eitaa logo
شفاخانه طب تمدن اسلامی استاد نادری 🇵🇸 قم شیراز بوشهر کازرون خشت قایمیه نورآباد
1.9هزار دنبال‌کننده
10.6هزار عکس
5.5هزار ویدیو
57 فایل
ارتباط با استاد نادری @darentezaryar آیدی ثبت نام دوره آموزشی @sali124 فروشگاه https://eitaa.com/teb120 کانال تلگرامی https://telegram.me/tebeaemeh مطالب این کانال، از جریانات مختلف بارگزاری می‌شود، صحت و سقم و رد و قبول آن با شماست.
مشاهده در ایتا
دانلود
🚫 🔴 طبق این نظر غیر قانونی ۹۹ درصد ایرانی ها نمیتونن مشرف بشن !! 👌ایران را از دست ستاد کرونا نجات دهید در تلگرام و ایتا @tebeaemeh
🔴👈اگه نمی‌دونید محرم نزدیک شده به غول چراغ جادو نگاه کنید 😈بیل گیتس و فائوچی و شواب با کمک مرندی و عین اللهی برای محرم و صفر شما دارند آش میپزن! ☑️ دشمن می داند که محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است... این محرم بیاد نقشه های بد حجابی و... دشمن به هم میریزه... کلی هزینه کردن تا کشور را دچار بحران فرهنگی کنن، یهو یک محرم و صفر میاد با خاک یکسان میشن... در تلگرام و ایتا @tebeaemeh
🔴 حالا این خبر رو بگذارید کنار دو خبر بالا.... مراسمات مذهبی پیش رو عامل ... تف به شرف و ذات نداشته تون در تلگرام و ایتا @tebeaemeh
😱اوج نظم نوین جهانی 👆این خانم نگون بخت داخل این کپسول با این لبخند مخوف، فقط با فشار دکمه‌ی قرمز(بعد از دکمه ی سبز) خودکشی مُجاز! خواهد کرد. این کپسول جدید خودکشی در سوئیس با افزایش میزان گاز نیتروژن به جای اکسیژن موجب خفه شدن وحشتناک انسان می‌شود و دیگر نیاز نیست مثل گذشته پزشک قاتل اتانازی، انسان را به قتل برساند! 👌«نظم نوین جهانی» برنامه دارد تا شما را به این مرحله از بریدن از زندگی که در کشورهای پیشرفته در اجرای پروتکل های اقتصادی سیاسی اجتماعی وجود دارد، برساند. در تلگرام و ایتا @tebeaemeh
‍ 🥧حلوای خبیص (1) 🌺شیرینی عروسی حضرت زهرا علیها السلام🌺 🔷 خبیص نوعی حلوای خرماست که از خرما و روغن زرد درست می شود و گاهی به آن زعفران اضافه می کنند. هسته خرما را جدا می کنند، ورز می دهند تا کاملا له و نرم شود. سپس به اندازه یک هشتم خرما ،کم کم روغن اضافه می کنند، ورز می دهند تا کاملا باهم ترکیب شوند، سپس زعفران را اضافه می کنند. البته ممکن است مقداری سویق نیز افزوده شود اما جزو ترکیبات اصلی و متداول این حلوا نیست. باید از خرماهایی با شیره زیاد و پوست نازک و نرم استفاده کرد. 🔺این حلوا یکی از حلواهای مرسوم و مورد استفاده معصومین علیهم السلام بوده است که در رویات به آن اشاره شده است: 👈...فَقَالَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي حَمْزَةَ كُنْتُ مَعَ مُوسَى عَلَيْهِ السَّلاَمُ بِمِنًى إِذْ أَتَى رَسُولُهُ فَقَالَ اِلْحَقْ بِي بِالثَّعْلَبِيَّةِ فَلَحِقْتُ بِهِ ... قَدْ صَلَّى اَلْمَغْرِبَ فَدَخَلْتُ عَلَيْهِ فَقَالَ «فَاخْلَعْ نَعْلَيْكَ إِنَّكَ بِالْوٰادِ اَلْمُقَدَّسِ» طُوىً فَخَلَعْتُ نَعْلِي وَ جَلَسْتُ مَعَهُ فَأُتِيتُ بِخِوَانٍ فِيهِ خَبِيصٌ فَأَكَلْتُ أَنَا وَ هُوَ ثُمَّ رُفِعَ اَلْخِوَانُ ... ▫️على بن ابى حمزه گفت:من در منى بودم موسى بن جعفر عليه السّلام نيز آنجا تشريف داشت كسى را پيش من فرستاد كه در ثعلبيه بيا پيش من... بعد از نماز مغرب خدمت آن جناب رسيدم فرمود:«فَاخْلَعْ‌ نَعْلَيْكَ‌ إِنَّكَ‌ بِالْوٰادِ اَلْمُقَدَّسِ‌ »كفش از پاى در آورده نشستم،سفره گسترده شد خبیص آوردند با هم خورديم،سفره را برداشتند. 📚 الخرائج و الجرائح،ج۱،ص311 📚 بحار الأنوار (ط - بيروت)،ج48،ص69 📚 عوالم العلوم،ج21،ص122 👈حدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ عَلِيٍّ مَاجِيلَوَيْهِ قَالَ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى اَلْعَطَّارُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ اَلرَّازِيِّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ عُثْمَانَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سُلَيْمَانَ اَلْبَصْرِيِّ عَنْ دَاوُدَ اَلرَّقِّيِّ عَنِ الريان [اَلرَّبَابِ] اِمْرَأَتِهِ قَالَتْ: اِتَّخَذْتُ خَبِيصاً فَأَدْخَلْتُهُ إِلَى أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ هُوَ يَأْكُلُ فَوَضَعْتُ اَلْخَبِيصَ بَيْنَ يَدَيْهِ وَ كَانَ يُلَقِّمُ أَصْحَابَهُ فَسَمِعْتُهُ يَقُولُ مَنْ لَقَّمَ مُؤْمِناً لُقْمَةَ حَلاَوَةٍ صَرَفَ اَللَّهُ بِهَا عَنْهُ مَرَارَةَ يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ . ▫️داود رقّى از همسرش رباب نقل كرده است كه:روزى خبیص آماده كرده و آن را به خدمت امام صادق عليه السّلام بردم، هنگامى بر آن حضرت وارد شدم كه(با ياران خود)مشغول خوردن غذا بود،خبیص را تقديم حضرت كردم و آن حضرت با دست مبارک خود،خبیص را لقمه مى‌كرد و به ياران خود مى‌داد،پس شنيدم كه مى‌فرمود: هر كه به مؤمنى لقمه ای از شيرينى دهد خداوند تلخى روز رستاخيز را از او به دور می کند. 📚 ثواب الأعمال و عقاب الأعمال،ص151 📚 مصادقة الإخوان،ص46 📚 وسائل الشيعة،ج24،ص375 📚 بحار الأنوار (ط - بيروت)،ج63،ص351 👈عاصِمُ بْنُ مِیثَمٍ: أَنَّهُ أُهْدِیَ إِلَی عَلِیٍّ علیه السلام سِلَالُ خَبِیصٍ لَهُ خَاصَّهً فَدَعَا بِسُفْرَهٍ فَنَثَرَهُ عَلَیْهِ ثُمَّ جَلَسُوا حَلْقَتَیْنِ یَأْکُلُونَ. ▫️عاصم بن میثم گفت: سبدی که در آن خبیص بود به علی علیه السلام هدیه داده شد. سفره ای خواست و بر روی آن پخش کرد سپس دور آن نشستند و خوردند. 📚 مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب)،ج2،ص111 📚 بحار الأنوار (ط - بيروت)،ج41،ص118 📚 مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل،ج16،ص356 ادامه دارد... در تلگرام و ایتا @tebeaemeh
🔴 اگر بگویم این خطوط صاف و موازی هستند حتما قبول نمی‌کنید! 💢 ولی این خطوط موازی هستند، کافیه از بغل گوشی و چشماتون در موازات با صفحه نمایش بهشون نگاه کنید چون شما دچار شدید🙂 🔹نکته اول: یاد بگیریم برای رسیدن به نتیجه درست گاهی باید زاویه نگاهمون رو عوض کنیم. 🔹نکته دوم: چشمان ما دیگر قابل اعتماد نیستند پس در برابر شنیده‌ها و نقل‌ قول‌های رسانه‌ای هم و قبل از لایک و فوروارد سریع، کمی از زوایای مختلف به آن مسئله نگاه کنیم. در تلگرام و ایتا @tebeaemeh
👌 آیا نجس است؟ 🔸 امام صادق علیه السلام در سه بار فرمودند: آن مقدار نبیذی که میله سرمه دان را مرطوب می کند یک سبوی بزرگ آب را نجس می کند. 📚 کافی ج۶ص۴١٣ ✅ پاسخ: آنچه مشهور است این است که الكلی كه در صنعت‏ به كار گرفته می‌شود، از لحاظ ماهیت، هیچ‏ تفاوتی با الكل طبی یا سفید ندارد و هر دو همان یا ‏ می‌باشند. منتها به دلایلی نظیر گرفتن مالیات از نوشابه‏ های الكلی و یا جلوگیری از سوءاستفاده از آن‏ها، كارخانجات تولید كننده ، موادسمی، بد بوكننده (هم چون یا ) و مواد رنگین‏ كننده (مانند پریدین) به آن مى افزایند و برای همین این الکلها احیانا کشنده و کور کننده هستند. همچنین ثابت است که اتانول به عنوان یک جزو می باشد و صرف اینکه با مواد دیگر مخلوط شود تا از آن سوءاستفاده نشود، نجاست آن تغییر نمی کند. به روایات زیر توجه فرمائید:👇 ▪️ عَنْ أَبِی إِبْرَاهِیمَ قَالَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَمْ یُحَرِّمِ الْخَمْرَ لِاسْمِهَا وَ لَکِنْ حَرَّمَهَا لِعَاقِبَتِهَا فَمَا فَعَلَ فِعْلَ الْخَمْرِ فَهُوَ خَمْرٌ 🔸امام کاظم علیه السلام فرمود: همانا خداوند عزوجل را به خاطر اسمش حرام نکرده است بلکه آن را به خاطر عاقبت و نتیجه آن حرام نموده است؛ پس هر چیزی که کار خمر را انجام دهد (باعث و و شود) خمر می باشد. 📚 کافی ج۶ص۴١٢ ▪️ عَنْ عَمَّارٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ لَا تُصَلِّ فِی بَیْتٍ فِیهِ خَمْرٌ وَ لَا مُسْکِرٌ لِأَنَّ الْمَلَائِکَةَ لَا تَدْخُلُهُ وَ لَا تُصَلِّ فِی ثَوْبٍ قَدْ أَصَابَهُ خَمْرٌ أَوْ مُسْکِرٌ حَتَّی یُغْسَلَ 🔸امام صادق علیه السلام فرمود: در اتاقی که خمر یا هر مست کننده وجود دارد نماز نخوان زیرا ملائکه به چنین اتاقی داخل نمی شوند و در لباسی که خمر یا هر نوشیدنی مست کننده دیگر به آن رسیده است نماز نخوان تا اینکه آن را بشوئی. 📚 تهذیب ج١ص٢٧٨ ▪️ عَنْ یُونُسَ عَنْ بَعْضِ مَنْ رَوَاهُ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ إِذَا أَصَابَ ثَوْبَکَ خَمْرٌ أَوْ نَبِیذٌ مُسْکِرٌ فَاغْسِلْهُ إِنْ عَرَفْتَ مَوْضِعَهُ وَ إِنْ لَمْ تَعْرِفْ مَوْضِعَهُ فَاغْسِلْهُ کُلَّهُ وَ إِنْ صَلَّیْتَ فِیهِ فَأَعِدْ صَلَاتَکَ 🔸 امام صادق علیه السلام فرمود: اگر به لباست خمر یا نبیذ مست کننده رسید، اگر جای آن را میدانی آنجا را بشوی و اگر جای آن را نمیدانی همه لباس را شستشو بده و اگر در آن نماز خوانده ای نمازت را اعاده کن. 📚 کافی ج۳ص۴٠۵ ▪️ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ فِی حَدِیثِ النَّبِیذِ قَالَ مَا یَبُلُّ الْمِیلَ یُنَجِّسُ حُبّاً مِنْ مَاءٍ یَقُولُهَا ثَلَاثاً ‼️ در احادیث دیگری نیز به نجس بودن خمر و نبیذ و مسکرات تصریح شده است و آنچه امروزه ثابت شده است این است که «اتانول» که نوعی الکل است، خاصیت ایجاد کردن «سکر و مستی» دارد وطبق روایات فوق و احادیث دیگر، «مسکر» و «خمر» می باشد و در نتیجه «نجس» به حساب می آید و با این وصف، مخلوط شدن اتانول با مواد غیر مسکر دیگر، نجاست آن را برطرف نمی کند و طبق روایات، خوردن رقیق شده آن هم حکم خوردن مسکر و نجس را دارد. ‼️ نکته: اهل بیت علیهم السلام «الکل» را حرام نکرده‌اند بلکه هر چیز مست کننده و سکرآور را حرام نموده‌اند واز الکل ها که اقسام فراوانی دارند فقط آنهایی حرام و نجس است که طبق روایات فوق، کم یا زیاد آنها «سکرآور» باشد. ‼️ همچنین مخلوط شدن اتانول با هر ماده دیگر از جمله رنگها و شربت های دارویی و عطرها و ادکلن ها و غیره که امروزه مرسوم است، منجر به نجس شدن آن رنگ یا دارو یا ادکلن و ... می شود. ‼️ بدیهی است ماده ای که صرفاً نام آن الکل باشد ولی به هیچ وجه سکر آور نباشد و با ماده مسکر هم مخلوط نشده باشد و وجه دیگری هم برای نجس بودن آن از لحاظ شرعی ثابت نباشد، مشمول موارد فوق و نجس بودن نمی شود. در تلگرام و ایتا @tebeaemeh
⭕️ مضرات آب خوردن بین غذا امام رضا (عليه السلام) : هر كس مى خواهد معده اش او را آزار ندهد ، ميان غذا خوردن ، آب ننوشد تا آن را به پايان برساند ؛ زيرا كه هر كس چنين كند ، بدنش مرطوب می‌شود و معده اش ضعيف مى شود و رگ ها نمى توانند نيروى موجود در غذا را بگيرند ؛ چه ، اگر پى درپى آب به معده ريخته شود ، معده ، فراخ مى گردد. الإمام الرضا (عليه السلام) : مَن أرادَ أن لا تُؤذِيَهُ مَعِدَتُهُ فَلا يَشرَب عَلى طَعامِهِ ماءً حَتّى يَفرُغَ مِنهُ ، ومَن فَعَلَ ذلِكَ رَطِبَ بَدَنُهُ ، وضَعُفَت مَعِدَتُهُ ، ولَم تَأخُذِ العُروقُ قُوَّةَ الطَّعامِ ؛ لِأنهُ يَصيرُ فِي المَعِدَةِ فِجّا إذا صُبَّ الماءُ عَلَى الطَّعامِ أوَّلاً فَأَوَّلاً . 📚منبع : طبّ الرضا (عليه السلام) ص ۵۲ در تلگرام و ایتا @tebeaemeh
‍ 👈 فواید استفاده از دیدگاه طب اسلامی 🌸‍ در روایتی آمده است: 《الحِنَّاءُ یَذهَبُ بِالسَّهَکِ، وَ یَزِیدُ فِي مَاءِ الوَجهِ، وَ یُطَیَّبُ النَّکهَةَ، وَ یُحَسِّنُ الوَلَدَ.》 حنا بوی بدن را می برد، و آب صورت را زیاد می کند، و دهان را خوشبو می نماید، و فرزند را نیکو میسازد. 📚منبع: ثواب الاعمال، شیخ صدوق، ص ۲۱ در تلگرام و ایتا @tebeaemeh
‍ 👈 فواید مصرف از دیدگاه ⚜ کَانَ رَسُولُ الله : 《مَاءٍ فَاتِرٍ، یُنَقِّي المَعِدَةَ وَ الکَبِدَ، وَ یُطَیَّبُ النَّکهَةَ وَ الفَهمَ، وَ یُقَوَّي الأَضرَاسَ، وَ یُقَوَّي الحَدَقَ، وَ یَجلو النَّاظِرَ، وَ یَغسِلُ الذُّنُوبَ غسلًا، وَ یُسَکَّنُ العُرُوق الهَائحَجِةَ وَ المِرَّةَ الغَالِبَةَ، وَ یَقطَعُ البَلغَمَ، وَ یُطفِئُ الحَرَارَةَ عَنِ المَعِدَةِ، وَ یَذهَبُ بِالصُّدَاعِ.》 آب ولرم و را پاک میکند و انسان و دهان را خوشبو و دندان ها را تقویت و را قطع و را خاموش و را برطرف میکند. 📚منبع: همان، ج۴، ص۱۵۳. در تلگرام و ایتا @tebeaemeh
👌 درمان دفع : ۱- اول صبح ( ) یک لیوان همراه یک قاشق عسل ۲- قبل خواب یک لیوان ۳- پیاده روی ملایم ۴- جایگزین نمک صنعتی ۵- پرهیزات: زیاد ، ، ، ، ، و ۶- مصرف دو تا سه لیوان یا با تازه هر روز ۷- انجام روی کلیه ها یک شب در میان در ۲۱ مرحله ۸- نخوردن بین غذا ۹- مصرف و کاهش سرخ کردنی ها ۱۰- مصرف ( + ) روزی دو قاشق چای خوری هر ۱۲ ساعت یکبار در تلگرام و ایتا @tebeaemeh