eitaa logo
سلامت ناب اسلامی
519 دنبال‌کننده
683 عکس
22 ویدیو
9 فایل
🔹مجموعه "سنا" با بیش از ۸ مرکز فعال در سراسرکشور با شعار #سلامت_ناب_اسلامی می کوشد تابر اساس مبانی #طب_اسلامی سلامت را برای شما به ارمغان آورد. لینک گروه پرسش و پاسخ طبی http://eitaa.com/joinchat/2190409739C19f46779fd
مشاهده در ایتا
دانلود
🌱🔶 [12] ✅✅رنگ ناخن 👈 سفارش به رنگ کردن ناخن شده است البته رنگ نباید مانع وضوء باشد. 🌺در روایت آمده است: 💎لَا يَجُوزُ لِلْمَرْأَةِ أَنْ تُعَطِّلَ نَفْسَهَا وَ لَوْ أَنْ تُعَلِّقَ فِي عُنُقِهَا خَيْطاً وَ لَا يَجُوزُ أَنْ تُرِيَ أَظَافِيرَهَا بَيْضَاءَ وَ لَوْ أَنْ تَمْسَحَهَا بِالْحِنَّاءِ مَسْحا. 💎 برای زن جائز نیست که خود را زیبا نکند، اگر چه نخی بر گردن آویزان کند و جائز نیست که ناخن های بیرنگ داشته باشد اگر چه ناخن ها را با حنا بمالد و رنگ کند. 👈بنابراین خانمی با هر رنگی می‌تواند دست خود را رنگ کند. بنابراین خانمی که ناخن های خود را رنگ کرده است به سفارش پیامبر(ص) عمل کرده است. 🔶این سنت ها باید احیاء بشود. زن ها باید خود را بپوشانند و حتی شاید صورت خود را باید بپوشاند ولی ناخن ها را باید رنگ کند. 🔶روشی برای رنگ کردن ناخن ها وجود دارد. حناء روی ناخن ها مالیده شود و با تر کردن دائم آن، از خشک شدن حناء جلوگیری کنند. چند مرتبه این کار را انجام دهند و در آخر رنگ بسیار زیبایی به ناخن ها می‌دهد. 📌حناء اگر خشک بشود، خاصیت رنگ دهی خود را از دست می‌دهد. 👌نکته مهم:رنگ کردن ناخن ها نقش در سلامتی دارد و تنها بحث از زیبایی نیست. مثلا حناء پوست دست را مقاوم می‌کند. افرادی که مشکلات پوستی مانند حساسیت پوستی دارند می‌توانند با استفاده از حناء بر طرف کنند. 👌حناء برای ناخن هم مفید است و سبب برطرف شدن حالت شکنندگی و تقویت ناخن می‌شود و حتی شاید فوائدی بیشتر داشته باشد مثلا روی بینایی شاید اثر مثبت داشته باشد زیرا در روایات آمده است که برای برطرف کردن ترک پا، روی ناف روغن ریخته شود. شاید روی مغز و روان زن نیز تاثیرات مثبت داشته باشد. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 🌺در روایت دیگر آمده است: 💎فَإِنْ لَمْ تَكُنْ مُخْتَضِبَةً فَلْتَمَسَّ مَوَاضِعَ الْحِنَّاءِ بِالْخَلُوق‌ 💎 اگر ناخن ها رنگ شده نیست پس مواضع حناء را با خلوق مس کند. 👈بنابراین حداقل برای دستان این است که با خلوق بمالد. 🔶خلوق عطری است که بیشتر آن زعفران است. بنابراین حداقل رنگ کردن، زعفران است. @tebbsabzevar
🌱🔶 [13] ✅✅حنا و نوره (درمان شاخص) داروی 🌺 در روایت آمده است: 💎شَكَا رَجُلٌ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع الْوَضَحَ وَ الْبَهَقَ فَقَالَ ادْخُلِ الْحَمَّامَ وَ اخْلِطْ الْحِنَّاءَ بِالنُّورَةِ وَ اطَّلِ بِهِمَا فَإِنَّكَ لَا تُعَانِي بَعْدَ ذَلِكَ شَيْئاً قَالَ الرَّجُلُ فَوَ اللَّهِ مَا فَعَلْتُهُ إِلَّا مَرَّةً وَاحِدَةً فَعَافَانِيَ اللَّهُ مِنْهُ وَ مَا عَادَ بَعْدَ ذَلِك‌ 💎 مردی به امام صادق(ع) از وضح و بهک شکایت کرد فرمود داخل حمام شو و حناء و نوره را با هم مخلوط کن و به بدن بمال زیرا بعد از آن اذیت نخواهی شد آن مرد می‌گوید این کار را یک بار انجام دادم و خداوند من را عافیت بخشید. 📌📌وضح و بهک نوعی سفید شدن پوست مانند برص و پیسی می باشد. 👈 اندازه حنا و نوره مساوی است. 👈به مدت یک ربع ساعت، روی موضع بماند @tebbsabzevar
بهترین دارو برای درمان زخم های معده و اثنی عشر ✍رسول اکرم (ص) می فرماید: اگر چیزی شفا هست در خوردن عسل است. عسل بی چون و چرا در به کار انداختن دستگاه گوارش بسیار نافع است و تأثیر سودمندی روی هضم غذا دارد و ملین مفیدی است. اگر مدام خورده شود باعث فعالیت طبیعی جهاز هاضمه می گردد به همین علت است که آن را از قدیم دوست معده نام نهاده اند. مشاهدات بالینی نشان داده اند در صورتی که عسل با سایر غذاها خورده شود باعث کاهش اسیدهای اضافی معده می گردد و همچنین مشخص شده است که اگر موقع عکسبرداری از معده از سولفات باریم و عسل استفاده شود یکی دو ساعت بیشتر از سولفات باریمی که به تنهایی مصرف شود در معده می ماند و تصویر عضو نیز روی فیلم واضح تر نمایان می گردد. 🍯 عسل به عنوان دارو برای درمان امراض معده مانند: زخم معده، ورم معده و روده مؤثر است. @tebbsabzevar
