🎤👈 مقام معظم رهبری
◾️لازم است انسان امام باقر علیه السلام را بشناسد تا ده سال گریه در مِنی بعد از شهادت امام باقر علیه السلام (بنا به وصیّت خود آن حضرت) اثر ببخشد؛ والاّ شهادت امام باقر علیه السلام یک مرگ معمولی بود که اگر چه مسمومیّت بود، اما کسی نفهمید.
◾️ این مطلبی نبوده که خود امام، وصیّت کند که ده سال در مِنی بر من بگریید. آن امامی که برای زندگی دنیا ارجی قائل نیست، آن امامی که مغفرت خدا نسبت به ایشان، بسته به استغفار مردم نیست، آن امامی که در دنیا به زر و زیور دنیا اهمیّت نداد و زاهدانه زندگی کرد و زاهدانه شهید شد، این امام این قدر عشق به دنیا ندارد که بگوید:«مردم، بعد از مرگ بر من گریه کنید».
◾️ این مال اهل دنیا است. این مال من دنیاپرستم که وقتی در دنیا زنده ام، می خواهم مردم به من نگاه کنند؛ وقتی به یاد مرگ هم می افتم، دلم می خواهد مردم به یادم نوحه سرایی و گریه کنند.
◾️ امام باقر علیه السلام چرا چنین وصیّتی می کند؟ این نیست مگر اینکه حضرت می خواهد مایه ی شناخت خود را تا ده سال در عمومی ترین مواقف مسلمان ها (یعنی در مِنی) فراهم کند.
◾️ در فرصت کامل، مردم از همه ی ولایات می آیند و آنجا دور هم جمع می شوند و به یاد امام باقر علیه السلام مجلسی تشکیل می دهند و می گویند او وصیّت کرده که بر من گریه کنید؛ لذا ده ها سؤال برای ذهن آن مردم به وجود می آید و همین سوال ها است که راه آنها را به سوی شناخت امام می گشاید. منظور این است.
📚 همرزمان امام حسین، ص ۵۸
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
🔶 امام صادق عليه السّلام فرمودند: محمد بن مُنْكَدِر (یکی از صوفیان اهل سنّت) مىگفت: در يك روز بسيار گرم به خارج شهر مدينه رفته بودم، امام باقر علیه السلام را ملاقات كردم، آن حضرت در حالی که بر دوش دو غلام سياه خود تكيه كرده بود، مىآمد.
🔶 در دل خود گفتم ببين بزرگى از بزرگان قريش چگونه حرص دنيا او را وادار كرده است كه در اين هواى گرم آمده اينجا! خوب است بروم او را موعظهاى بكنم. پس به آن حضرت سلام كردم، نفس زنان و عرقريزان سلام مرا پاسخ داد.
🔶 گفتم: شما يكى از بزرگان قريش هستيد و سزاوار نيست در يك چنين هواى گرمى در طلب دنيا بيرون آييد. اگر مرگ بيايد و شما در اين حال باشید چکار می کنید؟!
🔶 آن حضرت دست از دوش غلامان برداشت و تكيه كرد و فرمود: به خدا سوگند اگر در همين حال مرگ مرا فراگيرد، در حالى رسيده است كه مشغول اطاعت خدا هستم.
🔶 من اين كار را براى تحصيل روزى و براى اينكه به تو و مردم احتیاج نداشته باشم مىكنم. من بايد از آن روزى بترسم كه مرگ من برسد در حالى كه مشغول معصيت هستم.
🔶 محمد بن منكدر مىگويد گفتم: خدا تو را رحمت كند كه خواستم تو را موعظه كنم و متنبه سازم، تو مرا موعظه كردى و متنبه ساختى و مرا به اشتباه خود متوجه ساختی.
📚 بحار الانوار، ج ۴۶ ص ۲۷۸
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
🔷 عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ عَلَيْهِ السَّلَامُ قَالَ:«الْكَادُّ عَلى عِيَالِهِ كَالْمُجَاهِدِ فِی سَبِيلِ اللَّهِ».
🔷 امام صادق علیه السلام فرمودند: كسی كه براى تحصيل معيشت عيال خود متحمّل رنج و زحمت گردد مانند كسى است كه در راه خدا جهاد كرده است.
📚 اصول کافی، ج ۵ ص ۸۸
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬛️ ذکر مصیبت امام باقر علیه السلام توسط حاج آقا انصاریان.
◾️عَنْ اَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیهالسّلام قَالَ: قَالَ لِی اَبِی یَا جَعْفَرُ اَوْقِفْ لِی مِنْ مَالِی کَذَا وَ کَذَا لِنَوَادِبَ تَنْدُبُنِی عَشْرَ سِنِینَ بِمِنًی اَیَّامَ مِنًی.
◾️امام صادق علیه السلام فرمودند: پدرم به من فرمود اى جعفر! فلان مبلغ از اموال مرا وقف گریهکنندگان کن، تا ده سال در سرزمین منا، هنگام اعمال منا (در حجّ) براى من گریه کنند.
📚 کافی ج ۵ ص ۱۱۷
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅👈 آیت الله بهجت رحمة الله علیه
🔷 نظر کردن به جمال مبارک حضرت صاحب عجّل الله تعالی فرجه الشریف خوب است و فضیلت دارد، اما می دانیم که عدّه ای در زمان حضور پیغمبر صلّی الله علیه و آله و سلّم و یا ائمه علیهم السلام به جمال آنها نظر می کردند، ولی به مقام آنها معرفت نداشتند و از آنها اطاعت نمی کردند.
🔷 بنابراین قطعاً معرفت آنها و یقین به مقامات و عظمت و جلالت آنها، خیلی بالاتر از نظر به جمال ظاهری آنان است!
📚 در محضر آیت الله بهجت ج ۳ ص ۲۷۹
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
قَالَ عَلِيٌّ لِرَسُولِ اللَّهِ يَا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّكَ لَتُحِبُّ عَقِيلاً قَالَ إِي وَ اللَّهِ إِنِّی لأُحِبُّهُ حُبَّيْنِ حُبّاً لَهُ وَ حُبّاً لِحُبِّ أَبِي طَالِبٍ لَهُ وَ إِنَّ وَلَدَهُ لَمَقْتُولٌ فِی مَحَبَّةِ وَلَدِكَ فَتَدْمَعُ عَلَيْهِ عُيُونُ الْمُؤْمِنِينَ وَ تُصَلِّي عَلَيْهِ الْمَلاَئِكَةُ الْمُقَرَّبُونَ ثُمَّ بَكَى رَسُولُ اللَّهِ حَتَّى جَرَتْ دُمُوعُهُ عَلَى صَدْرِهِ ثُمَّ قَالَ إِلَى اللَّهِ أَشْكُو مَا تَلْقَى عِتْرَتِی مِنْ بَعْدِی
✅ حضرت على علیه السلام از رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم سؤال کردند: آیا شما عقيل را دوست داريد❓
✅ حضرت فرمودند: آرى، والله او را دوست می دارم به دو دوستی: يكى براى خوبى خودش و دیگری براى آنكه ابو طالب او را دوستش مى داشت.
✅ فرزندش (حضرت مسلم) بخاطر دوستى فرزندت كشته خواهد شد و چشم های مؤمنان در سوگ او خواهد گریست و فرشتگان مقرّب بر او صلوات خواهند فرستاد.
✅ سپس رسول خدا صلّی الله علیه و آله و سلّم گريست تا اشكهايش بر سينه اش جاری شد و فرمود: به خدا شكايت می برم از آنچه به خاندانم پس از من خواهد رسید.
📚 بحار الانوار، ج ۲۲ ص ۲۸۸
🖤 شهادت حضرت مسلم بن عقیل علیهالسلام تسلیت باد.
