#باغ_شازده یکی از ۹ باغ ایرانی است که در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسید و اطلاعات این باغ از طرف یونسکو به ۳۵ زبان ترجمه و در نقشه گردشگری #یونسکو قرار گرفتهاست.
باغ شاهزاده در تاریخ سی ام تیرماه ۱۳۹۰ به #ثبت_جهانی یونسکو رسیدهاست.
در زمستان ۱۳۹۲ خبری منتشر شد در این خصوص که با #هشدار رسمی یونسکو به سازمان میراث فرهنگی، در صورت تملک بخشهایی از این باغ توسط بخش خصوصی و تبدیل عمارتهایی از آن به اقامتگاههای گردشگران و مسافران، یونسکو اقدام به خروج نام این باغ از فهرست جهانی خود مینماید. در بیانیه یونسکو اعلام شدهاست که هرگونه تغییر و بازسازی اماکن تاریخی #ثبت_جهانی شده باید زیر نظر این سازمان و با اجازه آن انجام شود که حضور بخش خصوصی در بخشهایی از این باغ، از جمله موارد نقض این قانون محسوب میشود.
#قاب_تصویر
#باغ_ایران
#ماهان
تنظیم:فاطمه میری
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
#رویدادهای_تاریخی
🔹امروز جمعه 15 اسفند
1399خورشیدی برابر با 21 رجب
1442هجری و
5 مارس 2021میلادی میباشد. ۱_ درگذشت علامه ذبيح اللَّه محلاتي فقيه و نویسنده کتابهای: ریاحین الشریعه، وقایع الایام، کشف الغرور در مفاسد بیحجابی، تاریخ سامرا،... (
1364شمسی) ۲_ آغاز استراتژي دفاع متحرك توسط ارتش بعث عراق در جريان جنگ تحميلي،حملات مکرر و شکست پس از دو هفته.(
1364شمسی) ۳_ بنابر گزارش روزنامه انگلیسی مورنینگ استار، تظاهراتی در لندن از سوی عده ای از دانشجویان ایرانی برپا گردید. (
1356شمسی) ۴_🌳روز درختكاري و آغاز هفته منابع طبيعي تجديد شونده 🌸بیش از
1147سال(شمسی) و 2 ماه و 4 روز است کسی منتظر 313 نفر است و زمان همچنان در گذر است ... -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
📜 کانــال گـــــــــــــذرگــــــــــاه 📜
(وابستهبه انجمنعلمیتاریخجامعةالزهراء(س))
🌐 http://eitaa.com/tarikh_j
گذریبر #تاریخ_اسلام
گذریبر #تاریخ_اهل_بیت(ع)
گذریبر #تاریخ_ایران_اسلامی
گذریبر #چهره_های_تاریخ_اسلام
گذریبر #تاریخ_عصرغیبت
گذریبر #اماکن_تاریخی_ایران (قبلوبعداسلام)
گذریبر #اماکن_تاریخی_جهان_اسلام
گذریبر #کتب_اهل_سنت
گذریبر #سفرنامه_ها
گذریبر #مقالات #علمی_پژوهشی و #علمی_ترویجی
گذریبر #یادداشت_های_علمی
گذریبر #وبینارها و #کارگاهها
تاریخپژوهان!
به ما بپیوندید و ما را به دیگران معرفی کنید...
انجمنعلمیتاریخ جامعةالزهراء(س)
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
✅ #مقاله
☘☘☘☘☘☘
نویسنده: جواد سليماني اميري
در کنار ضرورت مرزبندي علوم، همواره بحث ضرورت تعامل علوم براي کشف بهتر و کامل واقعيت مطرح بوده است. ليکن برخي معتقدند: محقق نبايد با پيشفرضهاي اعتقادي وارد تحقيقات علمي شود. برايناساس، انسلاخ از اعتقادات کلامي را شرط ورود به تحقيقات تاريخي ميانگارند. از منظر آنان، دخالت دادن اعتقادات کلامي در تحقيقات تاريخي، خلاف عينيتگرايي در پژوهش تاريخي است، و با سکولار بودن دانش مذکور سازگاري ندارد؛ زيرا موجب تحريف تاريخ ميشود.
🔍🔍🔍🔍🔍🔍🔍
در اين نوشتار، ابتدا دلايل نظرية انسلاخ تبيين گرديده، سپس نقد و بررسي ميشود. مهمترين نقدهاي اين ديدگاه آن است که اولاً، رويکرد عينيگرايي در روش تحقيق، بر مباني معرفتي نادرستي استوار است. ثانياً، بر فرض پذيرش، اين رويکرد مستلزم عدم جواز دخالت همة باورهاي کلامي در تاريخ نيست. ثالثاً، اين رويکرد امروزه منسوخ شده است. علاوه بر اين، دخالت اعتقادات کلامي در تاريخپژوهي امري اجتنابناپذير است؛ زيرا بخشي از واقعيتهاي گذشته با دانش کلام قابل کشف است. همچنين دانش کلام با اثبات واقعنمايي برخي از متون دينيِ ناظر به تاريخ، منبع معرفتبخش تاريخي را به مورخ مينماياند.
👉 https://b2n.ir/p38455📚
-----------❀❀✿❀❀---------
@tarikh_j
🔰 سی و هشتمین نشست علمی همایش بین المللی حضرت ابوطالب(ع)؛ حامی پیامبر اعظم (ص)
🔸 شباهت های حضرت ابوطالب در کتمان ایمان خویش با شخصیت های قرآنی مشابه
🔹رائه دهندگان:
🔘آیت الله محمد هادی یوسفی غروی
🔘حجت الاسلام دکتر محمدرضا زارع خورمیزی
🔘دبیر علمی :حجت الاسلام دکتر ابوالفضل هادی منش
⏱زمان: شنبه 99/12/16 ساعت ۱۸/۴۵
🏢 مکان: مرکز پژوهش های تاریخ اسلام. نشانی قم خیابان شهیدان فاطمی(دور شهر) کوچه ۱۵ پلاک ۴
علاقمندان می توانند از طریق آدرس زیر در وبینار شرکت کنند.
🌐https://vc.miu.ac.ir/Abutalib
🌀 @abutalibconference
ــــــــــ❁●❁●❀❀●❁●❁ـــــــــــ___
@tarikh_j