فاعتبروا یا الوالالباب
سیاسمتداران ما در قضیهی مذاکره و برجام حول محور چرخیدند
یعنی ولایت را دور زدند!
مدیران اقتصادی در مسالهی ربا هم حول محور ولایت خرخیدند.
یعنی....
مسئولان بهداشتی هم در مسالهی کروناهراسی و واکسن...
فاعتبروا یا الوالالباب
👌کلیه موارد از منابع قرآن و حدیث استخراج شده است.
🔵سبک زندگی شامل این موارد است:
آداب آرایش و زینت کردن و زیورآلات
آداب لباس و کفش و پوشش پوشیدن(رنگ،جنس،اندازه و...)و کلاه و عمامه بستن
آداب سرمه کشیدن و نگاه کردن به آینه و خضاب کردن
آداب انگشتر و نگین
آداب خوردن و آشامیدن
آداب ظروف
آداب ضیافت و مهمانی و ولیمه
آداب خلال کردن
آداب خواستگاری و ازدواج
آداب مجامعت و زناشویی
آداب بارداری، تولد و شیردهی
آداب تربیت فرزند
آداب زندگی و حقوق زن و شوهر
آداب و حقوق فرزند و والدین
آداب عقیقه کردن و سر تراشیدن و مو گذاشتن
آداب ختنه کردن پسران و دختران
آداب سوراخ کردن گوش پسران و دختران
آداب مسواک کردن
آداب شانه کردن و ناخن گرفتن
آداب شارب گرفتن و نگهداری مو
آداب استعمال عطر و گل بوئیدن
آداب روغن مالیدن و ماساژ
آداب بخور دادن
آداب حمام رفتن
آداب نوره کشیدن
آداب غسل کردن
آداب شستن سر با سدر و خطمى
آداب خواب و بیداری
آداب دستشویی رفتن
آداب حجامت و فصد کردن و تنقیه و قی
آداب ادویه و معالجه امراض
آداب ادعیه و احراز و اذکار
آداب معاشرت با مردم و حقوق اصناف
آداب و حقوق خویشان و ارحام
آداب و حقوق همسایگان
آداب و حقوق یتیمان
آداب و حقوق عشیره و قبیله
آداب و حقوق دوستان
آداب و حقوق مؤمنان بر یکدیگر
آداب قضاى حاجت مؤمنان، گره گشایی و شاد کردن
آداب عیادت بیماران
آداب اطعام مؤمنان و آب دادن ایشان
آداب جامه پوشانیدن و امدادرسانی کردن
آداب و حقوق مظلومان
آداب و حقوق فقیران و ضعیفان و مظلومان
آداب و حقوق پیران و کودکان
آداب معاشرت با ظالمان، دشمنان و مخالفان
آداب اموات و حقوق مردگان بر زندگان
آداب مجالس، سلام، مصافحه، معانقه و بوسیدن
آداب عطسه کردن
آداب نشستن و برخاستن
آداب مزاح کردن و خندیدن
آداب صحبت کردن
آداب ذکر رسول خدا و ائمه علیهم السلام در مجالس و مباحثه علوم و نقل فضائل ایشان
آداب مشورت و مشاوره و حل اختلاف
آداب نامه نوشتن و رسانه
آداب معماری ساختمان
آداب لوازم خانه
آداب حیوانات خانگی(کبوتر، خروس، گربه، سگ و...)
آداب ورود و خروج خانه
آداب پیاده رفتن و سوار شدن
آداب بازار رفتن
آداب و حقوق تجارت و بازرگانی
آداب کشاورزی و باغداری
آداب دامداری و پرورش طیور و شیلات
آداب فضای سبز و حفاظت از محیط زیست
آداب تفریح
آداب سوارکاری و تیراندازی و شنا
آداب و حقوق حیوانات
آداب سفر و مسافر
آداب حج و زیارت
آداب اعتکاف
آداب توسل و مناجات
آداب تفکر و اندیشه ورزی
آداب پژوهش و علم اندوزی
آداب و حقوق آموزش و یادگیری و علما
آداب وقف، صدقه، انفاق و قرض الحسنه و ...