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 علاقه ویژه
🔶 امام سجاد عليه السّلام به فرزندان عقيل محبت و توجّه خاصّى داشتند. به حضرت عرض شد: چرا شما در بین عموزاده هایتان به اولاد عقيل علاقه و توجّه بیشتری داريد تا فرزندان جعفر⁉️
🔶حضرت فرمودند: هرگاه جانفشانی آنها همراه با پدرم امام حسین علیهالسلام را به یاد می آورم، دلم می سوزد. ( کامل الزیارات، ص ۱۰۷)
🔷 فرزندان عقیل بن أبی طالب نقش مؤثری در نهضت امام حسین علیه السلام داشتند. علاوه بر حضرت مسلم، فرزندش عبدالله، برادرانش جعفر و عبدالله و عبدالرحمان، و نیز فرزند یکی دیگر از برادرانش، محمد بن أبی سعید، همگی در کربلا به شهادت رسیدند.
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
🔷 قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَتَجَلَّى لِزُوَّارِ قَبْرِ الْحُسَيْنِ قَبْلَ أَهْلِ عَرَفَاتٍ وَ يَقْضِی حَوَائِجَهُمْ وَ يَغْفِرُ ذُنُوبَهُمْ وَ يُشَفِّعُهُمْ فِي مَسَائِلِهِمْ ثُمَّ يَثْنِی بِأَهْلِ عَرَفَاتٍ فَيَفْعَلُ بِهِمْ ذَلِكَ.
🔷 امام صادق علیه السلام فرمودند: خداوند بزرگ پیش از آنکه در روز عرفه بر اهل عرفات تجلّی کند، بر زائران قبر امام حسین علیه السلام تجلّی میکند.
🔷 حاجاتشان را بر می آورد و گناهانشان را می آمرزد، و شفاعتشان را در باره دیگران میپذیرد، آنگاه به اهل عرفات توجه میکند و با آنان نیز اینگونه رفتار مینماید.
📚 کامل الزیارات، ص ۱۶۵
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
🎤👈 استاد صفایی رحمة الله علیه
🔶 خدای ابراهیم نمی خواهد اسماعیل ها کشته شوند، می خواهد ابراهیم ها آزاد شوند.
📚 حقیقت حج، ص ۱۲۹
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 استاد علی صفایی رحمة الله علیه
💟 يكى از بزرگان كه به او گفته بودند به من درسى بده، گفته بود: به تو درسى مى دهم كه اگر تو، همه اش را در كتابى جمع كنى، كتابها آن را نمى تواند در خود بگيرند.
💟 و اگر بخواهى خلاصه اش كنى پشت يك ناخن مى توانى بنويسى.
💟 آنچه كه در همه كتابها هست اگر در يك خط خلاصه بشود و آن خط در دو كلمه خلاصه شود و آن كلمه را بتوان در پشت ناخن نوشت، چيزى نيست جز «ذبحُ النفس».
📚 حقیقت حج، ص ۱۱۸
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
🎤👈 حاج آقا قرائتی
✅ روز عيد قربان يكى از دوستان زنگ زد كه دعاى عيد قربان چيست؟
✅ گفتم: دعاى عيد قربان اين است كه وقتى گوسفند قربانى مى كنى، كبابى هايش را براى خودت كنار نگذارى!!
✅ گفت: دعاى عيد قربان را مى خواستم. گفتم: همين است.
📚 خاطرات حجة الاسلام قرائتى، ج ۱ ص ۹۳
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 شهید مطهری
🔷 اندلس را كه يكى از كشورهاى قديمى و متمدن عظيم بود در نظر بگيريد. خيلى از حكما و ادبا و فلاسفه اسلامى از اين سرزمين بودهاند و بعد مسيحيها آن را گرفتند و هنوز مسجدهاى تاريخى باعظمتى در آن وجود دارد.
🔷 مسيحيت چگونه بر آنجا غلبه كرد؟ نقشه كشيد و دو مسئله را در آنجا رايج نمود: يكى مسئله بىحجابى و ديگر مسئله مشروب خوارى.
🔷 به اين طريق اقدام نمودند كه دستور دادند دختران بسيار زيباى مسيحى به بهترين وجه آرايش كنند و در خيابانها گردش و رفت و آمد نمايند و در روابط با مردان آزاد باشند.
🔷 نتيجه اين شد كه پس از چندى دلبستگی ها بهوجود آمد و ازدواجها صورت گرفت و كمكم در سطوح بالا نيز اين ازدواجها صورت گرفت و ديگر كار خاتمه پيدا كرد.
