🔴باور کنید نه 1400سال 14000هزار سال هم باید برای گناه آدمی گریه کنیم
مگر میشود به طمع پول و انگشتری، آدم هایی از جمع ما آدمیان ،که تازه اسلام و بعثت را دیده اند ،از غدیر چشم پوشی کرده اند و سقیفه، فاطمه پیامبر را خون به دل کرده اند، اینبار جمع شوند زیادی هم جمع شوند، بروند کربلا پسر فاطمه، سوگلی خدا ،حجت خدا بر زمین را مثل گوشت گوسفند مثله کنند ، پسرانش را یکی پس از دیگری شهید کنند.برادرهایش را ...
خیمه های ناموسش را بسوزانند ،
دخترانش را اسیر کنند
بشر تو را چه آمده بود در روز عاشورا ؟
بشرخون گریه کن تو به کشتن حجت خدا اکتفا نکرده ای ،اسب بر تن های زخمی دوانده ای .
چه بی حیا وپرده در شده بودی در مقابل ناموس خدا
تورا چه شده بود با سلاله وحی ،سلاله پیامبر ،سلاله فاطمه ،سلاله علی اینگونه کردی ؟
به گمانم زمینیان بابت این گناه هرگز بخشیده نشوند ،آخر حسین معشوق خدا بود در بین خلق ..
ادم وحوا یک سیب خوردند از بهشت هبوط کردند
بر زمینی که پر از فسق وجور است تبعید شدند ،بعد از عاشورا ما را کجای دنیا تبعید کرده اند
آری همین ،،،
همین است مجازات ما
امام ما پرده نشین است دیگر خدا به بشراعتماد ندارد تا سوگلی هایش را به سویشان روانه کند
دیگر حجت خدا در سرا پرده غیب است و ما درگیر هزاران بلای بزرگ و کوچک
بشر خون گریه کن که گناه تو کم چیزی نیست
#حدیث_روز
✍امام رضا علیه السلام:هر که روز عاشورا روز سوگواری و اندوه و گریه اش باشد،خداوند عزّ و جلّ روز قیامت را روز شادی و سرور او قرار دهد
📚میزان الحکمه جلد7 صفحه 410
🏴رفتن به روضه یڪ عبادت مهم است
✍آیت الله مجتهدی تهرانی (ره): حبیب ابن مظاهـر را در خـواب دیدند به او گفتند با این مقامی کہ داری چه آرزویی داری؟
حبیب گفت آرزو دارم زنـده شوم و بہ مجالسی کہ ذکـر مصیبت حضرت اباعبدالله علیهالسلام را میکنند بروم بنشینم و در مصیبت اهل بیت گریه کنم
من در زمان بچگی این را از منبریهای قدیمی شنیدم خود گریه کردن یک چیزی است
« مَنْ اَبْڪـٰی وَجَبَتْ لَـہُ الْجَنَّة»
کسی که گریه کند یا بگریاند مثل منبریها کہ روضه میخوانند و مـردم را میگریاند
یا تباکی کند، یعنی گریه ات نمیآید دستت را جلوی چشمت بگذار به این عمل تباکی میگویند «بهشت بر او واجب میشود»
اینقدر گریه بر امام حسین علیهالسلام ثـواب دارد آیت الله خوانساری رحمت الله علیہ با آن همه علمی کہ دارد باز هم ترس خدا را دارد میگوید من دست خالی هستم و فقط بہ یک عملم خیلی امید دارم و آن این است کہ هـر جا که روضه بود میرفتم و مینشستم و بر مصیبت امـام حسـین علیهالسلام گریہ میکردم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شاه اعتراف میکند!
♨️ یادش به خیر زمان شاه کمبود نداشتیم...
⁉️ ماجرای تولید زمان پهلوی
♨️ اقدامات عجیب محمدرضا پهلوی به زبان خودش؛ خدمت یا خیانت؟!
⁉️ علم و زیربنای تمامی زیرساختها!
♨️ پشت پرده رونق تولید داخلی!
_________________
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ۵ مرداد، سالروز مرگ محمدرضا شاه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معاویه مستجابالدعوه بود؟!
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کدام شهید بعد از امامحسین در گودال قتلگاه افتاد؟
🔹 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه شده که #ذبح حیوان در معابر عمومی و در ملأ عام انجام نشود، خصوصاً در حضور کودکان ...
رذیلت را فضیلت جا نیندازیم!
💢عاشورا یعنی نفی آنچه به نام اسلام جریان دارد اما خلاف اسلام است
محمدرضا حکیمی توحید و عدالت را سرآمد ارزش ها میداند و عاشورا را فریاد دفاع حسین علیه السلام از این دو حقیقت ازلی و ابدی.
عاشورا برای حکیمی، در بستر تاریخ و برای همیشه روزگاران جریان دارد و مانند رودی خروشان، ویرانگر موانع رسیدن جامعه مظلوم به حقوق خود است.
در نگاه وی، مصیبت خوانی در رثای شهدای طف گرچه پیوند انسان با غم های بزرگ را صورتبندی میکند و این امر رشد دهنده روح انسان است اما در حقیقت عاشورا، پرچم اجرای عدالت است که بر قله خورشید نصب شده است، و اگر شیعه کوتاهی نکرده بود و عاشورا را به جهانیان شناسانده بود، امروز عاشورا همه محیط های انسانی را با عدالت و انصاف آشنا کرده بود. به شرط اینکه خود طرفداران عاشورا و حکومت های مدعی اعتقاد به عاشورا، به عدالت و انصاف معتقد باشند، و جامعه را بر اساس عدل و داد بسازند، و این همه تفاوت های جهنمی و «دره های فقر» و «قله های ثروت» وجود نداشته باشد، و یزیدیانی که در زیر نام حسین(ع) خود را پنهان کرده اند در میان نباشد.
حکیمی رسالت اصلی عاشورا را جداسازی حق از باطل و عدل از ظلم به منظور پایداری حق و عدل و نابودی باطل و ظلم میداند.
در نظر حکیمی #عاشورا قیامی جاودانه و زنده است،به همین دلیل #با_هیچ_حاکمیتی در طول تاریخ #بیعت_نکرده است و همیشه پشتوانه حرکت های اصلاحی عظیم و سرود جهش های آزادی بخش در طول تاریخ بوده است.
شهادت عاشورا به تعبیر حکیمی: نفی است و اثبات. نفی آنچه به نام اسلام مطرح بود و اثبات آنچه از اسلام فراموش گشته و انکار شده بود. و این هر دو باهم یعنی احیای اسلام در دوران تاریکیها و جهالت ها و انکار توحید و عدل.
از این رو حکیمی با صراحت رسالت پیروان عاشورا را آگاهی بخشی و هشیار کردن مردم میداند تا مردم با اهداف عاشورا آشنا شوند و هرگز تسلیم طاغوتان سیاسی و اقتصادی نشوند و با موعظه های توجیه گرانه و تخدیرکننده منبرهای حکومتی تسلیم بی عدالتی ها نشوند. اما از نظر وی به دلیل سیر وقایع این بعد عاشورا کم رنگ شده است و حکیمی برای توجه دادن اذهان بیدار به این انحراف نوشت: «عاشورا، مظلومیتی مضاعف.»
#علامه_حکیمی
💢بیماری امام سجاد(ع) تا چه #مدت بعد از واقعه کربلا ادامه داشت؟
#بخوانید
بیشتر روایات و نقلهای معتبر، بیماری حضرت زین العابدین(ع) را تنها در همان شب و روز عاشورا عنوان میکنند که ممکن است اثر آن تا چند روز بعد از آن نیز باقی بود.
1. امام سجاد(ع): «هنگامی که پدرم نزدیک #مغرب در شب عاشورا اصحاب را جمع کرد برای اینکه آنها را مرخص کند. من نزدیک او شدم تا آنچه را برای آنها میگوید بشنوم و من در آن هنگام مریض بودم، پس شنیدم که پدرم به اصحابش میفرمود…».