آداب مسجد و جمعه و جماعت
آداب تبلیغ و منبر
آداب و حقوق شعر و نویسندگی و خط
آداب رزم و نبرد و مجاهده
آداب روابط بین الملل
آداب قضاوت و شهادت و قسم
آداب کار و کارفرما و اشتغال
آداب هدیه دادن و گرفتن
آداب و حقوق همسایگان
آداب احتضار، تشیع، تدفین و زیارت قبور
رهبر انقلاب:
انبیا آمدند، شکل جامعه را مورد اعتراض و تعرّض خودشان قرار دادند؛ یک شکل جدید را، یک هندسهی جدید را برای شیوهی زندگی بشر ارائه کردند. آن شیوهی زندگی، همان حیات طیّبه است آیهی شریفه : یٰاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنُوا استَجیبوا للهِ وَ لِلرَّسولِ اِذا دَعاکُم لِما یُحییکُم؛ حیات، حیات طیّبه است. مَن عَمِلَ صٰلِحًا مِن ذَکَرٍ اَو اُنثىٰ وَ هُوَ مُؤمِنٌ فَلَنُحیِیَنَّهو حَیوٰةً طَیِّبَة؛ یعنی فراتر از این حیات ظاهری یک چیزی وجود دارد که به آن گفته میشود حیات طیّبه، آن چیست؟ آن همین سبک زندگی است.
حالا متوجه شدید علت ترس دشمن از طب اسلامی و سبک زندگی اسلامی چیه؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشکل بخش زیادی از عاشقان واکسن، ضعف در یادگیری مفاهیم ریاضی بویژه نظریه احتمال است...
این خانوم نظریه احتمال و (شاید) را خوب توضیح میدهد
قال رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم):
«المِعدَة بیت کلِّ داءٍ، وَ الحَمِئَة رَاس کلِّ دَواءٍ»
«معده مرکز و خانه هر دردى است، و پرهیز و اجتناب (از غذاهاى نامناسب و زیاد خوری) اساس و راس هر داروى شفابخش است»
(بحار الانوارار، ج 14و ارکانالاسلام،ص108)
در دریای مرویات معتبره غوص کنید و در انبوهی از ابواب روایی غور کنید، از «بای» بسمالله تا «تای» تمت کتاب شریف «الکافی» را شخم بزنید، «من لایحضر» و «تهذیب» شیخین را زیر و زبر کنید، «المحاسن» جناب برقی، «امالی» مفید و «قرب الاسناد» حمیری را واو به واو بکاوید، هرگز و هرگز نخواهید توانست حتی یک روایت معتبر، دال بر رجوع ائمه علیهم السلام و پیغمبر اکرم صلوات الله علیه به طبیب بیابید.
😔😓 به شیعیان ما بگویید گناه نکنند، در غیر این صورت ...
عَنِ الْمُفَضَّلِ قَالَ: قَالَ أَبُو عَبْدِ اللهِ علیه السلام: يَا مُفَضَّلُ! إِيَّاكَ وَ الذُّنُوبَ، وَ حَذِّرْهَا شِيعَتَنَا. فَوَ اللهِ مَا هِيَ إِلَى أَحَدٍ أَسْرَعَ مِنْهَا إِلَيْكُمْ، إِنَّ أَحَدَكُمْ لَتُصِيبُهُ الْمَعَرَّةُ مِنَ السُّلْطَانِ، وَ مَا ذَاكَ إِلَّا بِذُنُوبِهِ، وَ إِنَّهُ لَيُصِيبُهُ السُّقْمُ، وَ مَا ذَاكَ إِلَّا بِذُنُوبِهِ، وَ إِنَّهُ لَيُحْبَسُ عَنْهُ الرِّزْقُ، وَ مَا هُوَ إِلَّا بِذُنُوبِهِ، وَ إِنَّهُ لَيُشَدَّدُ عَلَيْهِ عِنْدَ الْمَوْتِ، وَ مَا هُوَ إِلَّا بِذُنُوبِهِ.
