eitaa logo
تزکیه عملی
1.6هزار دنبال‌کننده
214 عکس
25 ویدیو
8 فایل
نشربیانات،تألیفات،ودروس اخلاق ازعالم فرزانه،عارف واصل،حضرت آیت الله العظمی محمدشجاعی(ره) این کانال ارتباطی با بیت معظم له ندارد. آرشیوصوتی تزکیه عملی @tazkiyehamaly_arshiv کانال تزکیه عملی درسروش http://sapp.ir/tazkiyehamaly
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۰ * 🌿 بنابراین چاره‌ی دوم تذکر مقصد است و تذکر اهمّیّت خطری که از متوجه این مقصدی که به دنبال آن مقصد است می‌شود. این یکی از چاره‌ها است چاره‌ی بهتری است که خیلی‌ها از این طریق موفق می‌شوند مگر این‌که انسان در مقام حقیقت در آن نباشد اگر برای سالک ذره‌ای باشد اگر واقعاً بخواهد به خدا برسد فهمیده، شعور پیدا کرده، در این عالم تا حدی بیدار شده است که چه خبر است و می‌فهمد که اهمّیّت مسئله چیست جداً درد دارد! 🌿 این سالک همیشه متذکر شد آن زمان که خواست غضبناک بشود این با حیات و موجودیت و یا مقصد اعلی و آن حرکتی که او شروع کرده کلاً تضاد دارد فوراً به خودش به آسانی جواب می‌دهد فوراً آرام می‌شود مثل این‌که به قول معروف آب به روی آتش ریختند. اهل درد باشد متذکر لطمات غضب شد این اشاره‌ها بهترین اشاره‌ها است. @tazkiyehamaly 🌿 این مسئله را که طرح کردم یادتان باشد و اگر دیدید انسان متذکر این اهمّیّت نشد و به خودش نیامد آن‌جا باید بیشتر ناراحت بشود که در درون انسان، در مقام ذره ای حقیقت نیست آن هم فکر نمی‌کنم من و شما این ادعا را داشته باشیم و به این مسئله راضی باشیم البته من قبلاً هم گفتم اگر خود ما بررسی کنیم ریشه‌ی حقیقت را می‌فهمیم من هیچ راضی نیستم بفهمم چون خیلی خطرناک است یعنی واقعاً درون ما این‌طور است که ما از این‌جا گذشتیم که بگوییم روی درون حساب خواهد شد. 🌿 مثلاً درون ما نگاه می‌کند آنچه خدا می‌خواهد روی آن حساب خواهد کرد آن وقت چه خواهد شد؟ زبان برای این‌جا است هیچ وقت این را فراموش نکنید. ندای درون، ندای درون یعنی قلب از این‌جا گذشتیم آنچه این‌جا می‌ماند همه این زبان و آنچه ظاهر ظهور زبان و نوشتن و کتابت و گفتن و این طور مسائل و حرکات و اشارات همه‌ی این‌ها برای این‌جا است هر چه حساب باز می‌شود روی درون حساب باز می‌شود اگر از درون ما این ندا می‌آید که آنچه نمی‌خواهم جداً قلب بخواهد چه خواهد شد این را کوچک نشمارید و همه روی قلب حساب خواهد شد. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
با عرض سلام و ادب خدمت همه شما همراهان گرامی🌹 به اطلاع میرسانیم در ادامه سیر مباحث اعتقادی در کانال تزکیه عملی ، چندی پیش به مبحث از سلسله مباحث از حضرت استاد آیت الله شجاعی(رحمة الله عليه) پرداخته شد، و حال تصمیم داریم که ان شاءالله با توکل به خداوند متعال به مبحث جدیدی از مباحث حضرت استاد در کانال بپردازیم. لذا از امروز مبحث جدیدی تحت عنوان از دروس حضرت آیت الله شجاعی(ره) در کانال ارائه خواهد شد. از همه شما همراهان گرامی دعوت می نماییم فایلهای صوتی را که در چندین قسمت ، جهت بارگزاری در کانال تزکیه عملی تهیه و تدوین شده است را استماع نمایید. امید واریم همگی از نفس ملکوتی و پاک حضرت استاد بهره مند شویم. التماس دعا ادمین
هدایت شده از منتظر
tohidnameh_1.mp3
