توجه توجه
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣
🌺مشاوره طب اسلامی
🌺باحضور حجت الاسلام چگینی
🌺ارائه داروها ومحصولات طب اسلامی
🌺 یک شنبه ۲۳ دی ساعت 17:00
🌺 دوشنبه ۲۴ دی ساعت 17:00
🌺 سه شنبه ۲۵ دی ساعت 17:00
انجام میپذیرد.
⛔️به هیچ عنوان قبل از ساعت قید شده،جهت مشاوره مراجعه نفرمایید.⛔️
کرج، خیابان برغان، بین خیابان دکتر همایون وهما، روبروی سبزی آماده ، پ۵۵ ط۳ واحد۵
شــــمــــاره تــــــمـــاس جهت اطلاعات
٠٩٣۶-٢٠٢١۶٢٣👈
┏━━ 🌴🌴🍯🌴🌴 ━━┓
@tebotamaddon_ch
┗━━ 🌴🌴🍯🌴🌴 ━━┛
🏳 السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِینَ الله فِی أَرْضِهِ وَ حُجَّتَهُ عَلَی عِبَادِهِ السَّلامُ عَلَیْکَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ
💐 ولادت با سعادت مولود کعبه، حضرت باب الله، عین الله، اذن الله، ید الله، مولی الموحدین، یعسوب الدین، حضرت امیرالمومنین صلوات الله علیه مبارکباد.💐
@tebotamaddon_ch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋 تنها مولود کعبه...
✍ مرحوم شیخ مفید در کتاب ارشاد در مورد ولادت حضرت #امیرالمومنین صلوات الله علیه نقل میکند:
🔸وُلِدَ بِمَکَّةَ فِی الْبَیْتِ الْحَرَامِ یَوْمَ الْجُمُعَةِ الثَّالِثَ عَشَرَ مِنْ شَهْرِ رَجَبٍ سَنَةَ ثَلَاثِینَ مِنْ عَامِ الْفِیلِ وَ لَمْ یُولَدْ قَبْلَهُ وَ لَا بَعْدَهُ مَوْلُودٌ فِی بَیْتِ الله سِوَاهُ إِکْرَاماً مِنَ الله جَلَّ اسْمُهُ لَهُ بِذَلِکَ وَ إِجْلَالًا لِمَحَلِّهِ فِی التَّعْظِیمِ
🔹حضرت در مکّه و در درون کعبه روز جمعه سیزدهم ماه رجب ۳۰ سال بعد از عام الفیل متولّد شد و این در حالی است که نه پیش از او و نه بعد از او کسی درون کعبه زاده نشده است و این خود کرامتی است در حق او از جانب خداوند تا بدین وسیله عظمت جایگاه او مشخص گردد.
📚 الارشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج۱ ص۵
@tebotamaddon_ch
هدایت شده از هیئت رزمندگان کرج نورالشهداء
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
طب و تمدن اسلامی | استاد چگینی
🏴 صلی الله علیک یا بنت امیرالمومنین
▪️ رحلت جانگداز اسوه صبر و استقامت، عقیله بنی هاشم، احیاگر قیام کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علیها تسلیت باد
توصیه میکنم این جلسه رو گوش کنید.
@tebotamaddon_ch
➰با بگومگوی زیاد،
دیگر محبتی باقی نمیماند!
✍امیرمومنانعلیعلیهالسلام
غررالحکم،حدیث۱۰۵۳۵
✍خرافه ای به نام حروف ابجد ( به معنای امروز)
💠از دیر باز ملاک تشیع برای حق یا باطل بودن
چیزی ، عرضه آن بر قرآن و روایات بوده تا جایی که در مقابل اخلاق یونانی سنگ زیر زبان گذاشتن برای کم حرف زدن را نه صراطی برای تقوا میداند نه مسیری ماثور که به هدایت ختم شود ، گفته اند اگر عالم محضر خداست پس پاهایت را دراز نکن ، آخر عالم محضر خداتر از امیرالمومنین ...