2. امام سجاد(ع): «من در آن شبی که پدرم در صبحش به #شهادت رسید نشسته بودم و عمهام حضرت زینب(س) نزد من مشغول پرستاری من بود»، در این هنگام پدرم در پنهانی از اصحابش کناره گرفت و نزد او «جُوَین»(یا جون یا حویّ) غلام ابوذر غفاری بود و او شمشیرش را اصلاح میکرد و پدرم اشعاری را میخواند. آن اشعار را دو بار یا سه بار تکرار کرد تا آنکه من آنرا فهمیدم و آنچه را میخواست، دانستم. پس #گریه راه گلویم را بند آورد. اشکهایم را پاک کردم و سکوت کردم...».
📚شیخ مفید، الارشاد ج 2، ص 91،
💢 سه پیام امامحسین(ع) در اوج جنگ
✅آخرین #نماز_جماعت امام حسین(ع)
آیت الله جوادی آملی:
در ظهر عاشورا که #تنور جنگ به شدت گرم و درگيري و نبرد به نهايت درجه حدّت خود رسيده بود، وقتي صحبت از نماز شد، به فکر اقامه نماز افتاد و فرمود: «ذکرت الصّلاة جعلک الله من المصلّين نعم هذا أوّل وقتها ثم قال: سلوهم أن يکفّوا عنّا حتي نصلّي»؛
نماز را به يادمان آوردي خدا تو را از نمازگزاراني قرار دهد که به ياد او هستند، بله اکنون اول وقت آن است، از دشمنان بخواهيد که دست از جنگ بشويند تا #نمازمان را بخوانيم و چون آنها حاضر به تعطيل کردن جنگ نشدند، سعيدبن عبدالله حنفي و زهيربن قين پاسداري از جان امام(ع) در حال نماز را به #عهده گرفتند و در نهايت، اين دو شهيد سعيد فداي نماز شدند.
اين #نماز سه خصوصيت برجسته داشت: جماعت، اول وقت بودن، علني بودن.
کتاب حماسه و عرفان،ص243
#با_کاروان_اسرا
💢آیا مردم شام و اهل ذمّه در بازار شام به تماشای #اسیران کربلا آمده و بر روی آنان آب #دهان میانداختند! آیا این ماجرا مستند است؟
✅در کتاب التعازى و العزاء، از نوشتههاى ابو محمّد عبد الله بن محمّد بللورى: حسین(ع)، به هنگام شهادت، درخواستِ آب کرد؛ امّا از او دریغ داشتند و او، تشنه شهید شد و نزد خدا وارد شد تا از نوشیدنى بهشت، سیرابش گردانْد.
او را سر بُریدند و #خانوادهاش را به اسارت بردند، در حالىکه سرهایشان باز بود و با مَرکبهاى بدون جهاز و پالان، حرکتشان دادند، تا وارد دمشق شدند، این در حالى بود که سرِ حسین(ع)، در میانشان بر بالاى نیزه بود. هرگاه یکى از آنان با دیدن سر میگریست، نگهبانان، او را با تازیانه میزدند.
اهل ذمّه، در بازار دمشق براى تماشاى آنان، صف کشیده بودند و به صورتشان، آب #دهان میانداختند تا اینکه بر درِ کاخ یزید، متوقّف شدند.
#یزید، دستور داد تا سر حسین(ع) را بر در بیاویزند، در حالىکه خانواده امام(ع) در اطرافش بودند. همچنین، نگهبانانى را بر آن گماشت و دستور داد که هرگاه یکى از آنان گریست، او را بزنید.
✅آنان، همچنان ماندند، و سر حسین(ع) در میان آنها به مدّت نُه ساعت، در روز آویزان بود. امّ کلثوم، سرش را بلند کرد و سرِ حسین(ع) را دید و گریست و گفت: "اى پدر بزرگ (منظورش پیامبر خدا(ص) بود)! این، سرِ حبیب تو حسین است که آویزان شده است".
سپس گریست. یکى از نگهبانان، دستش را بالا برد و به صورت امّ کلثوم زد که به تمامى صورت او آسیب زد. در دَم، دست نگهبان، از کار افتاد.
