eitaa logo
احیاء طب و تغذیه اسلامی🏴
1.6هزار دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
5.3هزار ویدیو
345 فایل
🌺ترویج آداب اسلامی=مبارزه با نفوذ سبک زندگی و طب استعماری و تهاجمات فرهنگی=تمدن نوین اسلامی 👈با انتشار و #فوروارد مطالب احیاگر امر اهل بیت باشیم. 🏡 eitaa.com/joinchat/1231880192Cdbbc059498
مشاهده در ایتا
دانلود
‌ چهار مرز ایران با عراق آماده پذیرش زائران اربعین رئیس ستاد مرکزی اربعین: 🔹حضور حدود پنج میلیون زائر ایرانی در مراسم امسال پیش‌بینی می‌شود. 🔹مرزهای مهران، خسروی، شلمچه و چذابه برای عبور زائران، آماده می‌شوند. ‌
روزنامه اصولگرا: آرایش مخصوص زنان به هنگام زایمان هم به زندگی لاکچری اضافه شد 🔹 روزنامه جوان نوشت: آرایش زایمان را هم حالا دیگر باید به فهرست آرایش عروسی، نامزدی، حنابندان و حتی آرایش عزا اضافه کرد! 🔹ماجرای تجمل‌گرایی و چشم وهم‌چشمی در ازدواج حالا به بارداری و زایمان رسیده است. زنان جوانی که برای نخستین بار حس مادر شدن را تجربه می‌کنند، گاهی وقت‌ها رفتارهای عجیب و غریبی را از خود نشان می‌دهند و با تجمل‌گرایی در بارداری و زایمان و اضافه کردن هزینه‌هایی همچون آتلیه‌های بارداری، مراسم تعیین جنسیت و تزئین اتاق زایمان هم هزینه‌های تجملاتی بچه‌دار شدن را بالا می‌برند و هم بعضی وقت‌ها با برخی رفتارهای‌شان ریسک خطر برای خود و جنین‌شان را افزایش می‌دهند. 🔹مؤسساتی به صورت تخصصی وارد کار برگزاری چنین مراسم‌هایی شده و پکیج‌های گوناگونی را برای این مسئله طراحی کرده‌اند. 🔹خلاصه که این مراسم‌ها و این چشم‌وهم‌چشمی‌ها اگرچه هزینه‌های زائد بچه‌دار شدن را بالا برده و فرهنگ نادرستی را در جامعه جا انداخته است، اما برای عده‌ای از افراد نه فقط بد نشده بلکه از این فرهنگ و سبک زندگی بی‌فرهنگی درآمدهایی کلان به جیب می‌زنند و به همین خاطر هم به روش‌های مختلف سعی می‌کنند در این آتش بدمند. ‌
♻️ ✅شادابی و نشاط افرادِ سحرخیز  🔺 علت افسردگی افرادی که خواب صبح و یا روز دارند چیست؟ 🔹بارها تجربه کردیم زمانی‌که شب زودتر به خواب میرویم و صبح زود براحتی از خواب برمی‌خیزیم ناخودآگاه از نشاط بیشتری برخورداریم و از لحاظ ذهنی کارایی و بهره‌وری بالاتری خواهیم‌ داشت. و شاید دلیل افسردگی و کسالت در روزهایی که پس از طلوع آفتاب هنوز در خواب ناز بسر میبریم را ندانیم. و این در حالیست که حتی از نظر زمان، ساعات مساوی یا حتی اندکی بیشتر خوابیده‌ایم. 🔸برای پاسخ به این سوال ابتدا باید بدانیم منشاء شادی، نشاط و انبساط خاطر از کجاست؟ ✅شادی از انبساط روح نشأت می‌گیرد و جنس روح از بخارات لطیف، گرم و سبک است. 🔴خواب صبح و روز باعث سوختن بخارات لطیف خون شده و این بخار دودی باعث کدر شدن رنگ چهره و از بین رفتن حالت بشاشیت پوست می‌شود. 🔹روح، گرم و بسیار سبک است درحالیکه دخانِ سوخته، ناشی از خواب صبح سنگین و سرد و این دو در تضاد با جنس روح هستند؛ و این سنگینی اجازه انبساط روح و شادی و نشاط را نخواهد داد. 🔸اکنون بهتر متوجه خواهیم شد که چرا سحرخیزی موجب نشاط و خواب روز باعث افسردگی است؛ و البته این مسئله تنها یک تلقین نبوده بلکه حقیقت است. ✅تاثیرات بیداری برای نماز شب و سحرگاه: 🔹بر طبق تحقیقات دکتر مدحت الشامی پزشک مصری میزان ترشح ملاتونین در شب و سحر نیاز به هیچ دارویی ندارد به جز انجام عبادات و نیایش و دوری از گناهان که باعث آرامش روحی و روانی می‌شود که به تبع آن تاثیرات مثبت بر جسم و روان را شامل می‌شود 🔸بیشترین حالت اورژانسی بیماری قلب پنج تا نه صبح است که با بیدار شدن در نماز صبح ترشح ملاتونین حداکثر و باعث جلوگیری از عوارض قلبی می‌شود. ✅ تاثیر ملاتونین در پیشگیری و درمان سرطان‌های پروستات و سینه: 🔹افزایش هورمون ملاتونین در اثر بیداری برای نماز صبح مقابله با اثرات فری رادیکال‌ها و جلوگیری از پیری زودرس، آلزایمر و پارکینسون می‌شود. 🔸افزایش هورمون ملاتونین در نماز شب باعث حفظ سلول‌های مغز و شکوفایی نیروی فکر و اندیشه می‌شود. 🔹افزایش هورمون ملاتونین در نماز شب و صبح باعث افزایش توان گلبول‌های سفید در مکانیسم دفاعی بدن و در برابر کلسترول و تنگی عروق می‌شود. 🔸افزایش هورمون ملاتونین در نماز شب و صبح باعث حفاظت سلو‌ل‌های چشم شده و از کدر شدن عدسی یا  کپسول جلوگیری می‌کند و مانع ایجاد آب مروارید خواهد شد. ✅امام صادق (ع): نماز شب، دید انسان را زیاد می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 کنایه سنگین سردار سپاه به مسئولینی که خانواده هایشان خارج از کشور زندگی می کنند ♦️سردار میریان، رئیس اداره عملیات زمینی سپاه پاسداران: زمان جنگ کدام فرمانده جنگ، خانواده اش پیش صدام زندگی می کرد؛ امروز نزدیک 4 هزار فرزند مسئولین در آمریکا و اروپا و کانادا زندگی می کنند. ♦️کسانی که از بچگی در خارج دارند تربیت می شوند، هیچ مسئولیتی در آینده کشور نباید بگیرند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️شبکه نفوذ در وزارت جهاد کشاورزی! 🔻موانع تولید : ▪️ممنوعیت چرای دام در چراگاه های منابع طبیعی توسط وزارت جهاد(درحالیکه چرای دام موجب تقویت چراگاه ها و مراتع می‌شود و جهش تولید کشور محقق می‌شود). ▪️ممنوعیت ساخت ساختمان در مزارع و باغات(در حالیکه موجب جلب خانواده ی باغداران و کشاورزان به مزارعشان می‌شود و این ممنوعیت موجب تعطیلی اکثر این مزارع و باغات شده است). ▪️ممنوعیت مردم در احیای زمین های موات توسط وزارت جهاد(که موجب گران شدن زمین کشاورزی و باغداری و زمین های مسکونی شده است و موجب تراکم فروشی و معماری وحشی آپارتمانی و رانت خواری های زیاد در حوزه ی زمین شده است). ▪️ممنوعیت نگهداری دام و طیور در داخل حیاط و طبقات زیرین خانه های روستایی توسط وزارت جهاد(که موجب ناأمنی دامپروری و تحمیل هزینه ی نگهبانی و به صرفه نبودن مشاغل مربوطه شده است). ▪️ممنوعیت جمع آوری هیزم های خشک جنگل(در حالیکه موجب آتش سوزی جنگل ها و جلوگیری از تکثیر نهال های جدید و نیازمندی به سوخت های تجدید ناپذیر فسیلی و سوخت خطرناک اتمی شده است و موجب نابودی اشتغال در این حوزه شده است). ▪️ممنوعیت تولیدات ارگانیک بومی توسط وزارت بهداشت(که موجب آسیب رسانی به سلامت عمومی با غذاهای صنعتی شده است). ▪️ممنوعیت تولیدات داروهای گیاهی غیر شیمیایی توسط وزارت بهداشت(که موجب گسترش مصرف داروهای عوارض دار شیمیایی و وابستگی سلامت به واردات شده است و کارخانه های تولید دارو، جای هزاران شغل تولیدی محلی را گرفته اند). ▪️ممنوعیت کشاورزی غرقابی(که موجب بیکاری جامعه و خشک شدن سفره های زیرزمینی و فرو نشست زمین و فرار ابرها از زمین های خشک و گرم شده است). ▪️ممنوعیت احداث چاه آب خانگی(درحالیکه موجب ذخیره آب های باران پایین آمدن هزینه ی آبرسانی و اشتغال می شود). ▪️ممنوعیت تولید طیور بومی(که موجب نوسانات بازار و ایجاد سلاطین دانه، جوجه و مرغ و بیکاری حداکثری جوانان کشور شده است). ▪️ممنوعیت پرورش دام بومی وزارت جهاد(که موجب ایجاد دامپروری صنعتی مضر به سلامت و ضد اشتغال و به نفع سلاطین دام و علوفه شده است). ▪️ممنوعیت کشتار در قصابی ها و شرکتی کردن کشتارگاه ها توسط دامپزشکی(که موجب دلال بازی و محروم شدن دامداران از سود تولیدات خودشان و نابودی هزاران شغل محلی و غیر بهداشتی شدن ذبح شده است). ▪️ممنوعیت رستوران های غذای طبیعی توسط وزارت بهداشت(که موجب شرکتی شدن تولید اغذیه و آسیب رسان شدن به سلامت و بی کاری جمعیت زیادی شده است). ▪️ممنوعیت دستفروشی(که موجب بوجود آمدن مگامال ها و غول های تجارت استارتاپی و تراست های سرمایه داری شده و دست آحاد ملت را از تجارت قطع کرده است). ▪️ممنوعیت ایجاد مراکز گردشگری شخصی (که موجب بوجود آمدن مراکز گردشگری بی رحمانه ی و سود محور شده است که ضمن آسیب رسانی به سلامت، موجب تمرکز ثروت و بی کاری هزاران نفر شده است). ▪️ممنوعیت آسیابانی غیر کارخانه ای گندم و جو توسط وزارت صنایع(که موجب بیکاری عده ای و ایجاد فرصت برای آلودگی آردها توسط سازمان بهداشت جهانی است و موجب تحمیل هزینه های سرسام آور حمل و نقل و گرانی نان و فرآورده های مرتبط با آرد می‌شود). ▪️ممنوعیت کاشت درختان مثمر در فضاهای سبز و پارک ها(که موجب نابودی محیط زیست و گرانی میوه ها می‌شود و موجب صرف هزینه های زیاد برای کشور می شود). ▪️ممنوعیت واردات و صادرات توسط دولت(که موجب مصنوعی شدن بازار می شود). 🔹موانع تولید از این دست قوانین کشوری که عمدتا تابع اسناد استعماری بین المللی است می باشد، متاسفانه رئیس جمهور، موانع تولید را به حمایت و تسهیل وام و مالیات از کارخانه داران و سرمایه داران منحرف کردند که این کار تقویت نظام اقتصاد کلان سرمایه داری است و این سیاست مابقی سرمایه های کشور را نابود کرده و بی عدالتی و بی کاری و وابستگی به واردات و...را بوجود می آورد. 🔹متاسفانه در سرمایه داری کردن اقتصاد کشور با بردن «کار از خانه» به «کارخانه» و و بستن دست تولید بخش خصوصی خرد و باز کردن دست بخش خصوصی کلان(سرمایه داری) و تمرکز ثروت بجای توزیع عادلانه ی تولید و ثروت، مورد اجماع جناح های لیبرال و انقلابی هست. 🔹تا انقلاب بزرگ در نگرش اقتصادی مسولان و نخبگان کشور ایجاد نشود و برای فرار از نظام سوسیالیستی در دام نظام لیبرالیستی بیافتند و بجای تقویت اقتصاد خرد مردمی، اقتصاد کلان خصوصی و خصولتی را تقویت کنند موانع واقعی تولید برطرف نخواهد شد. 🔹تعهد به اسناد استعماری بین المللی، قوانین غلط در قانون اساسی مانند اصل ۴۵ و سیاست های کلان بویژه در اصل۴۴ و برنامه های توسعه و قوانین غلط مجلس شورای اسلامی، وزارت بهداشت، جهاد کشاورزی، کار، صنایع، اقتصاد و کشور و...، سازمان برنامه و بودجه و بانک ها و پیگیری اجرای سیاست های غلط کشور توسط قوه قضائیه، اصلی ترین موانع کشور در تولید هستند.