مفضّل بن عمر از حضرت
صادق علیه السلام نقل می کند که فرمود:
اى مفضّل! تو را از تمام گناهان برحذر می دارم، و تو نیز شيعيان ما را از آن بر حذر بدار.
به خدا سوگند!
رسیدن آثار گناه برای هیچکس به سرعتی که به شما می رسد، نیست.
اگر آزار و اذیّتی از سلطان به يكى از شما رسيد، قطعاً به خاطر گناهی است كه انجام داده است.
اگر یکی از شما بيمار شد، حتماً به جهت گناهى است كه انجام داده است.
اگر رزق و روزى از کسی حبس شد، صرفاً به خاطر گناهى است كه از او صادر گرديده است.
اگر هنگام مرگ، کسی به سختی جان داد، فقط به خاطر گناهی است که مرتکب شده است.
📚(علل الشرایع، ج1، ص297)
بایکوت کامل عوارض واکسن و کشتار واکسن زده ها
#جهاد_تبیین_و_افشاگری
#فتنه_واکسن
#واکسن
🔰 حکم کسی که با وجود سلامتی غالب، واکسن میزند یا دارویی مصرف میکند و در اثر آن میمیرد یا دچار مشکلات تازه میشود چیست؟
عَنِ النَّوْفَلِیِّ عَنِ السَّکُونِیِّ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ: مَنْ ظَهَرَتْ صِحَّتُهُ عَلَی سُقْمِهِ فَیُعَالِجُ نَفْسَهُ بِشَیْءٍ فَمَاتَ فَأَنَا إِلَی اللَّهِ مِنْهُ بَرِی ءٌ.
🔸 امام صادق علیهالسلام:
کسی که صحت و سلامتی او بر بیماری غلبه داشته باشد، پس با چیزی خودش را معالجه و چارهجویی کند و در نتیجه بمیرد، پس من به درگاه الهی از او بیزارم!
عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ بَکْرِ بْنِ صَالِحٍ الْجَعْفَرِیِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ مُوسَی بْنَ جَعْفَرٍ وَ هُوَ یَقُولُ ادْفَعُوا مُعَالَجَةَ الْأَطِبَّاءِ مَا انْدَفَعَ الدَّاءُ عَنْکُمْ فَإِنَّهُ بِمَنْزِلَةِ الْبِنَاءِ قَلِیلُهُ یَجُرُّ إِلَی کَثِیرِهِ.
🔸 احمد بن محمد گوید: شنیدم امام کاظم علیهالسلام میفرمودند: تا زمانی که درد اجازه میدهد، معالجه اطباء را از خود دور نمائید، زیرا معالجه کردن مانند ساختمان سازی است که اندک آن به زیاد کشیده می شود!
عَنْ أَبِي بَصِيرٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مُسْلِمٍ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ عَنْ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ: لَا يَتَدَاوَى الْمُسْلِمُ حَتَّى يَغْلِبَ مَرَضُهُ صِحَّتِهِ
🔸 امیرالمؤمنین علیهالسلام:
فرد مسلمان مداوا نکند تا اینکه بیماری او بر صحت و سلامت او غالب گردد!
عَنْ سَالِمِ بْنِ أَبِی خَیْثَمَةَ عَنِ الصَّادِقِ علیه السلام قَالَ: مَنْ ظَهَرَتْ صِحَّتُهُ عَلَی سُقْمِهِ فَشَرِبَ الدَّوَاءَ فَقَدْ أَعَانَ عَلَی نَفْسِهِ
🔸 امام صادق علیهالسلام:
کسی که سلامتی او بر بیماری او غالب باشد و دواء بنوشد، قطعاً به زیان خود (و علیه جان خود) کمک نموده است!
