eitaa logo
تنویر
441 دنبال‌کننده
108 عکس
36 ویدیو
0 فایل
✳️ تنویر، Tanwir@ ☑️ ارتباط با ادمین 👤 @admin_4000 ☑️ تارنما 🌐 Tanwir.ir ☑️ رایانامه 📧 Tanwir.ir@gmail.com
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از پایه های اصلی تولید ، محتوای آن است که با عنوان شناخته می شود و هر فیلمنامه مبتنی بر است. برای درک ، هر باید این سوال را از خود بپرسد که: 👈 در حال حاضر چه کسانی های سینمایی یا تلویزیونی ما را می نویسند؟ 👈 آیا حاکم بر حوادث عالم را می‌شناسند؟ 👈 چه درکی از و کنش‌های او دارند؟ 👈 آیا عمیقی دارند؟ 👈 از پیچیدگی‌های حیات چه می‌دانند؟ مگر نه اینکه پاسخ همه این سوالات در ما نهفته و مسئول استخراج این مفاهیم از متون دینی، و خصوصا است؟ پس چگونه است که یک راضی می شود کسی که به مسلط نیست، برای او و خانواده و جامعه اش بنویسد؟ @Tanwir
برای درک اهمیت و ورود به عرصه تولید ای و خصوصا و ، می توان موقعیتی را تصور کرد که در آن انسانی که و کافی ندارد و از بهره ای نبرده، در روی مشغول است 👈 آیا این امر تعجب برانگیز نیست؟ حضور کسی که از کافی ، در امر تولید و نیز به همین میزان است چرا که فیلم و سینما در عصر کنونی از اساسی ترین هستند. @Tanwir
هدایت شده از حوزه تراز انقلاب اسلامی(حتا)
🔻برنده ماجرای دعوای لفظی آیت الله یزدی با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام⁉️ 🔻برگ اول 🔸 بعد از شکل گیری جریان اصلاحات، اتاق فکر این جریان، تصمیم گرفت برای نفوذ و ایجاد عقبه حوزوی، جریانی را در حوزه ها شکل دهد. این جریان که با شعار توسعه سیاسی توانسته بود در انتخابات پیروز شود برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرد تا با شکل دهی مجمع مدرسین و محققین در حوزه به اهداف خود دست یابد. علیرغم مخالفت شورای عالی حوزه و جامعه مدرسین با شکل گیری مجمع محققین، به کمک تاج زاده در جایگاه معاونت سیاسی وزارت کشور آن زمان، مجوزی صادر شد که بعدها بعلت فعالیت این جریان در فتنه ۸۸ مجوزشان باطل گردید. 🔻برگ دوم 🔸 روزنامه های زنجیره ای و فعالین فضای مجازی جریان اصلاحات، ماموریت داشتند تا در این طراحی نقش بازی کنند و فعالیتشان را با شدت بیشتری دنبال کنند. از بین تیم رسانه ای خود، افرادی را انتخاب کردند و ماموریت یافتند برای نفوذ در حوزه ها و ایجاد انشقاق بین جریانهای انقلابی فعالیت کنند. 🔸 یکی از این افراد فعال رسانه ای، فرید مدرسی است که توانسته با سفارش اتاق فکر جریان اصلاحات به همفکران حوزوی خود، برخی از فعالین رسانه ای حوزوی را با خود همراه کند و در پستو و محافل خصوصی تعدادی از افراد بانفوذ حوزوی رسوخ کند. 🔸فعالیت جریان منتظری و باند مهدی هاشمی نیز در همراهی این جریان کاملا مشهود است. عناصری همچون عمادالدین باقی و سراج الدین موسوی مهمترین نقش را بر عهده داشتند. با ورود ابزار شبکه های اجتماعی، تحرکات این جریان و هجمه علیه روحانیت انقلابی بیشتر شد. 🔸جریان حامی فتنه حتی به بیت حضرت امام(ره) طمع کرد و تلاش کرد تا برخی از افراد موثر در این بیت را با خود همراه کند. 🔻برگ سوم 🔸در کنار جریان منتظری، جریان های مخالف نظام، مثل اپوزسیون داخل و خارج کشور نیز مهره های فعال در این طراحی بودند که به عنوان نمونه از اقدامات این جریانات، می توان به پخش فایل صوتی توسط جریان منتظری و انتشار آن توسط شبکه های ماهواره ای معاند نظام، قبل از انتخابات سال ۹۶ اشاره کرد. 