✍امیرالمؤمنین علیه السلام: شفاى دردهاى خود را از قرآن بجوييد و در سختیها و گرفتاری‌هايتان، از آن كمك بخواهيد؛ چرا كه در آن، درمان بزرگ‏ترين دردهاست و آن، درد كفر و نفاق و انحراف و گم‏راهى است... هر كس كه قرآن در روز قيامت، برايش شفاعت كند، شفاعت می‌شود و هر كس كه قرآن در روز قيامت، از او شكايت كند، محكوم می‌گردد 📚 از خطبه ۱۷۶ نهج البلاغه @tebbsabzevar
💠 در رسالۀ ذهبیه امام رضا ع آمده : «هر کس بخواهد لب هایش ترک نخورند ابرویش را با روغن سرش (یعنی روغنی که برای چرب کردن سر استفاده می شود همچون روغن زیتون و روغن بنفشه پایه زیتون) چرب کند. «وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ لَا يَشْتَكِيَ سُرَّتَهُ فَلْيَدْهُنْهَا إِذَا دَهَنَ‏ رَأْسَهُ‏ وَ مَنْ أَرَادَ أَنْ لَا تَشَقَّقَ شَفَتَاهُ وَ لَا يَخْرُجَ فِيهَا نَاسُورٌفَلْيَدْهُنْ حَاجِبَيْهِ من دهن رأسه.» طب الإمام الرضا عليه السلام (الرسالة الذهبية) / النص / 40، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏59 / 325 @tebbsabzevar
✍امام علی (علیه السلام) اللسان ينزح من القلب والقلب يقوم بالغذاء، فانظر فيما تغذي قلبك و جسمك از دل نيرو مى گيرد، و دل به برپاست. پس بنگر كه دل و جسمت را با چه تغذيه مى كنى، كه اگر غذا نباشد، خداوند، نه تسبيح گويى تو را مى پذيرد و نه سپاس گزارى ات را. 📚 تحف العقول، صفحه 175 @tebbsabzevar
🌱🔶 [14] ✅✅تقویت جنسی 🌺روایت دیگر می‌فرماید: 💎عَلَيْكُمْ بِسَيِّدِ الْخِضَابِ‌- فَإِنَّهُ يُطَيِّبُ الْبَشَرَةَ وَ يَزِيدُ فِي الْجِمَاع‌. 💎 بر شما باد سید رنگ ها زیرا پوست را خوشبو می‌کند و عمل همبستر شدن را زیاد می‌کند. @tebbsabzevar
🌱☘🍃رنگ کردن مو (خضاب) 🌺در روایت آمده است: 💎يَا عَلِيُّ دِرْهَمٌ‌ فِي‌ الْخِضَابِ‌ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ دِرْهَمٍ فِي غَيْرِهِ فِي سَبِيلِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ فِيهِ أَرْبَعَ عَشْرَةَ خَصْلَةً يَطْرُدُ الرِّيحَ مِنَ الْأُذُنَيْنِ وَ يَجْلُو الْبَصَرَ وَ يُلَيِّنُ الْخَيَاشِيمَ وَ يُطَيِّبُ النَّكْهَةَ وَ يَشُدُّ اللِّثَةَ وَ يَذْهَبُ بِالضَّنَى‌ وَ يُقِلُّ وَسْوَسَةَ الشَّيْطَانِ وَ تَفْرَحُ بِهِ الْمَلَائِكَةُ وَ يَسْتَبْشِرُ بِهِ الْمُؤْمِنُ- وَ يَغِيظُ بِهِ الْكَافِرَ وَ هُوَ زِينَةٌ وَ طِيبٌ وَ يَسْتَحِي مِنْهُ مُنْكَرٌ وَ نَكِيرٌ وَ هُوَ بَرَاءَةٌ لَهُ فِي قَبْرِهِ‌ 💎ای علی یک درهم برای رنگ کردن مو بهتر است از هزار درهمی که در راه خدا صرف شود و چهارده فائده دارد، وز وز و صدای دو گوش را درمان می‌کند و دیده را جلا می‌بخشد و سینوس ها را نرم می‌کند و دهان را خوشبو می‌کند و لثه را محکم می‌کند و بیماری را برطرف می‌کند و وسوسه شیطان را کم می‌کند و ملائکه خوشحال می‌شوند و مومن خوشحال می‌شود و کافر عصبانی می‌شود و زینت و عطر است و موجب ایمنی و امان در قبر است و منکر و نکیر از شخص خضاب شده حیاء می‌کنند. 1⃣✅ درمان وز وز و صدای دو گوش 2⃣✅ دیده را جلا می‌بخشد 3⃣✅نرم کننده سینوس ها 4⃣✅ خوشبو کننده دهان 5⃣✅ محکم کردن لثه 6⃣✅برطرف کردن بیماری 7⃣✅وسوسه شیطان را کم می‌کند 8⃣✅ملائکه خوشحال می‌شوند 9⃣✅مومن خوشحال می‌شود 0⃣1⃣✅ کافر عصبانی می‌شود 1⃣1⃣✅ زینت است 2⃣1⃣✅عطر است 3⃣1⃣✅موجب ایمنی و امان در قبر است 4⃣1⃣✅منکر و نکیر از شخص خضاب شده حیاء می‌کنند. @tebbsabzevar
💠 🔹 ۱. دستت را روی موضع زگیل عبور می دهی و این دعا را می خوانی: «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ بِسْمِ اللهِ وَ بِاللهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ صلى الله عليه وآله وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ، اللَّهُمَ‏ امْحُ‏ عَنِّي‏ مَا أَجِد»، دست راستت سه بار روی آن عبور می دهید و این دعا را می خوانید. صَالِحُ بْنُ مُحَمَّدٍ الْعَنْبَرِيُّ قَالَ: حَدَّثَنِي النَّضْرُ بْنُ سُوَيْدٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ عَوْنِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: تُمِرُّ يَدَكَ عَلَى مَوْضِعِ الثَّآلِيلِ ثُمَّ تقول‏ بسم الله الرحمن الرحيم‏ بسم الله و بالله محمد رسول الله ص و لا حول و لا قوة إلا بالله العلي العظيم اللهم امح عني ما أجد تمر يدك اليمنى و ترقي عليها ثلاث مرات . (طب الأئمة عليهم السلام / 60، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏92 / 98) 🔸 ۲. تکه نمک بگیر