🔻نقش انگلیس در نابودی درختان مثمر (پسته) در عصر پهلوی به روایت مرحوم حیدر رحیم پور ازغدی حیدر رحیم پور ازغدی در کتاب «تلخ ترین نوشته من»که آن را حاصل عمر خود می داند، درباره شاهد اول دخالت انگلیس در نابودی درختان مثمر ایرانی چنین روایت می کند: من کوچک بودم. روزی درشکه مامور خرید سوخت سفارت انگلستان به سرای پدرم که رئیس صنف بود آمد و گفت: ما فلان مقدار هیزم پسته می خواهیم. در آن ایام ،‌خرید هیزم پسته به خاطر عرضه بسیار هیزم های باغی، اقتصادی نبود اما اشترداران بیکار بودند و این خبر خوش، آنان را به بیابان ها فرستاد و هر روز هزاران اصله، درخت پسته کوهی را قلع و قمع می کردندو به سفارتخانه انگلستان می فروختند و سفارت، مازاد سوخت خود را به کارمندان خود اهدا و به روسای ادارات هم که بردگانش بودند سفارش می کرد تا می توانید زغال سنگ، که کربنش موذی است مصرف نکرده و کنده پسته که همه چیزش بهتر است مصرف کنید. این جنایت تا روزگاری که دولت مصدق قطع بوته های پسته را ممنوع نکرده بود، ادامه داشت. لیکن پس از منع نیز دستهای این جنایت را با رشوه دادن به دوازه بانان، تا آنجا ادامه دادند که جنگلهای پسته خراسان، تبدیل به بیابان گردید، بعد دریافتیم انگلستان با نابودی درختان پسته کوهی ما که بهترین و گرانترین گونه پسته است با ماچه کرده و با چه حیله ای جنگل های درخت پسته را تبدیل به بیابانهای لم یزرع و کویر ساخته و مراتع را نابودگردانیده است! 🕊🇮🇷🍃🌸🌸🌸🌸🍃🇮🇷🕊 🕊🇮🇷🍃🌸🌸🌸🌸🌱🇮🇷🕊
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 قسمت اول | خیانت های پهلوی با همکاری انگلیس در نابودی پوشش گیاهان و درختان مثمر ایران 👌امید داریم در گام دوم انقلاب اسلامی رویه ی طاغوتیِ کاشت درختان و گیاهان مضر و عدم کاشت درختان مثمر اصلاح شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 قسمت دوم | خیانت های پهلوی با همکاری انگلیس و آمریکا در نابودی پوشش گیاهان و درختان مثمر ایران 👌امید داریم در گام دوم انقلاب اسلامی رویه ی طاغوتیِ کاشت درختان و گیاهان مضر و عدم کاشت درختان مثمر اصلاح شود.
🇺🇸♻️ هزاران قربانی جنسی ژاپنی! ❗️پس از اینکه در جریان در آگوست ۱۹۴۵ شکست خورد و تسلیم شد تا ۲۸ اُم آوریل سال ۱۹۵۲ این کشور در اشغال متفقین بود. ❗️در همان سال بر اساس توافق با سران ژاپن اجازه یافت تا برای مدت نامحدودی، سربازان خود را در خاک ژاپن مستقر کند. بنابراین بعد از خروج نیروهای بیگانه از ژاپن، استان همچنان در اشغال نیروهای آمریکایی ماند. ❗️نیروهای آمریکایی دارای مصونیت بودند و آزادانه در اوکیناوا به هر اقدامی دست می‌زدند. ❗️یکی از سرجوخه‌های آمریکایی می‌گوید: روزی در قالب یک دسته در حال حرکت بودیم که در کنار جاده با یک گروه تقریبا ده نفره از سربازان آمریکایی مواجه شدیم که در فاصله‌ای نزدیک به هم حلقه زده بودند. آنها بسیار با شور و هیجان رفتار می‌کردند و به نظر می رسید که آنها دارند تخته نرد بازی می کنند. ❗️وی در حالی که شوکه شده ادامه می‌دهد: هنگامی که ما از کنار آنها رد می‌شدیم، من می‌توانستم ببینم که آنها به نوبت در حال تجاوز به یک زن آسیایی بودند. من داشتم از خشم منفجر می‌شدم، اما یگان به حرکت خود ادامه داد انگار نه انگار که چیزی دیده باشند. ❗️سلطه کامل آمریکایی‌ها بر این استان هیچگاه اجازه نداد آمار دقیقی از تعداد تجاوزها و تجاوزهای منجر به قتل توسط سربازان آمریکایی منتشر شود اما شمار تجاوزها تا 10 هزار نفر نیز تخمین زده می‌شود. ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
⛅ انتظار یعنی ... 💠تو هر پست و مقام و منزلتی که داری، رعایت حق مردم را نمایی. ✨سید عبدالکریم پینه دوز شخصی بود که مورد عنایت ویژه امام زمان قرار داشت و حضرت دائماً به او سر می زد. روزی حضرت به حجره کفاشی او تشریف آوردند در حالی که او مشغول کفاشی بود. پس از دقایقی حضرت فرمودند: سید عبدالکریم، کفش من نیاز به تعمیر دارد، برایم پینه می زنی❓ 💬سید عرض کرد: آقاجان به صاحب این کفش که مشغول تعمیر آن هستم قول داده ام کفش را برایش حاضر کنم، و نوبت او هم جلوتر است. بعد از آن کفش شما را تعمیر می کنم. حضرت چیزی نگفتند و سید مشغول کارش شد 🔶پس از دقایقی مجدداً حضرت فرمودند : سید عبدالکریم! مجدد همان جمله رو تکرار کرد . این گفتگو تا سه بار تکرار شد. در مرتبه چهارم امام زمان مجدداً گفتند کفش من نیاز به تعمیر دارد، برایم پینه می زنی!؟ 🔷سید کفشی را که در دست داشت کنار گذاشت، بلند شد و دستانش را دور کمر مبارک حضرت حلقه زد و با اشک گفت : قربانت گردم اگر یک بار دیگر بفرمایید "کفش مرا پینه می زنی" داد و فریاد می کنم آی مردم آن امام زمانی که دنبالش می گردید، پیش من است، بیایید زیارتش کنید. ✅حضرت لبخند زدند و فرمودند : «خواستیم امتحانت کنیم تا معلوم شود نسبت به قولی که داده ای چقدر مقید هستی. 📚کتاب روزنه هایی از عالم غیب؛ آیت الله سید محسن خرازی ⛅️ألـلَّـھُـمَــ عجِّلْ لِوَلـیِـڪْ ألفَـرَج⛅️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لطفا بعد از مشاهده حتما منتشر کنید بصیرت بصیرت فراموش نشود. کجا هستند مسئولین که بشنوند کجا هستند مردم که بشنوند التماس دعای فرج و شهادت یا علی مدد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