🔸 با توجه به عدم موفقیت مجمع محققین در ایجاد و جذب طلاب و اساتید حوزوی جهت ایجاد پشتوانه و عقبه حوزوی برای جریان اصلاحات، نشست دوره ای اساتید را تشکیل دادند و سعی کردند که حمایت خود را از آن تشکل، پنهان نمایند. نشست دوره ای نیز تلاش دارد تا این حمایتها را پنهان نماید و در لوای "حفظ استقلال حوزه" و "حفظ سنت های حوزه" به شخصیت سازی برای جریانات غیرانقلابی اقدام نماید. 🔸شکل دهی دوقطبی های کاذب "حوزه نجف_ قم" و "آخوند حکومتی و غیر حکومتی" در راستای ایجاد انشقاق در بین جریانهای انقلابی از دیگر اقدامات این جریانات غیر انقلابی و بعضا مخالف نظام است. 🔻سخن آخر 🔹 اینکه گاهی بین جریانات انقلابی اختلاف نظر باشد طبیعی است اما اینکه این اختلاف نظرها به جدال در رسانه ها و فضای عمومی کشور کشانده شود طراحی لیبرالها و سکولارهاست و جدای درست بودن یا نبودن سخنان مطرح شده این دو شخصیت حوزوی، بهتر است مواظب باشیم در پازل و طراحی این جریانات بازی نکنیم. بهتر است اختلاف نظرها و انتقادات را در جلسات خصوصی بیان نمایند و حل و فصل کنند. به نظر می رسد جوابیه رسمی آیت الله لاریجانی، تنور این بازی را برای مخالفین و معاندین نظام گرم کرد. 🆔 @hawzah_enghelabi
هدایت شده از حوزه تراز انقلاب اسلامی(حتا)
🔻آفت دگراندیشی و آسیبهای نفوذ در حوزه را جدی بگیریم. 🔹مقام معظم رهبری در جلسات با مسئولین نظام و در دیدار با قشرهای مختلف مردم، نسبت به نفوذ دشمنان در حوزه های مختلف اعلام خطر کردند. ایشان نفوذ جریانی را بسیار خطرناک تر از نفوذ فردی دانستند و بارها نسبت به این موضوع هشدار دادند. 🔹 در نفوذ جریانی، دشمنان با ایجاد و شکل دهی یک جریان منتقد و بعضا مخالف نظام و یا از طریق موج سواری و حمایت از یک جریانی که در راستای منافع آنها فعالیت می کند تلاش دارد به اهداف شان دست یابند. 🔹هدف نهایی دشمنان از نفوذ در حوزه های مختلف از بین بردن نظام اسلامی است. از ابتدای انقلاب تاکنون راههای مختلفی را برای از بین بردن نظام اسلامی دنبال کرده از جنگ تحمیلی گرفته تا تحریم های همه جانبه ولی نتوانستند به هدف خود برسند لذا طرح نفوذ در حوزه های علمیه و دنبال کردن آنتی تز انقلاب از درون حوزه ها در دستور کار خود قرار دادند. 🔹اگر بخواهیم نفوذ جریانی در حوزه های علمیه را بررسی کنیم درمی یابیم که جریان دگراندیش حوزوی از بسترهای مورد نظر دشمنان در طرح نفوذ است. این جریان دگراندیش با انجام دادن گامهای زیر بصورت آگاهانه و غیرآگاهانه در پازل نفوذ دشمن بازی می کند. 1⃣ زیر سوال بردن نهادهای انقلابی و ناکارآمد نشان دادن آنها 2⃣ القاء شبهه پیرامون مبانی فقهی نظام توسط برخی از افراد نفوذی و جریانهای خاص حوزوی 3⃣ القاء شعار جدایی دین از سیاست توسط برخی از جریانهای سکولار در پوشش شعارهای "حفظ استقلال و حفظ سنتهای حوزه" 4⃣ شخصیت سازی و ایجاد تشکل های موازی با جامعه مدرسین جهت انشقاق و کاهش اعتبار جایگاههای حوزوی و در یک کلام ایجاد چند صدایی در حوزه نسبت به نظام اسلامی 🔻سخن آخر 🔹ایجاد اختلاف و انشقاق در بین شخصیتها و جریانهای انقلابی از تاکتیکهای دشمن در پازل نفوذ است. شخصیتها و جریانهای انقلابی در حوزه مواظب باشند تا دشمنان از اختلاف نظرشان سوءاستفاده نکنند و مهره پازل دشمن نشوند. 🔹مقام معظم رهبری در دیدارشان با مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه های علمیه فرمودند: اگر بخواهیم همچنان «اسلامی و انقلابی» بماند باید حوزه علمیه، «انقلابی» بماند زیرا اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، نظام در خطر «انحراف از انقلاب» قرار خواهد گرفت. 🆔 @hawzah_enghelabi
