eitaa logo
طب سنتی.اسلامی ( استاد متقی )
4.7هزار دنبال‌کننده
17.6هزار عکس
6.4هزار ویدیو
85 فایل
برنامه های کانال : توصیه های سبک زندگی اسلامی🌺🌺 تغذیه سالم و طبیعی 🌺🌺 ارتباط با استاد 👇 @O_mottaghi ادمین تبادل و تبلیغات👇 @emad_215 سایت رسمی استاد متقی Www.moslemmottaghi.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
ان دو چشم، قرارداده شده است؟». گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا سوراخ بینی در پایین آن است؟». گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا لب و سبیل، بالای دهان قرار داده شده است؟». گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا دندان های پیشین، تیز است، دندان های جانبی پهن است و دندانِ نیش، بلندتر است؟». گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا ریش برای مردان قرار داده شده است؟». گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا کفِ دستان، از مو تهی است؟». گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا ناخن و مو، فاقد حیات است؟». گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا قلب، همانند دانه صنوبر است؟». گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا ریه دو پاره است و حرکت آن، تنها در جای ثابت خویش قرار داده شده است؟». گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا کبد، قوس دار است؟» گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا کلیه، همانند دانه لوبیاست؟». گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا زانو به عقب تا می خورد؟». گفت: نمی دانم. پرسید: «چرا کف پا دارای گودی است؟». گفت: نمی دانم. در این هنگام، امام صادق صلوات الله علیه فرمود: «امّا من می دانم». آن مرد گفت: پس خود پاسخ ده. امام صادق صلوات الله علیه فرمود: «در سر، رخنه ها و لایه هاست؛ چون هر چیزِ درونْ تهی، هر گاه یک پارچه باشد، شکستن، زودتر به سراغش آید و چون چند تکّه قرارداده شود، شکستگی از آن دورتر است. موی سر، در قسمت بالای آن قرار داده شده است تا با ریشه هایش چربی را به مغز برساند و سرِ موها، بخار را از مغز بیرون ببرد و سرما و گرمایی را که بدان می رسد، از آن دفع کند. پیشانی از مو تهی است، از آن رو که محلّ رسیدن نور به چشمان است، و در آن، چین و چروک قرار داده شده است، بدان سبب که عرقِ فرو ریخته از سر را در خود، محبوس سازد و مانع رسیدن آن به چشمان شود تا بدان وقت که انسان، عرق خویش را پاک کند، آن سان که نهرها در زمین آب ها را در خود محبوس می سازند. ابروها در بالای چشمان قرار داده شده اند تا نور را به اندازه کافی به چشمان راه دهند. ای هندی! مگر نمی بینی آن که نور بر وی چیره شود، دست خویش را بر فراز چشمان می گیرد تا نور به اندازه کافی از زیر آن به چشمان راه بگشاید. بینی در میان دو چشم قرارداده شده است تا نور را