eitaa logo
طب اسلامی
183 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
648 ویدیو
39 فایل
محلی برای تبادل نظر محترمانه و علمی مخالفان و موافقان طب اسلامی
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨الهـی🌺 ✨تو این ✨شب زیبـا🌺 ✨هیـچ قـلبى 🌺 ✨گرفته نباشه ✨وهرچى خوبیه 🌺 ✨خداست براى همه ✨خـوبان رقم بخوره🌺 ✨آرامـــــش مهمـــــون ✨همیشــــگى دلاتـــــون 🌺 ✨امشب بهترینها را براتون آرزو دارم🌺 ✨ شبتون به خیر ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎
🔻 آقا بقیّة الله علیه السلام، لحظه‌ لحظه‌شان با فکر آقا سیدالشهدا علیه السلام و فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها می‌گذرد. 🔸 ایشان فرمود: «مادرم فاطمه سلام الله علیها، برای من اسوه و الگو است. الگوی من، مادرم زهرا سلام الله علیها است.» 🔹 این‌قدر جایگاه این چهره، بلند است! خود آقا بقیة الله علیه السلام هم همین‌طور هستند که هر کسی، مستحق دیدار نمی‌شود. 🔸 یکی از عنایاتی که در مخفی شدن قبر حضرت صدّیقه‌ی طاهره سلام الله علیها وجود دارد، این است که بیانگر اوجِ مقام است. 🔹 به ما چه اجازه‌ای داده‌اند؟ به ما اجازه داده‌اند که در مجالسی، دور هم بنشینیم و برای مظلومیّت فاطمه‌ی زهرا سلام الله علیها گریه کنیم. همین! ولی این، خیلی خیلی زیاد است! 🔸 به ما اجازه داده‌اند که دور هم بنشینیم و برای مظلومیّت آقای‌مان امیرالمؤمنین علیه السلام گریه کنیم.
5.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍گزارش شبکه افق ازتفاوت درمان یک بیماری سخت درطب سنتی وطب جدیدببینید👆 💢واقعا تکان دهنده هست,لطفا به خاطرخدا پخش کنین شاید یه نفرازمرگ یاقطع عضونجات پیداکرد💢 "یاعلی ع" 🌺🍂 @drtebs طب صهیونیستی مقلد صهیون طب هاریسونی نه‌به‌طب‌و‌بهداشت‌و‌سبک‌زندگی‌سفارشی‌یهودیان‌WHO نه به واکسن سرطان اصلاحات امریکایی🚨 وفاق با براندازان خیانت تأیید تمام وزرا با هزینه رهبری🚨 مطالبه محو کامل اسرائیل✌️ حیفا و تل‌آویو را تا دیر نشده شده شخم بزنید✌️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دروغ گفتن چه بلایی بر سر بدن ما می آورد! 🔄نوع واکنش بدن شما به دروغ گفتن، بستگی به نوع دروغ دارد. مثلا این که مجبور به دروغ گفتن شوید یا داوطلبانه دروغ بگویید🔄 👈همانطور که دکتر Leanne Brinke در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ در دانشگاه هاروارد انجام شد، توضیح داد، دروغ گفتن منجر به ناراحتی‌های متعددی به این شرح می‌شود: 🔺اختلالات گوارشی 🔺افزایش ضربان قلب 🔺سردرد 🔺بی‌خوابی 🔺ناراحتی و گرفتگی عضلانی ↳‹ https://eitaa.com/Tabib_sho2 ›↵ طبیب ܢܚ݅و² (نسخـہ هاے طبے)
طب صهیونیستی مقلد صهیون طب هاریسونی نه‌به‌طب‌و‌بهداشت‌و‌سبک‌زندگی‌سفارشی‌یهودیان‌WHO نه به واکسن سرطان اصلاحات امریکایی🚨 وفاق با براندازان خیانت تأیید تمام وزرا با هزینه رهبری🚨 مطالبه محو کامل اسرائیل✌️ حیفا و تل‌آویو را تا دیر نشده شده شخم بزنید✌️
پرسش: از منظر آموزه‌های وحیانی علم نافع چیست و شاخص‌های نافع بودن علم کدام است؟ پاسخ: لزوم طلب علم و نافع بودن آن آیین مقدس اسلام ارزش و منزلت ویژه‌ای برای علم و آگاهی قائل است چنان‌که صدها حدیث در بیان اهمیت، جایگاه و اقسام علم و شرایط و مسائل علم‌آموزی و نیز مذمت جهل و نادانی در مجموعه سخنان ارزشمند پیامبر(ص) اهل بیت(ع) گرد آمده است. پیامبر گرامی(ص) می‌فرماید: «العلم حیاهًْ الاسلام و عمودالدین» علم مایه حیات اسلام و ستون دین است(نهج‌الفصاحه، پاینده، ص 556) و طلب علم بر هر زن و مردی واجب است اما همان‌گونه که علم و علم‌آموزی در تعالیم اسلام و آموزه‌های وحیانی سفارش و تاکید شده است، آفات و آسیب‌های آن هم اشاره شده است. یکی از مهم‌ترین آفات علم، نافع نبودن آن است. بنابراین شناخت علم غیرنافع و شاخص‌های آن و احتراز از نوع علم غیرنافع برای ما بسیار ضروری است. پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: «اللهم انی اعوذ بک من علم لاینفع» خدایا! به تو پناه می‌برم از علمی، دانشی که سود نبخشد.(بحارالانوار، ج 2، ص 63) بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که «خیرالعلم ما نفع»: پیامبر(ص) فرمود: بهترین علم، علمی است که همراه با فایده باشد.(مجموعه ورام، ج 2، ص 32) مفهوم علم نافع مفهوم نافع در کتاب‌های لغت به معنی پرسود، پرفایده، موثر، نتیجه‌بخش و مفید آمده که یکی از اسما و صفات الهی است و معنی متضاد آن مضر بودن است. شهید مطهری(ره) در تعریف نافع بودن علم هر نوع فایده و اثر داشتن را کافی می‌داند. از نظر ایشان علم نافع علمی است که متضمن فایده و اثر بوده و آن فایده و اثر را اسلام به رسمیت بشناسد. اما برای فهم معنا و مفهوم فایده و اثر نیز می‌باید به این نکته توجه نمود که هر علمی که به منظوری از منظورهای فردی یا اجتماعی اسلام کمک کند و ندانستن آن سبب زمین خوردن آدمی گردد، آن علم را اسلام توصیه می‌کند. اما در مقابل هر علمی که نتایج سوء در بر داشته باشد، یا در منظورهای اسلامی تاثیری نداشته باشد و یا اساسا اسلام درباره آن علم نظر خاصی را ارائه نکرده باشد، از منظر تعالیم الهی مورد تایید نبوده و باید آن را رها کرد (ده گفتار، شهید مطهری، ص 172) علامه طباطبایی(ره) نیز علم نافع را علمی می‌داند که در انسان نور معرفت و ایمان به خدا و شناسایی اسماء و صفات الهی را ایجاد می‌کند (در محضر علامه طباطبایی، رخشاد، ص 317) بنابراین علم نافع علمی است که علاوه بر اینکه قلب و درون انسان را منور به ایمان الهی می‌کند برای جامعه و همنوعان انسان هم مفید و موثر واقع شود. اما اگر این علم قلب انسان را مومن به آیات الهی و منور به اسماء و صفات الهی نگرداند، حجاب اکبر است و برای انسان مضر خواهد بود. ولو اینکه علم توحید و معارف اسلامی باشد! شاخص‌های علم نافع 1- اخلاص و نیت الهی یکی از اصلی‌ترین شاخص‌های علم نافع، اخلاص و نیت الهی در آموختن آن است. از این رو طالب علم در صورتی از فضایل و فواید علم خویش بهره‌مند