هدایت شده از طلبه نیوز
تاییدی دیگر بر پژوهش آمریکایی‌ها درباره ! 🔴 با اشاره به انتشار سخنان آقای درباره اعزام ۵۰۰ نفر از نیروهای سازمان به اربعین، به گزارشی که در سال ۹۵ از پروژه درباره منتشر کرده بود، اشاره کرده و نوشته است: در اربعین سال ۹۵ نشریۀ «واشنگتن‌پست» نظرسنجی و پژوهشی بر روی حدود چهار هزار تن از زائران کربلا به قلم فوتینی کریسشیا، الیزابت دکیزر و دین ناکس منتشر کرد. از این تعداد 2410 نفر از پاسخ‌دهندگان عراقی و 1668 نفر نیز ایرانی بودند. موضوعات مورد بررسی در این پژوهشِ 178 صفحه‌ای، شامل مسائل دینی، جنسیتی، مداخلۀ غرب و توافق هسته‌ای ایران بود. خانم فوتینی کریسشیا دانشیار علوم سیاسی در دانشگاه تکنولوژی ماساچوست و الیزابت دکیزر و دین ناکس دو دانشجوی دکترای علوم سیاسی در همین دانشگاه عهده‌دار این نظرسنجی بوده‌ا‌ند. در بخشی از نتایج این تحقیق آمده است: ایرانیان و عراقی‌ها هر دو به‌شدّت از استراتژی ایران در خاورمیانه حمایت می‌کنند و دربارۀ مداخلات ایران در افغانستان، بحرین، عراق، لبنان، سوریه و یمن دیدگاه مثبتی دارند. بالای 90% افراد معتقدند که تقلید امری واجب است؛ اکثر شیعیان عراق مقلّد آیت‌الله علی سیستانی هستند و شیعیان ایران نیز غالباً از رهبر این کشور، سیدعلی‌ خامنه‌ای تقلید می‌کنند. بالای 80% افراد بر این باورند که بیانات سیاسی این عالمان دینی به اندازۀ بیانات مذهبی آنها واجب‌الاطاعه است. 💢شما هم دعوتید به 👇👇 https://eitaa.com/HOJREH14
هدایت شده از حوزه تراز انقلاب اسلامی(حتا)
🔴 "ضمیر مرجع خودش را پیدا کرد" 1⃣ در ماههای اخیر خبری مبنی بر بازداشت یک تبعه ایرانی_ فرانسوی منتشر شد و بعد از کلی هجمه علیه نظام در رسانه های معاند خارجی و بعضا در داخل، رئیس جمهور و وزارت خارجه فرانسه خواستار آزادی وی شدند. 2⃣ این فرد دوتابعیتی با هدف نفوذ در حوزه های علمیه، سفرهای متعددی را به قم داشته و در قالب آشنایی با مراکز اسلامی و انجام تحقیقات و همکاری های علمی با عناصر غیرانقلابی ارتباط داشته و بدنبال نفوذ و جریان سازی و جمع آوری اخبار و اطلاعات بوده است. برخی از سایت‌های ضدانقلاب به صراحت اعلام کرده‌اند که نامبرده در همکاری با مراکز آکادمیکی که با آنها کار می‌کرد، بارها را برای شرکت در سمینارهای مختلف به می‌آورده است! 3⃣ نکته مهم و قابل توجه، پاسخ این فرد دوتابعیتی در تلویزیون فرانسه به سوال مجری فرانسوی است که پیرامون مدافعان دموکراسی و آلترناتیو نظام ایران می گوید: " امروز مدافعان دموکراسی در ایران روحانیونی هستند که در قم ساکن‌اند!! " 4⃣ اخیرا سروش محلاتی در ادامه افاضات جدید خود در مصاحبه ای پیرامون "دموکراسی و تقدس زدایی از حکومت" نظریات آیت الله مصباح یزدی را در امتداد نظرات خوارج دانسته و لازمه دموکراسی دینی را "تقدس زدایی از حکومت" و "غیرآسمانی بودن تصمیمات حکومتی" می داند. فارغ از جوابیه لازم نسبت به شبهات و مفروضات و سخنان سروش توسط جریانهای انقلابی حوزوی، توجه شما را به این نکته جلب می کنم که بالاخره "ضمیر مرجع خودش را پیدا کرد" و مشخص شد که امید دشمنان برای نفوذ در حوزه های علمیه چه کسانی هستند. 🆔 @hawzah_enghelabi
