eitaa logo
حاج شیخ جعفر توسلی
4.4هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
436 ویدیو
8 فایل
ارتباط با ادمین✍️ @davood_mahdavi
مشاهده در ایتا
دانلود
🎤👈 آیت الله سید محمدتقی موسوی اصفهانی (مؤلف کتاب مکیال المکارم) ✅ يكى از دوستان صالح من گفت: مولايمان حضرت حجّت عليه السّلام را در خواب ديدم. ✅ آن حضرت فرمودند:«من براى مؤمنى كه مصيبت جدّ شهيدم را يادآور شود، سپس براى تعجيل فرج و تأييد من دعا نمايد، دعا مى‏ كنم». 📚 مکیال المکارم، ج ۲ ص ۶۸ ❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎤👈 شهید مطهری 🔷 نوشته‏ اند يك مردى رفت خدمت مرحوم صاحب مقامع‏ (مرحوم آقا محمد على، پسر مرحوم وحيد بهبهانى، كه ظاهراً جد اين آقايانِ آل آقا است. مرد بزرگى بوده است، پدر و پسر. در كرمانشاه بوده. مرحوم آقا محمد على به كرمانشاه آمد، خيلى هم نفوذ و اقتدار پيدا كرد.) و گفت من ديشب خواب وحشتناكى ديدم. 🔷 گفت چه خواب ديدى؟ گفت: خواب ديدم كه با اين دندانهاى خودم گوشتهاى بدن امام حسين عليه السلام را دارم مى‏ كَنم. 🔷 اين مرد عالم لرزيد، سرش را پايين انداخت، يك مدتى فكر كرد، گفت: شايد تو مرثيه خوان هستى؟ گفت: بله آقا. 🔷 گفت: ديگر بعد از اين يا اساساً مرثيه‏ خوانى را ترك كن يا از كتابهاى معتبر نقل كن. تو با اين دروغهايت دارى گوشت بدن امام حسين علیه السلام را با اين دندانهاى خودت مى‏ كَنى. 🔷 اين لطف خدا بوده كه لااقل در اين رؤيا به تو نشان بدهد. 📚 مجموعه آثار، ج‏ ۱۷ ص ۹۶ ❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 آرزوی شهید کربلا 🎤👈 آیت الله خرازی 🔶 حجة الاسلام حاج شیخ عبدالعلی قرهی از حجة الاسلام حاج شیخ جواد کربلایی نقل کرد که مرحوم میرزا محمدحسن شیرازی رحمة الله علیه (صاحب فتوای تحریم تنباکو) در مکاشفه ای حبیب بن مظاهر رحمة الله علیه را دیدند و از ایشان پرسیدند: شما می خواهید برای چه به دنیا برگردید؟ 🔶 فرمود: برای سه کار: شرکت در مجلس عزای امام حسین علیه السلام، به تشنگان آب بدهم و صلوات بفرستم. 📚 روزنه هایی از عالم غیب، ص ۱۸۷ ❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤👈 حاج آقا مجتهدی: آرزوی عجیب حبیب بن مظاهر ❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 باب الحسین علیه السلام 🎤👈 علاّمه امینی رحمةالله علیه 💠 من معتقدم همان طوری که آقا أمیرالمؤمنین علیه السلام باب علم رسول الله صلّی الله علیه و آله و سلّم است که فرموده:«أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ‏ وَ عَلِيٌّ بَابُهَا». هر کس بخواهد به شهر علم رسول الله برود، باید از درب آن وارد شود. 💠 حضرت أبوالفضل العباس علیه السلام هم باب الحسین علیه السلام است و باید از کانال ایشان به حضرت سیّدالشهداء علیه السلام رسید. 📚 بر منبر خاطره، ص ۲۶۸ ❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
🖤 قَالَ سَيِّدُ الْعَابِدِينَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ: إِنَّ لِلْعَبَّاسِ عِنْدَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى مَنْزِلَةً يَغْبِطُهُ بِهَا جَمِيعُ الشُّهَدَاءِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ. 🖤 امام سجاد علیه السلام فرمودند: برای عباس علیه‌السلام نزد خداوند جایگاهی است كه در روز قيامت همه‌ی شهداء به آن غبطه می‌خورند. 📚 کامل الزیارات، ص ۲۵۶ ❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
🎤👈 حاج آقا فاطمی نیا 🔶 علاّمه طباطبایی از استادشان آیت الله میرزا علی قاضی رحمة الله علیه نقل نمودند که ایشان گفته اند: تمام فیض ها از مسیر حضرت أباعبدالله علیه السلام به عالم می رسد؛ و پیشکار ایشان هم حضرت أبوالفضل علیه السلام هستند. 📚 نکته ها از گفته ها، ج ۱ ص ۱۵۴ ❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 استاد صفایی رحمة الله علیه 🔷 حسين علیه السلام آمد تا كشته شود، تا شفيع ما باشد، تا آبروى ما باشد. حسين آمد تا با خون خود، نهال دين را آبيارى كند. قتل او، شهادت او به نفع اسلام بود. 🔷 اين دو تحليل، به اين گونه، همان رضايت به قتل حسين علیه السلام است و خشنودى از شهادت اوست؛ كه در زيارت او مى‏ خوانيم: «لَعَنَ اللَّهُ امَّةً قَتَلَتْكَ». «لَعَنَ اللَّهُ امَّةً ظَلَمَتْكَ». «وَ لَعَنَ اللَّهُ امَّةً سَمِعَتْ بِذلِكَ فَرَضِيَتْ بِهِ». اين دو توضيح به اين گونه، با اين جمله‏ هاى زيارت عاشورا ناسازگار است. 