⚡️منشا بیماریها:
منشا انواع بیماریهای بشری اعم از جسمی و روحی، گم کردن مسیر حق و انحراف از صراط مستقیم ولایت است.
در نتیجه:
انسان گرفتار علوم متعدد بشری میگردد.
این علوم در اثر انحرافات و اختلافات بشری، باعث بدبختی و فلاکت جامعه ی بشری میگردد.
@tebbe_eslame
هدایت شده از روشنگری آخرالزمان
⭕️ ارتباط شرکت های اسرائیلی با واکسن #سینوفارم
✡☠ طبق اخبار موثق رسیده متاسفانه بخش عمدهای از واکسن سینوفارم چینی توسط شرکت های اماراتی تهیه، توزیع و وارد کشور ایران میشود که این شرکتهای واکسن ساز اماراتی با شرکت های #سایبرنتیک_اسرائیلی در ارتباط هستند
🔸تا اطلاع ثانوی از زدن هرگونه واکسن سینوفارم خودداری نمایید
✍ حوزه انقلابی
با توجه به آمار مرگ و میر در واکسن ها در زدن تمام واکسن های موجود که در مراکز واکسیناسیون کشور است با توجه به مجوز اضطراری و دوره آزمایشی احتیاط نمایید
❌ رهبر فرمود #واکسن_مطمئن اگر وجود داشت وارد کنید نگفت اشغال بیارید مردم را بکشید
🔻 ظهور بسیار نزدیک است
#نفوذ در #دولت_انقلابی در قضیه بنزین هم اثبات شد
#امام_زمان عج را با افشای حقایق کرونا و شکست دشمنانش یاری کنید✌️
هدایت شده از روشنگری آخرالزمان
⭕️ حاج قاسم ما را تا پشت دیوارهای اسرائیل رساند،
✡☠وزارت بهداشت ما نیز اسرائیل را به داخل بدن میلیونها ایرانی رساند!
واکسن_اسرائیلی
🔻 ظهور بسیار نزدیک است
#نفوذ در #دولت_انقلابی در قضیه بنزین هم اثبات شد
#امام_زمان عج را با افشای حقایق کرونا و شکست دشمنانش یاری کنید✌️
هدایت شده از فانوس شب ( اخبار آخرالزمان)
انتشار آمار رسمی فوتیهای کرونا
دقیق نگاه کنید
۱۳ شهریور
در کل
نرخ فوتی بدون واکسن ۲۵ نفر
نرخ فوتی یک دز ۱۸
نرخ فوتی دو دز ۱۸ نفر
پ ن: نرخ فوتی مجموع یک دز و دو دز ۳۶ نفر
همین دیگه!
💡@FANUSESHAB
#مبانی_طب_اسلامی
#منشأ_بیماریهای_جسمی_روحی
❌اولین و بدترین تقابل بشری:
✨خداوند متعال در قرآن میفرماید:
{كانَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً فَبَعَثَ اللَّهُ النَّبِيِّينَ مُبَشِّرِينَ وَ مُنْذِرِينَ وَ أَنْزَلَ مَعَهُمُ الْكِتابَ بِالْحَقِّ لِيَحْكُمَ بَيْنَ النَّاسِ فِيمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ وَ مَا اخْتَلَفَ فِيهِ إِلاَّ الَّذِينَ أُوتُوهُ مِنْ بَعْدِ ما جاءَتْهُمُ الْبَيِّناتُ بَغْياً بَيْنَهُمْ فَهَدَى اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا لِمَا اخْتَلَفُوا فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِهِ وَ اللَّهُ يَهْدِي مَنْ يَشاءُ إِلى صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ}؛
مردم همه يك امت بودند، خداوند به خاطر اختلافى كه در ميان آنان پديد آمد، انبيايى به بشارت و انذار برگزيد و با آنان كتاب را به حق نازل فرمود تا طبق آن در ميان مردم و در آنچه اختلاف كردهاند حكم كنند؛
اين بار در خود دين و كتاب اختلاف كردند و اين اختلاف پديد نيامد مگر از ناحيه كسانى كه اهل آن بودند و انگيزهشان در اختلاف حسادت و طغيان بود؛
در اين هنگام بود كه خدا كسانى را كه ايمان آوردند در مسائل مورد اختلاف به سوى حق رهنمون شد و خدا هر كه را بخواهد به سوى صراط مستقيم هدايت مىكند.
❌اولین و بدترین بیماری بشر در تعارض منافع بین انسان و شیطان، رُخ میدهد!!!!
اختلاف در بین مردم در تعارض منافع یعنی: خروج از مقتضای فطرت که خداشناسی و خداپرستی است.
راه علاج: برگشت به مقتضای فطرت و گوش دادن به ندای درون...
