🌸هر روز یک جزء از قرآن کریم
📆چهاردهمین شب ماه مبارک رمضان
📖جزء چهاردهم قرآن کریم🔻🔻🔻
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
parhizgar__j14_Tartil.mp3
11.99M
🔺ترتیل جزء چهاردهم قرآن کریم
👤 استاد شهریار پرهیزگار
#جزءخوانی_ماه_رمضان
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
joze 14.mp3
3.84M
🔺تحدیر (تندخوانی) جزء چهاردهم قرآن کریم
👤 استاد معتز آقایی
#جزءخوانی_ماه_رمضان
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
دعای مجیر فراموش نشود
امشب دومین شب دعاست
التماس دعا
☀️به نام خدا
آرزو می کنــم لحظه لحظه ی زندگی شمــــاقــــــرین این پنج حرف ساده باشد.
آرامــــــــــش...
صبح تون بخیر...
🌺اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم🌺
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
✅ سلام و ادب
روز سه شنبه زیبایتان به خیر
🌺اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ🌺
✅ ذکر روز سه شنبه :
(یا ارحم الراحمین /ای بخشنده ترین بخشندگان)(۱۰۰مرتبه)
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹🌷🌼🌹
آیات صفحه🌹(38)🌹را تلاوت کرده و به پیامبران و امامان و خانم فاطمه الزهرا(س) و خانم معصومه (س)هدیه می نماییم:
☀️ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
صفحه ۳۸ مصحف شریف
سوره مبارکه بقره
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_6050666118907954992.mp3
962.6K
🔸ترتیل صفحه ۳۸ قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده
🔸مقام : رست - سوزناک
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
4_6050666118907954993.mp3
1.92M
🔸ترتیل صفحه 38 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده_مقام رست - سوزناک
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌺قرآن ترجمه المیزان🌺
سوره 2
سوره مبارکه البقرة
صفحه 38
وَالَّذِينَ يُتَوَفَّوْنَ مِنْكُمْ وَيَذَرُونَ أَزْوَاجًا يَتَرَبَّصْنَ بِأَنْفُسِهِنَّ أَرْبَعَةَ أَشْهُرٍ وَعَشْرًا ۖ فَإِذَا بَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا فَعَلْنَ فِي أَنْفُسِهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ ۗ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِيرٌ (234)
و کسانى از شما که مى ميرند و همسرانى بر جاى مى گذارند بايد [همسرانشان ]خود را تا چهار ماه و ده روز در انتظار نگاه دارند، پس وقتى که به پايان مدّتشان رسيدند، در مورد آنچه درباره خود [جهت ازدواج ]به طور پسنديده انجام مى دهند بر شما گناهى نيست. و خدا به آنچه مى کنيد آگاه است. (234)
وَلَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ فِيمَا عَرَّضْتُمْ بِهِ مِنْ خِطْبَةِ النِّسَاءِ أَوْ أَكْنَنْتُمْ فِي أَنْفُسِكُمْ ۚ عَلِمَ اللَّهُ أَنَّكُمْ سَتَذْكُرُونَهُنَّ وَلَٰكِنْ لَا تُوَاعِدُوهُنَّ سِرًّا إِلَّا أَنْ تَقُولُوا قَوْلًا مَعْرُوفًا ۚ وَلَا تَعْزِمُوا عُقْدَةَ النِّكَاحِ حَتَّىٰ يَبْلُغَ الْكِتَابُ أَجَلَهُ ۚ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ مَا فِي أَنْفُسِكُمْ فَاحْذَرُوهُ ۚ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ غَفُورٌ حَلِيمٌ (235)
و در مورد خواستگارى از زنان [در عدّه ]که آن را به طور کنايه اظهار مى کنيد يا در دلهايتان پنهان مى داريد بر شما گناهى نيست، خدا مى دانست که شما آنها را ياد خواهيد کرد، ولى به طور پنهانى با آنان وعده [نامشروع ]نگذاريد مگر اينکه سخنى پسنديده بگوئيد. و با آنان عقد نکاح نبنديد تا آن مدّت مقرژر (عدّه) به پايان برسد; و بدانيد که خدا آنچه را در دلهايتان است مى داند، پس از [نافرمانى ]و بر حذر باشيد، و بدانيد که خدا بسيار آمرزنده و بردبار است. (235)