┈┈••••🌸•••┈┈ 👈 همه‌ی زنها اینجوری اَند ☝ آنچه باید برای کنترل ، دلخوری‌ها و دعواهای خانوادگی و ... بدانیــــد!! 👤 استاد محمد شجاعی ┈┈••••🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خرمشهر را خدا آزاد کرد 🔹اما رزمندگان دفاع مقدس عوامل خدا بودند. 🔸وقتی امثال این جانباز سرافراز را می بینی می فهمی که کار خدایی کردن شوخی نیست. 🔹با همه وجودش می گوید مسئولان به بیگانه دلخوش نباشند و به حرف رهبری گوش دهند. 🔸ثابت قدم بودن در راه ولایت اخلاص می‌طلبد نه شعار 🔹امیدواریم مسئولان متصف به صفت انقلابی در اقتصاد به صندوق بین المللی پول، در بهداشت به سازمان بهداشت جهانی و در فضای مجازی به نرم افزارهای آمریکایی و صهیونیستی دل خوش و اعتماد نکرده باشند 🔸ای کاش اگر کاری برای انقلاب نکرده باشیم، مدیون این خونها و رنجها نباشیم. 💠✍
1264656129_997197372.mp3
8.29M
🎙بشنوید|صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس |📥 Khl.ink/f/50314 @Khamenei_ir تأکید رهبر معظم بر برخی بیانات گذشته شان که در۲سال أخیر بوده و خوبه دقت کنند ونامه۲سال قبل حوزه انقلابی که توسط آیةالله اعرافی به دست رهبر معظم رسید را بخوانید که لینکش در همین پست اضافه میشه: 1⃣تا۵۰-۶۰سال دیگه عمرتان حادثه ها خواهید دید رمز پیروزی درآنها مثل بیت المقدس عمل جهادی عزم راسخ وابتکار عمل اخلاص وتوکل و نگاه بلند به آرمانها و ازخودگذشتگی در برابر خواسته های حقیر دنیایی نفس است 2⃣رقابت خصمانه دولتها وتحرکات نظامی وجنگ 3⃣،سه پروژه استعمار برای تغییر در مدیریت جهان که خیلی کم اتفاق افتاده(صدسال پیش برای ایجاد نظم فعلی جهان) 4⃣ ۳مرحله ازجدول از پیش تعیین شده نظام سلطه برای نظم نوین در 5⃣طرح حرف نوی در ادبیات سیاسی جهان 6⃣لزوم توجه به مسؤلیت خطیرشان در مدیریت کشور در این مقطع حساس تاریخی 7⃣توصیه مجلس به با و پرداختن به نه فرعی بر شعارهای که داده‌اند و و و نه اینکه فقط نطق آتشین کنند تدوین قانون برای سیاستهای کلی انتخابات وجعل قوانین،عدم انباشت طرحهای بی پشتوانه بر گرده دولت نیافزودن بر کسری بودجه که اُمّ الخبایثه ✍دشتی 🌹حوزه انقلابی
🏴🥀🏴🥀🏴؛ 🏴به بهانه علیه السلام 1⃣ اگر بخواهیم جامعه را اداره کنیم، یارانی می‌خواهیم که شیعه تنوری باشند.❗️ «شیعه تنوری» نمونه ای از آماده نبودن یاران  (علیه السلام) است❗️ ✅ در زمان امام ششم - صادق آل محمد (علیه‌السلام) - یکی از یاران خراسانی به نام سهل خراسانی خدمت ایشان می رسند و حین گفتگو مکرر از ایشان سوال می کنند که:   -" آقا چرا قیام نمی فرمایید؟!! چرا تشکیل حکومت اسلامی نمی دهید؟!" ❓ حضرت (علیه‌السلام) سعی می کنند که با سکوت و لبخند از کنار این موضوع بگذرند. تا اینکه شیعه خراسانی اصرار می ورزد که : 👈 "آقا چرا ...❓ ما که هستیم! ❗️..." و کم کم اعتراضش تندتر می شود که : 😠"با این که حق خلافت و رهبری از آن شماست، و با این که ــ فقط در خراسان ــ صد هزار شیعهٔ طرفدار و شمشیرزن دارید، چرا نشسته اید و قیام نمی کنید؟"😠  در این گیر و دار، امام صادق (علیه‌السلام) از کنیزشان می خواهد که تنور را روشن کنند و بعد بی مقدمه به این عزیز هموطن! می فرمایند که: 👈" برو و داخل تنور بنشین! " 🔥😳 سهل می ترسد و می گوید: "آقای من! مرا به آتش عذاب مکن. 😩 از من بگذر که خدای از تو بگذرد." 😩🙏 امام، دیگر چیزی نگفتند تا اینکه در همین شرایط، هارون مکی که مومنی وارسته و از یاران امام بود وارد شد. 👈 امام به او فرمود: " وارد تنور آتش شو و در آن بنشین! " 😳 👈او بی درنگ داخل تنور داغ شد و در آن نشست. 😳 امام پس از مدتی که با آن خراسانی صحبت می فرمود و از اوضاع و احوال خراسان جوری سخن می گفت که گویا از خود سهل هم بیشتر و بهتر بر مسائل خراسان واقف است، به وی فرمود: 👈 "برخیز و داخل تنور را نگاه کن! " ❗️ سهل برخاست، به تنور نگاه کرد و دید که هارون مکی با آرامش تمام، در میان آتش نشسته است. 😳 آن گاه امام فرمود: در خراسان چند نفر (شیعه)  مثل این مرد دارید؟