عَنْ عُثْمَانَ الْأَحْوَلِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ علیه السلام یَقُولُ: لَیْسَ مِنْ دَوَاءٍ إِلَّا وَ هُوَ یُهَیِّجُ دَاءً وَ لَیْسَ شَیْ ءٌ فِی الْبَدَنِ أَنْفَعَ مِنْ إِمْسَاکِ الْیَدِ إِلَّا عَمَّا یُحْتَاجُ إِلَیْهِ
🔸 عثمان احول گوید:! شنیدم امام کاظم علیهالسلام میفرمود: هیچ دوائی نیست مگر اینکه دردی را بر میانگیزد و برای بدن چیزی نافع تر از دست نگه داشتن نیست، مگر آنچه به آن احتیاج می شود!
🔶 با توجه به روایات فوق و غیره، معالجه و درمان و چاره جویی کردن با دارو، قبل از ایجاد یا غلبه بیماری مورد نهی و مذمت شدید اهل بیت علیهم السلام قرار گرفته است و اگر کسی در نتیجه این معالجات و چاره جویی ها بمیرد، اهل بیت علیهم السلام به درگاه الهی از او بیزار و برئ هستند. نعوذ بِاللَّهِ منها!
🔶 شیعیان و محبین اهل بیت علیهم السلام باید مواظب باشند که با تزریقات بی دلیل و مشکوک بر علیه سلامتی و جان خود کاری نکنند، که اگر نعوذ بالله اتفاقی افتاد، ائمه معصومین علیهم السلام از ما برئ و بیزار هستند.
#واکسن فتنه اکبر
#جهاد_تبیین
#جهاد_تبیین_و_افشاگری
سند کتاب «رساله ذهبیه» را مرحوم علامه عسکری تأیید کرده است
سند کتاب «رساله ذهبیه» را مرحوم علامه عسکری که از نوادر علم حدیث است، تأیید کرده است؛ طبیعتاً اگر قرار باشد ما بین رأی علامه عسکری و حجتالاسلام فاطمینیا یکی را انتخاب کنیم، علامه را برمیگزینیم.
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اخیراً فایلی صوتی از حجتالاسلام فاطمینیا منتشر شده است که وی طی اظهاراتی با نامعتبر دانستن راوی کتاب «رساله ذهبیه» حضرت علیبن موسی الرضا(ع)، انتساب متن این کتاب به امام هشتم شیعیان را زیر سؤال برده است و چنین استدلال کرده که راوی این کتاب «محمدبن جعفر» است که مقبول رجال نیست.
در ادامه دکتر «رضا منتظر» از محققان و پژوهشگران حوزه طب سنتی که صاحب تألیفاتی از جمله «طب اسلامی گنجینه تندرستی» و «طب ایرانی در آینه تاریخ» است، به بررسی صحت و سقم اظهارات حجتالاسلام فاطمینیا پرداخته است:
در مورد سند و متن رساله ذهبیه، در سالهای اخیر شبهاتی مطرح شده که بنده توفیق داشتم در معیت حجتالاسلام رضا کیانی از اساتید رجالی حوزه در کتابی که چاپ شده است به آنها پاسخ گوییم؛ استاد کیانی شبهات مربوط به سند از جمله موردی را که حجتالاسلام فاطمینیا به آن اشاره کردند پاسخ گفتند و بنده شبهات مربوط به متن رساله از جمله وعدههای غذایی و فواصل انجام حجامت در افراد را تحقیق کرده به جواب رسیدم؛ هر یک از همکاران تمایل به مطالعه دارند، کتاب را رایگان در اختیارش میگذاریم.