و روی زگیل بکش و سه مرتبه این آیات را بخوان: «لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلى‏ جَبَلٍ لَرَأَيْتَهُ خاشِعاً مُتَصَدِّعاً مِنْ خَشْيَةِ اللهِ وَ تِلْكَ الْأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنَّاسِ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُونَ هُوَ اللهُ الَّذِي لا إِلهَ إِلَّا هُوَ عالِمُ الْغَيْبِ وَ الشَّهادَةِ هُوَ الرَّحْمنُ الرَّحِيمُ هُوَ اللهُ الَّذِي لا إِلهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحانَ اللهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ هُوَ اللهُ الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْماءُ الْحُسْنى‏ يُسَبِّحُ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ هُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيم» و آن نمک را در تنور بیافکن و با شتاب برگردد با خواست خدا بر طرف خواهد شد. يَأْخُذُ صَاحِبُهُ قِطْعَةَ مِلْحٍ وَ يَمْسَحُ بِهَا الثُّؤْلُولَ وَ يَقْرَأُ عَلَيْهِ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلى‏ جَبَلٍ إِلَى آخِرِ السُّورَةِ وَ يَطْرَحُهَا فِي تَنُّورٍ وَ يَنْصَرِفُ سَرِيعاً يَذْهَبُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. (مكارم الأخلاق / 385، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏92 / 98) 🔹 ۳. برای هر زگیلی ۷ دانه جو بگیر وبر هر دانه هفت مرتبه «إِذَا وَقَعَتِ الْوَاقِعَةُ * لَيْسَ لِوَقْعَتِهَا كَاذِبَةٌ * خَافِضَةٌ رَافِعَةٌ * إِذَا رُجَّتِ الْأَرْضُ رَجّاً * وَ بُسَّتِ الْجِبَالُ بَسّاً * فَكَانَتْ هَبَاءً مُنْبَثّاً» سپس می گویید: «وَيَسْئَلُونَكَ عَنِ الْجِبالِ فَقُلْ يَنْسِفُها رَبِّي نَسْفاً * فَيَذَرُها قاعاً صَفْصَفاً * لا تَرَى‏ فِيهَا عِوَجاً وَلا أَمْتاً» سپس یک دانه جو بگیر و آن را روی زگیل بکش آن گاه آن را در پارچه تازه ای بگذار و بر آن پارچه سنگی ببند و آن را در آغلی بیفکن شایسته است که در محاق ماه درمان شود. سعدويه بن عبد الله قال: حدثنا علي بن النعمان عن أبي الحسن الرضا ع عن آبائه ع قال: قلت له جعلت فداك إن لي ابنا مرجوا و لا يكمنه [يمكنه‏] أن يخالط الناس من كثرة الثئاليل التي به فأسألك يا ابن رسول الله أن تعلمني شيئا ينتفع به فقال خذ لكل ثالول سبع شعيرات و اقرأ على كل شعيرة سبع مرات إذا وقعت الواقعة إلى قوله فكانت هباء منبثا و يسئلونك عن الجبال فقل ينسفها ربي نسفا فيذرها قاعا صفصفا لا ترى فيها عوجا و لا أمتا ثم خذ شعيرة فامسح بها على الثؤلول ثم صرها في خرقة جديدة و اربط على الخرقة حجرا و ألقها في كنيف قال ففعلت فنظرت إليه و الله يوم السابع و الثامن و هي مثل راحتي و أصفى . (طب الأئمة عليهم السلام / 109، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏92 / 98) 🔹 ۴. بر سه دانه جو این آیه را بخوان: «وَمَثَلُ‏ كَلِمَةٍ خَبِيثَةٍ كَشَجَرَةٍ خَبِيثَةٍ اجْتُثَّتْ مِنْ فَوْقِ الْأَرْضِ ما لَها مِنْ قَرار» و آن را بر زگیل می چرخانند و در جای نمناک در محاق ماه دفن می کنند و چون دانه های جو پوسیده شود زگیل از میان می رود. يقرأ على ثلاث شعيرات و مثل كلمة خبيثة كشجرة خبيثة اجتثت من فوق الأرض ما لها من قرار و يديرها على الثؤلول ثم يدفنها في موضع ندي في محاق الشهر فإذا عفنت الشعيرات تمايل الثؤلول . (مكارم الأخلاق / 385، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏92 / 98) @tebbsabzevar
💠 درمان خانگی عمومی برای ، ، ، 🔹 ۱. غسل شب اول ماه رمضان أَقُولُ وَ مِنْ ذَلِكَ الْكِتَابِ الْمُشَارِ إِلَيْهِ: عَنِ الصَّادِقِ ص مَنْ أَحَبَّ أَنْ لَا تَكُونَ بِهِ الْحِكَّةُ فَلْيَغْتَسِلْ أَوَّلَ لَيْلَةٍ مِنْ شَهْرِ رَمَضَانَ فَإِنَّهُ مَنِ اغْتَسَلَ أَوَّلَ لَيْلَةٍ مِنْهُ لَا يُصِيبُهُ حِكَّةٌ إِلَى شَهْرِ رَمَضَانٍ الْقَابِلِ [قابل‏] . (إقبال الأعمال (ط - القديمة) / ج‏1 / 14، وسائل الشيعة / ج‏3 / 325) 🔸 ۲. آشامیدن آب باران وَ أَخْبَرَنَا الْوَالِدُ أَبُو الْفُتُوحِ رَحِمَهُ اللَّهُ حَدَّثَنَا أَبُو بَكْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ الْخَشَّانِيُّ الْبَلْخِيُّ حَدَّثَنَا أَبُو نَصْرٍ مُحَمَّدُ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ الْبَابُ حَرِيزِيُّ أَخْبَرَنَا أَبُو نَصْرٍ عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عَبَّاسٍ الْمُذَكِّرُ الْبَلْخِيُّ حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ أُحَيْدٍ حَدَّثَنَا عِيسَى بْنُ هَارُونَ مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عُمَرَ قَالَ حَدَّثَنَا نَافِعٌ عَنْ عُمَرَ قَالَ: كُنَّا جُلُوساً إِذْ دَخَلَ عَلَيْنَا رَسُولُ اللَّهِ ص فَسَلَّمَ عَلَيْنَا فَرَدَدْنَا عَلَيْهِ السَّلَامَ فَقَالَ أَ لَا أُعَلِّمُكُمْ دُعَاءً عَلَّمَنِي جَبْرَئِيلُ ص حَيْثُ لَا أَحْتَاجُ إِلَى دَوَاءِ الْأَطِبَّاءِ قَالَ عَلِيٌّ وَ سَلْمَانُ وَ غَيْرُهُمْ رَحْمَةُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ وَ مَا ذَاكَ الدَّوَاءُ فَقَالَ النَّبِيُّ لِعَلِيٍّ تَأْخُذُ مِنْ مَاءِ الْمَطَرِ بِنَيْسَانَ وَ تَقْرَأُ عَلَيْهِ فَاتِحَةَ الْكِتَابِ سَبْعِينَ مَرَّةً وَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ سَبْعِينَ مَرَّةً وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ سَبْعِينَ مَرَّةً وَ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ سَبْعِينَ مَرَّةً وَ قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ سَبْعِينَ مَرَّةً وَ قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ سَبْعِينَ مَرَّةً وَ تَشْرَبُ مِنْ ذَلِكَ الْمَاءِ غُدْوَةً وَ عَشِيَّةً سَبْعَةَ أَيَّامٍ مُتَوَالِيَاتٍ قَالَ النَّبِيُّ ص وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ نَبِيّاً أَنَّ جَبْرَئِيلَ ع قَالَ إِنَّ اللَّهَ يَرْفَعُ عَنِ الَّذِي يَشْرَبُ مِنْ هَذَا الْمَاءِ كُلَّ دَاءٍ فِي جَسَدِهِ وَ يُعَافِيهِ وَ يُخْرِجُ مِنْ عُرُوقِهِ وَ جَسَدِهِ وَ عَظْمِهِ وَ جَمِيعِ أَعْضَائِهِ وَ يَمْحُو ذَلِكَ مِنَ اللَّوْحِ الْمَحْفُوظ ... َ لَا يُصِيبُهُ‏ النَّاسُورُ وَ لَا يُصِيبُهُ‏ الْحِكَّةُ ... (مهج الدعوات و منهج العبادات، ص: 356، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏63 / 477) 🔸 ۳. فصد کردن وَ رُوِيَ أَنَّ رَجُلًا شَكَا إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع الْحِكَّةَ فَقَالَ لَهُ شَرِبْتَ الدَّوَاءَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ فَصَدْتَ الْعِرْقَ فَقَالَ نَعَمْ فَلَمْ أَنْتَفِعْ بِهِ فَقَالَ احْتَجِمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فِي الرِّجْلَيْنِ جَمِيعاً فِيمَا بَيْنَ الْعُرْقُوبِ وَ الْكَعْبِ فَفَعَلَ فَذَهَبَ عَنْهُ . (مكارم الأخلاق / 77، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏59 / 128 ) 🔹 ۴. سه مرتبه حجامت (ما بین عرقوب عصب پشت پا و کعب) در هر دو پا وَ رُوِيَ أَنَّ رَجُلًا شَكَا إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع الْحِكَّةَ فَقَالَ لَهُ شَرِبْتَ الدَّوَاءَ فَقَالَ نَعَمْ فَقَالَ فَصَدْتَ الْعِرْقَ فَقَالَ نَعَمْ فَلَمْ أَنْتَفِعْ بِهِ فَقَالَ احْتَجِمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فِي الرِّجْلَيْنِ جَمِيعاً فِيمَا بَيْنَ الْعُرْقُوبِ وَ الْكَعْبِ فَفَعَلَ فَذَهَبَ عَنْهُ. (مكارم الأخلاق / 77، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏59 / 128) 🔸 5- حجامت یک پاشنه پا وَ رُوِيَ عَنِ الصَّادِقِ ع أَنَّهُ شَكَا إِلَيْهِ رَجُلٌ الْحِكَّةَ فَقَالَ احْتَجِمْ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ فِي الرِّجْلَيْنِ جَمِيعاً فِيمَا بَيْنَ الْعُرْقُوبِ وَ الْكَعْبِ فَفَعَلَ الرَّجُلُ ذَلِكَ فَذَهَبَ عَنْهُ وَ شَكَا إِلَيْهِ آخَرُ فَقَالَ احْتَجِمْ فِي أَحَدِ عَقِبَيْكَ أَوْ مِنَ الرِّجْلَيْنِ جَمِيعاً ثَلَاثَ مَرَّاتٍ تَبْرَأُ إِنْ شَاءَ اللَّهُ. (مكارم الأخلاق / 77، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏59 / 127 ) 🔹 6- استفاده از مواد صاف کننده خون و درمان کننده غلبه و هیجان خون (برگ چغندر، کاهو، کاسنی، انار شیرین، آلو(آلو بخارا)، عناب، ترنجبین، اگر غلبه سوداء ندارد سویق عدس) عَبْدُ اللَّهِ بْنُ عُبَيْدَةَ قَالَ: حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عِيسَى عَنْ مُيَسِّرٍ عَنِ ابْنِ سِنَانٍ قَالَ: قَالَ الصَّادِقُ ع‏: إِنَّ لِلدَّمِ وَ هَيَجَانِهِ ثَلَاثَ عَلَامَاتٍ النُّشْرَةُ فِي الْجَسَدِ وَ الْحِكَّةُ وَ دَبِيبُ الدَّوَابِّ. (طب الأئمة عليهم السلام / 55، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏59 / 101) @tebbsabzevar
