eitaa logo
طلبه‌ی قم(محمد مختاری)
53 دنبال‌کننده
33 عکس
10 ویدیو
15 فایل
﷽ محب اهل‌بيت علیهم‌السلام استاد نویسنده پژوهشگر خانواده و تربیت فرزند سخنران مذهبی مبلغ فضای مجازی اجرای کارگاه‌ گام صفر مقاله و سخنرانی برق دانشگاه سراسری ارتباطات: خواهران: @fatemi9 برادران: @m_mokhtary [👤کانال توسط ایتا احراز هویت شده است.]
مشاهده در ایتا
دانلود
مراقب باشید شما را خرج کارهای کوچک نکنند؛ دندان روی جگرتان بگذارید! این یادداشت، تذکری است دلسوزانه و صادقانه برای طلاب عزیزی که سالهای ابتدایی طلبگی را می‌گذرانند. گاهی بعضی از رفقایی که در اوایل مسیر مقدس طلبگی قرار دارند افتخار می‌دهند و با حقیر پیرامون فعالیت‌ تبلیغی و فرهنگی در موسسات مختلف و یا فضای مجازی مشورت می‌کنند. بنده از باب انجام وظیفه عرض میکنم: دوست من صبر هوشمندانه داشته باش. اجازه بده وقتی منبر میروی مردم صدای یک فقیه را بشنوند، وقتی از یک مسئول مطالبه میکنی او نامه‌ای از یک استاد حوزه یا دانشگاه دریافت کند، وقتی یادداشتی در مجازی مینویسی دیگران نوشته‌ی یک کارشناس تفسیر یا کلام یا ... را بخوانند. آنگاه مواضع تو چند برابر اثر دارد، انتقادت صد برابر برش دارد و همینطور تبلیغت. امروز سخنی از استاد میرباقری(زید عزه) دیدم که به ذهنم آمد در این زمینه مفید باشد. ایشان میفرمایند: گاهی باید دندان سَرِ جگر بگذاری تا بعداً بتوانی کارهای بزرگ انجام بدهی. شیطان سعی می‌کند انسان را خرج کارهای کوچک بکند. شیطان چون حریف حضرت موسی نمی‌شد، او را به وسطِ یک دعوای پیش‌بینی‌نشده کشاند و نزدیک بود آن حضرت، خرج یک سرباز صفر شود، ولی خدا نجاتش داد و رفت و با یدِ بیضاء و عصا و نبوّت آمد. ✍خاک پای سربازان حضرت حجت علیه‌السلام، https://eitaa.com/tb_qom
حرف زدن با امام رضا علیه‌السلام چرا و چگونه؟ ✍️محمد مختاری شرفیابی به محضر امام رضا علیه‌السلام یکی از بهترین نعمت‌هایی است که  نصیب انسان می‌شود. زیارت، دیداری است که حداقل دو ویژگی‌ دارد: الف.زائر همراه با میل و اشتیاق خاصی به سوی امام علیه‌السلام می‌رود که گویی از دیگران دل کنده است. ب. به قصد احترام به محبوب و انس گرفتن با ایشان انجام می‌شود. یکی از ارکان مهم هر دیدار گفتگو با طرف مقابل است. حال سوالی که شاید به ذهن شما هم آمده باشد این است که در هنگام زیارت چگونه با امام رضا علیه‌السلام صحبت کنیم؟ پاسخ‌ این پرسش با تامل در حدیث زیبایی از خود ایشان که بیانگر کیفیت رابطه‌ی امام با بقیه‌ی مردم است، قابل دستیابی است. حضرت رضا علیه‌السلام در این روایت ویژگی‌های امامان معصوم (علیهم‌السلام) را اینگونه برمی‌شمارند: «الامام، الانیس الرفیق و الوالد الشفیق والاخ الشقیق والامُّ البّرة بالولد الصغیر و مفزع العباد فى الداهیة النآد... .»