در میان دو چشم به دو بخش مساوی قسمت کند. چشم، همانند بادام است تا میل بتواند دارو را در داخل آن جریان دهد و بیماری (عفونت) از آن بیرون آید. اگر چشم، مربّعْ شکل یا دایره ای بود، نه میل در داخل آن حرکت می کرد، نه دارو به همه آن می رسید، و نه بیماری از درون آن خارج می شد. سوراخ بینی در پایین آن قرارداده شده است تا بیماری هایی (عفونت هایی) که از مغز فرو می آید، از آن پایین آید و بوها از آن بالا رود و به مشام رسد، در حالی که اگر این سوراخ، در بالای بینی بود، نه بیماری ای از آن به زیر می آمد و نه بویی را حس می کرد. سبیل و لب، در بالای دهان قرار گرفته است تا مانع رسیدن آنچه از مغز فرو می ریزد، به دهان شود، مبادا که طعم خوراک و نوشیدن بر انسان مکدّر گردد و آن را از خودش دور کند. ریش، تنها برای مردان قرار داده شده است تا بدین وسیله از زنان متمایز گردند و نیازی به باز گشودن همه چهره و ملاحظه آن برای شناسایی نباشد. دندانِ جلو، تیز قرارداده شده است؛ زیرا به واسطه آن، کار گاز گرفتن صورت می پذیرد و دندان های جانبی پهن قرارداده شده است؛ زیرا آسیاب کردن و جویدن به کمک آنها انجام می گیرد و نیش، بلندتر است تا تکیه گاه دندان جانبی و دندان جلو باشد، به سانِ ستون در یک بنا. کفِ دستان از مو تهی است، چون به کمک آنها کار لمس انجام می گیرد؛ امّا اگر در آنها مو وجود داشت، انسان نمی دانست آنچه پیش روی اوست و آن را لمس می کند، چیست. مو و ناخن، فاقد حیات است؛ زیرا بلند شدن آنها مایه کثیفی و زشتی است و کوتاه کردنشان پسندیده است. پس اگر در آنها حیات وجود می داشت، انسان به هنگام کوتاه کردن آنها احساس درد می کرد. قلب، به شکل دانه صنوبر است؛ زیرا وارونه است و یک سرِ قلب، باریک قرار داده شده تا لابه لای ریه برود و با سردی آن، خنک شود، مبادا که مغز از گرمای آن بسوزد. ریه، دو پاره قرارداده شده است تا قلب در لابه لای فشارگاه های آن قرار گیرد و به کمک حرکت آن، خنک شود. کبد، قوس دار است تا معده را سنگینی کند و به تمامی بر روی آن قرار گیرد و آن را بفشُرَد و در نتیجه، بخاری که در آن هست، بیرون برود. کلیه، به شکل دانه لوبیا قرارداده شده است؛ زیرا مسیر ریزش منی، نقطه به نقطه آن عضو است. پس اگر کلیه به شکل مربّع یا دایره بود، نقطه نخست، مانع رسیدن منی به نقطه دوم می شد و موجود زنده نمی توانست با خروج آن، احساس لذّت کند؛ چه این که منی از ستون فقرات به سمت کلیه فرو می آید و آن (کلیه) نیز به کِرمی می مانَد که جمع می شود و باز می شود و تدریجا منی را به سوی مثانه می راند، به سان تیری که از کمان رها شود. تا خوردن زانو به سمت عقب قرارداده شده است؛ چرا