5.92M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : قسمت اول 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فرا رسیدن شهادت امام حسن عسگری (ع) را خدمت همه شما همراهان گرامی تسلیت عرض می نماییم. التماس دعا @tazkiyehamaly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۱ * 💐 خوب، مسئله‌ی سوم این است که در مقام معالجه‌ی متذکر باشد به آن حقیقت‌ها، خوبی‌ها، رضوان‌ها از حق که در مقام دفع غضب متوجه یک سالک است چه عنایت‌ها به انسان در مقام رد غضب، دفع غضب و غضبناک نشدن در جایی که معمولاً غضبناک می‌شوند چه عنایت‌ها در این مقام متوجه درون انسان می‌شود حتّی در این‌جا انسان یک مقدار می‌فهمد الآن توضیح خواهم داد انسان زیاد بفهمد... 💐 من معتقد هستم کسی بفهمد آن‌جا که می‌خواهد معمولاً جای غضب است و غضبناک می‌شوند می‌خواهد غضبناک بشود و نشود داشته باشد یا غضب او به هیجان شروع کرد غضب خود را بشکند انسان اگر بفهمد چه عنایتی از طرف خدا شده است و ماورای وجود را بیابد من معتقدم اگر کسی این را خوب بفهمد حسرت آن غضب‌هایی را که داشته می‌خورد که چه عنایت‌هایی را از دست داده است. شکستن غضب و حلم را با ذوق مخصوصی استقبال می‌کند که هیچ کس ندارد انسان خیلی درست می‌شود. 💐 اگر انسان بفهمد زمان شکستن غضب، آن‌جا که هیجان به او وارد شده است اصولاً مانع شدن از این‌که هیجان پیدا کند انسان نگذارد که اصلاً غضب شروع بشود چه خبر است چه عنایت‌ها در درون در همان حال متوجه انسان، متوجه سالک از حضرت حق، از مرتب اعلی می‌شود انسان این را بفهمد می‌شود تا حدودی همه بفهمند امّا معمولاً افراد آنچه را که هست نمی‌فهمند. @tazkiyehamaly 💐 در مقام معالجه‌ی غضب متذکر این موضوع باشد که به هنگام جواب غضب و شکستن غضب یا اصلاً غضبناک نشدن در جایی که غضبناک می‌شوند عنایت ها، رضوان‌ها از درون انسان متوجه می‌شود که این‌جا نمی‌شود گفت چیست همین قدر که «وَ رِضْوانٌ مِنَ اللَّهِ أَكْبَر»[۱] از بهشت و بهشت‌ها و نعمت‌های بهشت برای آن‌ها که می‌فهمند از همه بالاتر درد است، مقصد است، مقصود است، هدف است، مطلوب همه‌ی اولیا و انبیاء رضوان بوده است این را هم توجه داشته باشید من زمانی می‌گفتم رضوان چیزی است که نمی‌فهمیم نه این‌که فقط یک حرف است که خدا از تو راضی است نه حرف نیست آن‌جا اصلاً حرف نیست رضوان واقعیت است امّا چه زمانی خدا از انسان راضی می‌شود؟ 💐 این رضوان عینیت است، واقعیت است چیزی است که بالاتر از بهشت‌ها است لذتی دارد که نمی‌شود تخیل کرد که چه لذتی دارد، شربی در مقام رضوان می‌آید به قول عرفا فکری در مقام رضوان می‌آید، حسابی در مقام رضوان می‌آید لذتی دارد در مراتب مختلف رضوان ابتهاجی دارد که انسان مادامی که به آن فهم نرسیده است یا به آخرت نرسیده نمی‌فهمد. 💐 باید این‌طور گفت که من و شما آنچه را که کم داریم و آنچه را که می‌خواهیم دردی که در درون ما است... به حرف‌های من خوب دقت کنید وقتی که فهمیدید قدر آن را بهتر می‌دانید نه این‌که حرف من خوب است حرفی است که از آیات استفاده کردیم، حرف خدا است امّا توجه داشته باشید که درد من و شما که دل ما ناآرام است در این است که رضوان نیست آنچه که همه گرفتار او هستند امّا نیست، رضوان است و آن‌که بی‌قراری دل بی‌قرار شده است است. 💐 این رضوان از جمله مواردی که باطناً متوجه انسان می‌شود بعد از برداشته شدن وجود کاملاً روشن می‌شود این‌جا کمی برای افراد عادی معلوم می‌شود مهمترین موردی که می‌شود رضوان است که زمان شکستن غضب و یا اصلاً مانع شدن از هجوم هیجان غضب است به این کظم غیض می‌گویند. سالک این را متذکر باشد سالکی که مقصد او رضوان است باید این را متذکر باشد این هم غضب را، شکستن را و حلم داشتن را در برابر هر جهالتی، هر نادانی، هر اذیتی شیرین می‌کند با شیرینی خیلی مخصوصی به استقبال شکستن غضب یا غضبناک نشدن می‌رود. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۲ * 🌸 موضوع سوم منافع را متذکر شدن است منافع و عواید و که متوجه باطن می‌شود این را متذکر شدن یکی از راه‌های چاره برای غضب است. من این‌جا به چند روایت در این مسئله‌ی سوم یعنی متذکر عوائد غضب بودن، منافع غضب بودن در این‌جا به روایاتی اشاره می‌کنم آن مطالبی را که الآن توضیح دادم آن‌ها را با یک مقدار اشارات و روایات به دست می‌آوریم. 🌸 اصول کافی در جلد سوم، باب غضب مرحوم کلینی در این باب این روایت را نقل می‌کند که من سند آن را به اختصار عرض کردم «مَنْ كَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النَّاس» حضرت باقر (سلام الله علیه) می‌فرماید «قَالَ الْبَاقِرُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)» فرمود «مَنْ كَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النَّاس» کسی که غضب خود را از بندگان خدا کفّ کند «كَفَّ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَنْهُ عَذَابَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ» خدا عذاب او را از او کف می‌کند. 🌸 شما هر چه می‌توانید روی این جمله فکر کنید شما که این‌جا کفّ غضب کردید خدا کفّ عذاب در قیامت می‌کند و در این‌جا هم الآن این را می‌کند یا نمی‌کند؟ می‌کند کفّ عذاب می‌کند یعنی کفّ غضب می‌کند، کفّ غضب می‌کند یعنی به دنبال آن و به جای آن چه چیزی می‌آید؟ رضوان است. یا غضب از حق طرد است یا رضوان البته رضوان و رحمت او بر غضب او مقدم است این ما هستیم که غضبی را که بعد از رحمت است متأسفانه مقدم بر رحمت کردیم و الّا در اصل آنچه مقدم بر حضرت حق است «سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَه» و الّا خدا اصلاً غضب ندارد در ذات حضرت حق به عنوان یک صفت و ذات حق غضب نیست این‌ها هستند که غضب را به اوج می‌آورند. در هر صورت روی این روایت دقت کنید آن‌جا که شما کفّ غضب می‌کنید باطناً خدا از شما کفّ غضب کرد و این در قیامت کفّ عذاب می‌شود یعنی خدا در آن زمان از شما راضی می‌شود. @tazkiyehamaly 🌸 باز روایت دیگر اصول کافی، جلد سوم، باب غضب مرحوم کلینی با سند از امام باقر نقل می‌کند «قَالَ الْبَاقِرُ عَلَيْهِ السَّلَامُ» باز امام باقر فرمود «فِي التَّوْرَاةِ مَكْتُوبٌ فِيمَا نَاجَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ مُوسَى» در تورات در آن مناجاتی که خدا با موسی (سلام الله علیه) داشت امام باقر (سلام الله علیه) می‌فرماید خدا در مناجات خود در تورات با موسی این‌طور به موسی فرمود که موسی «أَمْسِكْ غَضَبَكَ عَمَّنْ مَلَّكْتُكَ عَلَيْهِ أَكُفَّ عَنْكَ غَضَبِي» موسی غضب خود را از زیر دست خود از آن کسانی که در زیر دست تو هستند و می‌توانی به آن‌ها غضب کنی غضب خود را کفّ بکن تا من هم غضب خود را از تو کفّ کنم. 🌸 در این لحن روایت دقت کنید آن‌جا که شما کفّ می‌کنید چه عایدی دارد؟ همان جا که کفّ غضب می‌کنید باطن امر این است که چه کسی از چه کسی کفّ غضب می‌کند؟ خدا از شما کفّ غضب می‌کند باید از این صورت عبور کرد جان مسئله این است که خدا از من کفّ غضب کرد مقابل آن هم این است که کفّ غضب نکردن پشت پرده‌ی آن چه شد این است که خدا بر من غضب کرد این سری است که در توضیح گفتم ولی یک مقدار هم گوشه‌های جدیدی دارد که روی آن خوب دقت کنید در روایت هم خواهد آمد. من کفّ غضب کردم در پشت پرده از من هم کفّ غضب شد آن‌جا هم در روز قیامت به صورت کفّ عذاب خواهد شد امّا کفّ غضب نکردم یعنی از من کفّ غضب نکرد. منفعت کفّ غضب چیست و خطر آن یکی با چه کسی است؟ @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از منتظر
tohidnameh_2.mp3