درباره درستی یا نادرستی این نقل باید گفت؛ به هر حال؛ این یکی از نقلهای کهن درباره عاشورا است که مطلب دور از ذهن و غریبی دیده نمیشود؛ از اینرو میتوان این نقل را پذیرفت.
📚بستان الواعظین ، ص 263 – 264
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواد خیابانی گفته بود عزای برای امامحسین(ع) ربطی به جمهوری اسلامی ندارد.
.
عزای امام حسین(ع) برای این چهل سال بعد از انقلاب نیست، بله حرف بدیهی و توضیح واضحات است. محبت اباعبدالله(ع) فطری و ذاتی وجود انسان هاست چون خداوند حرارت این محبت را در نهاد انسان قرار داده است. انسان فقط باید تلاش کند غبار و لایه های غلفت را کنار بزند. اما اینکه امثال اقای جواد خیابانی که برای جذب یک گروه به دفع و تحریف یک موضوع دیگر پناه میبرند جای تعجب دارد.
در دوره پهلوی، شروع نهضت امام از عصر عاشورا در هیات بود.
نمادسازی ها حول محور یزید(حکومت طاغوت شاه) و انقلاب اسلامی فریاد زده میشود. به شعارها، بیانیه و سخنرانی های دهه چهل و پنجاه نگاه کنید. به آنچه امام یا شریعتی می گفتند. بله، محرم و جریان عاشورا مُحرک مردم ایران برای قیام بود. در تمامی گزارشات ساواک و دیدارهای شاه از شروع ماه محرم در سال ۵۷ هراس داشتند. بزرگترین راهپیمایی میلیونی مردم ایران در سال ۵۷ اربعین آن سال بود که کار را تمام کرد.
محرم و فرهنگ عاشورا در جنگ تحمیلی به کار آمد.
رزمندگان در آن هشت سال، سربند یاحسین(ع) بر پیشانی داشتند
رمز عملیات ها یا عباس(ع) بود. انگیزه رسیدن به کربلا...
امام چه کرد؟
امام خمینی عاشورا و محرم را از جلسات کنج خانه و حسینیه ها به جامعه آورد. امام عاشورا را از یک مراسم سالانه که حتی شاه هم در کاخ بصورت تشریفاتی برگزار میکرد به مصاف ظالمان آورد. به پشت مرزهای آن حکومت غاصب کودک کش برد.
به ما جرات داد. هویت داد.
علاقه جوانان به محرم قطعا بیشتر شده است
و بدون شک میزان شبهات و دشمنی نسبت به سال ۵۶ نیز بیشتر شده است.
امثال جواد خیابانی برای جذب یک عده که آنان هم عزیزان ما هستند یک حقیقت را تحریف میکنند.
#علیرضا_زادبر
هیاتی تر
امام حسینی تر
موثر تر
از شما
در معاصر نمی شناسم که احیاگر و رونق دهنده عزای اباعبدالله(ع) باشد.
این اقبال میلیونی جوانان به هیاتها و محبت شان به روضه امام حسین(ع) از احیاگری شماست.
هرچند کم کاری، بی تعهدی، خیانت و نفوذ مسئولان را به نام شما می نویسند.
اما یادشان رفته است تعزیه در دوره رضاشاه ممنوع بود.
یادشان رفته جرات عزاداری نبود. یادشان رفته بهاییان چه دست بازی در تحریف و قدرت داشتند. یادشان رفته از ترس آژانهای سرپاس مختاری صبح ها مخفیانه عزاداری میکردند. یادشان رفته آن حجم تمسخر و تهاجم سازمان یافته حکومت پهلوی دوم علیه عقاید را..
یادشان رفته در دهه سی، حاج سراج انصاری و امثال او برای بقای اسلامی که داشت تحریف می شد جمعیت نگهبانان اسلام را تشکیل دادند.
یادشان رفته است.
انسان است دیگر
انسان از نسیان و فراموشکاری است
.
روحتان قرین رحمت
ای بزرگ مرد
ای عاشق اباعبدالله(ع)
.
.
برای ما در محضر جدتان دعا کنید
#علیرضا_زادبر
#زنده_نگه_داشتن_محرم
جامعه امام کُش
برای اینکه یک جامعه با سکوت یا همراهی خود به سمت "امام کُشی" حرکت کند و در این مسیر به خواص سیاسی مدد برساند علاوه بر سیاست تولید "ابهام" در اذهان جامعه به یک عنصر مهم دیگر نیاز است و آن چیزی نیست جز: توجیه جامعه
.
جامعه برای "امام کُشی" به استدلال و اقناع نیاز ندارد. جامعه فقط به یک "توجیه سطحی" محتاج است. توجیه اینکه اگر "من در قتل امام مشارکت داشته ام تقصیر و خطایی مرتکب نشده ام. اینجا صرفا جامعه با این سطح از #توجیه بدنبال آرام #ساختن_وجدان جمعی خود است
.
اما پرسش مهم تر این است؛ چه کسی و چگونه وظیفه تولید "توجیه" جامعه را بر عهده دارد؟ پاسخ روشن و صریح این است: صاحبان قدرت یا همان خواص
.
به تاریخ مراجعه کنیم:
معاویه این ایده را در جامعه مطرح کرد که ما همگی در دایره تسلیم تقدیر الهی قرار داریم و یزید حتی اگر واجد صلاحیت نباشد بهرحال بخشی از تقدیر الهی است. آیا میخواهید علیه تقدیر خدا قیام کنید؟
آیا اساسا امکان فرار از تغییر الهی وجود دارد؟ پس خلافت یزید را باید پذیرفت
.
#قدرت_سیاسی برای بقای خود تئوری تولید کرد. تئوری تقدیرگرایی!
.
معاویه میگفت: عمل و کوشش هیچ نفعى ندارد، چون همه کارها به دست خداوند است. حتی او خلافت خود و پسرش را بر همین اساس "توجیه" می کرد. معاویه گفته بود:
"خلافت من یکى از فرمان هاى خداست و از قضا و قدر پروردگار مى باشد"
مختصر تاریخ دمشق، ج 9، ص 89
در جای دیگر برای "توجیه" واگذاری قدرت به فرزند ناخلفش این چنین بیان داشت:
«إِنَّ أَمْرَ یَزِیدَ قَضاءٌ مِنَ الْقَضاءِ، وَ لَیْسَ لِلْعِبادِ الْخِیَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ»
ماجراى زمامدارى یزید قضاى حتمى است که بندگان در این ارتباط از خود اختیارى (در مخالفت) ندارند.
تاریخ یعقوبى، ج 2، ص 60
.
#ادامه_دارد
#فهمیدن_محرم
💢قاتلین یا خاذلین؟
در حادثه کربلا، تکلیف قاتلان مشخص است، #امروز شاید گله کردن از قاتلان حسین(ع) که چرا او را به شهادت رسانیدید کار کاملی نباشد.
قاتل، قاتل است.
✅اما سوال این است، چگونه #حسین به دست قاتلان افتاد؟
پاسخ مورد غفلت ماست، مهمتر از #قاتلان کربلا، باید به #خاذلان پرداخت.
✅خاذلان کسانی هستند که نشستند و نگاه کردند.
زینب(س) هم عصر عاشورا به عمر سعد فرمود: تو داری نگاه میکنی و حسین(ع) را میکُشند؟
یعنی تو هم از #خاذلین هستی.
این است که حسین(ع) به آنها میفرماید: «به خدا قسم، یاری نکردن(نامردی و عهدشکنی) در خون شماست»
📚ارشاد مفید/2/ 112
✅خاذلان کسانی بودند که خودشان #حسین را دعوت کردند اما گوشه ای نشستند و فقط نظاره گر بودند...
#امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 ابراز نگرانی کارشناس صهیونیستی شبکه اینترنشنال از سخنان رهبری؛ همانطور که حضرت امام علی خامنهای فرموده بودند، اسرائیل ۲۵ سال دیگر نابود خواهد شد!