فرج المهموم: رَأَیتُ فِی رِسالَهِ أبی إسحاقَ الطَّرسوسیِّ إلی عَبدِ اللّهِ بنِ مالِکٍ فِی بابِ مَعرِفَهِ أصلِ العِلمِ ما هذا لَفظُهُ: إنَّ اللّهَ تَبارَکَ و تَعالی أهبَطَ آدَمَ مِنَ الجَنَّهِ و عَرَّفَهُ عِلمَ کُلِّ شَی ءٍ، فَکان مِمّا عَرَّفَهُ النُّجومُ وَ الطِّبُّ. فرج المهموم، ص 22، بحار الأنوار(ط-بیروت)، ج 58، ص 275، ح 64. فرج المهموم: در نامه ابو اسحاق طرطوسی به عبد اللّه بن مالک درباره شناخت سرچشمه دانش، چنین دیده ام: خداوند، آدم را از بهشت فرو فرستاد و او را از دانش همه چیز آگاه ساخت. از جمله چیزهایی که خداوند، وی را از آنها آگاه ساخت، نجوم و طب بود. علل الشرائع عن الربیع صاحب المنصور: حَضَرَ أبو عَبدِ اللّهِ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ مَجلِسَ المَنصورِ یَوما و عِندَهُ رَجُلٌ مِنَ الهِندِ یَقرَأُ کُتُبَ الطِّبِّ، فَجَعَلَ أبو عَبدِ اللّهِ صلوات الله علیه یُنصِتُ لِقِراءَتِهِ، فَلَمّا فَرَغَ الهِندِیُّ، قالَ لَهُ: یا أبا عَبدِ اللّهِ، أ تُریدُ مِمّا مَعِیَ شَیئا؟ قالَ: لا، فَإِنَّ مَعی ما هُوَ خَیرٌ مِمّا مَعَکَ. قالَ: و ما هُوَ؟ قالَ: اداوِی الحارَّ بِالبارِدِ، وَ البارِدَ بِالحارِّ، وَ الرَّطبَ بِالیابِسِ، وَ الیابِسَ بِالرَّطبِ، و أرَدُّ الأَمرَ کُلَّهُ إلَی اللّهِ عز و جل، و أستَعمِلُ ما قالَهُ رَسولُ اللّهِ صلوات الله علیه و آله ، و أعلَمُ أنَّ المَعِدَهَ بَیتُ الدّاءِ، و أنَّ الحِمیَهَ هِیَ الدَّواءُ، و اعَوِّدُ البَدَنَ مَا اعتادَ. فَقالَ الهِندِیُّ: و هَلِ الطِّبُّ إلّا هذا؟ فَقالَ الصّادِقُ صلوات الله علیه: أفَتَرانی مِن کُتُبِ الطِّبِّ أخَذتُ؟ قالَ: نَعَم. قالَ: لا وَ اللّهِ، ما أخَذتُ إلّا عَنِ اللّهِ سُبحانَهُ. فَأَخبِرنی أنَا أعلَمُ بِالطِّبِّ أم أنتَ؟ قالَ الهِندِیُّ: لا، بَل أنَا. قالَ الصّادِقُ صلوات الله علیه: فَأَسأَلُکَ شَیئا؟ قالَ: سَل. قالَ: أخبِرنی یا هِندِیُّ، لِمَ کانَ فِی الرَّأسِ شُؤونٌ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ جُعِلَ الشَّعرُ عَلَیهِ مِن فَوقٍ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ خَلَتِ الجَبهَهُ مِنَ الشَّعرِ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ کانَ لَها تَخطیطٌ و أساریرُ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ کانَ الحاجِبانِ مِن فَوقِ العَینَینِ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ جُعِلَتِ العَینانِ کَاللَّوزَتَینِ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ جُعِلَ الأَنفُ فیما بَینَهُما؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ کانَ ثَقبُ الأَنفِ فی أسفَلِهِ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ جُعِلَتِ الشَّفَهُ وَ الشّارِبُ مِن فَوقِ الفَمِ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ احتَدَّ السِّنُّ، و عَرُضَ الضِّرسُ، و طالَ النّابُ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ جُعِلَتِ اللِّحیَهُ لِلرِّجالِ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ خَلَتِ الکَفّانِ مِنَ الشَّعرِ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ خَلَا الظُّفرُ وَ الشَّعرُ مِنَ الحَیاهِ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ کانَ القَلبُ کَحَبِّ الصَّنَوبَرَهِ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فلِمَ کانَتِ الرِّئَهُ قِطعَتَینِ، و جُعِلَ حَرَکَتُها فی مَوضِعِها؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ کانَتِ الکَبِدُ حَدباءَ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ کانَتِ الکُلیَهُ کَحَبِّ اللّوبِیا؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ جُعِلَ طَیُّ الرُّکبَهِ إلَی الخَلفِ؟ قالَ: لا أعلَمُ. قالَ: فَلِمَ تَخَصَّرَتِ القَدَمُ؟ قالَ: لا أعلَمُ. فَقالَ الصّادِقُ صَلَواتُ اللّهِ عَلَیهِ: لکِنّی أعلَمُ! قالَ: فَأَجِب. فَقالَ الصّادِقُ صلوات الله علیه: کانَ فِی الرَّأسِ شُؤونٌ؛ لِأَنَّ المُجَوَّفَ إذا کانَ بِلا فَصلٍ أسرَعَ إلَیهِ الصُّداعُ، فَإِذا جُعِلَ ذا فُصولٍ کانَ الصُّداعُ مِنهُ أبعَدَ. و جُعِلَ الشَّعرُ مِن فَوقِهِ؛ لِیوصِلَ بِوُصولِهِ الأَدهانَ إلَی الدِّماغِ؛ و یُخرِجَ بِأَطرافِهِ البُخارَ مِنهُ؛ و یَرُدَّ عَنهُ الحَرَّ وَ البَردَ الوارِدَینِ عَلَیهِ. و خَلَتِ الجَبهَهُ مِنَ الشَّعرِ؛ لِأَنَّها مَصَبُّ النُّورِ إلَی العَینَین. و جُعِلَ فیهَا التَّخطیطُ وَ الأَساریرُ؛ لِیَحبِسَ العَرَقَ الوارِدَ مِنَ الرَّأسِ عَنِ العَینِ قَدرَ ما یُمیطُهُ الإِنسانُ عَن نَفسِهِ؛ کَالأَنهارِ فِی الأَرضِ الَّتی تَحبِسُ المِیاهَ. و جُعِلَ الحاجِبانِ مِن فَوقِ العَینَینِ؛ لِیورِدا عَلَیهِما مِنَ النّورِ قَدرَ الکِفایَهِ، أ لا تَری یا هِندِیُّ أنَّ مَن غَلَبَهُ النّورُ جَعَلَ یَدَهُ عَلی عَینَیهِ لِیَرِدَ عَلَیهِما قَدرُ کِفایَتهِما مِنهُ؟ و جُعِلَ الأَنفُ فیما بَینَهُما؛ لِیُقَسِّمَ النّورَ قِسمَینِ إلی کُلِّ عَینٍ سَواءً. و کانَتِ العَینُ کَاللَّوزَهِ؛ لِیَجرِیَ فیهَا المیلُ بِالدَّواءِ و یَخرُجَ مِنهَا الدّاءُ، و لَو کانَت مُرَبَّعَهً أو مُدَوَّرَهً ما جَری فیهَا المیلُ؛ و ما وَصَلَ إلَیها دَواءٌ، ولا خَر
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
🎥 شرح تصویر : کیسه‌های پُرشده از اسفنج و کاغذ مُچاله که به‌عنوان اجساد قربانیان کرونا در هند، قطار شده است تا از آنان تصویربرداری و خبرسازی کنند و کروناهراس‌ها را به سکته بیاندازند. 🍎آنتی بیوتروریسم @antibioterorism
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شرح ویدیو : تصاویری از بیمارستانی در هند که پایلوت پروژه‌ی کرونا است و می‌گویند جایی برای سوزن انداختن ندارد؛ در حالی‌که حتی یک بیمار کرونایی نیز در آن یافت نمی‌شود. 🍎آنتی بیوتروریسم @antibioterorism
9.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حتما ببینید و لطفا نشر دهید یک فرد ایرانی مقیم تانرانیا از وضیعت کرونایی کشور تانزانیا می گوید.