🔷 درباره يكى از حاكمان آن كشور مىگويند روزى لب دريا نشسته بود و به آب مىنگريست. در اين بين دخترى مسيحى آرايشكرده خرامان خرامان از مقابل او گذشت.
🔷 آن شخص، ديگر طاقت نياورد كه غلامان و خدمهاش را بفرستد تا آن دختر را براى او بياورند بلكه خودش شخصاً دويد و او را بغل كرد و به بستر خويش برد.
🔷 وقتى اين جريان را به پاپ خبر دادند پاپ گفت: ديگر كارشان تمام شد، ما پيروز شديم.
📚 مجموعه آثار، ج ۲۴ ص ۵۴۷
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 استاد صفایی
💠 حجاب تنها مخصوص زن نيست كه مردها هم بايد حساب شده حركت كنند و گرد و خاك بالا نياورند و دلها را به خود گره نزنند، كه هر كس در سر راه دلها بنشيند، او راهزن است و طاغوت.
📚 روابط متکامل زن و مرد، ص ۴۴
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
📚👈 استاد صفایی
🔶 دنيا راه است و من نمىتوانم سنگ راه خلق باشم. و نمىتوانم با چشم و صورت و گيسوان و ساقهايم و يا تن صدا و حركاتم خلق را به سوى خودم جذب كنم و براى خودم نگه دارم.
🔶 مسأله اين نيست كه مثلاً من فاسد نمىشوم و طلا كه پاكه چه منتش به خاكه! مسأله اين است كه ديگران نبايد آلوده شوند و نبايد دلهاشان اسير من باشد و نبايد من سنگ راهشان و بت بزرگشان باشم.
🔶 با اين احساس من مىيابم كه خلق را به خود كشيدن و سنگ راه خلق شدن و استعدادها را ضايع كردن، فسادى نيست كه در يك جا حبس بشود و محدود بشود.
🔶 كسى كه راه را گرفت كارش محدود نيست. آنجا كه هستى از ارتباط و هماهنگى برخوردار است و آنجا كه دنيا، راه و كلاس است، يك نگاه، يك لبخند، يك فساد، يك فساد نيست، كه هستى را به فساد مىكشد و تمام درياها و دشتها را در خود مىگيرد. «ظَهَرَ الْفَسادُ فِى الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِما كَسَبَتْ ايْدِى النَّاس ...».
📚 مسئولیت و سازندگی، ص ۱۷۶
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 استاد علی صفایی
🔷 در زن، جلوهكردنها و خودنمايىها ريشهدار است. مىخواهد چشمها را به خودش جلب كند و زبانها را به دنبال خود بكشد.
🔷 مواظب باش اسير چشمها و زبانها نشوى و سعى كن تا به گونهاى حركت كنى كه خلق خدا را گرفتار حالتها و رفتارت نسازى و آنها را اسير ننمايى؛ كه اگر كسى آلوده شد، اين آلودگى دامان تو را مىگيرد و تو را رها نمىسازد.
🔷 حجاب؛ يعنى همين دقّت در برخورد، كه آلوده نشوى و آلوده نسازى؛ كه اسير نشوى و اسير ننمايى.
🔷 حجاب، فقط اين نيست كه زن خود را بپوشاند؛ كه زن و مرد، هر دو بايد در اين دنيايى كه راه است و ميدان حركت است و كلاس و كوره است؛ سنگ راه نباشند و ديگران را در خود اسير نسازند و چشمها و دلها را نگه ندارند و در دنيا نمانند.
📚 نامه های بلوغ، ص ۱۳۳
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅👈 عشق ۹۸ درصدی
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 نقاب دیدار
🎤👈 آیت االه بهجت رحمة الله علیه
🔷 کجا رفتند کسانی که با صاحب الزمان عجّل الله تعالی فرجه الشریف ارتباط داشتند؟
🔷 ما خود را بیچاره کرده ایم که قطع ارتباط نموده ایم و گویا هیچ چیز نداریم، آیا آنها از ما فقیر تر بودند؟!
