هدایت شده از دستور مصرف داروها و آموزشهای اختصاصی طب اسلامی 14
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
شکستن تخم بلدرچین روی سر؛
روزی یک یا دو عدد تخم بلدرچین روی سر خود شکسته و نیم ساعت بعد بشویید. (همیشه پس از شستشوی سر یا استحمام حتماً سر خود را کاملاً خشک خشک نمایید)
هدایت شده از دستور مصرف داروها و آموزشهای اختصاصی طب اسلامی 14
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
داروی شافیه و آب باران
اندازه یک عدس از داروی شافیه ۱۶ ماهه را با آب بارانی که تازه باریده باشد (امروز یا نهایتاً دیشب) مخلوط کرده و با میل سرمه به داخل چشم بکشید.
تأثیر این دارو در رفع مشکلات چشمی به اندزهای است که حتی شدیدترین بیماریها و مشکلات چشم را مانند کوری و غیره درمان میکند.
اگر داروی شافیه بیشتر از ۱۶ ماه بود، علاوه بر اینکه مشکلی ندارد، بهتر هم هست.
لینک پست اصلی دستور مصرف داروها
https://eitaa.com/Tebeslami14_daroo/255
هدایت شده از دستور مصرف داروها و آموزشهای اختصاصی طب اسلامی 14
انار
هر روز صبح (بین صبحانه و ناهار) و عصر (بین ناهار و شام) یک عدد انار میل نمائید.
⚠️توجه
با اینکه بارها و بارها درباره اوقات حجامت توضیحات مفصل دادیم اما ظاهراً هنوز عده ای در خوابند💤 لذا نیاز دیدیم که مجدداً روایت حجامت حزیران را به طور اجمالی بررسی کنیم:
1⃣امام رضا علیه السلام در رساله ذهبیه -که خود، آن را رسالهای همگانی برای عموم مردم میدانند- اعمال و پرهیزات هر ماه از سال را به تفصیل بیان میکنند و میفرمایند که در کدام ماه، حجامت و فصد مناسب است و در کدام ماه مناسب نیست. (اینجا) پس اگر در یک ماه از سال، حجامت برای عموم مردم مناسب بوده و یک دستور و توصیهای همگانی باشد باید آن را بفرمایند کما اینکه دربارهی ماه «آذار» آن را توصیه کردند. ایشان در این رساله دربارهی ماه حزیران میفرمایند: «ماه حزیران ۳۰ روز است سلطنت خون در آن از بین میرود و زمان مرهی صفرا فرا میرسد». (بحار، ج ۵۹، ص ۳۱۲) پس چگونه، حجامت که خود موجب هیجان صفراست و باید در حالت زیادی و غلبهی دم انجام شود در آن مناسب است؟! آیا امام خودش نمیدانست که این ماه برای حجامت مناسب است؟ پس چرا مانند باقی ماهها همچون «آذار» توصیه به انجام آن نفرمود؟! آیا نمیدانست؟
از طرفی در همین رساله در مبحث حجامت، حضرت فرمودند: «به جز از دوازدهمین شب تا پانزدهمین شبی که از هلال (نو) میگذرد حجامت نکن؛ پس هرگاه ماه ناقص شد حجامت نکن مگر اینکه مضطر (و ناچار) به اخراج خون شوی؛ و من این را بدین خاطر گفتم که خون با کامل شدن ماه زیاد شده و با ناقص شدن آن کم میشود.» در این دستور، مناط و ملاک حکم و حکمت آن بیان شده است و حضرت یک اصل مهم طبی القاء فرمودهاند که آن، اصلِ «انجام حجامت در حالت زیادی خون و ترک حجامت در حالت فروکش کردن خون» است. و حضرت اصلاً همین را علت دستورشان به ترک حجامت بعد از نقصان ماه میدانند؛ بنابراین در هر زمان، مکان، یا هر حالت شخصیهای که خونِ بدن کم شود نباید حجامت کرد از جمله در ماه حزیران که تصریح فرمودند «در این ماه سلطنت خون از بین میرود و صفرا غالب میشود.»