لَا جُنَاحَ عَلَيْكُمْ إِنْ طَلَّقْتُمُ النِّسَاءَ مَا لَمْ تَمَسُّوهُنَّ أَوْ تَفْرِضُوا لَهُنَّ فَرِيضَةً ۚ وَمَتِّعُوهُنَّ عَلَى الْمُوسِعِ قَدَرُهُ وَعَلَى الْمُقْتِرِ قَدَرُهُ مَتَاعًا بِالْمَعْرُوفِ ۖ حَقًّا عَلَى الْمُحْسِنِينَ (236)
اگر زنان را مادامى که با آنان آميزش نکرده و مهرى برايشان مقرر نداشته ايد طلاق داديد گناهى بر شما نيست ولى بايد آنان را به طور پسنديده، به نوعى بهره مند کنيد، بر عهده توانگران به اندازه [توان ]آنان است و بر عهده تنگدستان به اندازه [توان ]آنان که اين حقّى است بر عهده نيکوکاران. (236)
وَإِنْ طَلَّقْتُمُوهُنَّ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَمَسُّوهُنَّ وَقَدْ فَرَضْتُمْ لَهُنَّ فَرِيضَةً فَنِصْفُ مَا فَرَضْتُمْ إِلَّا أَنْ يَعْفُونَ أَوْ يَعْفُوَ الَّذِي بِيَدِهِ عُقْدَةُ النِّكَاحِ ۚ وَأَنْ تَعْفُوا أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۚ وَلَا تَنْسَوُا الْفَضْلَ بَيْنَكُمْ ۚ إِنَّ اللَّهَ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ (237)
و اگر پيش از آنکه با آنان آميزش کنيد طلاقشان داديد و مهر برايشان مقرّر کرده ايد نصفِ آنچه را مقرّر کرده ايد [بدهيد ]مگر اينکه آنان گذشت کنند يا آن کسى که عقد نکاح به دست او است گذشت کند; و گذشت کردن شما به تقوا نزديکتر است و فضل و احسان در ميان خود را فراموش نکنيد; همانا خدا به آنچه مى کنيد بيناست. (237)
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
🌺نکته تفسیری صفحه ۳۸:🌺
گذشت و بزرگواری را فراموش نکنید:
یکی از مهم ترین موضوعات در زندگی انسانها، «حق و حقوق» آنهاست. همه ی ما برای خودمان حقوقی قائل هستیم و از ضایع شدن آنها ناراحت می شویم. این مطلب چنان مهم است که یکی از بخش های مهم هر حکومتی، یعنی قوه ی قضاییه و دادگاه ها، به طور ویژه برای گرفتن حقوق مردم از ستمکاران فعالیت می کند. دین اسلام امّا در کنار تأکید فراوان بر رعایت حقوق افراد و اجرای عدالت، مسلمانان را به گذشت و بزرگواری دعوت می کند.
خدای بزرگ، حقوق بندگانش را قانونی می شمرد؛ ولی به آنان پند می دهد که در مواردی که امکان گذشت وجود دارد، گذشت کنند و از حق خود بگذرند. حق قصاص، حق گرفتن مهریه برای زن، حق مجازات کسی که به انسان بدی کرده و...، از نظر قرآن محفوظ است؛ ولی گذشت و بزرگواری و بخشش طرف مقابل، مرحله ای والاتر است که انسان های رشدیافته به آن می رسند. به راستی اگر روحیه ی گذشت و بزرگواری در میان مسلمانان تقویت می شد، بسیاری از مشکلات، خود به خود حل می گشت و دادگاه ها و اداره های پلیس بسیار خلوت تر بود! قرآن در این آیه، بخشی از قوانین و مقررات خانوادگی را توضیح می دهد و حقوق هر یک از مرد و زن را در مورد ازدواج و طلاق بیان می کند؛ ولی در پایان به همه توصیه می کند که اگر گذشت کنید، به تقوا و پرهیزکاری نزدیکتر است، و بزرگواری و بخشش به یکدیگر را فراموش نکنید، و اگر می توانید، در برخی از موارد، از حق خود چشم بپوشید. پیامبر مهربان ما به یاران خود فرمود:
«آیا می خواهید به شما بگویم که در فردای قیامت، آتش دوزخ بر چه کسی حرام می شود؟» آنان عرض کردند: «آری، ای پیامبر.» حضرت فرمود: «کسی که فروتن، مهربان، نرمخو و اهل گذشت باشد.»