❌بسیاری بر این باور غلط اند که تکوینا ، معادل حروف اعدادی خلق شده است که نتایج عجیبی از آن استخراج میکنند ؛ تا جایی که از جانب خود عددی برای اذکار اختراع میکنند و طالع نحس یا شومی دو زوج را بسنجند ، که نه دلیل ماثوری ارائه میدهند و نه اطمینان به مسیری دارند که شیطان مترصد آن است؛
باید بگویم نوعا تنها روایاتی که اسم ابجد در آنها برده شده این روایات است:
«أَبْجَدْ»«هَوَّزْ»«حُطِّي»«كَلَمَنْ»«سَعْفَصْ»«قَرَشَتْ»
🌐اَلشَّيْخُ اَلْمُفِيدُ فِي اَلْإِخْتِصَاصِ ، عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْوَشَّاءِ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: قَالَ لِي مَا لِي أَرَاكَ مُصْفَرّاً قَالَ هَذِهِ اَلْحُمَّى اَلرِّبْعُ قَدْ أَلْحَفَتْ عَلَيَّ قَالَ فَدَعَا بِدَوَاةٍ وَ قِرْطَاسٍ ثُمَّ كَتَبَ بِسْمِ اَللَّهِ اَلرَّحْمَنِ اَلرَّحِيمِ أَبْجَدْ هَوَّزْ حُطِّي عَنْ فُلاَنِ اِبْنِ فُلاَنٍ ثُمَّ دَعَا بِخَيْطٍ فَأُتِيَ بِخَيْطٍ مَبْلُولٍ فَقَالَ اِئْتِنِي بِخَيْطٍ لَمْ يَمَسَّهُ اَلْمَاءُ فَأُتِيَ بِخَيْطٍ يَابِسٍ فَشَدَّ وَسَطَهُ وَ عَقَدَ عَلَى اَلْجَانِبِ اَلْأَيْمَنِ أَرْبَعَةً وَ عَقَدَ عَلَى اَلْأَيْسَرِ ثَلاَثَ عُقَدٍ وَ قَرَأَ عَلَى كُلِّ عَقْدٍ اَلْحَمْدَ وَ اَلْمُعَوِّذَتَيْنِ وَ آيَةَ اَلْكُرْسِيِّ ثُمَّ دَفَعَهُ إِلَيَّ وَ قَالَ شُدَّهُ عَلَى اَلْعَضُدِ اَلْأَيْمَنِ وَ لاَ تَشُدَّهُ عَلَى اَلْأَيْسَرِ .
مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل ج ۲، ص ۹۱
🌐محمد بن علي بن الحسين في ( معاني الاخبار ) وفي ( الامالي ) عن محمد بن الحسن ، عن الصفار ، عن محمد بن الحسين بن أبي الخطاب ، وأحمد بن الحسن بن علي بن فضال جميعا ، عن علي بن أسباط ، عن الحسن بن زيد (في المعاني : الحسن بن زيد .) ، عن محمد بن سلام (في الأمالي : محمد بن سالم) ، عن الاصبغ بن نباتة
💠 قال : امیرالمومنین علیه السلام قَالَ سأل عُثْمَانُ بْنُ عَفَّانَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ مَا تَفْسِيرُ أَبْجَدْ فَقَالَ رَسُولُ اَللَّهِ ص
امير المومنين(علیه السلام)فرمود: عثمان بن عفان برسول خدا عرضكرد يا رسول الله تفسير ابجد چيست؟ رسول خدا فرمود:
💠تَعَلَّمُوا تَفْسِيرَ «أَبْجَدْ» فَإِنَّ فِيهِ اَلْأَعَاجِيبَ كُلَّهَا وَيْلٌ لِعَالِمٍ جَهِلَ تَفْسِيرَهُ فَقَالَ يَا رَسُولَ اَللَّهِ ص مَا تَفْسِيرُ أَبْجَدْ قَالَ
تفسير ابجد را بياموزيد كه همه معاني شگفت انگيز در آن است و واي بدانشمندي كه تفسير ابجد را نداند. عثمان عرضكرد يا رسول الله تفسير ابجد چيست؟
🖌أَمَّا اَلْأَلِفُ فَآلاَءُ اَللَّهِ حَرْفٌ مِنْ أَسْمَائِهِ
فرمود الف اشاره به آلا الهي است يعني نعمتهاي او و حرفي است از نامهاي خداوند
🖋وَ أَمَّا اَلْبَاءُ فَبَهْجَةُ اَللَّهِ
و با اشاره است به بهجت و نشاط خداوند
🖌وَ أَمَّا اَلْجِيمُ فَجَنَّةُ اَللَّهِ وَ جَمَالُ اَللَّهِ وَ جَلاَلُ اَللَّهِ
و جيم اشاره به جنت و جمال و جلال الهي است
🖌وَ أَمَّا اَلدَّالُ فَدِينُ اَللَّهِ
و دال اشاره بدين خدا است.