2⃣ائمه علیهم السلام در روایات دیگر فرمودهاند در ماه حزیران اَجَلها نزدیک و مرگها زیاد میشود و حزیران ماهی است که حضرت موسی علیه السلام قوم بنی اسرائیل را نفرین کرده و به آن سبب ۳۰۰ هزار نفر هلاک شدند! (مهج الدعوات/ج۱/ص۳۵۷ و بحارالانوار/ج۹۰/ص۳۵۱) وقتی این روایات احتمال مرگ و میر در ماه حزیران را گوشزد کرده و آن را ماه شومی میداند و از طرفی باتوجه به باقی روایات، مانند روایت حجامتِ سه شنبه و جمعه، امکانِ اینکه حجامت در بعضی از اوقات موجب مرگ بشود، بالاست؛ لذا واجب است باتوجه به اصل «پرهیز از خوف ضرر» از حجامت در ماه حزیران پرهیز کرد مگر اینکه دلیل خاص و قاطع و محکمی داشته باشیم؛ مانند حجامت تبیغ. ولی حجامت هفتم و چهاردهم حزیران به عنوان یک دستور ثابت و همگانی به هیچ وجه قابل عمل نیست؛ زیرا مطابق با هیچ یک از اصول و محکمات روایات در خصوص اوقات حجامت نیست بلکه بر خلاف آن است. بلکه ملاک اول در اوقات حجامت «ایام قمری» است که عرض شد.
3⃣ائمه علیهم السلام در حین تعارضِ دو روایت، دستور به عمل به روایت مشهور و ترک روایت شاذ دادهاند و بدون شک، روایت رساله ذهبیه هم کاملاً مشهور است و هم سند آن صحیح بوده و هم محفوف به قرائن قطعیه است و هم اطلاق و عمومیت آن از عبارات خود حضرت در رساله ثابت است و همچنین حضرت در آن، تمام اعمال و پرهیزات هر ماه رومی را ذکر میکنند پس در مقام بیان هستند. در حالی که روایت امر به حجامت در هفتم و چهاردهم حزیران بدون سند نقل شده و خبر واحد است و هیچ معلوم نیست که مخاطب امام که بوده و در چه شرایطی امام به او امر به حجامت کرده است؛ یعنی حتی به درجهی تعارض با رساله هم نمیرسد!
⚠️باید تاسف خورد که احادیث طبی اهل بیت علیهم السلام به دست نواخباریونی افتاده که با چشم و گوشِ بسته به هر حدیثی که ببینند عمل میکنند حتی اگر آن حدیث از معصوم نباشد و سند نداشته باشد. فقط به خاطر اینکه در دهنها میچرخد.
⁉️آیا طب و طبابات شوخی است؟ به همین راحتی دست به جان مردم میبرید؟ نمیدانید درمان بدون علم حرام است؟ این است علم و سوادتان؟ که حتی نرفتید ببینید این حدیث هفتم و چهاردهم حزیران اصلا کجاست و سندش چیست و در چه شرایطی گفته شده؟ اطلاق و عمومیتش را از کجا برداشت کردید؟! به چه علت آن را بر روایات معارضش خصوصا بر تصریحات رساله ذهبیه در خصوص ماه حزیران ترجیح دادید؟! با کدام دلیل فقهی؟!
