دعا کن که روزی را سرازیر می کند و این جمله را سه بار فرمودند. بحارالانوار/ج73/ص60 🌱الـٰلّهُمَ؏َجــِّلِ‌لوَلــیِّڪَ‌اَلْفــَرَجْ🌱
12.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نگویید چون محیط بد بود من هم بد شدم! 🎙 مرحوم حضرت آیت الله سید محمد ضیاءآبادی: برای آسیه همسر فرعون محیط عذر نشد تا به دستورات الهی عمل نکند. جوانان محترم اگر محیط شما غرق در شهوات است، شما خودتان را نگه دارید ولو محیط کافر باشد...