eitaa logo
مؤسسه طب الحیات سابقون
1.1هزار دنبال‌کننده
322 عکس
182 ویدیو
66 فایل
والسابقون السابقون اولئک المقربون اینجا کانالی است برای رشد لحظه ای! برای "گرفتن وقت مشاوره" "سفارش کتاب مهندسی قوه خیال" گرفتن "صوت دوره ها" و "پیشنهادات" به ادمین کانال آقای علی آذر مراجعه کنید. 🆔آیدی ادمین @sabqoon #سابقون #موسسه_سابقون #طب_فکری
مشاهده در ایتا
دانلود
💐 الحمدلله رب العالمین حقیقتاً برگزاری جلسات سوره واقعه توفیق الهی بود به مدد اهل بیت علیهم‌السلام، شکراً لله‌. کم و کسری‌ها را به بزرگی خودتان ببخشید. بعد از جلسه دهم بود که یکی از مخاطبین کانال تماس گرفتند و گفتند برخی جلسات سوره واقعه را سه چهار مرتبه گوش دادم و اواسط تفسیر سوره بود که یکی دیگر از مخاطبین عزیز کانال تماس گرفت که چرا ضبط جلسات قطع شده خیلی منتظر هستند، بعد از جلسه بیستم بود یکی دیگر از مخاطبین کانال تماس گرفتند و گفتند کل ۲۰ جلسه را سه مرتبه گوش کردم! یعنی ۶۰ مرتبه و این‌ها همگی از خیر و برکات سوره واقعه است و قطعاً در زندگی دنیا و آخرت پر اثر. حیفه! از دست ندهیم، شاید توفیق تفسیر همیشه نباشد... متأسفانه برخی جاها که حضوراً خدمتشان تفسیر می‌گفتیم، اعتراض کردند که برای ما از این بحث‌های حوزوی که عربی داره نگو و به جاش از مباحث جذب ثروت و سبک زندگی و فن بیان و... بگو! یعنی طلا را پس دادند بجاش حلبی تحویل گرفتند! به قول قرآن از خوراک «وَأَنْزَلْنَا عَلَيْكُمُ الْمَنَّ وَالسَّلْوَىٰ، یعنی بعد از یک مدت مصرف کردن صمغی به شیرینی عسل و پرنده‌ای خوش‌خوراک از گونهٔ بلدرچین خوششان نیامد و گفتند؛ وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَىٰ لَنْ نَصْبِرَ عَلَىٰ طَعَامٍ وَاحِدٍ، موسی ما بر این غذای ثابت صبر نمی‌کنیم، فَادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ مِنْ بَقْلِهَا وَقِثَّائِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا، به خدا بگو برامون خیار و سبزی و سیر و عدس و پیاز از زمین به ما بدهد!! قَالَ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَىٰ بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ اهْبِطُوا مِصْرًا فَإِنَّ لَكُمْ مَا سَأَلْتُمْ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ، موسی جواب داد: یعنی به‌جای غذای بهتری که دارید، غذای کم‌ارزش‌تری می‌خواهید؟! حال که این‌طور است، بروید به شهری که خواسته‌هایتان در آن تأمین می‌شود و...» به هر حال تفسیر روزی آسمانی است که حقیر برای خودم فقیرانه درخواست میکنم، اما بحث های دیگر هم ان‌شاء الله به مرور بیان می گردد.