(کافی، ج۱، ص۱۹۸) امام همدم و رفیق، پدر مهربان، برادر برابر، مادر دلسوز به  فرزند خردسال و پناهگاه بندگان در گرفتاریهای سخت می‌باشد...» آدم با رفیق صمیمی‌اش به راحتی از غصه ‌ها،شادی‌ها و آرزوهایش می‌گوید. رفیق دوستش را رها نمیکند و پای رفاقتش می‌ایستد. مادر دلسوز فرزند خردسالش را بیش از همه حتی بیشتر از دیگر فرزندانش دوست می‌دارد و می‌نوازد. خطاها و خرابکاری های بچه او را از چشم مادر نمی‌اندازد. کودک خردسال نمی‌تواند به درستی صحبت کند ولی مادرش با عشق ومحبت فراوان از شنیدن کلمه ها و جمله های غلط فرزندش هم لذت می‌برد. پدر همواره خودش را سپر بلای فرزندش میکند و همواره برای برآورده کردن نیازهای مادی و معنوی او از هیچ‌تلاشی فروگذار نمیکند. این روایت فضایی سرشار از عشق و محبت را بین امام و‌ ماموم ترسیم می‌کند. در این محیط عاشقانه و پر از امنیت و ایمنی از هرگونه رنج و ناراحتی انسان می‌تواند به راحتی حرف دلش را بدون ترس و نگرانی بر زبانش جاری کند؛ درست به همان آسودگی که دوستش سخن می‌گوید و با مادرش درد و دل می‌کند. ساعات و لحظه های حضور در حرم چنین امام مهربانی را قدر بدانید و برای تمام آرزومندان زیارت امام هشتم علیه‌السلام هم دعا کنید. اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
همه‌ی ما دیوانگان ✍️ محمد مختاری https://eitaa.com/tb_qom/12 بالاخره توانستم وسط شلوغی‌های کار آماده سازی برنامه‌های محرم چند دقیقه‌ای وقت گیر بیاورم و باهاشون تماس بگیرم. غنیمت بود. بعد از احوالپرسی با همسرم، دختر کوچکم گوشی را گرفت. پنج سال دارد. چند روزی است پیش مادربزرگش رفته‌اند و از من دور است. قبل از اینکه دخترم بیاید، مادرش از مهربانی‌های پدربزرگ برای نوه‌اش تعریف می‌کرد. از اسباب بازی خریدن و گردش رفتن و... . بی‌صبرانه منتظر بودم تا ببینم دخترم با آن زبان کودکانه‌اش چه چیزهایی برای گفتن دارد. خوشحال بودم از این مهمان‌نوازی‌ها و ناز خریدن‌ها. می‌گویند دخترها بابایی هستند اما راستش را بخواهید پدرها هم‌ دختری‌اند. نوشته‌اند حضرت پیامبر(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله) هر روز می‌آمدند دم در خانه‌ی دخترشان، سلامش می‌دادند، حالش را می‌پرسیدند و می‌رفتند.. شاید بالاترین مخلوق عالم هم خیلی دلش برای دخترش تنگ می‌شد. کوچولوی من آمد گوشی را گرفت اما کاش حرف نمی‌زدیم نه بخاطر اینکه فهمیدم چیزی نمانده گریه‌اش بگیرد. +سلام دخترم. -سلام بابایی. +دختر گلم خیلی خوشحال شدم شنیدم هدیه گرفتی و روستا رفتی. انگار حسابی سفر خوش گذشته بهتون. -بابایی +جون بابا -دیشب دو ساعت گریه کردم. +گریه!؟ چرا آخه عزیز دلم؟ _از نبودن تو. آخه پیشم نیستی دلم برات خیلی تنگ شده. این را که گفت گویی قلبم ایستاد. نظم وجودم به هم ریخت. نفس کشیدن برایم سخت شد. چند لحظه‌ای گوشم کر و زبانم لال شد. صدایی توی دلم جوابش را می‌داد: +عزیزم غصه نخور درست میشود.‌ +دخترم کسی که تو را اذیت نکرده. +کسی که تو‌ را نترسانده. +کسی دنبالت نکرده. +تو که الحمدلله پاهای کوچکت سالم هستند و بدون کفش ندویده‌ای. +به تو هدیه داده‌اند و نازت کرده‌اند. +گوشواره‌ات را... . +گرسنه هم الحمدلله نمانده‌ای. اینها را به زبانم نیاوردم اما خودم هزار بار ویران شدم. سینه‌ام سنگین شد. دیوانه شده‌‌ام؟ خدا کند. ایکاش من هم از جام «قد خولطوا» سیراب می‌شدم. همه‌ی هستی دیوانه‌ هستند. «خالطوهم امر عظیم». ما آبِ خوردن‌ روزمره‌مان هم «مخلوط» است. با عطر «سلام بر حسین علیه‌السلام». بگذریم... پشت گوشی خودم را جمع و جور و صدایم را صاف کردم. +عزیزم غصه نخور بابایی ان‌شاءالله چند روز دیگه خودش میاد پیشت. _باشه‌ بابا جونم.