🔷 آرى! اين شهادت، انتخاب حسين است و اين شفاعت نتيجه ‏ى كار عظيم او. شهادت انتخاب است، نه هدف. و شفاعت نتيجه است، نه مقصد. تمام مطلب در همين نكته نهفته است كه انتخاب با هدف تفاوت دارد. 🔷 گاهى انسان كارى را انتخاب مى‏ كند و هدفش چيز ديگر است. اميركبير، هنگامى كه در فين كاشان به مرگ مجبور مى‏ شود، آن نوع مرگ «رگ زدن» را انتخاب مى‏ كند. اين گونه مردن، انتخاب اوست، در حالى كه هدفش نيست. هدفش زندگى است و آرزويش در دارالفنون... 🔷 همين طور اثر با هدف تفاوت دارد. كسى كه در راه اطاعت گام بر مى ‏دارد، به كرامت‏ها و قدرت‏هايى مى‏ رسد، در حالى كه خودش آن را نمى‏ خواهد و در حالى كه هدفش جز قرب حق نبوده است. 🔷 من هنگامى كه چراغ را روشن مى‏ كنم تا راه را بيابم، ناچار در كنار روشنايى حرارت هم به دست مى ‏آيد، در حالى كه هدف، يافتن راه است، نه گرماى چراغ. 🔷 شفاعت همراه اين انتخاب بزرگ هست و شهادت بهترين انتخاب است، در حالى كه رضايت به مرگ و به شهادت او هم در كار نيست. فقدان او بزرگ‏ترين مصيبت است، كه شفق را غمگين كرد و سنگ‏ها را به خون نشاند. 📚 عاشورا، ص۵۳ ❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
🎤👈 عارف سالک حاج آقا توسلی رضوان الله تعالی علیه 🖤 برای تبلیغ در ماه محرم به روستای کِرمِجگان قم رفته بودم. اهالی آنجا روز عاشورا مراسم تعزیه خوانی را به صور مفصل برگزار می کنند. 🖤 خیمه درست می کنند؛ چقدر زیبا و با چه پارچه هایی؛ چه ظروفی؛ یک بساطی که از بیان آن عاجز هستم. در این تعزیه، لشکر ابن سعد به خیمه ها حمله می کنند و شروع می کنند به غارت و آتش زدن خیمه ها. ♠️ من چیزی با خودم گفتم که حالا می گویم غلط کردم و آن وقت هم گفتم غلط کردم. یک وقت به خودم گفتم که چرا این پارچه ها، این ظرفها را دیگر آتش زدند؛ اینها را می دادند به فقرا؛ این پارچه ها حیف نیست، این ظرفها حیف نیست⁉️ 🖤 یک وقت کسی بلند در گوشم گفت:«حیف امام حسین بود. اینها حیف نیست». برگشتم، کسی را ندیدم. فهمیدم اسراری هست. 🖤 اهالی گفتند:حاج آقا، یک سال این نذر را که خیمه گاه را درست می کنیم، انجام ندادیم. صدمه دیدیم. 🖤 از آنوقت، عهد کردیم که ما و اولاد ما این بساط را در زمستان و تابستان برگزار کنیم. خرج دارد، ولی خداوند می دهد. ❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
✅👈 حاج آقا قرائتی ◼️ خداوند توفيق داد چند سال روز عاشورا در كربلا بودم. در آنجا رسم بود در روز عاشورا به ياد خيمه‏هاى امام حسين عليه السلام خيمه‏هايى را بر پا مى‏كردند و غروب عاشورا آنها را آتش مى‏زدند. ◼️ پرسيدم: آيا اين كار اسراف نيست؟ ◼️ گفتند: اگر بخواهيم وحشى‏گرى بنى‏اميّه و مظلوميّت أباعبداللَّه الحسين عليه السلام را به خوبى نمايش دهيم، خرج دارد و اين تعظيم شعائر است. 📚 خاطرات حجة الاسلام قرائتى ج‏ ۱ ص ۸۶ ❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi
🎤👈 حاج آقا قرائتی 🖤 توفيقى بود چند عاشورا كربلا بودم. روز عاشورا مردم كربلا عزادارى را زود تمام كرده و به استقبال هيئت طويريج‏ (طويريج شهرى است در چهارفرسخى كربلا) مى‏ روند. 🖤 من علماى زيادى را ديدم كه پابرهنه در اين هيئت شركت كرده و به سر و سينه مى ‏زدند، از جمله شهيد محراب آيت ‏اللّه مدنى. 🖤 از ايشان پرسيدم: راز اين قصه چيست؟ فرمودند: سيد بحرالعلوم كه از علماى بزرگ نجف بود، براى زيارت به كربلا آمده بودند. در مسير راه حرم، به تماشاى هيئت عزاداراى طويريج مى ‏ايستد. 🖤 ناگهان مردم مى‏ بينند سيد بحرالعلوم عبا و عمّامه را به كنارى گذارده و به داخل جمعيّت رفته و يا حسين! يا حسين مى ‏كند. طلبه ‏ها مى ‏روند آقا را از داخل جمعيّت نجات دهند تا زير دست و پا له نشود؛ امّا اجازه نمى ‏دهند. 🖤 بعد از عزادارى مى ‏بينند سيّد در آستانه غش كردن است، علّت اين حركت را مى ‏پرسند؟ سيّد مى‏ گويد: همين كه مشغول تماشاى هيئت بودم، حضرت مهدى عليه السلام را ديدم كه با پاى برهنه و سر بدون عمامه، در ميان عزاداران به سر و سينه مى‏ زند، من شرم كردم كه تماشاچى باشم. 📚 خاطرات حجة الاسلام قرائتى، ج ‏۱ ص ۶۶ ❌ نشر با ذکر منبع👈 https://eitaa.com/tavasolitabrizi