💠 نماز همچون هوا در مقایسه با تمام نیازهای مادی است! پیام رهبر انقلاب در سی‌امین اجلاس سراسری نماز، دقیقاً مطابقت دارد با مباحث ما در جلسات و اگر خوب این جلسات را گوش داده باشید، عیناً بیان رهبر عزیز را تصدیق می کنید؛ حتماً ایشان را در متن زیر بخوانید و در مورد آن تأمل داشته باشید: 🔸 نماز را نمی‌توان در شمار نیازهای جاریِ فرد و جامعۀ مسلمان دانست. این فریضۀ بزرگ بسی فراتر از این نیازها نقش می‌آفریند. آن را باید همچون روح برای اندام‌های بدن انسان یا همچون هوا در مقایسه با دیگر نیازهای مادّی انسان دانست. جایگاه نماز در فرایض الهی بی‌مثال است. 🔹ترویج نماز در میان نسل جوان و نوجوان، کلید گسترش این نعمت الهی و جایگزین‌شدن آن در جایگاه شایستۀ آن است. متصدیان کارهای مرتبط با جوانان و نوجوانان باید خود را مخاطب: اقیموا الصلاة بدانند؛ راه‌های آموختن و گزاردن نماز و کیفیت‌بخشیدن به آن را برای نسل نو هموار کنند. به نماز، مسجد، حضور قلب، توجه به معانی نماز، دانستن احکام نماز جاذبه ببخشند و به معنای واقعی نماز را اقامه کنند. ✍ (پیام رهبر انقلاب به سی‌امین اجلاس سراسری نماز، ۱۶ دی ۱۴۰۲) 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
شرح رساله حقوق 1.mp3
38.23M
🔻 👈«جلسه » 💠 حقوق خداوند بر انسان ۱ 🔸 چطور نماز از ما محافظت می کند؟! 🔹 حق، سخت ولی شیرین؛ باطل، راحت ولی تلخ! 🔸 اولین و بزرگترین حق بر انسان کدام است؟ 🔹 معنی و تفاوت حق و واقعیت 🔸 مراتب حق، علی (ع) مرتبه آخر حق 🔹 نتیجه رعایت حق خدا چیست؟ 🔸 برای همه کار ها باید نیت کرد حتی هیئت و مسجد! 🔹 عادات انسان، مخرب انگیزه او 🔸 سه نوع عبادت بر اساس نیات 🔹 چقدر طمع بهشت و ترس از جهنم مطلوب است؟ 🔸 مشکل ما، باور نداشتن بهشت و جهنم 🔹 چطور می شود به عبادت احرار رسید؟! 🎙 سامان (جواد) ابوالقاضی الثانیه_دی_ماه_۱۴۰۲_شمسی شهدا 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 در عصر غیبت مردم دو دسته میشن کسانی که را انکار می‌کنند کسانی که با وجود تمام سختی‌ها پای امامشون می‌ایستند... 👤استاد‌رحیم‌پورازغدی 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
این جلسه ریپلای شد رو امروز و قبل از فرا رسیدن ماه رجب گوش بدید... آمادگی برای ماه سراسر فیض رجب.... یاعلی مددی❤️
جدول مراقبه رجب‌المعظم 1445.pdf
772.3K
🌀 جدول مراقبه‌ی رجبیه 📝 اعمال و اذکار ماه رجب (سال ۱۴۴۵ قمری و یا ۱۴۰۲ شمسی) 📿 اعمال آورده شده در جدول مراقبه، مخصوص کل ماه است که برای آسانی انجام آن و دائم الذکر بودن، به تعداد روزهای ماه تقسیم گردیده است؛ با انجام اعمال و اذکار هر روز، خانه‌ی مربوط را علامت بزنید. ♨️ مطابق توان و ظرفیت خود اذکار را انتخاب کنید و لازم نیست همه‌ی اعمال را انجام دهید. ✅ به جهت تأکید اساتید اخلاق، دعاهای روزانه ماه رجب نیز به جدول مراقبه اضافه شده‌اند. 📚 منابع: 1️⃣ اقبال الاعمال 2️⃣ مفاتیح الجنان 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
رجب؛ ماه من و دلبر.mp3
6.47M
ماجرای ماه رجب، ماجرای عجیبی است ... شب اولش امــا ... عجیب تر! 🌙به باطن این ماه، باید راه یافت. 🎤 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سالروز شهادت مظلومانه امام هادی علیه السلام بر همه شیعیان حضرتش تسلیت باد ❤️🖤 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