نیل اربعین و فرعون‌های عصر جدید ✍️محمد مختاری "مدرنیته" یک نوع شیوه‌ی زندگی حاصل از جانشینی انسان به جای خدا در روی زمین است(فَقَالَ أَنَا رَبُّكُمُ الْأَعْلَىٰ). مبنای آن "تفرعن" و "مصر"هایش مغرب زمین است. لبّ کلامش هم این است که می‌گوید: "یا دین آسمانی یا پیشرفت زمینی" و البته دومی را برمی‌گزیند. این فراعنه در کنار عقل ابزاری نفس اماره هم دارند. بنابراین طبیعی است که در بنای مدرنیسم پیشرفت علم و اختراعات جدید را در کنار فردگرایی، ابتذال فرهنگی، کشف حجاب، مصرف گرایی و... ببینیم. اگرچه فاضلابهاي مدرنيته را با هدف تحقیر و تسلط بر مسلمانان به مناطق ما فرستادند(فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطاعُوهُ)؛ اما "بی‌خدایی" گریبان‌شان را گرفته و پوچ گرایی، بحران‌های روانی، خلاءهای عاطفی، فروپاشی نهاد خانواده، گسست‌های اجتماعی، شکافهای عمیق طبقاتی و تقسیم انسانها به کهتر و مهتر مثل نقل و نبات در جوامع متجددشان ریخته است. "اربعین" کجای این تمدن منحط را نشانه گرفته است؟ درست "قلب" آن، همان "خودپرستی" را. زلال زیارت جان زائر را شستشو می‌دهد. حسین علیه‌السلام او را "خداپرست" می‌کند. یاد می‌دهد که برای معشوق از همه چیزش بگذرد حتی "خودش". درس می‌خواند برای خدا. کار می‌کند برای خدا. می‌سازد برای خدا. نفس می‌کشد برای خدا. پس در وجود شاگرد مکتب حسین‌بن‌علی تضاد بين ايمان و علم خنده‌آور است. تو خیال نکن فرعون و هامان‌ دست روی دست می‌گذارند تا موسی و هارون همه‌ی دودمان‌شان را به باد دهند. توهین می‌کنند، تحریف می‌کنند، تهمت می‌زنند، پول خرج می‌کنند، حتی شده ساحران رسانه‌ای را هم به میدان می‌آورند( فَكَذَّبَ وَعَصَىٰ؛ ثُمَّ أَدْبَرَ يَسْعَىٰ). غافل از اینکه همگی محکوم هستند به غرق شدن در "نیل حسینی" (فَأَغْرَقْنَاهُمْ فِي الْيَمِّ). چرا که "زمین" فقط میراث عاشقان است و بس (وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ).
استقبال پرشور مردم سیستان‌ و بلوچستان از رهبر انقلاب 🗓️۱۳۸۱/۱۲/۲
منفی بیست‌ویک سال و ۲۷ مصوبه‌ی مهم سفر رهبری به سیستان و بلوچستان ✍️محمد مختاری بیست و یک سال پیش(۱۸ اسفند ۱۳۸۱) و در جریان سفر رهبر انقلاب اسلامی به سیستان و بلوچستان، جلسه جمعی از مسئولان نظام در حضور ایشان برای بررسی راه‌های تسریع محرومیت‌زدایی سیستان و بلوچستان برگزار شد که مصوبات مهمی نیز در پی داشت. امروز(۲۰ شهریور ۱۴۰۲) اما رهبری از بی‌توجهی دولت‌های مختلف نسبت به آن تصمیم‌های حیاتی گله داشتند. «اگر آن مصوباتی که در اوائل دهه‌ی ۸۰، که بنده آمدم بلوچستان، تصمیم‌گیری شد اگر دولت‌ها آن مصوبات را عمل می‌کردند امروز چهره‌ی استان فرق می‌کرد. تنبلی شد، بی‌توجهی شد از طرف بعضی از دولت‌ها. امروز بحمدالله مشغولند، کار می‌کنند، تلاش می‌کنند. بنده امیدوارم و ان‌شاءالله که این امید به نتیجه برسد». اما مصوبات مورد اشاره رهبری چيست؟ ۱- در ۳ سال‌ آینده‌ (تا پایان سال ۱۳۸۴) هزار و ۴۰ میلیارد ریال‌ برای اجرای‌ طرح‌های‌ مختلف‌ برای‌ حل‌ مشکلات‌ مردم‌ و رفع‌ محرومیت‌های‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ ۲- طرح مقابله با خشکسالی و تسریع‌ در احداث‌ چاه‌ نیمه‌ چهارم‌ ۳- اجرای‌ طرح‌ آبیاری‌ تحت‌ فشار ۴- ایجاد و اصلاح‌ شبکه‌های‌ آبرسانی‌ ۵- توجه ویژه و نگاهی‌ جدید و از زاویه‌ اهمیت‌ فراوان‌ این‌ منطقه‌ در ارتباط ایران‌ با اقتصاد و تجارت‌ جهانی به عنوان دروازه‌ تجارت‌ کشور با مناطق‌ شرقی‌ جهان‌ و قاره‌ آسیا ۶- استفاده از طرفیت بندر چابهار در دریای‌ عمان‌ ۷- ایجاد منطقه‌ ویژه‌ تجاری‌ در زابل‌ ۸- سرمایه‌گذاری روی مرز دریایی‌ طولانی‌ و همجواری‌ با دو کشور پاکستان‌ و افغانستان‌ و استفاده از ظرفیت‌ ترانزیتی‌ استان ۹- احداث‌ بازارچه‌های‌ مرزی‌ ۱۰- پیگیری ستاد توسعه‌ محور شرق‌، رفع نواقص احتمالی آن و گزارش‌ مستمر فعالیت‌های‌ انجام‌ شده‌ ۱۱- فعال‌ شدن‌ سازمان‌ عمران‌ سیستان‌ ۱۲- بهبود راه‌های‌ استان‌ از جمله‌ راه‌ زابل‌ به‌ نهبندان‌ و بیرجند ۱۳- آغاز طرح‌ گازرسانی‌ به‌ استان‌ ۱۴- خانه‌سازی‌ برای‌ محرومان‌ ۱۵- برق‌رسانی‌ به‌ روستاها ۱۶- بهبود وضع‌ بهداشت‌ عمومی‌ ۱۷- توجه‌ جدی‌ به‌ معادن‌ استان‌ ۱۸- حمایت‌ از صنایع‌ دستی‌ سیستان‌ و بلوچستان‌ و ایجاد صنایع‌ کوچک‌ در منطقه‌ ۱۹- رسیدگی‌ به‌ مسئله‌ آبزیان‌ و احداث‌ بنادر صیادی‌ ۲۰- ایجاد استخرهای‌ پرورش‌ میگو ۲۱- رسیدگی‌ به‌ دامداری‌ منطقه‌ ۲۲- احداث‌ کارخانه‌ سیمان‌ ۲۳- احداث‌ کتابخانه‌ مرکزی‌ دانشگاه‌ ۲۴- راه‌اندازی‌ شبکه‌ استانی‌ سیما ۲۵- احداث‌ زمین‌های‌ ورزشی‌ ۲۶- توجه‌ ویژه‌ به‌ مسئله‌ امنیت‌ عمومی‌ و مرزها در استان‌ و برخورد جدی‌ با باندهای‌ قاچاق‌ ۲۷- مبارزه‌ با هرگونه‌ تلاش‌ تفرقه‌افکنانه‌ برای‌ ایجاد دو دستگی‌ در میان‌ شیعه‌ و سنی‌
راه تضمینی فساد زدایی جوامع از کجا آغاز می‌شود؟ ✍️محمد مختاری "فقر و فساد و فحشا فراگیر شده بود. آتش جنگ همه جا زبانه مى‌كشيد و دنيا در باتلاقی سیاه و پر از مكر و فريب دست‌وپا می‌زد." سخت‌ترین ماموریت نجات انسان در بدترین شرایط بر دوش آخرین ناجی نهاده شد. از زمان حضور امدادگران قبلی مدت مدیدی می‌گذشت(مائده،۱۹) و ملّت‌ها در خواب عميقى فرو رفته بودند. فقر و فساد و فحشا فراگیر شده بود. آتش جنگ همه جا زبانه مى‌كشيد و دنيا در باتلاقی سیاه و پر از مكر و فريب دست‌وپا می‌زد. تازيانه‌ی پاییز بی‌رحمانه به جان درخت زندگى افتاده بود؛ برگهایش به زردى گراييده و از ميوه‌اش خبرى نبود. چشمه‌های آب حيات خشكيده و نشانه‌هاى هدايت كهنه و ويران شده بود. پرچم‌هاى هلاكت و گمراهى افراشته شده و زندگی چهره‌ی زشتی از خود را به نمایش گذاشته بود. باطن زندگی مردم را وحشت و اضطراب فراگرفته بود و بر ظاهر آن نیز شمشيرهاى ظلم و ستم حكومت می‌کرد.(نهج‌البلاغه، خطبه۸۹) نوش‌داروی آخرین فرستاده‌ی الهی، محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) چه بود؟ این طبیب دوار(نهج‌البلاغه، خطبه۱۰۸) برای درمان بیماران خودش چه نسخه‌ای پیچید؟ فرمود: «أَلا أُخْبِرُکمْ [أُنَبؤُکمْ] بِدآئِکمْ مِنْ دَوآئِکمْ؟ دَآؤُکـمُ الذنُـوبُ، وَ دَوآؤُکـمُ الإِسْتِغْفارُ.(بحار الانوار، ج ۹۰، ص۲۸۲) آیا درد و درمان شما را به شما خبر ندهم؟ درد شما گناهان، و دوا و درمانتان استغفار است. یعنی حتی سرت درد می‌کند، «دوآؤُکمُ الإِسْتِغْفارُ»، پایت درد می‌گیرد، دوای آن استغفار است، گوش و دندان درد می‌کند، «دوآؤُکمُ الإِسْتِغْفارُ». یک نسخه برای درمان همه دردها!(در محضر بهجت، ج۱، ص۳۴۴) قرآن می‌گوید: «و لو انّ اهل القری آمنوا و اتّقوا لفتحنا علیهم برکات من السّماء و الأرض»؛ ایمان و تقوا که باشد، برکات آسمان و زمین جاری خواهد شد. برکات آسمان، فتوح معنوی است، رحمت الهی است، همان تقرب الی‌الله است، همان  «استغفار» ملائکه‌ی آسمان و حمَله‌ی عرش برای بندگان خدا در روی زمین است. برکات ارض هم یعنی همه‌ی خوبی‌هایی که به زندگی زمینی انسان ارتباط پیدا می‌کند. یعنی آزادی، رفاه، استقلال، امنیت، یعنی سعه‌ی رزق، سلامت بدن و... . اگر ایمان و تقوا باشد، هم آن برکات و هم این برکات برای بشر وجود دارد.(بیانات رهبری، ۱۳۸۷/۰۲/۱۴) پیامبر خاتم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمود:«قولوا لااله‌الاالله تفلحوا».(بحارالانوار، ج۱۸، ص۲۰۲) در میان مردم برای هدایت قیام نمود؛ آن‌ها را از برهوت گمراهی و کوردلی خارج و به وادی امن «تدیُّن» هدایت نمود.(قَامَ فِي النَّاسِ بِالْهِدَايَةِ، وَ أَنْقَذَهُمْ مِنَ الْغَوَايَةِ...وَ هَدَاهُمْ إِلَى الدِّينِ الْقَوِيمِ/خطبه فدکیه) این یعنی توحید داروی دردها. اکنون ما پیروان رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نیز باید همین راه را برویم. تا زمانی که دین‌داری خود را درست نکنیم دنیایمان درست نخواهد شد. شیاطین می‌گویند دین را رها کنید تا زندگی‌تان آباد شود. گناه کنید تا آزاد شوید. اما راه همان است که محمد(صلی‌الله‌علیه‌وآله) پیمود و بی‌راهه هرآنچه که خلاف آن باشد. کانال«طلبه‌ی قم»
@tb_qom
با توجه به حضور زنان و کودکان اسرائیلی در شهرک‌ها، آیا هنوز هم میتوان عملیات راکتی و موشکی حماس را موجه دانست؟محمد مختاری "دو صورت در این مسأله متصور است و فقها در حکم مساله برای هردو صورت گفته‌اند که جنگ در این وضعیت با دو شرط مجاز است" برای پاسخ دادن به این سوال از دیدگاه فقه اسلامی لازم است ابتدا به مفهوم «تَتَرُّس» و حکم آن در فقه پرداخته شود. سپس تطبیق آن با زنان و کودکان اسرائیلی ساکن در سرزمین های اشغالی فلسطین مورد بررسی قرار بگیرد. تَتَرُّسْ‌ در لغت به معنى پوشاندن به وسيله تُرْس (=سپر) است. در اصطلاح فقها نیز در موردى به كار مى‌رود كه كفار حربی(=انسان‌های غیرمسلمانی که با مسلمین در شرایط جنگی قرار دارند) هنگام جنگ با مسلمانان، کسانی مانند زنان، كودكان و... را كه كشتن آنها جايز نيست، با اجبار به گونه‌ای مورد استفاده قرار دهند که نیروی اسلام هرگاه بخواهد از خود دفاع یا به دشمن حمله کند، مانع پیشروی او شوند. دو صورت در این مسأله متصور است: الف. انسان‌های مورد استفاده بعنوان سپر، اسرای مسلمان باشند. ب. افراد استفاده شده از غیر مسلمانان باشند. فقها در حکم مساله برای هردو صورت گفته‌اند که جنگ در این وضعیت با دو شرط مجاز است: یک. مقابله با دشمن بدون آسیب دیدن سپرهای انسانی مقدور نباشد. دو. نیروهای اسلام صدمه زدن به آن انسانها را قصد نکنند و فقط دشمن را هدف بگیرند. تطبیق این حکم به افراد غیرنظامی اسرائیلی ساکن در سرزمین های اشغالی فلسطین چگونه است؟ این غیرنظامیان (البته اگر غیرنظامی اسرائیلی در غزه وجود داشته باشد!) نیز یا با اختیار و تصمیم خودشان در سرزمین فلسطین سکونت دارند یا از سر اجبار به آنجا آورده شده و سکونت داده ‌شده‌اند! در حالت اول چون صرف حضور آنها حتی بدون در نظر گرفتن همکاری‌هایی که با ارتش اسرائیل دارند کمک به رژیم صهیونیستی و تکمیل کننده پروژه کوچ اجباری و اشغال سرزمينی محسوب می‌شود، حکم کافر حربی را دارند و جنگ با آنها مجاز خواهد بود. در حالت دوم نیز با عنایت به اینکه از از آنها بدون اینکه از خودشان اختیاری داشته باشند، به‌عنوان مانعی برای عملیات مسلمانان علیه کفار حربی اسرائیلی‌ استفاده می‌شود، حکم سپر انسانی را پیدا می‌کنند. بر اساس آنچه تقدیم شد، اقدامات راکتی و موشکی به سمت رژیم اشغالگر قدس با هدف دفع شر دشمن صهیونیستی از زاویه مطرح شده در پرسش ابتدای متن مانعی نخواهد داشت. همچنین رژیم صهیونیستی تا کنون هزاران زن، کودک و... را کشته است و اگر جلوی او گرفته نشود صدها هزار بیگناه دیگر را نیز به کام مرگ خواهد کشاند. بنابراین هیچ چاره‌ای جز مقابله با آن وجود ندارد. 📚طلبه‌ی قم @tb_qom
در ایام فاطمیه چگونه تبلیغ کنیم تا منافات با مسأله وحدت نداشته باشد؟ ✅پاسخ از علامه مصباح یزدی (ره) اگر ما در بيان حق و اثبات بطلان مذاهبِ باطل، كوتاهي كنيم به خدا، پيغمبر، انسانيت، شهدا، گذشتگان و آيندگان خيانت كرده‌ايم. در اين صورت ما هم عملاً جز شياطيني شده‌ايم كه راه حق را مسدود مي‌كنند.مسأله تحقيق در مسايل اعتقادي و تاريخي در جهت اثبات حقانيت مذهب شيعه و بالعرض در جهت ابطال ساير مذاهبِ مخالف يكي از وظايف قطعي شرعي ماست كه هيچ جانشين پذير نيست؛ اما بشرطها و شروطها و آن اين كه با رعايت ادب توأم باشد و آنها را تحريك نكنيم كه باعث شود حجاب ميان ما قويتر شود و اختلاف، جاي اتحاد را بگيرد و نگذارد كه مسلمانها بيشتر به هم نزديك شوند و در مقابل دشمنان يكپارچه شوند. 📌منبع: شرح خطبه فدکیه، جلسه اول و دوم _____________کانال طلبه‌ی قم @tb_qom
🔸اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ارومیه همزمان با برگزار می کند: ■ دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی ■ در قالب ۱۰ جلسه حضوری ویژه طلاب، دانشجویان، فعالان فرهنگی و کنشگران اجتماعی 🎙مدرّس: حجت الاسلام والمسلمین محمّد مختاری (دعوتی از قم) 🔖 با اعطاء گواهی نامه پایان دوره ⏱زمان شروع دوره: روز دوشنبه ۱۳ آذر ماه، ساعت ۱۵:۳۰ 📍مکان: اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ________________________________
📌 جلسات دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی:
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی، آیاتی از سوره لیل
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی، آیه ۵۵ سوره نور
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی ، آیه ۴۰ سوره توبه.m4a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی، آیه ۵۴ سوره مائده.m4a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی، آیه ۲۲ سوره نور.m4a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی، آیه ۱۵ و ۱۶سوره فتح.m4a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی، آیه ۲۹ سوره فتح.m4a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی، آیه ۱۰۰ سوره توبه.m4a
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی، آیات ۶ و ۷ سوره حمد
📌 مورد اشاره در را می‌توانید با لمس لینک زیر مشاهده بفرمایید: https://www.kalamislami.ir/article_61755.html
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
صوت دوره نخبگانی خلافت پژوهی قرآنی، بررسی نظریه «عدالت صحابه» از دیدگاه قرآن.m4a