eitaa logo
روی خط سلامت
743 دنبال‌کننده
661 عکس
288 ویدیو
32 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی Teb114.ir ایتا eitaa.com/teb114_ir تلگرام t.me/teb114_ir سروش Sapp.ir/teb114_ir بله ble.im/teb114_ir بالونت balo.me/teb114_ir ارتباط با ادمین: @teb114_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
👆 از عجایب دنیای مدرن! 💚 @teb114_ir
داریم یا نه؟! بسم الله الرحمن الرحیم با توصیف مختصری در باب تقسیم‌بندی علوم بهتر می‌شود قضاوت کرد که آیا طب اسلامی داریم یا نه؟! از منظری علوم در یک معادله تعریف می‌شوند؛ معادله‌ای که حاصل ضرب جبر هستی در اختیار آدمی را مساوی با نظام سنت‌های الهی قلمداد کرده و علوم را در سه وجه تعریف می‌کند. وجه اول؛ شناخت پدیده‌های هستی و روابط جبری مابین آن‌ها، که دسته‌ای از علوم مانند فلسفه، ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست، فیزیولوژی و آناتومی را شامل می‌شود، و همگی ذیل بحث می‌شوند. وجه دوم؛ شناخت بایدها و نبایدها، دستورالعمل‌ها، قواعد و قوانین حاکم بر زندگی بشرِ صاحب اختیار نیز دسته‌ای از علوم مانند سیاست، حقوق، اقتصاد، تربیت و فرهنگ تدوین شده‌ی حاکم در سبک زندگی را شامل می‌شود، و همگی ذیل بحث می‌شوند. وجه سوم؛ شناخت حاصل ضرب نظام تکوین در نظام تشریع که منتج به سنت‌های الهی گشته و خود دسته‌ای از علوم مانند تاریخ و نظام بیماری‌ها را شامل می‌شود، و هر دو ذیل نظام سنن بحث می‌شوند. با توجه به مقدمه‌ی فوق باید گفت که اگر در وجه اول علوم و شناخت پدیده‌های هستی و روابط جبری مابین آن‌ها نقش مسبب الاسباب و علت العلل بودن خداوند عز و جل مورد مطالعه، بررسی و غایت آن علم باشد، اطلاق اسلامی و دینی بودن در آن جایز است. در وجه دوم علوم که به نظریه پردازی و تدوین بایدها و نبایدها، دستورالعمل، قواعد و قوانین زندگی بشر برای تعالی اجتماع انسانی دست می‌زند، به طور قطع اگر از وحی سرچشمه گرفته باشد می‌بایست از اطلاق اسلامی و دینی بودن آن یاد کنیم. در وجه سوم علوم نیز که به حل معادله‌ی حاصل ضرب اختیار بشری در جبر هستی می‌پردازد، اگر در نظام تشریع آن معادله، علومی را مد نظر داشته باشیم که اسلامی و دینی باشد، آن جا هم باید از اطلاق اسلامی و دینی بودن علوم استفاده شود. حال به قضاوت در مورد طب، سلامت و سبک زندگی پرداخته و تحلیل می‌کنیم که آیا می‌توان از عنوان اسلامی و دینی برای این علم استفاده کرد یا نه؟ اولاً؛ اگر ذیل نظام تکوین در موضوع طب، سلامت و سبک زندگی، پدیده‌ها و روابط جبری مابین آن‌ها را از منظر وحی بررسی کرده و به طور مثال انسان را شامل اجزایی مانند روح، نفس و عقل دانسته و روابط مابین آن‌ها را تحت تاثیر خداوند متعال مورد مطالعه قرار دهیم، ثانیاً؛ با احکام، بایدها و نبایدها، دستورالعمل‌ها، قواعد و قوانین اجتهاد شده از اصول کلی آمده در متون دینی که به آن فقه اکبر می‌گوییم، برای حیات دنیوی بشرِ مختار، نظام تشریعی ایجاد کنیم، ثالثاً؛ و در آخر، نظام بیماری‌ها و آسیب‌ها را در رفتار غلط و خارج از نظام تشریعی یاد شده جستجو کرده و به تحلیل چگونگی آن ذیل سنن الهی بپردازیم، آن گاه باید بگوییم که طب، سلامت و سبک زندگی اسلامی را طلب کرده و در انتظار تحقق آن هستیم. البته اگر ما با نگاه ماتریالیستی و داروینیسم فکری به تحلیل هستی پرداخته و قوانین لذت‌گرا و مبتنی بر اصالت سرعت در اومانیسم را مبدأ دانش خود گرفته و فارغ از خدا، حاصل ضرب نظام تکوین در نظام تشریعِ ساخته‌ی دست بشر را معادله‌ی پیش روی خود بدانیم و کاپیتالیستی رفتار کنیم، به طور قطع با طب اسلامی روبه رو نشده و در وضعیت بر همگان واضحِ پزشکی امروز خواهیم ماند و پیشرفت نخواهیم کرد. محمد جواد مسعودی نیا
🔴 طرح تفحص از ستاد ملی مقابله با کرونا و بیمارستان‌ها درباره نحوه درمان بیماران کرونایی 🔶جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از ستاد ملی مقابله با کرونا و بیمارستان‌ها در خصوص نحوه درمان بیماران کرونایی و علت تشدید فوتی‌های بیماران کرونایی را کلید زده‌اند.
