eitaa logo
تربیت تمدنی
933 دنبال‌کننده
225 عکس
37 ویدیو
7 فایل
نوشته های احمد سعیدی و بانو سعی ما در تبیین و روشنگری پیرامون مسائل تربیتی و تربیت انقلابی_تمدنی است اما از اندیشه ها و نوشته های دیگر حیطه ها بی نصیب نمیمانیم. راه ارتباطی: @admin_t_t "الیه یصعد الکلم الطیب"
مشاهده در ایتا
دانلود
از های و هوی فضای مجازی نهراسید، برگ برنده ما چشمی است که به چشمی دیگر خیره شده و حرف از حقیقت میزند. این چشم ها را بیشتر کنید... 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
وَ اصبِر لِحُکمِ رَبِّکَ فَإِنَّکَ بِأَعیُنِنا (۴۸ طور) و صبر و تحمل کن در انجام حکم پروردگارت، پس قطعا که تو مقابل دیدگان مایی 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
آقا مردم بصیرت داشتند که شرکت کردند اتفاقا باید دست این مردم رو بوسید کمکاری از من و امثال منه 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
چه جو ناامیدانه ای آقا باور کنیم که ما خدا داریم و او قضایی رو مقدر نمیکنه مگر خیر و صلاحمون در اون هست بار سنگین تر روی دوش خودمون رو حس کنیم و آزمایش سخت تر الهی، چون رشد کردیم... 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
آدما کارشون رو کردن و انصافا خواص جبهه حق تو این چند وقته تمام تلاششون رو کردن اما نتیجه این شد، پس بهترین اتفاق همین اتفاق هست فرصت های دیده و‌ نادیده رو تو دل این قضیه متذکر بشیم و با تهدید هاش مقابله کنیم اما باور داشته باشیم که بهترین تقدیر، همین تقدیره و به فرض صحت آمار، اومدن جلیلی اونقدر نمیتونست برکت داشته باشه که اومدن پزشکیان داره 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
دو راه پیش رو‌ داریم: 1⃣ بگوییم باختیم و برویم بخوابیم 2⃣ از این ظرفیت بی نظیری که طلاب و دانشجویان و جوانان به برکت خون و کاریزمای دکتر جلیلی ایجاد کرده اند برای راه انداختن جریان و گفتمان انقلابی (یا نزدیک به تعبیر دکتر جلیلی دولت سایه) استفاده کنیم. (اما نقدی که به دولت سایه وارد است، عدم داشت است. که با این انتخابات و به شرط تبدیل شدن به گفتمان، آن هم حل خواهد شد.) توصیه به دکتر جلیلی این است: این رای سیزده ملیونی را از دنیای کاغذ ها بیرون کشیده، تبدیل به واقعیت سیزده ملیونی همیشه حاضر در صحنه کند. خلاصه کنم: وقت آن است از سایه بیرون آمده، شود. 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
لطفا اگر نقد دارید به آقای پزشکیان، نقدش کنید اما توهین و استهزاء و مچ‌گیری سرِ چیز های بیخود مثل سوتی های زبانی، در خورِ شیعیان و امت انقلابی نیست و بدانید صد در صد حضرت آقا با این کار ها مشکل دارند... هر چه باشد ایشان تا چند روز دیگر رئیس جمهور این مملکت میشوند... 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
رفقا کسایی که بعضا دارین بهشون انگ قومیت گرایی میزنین، همونایی هستن که تو محرم ذکر یازینب و یا ابالفضلشون لالایی بچه هاشونه همونایی هستن که کرور کرور شهید دادن برای این انقلاب همونایی هستن که سالیان سال جلو قومیت گرایی و تجزیه ایران وایسادن... شاید همشهری بودن رو رایشون اثر داشته باشه اما اسمش قومیت گرایی نیست کم کاری خودمون رو با این برچسبا توجیه نکنیم... 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
💠مقاله استقراء فقهی💠 👤 مخاطب: علاقه مندان به فقه و اصول و همچنین فقه تربیت 🔻 همانطور که میدانید در ، بعضی از بحث ها جزو زوائد اصول حساب میشود لذا از این جهت میگویند که اصول فقه فربه شده است اما خیلی از روش ها و قواعد مهم که باید در وجود داشته اما وجود ندارند، مورد بحث قرار نگرفته اند. لذا از این جهت خیلی لاغر است. 🔸 بحث هایی که عمدتا فقها آن ها را مطرح کرده اما اصولیون از آن ها چشم پوشی کرده اند. بحث هایی که مخصوصا در و مخصوصا در مورد نیاز جدی است. 💡یکی از روش های استنباطی که باید در مطرح میشده اما اصولیون خیلی ساده و کوتاه از آن گذر کرده اند، است. با استقراء موجود در منطق متفاوت بوده و دلیل حجیت آن نیز فرق دارد. گرچه از این نوع استقراء صحبت به میان آورده اند اما بحثی که ایشان کرده اند بحثی منطقی بوده و مبرر های منطقی یقین آوری استقراء را مورد مداقه قرار داده اند و بحثی از دلیل حجیت به میان نیامده است. 🔸 استقراء در فقه، آنچنان در نظر بعض فقها مثل پررنگ و دارای حجیت بوده که ایشان کسی که قائل به حجیت استقراء نباشد را اینگونه خطاب قرار داده اند که گویا شمی از فقه نبرده است. 🔸 در این مقاله که اولین مقاله از سری مقالات است به تعریف دقیق و دلیل حجیت آن از نگاه فقها پرداخته شده است. امید است که اینگونه بحث ها به نمو و ریل گذاری صحیح آن در بستر و همچنین در مسیر پویایی فقه یاری برساند. ان شاء الله... 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
مقاله استقراء فقهی 1 احمد سعیدی.pdf
1.81M
✍️ مقاله «تعریف استقراء فقهی و دلیل حجیت آن در بستر فقاهت شیعی» نگاشته احمد سعیدی، پژوهشگر مؤسسه عالی فقه و اصول جوادالأئمه علیهم السلام چاپ شده در «دوفصلنامه اصول فقه امامیه»، سال دهم، شماره ۲۰، پاییز و زمستان ۱۴۰۲ 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
💠آستانه ملالت💠 🔻 یکی از مواردی که (چه مربی جامعه که باشد و چه مربی یک حلقه) باید در برنامه های خود دقت کند توجه به متربیان است. در مؤلفه های ملال آوری، اصلی ترین مؤلفه و عامل ایجاد است. هر چه قدر برنامه ای بیشتر ظرفیت ایجاد نیز بیشتر. 🔻 در حدیثی جالب در کتاب شریف «علل الشرائع» به حکمت قبل از نماز بودن خطبه های نماز جمعه و بعد از نماز بودن خطبه های نماز عیدین با همین ملاک پرداخته شده است. 🔻 نماز جمعه چون هر هفته است ظرفیت ایجاد در آن بالا بوده و برای همین خطبه ها قبل از نماز گذاشته شده تا مردم به خاطر نماز هم شده، خطبه ها را گوش دهند و نماز عیدین چون در سال دو بار بیشتر نیست مردم انگیزه بیشتر و کمتری برای شرکت در آن دارند لذا خطبه ها بعد از نماز گذاشته شده است.کلیدواژه: وَ إِذَا كَثُرَ ذَلِكَ عَلَى النَّاسِ مَلُّوا 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
کتاب «طرح کلی رسالت دانشجویی» به چاپ سوم رسید. شکراً لله... پیوند خبر: https://B2n.ir/m41835 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
یکی از غربت هایی که امام رضا علیه السلام با آن مواجه بودند، غربت از جانب بعضی از اعضای خانواده اشان بود. دو برادر از برادر های ایشان کار را به جایی کشاندند که امام رضا را به دادگاه برده تا ارثی که امام کاظم برای امام رضا به جا گذاشته را به زور از ایشان بگیرند. اما در این میان بعضی از اعضای خانواده ایشان درست عکس آن دو برادر بودند مثل عموی بزرگوارشان که با محاسن سفیدی که داشتند خود را غلامی از غلامان امام رضا عنوان کردند. این ها را گفتم تا بگویم حتی اگر امام معصوم باشی هم، آخر سر همه بچه هایت، آنطور که تو میخواهی نمیشوند... اینجا ملک خداوند است و اوست که قدرتنمایی میکند. هر چه او بخواهد میشود و هر چه نخواهد نمیشود... ما آمده ایم در این دنیا تا زورهایمان را بزنیم که وقتی نشد بفهمیم کاره ای نیستیم و همه کاره خداست... تا بفهمیم وقتی میشود هم کار ما نیست، کار خداست... 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
حاج آقای عابدینی می‌فرمودند که نوع صحبت و انتقاد ما در دل ماجرا با نوع صحبت و انتقاد ما پس از ماجرا متفاوت است در پس از ماجرا ما داریم تاریخ را مطالعه می‌کنیم و نظر می‌دهیم اما در دل ماجرا اگر انتقادمان به اختلاف و وحدت شکنی منجر شود اذهاب ریح می‌شود و فشل شدن جامعه ایمانی. «وَلَا تَنَٰزَعُواْ فَتَفشَلُواْ وَ تَذهَبَ رِيحُكم» پر واضح است که اصل انتقاد و مطالبه باید صورت بگیرد که اگر نشود مرگ انقلاب را در پی دارد اما صحبت سر چگونگی است نه سر چیستی و‌ چرایی... 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
💠 خضاب سپید 💠 🔻مردی پیش رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و حضرت نگاهی به محاسن سفیدش انداخته و فرمودند که سفیدی این محاسن نور است در ادامه فرمودند اگر با حنا خضاب کند هم نور است هم مسلمانی بعدش باز فرمودند اگر با رنگ کند هم نور است هم مسلمانی و هم در دل دشمنان. 🔻یکی از دستورهای رسول خدا در جنگ کردن رزمندگان محاسن سفید با رنگ بود. یا هنگامی که رزمندگان اسلام در ماجرای فتح مکه به طواف خانه خدا رفتند، آقا رسول الله به رزمندگان پیر و جوان امر کردند که با هروله طواف کنند تا کفار از قوت مسلمین آگاه شوند. قبل از فتح مکه هم که می‌دانید با فاصله‌های زیاد آتش روشن کردند تا جمعیت مسلمین در زیاد جلوه دهد. 🔻سوال اصلی اینجاست: چرا؟ جوابش واضح است چون دشمن از ما، مهمتر از واقعیتی است که از ما وجود دارد. 🔻حالا همین حربه را اسرائیلی‌ها دارند به ما می‌زنند. خودشان را پرتوان و پرقدرت نشان می‌دهند و می‌زنند اما در واقعیت همان کشور فرتوتی هستند که از پس یک نوار غزه برنیامد. 🔻رفقا ما محاسنمان است و پرتوانیم نیازی به کردنمان نیست پس چرا عده‌ای در داخل می‌خواهند بر محاسن ما بکشند و ما را پیر جلوه دهند. گول دشمن را نخوریم... 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
الحمد لله رب العالمین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امروز؛ رهبر انقلاب در دیدار با نخبگان: ما عزاداریم اما برنامهٔ دیدار با نخبگان را به بعد موکول نکردم؛ زیرا جنس عزای ما همچون جنس عزای سیدالشهدا(ع) زنده‌کننده و پیش‌برنده است. 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
🔻می‌گویند سید حسن رفت فلان سردار و فلان فرمانده رفت خدا را شکر را داریم 🔻می‌گویم نیز: وَلیٌّ قَد خَلَت مِن قَبلِه الأولِیاء «أفإن مات أو قُتلَ انقَلبتُم عَلی أعقابِکم» 🔻به قول انقلاب زنده است تا زنده است. اگر آرمان و آرمان‌خواهی بمیرد انقلاب می‌میرد حتی اگر زنده باشد. و اگر آرمان و آرمان خواهی زنده باشد انقلاب زنده است حتی اگر هم نباشد. 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی از مسائل فقهی زمانه ی جنگ بیان و بازنشر بعضی عکس ها و خبرها حرام است. آیت الله عابدی
یکی از تاکتیک‌های تربیتی در برنامه فوتبال متربیان دانش آموز آن است که با توجه به شرایط و ظرفیت آنها نوعی حالت خود داوری در زمین بازی ایجاد کنیم. بدین صورت که در هنگامی که مثلاً خطایی سر زد یا اوتی صورت گرفت از خود شخصی که خطا کرده علی الظاهر یا توپ به پایش خورده علی الظاهر پرسیده شود که آیا واقعاً خطا کردی یا آیا واقعاً تو به پایت خورده یا نه. و هرچه که او گفت را قبول کنیم. 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
بله اگر او در واقع خطا کرده بود اما به دروغ گفت خطا نکرده و کثیری از بچه‌های دیگر اعتراف به خطای او کردند و این مورد بارها تکرار شد متوجه می‌شویم که مربی در ظرفیت سنجی خود دچار اشتباه شده است و متربیان به این حد از رشد نرسیده اند. البته از این تهدید می‌توان فرصت ساخت به این نحو که اگر فرد خاطی یک نفر است با او صحبت خصوصی شود و از ارزش صداقت حرف به میان آید. و اگر تعدادی از مربیان هستند یک بحث کلی شود و از جایگاه صداقت در ارتباط ایمانی و در گروهی که مربی و متربیان شکل داده‌اند صحبت شود. 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
روزی حضرت داوود علی نبینا و آله و علیه السلام از خدا درخواست می‌کند تا خداوند حقیقت را همان گونه‌ای که هست به او نشان داده تا بر اساس آن قضاوت کند. خداوند به داوود می‌فرماید که تو طاقت آن را نداری. اما حضرت داوود اصرار می‌کند و خداوند هم می‌پذیرد. می‌گذرد تا اینکه روزی شخصی شکایت می‌کند که شخص دیگری مال او را دزدیده. خداوند به داوود وحی می‌کند که در حقیقت پدر سارق، صاحب مال بوده که شاکی در گذشته پدر او را کشته و مال را از چنگ او درآورده است. خلاصه اینکه مالی که دزد آن را دزدیده در حقیقت ارث پدرش بوده و دیگر دزد حساب نمی‌شود. بلکه در حقیقت آن کسی که الان شکایت کرده خودش دزد بوده. حضرت داوود هم بنا به این علم حکم می‌کند اما مردم تاب نمی‌آورند تعجب می‌کنند و پشت حضرت داوود و حکم او صحبت می‌کنند. تا جایی که خود حضرت داوود از خدا می‌خواهد که این علم به حقیقت ماجرا را از او بگیرد و به حالت سابق بازگردد. خداوند هم قبول می‌کند و به حضرت داوود می‌فرماید که طبق بینه که همان ظاهر امر است نه باطن آن حکم کند. کافی شریف کلید واژه: أَرِنِي اَلْحَقَّ كَمَا هُوَ عِنْدَكَ 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐
تربیت تمدنی
روزی حضرت داوود علی نبینا و آله و علیه السلام از خدا درخواست می‌کند تا خداوند حقیقت را همان گونه‌ای
این روایت یک قاعده مهم برای سبک حکمرانی و همراهی مردم می‌دهد. آن باطنی که برای ما مشخص است ولی از چشم مردم پنهان است اگر به مردم تحمیل شود، مردم از آن استنکاف می‌کنند. خدا هم در معادلات خود به این رفتار مردم اعتبار بخشیده و بر اساس آن رفتارهای ولی و نبی خود را تنظیم می‌کند. اگر برای مردم تهدید استکبار و سرطانی بودن غده اسرائیل نشود، این واقعیتِ هرچند درست، در حکم باطن و آن حقیقتی است که مردم آن را نمی‌بینند، لذا اگر این عقیده را به انحاء مختلف به مردم تحمیل کنیم مردم از آن استنکاف می‌کنند. نتیجه این عدم تبیین و بالطبع استنکاف مردم، ناحق شدن حق و در ادامه تنگ شدن و بلکه بسته شدن دست ولی الهی برای رسیدن به آرمان‌های الهی است. باید برای مردم واقعیت‌ها و حقیقت‌های دنیای امروز شود تا مردم همراه شده و حکم ولی، برای آنها ناشناخته و زننده نباشد. این اتفاق در دوران ظهور امام زمان عج به صورت کامل رقم خواهد خورد چرا که از خصوصیات حکمرانی حضرت آن است که بر اساس باطن حکم می‌کنند. وظیفه ما این است که با مردم را به آن نقطه مطلوب روز به روز نزدیک‌تر کنیم. انشالله 🌐https://eitaa.com/tarbiat_taktiki🌐