🔷 اگر بفرمایید: به آن حضرت دسترسی نداریم، جواب شما این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرّمات ملتزم نیستید، او به همین از ما راضی است، زیرا:«مَنْ وَرِعَ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ فَهُوَ مِنْ أَوْرَعِ النَّاسِ».
🔷 ترک واجبات و ارتکاب محرّمات، حجاب و نقاب دیدار ما از آن حضرت است.
📚 در محضر آیت الله بهجت ج ۱ ص ۳۶۱
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
🎤👈 شهید مطهری
🔷 جملهاى دارد صعصعة بن صوحان از اصحاب امير المؤمنين عليه السلام كه بسيار زيباست. جناب صعصعه از اصحاب خاص امير المؤمنين است، از آن تربيتشدههاى حسابى على؛ مرد خطيب سخنورى هم هست. جاحظ (كه از ادباى درجه اول عرب است) مىگويد: «صعصعه مرد خطيبى بود، و بهترين دليل بر خطيب بودن او اين است كه على بن أبي طالب گاهى به وى مىگفت: بلند شو چند كلمه سخنرانى كن».
🔷 صعصعه همان كسى است كه روى قبر على عليه السلام آن سخنرانى بسيار عالى پرسوز را كرده است. اين شخص يك تبريك خلافت به امير المؤمنين گفته در سه چهار جمله كه بسيار جالب است.
🔷 وقتى كه امير المؤمنين خليفه شد، افراد مىآمدند براى تبريك گفتن؛ يك تبريكى هم جناب صعصعه گفته است. ايستاد و خطاب به امير المؤمنين گفت:«زَيَّنْتَ الْخِلافَةَ وَ ما زانتكَ وَ رَفَعْتَها وَ ما رَفَعَتْكَ وَ هِىَ الَيْكَ احْوَجُ مِنْكَ الَيْها». اين سه چهار جمله ارزش ده ورق مقاله را دارد.
🔷 گفت: على! تو كه خليفه شدى، خلافت به تو زينت نداد، تو به خلافت زينت بخشيدى؛ خلافت، تو را بالا نبرد، تو كه خليفه شدى مقام خلافت را بالا بردى؛ على! خلافت به تو بيشتر احتياج داشت تا تو به خلافت؛ يعنى على! من به خلافت تبريك مىگويم كه امروز نامش روى تو گذاشته شده، به تو تبريك نمىگويم كه خليفه شدى. به خلافت تبريك مىگويم كه تو خليفه شدى، نه به تو كه خليفه شدى. از اين بهتر نمىشود گفت.
📚 مجموعه آثار، ج ۱۷، ص ۱۵۷
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 استاد صفایی رحمة الله علیه
🔷 روز عيد غدير امسال، در كردستان، در سقز بودم، در جمع دوستانى كه مهربان و متدين و منصف بودند. يكى از دوستان مى پرسيد كه آيا شما در موضوع خلافت و امامت تحقيقى داشته ايد و آيا دليل بر خلافت بلا فصل حضرت على فقط همين «مَنْ كُنْتُ مَولاه» و يا «تارِكٌ فِيكُمُ الثِّقَلَيْنِ» است؟ اگر دليل همينهاست، چرا حضرت رسول با صراحت از خلافت نگفت و چرا حضرت على را نصب نكرد و كار را يك سره ننمود تا اين همه مشكل و درگيرى پيش نيايد.
🔷 من گفتم در موضوع ولايت و خلافت «مثل موضوع رسالت» من از نقل و روايت شروع نمى كنم. من از اين نقطه آغاز مى كنم كه روابطى دارم، با خودم، با اشياء، با افراد و با ملتها. من در اين روابط امكاناتى دارم: علمى و تجربى، عقلى و فلسفى، قلبى و اشراقى، و احساسى و غريزى. آيا اين امكانات، كفاف روابط من را مى دهد؟
🔷 اگر به اين نتيجه رسيديم كه آرى، پس ديگر نه رسول مى خواهيم و نه خليفه. آدمى مى ماند و خودش و رها مى شود و به خود واگذار مى گردد. اگر به اين نتيجه رسيديم كه خير، اينها كفاف نيازهاى آدمى را نمى دهد، آن وقت هم رسول مى خواهيم و هم پس از رسول به كسى محتاج هستيم كه همان خصوصيات آگاهى و آزادى را داشته باشد و ارتباط با غيب و شهود اين عالم را داشته باشد و آدمى را در تمامى راهش امام و جلودار باشد.