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
10.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روایت تکان دهنده تلوزیون مصر از ضربت خوردن آقا امیرالمومنین علی ابن ابیطالب( ع) ... حتما ببینید ... 🍎آنتی بیوتروریسم @antibioterorism
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
11.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 افشاگری فوق مهم حسن عباسی از پشت پرده مذاکرات وین و سفرهای ظریف به کشورهای حاشیه خلیج فارس نیّت ظریف و روحانی از پخش فایل صوتی برملا شد ... حتما ببینید و باز نشر دهید ... 🍎آنتی بیوتروریسم @antibioterorism
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تصاویر تکان دهنده حضور گردشگران بر روی دیوار چین در اوج کروناهراسی!! 🔴 مگر نگفتن کرونا از چین شروع شده؟ مگه چین همسایه هند نیست؟ 😔جهش های کرونایی فقط مال مردم بیچاره ایرانه؟چرا نمی خواهیم بفهمیم ظریف و نمکی و کل تیم پرزیدنت مجری سیاست های غرب هستند؟
هدایت شده از آنتی بیوتروریسم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آب دریا برای پرورش زیتون دولت سعودی بزرگترین مزرعه زیتون به وسعت ۷۳۰۰هکتار با ۵ میلیون اصله درخت زیتون در مناطق بیابانی این کشور با آب دریا ایجاد کرده تا از روغن استصحال شده به مردم کشورش دهد تا مبادا از روغن های پالم استفاده کنند و سونامی سکته های قلبی، مغزی و سرطان پیش بیاید؛ تحقیقاتی که دانشگاه علوم غذایی و بهداشتی مریلند در کشور عربستان انجام داده است نشان می دهد که از ۱۰ سال قبل که این مزرعه با تمام ظرفیت به تولید نشسته است و محصولات متنوع روغنی آن در کشور به وفور و ارزان در دسترس همگان است میزان ابتلا به انواع سرطانها در این کشور ۶۷ درصد کاهش داشته است!
🎺 توجه ...... توجه 🎺 مشاوره و ویزیت طب اسلامی ✅ استاد متقی ✅ منشی مطب ۰۹۱۰۹۴۷۷۶۲۷ خانم فلاحی👉 📆 هر هفته روزهای 🕙 شنبه از ساعت ۱۰ الی ۲ بعدازظهر 🕑 چهارشنبه‌ها از ساعت ۵ بعدازظهر الی ۹ شب ❇ در صورت داشتن مدارک پزشکی حتما همراه خود داشته باشید❇ 🍀🍀🍀🍀🍀
▪️▫️▪️ 🔰 طب اسلامی در محضر امیر المومنین علیه السلام 🌴حجامت،بدن را سالم،و عقل را نیرومند می کند. 🌴عطر طبیعی زدن به سبیل از اخلاق پیامبر صلی الله علیه و اله و سلم و گرامی داشت دو فرشته نویسنده اعمال است. 🌴مسواک زدن از اموری است که باعث خوشنودی خدا می شود و سنت پیامبر است و دهان را پاکیزه می کند. 🌴روغن مالیدن به بدن ،ان را نرم می کند و توانائی مغز را زیاد می نماید و مجاری آب را در بدن آسان می کند و خشکی پوست را از بین می برد و رنگ پوست را روشن می نماید. 🌴شستن سر، چرک و گرد و غبار را از بین می برد. 🌴مضمضه (آب در دهان چرخاندن) و استنشاق (آب به بینی کشیدن) سنت و پاک کننده دهان و بینی است. 🌴 چکاندن روغن در بینی و استفاده از انفیه باعث سلامتی سر و پاک نمودن بدن است و بیماری های سر را از بین می برد. 🌴استفاده از نوره موجب نشاط و پاکیزگی بدن انسان می شود. 🌴کفش خوب به پا کردن، موجب حفظ بدن و کمک به پاکیزگی و نماز است. 🌴چیدن ناخن، از بیماری بزرگ جلوگیری نموده، و روزی را زیاد نموده و آن را جلب می کند. 🌴تراشیدن موی زیر بغل، بوی بد را از بین می برد، و پاکیزگی و سنت است و پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله و سلم به آن سفارش کرده است. 🌴شستن دست قبل از غذا و بعد از آن، باعث زیاد شدن روزی و پاک کردن چربی از لباس است و چشم را نورانی می گرداند. 🌴شب زنده داری، باعث سلامتی جسم و خوشنودی خداوند بلند مرتبه و خود را در معرض رحمت الهی قرار دادن و پیوستن به اخلاق پیامبران است. 🌴خوردن سیب موجب پاک شدن معده می شود. 🔰 کانال شفاء ◾️▫️◾️
هدایت شده از  علی عزیزی
767.5K
صحبتهای روشنگر و آتشین دکتر کرمی. تا می تونید هزار هزار برابر منتشر کنید