eitaa logo
درمان سرای جهادی عماریون استاد حسامی
484 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
100 ویدیو
41 فایل
مجموعه بی نظیری از روشهای درمانی و داروهای طب سنتی واسلامی و احادیث پزشکی درقالب کنفرانس های موضوعی #کپی برداری از طرح #کپشن ها وکنفرانس ها بدون اجازه #جایز‌_نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
─┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ۝◁از میرزا ملکم خان تا فروغی ، ازسید جمال الدین اسدآبادی تا جلال آل احمد تا بازرگان و شریعتی تا برخی جریان‌های فکری امروز ایران که نسلهای هفت گانه روشنفکری در ایران را تشکیل می دهد ❖‌ این جریان های فکری و روشنفکری ۵۰ ۱ سال اخیر تاریخ سیاسی ایران یک پا در فرهنگ وایدئولوژی اسلام و یک پا در فرهنگ غرب داشته و دارد و همین امر نیز باعث سرخوردگی و عدم موفقیتش وناپایداریش شده است. ❍ امام راحل با تکیه بر جهان شناختی عناصر جهار گانه و مولفه های تمدنی مربوطه ، پس از پیروزی انقلاب اسلامی در همه‌پرسی دوازدهم فروردین ۱۳۵۸ در سخن وپیام تاریخی خود اعلام نمودند:جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و بدینوسیله نهال تمدن نوین اسلامی را غرس نمود . ¤ و آب پاکی بر دست همه روشنفکران ، سیاستمداران و مبارزانی ریختند که نمی توانستند نگاه شان به غرب و ظواهر تمدن غرب بردارند که امروز هم همچنان گرفتار آن ها هستیم. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃📔📓🍃༅═┅─ ○◁رهبر فرزانه انقلاب این فاصله و مرزبندی را به اجمال در تبیین دوگانه هایی که در مکتب تمدن ساز اسلام و امام راحل ره، هم راستا و سازگار شده است تفسیر نمودند ، ،دوگانه هائی که واگرائی آنها در تمدن غرب شرایط افول آنرا بوجود آورده است دوگانه هایی مانند.. ✪ هم معنویت و هم رای مردم، هم اجرای احکام دین و هم رعایت اقتضائات روز و مصلحت های عموم، هم اصرار بر اجرای عدالت و رعایت حال ضعیفان و هم اصرار بر تولید ثروت، هم نفی ظلم و هم نفی ظلم پذیری ، هم توسعه علم و توسعه اقتصاد و هم تقویت بنیه دفاعی ، هم وحدت و انسجام ملی و هم گرایشات وسلیقه های سیاسی متنوع ، هم تاکید بر تقوا و طهارت مسئولان و هم تاکید بر نگاه کارشناسی و تخصص آنان، ❏ امروز، فرهنگ غرب وتمدن غرب در همگرا ساختن این دوگانه های زندگی بشر، در مانده و مواجه با بن بست شده است که هانتینگتون نظریه پرداز تمدن ها در کتاب پر فروش خود تحت عنوان برخورد تمدن‌ها وباز سازی نظم جهانی توضیح می دهد. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ۝◁در مکتب تمدنی امام ره انسان بار دیگر خودش را پیدا می‌کند و به جوهر وجودی خود پی می‌برد و پویایی و خلاقیت در عرصه های ایدئولوژی،علم وفن آوری ،سیاسی وامنیت و نفوذ اجتماعی موج میزند ❖‌ و در نمادهایی چون شهیدان مطهری و بهشتی، فرماندهان هشت سال دفاع مقدس ،، شهدای هسته ای و علم و تکنولوژی و شهید قهرمان ملی وامت اسلامی سپهبد سلیمانی ظاهر می شود و جامعه ای را پی ریزی می کند تا در آن امت اسلامی شکل بگیرد. ❍ امام راحل نهضت خود را در بستر تاریخ اسلام و فراز و فرودهای آن تعریف کردند و فرهنگ تمدنی را در این بستر تاریخی مبتنی بر باورهای دینی و خدا و باوری دانستند ¤ و سپس دعوت به تفکر ، اندیشیدن، عقلانیت، آزاد اندیشی و دانایی، نمودند و خودباوری را لازمه اوج گیری تمدنی نوین اسلامی دانستند. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ○◁امروز، دشمنان اسلام و تمدن اسلامی با همه ظرفیت و تو ان نرم افزاری و سخت افزاری خود در رویارویی با تفکر تمدن ساز امام ره برخاستنه اند ،تفکری که رهبر فرزانه وحکیم انقلاب به شایستگی وهمان عمق آنرا دنبال می کند ✪ و دقیقا دشمن هر چهار عنصر تمدن ساز و مولفه های مربوط را مورد هدف قرار داده است.و لیکن بدون هیچگونه تردید، همه ترفندهای آنها و دشمنی های شان که در پایان سخنان رهبر فرزانه آمد محکوم به شکست است ❏ و با اطمینان باید گفت که تمدنی از بستر تاریخ معاصر سر به بیرون خواهد آورد که قادر باشد، نیاز های مادی و معنوی انسان معاصر را در رسیدن به کمال انسانی که کمال مادی ومعنوی اوست تامین نماید. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─
─┅═༅🍃📔📓🍃༅══┅─ ۝◁در خصوص تمدن اسلامی و تمدن غرب و تعاملات و تعارضات آنها و شناخت محورهای این تعامل و تعارض پیچیدگی زیادی وجود ندارد؛ یعنی چه در ذائقه و ذهن مسلمانها و چه در ذائقه و ذهن مسیحیها وقتی تعارضات را بررسی می کنیم چند فراز خیلی مهم وجود دارد: ❖‌◁(1).. اول، شکست رومی ها در صدر اسلام به دست مسلمانان و فتح بیت المقدس و شامات؛ ❖‌◁(2).. پیروزی مسلمانها در اندلس با شکست مجدد مسیحی ها و عقب نشینی آنها از جنوب اروپا؛ ❖‌◁(3).. مربوط به جنگهای صلیبی می شود که در نهایت، این جنگلهای دویست ساله، با پیروزی مسلمانها خاتمه پیدا کرد. ❖‌◁(4).. فراز را می توانیم فتح روم شرقی و قسطنطنیه به دست سلطان محمد فاتح اعتبار بکنیم. اللّهــمَّ‌عَجِّـــلْ‌لِوَلِیِّک الفَــرَج پایان قسمت اول ─═┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌┄═┅═✧❁﷽❁✧══┅┄ 🇮🇷 🇮🇷 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌─═══༅🍃🌳🍃༅══┅─ 🔍☆◁ 📖☆◁ 📖☆◁ اول ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌─═══༅🍃🌳🍃༅══┅─ 🗓◁تاریخ: 1402/03/20 🕰◁ساعت:19/00 ۝◁ ارائه:جناب استاد ۞◁طرح سوال 🆔 @ilyan313 🆔 @Tebammareyon ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌🆔 @ammareyon 🚫 برداری از و کنفرانس ها و ها و بدون اجازه و به هر نحوی‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌─═┅═༅𖣔🌺𖣔༅═══┅─ 🔮
─═┅═༅🍃🍏🍎🍃༅═┅┅─ 🌳◁ _فصل _تابستان   ♤ حکمای ایرانی بر این باور بودند که همانگونه که پیدایش بیماری نیاز به سبب دارد،  تندرستی نیز بدون تدبیر و تدارک سبب های آن، پایدار و برقرار نمی ماند. 