🔷 با اين نگاه ملاك انتخاب رسول و خليفه و شكل انتخاب اين دو، مثل هم خواهد بود و همان طور كه رسول خدا را با اجماع مردم و يا اجماع اهل مدينه و يا اجماع اهل حل و عقد انتخاب نمى كنند، همين طور خليفه را نمى توان با اين روشها شناسايى كرد و نمى شود كه رسول خدا به فكر سرپرست امت و خليفه ى پس از خود نباشد و براى پس از وفات كسى را مشخص نكرده باشد و مثل ابوبكر و عمر و يا تمامى خلفاى بعد دلسوزتر از او باشند.
🔷 اكنون كه ملاك خلافت و رسالت هم پاى هم گرديد، بايد تعيين سرپرست و وظيفه با نص و با همان ملاك مشخص گرديده باشد.
📚 از معرفت دینی تا حکومت دینی، ص ۱۷
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
🔷هارون الرشید به دنبال شخصی بود که امام کاظم علیه السلام را در میان مردم شرمنده سازد
🔷 مرد جادوگری را به حضورش آوردند. وقتی سفره غذا پهن شد، جادوگر وردی بر نان خواند که هر گاه امام برای برداشتن نان دستش را دراز میکرد، نان از میان دستانش میپرید.
🔷 هارون از دیدن این صحنه خوشحال شده و به شدّت میخندید. امام کاظم علیه السلام با مشاهده این جادوگری، به عکس شیری که در پرده بود، اشاره کرد و فرمود: ای شیر،دشمن خدا را بگیر❗️
🔷 عکس شیر به درنده بزرگی تبدیل شد و فرد جادوگر را درید! هارون و اطرافیانش از شدت ترس بیهوش شدند.
🔷زمانی که به هوش آمدند، هارون به امام کاظم علیه السلام گفت: به حقی که بر تو دارم سوگند میدهم که از شیر بخواه که آن مرد جادوگر را برگرداند.
🔷 حضرت پاسخ داد: اگر عصای موسی(که تبدیل به اژدها شده بود)، ریسمانها و عصاهای جادوگران (که به صورت مار درآمده بودند) را برگرداند، این شیر نیز جادوگری که بلعیده بود را برخواهد گرداند❗️
📕 بحارالانوار، ج ۱۰۷ ص ۹
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 آیت الله بهجت
🔷 از این خونریزی هایی که پیش از ظهور حضرت حجّت علیه السلام واقع می شود، معلوم می گردد که ظهور آن حضرت مانع خونریزی است، چون همه خواسته یا ناخواسته تابع آن حضرت خواهند شد.
🔷 و نیز معلوم می شود که آن قدر باید ظلم و خونریزی صورت بگیرد که برای همه روشن گردد که:«مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»؛ و همه ی اهل زمین در هر کجا که باشند احساس کنند سایه ی ظلم و جور بر سر آنهاست و همه ی جهانیان حتّی کفّار در فشار و ستم به سر ببرند و به انتظار نجات و ظهور فرج و مصلح باشند.
🔷 ائمه ما در روایات به ما خبر داده اند که:«اِرْتِدَادِ أَكْثَرِ الْقَائِلِينَ بِإِمَامَتِهِ». خیلی از اهل ایمان در اثر ابتلائات برمی گردند.
🔷 خدا کند ایمان ما تا آن وقت باقی بماند و گرنه اگر ظهور هم نزدیک باشد ولی ایمان ما زایل شده باشد، دیگر ما را چه با ظهور آن حضرت و آن حضرت را چه با ما؟!
🔷 برای مؤمنین تثبیت در دین و ایمان و ثبات قدم تا ظهور آن حضرت از ظهور آن حضرت مهم تر است.
📚 در محضر آیت الله بهجت ج ۱ ص ۳۶۵
❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi