eitaa logo
طرائف
5.6هزار دنبال‌کننده
106 عکس
123 ویدیو
17 فایل
ارتباط با ادمین @mh_vakili
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جمعبندی بحث خنثی و تعریف مرد وزن.فقه جنسی ج۱۷.mp3
23.13M
⭕️استاد وکیلی؛تربیت جنسی (8) 💠جمع بندی بحث خنثی 💠تعریف مرد و زن از نظر اسلام https://eitaa.com/taraef110
انا لله و انا الیه راجعون... تسلیت محضر امام زمان علیه‌السلام...
1_1124650937.mp3
3.3M
. «إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون» | یآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِى إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً.. | إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ 🏴 شهادت دبیر کل حزب الله لبنان سید حسن نصرالله را به تمام مسلمانان جهان تسلیت باد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
sharh-roohemojarrad-19.mp3
11.3M
﷽ ╭┅──────┅╮ ✾ ۱۹ ✾ ╰┅──────┅╯ 📌 بخش پنجمین| سفر دوماهه‌ی زیارتی حضرت آقا حاج سیدهاشم حداد قدس‌الله‌سره به ایران و توقف در تهران و زیارت حضرت امام علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلامدعوت حضرت علامه رحمه‌الله علیه از مرحوم حداد به ایران ✅ لزوم زیارت هر یک از اهل بیت علیهم‌السلام ✅ سرکشی مرحوم حداد از تمام منزل حضرت علامه رحمه‌الله علیه ✅ لزوم حفظ حرمت لباس حضرت رسول اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله ✅ از صفات مومن؛ عدم شکایت از بلایا نزد مخلوق ✅ توصیف مرحوم حداد از زبان همسرسفر به همدانحقیقت «يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ اللّٰهُ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ» ✅ علت گشتن مرحوم انصاری در قبرستان بهار همدان ✅ عالم معنا، فراتر از زمان و مکانقابلیت مکان ✅ نسبت سرعت سیر و سعه‌ی وجودیگوشه‌ای از ظهور و بروز مرحوم حداد ✅ ماجرای ملاقات‌های شهید مطهری با مرحوم حداد و شرح حال ایشان ✅ «این سید حیات‌بخش است» ✅ حقیقت نماز https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
01_Vakili.Tavazo_1_1.mp3
1.48M
⭕️استاد وکیلی؛علم الاخلاق 💠معرفی و توضیحی اجمالی در مورد کتاب های علم اخلاق: 1⃣جامع السعادات(نراقی) 2⃣معراج السعادة (نراقی) 3⃣محجةالبیضاء(فیض کاشانی) 4⃣کشف الغطاء(قزوینی) 5⃣الحکمة العملیه(مظاهری) https://eitaa.com/taraef110
در دل ما یاد علی است،‌ بر لب ما ناد علی است عزت ما نصرت ما،‌ بسته به امداد علی است ما اشداء علی الکفاریم،‌ ذوالفقار مولا در پیکاریم بر سر دشمن شرر می باریم،‌ هنگامه ی انتقام، کراریم دل های غم دیده یابد تسکین،‌ تنها با یک انتقام سنگین خونخواهان سیدنصرالله بسم الله،‌ بسم الله القاصم الجبارین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جلسه1-22 شوال المكرم 29_1.mp3
13.55M
👤استاد وکیلی 💠علت نیاز به علم اللغة 📝لزوم مراجعه به کتب لغت 📆سال تدریس: سال۱۴۲۹هجری قمری مصادف با ۱۳۸۷هجری شمسی https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛معادشناسی(1) 💠اهمیت بحث معاد 🔸اگر بحث معاد بی فایده بود، در قرآن تنها به آخرت حساب ،کتاب، بهشت و جهنم اشاره کوتاهی می شد و نیازی به شرح و بسط نبود ؛اهل بیت (علیه السلام) هم به آن نمی پرداختند. مثلا قرآن کریم به عالم ذر اشاره کوتاهی دارد و جزئیات زیادی را از آن مطرح نکرده است. شاید به همین جهت این مبحث اهمیت عملی و تربیتی زیادی ندارد . این نکته که در قرآن موضوع معاد و ریزه کاری هایش مبحث پر تکراری است ،جای بحث و گفت و گو دارد؛در مجموع فراوانی تکرار نشانه اولویت و اهمیت مبحث معاد است. 