وَ أَمَّا «هَوَّزْ»
و اما كلمه هوز
🖌فَالْهَاءُ هَاءُ اَلْهَاوِيَةِ فَوَيْلٌ لِمَنْ هَوَى فِي اَلنَّارِ
ها اش رمزي است از هاويه و جهيم واي بحال كسي كه در آتش فرود افتد
🖌وَ أَمَّا اَلْوَاوُ فَوَيْلٌ لِأَهْلِ اَلنَّارِ
و واو هوز يعني واي بر اهل آتش
🖌وَ أَمَّا اَلزَّايُ فَزَاوِيَةٌ فِي جَهَنَّمَ نَعُوذُ بِاللَّهِ مِمَّا فِي اَلزَّاوِيَةِ يَعْنِي زَوَايَا جَهَنَّمَ
و زا هوز اشاره است به زاويه دوزخ كه پناه بخدا مي بريم از آنچه در زاويه دوزخ است.
وَ أَمَّا «حُطِّي»
و اما كلمه حطي
🖌فَالْحَاءُ حُطُوطُ اَلْخَطَايَا عَنِ اَلْمُسْتَغْفِرِينَ فِي لَيْلَةِ اَلْقَدْرِ وَ مَا نَزَلَ بِهِ جَبْرَئِيلُ علیه السلام مَعَ اَلْمَلاَئِكَةِ إِلَى مَطْلَعِ اَلْفَجْرِ
حا اش اشاره است به(حطوط) و ريزش گناهان از آناني كه در شب قدر استغفار ميكنند همان شبي كه جبرييل با فرشتگان تا سپيده دم از آسمان بر زمين فرود مي آيند.
🖌وَ أَمَّا اَلطَّاءُ فَ طُوبى لَهُمْ وَ حُسْنُ مَآبٍ وَ هِيَ شَجَرَةٌ غَرَسَهَا اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِيَدِهِ وَ نَفَخَ فِيهَا مِنْ رُوحِهِ وَ إِنَّ أَغْصَانَهَا لَتُرَى مِنْ وَرَاءِ سُورِ اَلْجَنَّةِ تَنْبُتُ بِالْحُلِيِّ وَ اَلْحُلَلِ وَ اَلثِّمَارِ مُتَدَلِّيَةً عَلَى أَفْوَاهِهِمْ
و طا اشاره باين است كه طوبي از آن استغفاركنندگان در شب قدر است و سر انجام خوشي در انتظار آنان است و طوبي درختي است كه خداي عز و جل با دست قدرت خويش آن را كاشته و از روح خود در آن دميده است شاخه هاي اين درخت از پشت ديوار بهشت بچشم ميخورد با زيور و جامه هاي زينت بخش و ميوه هايي باز و راست كه در دسترس استفاده بهشتيان است.
🖌وَ أَمَّا اَلْيَاءُ فَيَدُ اَللَّهِ فَوْقَ خَلْقِهِ سُبْحانَهُ وَ تَعالى عَمّا يُشْرِكُون
و يا اشاره بيد الله است و همان نيرو و قدرتي است كه خدا را بر آفريدگان است و خداوند پاك و برتر است از آنچه براي او شريك مي پندارند.
ادامه دارد...
وَ أَمَّا «كَلَمَنْ»
و اما كلمن
🖌فَالْكَافُ كَلاَمُ اَللَّهِ لا تَبْدِيلَ لِكَلِماتِ اَللّهِ وَ لَنْ تَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَداً
كاف اشاره بكلام خدا است نه در كلماتش تبديلي است و نه هرگز به جز آستان حضرتش پناهي خواهي يافت
🖌وَ أَمَّا اَللاَّمُ فَإِلْمَامُ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ بَيْنَهُمْ فِي اَلزِّيَارَةِ وَ اَلتَّحِيَّةِ وَ اَلسَّلاَمِ وَ تَلاَوُمِ أَهْلِ اَلنَّارِ فِيمَا بَيْنَهُمْ
و لام اشاره است بديد و بازديدهاي دوستانه اهل بهشت و سرزنش دوزخيان بر يك ديگر
🖌وَ أَمَّا اَلْمِيمُ فَمُلْكُ اَللَّهِ اَلَّذِي لاَ يَزُولُ وَ دَوَامُ اَللَّهِ اَلَّذِي لاَ يَفْنَى
و ميم اشارت بملك بي زوال خداوندي و پايندگي فنا ناپذير است.
🖌وَ أَمَّا اَلنُّونُ فَ ن وَ اَلْقَلَمِ وَ ما يَسْطُرُون فَالْقَلَمُ قَلَمٌ مِنْ نُورٍ وَ كِتَابٌ مِنْ نُورٍ فِي لَوْحٍ مَحْفُوظٍ يَشْهَدُهُ اَلْمُقَرَّبُون وَ كَفى بِاللّهِ شَهِيداً
و اما نون اشاره است به نون و قلم و آنچه مينگارند قلم قلمي است از نور و كتابي است از نور در لوحي كه محفوظ است و فرشتگان مقرب نزد آن حاضرند و گواه و همان تنها گواهي خداوند كافي است.
أَمَّا «سَعْفَصْ»
🖌فَالصَّادُ صَاعٌ بِصَاعٍ يَعْنِي اَلْجَزَاءَ بِالْجَزَاءِ كَمَا تَدِينُ تُدَانُ إِنَّ اَللَّهَ لاَ يُرِيدُ ظُلْماً لِلْعِبادِ
و اما سعفص صادش اشاره باين است كه صاعي بصاعي يعني پاداش در مقابل پاداش است هر طور كه با ديگران رفتار كني و پاداش آنان دهي همان طور با تو رفتار شود و پاداشت داده شود كه خداوند براي بندگان ستم روا ندارد.
وَ أَمَّا «قَرَشَتْ» يَعْنِي قَرَشَهُمْ فَحَشَرَهُمْ وَ نَشَرَهُمْ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ فَ قُضِيَ بَيْنَهُمْ بِالْحَقِّ وَ هُمْ لا يُظْلَمُون َرَشَتْ يَعْنِي قَرَشَهُمْ فَحَشَرَهُمْ وَ نَشَرَهُمْ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ فَ .
و اما قرشت بدين معني است كه مردم را از اينجا و آنجا گرد آورد و زنده كند و در روز رستاخيز براي حساب وادارد و حكم دادگاه الهي مطابق حقيقت در باره آنان صادر شود و ستمي بر آنان نخواهد شد.
@tebotamaddon_ch
✍میبینید که حضرت حروف کلمات را به گونه ای بیان میکنند که هیچ کدام ربطی به اعداد به معنای مصطلح ندارد .
✍داستانی که روایت به آن اشاره میکنند در مورد اثبات علمی به نام ابجد که امروزه مصطلح شده نمیتواند باشد .
توجه داشته باشند این حروف معنای عدد را نمیدهد بلکه فرد فرد حروف در این کلمات به گونه ای دیگر تعبیر و تفسیر شده اند.
✍حال سوال این جاست چرا دوستان به خوشان اجازه میدهند معادل کلمه علی ۱۱۰ قرار دهند و بدعتی به نام تکرار علی با ابجد ۱۱۰ نمایند اگر این بدعت در دین نیست پس چیست ؟
✍م.چ
@tebotamaddon_ch
توجه توجه
📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣📣
🌺مشاوره طب اسلامی
🌺باحضور حجت الاسلام چگینی
🌺ارائه داروها ومحصولات طب اسلامی
🌺 یک شنبه ۳۰ دی ساعت 17:00
🌺 دوشنبه ۱ بهمن ساعت 17:00
🌺 سه شنبه ۲ بهمن ساعت 17:00
انجام میپذیرد.
⛔️به هیچ عنوان قبل از ساعت قید شده،جهت مشاوره مراجعه نفرمایید.⛔️
کرج، خیابان برغان، بین خیابان دکتر همایون وهما، روبروی سبزی آماده ، پ۵۵ ط۳ واحد۵
شــــمــــاره تــــــمـــاس جهت اطلاعات
٠٩٣۶-٢٠٢١۶٢٣👈
┏━━ 🌴🌴🍯🌴🌴 ━━┓
@tebotamaddon_ch
┗━━ 🌴🌴🍯🌴🌴 ━━┛
هدایت شده از طب و تمدن اسلامی | استاد چگینی
🌹مژده
✅معرفی نمایندگی فروش محصولات عین الحیات
👈نماینده فروش
🌐 کرج - حصارک
✅محصولات
✅مفردات
✅آرایشی
✅بهداشتی
آقای توکل
@ATAARI_IRAN
09373080413
┏━━ 🌴🌴🍯🌴🌴 ━━┓
@tebotamaddon_ch
┗━━ 🌴🌴🍯🌴🌴 ━━┛