eitaa logo
♦️تا ظهور مولا (عج)♦️
375 دنبال‌کننده
106.4هزار عکس
70هزار ویدیو
165 فایل
🤲🏻🌹کانال تحلیلی خبری ؛فقط در جهت ظهور و جهاد تبیین🌹🤲🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
نخستین جلسه شورای‌ عالی فضای مجازی در دوره جدید برگزار شد 🔹نخستین جلسه شورای‌ عالی فضای مجازی با اعضای جدید و به ریاست سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز شنبه برگزار شد. 🔹در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت شبکه ملی اطلاعات ارائه و اولویت‌ها و نیازمندی‌ها در راستای خدمت‌رسانی بهتر به مردم بررسی شد. 🔹پیش‌نیازها و ظرفیت‌های لازم برای تحقق توسعه اقتصاد دیجیتال و حمایت از سرمایه انسانی نیز به بحث و بررسی گذاشته شد.
🔸ظاهرا بمب افکن های توپولوف ارتش روسیه از دریای سیاه اقدام به شلیک موشک به مواضع نیروهای اوکراینی در شهر میکولایف کرده اند. 📍همزمان گزارش شده که صدای چندین پهپاد انتحاری نیز شنیده شده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸یک سامانه پدافندی OSA اوکراینی ها توسط مهمات سرگردان پهپاد لنست روسها مورد اصابت قرار گرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟠 تصاویر جدید از تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در تل‌آویو 🔹ده‌ها هزار نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی برای هجدهمین شنبه متوالی علیه نخست‌وزیر این رژیم تظاهرات کردند.
🔺قدیروف، رئیس جمهور چچن، نامه ای رسمی خطاب به رئیس جمهور پوتین منتشر کرد که در آن دستوراتی برای انتقال واحدهای ویژه چچنی اخمت به باخموت درخواست کرد.
♦️شاید اسم نیروهای ویژه اخمت به گوش کمتر کسی خورده باشد 🔹واحد های اخمت در واقع واحد واکنش سریع ویژه هستند که در زیر مجموعه نیروهای گارد ملی روسیه فعالیت می‌کنند که در چچن مستقر شده اند. 🔹 این یگان به نام اولین رئیس جمهور جمهوری چچن در روسیه، اخمت قدیروف نامگذاری شده است.از زمان تشکیل واحد اخمت ریاست این یگان بر عهده رمضان قدیروف است.
♦️ستادکل ارتش ترکیه: فعلا قصدی برای پایان دادن به عملیات های نظامی برون مرزی نداریم.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۹ کشته در تیراندازی مرگبار تگزاس آمریکا 🔹در اثر تیراندازی مرگبار در یکی از فروشگاه‌های شهر دالاس واقع در ایالت تگزاس ۹ نفر جان باخته و ۵ تن دیگر زخمی شدند. 🔸از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا کنون ۱۹۸ مورد تیراندازی جمعی در شهرهای مختلف آمریکا ثبت شده است.
اعلام پایان "وضعیت اضطراری" به معنای پایان کرونا نیست معاون درمان وزارت بهداشت: 🔹اعلام پایان وضعیت اضطراری کرونا به هیچ عنوان به معنای پایان وجود کرونا نیست 🔹همانطور که آنفلوآنزایی که ۱۰۰ سال پیش بروز پیدا کرد، هنوز تمام نشده است، کرونا هم تمام نمی‌شود و نیاز به رعایت دارد. سازمان بهداشت جهانی تنها "شرایط اضطراری" را پایان یافته اعلام کرده است. 🔹توصیه ما این است که افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند حتما از خود مراقبت کنند؛ چراکه خودمراقبتی مهم‌ترین اصل است
معصومه ابتکار: دیگر کسی مرا نماینده حاکمیت نمی‌داند معصومه ابتکار: 🔹دیگر کسی مرا نماینده حاکمیت نمی‌داند،واقعیت این است که الان حاکمیت یک‌دست شده است. 🔹آقای خاتمی گفتند خودتان می‌دانید ولیکن شاید این‌طوری {با چادر} بهتر باشد. 🔹مطالبات مردم بالا رفته است. 🔹درباره حجاب گفته می‌شود یک بحث خلاف شرع است، درحالی‌که ما در جامعه خلاف شرع زیاد داریم، که هم دیده می‌شود و هم هست اما در برابر آن چنین برخوردی وجود ندارد. 🔹اگر به بقای جمهوری اسلامی علاقه دارند، قطعا باید حرف مردم را بشنوند. 😒