🌿 حکما این اسباب را شش سبب می دانستند و آنها را به نام " اسباب سته "  یا "  سته ضروریه "  می خواندند و برای هر یک چند و چون بسیار برمی شمردند. ☆ این شش سبب عبارت اند از: هوا، خوردنی ها و آشامیدنی ها، حرکت و سکون بدنی، خواب و بیداری،  استفراغ ‌•به معنی فراغت یافتن و آسوده شدن از مواد زاید و سمی از طریق دفع از راه های طبیعی • و احتباس • نگهداری مواد حیاتی در بدن • و رویدادهای نفسانی. ─═┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🍏🍎🍃༅═┅┅─ 🪴◁بخشی از اموری که زیرگروه سبب ضروری نخستین • هوا • برشمرده می شوند، تدابیر مربوط به فصل های سال هستند. ☆ بر اساس آموزه های طب سنتی ایران، یکی ازمهم ترین راه های نگهداری تندرستی •حفظ الصحة• و پیشگیری از بیماری ها • تقدمة الحفظ •، به کار بستن تدابیر متناسب با هر فصل در گذر سال است. ─═┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🍏🍎🍃༅═┅┅─ 🌳◁حکمای ایرانی، آگاهانه و پیشبینانه راه و چاره هایی اندیشیده بودند تا  تندرستان •و نیز بیماران• با مزاج های گوناگون بدانند که به مقتضای  چگونگی سرشت خود و به تناسب دور فلک و گردش فصول، باید از چه اموری گریز و پرهیزکنند ♤ و به چه اعمالی روی آورند تا از هماهنگی داخلی و اعتدال مزاجی  بیرون نروند و یا آن که زودتر بدان هماهنگی بازگردند. 🌿این بایست و نبایست ها و چند و چون ها، بخش هایی بس خواندنی ازکتب طب سنتی را در برمی گیرد ☆ و جالب آن که با وجود آکندگی از نکته سنجی ها و ریز بینی های فراوان، همواره کل نگرانه و با دیدی  باز و گشاده به موضوع تندرستی فرد، بیان شده است. ─═┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🍏🍎🍃༅═┅┅─ 🪴◁سال معتدل و غیرمعتدل؛به صورت كلى اگر سالى معتدل باشد؛ یعنی فصول، مطابق انتظار باشند؛ بيمارى ها در آن كمتر رخ مى دهند ولى در سال هاى غير معتدل كه فصول از نظر مزاجی شبیه هم می شوند یا مزاج غیرعادی پیدا می کنند •مثلا زمستان گرم یا تابستان خنک• ☆ بيمارى ها طولانى مى شوند؛ چرا كه در حالت طبيعى، بيمارى ناشى از سوء مزاج، در فصول بعد به علت تغییر و تخالف مزاج فصول، که با نظمی حکیمانه درپی هم می آیند؛ رو به بهبود می رود. 🌾در سال غير معتدل اين حالت اتفاق نمى افتد و بيمارى هاى مزمن بيشتر بروز مى كنند. ─═┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🍏🍎🍃༅═┅┅─ 🌳◁تعریف تابستان؛هر چند منجمين، تابستان را از شروع تير تا پايان شهريورمی دانند ♤ اما از نظر طب سنتى ايران، تابستان مدتى از سال است كه درآن هوا گرم است و مردم محتاج به خنك كردن هوا هستند. 🌿طبیعت تابستان ....در طب سنّتی ایران، تابستان متناظر با عنصر آتش است و مزاجى گرم و خشك دارد؛ ☆ البته اين توصيف تنها در كشورهايى مثل ايران و عربستان صحت دارد كه در تابستان باران نمى بارد ولى در جاهایی مانند هندوستان و نواحى ساحلى، تابستان، گرم وتر است. ─═┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅┅─
─═┅═༅🍃🍏🍎🍃༅═┅┅─ 🪴◁ اثرات # تابستان بر بدن ☆ در تابستان همه اخلاط به ویژه خلط صفرا برانگیخته می شوند و به جوشش درمی آیند. تولید صفرا نیز نسبت به دیگر فصول سال افزایش می یابد. 🌾گرمی پیوسته هوا در تابستان و دوری آن از اعتدال به ویژه در سرزمین های گرم و نیز در گرم مزاجان و جوانان و بالاخص در آنانی که به اقتضای کار و پیشه خود درمعرض گرمای بیشتر هستند، می تواند به پیدایش مشکلاتی در رابطه با تندرستی بیانجامد. ─═┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅┅─