eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
106 عکس
123 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح رسائل توحیدیه (2) - استاد وکیلی.mp3
3.69M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طباطبایی (2) ✨ معنای نامنتاهی وجودی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman01_4_1.mp3
1.73M
💠استاد وکیلی؛ (3) ❓چرا ایمان داشتن به عالم غیب یکی از نشانه های تقوا شمرده شده است؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman01_5_1.mp3
1.04M
💠استاد وکیلی؛ (4) ❓ انواع عالم غیب کدام است؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالة الوضع( 2) ✨ شرط مهم در دلالت وضعیه الفاظ (رأی مختار) 🌕 «لایتحقق التفاهم بمجرد اختیار الالفاظ أو اعتبارها» 💠 ان الوضع یتوقف علی أمرین: 🔷 اختیار اللفظ للدلالة علی المعنی 🔶 و البناء علی استعماله فیه 💠 لا بد لحصول هذه الدلالة من احراز التزام المتکلم و بنائه علی استعمال الالفاظ المتکلم بها فی معانیها و الا فلا یتحقق التفاهم بمجرد اختیار الالفاظ أو اعتبارها و لایفهم السامع مقصود اللافظ ما لم یحرز هذا البناء منه. و لذا لا یحمل اللفظ الموضوع فی لغة لمعنی و فی الاخری لآخر، الا علی اللغة التی یحرَز من المتکلم البناءُ علی التکلم بها. و لایفهم معانی اللفظ فی سائر اللغات. 🔸و هذا البناء قد یکون عن شعور و عمد کما هو الغالب فی الاوضاع التعیینیة. و الاکثر کونه تلقائیا و الاجدر تسمیته بالعادة دون الالتزام و التعهد الظاهرین فی الفعل الاختیاری. 🔹و اختیار اللفظ ایضا قد یکون عن عمد کما فی الوضع التعیینی و قد یکون لا عن شعور کما هو الغالب بین ابناء اللغة حیث انهم لایلتفتون الی اختیارهم للالفاظ و سببه بل یتبعون الاجیال السابقة بلا انتباه. 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۴۷ (مع تصرف یسیر) ⚠️حضرت استاد قرن اکید را - همانند اعتبار در تسمیة و اعتبار در علقه وضعیة - از مقومات دلالة وضعیة نمیدانند. و در مباحث کتاب توضیح فرموده اند. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علم_النفس_فلسفی_در_حکمت_صدرایی_2_استاد_وکیلی.mp3
3.42M
📜 علم النفس فلسفی در حکمت صدرایی (2) ✨ جایگاه مباحث نفس در تبویب کتب فلسفی 📌 امتیاز مباحث نفس از حیث طرق حل مسائل 📌 تجربه پذیر بودن و کارآمدی تجربه در مباحث نفس https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠روش صحیح در تحلیل تعریف مفاهیم اعتباری 🆔eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرط تبادر و احراز آن - استاد وکیلی.mp3
3.45M
⭕️ استاد وکیلی: کفایة الاصول(10) ☑️شرط تبادر و احراز آن https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️استاد وکیلی؛معرفت شناسی(2) ⭕️انواع نگاه های مقابل امکان شناخت واقع⁉️ 🔴در برابر امکان شــناخت و دستیابی به واقع، دو نگاه مخالف وجود دارد: 🔻نگاه اول عــده ای معتقدنــد کــه انســان هیــچ گاه نمیتواند معرفــت یقینی کســب کنــد. ایــن نــگاه، همــان نــگاه شــکاکیت و یــا گرایش هــای سوفســطایی است که عمالاً میگوید: {شناخت ممکن نیست} این تفکر، اعتقاد قلبی بسیاری از دانش آموزان است. هرچند این سخن را صریحــاً بــه زبان نمی آورند، اما به دلیل وجــود افکارضدونقیض در جامعه و ناتوانی از حل مســائل به این شــبهه دچار هستند. به همین جهــت وقتــی وارد بحث میشــوند و مطالبی را میشــنوند، میگویند کــه اینهــا نظــر شماســت و قابل احتــرام اســت و ا گــر بــه آنهــا گفتــه شــود کــه ایــن دیدگاه حــق اســت، خواهند گفــت: {حــق قابل اثبات نیست!}. این بدان معناست که جوان و نوجوان ما ناخود آگاه مبانی سوفسطایی را پذیرفته و امکان شناخت را انکار کرده است. بسیاری از گرایشهای پلورالیســمی که طبــق آن {تمام افکار محترمند و باید به تفکرات و گرایشهای همگان احترام گذاشــت}، ر یشــه در همین مباحث معرفت شناسی دارد. 🔻نگاه دوم برخــی دیگــر معتقدنــد که در خصوص مســائل حســی و تجربی، تحصیــل علــم ممکــن اســت؛ امــا در مــورد مســائل فراحســی، راه تحصیل علم بســته میشــود. از این نگاه به دیدگاه هــای {تجربه گرا و پوز یتویســیتی }تعبیر میکنند. 📚کتاب معلم/معرفت شناسی/صفحه ۲۳و۲۴ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
TaAseman01_6_1.mp3
3.73M
💠استاد وکیلی؛ (5) ❓آیا می‌شود جهانی ماوراء این جهان وجود داشته باشد؟ https://eitaa.com/taraef110
TaAseman02_1.mp3
2.12M
💠استاد وکیلی؛ (6) ❓حقیقت خواب چیست؟ ❓فرق خواب و بیداری به صورت کلی چیست؟ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نعمت عقل و ادب. استاد وکیلی.mp3
4.98M
⭕️ استاد وکیلی: فقه تربیتی (19) 🔶نعمت عقل و کلفت ادب 🔹عقل یک نعمت الهی خدادادیست که رشد درونی پیدا می کند و اکتسابی نیست 🔹ادب اکتسابی است از جنس مهارت های رفتاری که باید تبدیل به عادت و ملکه شود. 🔹مراحل تادیب و تحصیل یک ادب : 1️⃣ آموزش و درک اهمیت و منفعت 2️⃣ پیدا شدن شوق و تکرار عمل 3️⃣ عادت و ملکه شدن ادب 🔴 ملکه شدن محصول تکرار یک عمل است https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح رسائل توحیدیه (3) - استاد وکیلی.mp3
6.11M
📜 شرح رسائل توحیدیه مرحوم علامه طباطبایی (3) ✨تفسیری برای شریفه «أفی الله شک فاطر السموات و الارض» ✨برترین تقریر علامه برای ضرورت ازلیه ی حقیقة الواقعیة https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی:رسالةالوضع(3) ✨ نتایج نظر برگزیده در تفسیر دلالت وضعیة لفظیة 🌕 «ثمرات رأی المختار فی تفسیر الدلالة الوضعیة اللفظیة» 🔈 إن کان اختیار اللفظ و البناء علی استعماله کلاهما عن التفات تفصیلی- کما فی الاوضاع التعیینیة- فالموضوع له مضبوط بحدوده 🔊 [أما] الوضع المبتنی علی العادة - الذی هو شائع بین أبناء اللغة کما مضی- [فـ]بما أن حدوث العادات الانسانیة و تطوراتها تلقائیان و هما رهن امور لا تحصی، یتمیز بأمور: 1⃣ عدم مساواة المعانی الموضوع لها الالفاظ عند جمیع اهل اللغة 2⃣ عدم استقرار معنی اللفظ عبر الزمان 3⃣ عدم انضباط معنی الکلمة عند الشخص الواحد 4⃣ عدم ضرورة الجامع بین مصادیق المشترک المعنوی 5⃣ أن الموضوع له تشکیکی 6⃣ عدم استقرار اللفظ فی المعنی(سیلان اللغة) [و سیأتیها هاهنا بیانها واحدا فواحد ان شاء الله] 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۴۸ (مع تصرف یسیر) ⚠️نظریه برگزیده حضرت استاد در باب تفسیر دلالة وضعیة و عدم پذیرش مقوماتی همچون قرن اکید در پیام قبل ذکر شد. https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا