eitaa logo
رِسـانـه طَـریـقُ الْـحَـقْ🇵🇸
2.5هزار دنبال‌کننده
12.8هزار عکس
7.2هزار ویدیو
145 فایل
✨﷽✨ كانالي مملوّ از تكان دهنده‌ترين سخنان علمای اخلاق و عرفان (روشنگری) (کپی آزاد) تأسیس : ۲۷ / ۱ / ۱۳۹۷ ارتباط با ادمین کانال @Adel_khalatbari تبادل نداریم🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
‌‌ معنای دستور امام رضا این است: پرچم حسین باید بالا بماند ‌‌‌. ▪️امام رضا (علیه‌السلام) چرا به ریّان‌بن‌شبیب دستور می‌دهد مصیبت‌نامه‌ی اباعبدالله را در میان خودتان بخوانید؟ آن وقت که بنی‌امیه نبودند؛ تارومار شده بودند. این کار برای این است که راه حسین‌بن‌علی و خون او عَلَم و پرچم حرکت عظیم امت اسلام به سوی هدفهای اسلامی است؛ این پرچم باید سرپا بماند؛ تا امروز هم بر سر پا مانده و تا امروز هم هدایت کرده است. رهبر انقلاب؛ ۱۳۸۳/۰۴/۱۶ ‌‌ ‌. ☝️عکس: صبح امروز شنبه؛ مراسم غبارروبی حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام.‌
🔶حب الحسین وسیله السعداء ... 🔶 غالباً در مجالس روضه و مرثیه‌ها روز جمعه شرکت می‌کرد و گاه چنان از شنیدن مصائب کربلا و ائمه(علیهم السلام) منقلب می‌شد که زار زار می‌گریست و تمام بدنش می‌لرزید و بی‌گمان بسیاری از موفقیت‌های خود را مرهون دلباختگی و عزاداری برای سالار شهیدان می‌دانست. علاقه و شیفتگی علامه طباطبایی نسبت به این مجالس به حدی بود که در مواردی که مجالس مصیبت و امثال آن تشکیل می‌گردید کتاب و علم و تحقیق را بر کناری می‌نهاد. ایشان روز عاشورا و ایام عزاداری تحقیق و پژوهش و کارهای علمی خود را ترک می‌نمود. 📌أین البکائون، ص163
فکر به امام حسین (ع)، تجلی خداوند.mp3
8.26M
🔸ذکر امام حسین تجلی خداوند یاد کربلا شراب تلخ است که غیر خدا را می سوزاند شراب تلخ می خواهم که مردافکن بود زورش/ که تا یکدم بیاسایم ز دنیا و زر و زورش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 یه سوال مهم از پسرهای جنجالی ویدیوی قبل: با دوست دخترت ازدواج می‌کنی؟ ‌ ‌🔺پ.ن: قسمتی از ویدیوی قبل که به خاطر محدودیت‌های طول ویدیو منتشر نشده بود...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✖️ایراد از بساط امام حسین (ع) نگیرید؛ در دنیا عقوبت می‌شوید 🎥 بازخوانی اظهارات تامل برانگیز حجت‌الاسلام درباره و عزاداری سیدالشهدا در برنامه
✅ امروز اولین روز ماه قمری(ماه محرم)است طریقه نماز اول هر ماه قمری👆 ✅ این نماز تضمین سلامتی از جانب خدا در این ماه است ⏱زمان خواندن این نماز، امروز از طلوع آفتاب تا غروب آفتاب است
🏴 فلسفه و حکمت عزاداری بر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) ۱- ابزار محبت و دوستی قرآن و روایات، دوستی خاندان رسول اکرم و اهل بیت را بر مسلمانان واجب کرده است. روشن است که دوستی لوازمی ‌دارد و محب صادق، کسی است که شرط دوستی را - چنان که باید و شاید- بجا آورد. یکی از مهم‌ترین لوازم دوستی، هم‌دردی و هم‌دلی با دوستان در مواقع سوگ یا شادی آنان است. از این رو در احادیث، بر برپایی جشن و سرور در ایام شادی اهل‌بیت و ابراز حزن و اندوه در مواقع سوگ آنان، تاکید فراوان شده است. امام صادق(ع) در روایتی می‌فرماید: یفرحون لفرحنا و یحزنون لحزننا شیعه و پیروان ما در شادی و حزن ما شریک‌اند. (بحارالانوار، ج۵ ص۲۲۵) امام صادق نیز فرمودند: «شیعتنا جزء منا خلقوا من فضل طینتنا یسوؤهم ما یسؤنا و یسرهم ما یسرنا». شیعیان ما پاره‌ای از خود ما بوده و از زیادی گل ما خلق شده‌اند؛ آنچه که ما را بدحال یا خوشحال می‌سازد، آنان را بدحال و خوشحال می‌گرداند. (ارشادالقلوب، ج۲ ص۲۵۷) این وظیفه عقلانی و شرعی، ایجاب می‌کند که در ایام عزاداری اهل بیت، حزن و اندوه خود را به «زبان حال»؛ یعنی، با اشک، آه و ناله و زاری، از نظر خوراک، با کم خوردن و کم آشامیدن مانند افراد غم‌زده و از نظر پوشاک، با پوشیدن لباسی که از حیث جنس و رنگ و نحوه پوشش در عرف، حکایت‌گر اندوه و ناراحتی است، آشکار سازیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌼 حدیث قدسی بسیار زیبا درباره رزق و روزی ✔️در این روزها که وضعیت اقتصادی مردم به هم ریخته، شنیدن این حدیث بسیار آرامش بخش و قابل توجه است.
🌹 امام حسين علیه السلام: ‌ شيعه ما كسى است كه دلش از هرگونه خيانت و نيرنگ و مكرى پاك است‌. ‌ 📕 بحارالانوار، ج۶۵، ص۱۵۶
✔️ ما در دنیا واقعاً نقطۀ رهایی از محدودیت‌ها نداریم! 🔸خداوند هیچ‌وقت انسان را با محدودیت‌های فراوان، محاصره نمی‌کند به‌طوری که انسان در یک دایرۀ بسته، گرفتار شود و جایی برای فرار، رهایی و رشد نداشته باشد. خداوند یک جاهایی را محدود می‌کند و بعد، یک مسیری را باز می‌کند. 🔸دنیا خیلی از سختی‌ها را به ما تحمیل می‌کند و این سختی‌ها دائماً در قرآن کریم برای ما توضیح داده می‌شوند؛ اما در کنار همۀ این محدودیت‌ها یک نقطۀ رهایی هست که خیال ما می‌تواند به آن نقطۀ رهایی متوجه بشود، همان‌طور که أمیرالمؤمنین‌(ع) فرمودند: با چشم قلبت نگاه کن به عالم آخرت و زیبایی‌ها و شکوه عالم آخرت 🔸خیلی‌ها دنبال این هستند که یک خیالِ خام و درواقع «توهمِ رهایی» در دنیا برای خودشان یا برای دیگران درست کنند؛ مثلاً در برخی فیلم‌ها نشان می‌دهند که قهرمان داستان به آن نقطۀ مطلوبش می‌رسد و همۀ مشکلاتش حل می‌شود و همه خوشحال از پای فیلم بلند می‌شوند! درحالی‌که ما در دنیا واقعاً نقطۀ رهایی نداریم. 🔸تنها جایی که ما می‌توانیم به رهایی بیندیشیم-در مرحلۀ اول- خود وجود پروردگار عالم و ملاقات خود خدا است، ولی در دنیا، هرچه در اطراف خودمان می‌بینیم، درگیری و سختی است و این سختی‌ها را نباید انکار کنیم، بلکه باید بپذیریم که این سختی‌ها وجود دارد و الا اگر نپذیریم، خسته و افسرده می‌شویم. باید با این سختی‌ها بجنگیم؛ اگر با این سختی‌ها مبارزه کنیم، قوی می‌شویم و اگر نجنگیم، ضعیف‌تر می‌شویم. همچنین باید برای برداشتن این سختی‌ها تلاش کنیم، ولی از همان اول هم باید بدانیم که صرفاً یک بخشی از این سختی‌ها و محدودیت‌ها را می‌توانیم برداریم نه همۀ آنها را. علیرضا پناهیان ۹۸.۲.۳۱
لغو روادید عتبات از امروز تا پایان صفر 🔸فرمانده ناجا: با توافقات صورت گرفته از روز‌های آینده مرز خسروی بازگشایی و لغو روادید زائران عتبات از امروز تا پایان ماه صفر اجراخواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 فرمانده نیروی هوافضای سپاه: امروز به جایی رسیده‌ایم که هواپیمای جاسوسی آمریکایی را می زنیم و آنها تشکر می‌کنند.
پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله): ‌بدانيد كه حسين درى از درهاى بهشت است، هر كس با او دشمنى كند، خداوند بوى بهشت را بر او حرام مى كند. (البرهان‌فی‌تفسیرالقرآن ج۳ ص۲۳۲)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💫 اکسیر رستگاری ✅ در جوانی طوری سرمایه گذاری کنید که تا آخر عمر سعادتمند باشید.
🌼 داستانی خواندنی از حجت الاسلام قرائتی در مورد قمه زنی (با استناد به آیه قرآن) حجت الاسلام قرائتی: در یکی از شهر‌ها با وجود توصیه ‏های مبلغین بزرگوار مبنی بر پرهیز از قمه‎زنی، مردم به خاطر اعتقادات خود دست ‏برنمی ‏داشتند. به ما گفتند به آنجا برویم و آن‌ها را از این کار باز داریم. ایام ماه محرم بود و چون اعلام کرده بودند فلانی می ‏آید و مردم ما را در تلویزیون دیده بودند، در مسجد جمع شدند. وقتی وارد شدم گفتند: آقای قرائتی آمده‏‌ای برای قمه‎زنی بگویی. گفتم: شغل من چیست؟ گفتند: تو معلم قرآن هستی. گفتم: به عنوان معلم قرآن قبولم دارید؟ گفتند: بله قبولت داریم، ولی حرف قمه نزنی، فقط قرآن بگو. من روی تخته نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم - یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» (سوره بقره آیه ۱۰۴)؛ «ای کسانی که ایمان آورده‏ اید! "راعنا" نگویید، بلکه بگویید: "انظرنا".» و بعد توضیح دادم که: «یا ایها الذین آمنوا» یعنی:‌ ای مؤمنین. «لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا» یعنی: راعنا نگویید بلکه انظرنا بگویید. راعنا نگویید یعنی چه؟ این قصه‏‌ای دارد و قصه ‏اش این است که: پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در حال سخنرانی بود، یک نفر از پای سخنرانی گفت: راعنا، یعنی مراعات ما را هم بکن. یعنی آرام‎تر صحبت کن یا به این طرف و آن طرف نگاه کن. این کلمه راعنا مثل کوکو است که هم می‏ شود آن را با سیب زمینی درست کرد و هم با سبزی. «راعنا» را هم می‏ شود از ریشه «رعی‏» گرفت و هم از ریشه «رعن‏». اگر از «رعی‏» گرفته شود به معنای «مراعات ما را بکن‏» است، ولی اگر از ریشه «رعن‏» گرفته شود، رعونت ‏به معنای خر کردن است! و «راعنا» یعنی «خرمان کن.»! وقتی که مسلمانان می‏ گفتند «راعنا» هدفشان مقدس بود و معنای «مراعاتمان کن‏» را اراده می ‏کردند، ولی یهودی‎‌ها از این کلمه استفاده کرده و گفتند: مسلمان‎‌ها به پیغمبرشان می‏گویند خرمان کن. در اینجا آیه نازل شد که: «یا ایها الذین آمنوا لا تقولوا راعنا و قولوا انظرنا»؛ «ای کسانی که ایمان آورده‏ اید، "راعنا" نگویید بلکه "انظرنا" بگویید.» یعنی کلمه‏‌ای را که دشمن از آن سوء استفاده می‏ کند به کار نبرید. بعد از این که این آیه را تفسیر کردم، گفتم: شما که قمه می‏ زنید هدفتان مقدس است و به عشق امام حسین علیه السلام این کار را می ‏کنید، ولی تلویزیون کشورهای اروپایی این کار شما را دوازده مرتبه نشان داده و گفته است که شیعه ‏‌ها دچار مرض خودآزاری هستند. دشمن از این کار شما چنین سوء استفاده می‏ کند. این کار امروز شما مثل همان «راعنا» گفتن مسلمانان صدر اسلام است که دشمن از آن سوء استفاده می‏ کرد و قرآن کریم با آیه مورد بحث‏ به مسلمانان آن روز و امروز هشدار می‏ دهد که: از هر کاری که دشمن از آن سوء استفاده می‏کند پرهیز کنید. پس، چون امروز دشمنان از قمه‏ زنی شما سوء استفاده می‏ کنند، شما دیگر قمه نزنید. گفتند: حالا فهمیدیم و دیگر قمه نمی‌زنیم. منبع: مجله مبلغان، شماره ۳۹ به گزارش خبرگزاری صدا و سیما
شیخ محمود صنیعی : از آیت الله بهجت (ره) پرسیدم ، آقا می شود راه صد ساله را یک شبه رفت ؟ ایشان فرمودند : با سیدالشهدا(علیه السلام) می شود.
کلید موفقیت آیت الله مجتهدی تهرانی علت موفقیت من، همین مجالس توسل و روضه خوانی و سینه زنی در کنار درس های طلبگی است. از زمانی که طلبه بودم، پنج شنبه ها در منزلمان روضه برقرار می¬کردم. وقتی هم که به قم رفتیم، مجلس روضه مان در قم برپا بود. وقتی هم نزد استادمان حاج شیخ علی اکبر برهان در مسجد لرزاده تهران بودیم، ایشان هفته ای یک شب، سینه زنی می¬کردند و می فرمودند: من هرچه دارم از همان روضه ها و سینه زنی¬هایی است که برای اهل بیت گرفته ام. مرحوم مجتهدی در مجالس روضه خوانی چای بازمانده در استکان را که دیگری خورده بود، به عنوان تبرک می¬خورد. گلشن ابرار ج 1 ص 421
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ببینید| توسل حضرت آدم(ع) به حضرات پنج تن، به ویژه سیدالشهداء(ع) استاد فیاض‌بخش ▫«فَتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ کَلِماتٍ فَتابَ عَلَیهِ إِنَّهُ هُوَ التَّوَّابُ الرَّحیمُ» (سپس آدم از پروردگارش کلماتى دریافت داشت [و با آنها توبه کرد.] و خداوند توبه او را پذیرفت چرا که خداوند توبه‌پذیر و مهربان است.) (بقره، ۳۷)
» 📜 ❤️قال رســــــــــول الله (ص): روز قيامت هـــر چشمى گريان است مگر چشــمى ڪه در مصيبت وعزاى حسين باشد ڪه آن چشم در قيامت خندان است و به نعمتهاى بهشـتى مـــژده داده میشـود. 📚بحار جلد ۴۴ صفحه ۲۹۳
توصيه‌های استاد فاطمی‌نيا پيرامون اقامه سيدالشهداء امام حسـين عليه الســلام: ➊ در مجالس عــزاداری شرڪت ڪنيد طوریباشيد ڪه غير از امام حســين (ع) چـــيزی نبينيد. ➋ با پاڪی ظاهــر و باطــن به اين مجالس مشرف شويد همانطور ڪه با وضـــوء وطهارت در اين جلسات شرکت ميکنيم به وسيله طــــهارت باطنی هم ڪسب ڪنيم. ➌ قبل از ورود به مــراسم عــــزای ابی عبدالله عليه السلام بگــــوييم: خدايا اگر در وجود من از کسب فيض ابی‌عبدالله عليه‌السلام هست آن را برطـــــرف بفـــــــــرما. ➍ دهه محرم دهه است جناب حرّ يك شخص است اما حرّ شدن يك جـــــريان ميباشد در اين دهــه بايد متحول شويـــــم.
🏴 فلسفه و حکمت عزاداری بر اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) ۲- انسان‌سازی از آنجا که در فرهنگ شیعی، عزاداری باید از سر معرفت و شناخت باشد؛ هم‌دردی با آن عزیزان، در واقع یادآوری فضایل، مناقب و آرمان‌های آنان بوده و بدین شکل، آدمی را به سمت الگوگیری و الگوپذیری از آنان سوق می‌دهد. فردی که با معرفت در مجالس عزاداری، شرکت می‌کند؛ شعور و شور، شناخت و عاطفه را درهم می‌آمیزد و در پرتو آن، انگیزه‌ای قوی در او پدیدار گشته و هنگام خروج از مراسم عزاداری، مانند محبی می‌شود که فعال و شتابان، به دنبال پیدا کردن اوصاف محبوب در وجود خویشتن است.