ندای فطرت درونی: خداخواهی به جای هواخواهی؛ خدادوستی به جای نفس پرستی؛ خداجویی به جای دنیاپرستی...
@tebbe_eslame
#منشأ_بیماریهای_جسمی_روحی
تعارض دوم در آیهی فوق:
بعد از اختلاف در دریافت مقضای فطرت، خداوند متعال پیامبران را مبعوث گردانید تا اختلافات را رفع نمایند...
ولی باز هم کسانی که آیات بینات الهی را دیدند و شنیدند، به خاطر «تعارض منافع» بعدی و از روی حسد و بغی و ظلم، در دین اختلاف کردند.
نتیجه: منازعات فردی، اجتماعی و خانوادگی؛ جنگ و خونریزی؛استعمار و استحمار و استثمار و تفرقهانگیزی و فروش اسلحه و انتشار بیماری ها و فروش واکسن...
علاج: برگست به مسیر انبیا و اوصیای ایشان و حرکت در مسیر دین کامل اسلام و صراط مستقیم ولایت.
طب اسلامی= دین کامل اسلام
@tebbe_eslame
ادامه از پست قبلی...:
در آیهی مورد بحث ما سخن از عدم یقین بود؛ اما در این آیهها سخن از کسانی است که در هر جامعه وجود داشتهاند و آیات الهی را تکذیب میکردند؛ از اصل و اساس انکار میکردند، نه فقط عدم یقین. با توسل به علومشان، به روان جامعه، حس خودکفائی را القاء کرده و اعتقاد آنان را به آیات الهی سست کرده و آنان را از یقین باز میداشتند، در حالی که علمشان اندک بود و هیچ احاطهای بر آیات خدا نداشتند.
انصافاً جهت و سمت و سوی حرکت علمی بشر طوری پیش رفت (با این که علمش در مقابل جهلش قطرهای در برابر اقیانوس بود) ادعای خدائی کرد، اگر خودش را خدا ندانست دستکم علم را پرستش کرد.
این آیهها در مقام نکوهش دانش و دانشمند نیستند؛ بلکه عدهّای از دانشمندان را که مکذّب بودند و نیز جهت جریان علوم را نکوهش میکند و لذا با کلمه «فوج» آورده است؛ یعنی «زمینهی روان اجتماعی غالب بر جامعهی بشر» را با پدیدهی دابّه در دنیا مجازات میکند تا فرهنگ علمزدگی و عدم یقین به آیات را به چالش بکشاند تا جامعهی جهانی به خود آید. اما سردمداران این «حرکت در مسیر غلط» را در آخرت با محاکمه و بازپرسی ویژه به مجازات خاص میرساند.
علم، آری؛ چراکه هیچ چیز ارزشمندی برای انسان ارزشمندتر از علم نیست؛ اما علم در کدام مسیر، در کدام جهت؟ علمی که طبیعت را به فساد بکشاند، محیط زیست را از پای درآورد و آن را برای انسان نامساعد کند و... با این همه مانند بت، پرستیده شود!
دانشمند، آری؛ اما نه دانشمند یاغی خودباخته، مشعوف شده، طغیان کرده و نه سازندهی بمب های اتمی، سلاح های کشتار جمعی و غیره و غیره...
@tebbe_eslame
#مبانی_طب_اسلامی
#منشأ_بیماریهای_جسمی_روحی
❌کدام علم و دانش بد است؟
❌علم دانشی که انسان رو به تکذیب و تردید در آیات الهی سوق بدهد! انسان را به فرعونیت و ادعای خدایی بکشاند!
به تفسیر این آیه دقت بفرمایید:
{وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِنَ الْأَرْضِ تُكَلِّمُهُمْ أَنَّ النَّاسَ كَانُوا بِآيَاتِنَا لَا يُوقِنُون}؛
و هنگامی که [در اوقات پایانی دنیا] وعده عذاب ما بر آنان حتمی و لازم شود، جنبنده ای را از زمین برای آنان بیرون می آوریم که با آنان سخن می گوید [تا به آیات ما و آخرت و اصول آن یقین کنند]؛ زیرا مردم پیش از این به آیات ما یقین نداشتند.
بنا بر بعضی دیگر از قرائتها، عبارات آیه اینگونه است:
{وَإِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِنَ الْأَرْضِ تَكْلِمهم أَنَّ النَّاسَ كَانُوا بِآيَاتِنَا لَا يُوقِنُونَ}؛
و آن گاه که واقعیت یابد سخن بر آنان، پدید میآوریم جنبندهای از زمین، مسموم میکند آنان را که مردم به آیههای ما یقین نمیکنند.
دو قرائت در آیه داریم:
در قرائت اول که رایج است (و همهی قرآن های چاپ شدهی موجود بر اساس آن است)، «تُكَلِّمُهُم» با ضمّهی حرف «تاء» و با تشدید «لام»، است که به معنی «سخن میگوید با آنان» میباشد.
و در قرائت دیگر که قرائت ابو زرعه، ابن عباس، سعید بن جبیر، مجاهد و جحدری است، آن را «تَکْلِمهم» با فتحهی حرف «تـاء» و تخفیف «لام» قرائت کردهاند، در این صورت معنی آن «تسمّهم»: مسموم میکند آنان را، میشود.
تفسیر احتمالی و برداشت ظاهری از آیه:
وقتی که دربارهی جامعهی جهانی این سخن واقعیت مییابد و مصداق پیدا میکند که به آیات الهی یقین نمیکنند، پدید میآوریم بر آنان جنبندهای از زمین که مسمومشان میکند و در درون شان ایجاد اختلال شبیه زخم مینماید.
جملهی: «أَخْرَجْنا لَهُمْ دَابَّةً مِنَ الْأَرْضِ تَكْلِمهم»، (بنا بر این قرائت) در فاصلهی میان «قول» و «مقول» آن، قرار گرفته، و قرار گرفتن یک جمله در وسط یک کلام، در قرآن در موارد دیگر هم هست از آن جمله است آیهی تطهیر که اول و آخر آیه دربارهی همسران پیامبر (ص) است و در وسط آن سخن از اهل بیت آن حضرت است.
نکتهی بس مهم: این جنبنده هنگامی پدید میشود که جامعهی جهانی به خداوند ایمان داشته و یقین داشته باشند؛ لیکن به آیههای خدا یقین نداشته باشند؛ در اثر پیشرفت علوم مغرور شده و به حس «خودکفائی» برسند؛ به حدّی «قَدَری اندیش» باشند که در ضمیر ناخودآگاه و حتی خودآگاه شان، جائی برای «قضا» نماند. شناخت و کشف قَدَرها و فرمولهای طبیعت طوری مشعوفشان کند گوئی بر همه چیز طبیعت مسلط شدهاند، در عین حال که به خداوند معتقد هستند.
آیه نمیگوید که در آن زمان منکر وجود خدا میشوند و حتی نمیگوید آیات خدا را انکار میکنند، میفرماید به آیههای خدا یقین نمیکنند. آیه در مقام بیان «روان شناختی جامعهی جهانی» است؛ یعنی چنین روحیهای بر روان جامعهی جهانی غالب و مسلط میشود گرچه در آن میان افرادی باشند که به آیههای الهی یقین داشته باشند.
این آیه با اجماع مفسرین در مقام پیشگوئی از یک حادثهی جهانی خطرناک است که پیش از پایان عمر بشر در زمین و پیش از قیامت رخ خواهد داد و در آیههای بعدی به یک مسألهی اخروی و محشری، پرداخته و آن عدّه از مردم را که به عنوان دانشمند قَدَر شناس و طبیعت شناس، بشر را به این زمینهی روانی مبتلا کردهاند، به طور خاص در محور سخن قرار داده و می فرماید:
{وَ يَوْمَ نَحْشُرُ مِنْ كُلِّ أُمَّةٍ فَوْجاً مِمَّنْ يُكَذِّبُ بِآياتِنا فَهُمْ يُوزَعُون- حَتَّى إِذا جاؤُ قالَ أَ كَذَّبْتُمْ بِآياتي وَ لَمْ تُحيطُوا بِها عِلْماً أَمَّا ذا كُنْتُمْ تَعْمَلُون- وَ وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَيْهِمْ بِما ظَلَمُوا فَهُمْ لا يَنْطِقُون- أَ لَمْ يَرَوْا أَنَّا جَعَلْنَا اللَّيْلَ لِيَسْكُنُوا فيهِ وَ النَّهارَ مُبْصِراً إِنَّ في ذلِكَ لَآياتٍ لِقَوْمٍ يُؤْمِنُون}؛
روزی محشور میکنیم از هر امّتی (جامعهای) یک گروه را از کسانی که آیات ما را تکذیب میکردند، و آنها را دسته دسته نگه میداریم؛ تا آن که (به پای حساب) میآیند، خدا به آنان میفرماید: شما آیات مرا تکذیب کردید در حالی که به آنها (آیات) احاطهی علمی نداشتید؟! آیا توجه داشتید که چه میکردید؟ و واقعیت یافت این سخن بر آنان که چه ظلمی مرتکب شدند. و آنان در آن حال توان نطق ندارند- آیا نمیدیدند که ما شب را قرار دادیم تا در آن آرامش یابند، و روز را روشنی بخش؟! در این امور نشانههای روشنی است برای کسانی که ایمان میآورند.
این آیهها آن عدّه از پیشروان علمی را در نظر دارد که در هر جامعهای با تکذیب آیات الهی مردم را به عدم یقین در آیات سوق میدادند.
ادامه در پست بعدی...
@tebbe_eslame