🌍 در صدر اسلام، موضوع محوری، ایمان آوردن به رسول خدا (ص) بود، دعوا سرِ ایمان به خدا نبود، دعوا سرِ شخص رسول خدا (ص) بود، آغاز اسلام با دعوا بر سرِ خدا نبود. 👈 الان هم دعوای دین سرِ آمدن «او» ست، نه سرِ دینداری بدونِ او. 👈 الان هم دینداری باید به جایی برسد که «او» بیاید، آمدن «او» شاخص موفقیت ما در دینداری است. 📚 حجه الاسلام پناهیان- 98/06/09- هیئت میثاق با شهدا @Tanwir
🌍 هر بحثی امروز باید نسبت خودش را با ظهور ولی الله الاعظم و مقدمه سازی برای حضرت مشخص کند. اگر این نسبت را مشخص نکند، بحث ابتری است. 🌍 امام صادق (ع) می فرمود غرض اسلام که طواف خانه کعبه نبود، طواف خانه کعبه قبل از پیامبر (ص) هم بود. 👈 یعنی طواف خانه کعبه بدون رسول خدا، طواف دوران جاهلی است. 👈 پس درس اخلاق و درس عبادت و درس معنویت بدون ربط با ظهور حضرت ولی عصر (عج)، درس اخلاق و معنویت و عبادت است. حجه الاسلام پناهیان- 98/06/09- هیئت میثاق با شهدا @Tanwir
هدایت شده از خانه طلاب جوان
🔴 چرا این آیه پیامبر(ص) را پیر کرد؟/استقامت ملّت، با روحانیون است 🔴 ✴️ ‏شما روحانی هستید، روحانی باید باشد؛ مردم را حفظ‏‎ ‎‏بکند. شماها مأمورید که قلبهای مردم را حفظ بکنید. در آیه شریفه دو جا آمده است که‏‎ ‎‏فَاسْتَقِمْ کَما أُمِرْتَ‏‏. لکن در یک سوره ‏‏وَاسْتَقِمْ کَما اُمِرْتَ‏‎ است؛ و در یک سوره: ‏‏فَاستَقِم کَمَا‏‎ ‎امرت و من تاب معک. 🔴 روایت شده است از پیغمبر اکرم که شَیَّبَتْنِی سورةُ «هودٍ» لِمَکَانِ‏‎ ‎‏هذه الآیةِ.‏‎‏ در سورۀ «شورا» هم هست. نفرمود سورۀ «شورا»؛ فرمود سورۀ «هود»؛‏‎ ‎‏برای اینکه در سورۀ «هود» ‏‏وَ مَنْ تابَ مَعَکَ‏‏ است؛ یعنی چون را هم به عهدۀ‏‎ ‎‏من گذاشته است، که مستقیم باش و هر که با توست مستقیم باشد، این من را پیر کرد.‏ ❌‏‏‏‏ الآن با شما است؛ یعنی خطابِ ‏‏فَاسْتَقِمْ کَمَا أُمِرْتَ‏‏. یک نهضت‏‎ ‎‏حاصل شده، استقامت لازم دارد. یک جمهوری اسلامی تحقق پیدا کرده، استقامت در‏‎ ‎‏مقابل او لازم است، باید نگهش دارید؛ و همۀ اشخاصی که با شما هستند هم به عهدۀ‏‎ ‎‏شماست که استقامتشان را حفظ کنید. اهل مسجدید، اهل مسجد را. امام جماعتید، اهل‏‎ ‎‏مسجد را باید استقامتشان را حفظ کنید. خطیب هستید، مستمعین را باید حفظ بکنید.‏‎ ‎‏هرچه هستید و در هر جا هستید، زمام امور مردم به دست شماهاست. و پیغمبر اکرم‏‎ ‎‏می فرماید که شَیَّبَتْنی سورة هود. پیرم کرد سوره هود؛ برای اینکه را هم به‏‎ ‎‏عهدۀ من گذاشته اند. این یک چیز بزرگی است. استقامت هر مسجدی و اهل هر مسجدی‏‎ ‎‏به عهدۀ امام مسجد است. استقامت هر شنونده ای به عهده گوینده است. گوینده ها باید‏‎ ‎‏مستقیم باشند تا بتوانند مستقیم کنند. ائمۀ جماعت باید مستقیم باشند تا بتوانند مستقیم‏‎ ‎‏کنند دیگران را. بنابراین، ما باید وظیفۀ خودمان را که است، بدانیم. و‏‎ ‎‏بعد از اینکه مطلبمان حق است، مستقیم باشیم در این مطلب حق. 📖 صحیفه امام/ ج۹/ص ۴۷۸ ✳️✳️ خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f