🔻 عاقبت انسانیت گزینشی، بدتر از حیوان شدن است! 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
💠 یک نکته عرض کنم؛ خیلی دقت کنید: اینکه انسان چه کسی را سرپرست اعتقادی خود قرار می‌دهد خیلی مهم است! کسانی که ولی و سرپرست خودشان را بجای خدا، طاغوت انتخاب کردند، در آیه الکرسی می فرماید؛ یخرجونهم من النور الی الظلمات، آن ها را از نور به سوی تاریکی خارج می‌کنه... و این اتفاق کم کم می‌افته... یعنی اول میگه مهسا امینی دختر وطنه و مظلومانه کشتنش، چون محبوب من علی کریمی گفته و دلیل هیچ کس دیگر براش مهم نیست که کشته نشده! بعد که علی کریمی از کشور فرار می کنه، میگه هنرمندان و فوتبالیست‌ها دارن میرن از کشور، و نظام ظالم هست! و کلی پست و استوری همزمان برای مهسا و علی کریمی می‌گذاره.. بعد که کریمی رو سرپرست کامل خودش قرار داد، می‌بینه کریمی آرام آرام هر مطلب نادرستی رو در استوری‌هاش قرار میده و حتی توهین به شهدای کرمان میکنه و این شخص هم باور میکنه!!! هیچی دیگه... فاتحه دین و ایمان این فرد خونده میشه و یک خط نوشته یا یک پست و استوری و واکنش هم برای ۱۰۰ نفر آدم که تو کرمان شهید شدن نمی‌گذاره و ایام انتقام سپاه از موساد تو اربیل می‌رسه، در یک دو دلی شدید گیر می‌کنه که الآن شاد باشم یا اینکه غم علی کریمی یا مهسا رو بخورم و در این تردید و دل بستن به کسی که نباید دل می بسته می‌ماند و هیچ واکنشی نشان نمیده... یا اینکه خدای نکرده حتی هم صدای دشمن میشه!... اینه که از آدمی که سال‌ها نماز و سینه زنی امام حسینش ترک نمی‌شد... الان یک مرددِ ساکت، یا یک هم صدای با آمریکا و اسرائیل و... خونخواران جهان باقی مانده! (جالبه آمریکا خودش رو بزرگ تربن مدافع حقوق بشر میدونه! و این افراد ظلم خودش رو نمی‌بینند و فکر می‌کنند خوبن) اینه که باید مواظب باشیم چه کسی رو ولی خودمان قرار می‌دهیم... گاهی پشت سر یه نفر راه بیفتی، صاف باهاش میری جهنم... ✍ سامان (جواد) ابوالقاضی 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
💠 شب لیلة الرغائب 👈 رغبت را در برابر دو چیز گفته اند: 🔹 اول رغبت در برابر زهد، یعنی در این شب میل و رغبت و امید را به سمت خدا و اهل بیت (ع) و خوبی ها متمایل کنیم، و با عبادات و اعمال امشب، میل خود را به خدا زیاد و به غیر او کم کنیم، یعنی نسبت به خدا رغبت و به غیر خدا، زهد یعنی بی رغبتی داشته باشیم. 🔸 اما معنای دوم اگر رغبت را در برابر رهبت بگیریم، به معنای چیزی شبیه هیبت و ترس است، امام صـادق (ع) فـرمود: رغبت آن است كه كف دو دست خود را بـسـوى آسـمـان بـدارى، و رهـبـت آن اسـت كه پشت دستهايت را بسوى آسمان بدارى. اصول كافى جلد 4 صفحه: 229 رواية: 1 علامه مـجـلسـى (ره) در شرح این گـويـد: « در ايـن خـبـر و نـظـائر آن در مـعـنـاى رغـبـت دو احتمال است: اول: ايـنـكه معنى اين باشد كه اگر در حال دعا شوق و اميد بر او غالب شد سزاوار است كه دو كف دستهاى خود را به آسمان باز دارد كه گويا مى خواهد رحمت خدا را دريافت كند، و اگـر تـرس و بـيـم بر او غالب آمد از اينكه دعايش به اجابت رسد پشت دو دست را به آسـمـان كـنـد كـنايه از اينكه به خاطر بسيارى گناه سزاوار حرمان است اگر چه مقتضاى كرم وجود خداوند فضل و احسان به اوست. دوم: مـعـنـى ايـن بـاشـد كـه اگر براى سودى دعا مى كند سزاوار است