❓  سهل عرض کرد: سوگند به خدا، حتی یک نفر هم این طور نداریم. 😔 امام ـ علیه السّلام ـ فرمودند: ما در زمانی که پنج نفر یاور اینچنین نداشته باشیم، قیام نخواهیم کرد. ما خودمان موقعیت مناسب را بهتر می‌دانیم.👌 👌الآن حکمت این حرف‌ها کاملاً قابل تطبیق در جامعه ما است. 👈ما باید از سیاسیون جامعه خود، بیشترین تقوا و ولایتمداری و دیانت و محبت به ایمان را انتظار داشته باشیم. 👌در زمان ما هم به‌تناسب خودش، یک حکومت امام زمانی کامل بخواهد برقرار شود دوباره همان شرایط لازم است. ‼️ 🎤 پناهیان ادامه دارد.....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 ✋ فی مَقْعدِ صِدقٍ عندَ ملیکٍ مقتدر / قمر ـ ۵۵ ✍ قرآن می‌گوید ؛ صِدق ؛ همان جایگاهیست که اگر بدان برسی؛ به "عند ملیکٍ مُقتدِر " رسیده‌ای! به روی سینه‌های خدا ... تا به مهر بفشاردت، و تو برای همیشه در آغوش این پادشاه مقتدر بمانی! 💫 صدق ؛ همان مقامی است که؛ ، آمد تا جلوه کامل آنرا، برایت رونمایی کند. ◾️ ویژه شهادت امام علیه‌السلام علیه السلام
AUD-20220526-WA0014.mp3
5.39M
‏فایل صوتی از طرف نورالزینب(س) علیه السلام
🏴 *اشکها وناله های امام صادق علیه السلام در فراق امام زمان عجل الله فرجه*🏴 💥سدير صيرفی مي گويد: خدمت امام صادق علیه السلام رسيديم و ديديم كه آن حضرت بر روی خاك ها نشسته جامه ای  بی يقه و آستين كوتاه بر تن كرده و همانند مادر فرزند مرده در حال گريه و زاری است.😓 سراسر وجود او را حزن و اندوه فرا گرفته بود؛ آثار غم و اندوه در صورتش ظاهر گشته بود؛ رنگ چهرة او به كلّي دگرگون شده بود، سيل اشك از دل پر خون و قلب پر التهاب او برخاسته بود و بر گونه هايش فرو می ريخت و در اين حال اين گونه زمزمه می كرد:  💔 *سيدي غيبتك نفت رقادي و ضيقت علي مهادي، و ابتزّت منّي راحة فؤادي…*  ای آقا و سرور من❗😢 غيبت تو خواب از ديدگانم ربوده، عرصه را بر من تنگ نموده و آسايش و آرامش را از قلبم گرفته است.  سدير ميگويد: 💔 هنگامی كه امام را اين چنين پريشان ديديم، دل هايمان آتش گرفت و هوش از سرمان پريد كه چه مصيبت جانكاهی براي حجت خدا روي داده و چه فاجعه اسفباری بر او وارد شده است.  💥عرض كرديم:  ای فرزند بهترين خلايق! چه حادثه ای بر شما روی آورده كه اين چنين سيل اشك از ديدگانتان فرو ميريزد و اشك چون باران بهاری بر چهره تان سرازير می شود❓ چه فاجعه اي شما را اين چنين بر سوگ نشانده است❓  امام صادق علیه السلام چون بيد لرزيد و نفسهای مباركش به شماره افتاد، آنگاه آهی عميق به پهنای قفسة سينه از اعماق دل بركشيد و به ما روی كرد و فرمود: صبح امروز كتاب جفر را میخواندم. اين كتاب را خداوند به پيامبر خويش و پيشوايان معصوم از تبار او اختصاص داده است. در اين كتاب، تولد، غيبت،  درازی غيبت😭 و ديرزيستی قائم ما و گرفتاری باورداران در آن زمان، راه يافتن شك  و ترديد در دل مردم در اثر طول غيبت و مرتد شدن مردم از آيين مقدس اسلام را خواندم و ديدم كه چگونه رشته ولايت را كه خداوند در گردن هر انسانی قرار داده است،  می گسلند و از زمرة اسلام بيرون می روند، دلم به حال مردم آن زمان سوخت و امواج غم و اندوه بر پيكرم فرو ريخت...😭😭😭 📚طوسي، محمد بن حسن، كتاب الغيبة، ۱۶۷ 👈آیا ما هم در فراق مولایمان اینگونه بی تابیم؟ 👈و چقدر نمک نشناسیم ما شیعیان❗️❗️❗️ علیه السلام
✳️امام صادق ع : کار سیاسی تشکیلاتی و ترویج امام صادق ع را که پادشاهان اموی حاضر به تحمل آن نبودند در میان مسلمانها رایج کرد. به طوری که در سراسر جهان اسلام امام خودش در مدینه بود، در حجاز، در عراق، در خراسان، در سیستان، در یمن، در مصر، در تمام آفاق وسیع اسلامی کسانی بودند که معتقد به امامت امام صادق بودند و علاقمند به آن حضرت بودند و اسلام را از دیدگاه امام صادق می‌شناختند و بس. اما امام صادق به این اکتفا نمی‌کرد. در میان این هزاران هزار انسانی که به او معتقد بودند و علاقمند بودند، یک جمع کوچکی را، که یک و مخفی را تشکیل میدادند به وجود آورده بود، جمع شیعیان مخلص و فداکار. ✅منع افشای نه اسرار الهی آنهایی را که دست آنهاست، آنهایی که اگر پادشاهان و امرای بنی امیه آنها را می‌شناختند، با بدترین وضعی به شهادت می‌رساندند و در میان یاران امام صادق کسانی هستند که با همین وضع، با شدت، در زیر شکنجه جان سپردند بدون این که حاضر باشند کلمه‌ای از را بیان کنند. اینها آن جمع شیعیان خاص بودند، اصحاب نزدیک. البته این جمع از زمان امیرالمؤمنین علیه‌ الصلاة و السلام سابقه دارد؛ از بعد از شهادت امیرالمؤمنین و از هنگام صلح امام حسن با معاویه، من نشانه‌های این را که دور ائمه را می‌گرفتند و کارهای دشوار و حساس را انجام میدادند دیده‌ام تا زمان حسین بن علی علیه‌السلام و بعد در زمان امام سجاد و بعد زمان امام باقر اما گسترش این جمع در زمان امام صادق بود. البته امام صادق در رابطه‌ی با این جمع با کمال رفتار میکرد. دائما به آنها سفارش میکرد که او را برملا نکنند، ، حرف‌ها را نزنند. ✅ را امام صادق چرا مخفی کند؟ بعضی خیال میکنند اسرار امام صادق که مثلاً به معلی‌بن‌خنیس یا دیگران، میگوید آنها را نگویید، اینها اسرار الهی است. اسرار الهی را امام صادق چرا مخفی کند. ، احکام فقه، معارف گوناگون را امام صادق برملا میکرد، پخش میکرد، همه جا می‌گفت، اما یک چیزهایی هم بودند که آنها را نباید کسی بداند، آنها همان چیزهایی بودند که در دل شیعیان امام صادق، شیعیان نزدیک، این امید را به وجود آورده بود که امام صادق قائمی است که خواهد کرد و حکومت علوی را و را برقرار خواهد ساخت و امام صادق ع در این ، توفیقات زیادی داشت. (۱۳۶۲/۰۵/۱۴) 📌این خطاست که امام صادق به سیاست کاری نداشت، علیه دستگاه فعالیتی نمیکرد، در صدد و علوی نبود، این خطاست؛ که متأسفانه مشاهده میشود که، با این‌که این قضیه بارها گفته شده و اهل فضل و اهل فن، باید دنبال کنند و بروند مدارک را ببینند به نکات توجه کنند و البته این کار هم انجام میگیرد به وسیله‌ی عده‌ی زیادی از صاحبان ذوق سلیم؛ اما باز گوشه و کنار کسانی پیدا میشوند که در نوشته‌ها و گفته‌های خودشان، به این نکته نمیکنند که امام صادق علیه‌ الصلاة و السلام، ماهیت مبارزه‌اش یک ماهیت سیاسی بود، کار فرهنگی او هم کار سیاسی بود، وقتی امام صادق میگوید من امامم، امام یعنی چه؟ امام یعنی حاکم جامعه، امام یعنی رئیس جامعه، یعنی من همان کسی هستم که این خلیفه‌ی غاصب بی دین، جای مرا گرفته. خب این حرف آیا یک است یا یک حرف فرهنگی است؟ 📚امام خامنه‌ای، کتاب انسان ۲۵۰ ساله 🏴 شهادت پیشوای مذهب جعفری تسلیت. آجرک الله یا بقیة الله🏴 علیه السلام
مستندی در رابطه باعلم حضرت امام صادق علیه السلام نسبت به تمام زبان ها و حتی زبان حیوانات 👌امام صادق عليه السّلام ، دانا به تمام زبانهاى دنيا بوده است و با اهل هر زبانى با زبان خود او سخن مى گفته است. اينك به رواياتى در اين زمينه توجّه كنيد ؛ 1⃣ ابو بصير روايت مى كند كه نزد ابو عبد اللّه امام جعفر صادق عليه السّلام بودم و ديدم كه مردى نزد آن حضرت است و آن حضرت با او به زبانى كه من نمى فهمم صحبت مى كند آن زبان فارسى بود. 📚الاختصاص ص 183 2⃣همچنين روايت مى كند كه گروهى از اهل به ديدار امام صادق عليه السّلام آمدند. امام صادق به آنها فرمودند: «من جمع مالا يحرسه عذّبه اللّه على مقداره». آنها به زبان فارسى به امام صادق عرض كردند: ما عربى نمى دانيم. و امام عليه السّلام به زبان به آنان فرمودند: «هركه درم اندوزد، جزايش دوزخ باشد» 📚الخرائج و الجرائح ج 2 ص 753 3⃣ ابان بن تغلب روايت مى كند كه از منزل خود در مدينه خارج شدم و مى خواستم به ديدار امام صادق عليه السّلام بروم. هنگامى كه به در خانه آن حضرت رسيدم، ديدم گروهى نزد آن هستند و من آنها را نمى شناختم و تاكنون كسانى را خوش چهره تر و خوشرفتارتر از آنها نديده بودم كه در نهايت آرامش و طمأنينه بودند؛ امام صادق عليه السّلام حديث مى فرمود و در آن مجلس پانزده نفر از زبانهاى مختلف را به حديث خود تفهيم كرد كه در ميان آنها عرب، فارس، نبطى، حبشى و صقلبى بودند. عرب مى گفت حديث عربى بگو. فارسى مى گفت به فارسى بگو. حبشى مى گفت به حبشى بگو و صقلبى آن حضرت را به سخن گفتن به زبان خود مى خواند. امام صادق عليه السّلام به يكى از اصحاب خود فرمودند: يك حديث است كه من براى هر آن را به زبان آن گروه بيان كردم. 📚بحار الانوار ج 47 ص 99 4⃣ بين امام عليه السّلام و عمّار ساباطى، گفت وگويى به زبان نبطى درگرفت. عمّار ساباطى مبهوت شد و همچنان كه مى رفت، مى گفت نديدم كسى فصيحتر از شما به زبان نبطى سخن بگويد. امام صادق عليه السّلام به او فرمودند: «اى عمّار، و به زبانها» 📚همان مدرک ص 81 5⃣روايت دیگر است از صفوان بن يحيى، از جابر كه گفت ، نزد حضرت صادق عليه السّلام بودم، پس بيرون شديم با آن جناب كه ناگاه ديديم مردى بزغاله اى را خوابانيده كه ذبح كند، آن بزغاله چون حضرت را ديد كشيد، حضرت فرمود به آن مرد كه قيمت اين بزغاله چيست؟ گفت: چهار درهم. 👌حضرت از كيسه خود چهار درهم در آورد و به او داد و فرمود بزغاله را رها كن براى خودش، پس گذشتيم. ناگاه برخورديم به شاهينى كه عقب درّاجى را گرفته صيد كند، آن درّاج صيحه كشيد، حضرت صادق عليه السّلام اشاره كرد به آن شاهين با آستين خود، آن شاهين از درّاج گذشت و برگشت. ❕من گفتم: ما امرى عجيب ديديم از شما. فرمود: بلى همانا آن بزغاله كه آن شخص او را خوابانيده بود ذبح كند چون نظرش بر من افتاد گفت: استجير باللّه و بكم اهل البيت، ممّا يراد منّى طلب مى كنم از خدا و شما اهل بيت كه مرا رهايى دهيد از كشتن، و درّاج نيز همين را گفت، و اگر شيعيان استقامت داشتند هرآينه مى شنوانيدم به شما منطق طير را » 📚الخرائج ج 2 ص 216_ منتهی الامال ج 2 ص 1383 6⃣ابو يزيد فرقد گوید خدمت حضرت صادق علیه السلام بودم غلامى اعجمى را فرستاد از پى كارى غلام برگشت و شروع به تغيير كرد ،نميتوانست خوب توضيح دهد بطورى كه من خيال كردم امام عصبانى خواهد شد فرمود ،« با هر زبانى كه مايلى صحبت كن من ميفهمم چه ميگوئى » 📚بصائر الدرجات ج 1 ص 338 ❕این مضمون در روایات دیگری نیز وارد شده است که جهت آگاهی رجوع شود ؛ 📚بحار الانوار ج 47 ص 63 باب 5 علیه السلام
✅ تعجب دارم از كسى كه از چهار چيز مي ترسد و چگونه به چهار چيز ديگر پناه نمي برد : 📝محَمَّدِ بْنِ حُمْرَانَ: 🌿🌹 عن مولانا وقائدنا الإمام جعفر الصَّادِق صلوات الله علیه قَالَ: عَجِبْتُ لِمَنْ فَزِعَ مِنْ أَرْبَعٍ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى أَرْبَعٍ: عَجِبْتُ لِمَنْ خَافَ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ: «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ»؛ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقِبِهَا: فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَ فَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ. وَ عَجِبْتُ لِمَنِ اغْتَمَّ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى: «لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ»؛ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقِبِهَا: فَاسْتَجَبْنا لَهُ وَ نَجَّيْناهُ مِنَ الْغَمِّ وَ كَذلِكَ نُنْجِي الْمُؤْمِنِينَ. وَ عَجِبْتُ لِمَنْ مُكِرَ بِهِ كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى: «وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ»؛ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقِبِهَا: فَوَقاهُ اللَّهُ سَيِّئاتِ ما مَكَرُوا. وَ عَجِبْتُ لِمَنْ أَرَادَ الدُّنْيَا وَ زِينَتَهَا كَيْفَ لَا يَفْزَعُ إِلَى قَوْلِهِ تَعَالَى: «ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ»؛ فَإِنِّي سَمِعْتُ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ يَقُولُ بِعَقِبِهَا: إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْكَ مالًا وَ وَلَداً فَعَسى رَبِّي أَنْ يُؤْتِيَنِ خَيْراً مِنْ جَنَّتِكَ الْآيَةَ، وَ عَسَى مُوجِبَةٌ. 📗من لا يحضره الفقيه، ج 4، ص: 392 📝محمد بن حمران می گوید: 🌿🌹مولا و رهبر ما حضرت امام جعفر صادق صلوات الله علیه فرمودند: تعجب دارم از كسى كه از چهار چيز مي ترسد و چگونه به چهار چيز ديگر پناه نمي برد : 💎كسى كه ترس بر او مستولى شده چگونه به گفتار خداوند تعالى پناه نمي برد كه فرمود: «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَكِيلُ»؛«خداوند ما را كفايت ميكند و او پشتيبانى خوب براى ما هست» و در دنبال اين جمله فرمود: آنها به نعمت خداوند رسيدند و پروردگار از فضل خود آن ها را بى نياز ساخت و هرگز بدى به آنان نخواهد رسيد. 💎تعجب دارم از كسى كه اندوه او را فرا گرفته و چگونه به گفتار خداوند تعالى پناه نمي برد كه فرمود: «لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَكَ إِنِّي كُنْتُ مِنَ الظَّالِمِينَ»؛«نيست خدائى مكر آن خداوند يكتا خداوندا تو پاك و منزهى و من از ستمكاران هستم»، و پروردگار در دنبال آن فرمود: «ما او را اجابت كرديم و از غم و اندوه رهانيديم و همين طور مؤمنين را نيز نجات مي دهيم». 💎تعجب دارم از كسى كه به او مكر شده و فريبش داده اند، چگونه به گفتار خداوند تعالى پناه نمي برد كه فرمود: «وَ أُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبادِ»؛«واگذاشتم همه كارهاى خود را به خداوند و پروردگار به امور بندگان بيناست»، و در دنبال آن فرمود: خداوند آن بنده خود را كه امورش را به او واگذار كرده از مكرها و انديشه هاى فاسد آنها حفظ خواهد كرد. 💎تعجب دارم از كسى كه طالب زينت هاى دنيا است چگونه به گفتار خداوند تعالى پناه نمي برد كه فرمود: «ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ»؛ «نيروئى جز خداوند در جهان حكومت نمي كند و مشيت او در همه امور جارى است» و در دنباله آن آيه فرمود: مرا مينگرى كه از تو مال و فرزند كمتر دارم و اميد است خداوند بهتر از اين باغت را به من بدهد. علیه السلام
💠 25 دستورالعمل برای ﭘﻮﻳﻨﺪﮔﺎﻥ ﺭﺍﻩ ﺳﻌﺎﺩﺕ از صادق آل محمد (علیهم السلام) 👈در كتاب "مجموعه شهيد اول (ره)" از امام صادق (ع) روايت شده است كه فرمودند: 1️⃣طلَبْتُ الْجَنَّةَ فَوَجَدْتُهَا فِي السَّخَاءِ، 🍀 بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در بخشندگى و جوانمردى يافتم. 2️⃣.وَ طَلَبْتُ الْعَافِيَةَ فَوَجَدْتُهَا فِي الْعُزْلَةِ، 🍀 و تندرستى و رستگارى را جستجو نمودم، پس آن را در گوشهگيرى (مثبت و سازنده) يافتم. 3️⃣و طَلَبْتُ ثِقْلَ الْمِيزَانِ فَوَجَدْتُهُ فِي شَهَادَةِ أَنْ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ، 🍀 و سنگينى ترازوى اعمال را جستجو نمودم، پس آن را در گواهى به يگانگى خدا تعالى و رسالت حضرت محمد (ص) يافتم. 4️⃣.وَ طَلَبْتُ السُّرْعَةَ فِي الدُّخُولِ إِلَى الْجَنَّةِ فَوَجَدْتُهَا فِي الْعَمَلِ لِلَّهِ تَعَالَى، 🍀 سرعت در ورد به بهشت را جستجو نمودم، پس آن را در كار خالصانه براى خداى تعالى يافتم. 5️⃣و طَلَبْتُ حُبَّ الْمَوْتِ فَوَجَدْتُهُ فِي تَقْدِيمِ الْمَالِ لِوَجْهِ اللَّهِ، 🍀 و دوست داشتن مرگ را جستجو نمودم، پس آن را در پيش فرستادن ثروت (انفاق) براى خشنودى خداى تعالى يافتم. 6️⃣.وَ طَلَبْتُ حَلَاوَةَ الْعِبَادَةِ فَوَجَدْتُهَا فِي تَرْكِ الْمَعْصِيَةِ، 🍀 و شيرينى عبادت را جستجو نمودم، پس آن را در ترك گناه يافتم. 7️⃣.وَ طَلَبْتُ رِقَّةَ الْقَلْبِ فَوَجَدْتُهَا فِي الْجُوعِ وَ الْعَطَشِ، 🍀 و رقت (نرمى) قلب را جستجو نمودم، پس آن را در گرسنگى و تشنگى (روزه) يافتم. 8️⃣و طَلَبْتُ نُورَ الْقَلْبِ فَوَجَدْتُهُ فِي التَّفَكُّرِ وَ الْبُكَاءِ، 🍀 و روشنى قلب را جستجو نمودم، پس آن را در انديشيدن و گريستن يافتم. 9️⃣ و طَلَبْتُ الْجَوَازَ عَلَى الصِّرَاطِ فَوَجَدْتُهُ فِي الصَّدَقَة، 🍀 و (آسانى) عبور بر صراط را جستجو نمودم، پس آن را در صدقه يافتم. 🔟.وَ طَلَبْتُ نُورَ الْوَجْهِ فَوَجَدْتُهُ فِي صَلَاةِ اللَّيْلِ، 🍀 و روشنى رخسار را جستجو نمودم، پس آن را در نماز شب يافتم. 1️⃣1️⃣و طَلَبْتُ فَضْلَ الْجِهَادِ فَوَجَدْتُهُ فِي الْكَسْبِ لِلْعِيَالِ، 🍀 و فضيلت جهاد را جستجو نمودم، پس آن را در به دست آوردن هزينه زندگى زن و فرزند يافتم. 2️⃣1️⃣و طَلَبْتُ حُبَّ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فَوَجَدْتُهُ فِي بُغْضِ أَهْلِ الْمَعَاصِي، 🍀 و دوستى خداى تعالى را جستجو كردم، پس آن را در دشمنى با گنهكاران يافتم. 3️⃣1️⃣و طَلَبْتُ الرِّئَاسَةَ فَوَجَدْتُهَا فِي النَّصِيحَةِ لِعِبَادِ اللَّهِ، 🍀 و سرورى و بزرگى را جستجو نمودم، پس آن را در خيرخواهى براى بندگان خدا يافتم. 4️⃣1️⃣و طَلَبْتُ فَرَاغَ الْقَلْبِ فَوَجَدْتُهُ فِي قِلَّةِ الْمَالِ، 🍀 و آسايش قلب را جستجو نمودم، پس آن را در كمى ثروت يافتم. 5️⃣1️⃣.وَ طَلَبْتُ عَزَائِمَ الْأُمُورِ فَوَجَدْتُهَا فِي الصَّبْرِ، 🍀 و كارهاى پر ارزش را جستجو نمودم، پس آن را در شكيبايى يافتم. 6️⃣1️⃣.وَ طَلَبْتُ الشَّرَفَ فَوَجَدْتُهُ فِي الْعِلْمِ 🍀 و بلندى قدر و حسب را جستجو نمودم، پس آن را در دانش يافتم. 7️⃣1️⃣.وَ طَلَبْتُ الْعِبَادَةَ فَوَجَدْتُهَا فِي الْوَرَعِ، 🍀 و عبادت در جستجو نمودم، پس آن را در پرهيزكار يافتم . 8️⃣1️⃣. طَلَبْتُ الرَّاحَةَ فَوَجَدْتُهَا فِي الزُّهْدِ، 🍀 و آسايش را جستجو نمودم، پس آن را در پارسايى يافتم. 9️⃣1️⃣.وَ طَلَبْتُ الرِّفْعَةَ فَوَجَدْتُهَا فِي التَّوَاضُعِ، 🍀 برترى و بزرگوارى را جستجو نمودم، پس آن را در فروتنى يافتم. 0️⃣2️⃣.وَ طَلَبْتُ الْعِزَّ فَوَجَدْتُهُ فِي الصِّدْقِ، 🍀 و عزت (ارجمندى) را جستجو نمودم، پس آن را در راستى و درستى يافتم. 1️⃣2️⃣.وَ طَلَبْتُ الذِّلَّةَ فَوَجَدْتُهَا فِي الصَّوْمِ، 🍀 و نرمى و فروتنى را جستجو نمودم، پس آن را در روزه يافتم. 2️⃣2️⃣.وَ طَلَبْتُ الْغِنَى فَوَجَدْتُهُ فِي الْقَنَاعَة، 🍀 و توانگرى را جستجو نمودم، پس آن را در قناعت يافتم. 3️⃣2️⃣.وَ طَلَبْتُ الْأُنْسَ فَوَجَدْتُهُ فِي قِرَاءَةِ الْقُرْآنِ، 🍀 و آرامش و همدمى را جستجو نمودم، پس آن را در خواندن قرآن يافتم. 4️⃣2️⃣و طَلَبْتُ صُحْبَةَ النَّاسِ فَوَجَدْتُهَا فِي حُسْنِ الْخُلُقِ، 🍀 و همراهى و گفتگوى با مردم را جستجو نمودم، پس آن را در خوشخويى يافتم. 5️⃣2️⃣.وَ طَلَبْتُ رِضَى اللَّهِ فَوَجَدْتُهُ فِي بِرِّ الْوَالِدَيْن، 🍀 و خوشنودى خدا تعالى را جستجو نمودم، پس آن را در نيكى به پدر و مادر يافتم. 📚 منبع: مستدرك الوسائل و مستنبط المسائل، ج12، ص: 174 علیه السلام