با مطالعه ی زندگی پیشوایانمان و سخنان گهربار آنان، به خوبی متوجه می شویم که اگرچه آنان به هیچ وجه از حقوق دیگران چشم پوشی نمی کردند، به آسانی از حق خود می گذشتند. [1]
در روایتی از امام سجاد علیه السلام می خوانیم: «هنگامی که روز قیامت می شود، خداوند همه ی مردم را از اولین تا آخرین نفر در یک صحرا جمع می کند؛ آنگاه شخصی ندا می دهد: اهل گذشت و بزرگواری کجا هستند؟ در آن زمان، گروهی از مردم بر می خیزند. فرشتگان با آنان روبهرو می شوند و از آنان می پرسند: برتری شما بر دیگران برای چیست؟ آنان می گویند: ما با کسی که با ما قطع رابطه می کرد، پیوند برقرار می کردیم، و به کسی که ما را از لطفش محروم میکرد، لطف میکردیم، و کسی را که به ما ستم می کرد، می بخشیدیم. پس به آنان گفته می شود: راست می گویید؛ پس وارد بهشت شوید.»[2] البته روشن است که گذشت و چشم پوشی در صورتی رواست که ضرر قابل توجهی به انسان نرساند. در برخی از موارد، بخشش به ضرر انسان است؛ یا موجب جرأت یافتن طرف مقابل به ادامه ی کار بد میشود که به ضرر جامعه خواهد بود. امام سجاد علیه السلام در این باره فرموده است: «حق کسی که به تو بدی کرده، این است که از او بگذری؛ ولی اگر میدانی که گذشت ضرر دارد، باید از قانون و مردم کمک بگیری.» [3]
[1] . کتاب پاداش نیکی ها و کیفر گناهان ص 434
[2] . کافی ، ج2 ، ص108
[3] . الحدیث ( روایات تربیتی )، ج1 ، ص89
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
AUD-20210405-WA0025.
4.74M
🌸صوت روز بیست و چهارم👇
🌹شرح #حکمت4
🔴 (قسمت یازدهم)
🔷 2. جایگاه ورع:
🔻سرفصل دیگری که پیرامون ورع در نهج البلاغه بیان شده جایگاه بسیار موکد ورع است،
که این سرفصل را می توانیم در دو بخش بررسی کنیم
اول) ورع عموم مردم
دوم) ورع کارگزاران نظام اسلامی
🔹2.1 ورع عموم مردم:
درباره ورع عموم مردم دو نکته در نهج البلاغه آمده است که بسیار جالب است:
• اول اینکه حضرت ورع را یکی از پنج موضوع بسیار مهمی میدانند که باید دائم بدان تاکید کرد.
لذا خود مولا در خطبه ۱۷۶ نهج البلاغه با عبارات تاکیدی جالبی اینگونه میفرمایند:
1." العمل العمل" کار کنید، کار برای آخرت
2."ثم النهایه ثم النهایه" برای عاقبت امرتان فکر کنید
3."الستقامه الستقامه" در راه حق پافشاری کنید پایداری کنید
4."ثم الصبر الصبر" بر دشواری ها تلخی های مسیر حق صبور باشید صبور باشید
5."والورع الورع" از حرام دوری گزینید ورع داشته باشید».
• نکته ی دوم پیرامون ورع عمومی این است که
حضرت یکی از شعبههای فساد جامعه را، فساد اهل کسب و کار می دانند.
لذا حضرت امیر علیه السلام در خطبه ۱۲۹ در شکایت از فساد فراگیر جامعه میفرمایند:
"این المتورعون فی مکاسبهم"
کجا رفتند کاسب هایی که در کسب و کارشان رعایت ورع می کردند و از شبهه ی حرام هم پرهیز میکردند.