سندکتاب «رساله ذهبیه» را مرحوم علامه عسکری که از نوادر علم حدیث است، تأیید کرده است؛ حدیثشناسی که رهبر انقلاب در موردش فرمود: «این عالم بزرگوار و سختکوش دهها سال از عمر بابرکت خود را در راه پژوهش در کلام و تاریخ و حدیث صرف کرد و محصول مبارک آن تألیفات و مقالاتی است که در گستره جهان اسلام با استقبال و تحسین روبهرو شده و در ترویج مکتب اهل بیت علیهمالسلام موفقیتهای ارزشمندی به دست آورده است؛ رحمت خدا بر آن دانشمند بلندهمت و پرتلاش و خستگیناپذیر».
طبیعتاً اگر قرار باشد ما بین رأی علامه عسکری و جناب فاطمینیا یکی را انتخاب کنیم، علامه را برمیگزینیم.
مرحوم علامه عسکری رساله ذهبیه را شرح کردهاند یعنی اصلاً کتابی با عنوان طب الرضا و طب الصادق دارند که طرح جلد آن را میتوانید در ذیل ملاحظه کنید؛ در این کتاب مراحل اینکه چگونه در مورد صحت سند رساله به یقین رسیدهاند، توضیح دادهاند.
بهخلاف فرمایش حجتالاسلام فاطمینیا، رساله فقط یک راوی ندارد؛ یکی از راویان آن نوفلی است که علامه عسکری وثاقت او را تأیید کرده است، عجیب است که حجتالاسلام فاطمینیا از این مسئله خبر ندارد.
راویای که حجتالاسلام فاطمینیا بهاشتباه او را "محمدبن جعفر" نام میبرد، هم نامش "ابنجمهور" است! این راوی هم با اینکه ثقه نیست اما چنین هم نیست که علمای رجال حدیثش را نپذیرفته باشند مثلاً شیخ کلینی مؤلف اصول کافی، یکی از کتب اربعه شیعه، بهدفعات از همین فرد روایت نقل کرده است؛ بین ثقه نبودن راوی و پذیرش یا عدمپذیرش روایت او در علم حدیث فاصله است و ظرایف زیادی وجود دارد که در کتاب مفصل بحث شده است.
از سوی دیگر، بیان عباراتی مانند اینکه "مأمون کوفت بخورد" یا "مگر امام بیکار بوده که برای مأمون کتاب بنویسد" که توسط حجتالاسلام فاطمینیا در این فایل صوتی بیان شده است، علمی نیست و از این عالم بزرگوار عجیب است؛ بهنظرم باید بیان این مطالب را بهحساب عصبانیتشان از چیزهایی که به ایشان گفتهاند، گذاشت.
اما در پاسخ به این بخش از اظهارات حجتالاسلام فاطمینیا باید گفت: امامان ما از هر فرصتی برای تبیین معارف و انتقال آن به شیعیان خود استفاده میکردند مثلاً دعای کمیل فقط برای کمیلبن زیاد نیست یا دعای ابوحمزه ثمالی فقط برای ابوحمزه گفته نشده بلکه از این فرصت استفاده کرده تا مطلبی ماندگار برای شیعیان بهجای گذارند.
در مورد رساله ذهبیه هم در تاریخ آمده که مأمون چند بار از امام رضا علیهالسلام خواست که آن را بنویسد و پیگیری کرد تا امام قبول کرد؛ طبیعتاً در چنین شرایطی امام رضا(ع) متنی را مینویسد که برای همه پیروان مفید باشد.
ما به متن خود رساله ذهبیه برای تأیید این مطلب استناد میکنیم؛ فراز پایانی این رساله این جملات است:
«وَ مَنْ عَمِلَ فِیمَا وَصَفْتُ فِی کِتَابِی هَذَا وَ دَبَّرَ بِهِ جَسَدَهُ أَمِنَ بِإِذْنِ اللَّهِ تَعَالَى مِنْ کُلِّ دَاءٍ وَ صَحَّ جِسْمُهُ بِحَوْلِ اللَّهِ وَ قُوَّتِهِ فَإِنَّ اللَّهَ تَعَالَى یُعْطِی الْعَافِیَةَ لِمَنْ یَشَاءُ وَ یَمْنَحُهَا إِیَّاهُ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ أَوَّلًا وَ آخِراً وَ ظَاهِراً وَ بَاطِنا»؛
«و هرکس که عمل کند به آنچه بیان کردم در این کتابم ایمن میشود بهاذن و اراده حق سبحانه و تعالى از جمیع مرضها و بدن او صحیح خواهد بود بهقدرت و قوت خداى تعالى پس بهدرستى که خداى تعالى عافیت میدهد هرکس را که میخواهد و میبخشد عافیت را به او و ستایش از براى پروردگار عالم است».
دقت کنید: هر کس به آن عمل کند؛ پس مخاطب این رساله فقط مأمون نیست.
اما سند دیگری برای اثبات موثق بودن بودن رساله ذهبیه بهخلاف سخنان حجتالاسلام فاطمینیا که مدعی هستند رساله فقط یک راوی دارد اینکه:
دکتر زینی شارح کتاب طبالرضا(ع) که توسط علامه عسکری نوشته شده است درباره سندیت این رساله میگوید:
«در کتابخانه آیتالله عسکری در سامره نسخه خطی این رساله بوده که از ابیمحمد حسنبن محمد نوفلی روایت شده است؛ این شخص، حسنبن فضلبن یعقوببن سعیدبن نوفلبن حرثبن عبدالمطلب است که نجاشی درباره او میگوید: شخصی عالم، جلیلالقدر و مورد اعتماد است که از حضرت رضا علیهالسلام نسخه رساله را، روایت کرده همچنین از ابیعبدالله و از ابوالحسن (موسی) الخ» (طبالرضا علیهالسلام، ص94 نوشته علامه عسکری).
افرادی که اندک سواد حدیثشناسی و رجالی دارند، میدانند علامه عسکری از بزرگترین حدیثشناسان معاصر ما و در تاریخ و حدیثشناسی بسیار متبحر بوده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پست ویژه
😱 افشاگری عجیب از فجایع کرونایی وزارت بهداشت
❌ چرا در ستاد مرگ کرونا و وزارت بهداشت کسی پاسخگو نیست؟
👤 دکتر بااوسی
#جهاد_تبیین #واکسن
#خودتحقیری
👌 اگه واقعا عاشق و علاقه مند به ایران و انقلاب هستی این کلیپ را ببین
😒با اجباری شدن واکسیناسیون مرگ، برای همه ی زندگی، چه باید کرد؟
خروج از سیستم کثیف آموزشی حاکم
خروج از سیستم کثیف اقتصادی حاکم
خروج از سیستم کثیف پزشکی حاکم
خروج از سیستم کثیف رسانه ای حاکم
و...
با
سبک مدرسه در خانه
سبک کشاورزی دامداری سنتی
سبک طب اسلامی سنتی
سبک مساجد و حمام های عمومی و...
و...
بازگشت به زندگی قومی عشیره ای صمیمی و مستقل تنها راه نجات از برده داری سیستمی حاکم هست.
اینکه استعمارگران اسپانیایی و انگلیسی در طول تاریخ با سبک زندگی مستقل قبیله ای و عشیره ای در جنگ بوده اند بخاطر سلطه پذیر نبودن این سبک زندگی است.
#جهاد_تبیین_و_افشاگری
#جهاد_تبیین
#واکسن
✅زمان مراجعه به طبيب
1. از حضرت على عليه السلام روايت شده است كه فرمود: «مسلمان زمانى اقدام به معالجه مىكند كه بيمارى بر سلامتىاش غلبه پيدا كند».
2. از امام صادق عليه السلام روايت شده است كه فرمود: «هر كس سلامتىاش بر بيمارى غالب باشد ومعالجه كند وبر اثر معالجه بميرد، من از او بيزارم».
3. از امام کاظم عليه السلام روايت شده است كه فرمود: «تا ممكن است براى معالجه نزد اطبّا نرويد، زيرا رجوع به آنان همانند ساختن يك خانه است كه كم آن منتهى به زياد مىشود».
📗خصال، ج 2، ص 411؛ بحارالأنوار، ج 62، ص 70، ح 24.
📘خصال، ج 1، ص 76، ح 86؛ بحارالأنوار، ج 62، ص 64، ح 5.
📕علل الشرايع، ج 2، ص 465، ح 17.
@tebbe_eslame
⚡️شما را به خدا در کشتن خودتان، به خود و دیگران کمک نکنید!
🍀در روايتى معتبر مىخوانيم كه امام کاظم عليه السلام فرمود: «هيچ دوايى نيست مگر اينكه دردى را تحريك مىكند. وهيچ چيز براى بدن سودمندتر از آن نيست كه تا ضرورتى نباشد در بدنت تصرّف نكنى».
☘️از امام صادق عليه السلام روايت شده است كه فرمود: «هر كس سلامتىاش بر بيمارى غالب باشد و با اين حال دارو مصرف كند، به كشتن خود كمك كرده است».
📗كافى، ج 8، ص 228، ح 409.
📒طبّ الأئمّه، ص 61.
🌿سلامت باشید بدون نیاز به سم یهود💉
🍀برای عمل کردنِ بدن انسان باید اورا بیهوش کرد ،
☘️اما برای عمل کردن روح انسان باید او را بیدار کرد !
@tebbe_eslame
مخالفین طب الهی، در واقع تکذیب کننده کتب آسمانی و راه انبیاء هستند:
امام صادق علیه السلام در پاسخ پرسش های شخصی می فرمایند:
👈بيشتر اطبّاء معتقدند انبياء علم طبّ نمى دانستند!!
ما با اين افراد كه با قياس پنداشته اند علمى را انبياء نمى دانند چه كنيم؟
✅ انبيايى كه حجّت ها و معتمدين خدا بر مردم و در زمين، و خزانه داران علم و وارثان حكمت و راهنمايان به سوى خدا هستند.
👌سپس من پى بردم كه مذهب بيشتر آنها خوددارى از راه انبياء و تكذيب كتابهاى آسمانى است، و همين مرا درباره اینان و علمشان بى رغبت و بى اعتنا ساخته.
❌مخالفین طب الهی و طب انبیاء، کمی بیشتر فکر کنند
قَالَ الصّادق علیه السلام: إِنَّ أَكْثَرَ الْأَطِبَّاءِ قَالُوا إِنَّ عِلْمَ الطِّبِّ لَمْ تَعْرِفْهُ الْأَنْبِيَاءُ فَمَا نَصْنَعُ عَلَى قِيَاسِ قَوْلِهِمْ بِعِلْمٍ زَعَمُوا لَيْسَ تَعْرِفُهُ الْأَنْبِيَاءُ الَّذِينَ كَانُوا حُجَجَ اللَّهِ عَلَى خَلْقِهِ وَ أُمَنَاءَهُ فِي أَرْضِهِ وَ خُزَّانَ عِلْمِهِ وَ وَرَثَةَ حِكْمَتِهِ وَ الْأَدِلَّاءَ عَلَيْهِ وَ الدُّعَاةَ إِلَى طَاعَتِهِ ثُمَّ إِنِّي وَجَدْتُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَتَنَكَّبُ فِي مَذْهَبِهِ سُبُلَ الْأَنْبِيَاءِ وَ يُكَذِّبُ الْكُتُبَ الْمُنْزَلَةَ عَلَيْهِمْ مِنَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى فَهَذَا الَّذِي أَزْهَدَنِي فِي طَلَبِهِ وَ حَامِلِيهِ.
📒(الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج2، ص: 342.)