باسمه تعالی ...
این قسمت از خطبه فدکیه خیلی قابل تامله ...
فَلَمَّا اِختارَ اللَّهُ لِنَبِیِّهِ دارَ اَنْبِیائِهِ وَ مَأْوى اَصْفِیائِهِ، ظَهَرَ فیکُمْ حَسْکَةُ النِّفاقِ، وَ سَمَلَ جِلْبابُ الدّینِ، وَ نَطَقَ کاظِمُ الْغاوینَ، وَ نَبَغَ خامِلُ الْاَقَلّینَ، وَ هَدَرَ فَنیقُ الْمُبْطِلینَ، فَخَطَرَ فی عَرَصاتِکُمْ، وَ اَطْلَعَ الشَّیْطانُ رَأْسَهُ مِنْ مَغْرَزِهِ، هاتِفاً بِکُمْ، فَأَلْفاکُمْ لِدَعْوَتِهِ مُسْتَجیبینَ، وَ لِلْغِرَّةِ فیهِ مُلاحِظینَ، ثُمَّ اسْتَنْهَضَکُمْ فَوَجَدَکُمْ خِفافاً، وَ اَحْمَشَکُمْ فَاَلْفاکُمْ غِضاباً، فَوَسَمْتُمْ غَیْرَ اِبِلِکُمْ، وَ وَرَدْتُمْ غَیْرَ مَشْرَبِکُمْ.
هذا، وَ الْعَهْدُ قَریبٌ، وَالْکَلْمُ رَحیبٌ، وَ الْجُرْحُ لَمَّا یَنْدَمِلُ، وَ الرَّسُولُ لَمَّا یُقْبَرُ، اِبْتِداراً زَعَمْتُمْ خَوْفَ الْفِتْنَةِ، اَلا فِی الْفِتْنَةِ سَقَطُوا، وَ اِنَّ جَهَنَّمَ لَمُحیطَةٌ بِالْکافِرینَ.فَهَیْهاتَ مِنْکُمْ، وَ کَیْفَ بِکُمْ، وَ اَنَّى تُؤْفَکُونَ، وَ کِتابُ اللَّهِ بَیْنَ اَظْهُرِکُمْ، اُمُورُهُ ظاهِرَةٌ، وَ اَحْکامُهُ زاهِرَةٌ، وَ اَعْلامُهُ باهِرَةٌ، و زَواجِرُهُ لائِحَةٌ، وَ اَوامِرُهُ واضِحَةٌ، وَ قَدْ خَلَّفْتُمُوهُ وَراءَ ظُهُورِکُمْ، أَرَغْبَةً عَنْهُ تُریدُونَ؟ اَمْ بِغَیْرِهِ تَحْکُمُونَ؟ بِئْسَ لِلظَّالمینَ بَدَلاً، وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْاِسْلامِ دیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ، وَ هُوَ فِی الْاخِرَةِ مِنَ الْخاسِرینِ.
و آن گاه که خداوند براى پیامبرش خانه انبیاء و آرامگاه اصفیاء را برگزید، علائم نفاق در شما ظاهر گشت، و جامه دین کهنه، و سکوت گمراهان شکسته، و پست رتبهگان با قدر و منزلت گردیده، و شتر نازپرورده اهل باطل به صدا درآمد، و در خانههایتان بیامد، و شیطان سر خویش را از مخفىگاه خود بیرون آورد، و شما را فراخواند، مشاهده کرد پاسخگوى دعوت او هستید، و براى فریب خوردن آمادهاید، آنگاه از شما خواست که قیام کنید، و مشاهده کرد که به آسانى این کار را انجام مىدهید، شما را به غضب واداشت، و دید غضبناک هستید، پس بر شتران دیگران نشان زدید، و بر آبى که سهم شما نبود وارد شدید.
این در حالى بود که زمانى نگذشته بود، و موضع شکاف زخم هنوز وسیع بود، و جراحت التیام نیافته، و پیامبر به قبر سپرده نشده بود، بهانه آوردید که از فتنه مىهراسید، آگاه باشید که در فتنه قرار گرفتهاید، و براستى جهنم کافران را احاطه نموده است.
این کار از شما بعید بود، و چطور این کار را کردید، به کجا روى مىآوردید، در حالى که کتاب خدا رویاروى شماست، امورش روشن، و احکامش درخشان، و علائم هدایتش ظاهر، و محرّماتش هویدا، و اوامرش واضح است، ولى آن را پشت سر انداختید، آیا بىرغبتى به آن را خواهانید؟ یا بغیر قرآن حکم مىکنید؟ که این براى ظالمان بدل بدى است، و هرکس غیر از اسلام دینى را جویا باشد از او پذیرفته نشده و در آخرت از زیانکاران خواهد بود.
@tarikh1234tarajim
🖋 اعلام جهاد از سوی مرحوم سید محسن امین جبل عاملی (۱۳۷۱ ه.ق) برای کمک به فلسطین
@tarikh1234tarajim
#یادداشت🖋
این روزها تحولات سوریه و سقوط حکومت بشار اسد و تصاحب قدرت توسط یک گروهک تکفیری، آنهم به سهولت ترین وجه ممکن تحلیل های زیادی را برانگیخت که بسیاری از آنها خارج از تخصص بنده است و شایسته آن است تا صحبت و ارائه نظرات را به کارشناسان آن امر واگذار نمود.
اما امری که روشن و بدیهی است ، فقدان کار فرهنگی و ضعف بسیار جهاد تبیین در برابر اندیشه های سلفی_تکفیری از سوی نهاد های فرهنگی، علما و طلاب مذهب امامیه در جهان اسلام میباشد.
بنظر میرسد دنیای اسلام خصوصا جوامع سرزمین هایی همچون سوریه هنوز با خطر اندیشه های سلفی آشنا نیستند. یکی از نقاط بسیار تعجب برانگیز در تصرف چند روزهی سوریه، علاوه بر ضعف ارتش، پذیرش گروهک های تکفیری از سوی مردم بود.
کاملا معتقدم و با اطلاع عرض میکنم که خطر اندیشه های سلفی که امروز کشور سوریه را احاطه نموده است، بشدت در استان های مرزی جمهوری اسلامی فعال میباشد و اضلاع بنیادین آنها با تمام توان و با کوشش مضاعف، در پی رسوخ تفکرات منحطّ وهابی_صهیونی در میان جوانان هستند.
متاسفم که وقتی صحبت از ترویج تفکرات امامیه و مبارزه و مجادلهی علمی با مذاهب اهل سنت در کشور به میان می آید، برخی اشخاص اثرگذار و نهادهای فرهنگی، همواره با به حاشیه بردن عقاید حقه تشیع و برچسبِ متحجر زدن به علما و محققین این عرصه و «شیعه انگلیسی» خواندن پژوهشگران و مبلغین این میدان ، راه را برای نفوذ هرچه بیشتر جریانهای افراطی اهل سنت فراهم می آورند.
آن فقر اندیشهای و ضعف مبانی عقیدتی که یکی از عوامل فلاکت مردم سوریه شد، ما با دست و اقدامات خودمان برای مردم خود فراهم می آوریم.
جریان های التقاطی که نقاب انقلابی گری به چهره زده ، به همان مقداری که مدام در پی تطهیر جولانی و طالبان و امثالهم میباشند، به همان اندازه سدّی محکم شده اند در برابر ترویج اندیشه های ناب امامت و مجادله برای اضمحلال تفکر سلفی گری. و به این امر اکتفا ننموده و با انگ «ضد انقلاب» و تحریف مبانی رهبری معظم، در پی مبارزه با این تفکر نیز برمیآیند.
@tarikh1234tarajim
صفحة من كتاب المبسوط بخط الشيخ الطوسي (متوفی ۴۶۰ ه.ق) 😍
🗄 مرکز النجف الاشرف للتالیف و التوثیق و النشر
@tarikh1234tarajim
ام البنين عليها السلام.pdf
1.27M
#ویژه_مبلغین
#معرفی_کتاب
📚 کتاب شریف امٌ البنین تأملاتٌ فی نُصوصِ حیاتِها
🖋 شیخ عقیل حمدانی
@tarikh1234tarajim
4_5967422673389622362.mp3
6.05M
❤️ میم مثل مادر؛ مادر یعنی ام البنین ❤️
@tarikh1234tarajim
#تسلیت🏴
💠 همانا نذر برای حضرت ام البنین سلام الله علیها، مشکلات بزرگی را برطرف مینماید.
📍حاجات عظیمی که جز به وسیله امداد غیبی از سوی خدای متعال حل نمیگردد.
مانند شفای بیماران لا علاج، فرزند دار شدن کسانی که اولاد ندارد و دفع بلایا و ...
📚 کتاب شریف سیدة ام البنین ص ۱۸
🖋 اثر عالم وارسته و محقق گرانقدر مرحوم آیت الله سید محمد شیرازی
🗃 انتشارات مرکز الرسول الاعظم للتحقیق و النشر
@tarikh1234tarajim
❌ ظاهر مذهب امامیه این است که کسی که علیه امیرالمؤمنین علی علیهالسلام خروج کرده و با او جنگیده است، کافر محسوب میشود.
🔖 دلیل این امر، اجماع بر این موضوع است. این اجماع حجت محسوب میشود، زیرا معصوم، که خطا در مورد او ممکن نیست، بخشی از این اجماع است.
علاوه بر آن، محاربین علیه او، امامت او را انکار کرده و آن را نفی میکنند.
🔻از نظر شیعه، نفی و انکار امامت همانند نفی و انکار نبوت است، با استناد به سخن پیامبر اکرم صلیالله علیه و آله که فرمودند: «کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است.»
📚 الاقتصاد فیما یجب علی العباد؛ شیخ طوسی (متوفی 460 ه.ق) ص 449
🗃 مرکز نورالانور فی احیاء بحارالانوار
@tarikh1234tarajim
تورقی در تاریخ اسلام
❌ ظاهر مذهب امامیه این است که کسی که علیه امیرالمؤمنین علی علیهالسلام خروج کرده و با او جنگیده است،
#یادداشت
برای برخی رفقای عزیز سوال شده که کلام مرحوم شیخ مگر چه داشت که عنوان زدی : بیان یک اصل اعتقادی مهم!
بدلیل آنکه متأسفانه برای بسیاری از شیعیان خصوصا در برخی از اهل علم، هنوز فسق و کفر صاحب هودج! در هاله ای از ابهام هست، خواستم به این اصل بدیهی، فقط اشاره نمایم.