🔹🔸🔹 💠 درمان خانگی 🔹 کلَف یعنی لکه های سیاه صورت، یا تیره و سیاه شدن صورت به طور کلی 🔸 ۱. خواندن سوره حمد هنگام عطسه الشَّهِيدُ فِي مَجْمُوعَتِهِ، عَنْ مَنَافِعِ الْقُرْآنِ الْمَنْسُوبَةِ إِلَى الصَّادِقِ ع: الْحَمْدُ مَنْ قَرَأَهَا إِذَا عَطَسَ مَرَّةً وَ مَسَحَ بِهَا وَجْهَهُ أَمِنَ مِنَ الرَّمَدِ وَ الصُّدَاعِ وَ الْبَيَاضِ فِي الْعَيْنِ وَ الْجَرَبِ وَ الْكَلَفِ وَ الرُّعَافِ . (مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل / ج‏8 / 388) 🔹 ۲. دور تا دور لکه ها خط بکشند و داخلش بنویسند: «بوتا بوتا برتاتا ادعني أصواتا وَ هِيَ‏ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ‏ صُنْعَ اللهِ الَّذِي أَتْقَنَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ إِنَّهُ خَبِيرٌ بِما تَفْعَلُون» تَخُطُّ عَلَيْهِ خَطّاً مُدَوَّراً ثُمَّ تَكْتُبُ فِي وَسَطِهِ بوتا بوتا برتاتا ادعني أصواتا وَ هِيَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ صُنْعَ اللَّهِ الَّذِي أَتْقَنَ كُلَّ شَيْ‏ءٍ إِنَّهُ خَبِيرٌ بِما تَفْعَلُونَ . (مكارم الأخلاق / 411، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏92 / 81) 🔸 ۳. روی موضع بنویسند: «هريقة مريقة حتى يجب الطريقة» يَكْتُبُ عَلَيْهِ بُكْرَةً بِالرِّيقِ قَبْلَ أَنْ يَأْكُلَ شَيْئاً أَوْ يَشْرَبَ هريقة مريقة حتى يجب الطريقة . (مكارم الأخلاق / 411، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏92 / 81 ) 🔹 ۴. استفاده از روغن بنفشه 🔸 5- صبح زود نوشته شود يَكْتُبُ بُكْرَةً قهر يد قهر أبتد كسرهن كروهن سالاخسك باد بِحَقِّ الْمَلِكِ الْقُدُّوسِ. (مكارم الأخلاق / 411 ) 🔹 6- مداومت نکردن بر خوردن تخم مرغ وَ مُدَاوَمَةُ أَكْلِ الْبَيْضِ يَعْرِضُ مِنْهُ الْكَلَفُ فِي الْوَجْهِ (بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏59 / 321) @tebbsabzevar
🔰 توصیه های طب اسلامی در آداب زناشویی 👈 راهکارهای مفید اسلام درمورد مسائل زناشویی 🗓 جمعه ۷ آذرماه ⏰ ساعت ۱۰ صبح 🔻ثبت نام کنید http://rahetamaddon.ir/1399/09/02/4559/ 🔻کسب اطلاعات بیشتر @shahid_hajamini ▫️دوره به صورت آنلاین می‌شود. @maktab_eslami
🔴 ✍امام صادق عليه السلام:اِختِنوا أَولادَكُم لِسَبعَةِ أَيّامٍ ؛ فَإِنَّه أَطهَرُ و أَسرعُ لِنَباتِ اللَّحمِ، وإِنَّ الأَرضَ لَتَكرَهُ بَولَ الأَغلَفِ. روز هفتم [ تولّد ]، فرزندانتان را ختنه كنيد؛ چرا كه مايه پاكيزگى بيشتر و رويش زودتر گوشت است و زمين، بول ختنه نشده را ناپسند مى دارد. 📚 الكافی، ج ۶، ص ۳۴ @tebbsabzevar
✅ توصیه به ! ✍توصیه به ترک شام قطعا از خائنانه ترین و بدترین توصیه ها در طب جدید است. توصیه ها به خوردن شام و خصوصا ترک نکردن آن در طب اسلامی به قدری زیاد است که می توان شام را مهمترین وعده غذایی و حتی یکی از ارکان سلامتی در طب اسلامی دانست. روایات این مساله خود گویای اهمیت مطلب است: امام صادق علیه السلام: هر کس یک شب شام نخورد، رگى در بدنش مى میرد و دیگر هرگز زنده نمى شود. 📚 مکارم الأخلاق، ج ۱، ص ۴۲۴ پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: هر کس شب شنبه و یکشنبه، پشت سر هم، شام نخورد، از وجود او چیزى مى رود که تا چهل روز باز نمى گردد. ( جبران نمى شود. ) 📚 مکارم الأخلاق، ج ۱، ص ۴۲۴ 💢 امام صادق علیه السلام:هر که خوردن شام را ترک کند، مقدارى از نیرویش کم مى شود و دیگر به او باز نمى گردد. 📚 محاسن، ج ۲، ص ۱۹۸ @tebbsabzevar
🏵 و بیماری‌های [1] 👈تعابیر مختلفی درباره به و اثرات آن بر قلب آمده که در این بخش آن‌ها را بررسی می‌کنیم.  1⃣ به قلب را کامل می‌کند . 🌺در روایت آمده:  💎«يا زبير كل السفرجل، فان فيه ثلاث خصال، قال: وما هن يا رسول الله؟ قال: يجم الفؤاد، ويسخى البخيل، ويشجع الجبان.» 💎 «پیامبر (ص) به زبیر فرمودند ای زبیر به بخور زیرا سه فایده دارد، زبیر پرسید ای رسول خدا این فواید چیست؟ پیامبر (ص) فرمودند قلب را کامل می‌کند و آدم خسیس را بخشنده می‌کند و آدم ترسو را شجاع می‌کند.» @tebbsabzevar
🏵 و بیماری های [2] 2⃣به قلب را تیز می‌کند 🌺امام علی (ع) می‌فرمایند:  💎«أكل السفرجل قوة القلب الضعيف، ويطيب المعدة، ويذكى الفؤاد، ويشجع الجبان.» 💎«خوردن به تقویت‌کننده قلب ضعیف است و معده را پاک و سالم می‌کند و قلب را تیز می‌کند و آدم ترسو را شجاع می‌کند.» @tebbsabzevar
💠 (قسمت اول) 🔹 ۱. شستن سر با گل ختمی عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: غَسْلُ الرَّأْسِ بِالْخِطْمِيِّ فِي كُلِّ جُمُعَةٍ أَمَانٌ مِنَ الْبَرَصِ وَ الْجُنُونِ . (الكافي (ط - الإسلامية) / ج‏3 / 418، وسائل الشيعة / ج‏7 / 354 ) 🔸 ۲. خوردن بادمجان آب پز وَ قَالَ الصَّادِقُ ع عَلَيْكُمْ بِالْبَاذَنْجَانِ الْبُورَانِيِّ فَهُوَ شِفَاءٌ يُؤْمِنُ مِنَ الْبَرَصِ (مكارم الأخلاق / 183، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏63 / 223) 🔹 ۳. گرفتن ناخن در روز پنجشنبه وَ فِي رِوَايَةٍ فِي الْفِرْدَوْسِ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ أَرَادَ أَنْ يَأْمَنَ الْفَقْرَ وَ شِكَايَةَ الْعَيْنِ وَ الْبَرَصِ وَ الْجُنُونِ فَلْيُقَلِّمْ أَظْفَارَهُ يَوْمَ الْخَمِيسِ بَعْدَ الْعَصْرِ وَ لْيَبْدَأْ بِخِنْصِرِهِ مِنَ الْيَسَارِ. (مكارم الأخلاق / 66، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏73 / 123) 🔸 ۴. پختن گوشت گاو با برگ چغندر عنه عن علي بن الحسن التيمي عن سليمان بن عباد عن عيسى بن أبي الورد عن محمد بن قيس عن أبي جعفر ع أن بني إسرائيل شكوا إلى موسى ع ما يلقون من البياض فشكا ذلك إلى الله سبحانه و تعالى فأوحى الله إليه أن مرهم بأكل لحم البقر بالسلق. (الكافي (ط - الإسلامية) / ج‏6 / 369، وسائل الشيعة / ج‏25 / 199) 🔹 ۵. خوردن و مالیدن محلول تربت امام حسین ع با آب باران شَكَا رَجُلٌ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع الْبَرَصَ فَأَمَرَ أَنْ يَأْخُذَ طِينَ قَبْرِ الْحُسَيْنِ ع بِمَاءِ السَّمَاءِ فَفَعَلَ ذَلِكَ فَبَرَأَ. (مكارم الأخلاق / 384، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏92 / 80) 🔸 ۶. خورشت گوشت گاو و عن أبي الحسن الأول ع: من أكل مرقا بلحم بقر أذهب الله تعالى عنه البرص و الجذام . (طب الأئمة عليهم السلام / 104، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏59 / 212) @tebbsabzevar
💠 (قسمت دوم) 🔹 ۷. خوردن سویق خشک عَنْهُ عَنْ أَبِي يُوسُفَ عَنْ يَحْيَى بْنِ الْمُبَارَكِ عَنْ أَبِي الصَّبَّاحِ الْكِنَانِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: السَّوِيقُ الْجَافُّ يَذْهَبُ بِالْبَيَاضِ. (الكافي (ط - الإسلامية) / ج‏6 / 306، وسائل الشيعة / ج‏25 / 18 ) 🔸 ۸. وضو بگیرد و دو رکعت نماز بخواند و بگوید : «يَا اللهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا سَمِيعُ وَ يَا سَامِعَ الدَّعَوَاتِ يَا مُعْطِيَ الْخَيْرَاتِ أَعْطِنِي خَيْرَ الدُّنْيَا وَ خَيْرَ الْآخِرَةِ وَ قِنِي شَرَّ الدُّنْيَا وَ شَرَّ الْآخِرَةِ وَ أَذْهِبْ عَنِّي مَا أَجِدُ فَقَدْ غَاظَنِي‏ الْأَمْرُ وَ أَحْزَنَنِي» عَبْدُ الْعَزِيزِ بْنُ عَبْدِ الْجَبَّارِ قَالَ: حَدَّثَنَا دَاوُدُ بْنُ عَبْدِ الرَّحْمَنِ عَنْ يُونُسَ قَالَ: أَصَابَنِي بَيَاضٌ بَيْنَ عَيْنَيَّ فَدَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع وَ شَكَوْتُ ذَلِكَ إِلَيْهِ فَقَالَ تَطَهَّرْ وَ صَلِّ رَكْعَتَيْنِ وَ قُلْ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ يَا رَحِيمُ يَا سَمِيعُ وَ يَا سَامِعَ الدَّعَوَاتِ يَا مُعْطِيَ الْخَيْرَاتِ أَعْطِنِي خَيْرَ الدُّنْيَا وَ خَيْرَ الْآخِرَةِ وَ قِنِي شَرَّ الدُّنْيَا وَ شَرَّ الْآخِرَةِ وَ أَذْهِبْ عَنِّي مَا أَجِدُ فَقَدْ غَاظَنِي الْأَمْرُ وَ أَحْزَنَنِي قَالَ يُونُسُ فَفَعَلْتُ مَا أَمَرَنِي بِهِ فَأَذْهَبَ اللَّهُ عَنِّي ذَلِكَ وَ لَهُ الْحَمْدُ وَ عَنْهُ ص أَنَّهُ قَالَ: ضَعْ يَدَكَ عَلَيْهِ وَ قُلْ يَا مُنْزِلَ الشِّفَاءِ وَ مُذْهِبَ الدَّاءِ أَنْزِلْ عَلَى مَا بِي مِنْ دَاءٍ شِفَاءً . (طب الأئمة عليهم السلام / 102، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏92 / 78) 🔹 ۹. نوشتن سوره یس با عسل و نوشیدن آب آن وَ رَوَى بَعْضُ أَصْحَابِنَا قَالَ: كَانَ قَدْ ظَهَرَ بِي شَيْ‏ءٌ مِنَ الْبَيَاضِ فَأَمَرَنِي أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع أَنْ أَكْتُبَ يس بِالْعَسَلِ فِي جَامٍ وَ أَغْسِلَهُ وَ أَشْرَبَهُ فَفَعَلْتُ فَذَهَبَ عَنِّي. (مكارم الأخلاق / 384، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏92 / 80) 🔸 10. مویز را بخیسانید و آب آن را بخورید. وَ شَكَا إِلَيْهِ يُونُسُ بْنُ عَمَّارٍ بَيَاضاً ظَهَرَ بِهِ فَأَمَرَهُ ع أَنْ يَنْقَعَ الزَّبِيبَ وَ يَشْرَبَهُ فَفَعَلَ فَذَهَبَ عَنْهُ. (مكارم الأخلاق / 384) 🔹 11. حنا و نوره طبیعی را مخلوط کنید و بمالید. عَبْدُ اللَّهِ وَ الْحُسَيْنُ ابْنَا بِسْطَامَ قَالا حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ خَلَفٍ قَالَ: حَدَّثَنَا مُحَمَّدٌ الْوَشَّاءُ قَالَ: حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ سِنَانٍ قَالَ: شَكَا رَجُلٌ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع الْوَضَحَ وَ الْبَهَقَ فَقَالَ ادْخُلِ الْحَمَّامَ وَ اخْلِطْ الْحِنَّاءَ بِالنُّورَةِ وَ اطَّلِ بِهِمَا فَإِنَّكَ لَا تُعَانِي بَعْدَ ذَلِكَ شَيْئاً قَالَ الرَّجُلُ فَوَ اللَّهِ مَا فَعَلْتُهُ إِلَّا مَرَّةً وَاحِدَةً فَعَافَانِيَ اللَّهُ مِنْهُ وَ مَا عَادَ بَعْدَ ذَلِكَ . (طب الأئمة عليهم السلام / 71، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏59 / 211) 🔸12. قرائت دعای شریف زیر: «اللَّهُمَّ إِنَّكَ تُبْرِئُ‏ الْأَكْمَهَ‏ وَ الْأَبْرَصَ وَ تُحْيِي الْعِظَامَ وَ هِيَ رَمِيمٌ أَلْبِسْهَا عَفْوَكَ وَ عَافِيَتَكَ مَا تَرَى أَثَرَ إِجَابَةِ دُعَائِي‏» إبراهيم الأحمري، عن محمد بن أبي عمير، عن سدير الصيرفي، قال: جاءت امرأة إلى أبي عبد الله (عليه السلام) فقالت له: جعلت فداك، إني و أبي و أهل بيتي نتولاكم. فقال لها: صدقت، فما الذي تريدين قالت له المرأة: جعلت فداك يا ابن‏ رسول الله، أصابني‏ وضح‏ في عضدي‏، فادع الله أن يذهب به عني. قال أبو عبد الله:اللهم إنك تبرئ الأكمه و الأبرص، و تحيي العظام و هي رميم، ألبسها من عفوك و عافيتك ما ترى أثر إجابة دعائي. فقالت المرأة: و الله لقد قمت و ما بي منه قليل و لا كثير (الأمالي (للطوسي) / النص / 407، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏47 / 65) 🔹 13-شروع و پایان غذا با نمک دریا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص لِعَلِيٍّ ع يَا عَلِيُّ افْتَتِحْ طَعَامَكَ بِالْمِلْحِ وَ اخْتِمْ بِالْمِلْحِ فَإِنَّ مَنِ افْتَتَحَ طَعَامَهُ بِالْمِلْحِ وَ خَتَمَ بِالْمِلْحِ عُوفِيَ مِنِ اثْنَيْنِ وَ سَبْعِينَ نَوْعاً مِنْ أَنْوَاعِ الْبَلَاءِ مِنْهُ الْجُذَامُ وَ الْجُنُونُ وَ الْبَرَصُ. (الكافي (ط - الإسلامية) / ج‏6 / 326، وسائل الشيعة / ج‏24 / 403) @tebbsabzevar
💠 🔹 ۱. غسل کردن قبل از نماز در روز سه مرتبه علي بن إبراهيم عن أبيه عن عبد الله بن المغيرة عن عبد الله بن سنان عن أبي عبد الله ع قال: المستحاضة تغتسل عند صلاة الظهر فتصلي الظهر و العصر ثم تغتسل عند المغرب فتصلي المغرب و العشاء ثم تغتسل عند الصبح فتصلي الفجر و لا بأس أن يأتيها بعلها إذا شاء إلا أيام حيضها فيعتزلها بعلها قال و قال لم تفعله امرأة قط احتسابا إلا عوفيت من ذلك. (الكافي (ط - الإسلامية) / ج‏3 / 90، الفصول المهمة في أصول الأئمة (تكملة الوسائل) / ج‏3 / 247) 🔸 ۲. یک کف سماق و یک کف تخم گشنیز را شب تا صبح زیر آسمان بخیسانید و صبح بجوشانید و میل کنید. المسعودي قال: حدثنا الحسن بن خالد قال: كتبت امرأة إلى الرضا ع تشكو إليه دوام الدم بها فكتب إليها تأخذين إن شاء الله كفا من كزبرة و مثله سماقا فأنقعيه ليلة تحت النجوم ثم اغليه بالنار في خزفة فاشربي منه قدر سكرجة يقطع عنك الدم إلا في أوان الحيض. (طب الأئمة عليهم السلام / 64، الفصول المهمة في أصول الأئمة (تكملة الوسائل) / ج‏3 / 167) 🔹 ۳. مصرف سویق عدس و عنه عن محمد بن عيسى عن علي بن مهزيار قال: إن جارية لنا أصابها الحيض و كان لا ينقطع عنها حتى أشرفت على الموت فأمر أبو جعفر ع أن تسقى سويق العدس فسقيت فانقطع عنها و عوفيت. (الكافي (ط - الإسلامية) / ج‏6 / 307، وسائل الشيعة / ج‏25 / 21) @tebbsabzevar
💠 🔸 ۱. حنا به سر مالیدن عنه عن علي بن سليمان بن رشيد عن مالك بن أشيم عن إسماعيل بن بزيع قال: قلت لأبي الحسن ع إن لي فتاة قد ارتفعت علتها فقال اخضب رأسها بالحناء فإن الحيض سيعود إليها قال ففعلت ذلك فعاد إليها الحيض. (الكافي (ط - الإسلامية) / ج‏6 / 484، وسائل الشيعة / ج‏2 / 355) 🔹 ۲. حجامت ساق پا التي توضع على الساقين قد ينقص من الامتلاء في الكلى و المثانة و الأرحام و يدر الطمث غير أنها (طب الإمام الرضا عليه السلام (الرسالة الذهبية)، النص، ص: 56، بحار الأنوار (ط - بيروت) / ج‏59 / 319) 🔸 ۳. پختن گوشت گوسفند با شیر گاو عدة من أصحابنا عن أحمد بن أبي عبد الله عن محمد بن عيسى عن عبيد الله بن عبد الله الدهقان عن درست عن عبد الله بن سنان عن أبي عبد الله ع قال: شكا نبي من الأنبياء إلى الله عز و جل الضعف فقيل له اطبخ اللحم باللبن فإنهما يشدان الجسم قال فقلت هي المضيرة قال لا و لكن اللحم باللبن الحليب. (الكافي (ط - الإسلامية) / ج‏6 / 316، وسائل الشيعة / ج‏25 / 59) @tebbsabzevar
🏵 و بیماری‌های [4] 4⃣به قلب را جلا می‌دهد 🌺پیامبر (ص) می‌فرمایند: 💎 «كلوا السفرجل ، فإنه يجلو الفؤاد.» 💎 «به بخورید زیرا قلب را جلا می‌دهد.» 👈اگر جلا به معنی روشنایی و نورانیت باشد به قلب باطنی برمی‌گردد ولی اگر مراد از جلا، بهتر کار کردن باشد آنگاه به قلب تپنده در بدن برمی‌گردد. 🌺در ادامه روایت آمده:  💎«وما بعث نبيا إلا أطعمه من سفرجل الجنة فيزيد فيه قوة أربعين رجلا.» 💎 «خداوند هیچ پیامبری را مبعوث ننمود مگر اینکه به او از به بهشتی دادند، این سبب می‌شود که قوت او برابر نیروی چهل مرد شود.» 👈 در این روایت معلوم است که مراد تقویت بدن است نه باطن و روح. @tebbsabzevar  
🏵 و بیماری‌های [5] 5⃣به برای قلب حیات است 🌺امام علی (ع) می‌فرمایند: 💎 «السفرجل قوة القلب وحياة الفؤاد ويشجع الجبان.» 💎 «به تقویت‌کننده قلب است و حیات است برای قلب و آدم ترسو را شجاع می‌کند.»  👈✅✅از مجموع این روایات می‌توان دریافت که به برای قلب و بیماری‌های قلب مفید است و این موضوع تواتر معنوی دارد. @tebbsabzevar
(قسمت اول) 🌺خداوند در قرآن می فرماید : 💎﴿وَ خُلِقَ الْإِنْسانُ ضَعيفا﴾ 💎 انسان ضعیف خلق شده است. 🔷واقعا انسان موجود ضعیفی است. تعداد بیماری هایی که انسان می‌تواند مبتلا شود شاید نزدیک 5000 بیماری باشد. علل مرگ انسان بسیار زیاد است. لقمه یا آبی که انسان می‌خورد می‌تواند موجب مرگ او بشود. 🔷در مدت زمان طولانی پول جمع می‌کند و با آن خانه یا ماشین می‌خرد و به وسیله همان از بین می‌رود. 🔷در بدن انسان میلیاردها سلول وجود دارد که هر لحظه امکان دارد یکی از این سلول ها تبدیل به سلول سرطانی بشود. 🔷خونی که مایع حیات انسان است اگر لخته بشود سبب مرگ می‌شود یا اگر رگ پاره بشود سبب سکته مغزی می‌شود. 🔷از طرف دیگر چشم زخم و از طرف دیگر دشمن هایی از جن و شیطان وجود دارد. چون شیطان دائما در سدد این است که انسان را بکشد. 🔷 انسان های دیگر شاید موجب مرگ انسانی دیگر بشوند یا اینکه حتی فرزندان او موجب مرگ انسان می‌شوند: 💎﴿ إِنَّ مِنْ أَزْواجِكُمْ وَ أَوْلادِكُمْ عَدُوًّا لَكُمْ﴾ 💎 همانا از ازواج و اولاد شما برای شما دشمن وجود دارد. 👈بنابراین انسان یک موجود ضعیفی است که در مقابل امواج بلاها است. ❓ چه باید کرد؟ @tebbsabzevar
(قسمت دوم) ✅تنها سپری که در برابر این همه بلا وجود دارد دعا است: 💎لا يدفع‌ البلاء إلّا الدّعاء 💎 چیزی غیر از دعا بلا را دفع نمی‌کند. 🌺🌺🌺🌺🌺 💎فَإِنَّهُ يَرُدُّ الْقَضَاءَ وَ قَدْ أُبْرِمَ‌ إِبْرَاما 💎همانا دعا قضا را بر می‌گرداند حتی اگر حتمی شده باشد. 👈بنابراین بهترین و قوی ترین وسیله انسان در برابر بلاها همین دعا است. 🔷ما هم اعتقادمان این است که دعا، درمان و دارو است. قبلا فقط مومنین این عقیده را داشته اند اما امروز کل دنیا این اعتقاد را دارند که یکی از راه های درمان دعا است. 🔷کنگره آمریکا لیست بهترین درمان ها را نوشته اند که یکی از آن ها دعا است. ✅«دعا درمانی» جزو مهمترین و بهترین درمان ها است. 🌱🌱🌱🌱🌱  🌺 پیامبر (ص) می فرمایند : 💎لِكُلِ‌ دَاءٍ دَوَاء 💎 برای هر بیماری درمان است.👇 🌺امام رضا(ع) در تفسیر این حدیث پیامبر(ص) می‌فرماید: 💎سَأَلْتُهُ عَنْ ذَلِكَ فَقَالَ لِكُلِّ دَاءٍ دُعَاءٌ 💎 از جمله پیامبر سوال شد امام رضا فرمود برای هر بیماری دعائی است. 👈👈به جای کلمه «دواء» لفظ «دعا» آمده است بنابراین دعا هم دواء است. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 ❓سوال: دعا نکنیم چه؟ @tebbsabzevar
🔰 توصیه آیت الله جاودان : تا میتوانید برای سلامتی حاج آقای مصباح قربانی کنید 👈 سنت حسنه جهت سلامتی حضرت آیت الله (حفظه الله) و خدمت گزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ▪️جهت شرکت در این سنت حسنه نذورات خود را به شماره کارت زیر واریز نمایید 6273811131402320 بنام محمد اسماعیل زاده @maktab_eslami