🥇 افتخار برداشتن اولین گام در مسیر استبداد جدید، نصیب شهر اندیمشک شد! 💚 @teb114_ir
هدایت شده از روی خط سلامت
آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان: بر اساس دیدگاه‌های فقهی، فسلفی و اخلاقی اسلام یک نظام جامع سلامت بشری، عام و بین‌المللی داریم 🔸 اسلام در موضوع بهداشت، سلامت و درمان نظریه جامعی دارد. اسلام در باب مقوله سلامت نظریه‌های بسیار دقیقی دارد. نظریه‌های «کلامی – فسلفی»، «فقهی – حقوقی» و «اخلاقی – ارزشی» اسلام در رابطه با مسأله سلامت، وجود دارد. 🔹 نظریه جامع اسلام در حوزه چه در بعد و چه در بعد مرکب از دیدگاه‌های کلامی - فسلفی، فقهی - حقوقی و اخلاقی - ارزشی است. 🔸 بر اساس دیدگاه‌های فقهی، فسلفی و اخلاقی اسلام یک نظام جامع سلامت بشری، عام و بین‌المللی داریم. ما یک نظام جامع داریم که در آن وظایف آحاد بشری، دولت ها، حاکمیت ها و بخش‌های عمومی مشخص می‌شود. 🔹 بلایای عامه، حوادث فراگیر، امراض مسری، بلایای طبیعی و اپیدمی‌های گسترده یا عالم‌گیر در میان مبانی اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه شود؛ اسلام در این زمینه به موضوعی می‌پردازد که «درمانگری‌جامع» نام دارد که شامل همه اقدامات لازم درباره درمان می‌شود. 🌀 rasanews.ir/002nvP
هدایت شده از روی خط سلامت
آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور و عضو فقهای شورای نگهبان: بر اساس دیدگاه‌های فقهی، فسلفی و اخلاقی اسلام یک نظام جامع سلامت بشری، عام و بین‌المللی داریم 🔸 اسلام در موضوع ، و نظریه جامعی دارد. اسلام در باب مقوله سلامت نظریه‌های بسیار دقیقی دارد. نظریه‌های «کلامی – فسلفی»، «فقهی – حقوقی» و «اخلاقی – ارزشی» اسلام در رابطه با مسأله سلامت، وجود دارد. نظریه جامع اسلام در حوزه سلامت چه در بعد بهداشت و چه در بعد درمان مرکب از دیدگاه‌های کلامی - فسلفی، فقهی - حقوقی و اخلاقی - ارزشی است. 🔹 در حوزه گرایش های فقه مضاف نیازمند فلسفه سلامت، بهداشت، درمان و پزشکی هستیم. امروز در حوزه فقه نیز باید به قلمروهای تخصصی و فقه‌های نو و معاصر ورود داشته باشیم و در منظومه فقه معاصر و نوین باید به صورت مستقل به فقه سلامت، طب و پزشکی بپردازیم. تأکیدات فقه و مبانی اسلام به مسأله سلامت مورد توجه است. موضوعاتی که در فقه در باب سلامت وجود دارد مقداری پراکنده است و کافی نیست، از این رو باید با اتکا به منابع اصلی خودمان پردازش جدیدی به حوزه سلامت داشته باشیم و سؤال‌های جدیدی را طرح کرده تا قلمروهای جدیدی به روی ما گشوده شود. 🔸 باید مرزهای دانش فقه را با ورود در قلمرو سلامت توسعه دهیم. همچنین در حوزه اخلاق و مبانی ارزشی اسلام نیازمند اخلاق سلامت هستیم؛ در حوزه اخلاق و تربیت در قلمرو سلامت نظامات بسیار مهمی در مبانی اسلام وجود دارد، اما با این حال باید آن حوزه‌ها را توسعه ببخشیم. سلامت از منظر اسلام یک مقوله دامنه‌دار، فراساحتی و چند ضلعی است. امروز در دنیا نیز گرایش‌هایی پیدا شده است که قلمرو سلامت را از بعد سلامت جسمانی به بخش های دیگری همچون سلامت معنوی، فرهنگی و اجتماعی سوق داده‌اند. بر اساس مبانی اسلامی، وظیفه همه ما صیانت از سلامت است. اقوال مختلفی در این زمینه وجود دارد، اما باید دانست سلامت یک وظیفه شرعی است که بر دوش ما قرار دارد و حق نداریم آن را به خطر بیاندازیم. 🔹 بر اساس قاعده هایی همچون قاعده «لاضرر»، صیانت از سلامت دیگران و ضرورت نگهبانی از سلامت و آسایش دیگران در مبانی اسلامی مورد تأکید بسیاری قرار گرفته است. گزاره‌های دین، سلامت فردی و خویشتن و سلامت دیگران را مورد تأکید قرار داده و آن را یک وظیفه تلقی کرده است. صیانت از سلامت دیگران امری واجب بوده و ضرر رساندن به آن حرام محسوب می‌شود. اگر کسی سلامت دیگران را مورد خطر قرار داده و به آن آسیب برساند، ضامن است و در برخی موارد مستحق قصاص و دیه می‌شود، بنابراین مقوله قصاص، دیه و ضمان سه بعد از ابعاد فقهی صیانت از سلامت است. 