🔹 2.2 ورع کارگزاران:
ورع در بخش کارگزاران هم دو نکته خیلی جالب دارد:
🔸اولاً امیرالمومنین علیه السلام در بند ۲ از نامه ۵۳ به جناب مالک اشتر شهید می نویسند:
"وَ الْصَقْ بِاَهْلِ الْوَ رَع وَ الصِّدْقِ"
به کسانی که اهل ورع و صداقت هستند بچسب
"ثمَّ رُضْهُمْ اَنْ لايُطْرُوكَ"
یک جوری با آنها برخورد کن که آنها تو را تملق نگویند، چاپلوسی تو را نکند.
"و لايُبَجِّحُوكَ بِباطِل لَمْ تَفْعَلْهُ "
و تو را در مورد کاری که اصلاً انجام نداده ای نستایند یعنی صدق داشته باشند .
"فَاِنَّ كَثْرَةَ الاِْطْراءِ تُحْدِثُ الزَّهْوَ"
چرا؟! به خاطر اینکه زیادی تعریف و تمجید و چاپلوسی از مدیر اورا به غرور می کشاند.
"وَتُدْنى مِنَ الْعِزَّةِ."
او را نزدیک به خود فریبی میکند.
یعنی؛ برو با کسانی همنشین شو که
اولا چاپلوسی تو را نمی کنند
ثانیا حتی ایراد تو را خیلی صادقانه می گویند چون با حقیقت کار دارند، نه با خوشایند حاکم .
🔸نکته دوم این است که
امیرالمومنین انتظار دارند کارگزاران نظام چون نماینده و نمایشگر حاکم جامعه اسلامی هستند خیلی اهل ورع باشند و ورع کارگزاران را نوعی کمک کردن به حاکم می دانند.
در نامه ی ۴۵ خطاب به عثمان بن حنیف که خودش فرماندار بصره از طرف مولا علی علیه السلام است و سر سفره سرمایهداری در بصره نشسته؛
او را خطاب و عتاب میکنند و میفرمایند:
«تو چگونه ادعا می کنی که نماینده علی هستی در حالی که امام تو هرگز به دو لباس فرسوده اش لباسی اضافه نکرد و بیش از دو قرص نان به غذایی دست نبرد»
بعد می فرمایند:
« البته تو نمی توانی و شماها نمی توانید مثل علی اینقدر زاهدانه زندگی کنید
"وَلكِنْ اَعينُونى بِوَرَع وَ اجْتِهاد و عِفَّة وَ سَداد" حداقل اگر نمیتوانید مثل علی باشید که نمی توانید، من را کمک کنید با ورع و تلاش زیاد و عفت و استواری در مسیر حق».
🔻بنابراین کارگزاران نظام نمی توانند به هیچ بهانهای تجملاتی و اشرافی زندگی کنند، چون اینها نماینده رهبر جامعه هستند و مردم خواهی نخواهی آنها را نماینده ی حاکم جامعه میدانند.
لذا از باب "کونوا لنا زینا ولا تکونوا علینا شینا" که امام صادق علیه السلام طبق نقل فرمود:
«یک جوری زندگی کنید که باعث زینت و افتخار ما باشید نه باعث سرافکندگی و خجالت ما»
مصداق این قصه در مورد کارگزاران نظام این است که در جامعهای که اینقدر مشکلات اقتصادی و معیشتی هست آنها هم باید مثل رهبر عزیز انقلاب در نهایت ورع زندگی کنند تا جامعه ناامید نشود.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
#نهج_البلاغه
#نهضت_جهانی_نهج_البلاغه_خوانی
تفسیر 14.pdf
415.5K
💠 #تفسیر_قرآنکریم
🔻 ویژه ماه مبارک #رمضان
🗞 #جزء_چهاردهم
✅ نکات کلیدی و تفسیری
#تلاوتروزانهیکصفحهقرآن🕊👇
┏━━━🍃═♥️━━━┓
@tartilvathdir96
┗━━━♥️═🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام بر همگان مبارک🌸
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️
✨
⚜️
#انسی_با_حضرت_قرآن
#آیات_منتخب_جزء۱۴
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
✨الَرَ تِلْکَ آیَاتُ الْکِتَابِ وَقُرْآنٍ مُّبِینٍ * رُّبَمَا یَوَدُّ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَوْ کَانُواْ مُسْلِمِینَ * ذَرْهُمْ یَأْکُلُواْ وَیَتَمَتَّعُواْ وَیُلْهِهِمُ الأَمَلُ فَسَوْفَ یَعْلَمُونَ
الف لام راء این است آیات کتاب (آسمانی) و قرآن روشنگر * چه بسا کسانی که کافر شدند آرزو کنند که کاش مسلمان بودند * بگذارشان تا بخورند و برخوردار شوند و آرزو (ها) سرگرمشان کند. پس به زودی خواهند دانست.
📗سوره مبارکه حجر آیات ۱ الی ٣
▪️ منَخَّل بن جمیل، از جابر بن یزید از امام صادق (علیه السلام) نقل کرد که فرمود:
امیر المؤمنین (علیه السلام) در تفسیر آیه: «رُّبَمَا یَوَدُّ الَّذِینَ کَفَرُواْ لَوْ کَانُواْ مُسْلِمِینَ» فرمود:
👈 «آن گاه که من با شیعیانم و سومی(لعنه الله علیه) با طرفداران خود خروج کنیم و بنی امیه (لعنة الله عليهم )را بکشیم، کافران آرزو میکنند کاش مسلمان بودند.
📓مختصر بصائر الدرجات، ص ۷۱.
🔹حضرت امام جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) ذیل آیه اول سوره مبارکه نحل، بیان نمودند که مقصود از أمر الله، أمر قیام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است :
▫️هُوَ أَمْرُنَا يَعْنِي قِيَامَ قَائِمِنَا آلَ مُحَمَّدٍ أَمَرَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ لَا تَسْتَعْجِلَ بِهِ حَتَّى يُؤَيِّدَهُ اللَّهُ بِثَلَاثَةِ أَجْنَادٍ الْمَلَائِكَةِ وَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الرُّعْبِ وَ خُرُوجُهُ ع كَخُرُوجِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم وَ ذَلِكَ قَوْلُهُ تَعَالَى- كَما أَخْرَجَكَ رَبُّكَ مِنْ بَيْتِكَ بِالْحَقِ .
✔️آن امر ماست یعنی امر قیام قائم ما آل محمد (علیهم السلام)، که خداوند امر فرموده که قبل از موعد به وقوع نپیوندد، تا اینکه خداوند عزوجل ایشان را با سه گروه از جنود یعنی ملائکه، مؤمنین و رعب (ترس در دل اعداء) تأیید و یاری ساخته و خروج او همانند خروج رسول الله (صلی الله علیه و اله و سلم) باشد.
📗الغيبة( للنعماني) ؛ النص ؛ ص۱۹۸
تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ص۲۵۶
🔹و نیز فرمودند:
▫️أَوَّلُ مَنْ يُبَايِعُ الْقَائِمَ علیه السلام جَبْرَئِيلُ يَنْزِلُ فِي صُورَةِ طَيْرٍ أَبْيَضَ فَيُبَايِعُهُ ثُمَّ يَضَعُ رِجْلًا عَلَى بَيْتِ اللَّهِ الْحَرَامِ وَ رِجْلًا عَلَى بَيْتِ الْمَقْدِسِ ثُمَّ يُنَادِي بِصَوْتٍ طَلِقٍ تَسْمَعُهُ الْخَلَائِقُ أَتى أَمْرُ اللَّهِ فَلا تَسْتَعْجِلُوهُ
اولین کسی که با ایشان (حضرت بقیة الله الأعظم) بیعت می نماید، جناب جبرئیل است که پس از بیعت، با ندایی بلند که همه خلائق آن را بشنوند، فریاد می زند: «أمر الله فرا رسید .. »
📗كمال الدين و تمام النعمة ؛ ج۲ ؛ ص۶۷۱
البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۳ ؛ ص۴۰۴
✨
⚜️
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️
✨
⚜️
#انسی_با_حضرت_قرآن
#آیات_منتخب_جزء۱۴
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
✨قالَ رَبِّ فَأَنظِرْنِی إِلَی یَوْمِ یُبْعَثُونَ * قَالَ فَإِنَّکَ مِنَ الْمُنظَرِینَ * إِلَی یَومِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ
✨گفت: پروردگارا! پس مرا تا روزی که برانگیخته خواهند شد مهلت ده* فرمود: تو از مهلت یافتگانی* تا روز وقت معلوم
📗سوره مبارکه حجر آیات ٣۶ و٣٨
💠 وهب بن جُمَیع مولای اسحاق بن عمّار نقل کرده است که از امام صادق (علیه السلام) درباره سخن ابلیس که گفته بود:
✨«رَبِّ فَأَنظِرْنِی إِلَی یَوْمِ یُبْعَثُونَ* قَالَ فَإِنَّکَ مِنَ الْمُنظَرِینَ* إِلَی یَومِ الْوَقْتِ الْمَعْلُومِ» پرسیدم و گفتم: فدایت شوم! منظور از آن چه روزی است؟
⚜️ فرمودند: ای وهب! گمان میکنی منظور از آن روز رستاخیز مردم است؟
خدا تا روزی که قائم ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کند، به ابلیس مهلت داده است. وقتی قائم ما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) ظهور کند در مسجد کوفه، ابلیس به نزد حضرت آمده در مقابل او زانو میزند، و میگوید: وای از این روز، حضرت پیشانی او را گرفته و گردنش را میزند، و آن روز، روز معیّن خواهد بود.
📗تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۲۶۲
⚜️
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️
✨
⚜️
#انسی_با_حضرت_قرآن
#آیات_منتخب_جزء۱۴
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
✨إِلَهُکُمْ إِلَهٌ وَاحِدٌ فَالَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ قُلُوبُهُم مُّنکِرَةٌ وَهُم مُّسْتَکْبِرُونَ
✨معبود شما معبودی است یگانه. پس کسانی که به آخرت ایمان ندارند، دل هایشان انکارکننده (حق) است و خودشان متکبرند
📗سوره مبارکه نحل آیه ٢٩
💠 محمد بن فضیل، از ابو حمزه ثمالی نقل کرده است: شنیدم امام محمد باقر (علیه السلام) درباره این آیه میفرمود:
«فَالَّذِینَ لاَ یُؤْمِنُونَ بِالآخِرَةِ» یعنی این که آنان ایمان ندارند که رجعت، حق است و واقع میشود، «قُلُوبُهُم مُّنکِرَةٌ» یعنی دل هایشان کافر است و ایمان ندارند👈 «وَهُم مُّسْتَکْبِرُونَ» آنان از ولایت علی (علیه السلام) روی گردانند.
📗تفسیر قمی، ج ۱، ص ۳۸۵.
⚜️
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️
✨
⚜️
#انسی_با_حضرت_قرآن
#آیات_منتخب_جزء۱۴
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🔆إنَّ عِبَادِی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطَانٌ إِلاَّ مَنِ اتَّبَعَکَ مِنَ الْغَاوِینَ
🔆 در حقیقت تو را بر بندگان من تسلّطی نیست، مگر کسانی از گمراهان که تو را پیروی کنند.
📗سوره مبارکه حجر آیه ۴٢
💠 از ابو بصیر روایت شده است: امام صادق (علیه السلام) فرمودند:
⚜️«نحن أهل بيت الرحمة و بيت النعمة و بيت البركة، و نحن في الأرض بنيان، و شيعتنا عرى الإسلام، و ما كانت دعوة إبراهيم (عليه السلام) إلا لنا و لشيعتنا، و لقد استثنى الله إلى يوم القيامة على إبليس، فقال: إِنَّ عِبادِي لَيْسَ لَكَ عَلَيْهِمْ سُلْطانٌ».
⚜️ما اهل بیت رحمت و نعمت و برکت هستیم. ما در زمین، اساس و بنیان میباشیم و شیعه ما تکیه گاه و پایه و اساس اسلام است. دعوت ابراهیم علیه السلام تنها برای ما و شیعیان ما بوده و خداوند متعال، ما و شیعیان ما را تا روز قیامت از فریب ابلیس استثنا کرده و فرموده است: «إِنَّ عِبَادِی لَیْسَ لَکَ عَلَیْهِمْ سُلْطَانٌ»
📗تفسیر عیاشی، ج ۲، ص ۲۶۳، ح ۱۸.
البرهان في تفسير القرآن، ج ۳، ص ۳۶۹
⚜️
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨
امام حسن لؤلؤ درخشنده-@Aminikhaah.mp3
4.9M
🎙 #پادکست
🔹 امام حسن علیهالسلام مرواريد درخشنده
🌺 فرا رسیدن ولادت امام حسن علیهالسلام تهنیت باد