دو كف را به طرف آسـمـان بردارد، و اگر دعا براى دفع زيانى است كه از آمدن آن ترسان است پشت دستها را بـه آسـمـان كند كه گويا آن را دفع مى كند. » 🔻 بنابر معنای اولی که علامه مجلسی (ره) فرمود که به معنای امیدواری است، بقول بزرگی میفرمود: «چون امشب خیلی به خدا نزدیکیم، میتوانیم خودمان را برای خدا لُوس کنیم و از این طریق به او نزدیک شویم😍😍» هیچ ترتیب و آدابی مجوی هر چه میخواهد دل تنگت بگوی 👈 امشب شبی است که خدا به بندگان نظر لطف دارد. از خدا هر دو معنای را از جان بخواهیم و نماز امشب را حتماً بجای بیاوریم. این نماز آنقدر مهم است که بعض بزرگان میفرمایند؛ اگر وقت نشد امشب انجام بدهید، بعداً این نماز را رجاءً قضا کنید که آثار خاصی برای آن است. 🆔🔻مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ازکعبه‌حق‌بانگ‌جلی‌می‌آید آوای‌خوش‌لم‌یزلی‌می‌آید بشنوکه‌سروش‌وحی‌حق‌می‌گوید آغوش‌گشاییدعلی‌می‌آید..😍♥️ 🌷ولادت‌ امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) بر همگان مبارک🌷🙏🏻🤍 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با رنجِ اسارت و غمِ تنهایی بانویِ دلیرِ روزِ عاشورایی با این همه غُصِّه و مصیبت امّا چیزی تو ندیده ای به جز زیبایی 🏴وفات شــهـــادتگونه‌ جـبــل‌ الــصــبـــر حـضــرت‌ زیـنـب‌ڪبرۍ (سلام‌الله‌علیها) بــرتــمـــام‌ شـیـعـیـان‌ تـسـلـیـت🖤 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
🌷فضیلت استغفار در ماه رجب🌷 از پیامبر(صلى‌اللّه‌علیه‌و‌آله) روایت شده: هرکه در ماه رجب «صد مرتبه» بگوید: أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ الَّذِي لَاإِلٰهَ إِلّا هُوَ وَحْدَهُ لَاشَرِيكَ لَهُ وَأَتُوبُ إِلَيْهِ.آمرزش می‌خواهم از خدایی که معبودی جز او نیست، اوست یگانه، برایش شریکی نمی‌باشد و به‌سوی او باز می‌گردم.و آن را با صدقه پایان دهد، حق‌تعالی سرانجام کارش را ختم به رحمت و آمرزش کند و هرکه «چهارصد مرتبه» بگوید، ثواب شهادت صد شهید را برای او بنویسد. 📖 مفاتیح ، اعمال ماه رجب 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
💠 سخنی بی پرده با خیّرین برای اینکه مطلبی که در مورد نحوه خیرات دادن و کارهای خیرِ اهل خیر و یا به اصطلاح خیّرین عرض میکنم خیلی طولانی نشود؛ کلمات را مختصر و کوتاه اما عمیق و تأمل انگیز بیان می‌کنم، امیدوارم به جای اینکه به کسی بربخورد و ناراحت شود، سبب عبرت و تفکر و اصلاح گردد. و آن به شرح زیر است: متأسفانه این ضرب المثل عامیانه تا حدود نسبتاً زیادی درست است؛ «خدا به کسی که پول داده عقل نداده و به کسی که عقل داده پول نداده!» یعنی پولدارهای بعضاً خیِّر؛ ۱) یا پول خود را انفاق نمی‌کنند و با خساست، جلوی آسان‌ترین راه بهشتی شدنشان یعنی انفاق و خیرات را می گیرند! ۲) یا اینکه انفاق می‌کنند اما کم و بی مقدار و اصلاً انفاقش در شأن ثروتش نیست، این گروه هم با گروه اول فرقی ندارد و خیلی از فقرا از این گروه در خیرات دادن بالاترند‌. ۳) گروه دیگر اهل خیراتی هستند که هر چند خیراتشان به طور کامل در شأن ثروتشان نیست اما کم هم نیست که خیلی دور از شأن ثروتشان باشد، این ها گروه متوسطین از خیرین هستند، ۴) و گروه آخر کسانی هستند، که به اندازه شأن ثروتشان به شکرانه الهی و زیاد شدن ثروتشان از سوی رحمت خدا، هم اندازه شأن ثروتشان آنچنان