5.69M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : قسمت دوم 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ٢٣ * 🍃 باز یک روایت دیگر در باب ، جلد سوم کافی مرحوم کلینی با سند از حضرت امام صادق (سلام الله علیه) نقل می‌کند «قَالَ الصَّادِقُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) أَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى بَعْضِ أَنْبِيَائِهِ» خدا به بعضی از پیامبران خود وحی فرمود «يَا ابْنَ آدَمَ » فرزند آدم «اذْكُرْنِي فِي غَضَبِكَ أَذْكُرْكَ فِي غَضَبِي» وقتی می‌خواهی غضبناک شوی من را به یاد بیاور که من هم تو را زمان غضب خود به یاد بیاورم. 🍃 باز در بیان امام است گفتم آن نیست که در آیات و روایات جامد باشد، جمود داشته باشد باید از اشارات آن نکاتی در آورد می‌گوید که آن زمانی که می‌خواهی غضبناک بشوی من را به یاد بیاور تا من آن زمانی که غضبناک بشوم تا را به یاد بیاورم. این یعنی چه؟ حالا شما آن را بکنید باز تکرار می‌کنم آن زمانی که غضب در وجود تو هیجان می‌کند من را به یاد بیاور تا آن زمانی که من می‌خواهم غضب کنم تو را یاد کنم در این خیلی حرف است دیگر توضیح نمی‌دهم «اذْكُرْنِي فِي غَضَبِكَ أَذْكُرْكَ فِي غَضَبِي» تا من هم تو را یاد کنم و در زمره‌ی آن‌ها که در زمان بروز غضب خود آن‌ها را هلاک می‌کنم تو را هلاک نکنم. این هم یک منفعت دیگر از غضب نکردن است این‌ها همه مشابه هم است، اسرار آن به هم نزدیک است، در یک افق است همه‌ی این‌ها منافع ردّ غضب است که در روایات اشاره شده است. @tazkiyehamaly 🍃 در مقام معالجه‌ی غضب انسان باید متذکر منافع باشد بعد در آخر روایت امام صادق از زبان خدا این‌طور می‌فرماید «إِذَا ظُلِمْتَ بِمَظْلِمَةٍ فَارْضَ بِانْتِصَارِي لَكَ فَإِنَّ انْتِصَارِي لَكَ خَيْرٌ مِنِ انْتِصَارِكَ لِنَفْسِكَ» فرزند آدم اگر بر تو ظلم شد بهتر است راضی باشی و به من واگذار کنی من از تو هواخواهی بکنم به جای این‌که خودت از خودت هواخواهی کنی بهتر است که به من واگذار کنی یعنی غضبناک نباش اگر بر تو ظلم شد غضب نکن من بهتر از تو هستم که هواخواه تو باشم. 🍃 یکی دیگر از منافع غضب این است که روایتی است که خیلی خلاصه از اصول کافی، جلد سوم، باب غضب باز مرحوم کلینی با سند از حضرت صادق نقل می‌کند «قَالَ الصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلَامُ» امام فرمود «مَنْ كَفَّ غَضَبَهُ سَتَرَ اللَّهُ عَوْرَتَه» هر کس غضب خود را کفّ کند خدا عورت او را می‌پوشاند عیب او را می‌پوشاند، کمبود او را می‌پوشاند، نقایص او را می‌پوشاند، آنچه که از معایب او بروز کند رسوا خواهد شد را می‌پوشاند. باز در این مطلب و حرف زیاد است این ستر عورتی که خدا می‌کند معایب و کمبودها و نقایص انسان را در ستر می‌کند در مقاطع مختلف قیامت در حشر، در جاهای مختلف و در قبل از آن در برزخ و در این‌جا در حیات دنیا و در مقام آنچه که برای بیشتر مهم است آن آینده‌ها به جای خود محفوظ است در مقام سلوک است کسی که غضب خود را کفّ کرد خدا نقایص او را در مقام سلوک نادیده می‌گیرد اگر غضبناک شد دیده می‌گیرد اگر دیده گرفت حساب انسان پاک است. 🍃اگر بنا باشد خدا خطاهای انسان را لحظه به لحظه روی آن حساب کند دیگر سالک از همان اوّل قدم از قدم بر نمی‌دارد به این توجه داشته باشید امّا اگر غضب خود را اعمال کرد و غضبناک شد نادیده گرفته نمی‌شود و از همان قدم اوّل معطل می‌شود خدا روی نقایص او حساب می‌کند، مؤاخذه می‌کند این هم یک منفعت خیلی مفصل است. سالک این‌ها را متذکر بشود تا غضب خود را با تذکر این منافع ردّ غضب، غضب خود را رد کند و از غضب اجتناب کند. «وَ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه [١]- سوره‌ی توبه، آیه ٧٢. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شود به مناسبت سومین سالگرد عروج ملکوتی عالم گمنام ، فقیه جامع ، عارف واصل حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی « اعلی الله مقامه » مجلس بزرگداشتی از طرف بیت معظم له برگزار خواهد شد . زمان : روز جمعه ۹۷/۹/۲ ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ واقع در بزرگراه ارتش ، شهرک ابوذر ، مسجد امام حسین « علیه السلام » (مسجد ابوذر) ____________________ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۴ * 🌲چهارم از راه‌های مفید برای درمان که علمای اخلاق گفتند این است که کسی که گرفتار غضب است باید از هر چیزی برای این معالجه استفاده بکند، یکی هم این است که باید اصولاً در همه‌ی کارها حرکات و گفتار خود باید همیشه با به جلو بیاید. خیلی از جاها نمی‌دانم شما دقّت کردید یا نه انسان بی‌فکر یا بی‌تأمّل حرکتی را می‌کند، بی‌تأمّل حرفی را می‌زند عواقب و عوائد و طرف خصوصیات چیست، روحیات او چیست، موقعیت او چیست، حساب نشده حرف می‌زند، حساب شده حرکت نمی‌کند، آن طرف هم عکس العمل نشان می‌دهد و انسان دیگر نمی‌تواند خود را ضبط بکند، غضبناک می‌شود. 🌲 کسی که می‌خواهد خود را در مقام غضب معالجه بکند باید کاملاً در روی حرکات و سخن‌های خود، حرف‌هایی که می‌زند باید رویه داشته باشد فکر و تأمّل داشته باشد از باب مثال می‌گویم، من مثال می‌زنم تا روشن‌تر بشود مثلاً شما اگر بچّه‌دار هستید. فرزندی دارید وقتی به او بگویید مثلاً می‌خواهید که درس بخواند، در درس خواندن یک مسامحاتی، ولگردی‌هایی دارد. وقتی که فرزند شما است می‌خواهید به او بگویید، ممانعت می‌خواهد بکند از این‌که چرا درس نمی‌خواند چرا مسامحه بکند او را تشویق یا وادار به درس کنید، خوب این یک بار دیدید وقتی که می‌گویید که درس نخوانی فردا بیکار می‌شوی، چه می‌شوی، چه می‌شوی، بدبخت می‌شوی این برگشت به شما حرف‌هایی زد، یک چیزهایی هم به شما گفت که شما از اوّل باعث شدید که من نخواندم، شما چنین کردید من گرفتار شدم دیگر من نمی‌توانم بخوانم شما هم می‌گویید که شما این‌جا به این دلیل که مقصّر نبوده‌اید، عصبانی می‌شوید. خوب بار دوم این‌طور حرف نزنید چون او هم باز برمی‌گردد آن هم حرف ناحق خود را می‌زند، شما هم باز عصبانی می‌شوید آن برمی‌گردد می‌گوید که شما مقصّر بودید که نگذاشتید که در وقت خود من تحصیل بکنم در حالی که شما مقصّر هم نبوده‌اید. خوب این حرف را نزنید به یک نحو دیگر تشویق بکنید مثلاً می‌گوییم این یک مثال بود. 🌲 یا انسان با همسر خود یا همسر با شوهر خود در رابطه با مسائل مختلف یک برخوردی... به یک نوعی یک موضوعی مطرح کردیم که این یک عکس العملی را نشان داد که این دیگر نتوانست خود را نگه داری بکند خوب دیگر باید آن‌طور برخورد را نکند. بالاخره کسی که می‌خواهد از غضب اجتناب بکند باید در اعمال و گفتار و حرکات و سکنات خود رویه داشته باشد. ببیند این‌طور که برخورد می‌کند، این حرف را که می‌زند طرف چه است و چه کسی است، چه عکس العمل نشان خواهد داد که اگر می‌بیند عکس او العمل طوری است که من غضبناک خواهم شد، من هیجان پیدا خواهم کرد این حرکت را از اوّل نکنم به نفع چه کسی است؟ به نفع خود من است. من به فکر خود باید باشم. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
هدایت شده از علیرضا پناهیان
💌 ضرورت یک برنامه روزانه #پیام_معنوی @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا