eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
106 عکس
123 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
✔️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(1) ⁉️چرا معرفت شناسی؟ ❓اساساً چــرا مباحــث این دوره (عقاید) با بحث معرفت شناســی آغاز شــده است؟ 💠در پاســخ باید بگوییم که به طور طبیعی اگر کســی اصل امکان شــناخت و معرفت را باور نداشته باشد، نوبت به بحث از بقیۀ اصول عقاید نخواهد رســید. 📚کتاب معلم/معرفت شناسی/صفحه ۲۲و ۲۳ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معنای ادب. استاد وکیلی.mp3
8.6M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (18) 🔶معنای ادب 🔹 ادب در یک معنای جامع عبارت است از همان حدود شرعی و حفظ کامل شریعت 🔹 سه دسته ادب داریم : آدابی که مفصلا در شرع بیان شده و همچنین آداب اجتماعی و عرفی و همچنین آداب تکوینی 🔹آموزش آداب اجتماعی و تکوینی به فرزند تحت عناوین صغروی شرعی 🔹همه آداب یا داخل در کبریات شرعی هستند یا باید تحت یک عنوانی از عنوان شرع و یا باید داخل در صغریات شرعی شوند والا چیزی خارج از محدوده شرع نداریم. 🔹تعلیم واجبات و محرمات جز تادیب کردن فرزند است https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل توحیدیه (2) - استاد وکیلی.mp3
3.69M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طباطبایی (2) ✨ معنای نامنتاهی وجودی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman01_4_1.mp3
1.73M
💠استاد وکیلی؛ (3) ❓چرا ایمان داشتن به عالم غیب یکی از نشانه های تقوا شمرده شده است؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman01_5_1.mp3
1.04M
💠استاد وکیلی؛ (4) ❓ انواع عالم غیب کدام است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالة الوضع( 2) ✨ شرط مهم در دلالت وضعیه الفاظ (رأی مختار) 🌕 «لایتحقق التفاهم بمجرد اختیار الالفاظ أو اعتبارها» 💠 ان الوضع یتوقف علی أمرین: 🔷 اختیار اللفظ للدلالة علی المعنی 🔶 و البناء علی استعماله فیه 💠 لا بد لحصول هذه الدلالة من احراز التزام المتکلم و بنائه علی استعمال الالفاظ المتکلم بها فی معانیها و الا فلا یتحقق التفاهم بمجرد اختیار الالفاظ أو اعتبارها و لایفهم السامع مقصود اللافظ ما لم یحرز هذا البناء منه. و لذا لا یحمل اللفظ الموضوع فی لغة لمعنی و فی الاخری لآخر، الا علی اللغة التی یحرَز من المتکلم البناءُ علی التکلم بها. و لایفهم معانی اللفظ فی سائر اللغات. 🔸و هذا البناء قد یکون عن شعور و عمد کما هو الغالب فی الاوضاع التعیینیة. و الاکثر کونه تلقائیا و الاجدر تسمیته بالعادة دون الالتزام و التعهد الظاهرین فی الفعل الاختیاری. 🔹و اختیار اللفظ ایضا قد یکون عن عمد کما فی الوضع التعیینی و قد یکون لا عن شعور کما هو الغالب بین ابناء اللغة حیث انهم لایلتفتون الی اختیارهم للالفاظ و سببه بل یتبعون الاجیال السابقة بلا انتباه. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۴۷ (مع تصرف یسیر) ⚠️حضرت استاد قرن اکید را - همانند اعتبار در تسمیة و اعتبار در علقه وضعیة - از مقومات دلالة وضعیة نمیدانند. و در مباحث کتاب توضیح فرموده اند. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم_النفس_فلسفی_در_حکمت_صدرایی_2_استاد_وکیلی.mp3
3.42M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (2) ✨ جایگاه مباحث نفس در تبویب کتب فلسفی 📌 امتیاز مباحث نفس از حیث طرق حل مسائل 📌 تجربه پذیر بودن و کارآمدی تجربه در مباحث نفس https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠روش صحیح در تحلیل تعریف مفاهیم اعتباری 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرط تبادر و احراز آن - استاد وکیلی.mp3
3.45M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(10) ☑️شرط تبادر و احراز آن https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(2) ⭕️انواع نگاه های مقابل امکان شناخت واقع⁉️ 🔴در برابر امکان شــناخت و دستیابی به واقع، دو نگاه مخالف وجود دارد: 🔻نگاه اول عــده ای معتقدنــد کــه انســان هیــچ گاه نمیتواند معرفــت یقینی کســب کنــد. ایــن نــگاه، همــان نــگاه شــکاکیت و یــا گرایش هــای سوفســطایی است که عمالاً میگوید: {شناخت ممکن نیست} این تفکر، اعتقاد قلبی بسیاری از دانش آموزان است. هرچند این سخن را صریحــاً بــه زبان نمی آورند، اما به دلیل وجــود افکارضدونقیض در جامعه و ناتوانی از حل مســائل به این شــبهه دچار هستند. به همین جهــت وقتــی وارد بحث میشــوند و مطالبی را میشــنوند، میگویند کــه اینهــا نظــر شماســت و قابل احتــرام اســت و ا گــر بــه آنهــا گفتــه شــود کــه ایــن دیدگاه حــق اســت، خواهند گفــت: {حــق قابل اثبات نیست!}. این بدان معناست که جوان و نوجوان ما ناخود آگاه مبانی سوفسطایی را پذیرفته و امکان شناخت را انکار کرده است. بسیاری از گرایشهای پلورالیســمی که طبــق آن {تمام افکار محترمند و باید به تفکرات و گرایشهای همگان احترام گذاشــت}، ر یشــه در همین مباحث معرفت شناسی دارد. 🔻نگاه دوم برخــی دیگــر معتقدنــد که در خصوص مســائل حســی و تجربی، تحصیــل علــم ممکــن اســت؛ امــا در مــورد مســائل فراحســی، راه تحصیل علم بســته میشــود. از این نگاه به دیدگاه هــای {تجربه گرا و پوز یتویســیتی }تعبیر میکنند. 📚کتاب معلم/معرفت شناسی/صفحه ۲۳و۲۴ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman01_6_1.mp3
3.73M
💠استاد وکیلی؛ (5) ❓آیا می‌شود جهانی ماوراء این جهان وجود داشته باشد؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman02_1.mp3
2.12M
💠استاد وکیلی؛ (6) ❓حقیقت خواب چیست؟ ❓فرق خواب و بیداری به صورت کلی چیست؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نعمت عقل و ادب. استاد وکیلی.mp3
4.98M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (19) 🔶نعمت عقل و کلفت ادب 🔹عقل یک نعمت الهی خدادادیست که رشد درونی پیدا می کند و اکتسابی نیست 🔹ادب اکتسابی است از جنس مهارت های رفتاری که باید تبدیل به عادت و ملکه شود. 🔹مراحل تادیب و تحصیل یک ادب : 1️⃣ آموزش و درک اهمیت و منفعت 2️⃣ پیدا شدن شوق و تکرار عمل 3️⃣ عادت و ملکه شدن ادب 🔴 ملکه شدن محصول تکرار یک عمل است https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا