May 11
اعراف کرد.mp3
1.6M
به نیابت از گذشتگان این جمع و جمیع شهدا هدیه می کنیم به مولایمان صاحب العصر والزمان (عج)
#مقام_کرد
#مقام_صبا_زمزم
#مقام_راست
#سوره_اعراف آیات ۸۹-۸۸
@mtschool
فرقان ۳-۱ -نهاوند.mp3
2.27M
هدیه می کنیم به مولایمان صاحب العصر والزمان (عج)
#مقام_نهاوند_کرد
#مقام_نهاوند_حجاز
#مقام_نکریز
#مقام_نهاوند_کبیر
#سوره_فرقان آیات ۳-۱
@mtschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آغاز مرحله مقدماتی چهلمین دوره مسابقات بین المللی قرآن | خبرگزاری صدا و سیما
https://www.iribnews.ir/00HEOs
✅موضوع چیه؟
سازمان اوقاف برای اولین بار داره برای نوجوانان و جوانان مسابقات تلاوت قرآن برگزار میکنه
✅این مسابقات، تقلیدی هست یا آزاد؟
فقط تقلیدی
✅در چه رده سنی؟
در دو رده سنی ۱۲ تا ۱۷ و ۱۷ تا ۲۲ سال
✅ برای ثبت نام باید چه کار کنیم؟
وارد این لینک بشید
B2n.ir/Quraniran
و بعد از ارسال مشخصات، تلاوت خودتون رو بارگذاری کنید.
Iqra-studio.mp3
818.2K
تواشیح زیبا و قدیمی گروه ثقلین اهواز
اقرا بسم ربک یا مرسل
یا ایها المدثر المزمل
جبریل جاء قاصدا للمصطفی
بالغار حل و هو وحیا یحمل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تیزر شماره ۱ مسابقات اوقاف
ویژه نوجوانان و جوانان
@alimehrabi1371
@Mtschool-Anaam 12-15(Lami).mp3
2.54M
هدیه به مولایمان امام عصر علیه السلام
آیات ۱۲ تا ۱۵ انعام
#مقام_لامی
مقام لامی از مقاماتی است که خاص کشور عراق بوده و در موسیقی عراق زیاد مورد استفاده قرار میگیرد. این مقام ترکیبی از دو جنس کرد بصورت متصل است
@mtschool
حضرت علی علیه السلام
«اعْجَبُوا لِهَذَا الْإِنْسَانِ؛ يَنْظُرُ بِشَحْمٍ، وَ يَتَكَلَّمُ بِلَحْمٍ، وَ يَسْمَعُ بِعَظْمٍ، وَ يَتَنَفَّسُ مِنْ خَرْمٍ»
«از اين انسان در شگفت شويد، به قطعه اى پيه مى بيند و به پاره گوشتى سخن مى گويد و به تكه استخوانى مى شنود و از شكافى نفس مى كشد»
«يَنْظُرُ بِشَحْمٍ»: با قطعه پيهى (حدقه) مى بيند.
«يَتَكَلّمُ بِلَحْمٍ»: با پاره گوشتی (زبان) سخن مى گويد.
«يَسْمَعُ بِعَظْمٍ»: با استخوانى (گوش ميانى) مى شنود
نهج البلاغه-حکمت ۸
@mtschool
امام علی علیه السلام
إِذَا أَقْبَلَتِ الدُّنْيَا عَلَى [قَوْمٍ أَعَارَتْهُمْ مَحَاسِنَ غَيْرِهِمْ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ عَنْهُمْ سَلَبَتْهُمْ مَحَاسِنَ أَنْفُسِهِمْ] أَحَدٍ، أَعَارَتْهُ مَحَاسِنَ غَيْرِهِ، وَ إِذَا أَدْبَرَتْ عَنْهُ، سَلَبَتْهُ مَحَاسِنَ نَفْسِه.
وقتى كه دنيا به قومى روى آورد، خوبيهاى ديگران را به آنها عاريت دهد و چون پشت كند، خوبيهايشان را از ايشان بستاند.
نهج البلاغه-حکمت 9
مقصود امام (ع) آن است كه هرگاه دنيا براى فراهم آوردن وسايل خوشبختى دنيوى، با جاه و مال بر گروهى روآور شود، مردم به آنها توجّه پيدا مى كنند و به خاطر علاقه و دلبستگى به دنيا، با هر وسيله ممكن به ايشان نزديك مى شوند، و اينان در نظر مردم خوب جلوه مى كنند، در نتيجه اوصاف خوبى را كه در ديگران است -هر چند كه در حقيقت آن طور نيستند- براى آنها به عاريه مى گيرند، به طورى كه نادان را به داشتن علم، و اسرافكار را به داشتن سخاوت، و بى باك را به دلاورى، مى ستايند، و هم چنين، آدم پررو و بى حيا را به داشتن ظرفيّت و خوش خويى معرّفى مى كنند. و چه بسا كه روآوردن دنيا به ايشان نيز باعث آمادگى آنها براى كسب كمالات نفسانى و ملكات برجسته اى مى گردد كه -هر چند آنان قبلا شايستگى براى هيچ يك از اينها را نداشتند- اين كمالات صفات خوبى براى افراد پيش از آنها بوده است.
و احتمال دارد كه مقصود از اين نيكوييها، خوبيهاى دنيوى از قبيل مركب سوارى، لباس، شكوه و حسن سياست و تدبير باشد، و اين مطلب روشنى است. عاريه بودن اينها نيز به اعتبار ناپايدارى اينهاست. و هم چنين وقتى كه دنيا -بر حسب فراهم آمدن وسايل بدبختى- بر گروهى پشت كند، در برابر چشم مردم بد جلوه كنند، به طورى كه اگر فردى از آنها داراى فضيلتى هم باشد، مردم آن فضيلت را انكار و او را بر خلاف آن معرّفى كنند، اگر در دنيا پارسا باشد، او را به ريا و سمعه نسبت دهند، و اگر خوش خوى باشد به سبكى و بى حيايى معرّفى كنند، و اگر شجاع و دلير باشد او را به بى باكى و ديوانگى نسبت دهند. و اين برگشت دنياست كه در حقيقت خوبيهاى خود را از آنان سلب كرده است، چه بسا كه بدين وسيله شخص داراى فضيلت آماده رها كردن و يك سو نهادن فضيلت شود و متخلّق به خوبى مخالف آن گردد، به حدى كه به طور كلى فضيلت از او رخت بربندد.
جلوه تاریخ درشرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ( مهدوی دامغانی )
@mtschool
کتاب تجوید در سایه اقرا همراه با فایل های صوتی-چاپ ۱۳۹۸
https://drive.google.com/drive/folders/1CkFw0t_nJcOEOThWYZ3CxIUyCld_7ts_
@Hassann_Mokhtari
Yunos 8-10.mp3
1.41M
#هدیه_به_مولایمان_امام_عصر_عج
آیات ۱۰ تا ۸ یونس ع
#مقام_بیات_نوا
#مقام_بیات_عجمی
#مقام_حسینی
«دعواهم فیها...»
«و آخر دعواهم..»
مقام حسینی از ترکیبات بیات است که در موسیقی حجازی زیاد استفاده می شود. این مقام ترکیبی از دو جنس بیات و راست بصورت متصل است که در برخی از کشورها به شکل دو بیات منفصل نیز اجرا میشود
@mtschool