ایران، در روزی که گذشت (16 اردیبهشت 1402) 🔹فرمانده نیروی دریایی ارتش: ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش به موشک‌ ابومهدی مجهز شدند. 🔹وزارت آموزش و پرورش: با هدف تسهیل شرایط رسیدگی به مراجعات خاص معلمان درباره رتبه‌بندی کارگروه رسیدگی به موارد خاص تشکیل خواهد شد. 🔹حکم اعدام حبیب فرج‌الله‌چعب، ملقب به «حبیب اسیود»، سرکرده گروهک تروریستی حرکة‌النضال و طراح اصلی چندین حمله تروریستی از جمله حمله به رژه نیروهای مسلح اهواز اجرا شد. 🔹شعبه اول دادگاه انقلاب تهران، رفتار ارتکابی ولی‌الله سیف، احمد عراقچی و سالار آقاخانی، دایر بر مداخله ارزی در بازار غیررسمی ارز را منطبق با بزه قاچاق ارز تشخیص داد و متهمان را به پرداخت جریمه نقدی معادل دو برابر بهای ریالی ارز موضوع قاچاق محکوم کرد. 🔹معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با ارسال پیامک هشداری به اعضای اتحادیه طلافروشان و سکه‌فروشان، بر الزام ثبت معاملات انواع طلا در سامانه جامع تجارت تأکید کرد. 🔹مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: با اقدامات مؤثر، صادرات نفت در دولت سیزدهم 2 برابر شده است. 🔹رئیس جمهوری در دیدار رئیس مجلس ازبکستان: اجرای توافقنامه‌های ایران و ازبکستان سطح روابط را افزایش خواهد داد/ تبادل تجربیات میان مجالس دو کشور گامی موثر در توسعه روابط خواهد بود. 🔹شاخص کل بورس با 20 هزار واحد افزایش به 2 میلیون و 535 هزار واحد رسید. 🔹‌در پی درگیری مسلحانه ماموران پلیس با قاتل فراری در اهواز، ستوان‌سوم«سعید ربیعی» به شهادت رسید/قاتل فراری و عامل تیراندازی در خیابان کیان پارس کشته شد. 🔹وزیر بهداشت: خدمات درمانی اوتیسم در مراکز دولتی رایگان شد. 🔹وزارت بهداشت: موارد جدید ابتلا به کرونا: 139 نفر؛ جان‌باختگان جدید: 10 🔹بر اثر برخورد خودرو و اتوبوس در شهرستان گلوگاه 5 نفر جان باختند و دو نفر مصدوم شدند. 🔹با اعلام کمیته انضباطی فدراسیون کاراته، ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته شش ماه از شرکت در کلیه مسابقات این رشته محروم شد. 🔹تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران، در نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا، سنگاپور را 3_0 برد و راهی دیدار نهایی شد.
🔴موشک‌باران مناطق جنوبی اوکراین از دریای سیاه 🔸رسانه‌های محلی از به‌صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله هوایی در مناطق جنوبی و جنوب شرقی اوکراین در بامداد یکشنبه خبر می‌دهند. 🔸مقام‌های اوکراینی مدعی هستند که روسیه با ناوگان خود در دریای سیاه، میکولایف و دیگر مناطق جنوبی این کشور را موشک‌باران کرده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
|توضیحات قالیباف درباره واگذاری خودرو به نمایندگان رئیس مجلس در نطق پیش از دستور: 🔸مساله واگذاری خودرو به نمایندگان برای انصراف از استیضاح کذب است. 🔸به دلیل ادعاهای مطرح شده مطابق مصوبه هیات رئیسه طی نامه ای به کمیسیون اصل 90 ماموریت داده شد موضوع واگذاری خودرو به دستگاه های مختلف ازجمله مجلس را مورد بررسی قرار دهند.
⬅️ابلاغ تسهیلات اشتغال طی ۱۰ روز آینده 🔺معاون وزیر کار: تسهیلات ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی اشتغالزایی سال جاری طی یگ هفته تا ۱۰ روز آینده توسط بانک مرکزی ابلاغ خواهد شد. 🔺 اعتبارات اشتغال روستایی سال گذشته ۳ هزار میلیارد تومان بود که پیش‌بینی ما برای امسال حداقل ۸ هزار میلیارد تومان است.
﷽ ❓سوال👇 حکم قرائت قرآن در ایام عادت ماهیانه زنان چیست؟ (طبق نظر آیت الله مکارم شیرازی) ✅پاسخ👇 🔅 زنان در ایام عادت ماهیانه می‌توانند قرآن را تلاوت کنند و فقط باید از قرائت آیاتی که سجده واجب دارد خودداری کنند. 👈 البته خواندن بیشتر از هفت آیه از قرآن، حتی از سوره‌هایی که سجده واجب ندارد برای زنی که در ایام عادت ماهیانه قرار دارد مکروه می‌باشد. ↩️اما مقصود از کراهت در این‌گونه موارد کمتر بودن ثواب است. ✍️ چهار سوره سجده واجب دارند: علق، نجم، سجده، فصلت. ✅ فتوای مقام معظم رهبری در این زمینه👇 🔸https://tn.ai/2528755 ♻️برخی از مراجع عظام تقلید خواند کل آیات این چهار سوره را بر زنی که در عادت ماهانه است حرام می‌دانند.