⚠️اگر میخواهید جانتان حفظ شود از این افراد فرار کنید و هیچ گاه بدون یقین به حکم معصوم، به ظن و گمان و رأی و نظر این و آن عمل نکنید. این چیزی است که اهل بیت علیهم السلام به کرات فرمودهاند (وسائل الشیعه/ج۲۷/ابواب صفات القاضی)
سیّد محمّد جواد موسوے
@TebboZendegieEslami
نتایج سوء انجام حجامت در روزهای حزیران که در کانال بالا در تلگرام گذاشته شده، جالب توجه هست
توصیه میکنیم نگاه کنید
روزهای مناسب در تیر ماه برای انجام حجامت
🟢 دوشنبه 12 تیر
🟢 پنجشنبه 15 تیر (تا قبل از ظهر)
🟢 دوشنبه 19 تیر
اگر در ایام فوق امکان حجامت ندارید و نیاز به انجام حجامت داشتید، روزهای زیر نیز با خواندن آیتالکرسی میتوانید حجامت انجام دهید:
🔰 یکشنبه 11 تیر
🔰 یکشنبه 18 تیر
👈 توجه:
🔸 روزهای پنجشنبه حداکثر تا قبل از اذان ظهر انجام حجامت مجاز است (بعد از اذان ظهر حجامت نمودن ممنوع است)
❇️ در هر صورت خواندن آیتالکرسی در هر زمانی برای انجام حجامت توصیه میشود، همچنین قرائت ۷ مرتبه سوره حمد به نیت شفا نیز توصیه میگردد
👈 دعای مخصوص حجامت:
بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ أعوذ بِالّلهِ الکَریم في حِجامَتي مِنَ العَین فِي الدَّم وَ مِن کُلّ سوءٍ وَ أعلالٍ وَ أمراضٍ وَ أوجاعٍ وَ أسقامٍ وَ اَسئَلُکَ العافِیةَ وَ المُعافاةَ وَ الشِفاءَ مِن کُلّ داءٍ.
به نام خداوند رحمان رحیم، در حجامت خویش، به خداوند کریم پناه می برم از انحراف در خون و از تمام بدی ها، بیماری ها، ناخوشی ها، دردها و مرض ها؛ و عافیت و دور شدن مریضی ها و شفای تمام بیماری ها را از تو ( ای خداوند کریم ) درخواست می کنم.
برای اینکه بهترین نتیجه رو از حجامت بگیرید، حتماً شرایط گفته شده در کلیپ صوتی زیر رو رعایت کنید تا حجامتتون بهترین اثرگذاری رو در بدنتون داشته باشه 👇
https://eitaa.com/Tebeslami14_daroo/790
سلسله پستهای مربوط به حجامت که از لینک زیر شروع میشه رو هم توصیه میکنیم مطالعه بفرمایید👇
https://eitaa.com/Tebeslami14_daroo/780
💥خوردن خونسازها و صاف کنندههای خون فراموش نشود.
💥 جهت استفاده از داروهای صاف کننده خون و خونسازها و آمادگی بدن برای انجام حجامت، پی وی پیام دهید
@teb_eslami_14
پستهای ماههای قبل:
🩸 خرداد 1402
https://eitaa.com/tebeslami14/1272
🩸 اردیبهشت 1402
https://eitaa.com/tebeslami14/1093
🩸 فروردین 1402
https://eitaa.com/tebeslami14/924
🩸 اسفند 1401
https://eitaa.com/tebeslami14/694
لینک پست اصلی حجامت
https://eitaa.com/Tebeslami14_daroo/328
هدایت شده از دستور مصرف داروها و آموزشهای اختصاصی طب اسلامی 14
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
روزی سه وعده، صبح ظهر شب در هر وعده یک الی دو حبه سیر را ریز کرده و قورت دهید
اگر روزی سه وعده برایتان سخت است، روزی دو وعده انجام دهید.
اگر روزی دو وعده برایتان سخت است، روزی یک وعده انجام دهید.
اینقدر سیر در سلامتی بدن نقشی مهم و مؤثر ایفا میکند که افلاطون به آن خدا میگفت.
((( از سیر غافل نشوید )))
هدایت شده از دستور مصرف داروها و آموزشهای اختصاصی طب اسلامی 14
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
شکستن تخم بلدرچین روی سر؛
روزی یک یا دو عدد تخم بلدرچین روی سر خود شکسته و نیم ساعت بعد بشویید. (همیشه پس از شستشوی سر یا استحمام حتماً سر خود را کاملاً خشک خشک نمایید)
هدایت شده از دستور مصرف داروها و آموزشهای اختصاصی طب اسلامی 14
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
❇️ استفاده خوراکی از اسپند جهت درمان
🔰 دستور اسپند برای تقویت مثانه و بی اختیاری ادرار
۱- اندازه یک الی دو پیاله اسپند را ابتدا ۶ مرتبه با آب سرد شستو داده و در مرحله هفتم با آب داغ میشوییم.