🔸 اسلام نسبت به سلامت برای همه چیز اعم از خانواده و جامعه جهانی برنامه دارد. اسلام برای صیانت از سلامت جامعه بشری احکام ویژه‌ای دارد و تأکید می‌کند باید جلوی بلایایی که سلامت جامعه بشری را تهدید می‌کند، گرفته شود. 🔹 بر اساس دیدگاه‌های فقهی، فسلفی و اخلاقی اسلام یک نظام جامع سلامت بشری، عام و بین‌المللی داریم. ما یک نظام جامع داریم که در آن وظایف آحاد بشری، دولت ها، حاکمیت ها و بخش‌های عمومی مشخص می‌شود. بلایای عامه، حوادث فراگیر، امراض مسری، بلایای طبیعی و اپیدمی‌های گسترده یا عالم‌گیر در میان مبانی اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد که باید به آن توجه شود؛ اسلام در این زمینه به موضوعی می‌پردازد که «درمانگری‌جامع» نام دارد که شامل همه اقدامات لازم درباره درمان می‌شود. 🌀 www.rasanews.ir/002nvP
اولین همایش ملی مدیریت 🔸 اولین همایش ملی مدیریت طب اسلامی ذیل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در شهر مقدس قم برگزار گردید. 🔹 چهره‌های شاخص زیر از اعضای کمیته‌ی علمی این همایش بودند؛ آیت الله محمد مومن دکتر غلام علی حداد عادل دکتر کامران باقری لنکرانی دکتر محمد باقر لاریجانی دکتر حسین ملک افضلی دکتر سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی دکتر علی رضا زالی دکتر محسن ناصری دکتر عبدالکریم بی‌ آزار شیرازی حجت الاسلام والمسلمین جواد افشار حجت الاسلام و المسلمین مصطفی اسکندری 💚 @teb114_ir
زمانی هم بود که انتقاد از برجام، ضدیت با ولایت و مرجعیت بود! این جمله براتون آشنا نیست: «شما بیشتر می‌فهمید یا مراجع و رهبری؟!» 💚 @teb114_ir
به دلیل مقاومت مردم، دانمارک با ۷۱٪ تزریق کرونا، پاسپورت و محدودیت‌های کرونایی را لغو کرد. 💚 @teb114_ir
طرح روز 💉 اجباری! 💉 بدون شرح @teb114_ir
فایزر دیروز اعلام کرد به دلیل عدم استقبال زنان امریکایی، نتوانست تحقیقات واکسن کرونا بر روی زنان باردار را تکمیل کند! حالا چرا ما می‌خواهیم به زنان باردار کشورمون فایزر بزنیم؟ 🧐 بازم موش آزمایشگاهی؟ آیا این بار توسط دولت انقلابی؟؟ لطفا با انتشار گسترده به بازخواست ستاد ملی کرونا کمک کنید دولت جدید نیاز به لکه گیری دارد!
به تازگی تصویری از نخست وزیر یونان در اینترنت منتشر شده که به شدت جنجال آفرین شده است. تصویر کتابی با عنوان: COVID-19, THE GREAT RESET آیا واقعاً سیاستمداران جهان در حال انجام مأموریت و کدینگ هستند؟ کاهش جمعیت و اصطلاحاً ریست جهان با استفاده از بیماری و ؟! 💚 @teb114_ir
❌ هشت باور غلط طرفداران 💉 (مناسب برای استوری و پست) 💚 @teb114_ir
ما الان اینجا هستیم! 💚 @teb114_ir
⛔️ زدن واکسن فایزر به زنان باردار یک جنایت پزشکی است ❌ یک منبع آگاه علمی خبر داد: ▪️ در دوران وزارت دکتر نمکی جلوی اجازه تزریق واکسن فایزر را به زنان باردار گرفتیم 👈 آقایان متوجه نیستند که در گزارش مقالات علمی، تزریق واکسن فایزر به زنان باردار باعث شده است. 📚 گزارش علمی سقط جنین زنان باردار بعد از تزریق واکسن فایزر👇 https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/nejmoa2104983 💚 @teb114_ir
☠ افزایش ۴۸۳ درصدی سقط جنین پس از تزریق کرونا طی ۷ هفته! 📚 منبع: دیلی اکپوس 💚 @teb114_ir
⭕️ مهندسی آمار توسط وزارت بهداشت 👈 اگر کسی قبل از تزریق واکسن فوت کند، به آمار فوت شدگان کرونا اضافه می‌شود، اما اگر پس از تزریق فوت کند، بر اثر عارضه ریوی در گذشته است و ربطی به عوارض واکسن ندارد! 💚 @teb114_ir