مَن تَعَلَّمَ العِلمَ و َعَمِلَ بِهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ دُعِیَ فی مَلَکُوتِ السَّماواتِ عَظیما فَقیلَ:تَعَلَّمَ لِلّهِ و َعَمِلَ لِلّهِ و َعَلَّمَ لِلّهِ هر کس برای خدا دانش بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمان ها به بزرگی یاد شود و گویند:برای خدا آموخت و برای خدا عمل کرد و برای خدا آموزش داد. (الذریعه الی حافظ الشریعه (شرح اصول کافی، ج 1، ص 56))
اَلنَّظَرُ اِلی وَجْهِ الْعالِمِ حُبّاً لَهُ عِبادَة نگاه به صورت عالم از روی محبت، عبادت است. (وسائل، 18/458)
دوست ندارم جوان شما را جز در دو حال ببینم:دانشمند یا دانش آموز؛ زیرا اگر چنین نباشد، کوتاهی کرده و چون کوتاهی کند، ضایع گشته و چون ضایع گردد، گنهکار باشد و چون گنهکار باشد، سوگند به آن که محمّد را به حقّ برانگیخت، در آتش جای گیرد. (أمالی الطوسی، 303/ 604)
اَلْجُلُوسُ ساعَةً عِنْدَ مُذاکَرَةِ الْعِلْمِ خَیْر لَکَ مِنْ عِبادَةِ سَنَةٍ، صِیام نَهارِها، وَ قِیامِ لَیْلِها و النَّظَرُ اِلی وَجْهِ الْعالِمِ خَیْر لَکَ مِنْ عِتْقِ اَلْفِ رَقَبَةٍ یک ساعت در جلسه مذاکره علم شرکت کردن، برای تو بهتر از عبادت یک سال است که روزها روزه باشی و شب ها مشغول عبادت شوی و نگاه به صورت عالم، برای تو بهتر است از آزاد کردن یک هزار برده. (تفسیر نمونه، 4/360)
❣ 📖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا قاطِعَ الْبُرْهانِ... 🌱سلام ‌بر تو‌ ای مولایی که در برابر کلام نافذت، همه دلیلها رنگ می بازد؛ سلام بر تو و بر روزی که برهان های محکمت، جایی برای تردید باقی نخواهند گذاشت... 📚 صحیفه رضویه زیارت امام زمان عجّل تعالی فرجه در حرم شریف امام رضا علیه السلام. .
🔸لبنان به یک شرکت هواپیمایی صهیونیستی اجازه پرواز نداد 🔹سازمان هواپیمایی لبنان به یک شرکت هواپیمایی قبرسی که بخشی از سهام آن متعلق به یک شرکت صهیونیستی است ، اجازه ورود به حریم لبنان را نداد.
ورود سامانه بارشی جدید به کشور 🌦 در مناطقی از شمال غرب و غرب کشور، سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز غربی شاهد بارش باران به شکل رگبارهای پراکنده خواهیم بود. 🌦 روز دوشنبه در بخش‌هایی از استان‌های زنجان، قزوین، البرز و ارتفاعات استان تهران این بارش‌ها گاهی همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود. 🌧 روز سه‌شنبه سامانه جدید بارشی وارد کشور شده و مناطقی از غرب و شمال غرب را در بر می‌گیرد.
❣ 💎اَلسَّلاَمُ عَلَي الْمَهْدِيِّ الَّذِي وَعَدَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ الأُْمَمَ أَنْ يَجْمَعَ بِهِ الْكَلِمَ وَ يَلُمَّ بِهِ الشَّعَثَ وَ يَمْلأََ بِهِ الأَْرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلاً وَ يُمَكِّنَ لَهُ وَ يُنْجِزَ بِهِ وَعْدَ الْمُؤْمِنِينَ ✋ 🌸سلام بر مهدي كه خداي عزّ و جلّ امّتها را به وجود او وعده داد، كه به وسيله او سخنها را جمع كند، و پراكنده ها را گرد آورد، و زمين را به او پر از عدل وداد نمايد، و به او جايگاه و قدرت دهد، و وعده اش را به اهل ايمان به وسيله او وفا كند. 📘فرازی از زیارت نامه حضرت مهدی(عج)