۲- سپس در محیطی تاریک (جایی که نور نباشد، مانند کابینت) آن را خشک نمایید.
۳- پس از خشک شدن آن را با مقداری روغن کنجد خالص چرب نموده و هر روز صبح ناشتا اندازه یک قاشق مرباخوری از آن به صورت خشک (بدون آب) میل نمایید.
👈 توجه: دانههای اسپند در صورتی که جویده شوند، سمی بوده و به هیچ عنوان دانههای اسپند را نباید بجوید.
در صورتی که سالم قورت داده شده و وارد معده شود، اسید معده آن را خنثی کرده و اثرات سمی نداشته و مشکلی ایجاد نمیکند.
🔰 خوردن اسپند برای درمان بیماریهای دیگری نیز همچون بازگشایی عروق بسته شده، مشکلات شدید قلب، ترک وابستگی و اعتیاد به انواع مواد مخدر، سیگار و...، دفع بلغم و سردی بدن، سم زدایی و همچنین درمان مشکلات روحی و روانی کاربرد فراوانی دارد.
دستور مصرف دانههای اسپند برای موارد فوق:
اندازه یک قاشق چایخوری اسپند را با دست کف مال کرده و با فوت کردن، گرد و غبار آن را از آن دور میکنیم و سپس با مقداری آب آن را بلعیده و قورت میدهیم.
نکته: هم دانههای اسپند و هم برگ آن مصرف خوراکی دارد.
ضمن آنکه اثرات دود کردن اسپند جهت ضد عفونی کردن و دفع نیروها و انرژی منفی و موجودات شرور از هر فضا و محیطی، بر کسی پوشیده نیست.
هدایت شده از دستور مصرف داروها و آموزشهای اختصاصی طب اسلامی 14
⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
داروی شافیه و آب باران
اندازه یک عدس از داروی شافیه ۱۶ ماهه را با آب بارانی که تازه باریده باشد (امروز یا نهایتاً دیشب) مخلوط کرده و با میل سرمه به داخل چشم بکشید.
تأثیر این دارو در رفع مشکلات چشمی به اندزهای است که حتی شدیدترین بیماریها و مشکلات چشم را مانند کوری و غیره درمان میکند.
اگر داروی شافیه بیشتر از ۱۶ ماه بود، علاوه بر اینکه مشکلی ندارد، بهتر هم هست.
لینک پست اصلی دستور مصرف داروها
https://eitaa.com/Tebeslami14_daroo/255
هدایت شده از دستور مصرف داروها و آموزشهای اختصاصی طب اسلامی 14
❇️ پایین یا بالا بودن پلاکت خون
✴️ برای کمبود پلاکت خون:
قرص خون طب اسلامی
سبزی تره
آب تره + داروی جامع
آب باقلی + داروی جامع
داروی خونساز طب اسلامی
(مغز شتر ۲واحد + مغز گوسفند۱ واحد) پخته و تا چهل روز میل شود
✴️ نسخه دوم کمبود پلاکت:
دستورات ضد صفرا خصوصا صفرابر سرد کننده اسپرزه
قرص خون ۱۰
خونساز ۲
طحال ۲
سودابر
سکنجبین
نوره بزرگ هر هفته
فصد دست چپ و حجامت عام و طحال و کبد طبق الگو
سرخ شده تره در روغن زرد
نهایتا داروی حضرت
✴️ برای پلاکت بالای خون:
حجامت کنند و از داروی صاف کننده مصرف کنند.
داروهای بلغم زدا را زیاد استفاده کنند و تدابیر و توصیههای دفع بلغم را انجام دهند.
جهت دریافت تدابیر و توصیههای اختصاصی برای خود و همچنین دریافت پک کامل دارویی پی وی پیام دهید
@teb_eslami_14
لینک پست اصلی طبع دم
https://eitaa.com/Tebeslami14_daroo/287