که شایسته است خیرات می کنند و می‌بخشند، اینان بالاترین اهل خیرات هستند. توصیه نخست ابتدا به دو گروه اول است و آن اینست که از خود پرستی خارج شوید و از ثروت خود در راه خدا بگذرید و اگر نمی‌توانید جزء چهارمین و بهترین گروه خیّرین شوید، حداقل خود را از گروه ضعفای خیّر خارج کنید و به گروه سوم و یا همان متوسطین از خیّرین برسید. اما روی توصیه اصلی‌ام با گروه سوم و چهارم است. این دو گروه خیلی اوقات می‌بخشند و خیرات دارند «اما در جای نادرست»! که اولویت ندارد و آفتابه خرج لحیم می‌کنند‌... یعنی در جایی پول و سرمایه انفاق می‌کنند که؛ الف) اثر لحظه‌ای و موقت دارد نه پایدار. ب) اولویت نیست و احساسی خیرات می کنند. ج) در امور راهبردی و عاقبت دار و آینده داری که خود خیّر تولید می‌کند بخشش ندارند د) خیرات را فقط در اموری مثل فقر و بیماری خیرات می نامند، نه در امور فرهنگی مهم. ه‍) اگر هم در مسائل دینی و فرهنگی و معنوی خیرات می کنند، موارد سطحی و کم اثر را پوشش می دهند، نه پر اثر و پر دوام را !! این است که می گوییم پول دارد ولی عقل نه! راهکار این است: خیّر عزیز ضعیف، متوسط یا قوی؛ اولویت در جایی است که کار خیر و خرج خیرات برای امور عمیق و دارای اثر عمیق و دوام بیشتر باشد و هر وقت از این امور فارغ شدی به امور سطح پایین تر بپرداز. ۱) به اعتقاد حقیر خیرات در امور فرهنگی اولویت بیشتری دارد تا خرج برای فقر و بیماری! چون خرج تنها برای فقرا و بیماران کم بضاعت، فقر و بیماری را شاید برای مدتی از بین ببرد ولی فقیر و بیمار را نه! سبب فقیر و بیمار شدن زمینه فرهنگی و اعتقادی است، که شخص با فرهنگ و اعتقاد کم، به طرف کارهای پست و افراد و اخلاق های سطح پایین می‌رود و اگر اعتقاد و فرهنگش خوب بسته شود، خودش گلیمش را از آب بیرون می‌کشد و از فقر به سمت ثروت مادی و معنوی اش پیش می‌رود، بجای کمک به رفع فقر مادی که مسکن محسوب می‌شود، فقر معنوی، اعتقادی، فرهنگی و اعتقادی افراد را رفع کنیم تا به جای مسکن، تقویتی تزریق کرده باشیم و سبب شویم شخص تقویت شده خودش را تغییر دهد و بسازد، مادی و معنوی! در صدر این کمک‌های تقویتی فرهنگی معنوی؛ ۱) کمک به برگزاری اعتکاف ارزان قیمت و یا اردوی ارزان قیمت قم و مشهد و کربلا به علت اثر فراوان معنوی و اعتقادی و مباحثاتی که آنجا انجام می شود و آثار دراز مدتی که دارد ۲) کمک به کانال‌ها، گروه‌ها، مؤسسات واقعی، اساتید و افراد فرهنگی و معنوی واقعی و مؤثر، ۳) کمک به چاپ کتاب های پر اثر مؤلفین کم بضاعت ۴) کمک به ارائه و پخش و شرکت مردم در برنامه و دوره های علمی و اعتقادی و فرهنگی پر اثر که به ترتیب اعتقاد محورها، اخلاق محورها هست، حال یا با بانی شدن و یا کمک به ساخت بنای فرهنگی و یا کمک به هر یک از موارد فوق که مورد نیاز متخصصین این امور است. (اولویت کمک تربیتی برای سنین نوجوان و بعد جوان است و بعد از آن خانواده یعنی زوج زیر ۴۰ سال) [بین کار مجازی و حقیقی هم خیلی فرق نیست، برای ساخت فیلم و سریال و کلیپ و تیزر و کار رسانه‌ای و یا کار فیزیکی هم خیلی فرق نیست، هر دو مهم است] ۲) بعد از امور فرهنگی فوق در امور اقتصادی؛ کمک به مسکین (هیچ چیز ندارد و بی کمک اصلأ نمی چرخد)، بعد فقیر(امورش با مقداری کمک می چرخد)، بعد بیمار نیازمند مسکین و فقیر، بعد فقیر آبرومند(دست نیاز دراز نمی کند و باید خودمان از رنگ چهره‌شان بفهمیم)، بعد کمک به جهیزیه و یا سرمایه کار و یا تولید کار برای جوان مسکین و فقیر، بعد همین کمک جهیزیه و سرمایه کار و تولید کار برای فقیر آبرومند. بعد تولید کار و کمک به جوانان در این زمینه، بسیار مؤثر است. ادامه در صفحه دوم👇
صفحه دوم👇 بین ساخت مسجد، حسینیه و مدرسه، اولویت با مسجد فرهنگی و جوان پرور، بعد مدرسه اسلامی و یا مسجد محور و بعد حسینیه و مراکز فرهنگی نوجوان پرور است. بین پل ساختن و بیمارستان و مرکز خیریه و... عام المنفعه هر یک مقدور بود خوب است، اما باید نیاز منطقه بررسی شود، هر کدام کمتر و نیاز بود ساخته شود. بین گوسفند سر بریدن جلوی هیات و غذای هیات و کمک های مؤمنانه رمضان و کارهای اینچنینی اولویت با دادن غذای هیأت های حسینی است‌ (بخاطر اثر معنوی آن) و بعد کمک های مؤمنانه در طول سال و بعد پخش گوشت بین فقرا‌. بین الف) کمک به مراکز و کارهای پر سر و صدا و کم اثر و نمایشی مثل هیئت های با سخنران و مداح شور و سبک و سطحی و ب) کمک به کارهای کم سر و صدا اما پر اثر مثل هیئت های با سخنران و مداح های سنگین جامع تر و عارف تر و اخلاقی تر، اولویت با مورد «ب» هست. بین کمک به مراکز و افراد و جناح های سیاسی و امور سیاسی مؤثر در سلامت سیاسی کشور آنکه عادل تر و با تقوا تر و متخصص تر است، تا آنکه شو و سر و صدای بیشتری دارد و در امورش رد پای پارتی بازی و زد و بند دارد، گروه اول اولویت بیشتری دارد. و همینطور در مثال های دیگر. اگر اینطور خیرات کنیم به رضایت خدا و اهل بیت علیهم‌السلام نزدیک تریم و در غیر این صورت به رضایت نفس و مردم نزدیک شدیم و از خدا دوریم و شاید خیراتمان قبول درگاهش نشود. ان شاء الله که این پست برای همگان تنلگر باشد، در نشر آن، مخصوصاً در رسیدن به خیّرین کوتاهی نکنیم! ✍ سامان (جواد) ابوالقاضی 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
💢 شباب رفت و ... ای‌دل! شباب رفت و نچیدی گُلی ز عیش... دوستان ماه رجب در حال اتمام است.‌... خیلی‌ها مثل من بیچاره هنوز قدمی برنداشته‌اند... به قول استاد ادبی عزیز؛ «سه ماه رجب، شعبان و رمضان، جاده سرازیری است که ماشین‌ وجودت اگر با استارت و کمی هُل روشن نمی شود، اگر بیفتد در این سرازیری و سرعت بگیرد، دنده بزنی قطعاً روشن می شود»... البته به شرطی که خودت را در این جاده سرازیری بیندازی... کمی زحمت دارد... بقیه‌اش با خدا... امروز نوجوانی پاک سیرت و روشن جبین، رؤیایی برایم تعریف کرد که او را در خواب به آسمان و کنار نهری به نام رجب برده بودند و از آن نوشیده بود و.... از آن رؤیای بس طولانی به خود لرزیدم که ما مدعیان را چه شده که نوجوانی با انجام کمی اعمال ماه رجب، مهمان عیش جام نهر رجب می شود و کِشتی ما بعد یک عمر هنوز در گل گیر کرده است... ظرف آخر الزمان خود تنگ و مضیق است، مواظب باشیم خود نیز با کم کاری و تنبلی آن را تنگ‌تر و پیچیده‌تر نکنیم... ای دل! جوانی رفت... بکوش... بکوش با خبر شوی... ✍ سامان (جواد) ابوالقاضی 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
💢 حقیقت غرب 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
💠 وفور نیت یکی از امتیازات امت آخر الزمانی، خصوصاً شیعه محب المهدی (عج) توفیر نیت است! یعنی گاهی اوقات برای او بیش از یک نیت تا هزاران نیت در یک عمل واحد می شود وجود داشته باشد و برای تک تک آن نیت ها ثواب جداگانه لحاظ شود. این برداشتی است که از خیلی از احادیث بر می‌آید و تأیید بزرگان دین نیز گواه آن است. همانطور که در دعای مکارم الاخلاق امام سجاد علیه‌السلام داریم؛ اللَّهُمَّ وَفِّرْ بِلُطْفِكَ نِيَّتِي... خدایا به لطفت نیّات مرا فراوان کن... امشب که شب شهادت امام کاظم علیه‌السلام است، حدیثی زیبا از ایشان نقل می‌کنیم که مؤید همین مطلب است، حضرت موسی ابن جعفر الکاظم (علیه السلام) می فرمایند: مَنْ‏ لَمْ‏ يَسْتَطِعْ‏ أَنْ‏ يَزُورَ قُبُورَنَا فَلْيَزُرْ قُبُورَ صُلَحَاءِ إِخْوَانِنَا. «هر كه نتواند قبرهاي ما را زيارت كند، قبور برادران صالح ما را زيارت نمايد.» [الکافي، جلد۴، صفحه۵۹] به به، عجب حدیثی! اکنون هر کس که توفیق زیارت موسی ابن جعفر علیه‌السلام را در کاظمین ندارد، بر او باد به زیارت امام زادگان شهر خود، نشد برود زیارت قبر علماء و بزرگان شهر خود به نیت زیارت موسی ابن جعفر (ع) و اگر فرصت شد زیارت نامه مختصری از امام کاظم (ع) در مفاتیح بخواند! اینطور اتصال تازه‌تر، راحت‌تر و قوی‌تر می شود. خلاصه مؤمن هر روز می تواند در نامه عملش از این ثواب زیارت‌ها جمع کند و درجاتش را بالاتر ببرد‌، گر گدا کاهل بود، تقصیر صاحب خانه چیست؟! هزار نکتهٔ باریک‌تر ز مو این جاست که قدرِ گوهرِ یک دانه جوهری داند... یا موسی ابن جعفر ادرکنی... علیک افضل التحیة و السلام... سامان (جواد) ابوالقاضی 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
از قبر تن باید مبعوث شد! حکیم محمد علی نمازی شیرازی، از عرفای بلند مرتبه معاصر چقدر نیکو و پر مغز فرموده که: از قبر تن باید مبعوث شد. و بزرگی اشاره به تن خود کرده، فرموده؛ قبر ما، متحرک است، در حقیقت، آگاهی انسان محبوس قبرِ تن است که به قدم سلوك از آن مبعوث می گردد. علامه استاد حسن زاده آملی بر تعلیقات خود بر کتاب "آغاز و انجام" آورده: قبر حقیقی انسان بیرون از او نیست و آن حفره خارج از او قبر مجازی است و نمودی از قبر واقعی اوست. رسول اکرم (ص) فرمود: هر کس که می خواهد مرده ای را بنگرد که راه می رود، به من بنگرد. با توجه به این مبنا رسول اکرم (ص) هنگام ارتحال و عروج به اعلى، بخش وسیعی از آگاهی را با خود برد یا به تعبیر دیگر با ارتحال آن حضرت، بخش - اعظم آگاهی جهان، غروب کرد. چون تا بود، محض حضور و مطلق آگاهی بود و در نظر بر این وجوه عرشی است که امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از این ارتحال به مصیبت عظیم یاد می کردند و اشک می ریختند و بی شک سخن بی نظیر حضرت محيي الدين ابن عربی بر این افق باید معنا شود که آورده: بعد از ارتحال رسول اکرم (ص) جهان به خواب رفت. خواب جهان استعاره از کاهش آفتاب آگاهی است. نهفته معنی نازک، بسی است در خط یار. به حضرت مولانا را صد رحمت و صد آفرین که عالی ترین معنا را در شأن رسول اکرم (ص) سروده است: سر مکش اندر گلیم و رو مپوش این جهان جسمی است سرگردان، تو هوش 📗 منبع: حلاوت در تلاوت، چهل نکته از دولت قرآن کریم ص ۵۹، تألیف استاد جلیل ملاجوادی (حفظه الله) 🔮 مؤسسه طب الحیات سابقون: @tebolhayate_sabeqon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
><🌺><🌸><﷽><🌺><🌸>< 🍂کراهت داشتن پیامبر اکرم صلی‌اللّٰه علیه وآله وسلم از سه چیز استاد عزیزم @ostad_adabi <🌺><🌸><🌺>