می‌گردد که آن را فقط برای خداوند طلب کرده باشد. 2- همراهی با عمل یکی دیگر از شاخص‌های علم نافع عمل توأمان با کسب علم است، و اگر علمی همراه با عمل نباشد، غیر نافع و حجاب اکبر است و صاحب آن را هرچه بیشتر علم فرا گیرد از خداوند دورتر می‌کند. امام علی(ع) می‌فرماید: علم عمل را فرا می‌خواند، اگر عمل آن را اجابت کرد (باقی می‌ماند) در غیر این‌صورت از نزد او کوچ می‌کند (نهج‌البلاغه- حکمت 366) همچنین آن حضرت می‌فرماید: «ثمره العلم، العمل للحیاهًْ» ثمره و محصول علم می‌باید تبدیل به عملی برای حیات و زندگانی مادی و معنوی انسان گردد (غررالحکم و دررالکلم، تمیمی آمدی، ص 45) 3-عقلانی بودن یکی دیگر از شاخص‌های نافع بودن علم، عقلانی بودن و تطابق آن با معیارهای عقلایی و سیره عقلا است. به همین دلیل اساساً در تفکر اسلامی، امور خیر با علم و عقلانیت درک می‌شوند. پیامبراکرم(ص) می‌فرماید: همانا تمام خوبی‌‌ها با خرد درک می‌شود و آن کس که عقل ندارد، در واقع دین ندارد (بحارالانوار،‌ ج 4،‌ ص 160) ما همواره دو نوع جهل و نادانی داریم: یکی جهلی که در برابر علم است و دیگری جهلی که در برابر عقل است. 4- قلبی بودن علم نافع ماهیتش از جنس نور است که از طریق کثرت تعلیم و تعلم به دست نمی‌آید و اکتسابی نیست، بلکه افاضی است و از فیوضات الهی به شمار می‌آید. قال الصادق(ع): «العلم نور یقذفه الله فی‌ قلب من یشاء» علم همان نوری است که خداوند در دل هر کسی که بخواهد قرار می‌دهد. (بحارالانوار،‌ ج 65،‌ص 236)
چارلى چاپلين میگوید: پس از كلی فقر به ثروت وشهرت رسیدم آموخته ام كه: باپول میتوان ساعت خريد، ولى زمان نه ميتوان مقام خريد، ولى احترام نه ميتوان كتاب خريد، ولى دانش نه ميتوان دارو خريد، ولى سلامتى نه میتوان رختخواب خرید ولی خواب راحت نه. میتوان قلب را خرید اما عشق را نه. ارزش آدمها به دارایی نیست به 👈 معرفت 👉 آنهاست.....
🕊 دل من درسبدی،عشق به نیل تو سپرد نگھش دار، به موسی شدنش مۍارزد💔 ♥️ ┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
8.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🗣 دلیل اصلی بی‌تابی‌های حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها از دست دادن پدرشان نبود! | منبع : صفحه اختصاصی راز پنهان فاطمه در سایت منتظر
کاربردِ علم، در علم نافع أميرالمومنين عليه السلام: الْإِيمَانُ‌ وَ الْعِلْمُ‌ أَخَوَانِ‌ تَوْأَمَانِ وَ رَفِيقَانِ لَا يَفْتَرِقَان‌[۱] علم در قرآن و روايات اسلامي دو اطلاق و دو کاربرد دارد: (۱) علم سودمند و علم نافع. در اين کاربرد علم از ايمان و ارزش‌هاي اعتقادي و عملي جدا نيست. (۲) علم غير مفيد، غير سودمند و مضرّ و غير مرتبط با ايمان و عمل صالح. آيات و رواياتي که خوانده مي شود همه مربوط به اطلاق اول علم يعني کاربردِ علم، در علم نافع است. در اين روايت حضرت مي فرمايند: ايمان و علم دو برادر و دو رفيق همزاد و همراه هستند که هيچ وقت از هم جدا نمي‌شوند؛ يعني بر خلاف آنچه در ميان روشن‌فکرنماها مطرح است که علم با ايمان نمي‌سازد؛ هر جا که ايمان باشد، علم هست؛ هر جا که علم باشد، ايمان هست. در روايت ديگري حضرت مي‌فرمايند: «أَصْلُ‌ الْإِيمَانِ‌ الْعِلْمُ‌»[۲]ريشة ايمان علم است. علم ريشه‌اي دارد، ثمري دارد به نام ايمان. در روايت ديگري تصريح به اين امر مي‌فرمايند: «ثَمَرَةُ الْعِلْمِ‌ مَعْرِفَةُ اللَّهِ‌»[۳]؛ ميوة علم، شناخت خداست. و در روايت ديگر است: «لِلْعِلْمِ ثَلَاثُ عَلَامَاتٍ الْمَعْرِفَةُ بِاللَّهِ‌ وَ بِمَا يُحِبُ‌ وَ يَكْرَه‌».[۴]در همة اين روايات اين معنا مستتر است که علم اصولا از ايمان جدا شدني نيست. در فرمايشي امام کاظم عليه السلام به هشام بن حکم مي‌فرمايند: «مَا بَعَثَ اللَّهُ أَنْبِيَاءَهُ وَ رُسُلَهُ إِلى‌ عِبَادِهِ إِلَّا لِيَعْقِلُوا عَنِ‌ اللَّهِ‌، فَأَحْسَنُهُمُ اسْتِجَابَةً أَحْسَنُهُمْ مَعْرِفَة»[۵]يعني هر کس که معرفت و شناخت و علمش بيشتر باشد، بهتر به سخن انبياء گوش مي‌دهد و اجابت مي‌کند. از دعوت آنها بيشتر پيروي مي‌کند. حالا بايد علمي که در کاربرد و اطلاق دوم به کار رفته، يعني علم غير مفيد و غير سودمند را نيز بررسي کنيم. [۱].غرر الحكم.،ص۴۶ [۲].بحار الأنوار،ج‌۶۶،ص۸۱ و ج‌۹۰،ص۵۷. [۳]. غرر الحكم،ص.۶۴ [۴]. مجموعة ورام.(تنبيه الخواطر)،ج‌۲،ص۱۱۷ [۵].الكافي (ط - دارالحديث)،ج‌۱،ص۳۵.
علمی را باید طلب کرد که مورد نظر خاندان عصمت بوده و مورد دستور و خطاب پروردگار است. نبی اکرم(ص) عرض می­کردند: «اللهمّ إنّی اعوذ بک من علمٍ لا ینفع». از بیان حضرت معلوم می شود که یک علم غیر نافع داریم و یک علم نافعی که نفع می بخشد. اوحی الله تعالی الی داود: «تعلّم العلم النافع قال: ما العلم النافع؟ قال أن تعرف جلالی و عظمتی و کبریائی و کمال قدرتی علی کل شیء فهذا الذی یقربک الی». من هر چه بگویم علم، کسی که علم اصول می خواند فکر می کند به علم اصول. آن کس که فیزیک یا شیمی می خواند، فکر می کند به فیزیک و شیمی. اما هیچ کدام از اینها علم نافع نیست، اینها تمامشان طریقیّت دارد، آنچه موضوعیّت دارد، آن علمی است که ما را به پروردگار نزدیک کند. این عبارت چقدر قشنگ است: «ألزم العلم لک ما دلّک علی صلاح قلبک». یعنی لازمترین علوم، علمی است که تو را به اصلاح قلبت راهنمایی می­کند. تو مسئولی که قلبت را اصلاح کنی. چرا نرفتی واجباتت را یاد بگیری؟ در سیر الی الله، کلاس اول، ترک محرمات و فعل واجبات است. کلاس دوم، ترک مشتبهات خواهد بود. کلاس سوم هم، ترک ما سوی الله است. روایات «طلب العلم فریضة ». یعنی علمی واجب است که به واسطه آن در صدد استکمال نفس خود باشی «و هو علم الانفس». آیه نورانی هم می فرماید: «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ». یعنی نفس را رها نکن. نفس، باید متخلق به آداب انسانیت بشود. «العلم فریضة»یعنی « علِمُ التقوی وَ الیقین». یعنی علمی باعث نجات شما خواهد شد که شما را به سر حدِّ یقین برساند. ولو در درجه اول یقین که از مقام لسان به مرحله قلب برسد.