📚معاد شناسی ص ۲۶ https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛رسالة الوضع(32) ✨ بررسی دو اشکال مرحوم مظفر و امام راحل (رحمهما الله تعالی) 💠 « وضع المبهمات » (۳) 🔹 و الاشــكال علیهم بأن الواضــع لا یجب طاعته و لو وجب لكانالاســتعمال بغیــر مــا شــرطه عصیانا له لا غلط الكلام(۱) ، فناش عن حمــل كلامهم علی ما لیس بمراد لهم. فإن المقصود من شرط الواضع هو تقیید الموضوع له، بمعنی أن «هذا» موضــوع لــذات مفــرد مذكــر مع إلاشــارة؛ و قد تبین بما لا مزیــد علیه أن الاشــارة لا یتحقق إّلا إذا كانت متوجهة إلی الجزئي. فاستعمالها في غیره لیس استعمال الاشارة بالحمل الشائع التي هي جزء للموضوع له اللفظ. 🔹 ثم إن ما عن بعض الاجلاء(۲) من أن أســماء الاشــارة و الموصول و ضمیر الغیبة لیســت بدالة علی معنی اســمي، فصحیح في خصوص أســماء الاشارة إذا كانت مقترنــة بلفــظ المشــار إلیــه ك‍«هــذا الرجــل جائنــي» و أمــا نحــو «هــذا جائنــي» و الموصول و الضمیر فالظاهر دلالتها علی المعنی الاسمي أیضا. 🏷 (۱) اصول الفقه للمظفر ، ج۱ ، ص۶۱ 🏷 (۲) تهذیب الاصول ، ج ۱ ، ص۶۵ 📚رسالة فی الوضع و اقسام الکلمة و الکلام، الصفحة ۹۱ (مع تصرف یسیر) https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
sharh-roohemojarrad-20.mp3
9.61M
۲۰﷽ ╭┅──────┅╮ ✾ ۲۰ ✾ ╰┅──────┅╯ 📌 ادامه‌ی بخش پنجمین| سفر دوماهه‌ی زیارتی حضرت آقا حاج سیدهاشم حداد قدس‌الله‌سره به ایران و توقف در تهران و زیارت حضرت امام علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلامتجرد و مراتب ✅ اوج عبودیت ✅ اولین حصول تجرد برای مرحوم حداد ✅ وصف اولیای الهی در بیان امیرالمومنین علی علیه‌السلام ✅ علت فقر مرحوم حداد ✅ پاسخ علامه طباطبایی رحمه‌الله علیه به تقاضای طلاق مرحوم حداد ✅ علت تجرد مرحوم حداد ✅ منفعت فحش و شکنجه ✅ شرط آیت‌الله سیدعلی قاضی رحمه‌الله علیه برای پذیرش شاگرد ✅ جامعیت آیت‌الله سیدعلی قاضی رحمه‌الله علیه در بیان مرحوم حداد https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️استاد وکیلی؛توحیدقرآنی(10) 💠مخالفت نظر متکلمان با روایات ♦️باری مشکل دیگری که این نظریه با آن مواجه است اینست که در میراث حدیث شیعه دهها بلکه صدها روایت داریم که با صدای بلند می گویند که غیر از خدا در عالم چیزی نیست. او در هیچ صفتی و هیچ کمالی شریکی ندارد و وجود او (نه علمش)همه جا را پر کرده است و با همه چیز است و از همه جهت نامتناهی می باشد. 🔻هیچ یک از این روایات در این نظریه قابل تفسیر و قبول نیست و با همه آنها را رد یا تاویل نمود.ولی آیا چنین کاری در حق این میراث اهل بیت علیهم السلام که هادیان الهی و یادگاران رسول اکرم هستند جفا نیست؟ 🔺جا دارد از پرداختن به بیان راه حل عرفا به برخی روایات متواتری که با توجیهات متکلمان سازگار نیست به شکل فهرست وار اشاره گردد.این روایات مجموعه های مختلفی را تشکیل می دهند. برخی با صراحت از این دم می زنند که هیچ موجودی غیر از خداوند در عالم نیست و هرچه جز اوست باطل و نیست می باشد.و برخی خداوند را به متناهی وجودی توصیف می کنند که غیزی را دز کنار خود نمی پذیرد و برخی از حضور خداوند در همه جا و همه چیز سخن می راند.در ادامه نمونه ای از این روایت آئرده شده که تامل در آن برای فهم آیات و کشف توحید صحیح قرآنی سودمند خواهد بود. 📜 https://eitaa.com/taraef110
⭕️استاد وکیلی؛توحید قرآنی(10) 💠روایات مخالف با نظر متکلمان الف)روایات صریح در بطلان ماسوی الله ۱.حضرت صادق علیه السلام: إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لاَ تُقَدَّرُ قُدْرَتُهُ وَ لاَ يَقْدِرُ اَلْعِبَادُ عَلَى صِفَتِهِ وَ لاَ يَبْلُغُونَ كُنْهَ عِلْمِهِ وَ لاَ مَبْلَغَ عَظَمَتِهِ وَ لَيْسَ شَيْءٌ غَيْرَهُ هُوَ نُورٌ لَيْسَ فِيهِ ظُلْمَةٌ وَ صِدْقٌ لَيْسَ فِيهِ كَذِبٌ وَ عَدْلٌ لَيْسَ فِيهِ جَوْرٌ وَ حَقٌّ لَيْسَ فِيهِ بَاطِلٌ كَذَلِكَ لَمْ يَزَلْ وَ لاَ يَزَالُ أَبَدَ اَلْآبِدِينَ وَ كَذَلِكَ كَانَ ۲.حضرت صادق علیه السلام: قَالَ لِي أَيُّ شَيْءٍ اَللَّهُ أَكْبَرُ فَقُلْتُ لاَ وَ اَللَّهِ مَا أَدْرِي إِلاَّ أَنِّي أَرَاهُ أَكْبَرُ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ فَقَالَ وَ كَانَ ثَمَّ شَيْءٌ سِوَاهُ فَيَكُونَ أَكْبَرَ مِنْهُ فَقُلْتُ وَ أَيُّ شَيْءٍ هُوَ اَللَّهُ أَكْبَرُ قَالَ أَكْبَرُ مِنْ أَنْ يُوصَفَ . ۳.حضرت صادق علیه السلام: تَقُولُ فِي دُعَاءِ اَلْعِيدَيْنِ بَيْنَ كُلِّ تَكْبِيرَتَيْنِ اَللَّهُ رَبِّي أَبَداً وَ اَلْإِسْلاَمُ دِينِي أَبَداً وَ مُحَمَّدٌ نَبِيِّي أَبَداً وَ اَلْقُرْآنُ كِتَابِي أَبَداً وَ اَلْكَعْبَةُ قِبْلَتِي أَبَداً وَ عَلِيٌّ وَلِيِّي أَبَداً وَ اَلْأَوْصِيَاءُ أَئِمَّتِي أَبَداً وَ تُسَمِّيهِمْ إِلَى آخِرِهِمْ وَ لاَ أَحَدَ إِلاَّ اللّٰهُ. ۴.حضرت امیرالمومنین: لاشَى‏ءَ الاّ اللّهُ فَارْفَعْ هَمَّکا یَکفیکَ رَبُّ النّاسِ ما اَهَمَّکا ۵.حضرت امیرالمومنین در روز بدر: يَا هُوَ يَا مَنْ لَا هُوَ إلَّا هُوَ، اغْفِرْ لِى وَ انْصُرْنِى عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ! ۶.در دعاءآن حضرت علیه السلام: يَا هُوَ يَا مَنْ هُوَ هُوَ يَا مَنْ لَيْسَ هُوَ إِلاَّ هُوَ يَا هُوَ يَا مَنْ لاَ هُوَ إِلاَّ هُوَ . ۷.در دعاءحضرت ابراهیم: یَا هُوَ یَا هُوَ یَا مَنْ لَیْسَ کَهُوَ یَا مَنْ لَا هُوَ إِلَّا هُوَ أَغِثْنِی ۸.حضرت امام رضا: فَافْهَمْ أَمَّا اَلْوَاحِدُ فَلَمْ يَزَلْ وَاحِداً كَائِناً لاَ شَيْءَ مَعَهُ بِلاَ حُدُودٍ وَ لاَ أَعْرَاضٍ وَ لاَ يَزَالُ كَذَلِكَ ۹.حضرت امیرالمومنین: وَ لاَ يُوصَفُ بِشَيْءٍ مِنَ اَلْأَجْزَاءِ وَ لاَ بِالْجَوَارِحِ وَ اَلْأَعْضَاءِ وَ لاَ بِعَرَضٍ مِنَ اَلْأَعْرَاضِ وَ لاَ بِالْغَيْرِيَّةِ وَ اَلْأَبْعَاضِ 10.قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ : أَصْدَقُ كَلِمَةٍ قَالَتْهَا اَلْعَرَبُ كَلِمَةُ لَبِيدٍ أَلاَ كُلُّ شَيْءٍ مَا خَلاَ اَللَّهَ بَاطِلٌ وَ كُلُّ نَعِيمٍ لاَ مَحَالَةَ زَائِلٌ این روایات همگی دلالت بر آن دارند که خداوند غیری بریده و جدای از خود ندارد. 📚عیار نقدها ص ۵۷۹ تا ۵۸۱ (درس نامه توحید قرآنی و وحدت وجود) https://eitaa.com/taraef110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاثیر ارتکاز در فهم روایات رزق طالبان علم.اصول سال اول ج۷۱.mp3
3.83M
⭕️استاد وکیلی 💠ارتکازات شرعی و ارتکازات محیطی 🔸تفاوت فهم روایات اصحاب و با غیر ایشان 🔹تاثیر ارتکازات در فهم روایاتِ دالِّ بر ضمانتِ رزقِ طالبانِ علم. 📚خارج اصول استاد وکیلی دور دوم، سال اول جلسه ۷۱ https://eitaa.com/taraef110