eitaa logo
تنهامسیری های تهران
3.7هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
4.8هزار ویدیو
85 فایل
سلام به کانال تنها مسیر آرامش تهران خوش آمدید💐 ما برای رسیدن به لذت های عمیق ازعلاقه های سطحی خود عبور خواهیم کرد 🫡 جهت ارائه نظرات و پیشنهادات و انتقادات @Faraju
مشاهده در ایتا
دانلود
✅✅سوال: چه چیزی مانع شکر ماست؟ جواب : خواسته ها و نا خواسته های ما مانع شکرمان هستند وقتی آنچه که می‌خواهیم یا آنچه که نمی خواهیم برای ما فراهم نمی‌شود در دلمان غصه و ناراحتی حاصل می شود و این یعنی ناشکری . مادر یکی از دوستان همکلاسیم که از دنیا رفته اند به خواب عزیزی آمده و می فرماید: هر کسی برای امور دنیا غصه بخورد قطعاً در خسران و ضرر است. حال مرور کنیم ببینیم در شبانه روز چه میزان غصه داریم برای خواسته ها و ناخواسته هایمان و اینکه چرا هرچه می کنم به خواسته ام نمیرسم یا دعایم مستجاب نشده است . خداوند در آیات قرآن در رابطه با اهمیت شاکر بودن و تفاوت انسانی که در شکر است با انسانی که نمی تواند شاکر باشد آیات متعددی را بیان فرموده است. @TehranTanhamasiri
✅✅خداوند در سوره ابراهیم آیه ۷ می فرماید: ( واذ تاذن ربکم لئن شکرتم لازیدنکم ولئن کفرتم ان عذابی لشدید) و آنگاه که پروردگارتان اذن کرد که اگر شکر کنید البته نعمت شما را افزون خواهم کرد و اگر ناسپاسی کنید عذاب من بسیار سخت است. یعنی دلی که در شکر است خداوند هر لحظه به شکر آن دل اضافه می‌کند . ولی دلی که نمی‌تواند در سختی ها شاکر باشد و در کفر قرار می گیرد حتماً به واسطه عدم شکر به سختی هایش اضافه می شود. و در سوره اعراف آیه ۵۸ می فرماید: (والبلد الطیب یخرج نباته باذن ربه والذی خبث لا یخرج الا نکدا کذالک نصرف الایات لقوم یشکرون) ترجمه: و سرزمین پاک (دلی که از اکراهات پاک شده ولبریز از شکر است) به اذن پروردگارشان پر بار آید. ( به میزان شکری که دارد خداوند به شکرش می‌افزاید و یک فرد تبدیل به یک بلد و یک امت می‌شود.) و آن زمینی که ناپاک است (دلی که پر از اکراهات و قضاوت ها و غصه هاست) جز حاصلی بی فایده و ناچیز ندارد. این چنین آیات خود را برای مردمی که شاکر هستند گوناگون بیان می کنیم. @TehranTanhamasiri
✅✅ (بلد طیب): چرا خداوند زمین پاک را بلد یعنی شهر و مملکت تعبیر می‌کند؟ طیب بودنش دلیل بر بلد بودنش یعنی شهر بودنش است. ولی در (والذی خبث) از کلمه بلد استفاده نمی کند و می گوید آن که ناپاک و خشک است یک فرد است و بلد و امت و ملت نیست . توضیح : امام خمینی در شهادت شهید بهشتی فرمودند:( بهشتی یک ملت بود) یعنی یک فرد نبود. مقام معظم رهبری هم در شهادت حاج قاسم سلیمانی فرمودند :(ایشان یک مکتب بودند). این شهدا آنقدر طیب می شوند که تبدیل به یک ملت و مکتب و امت و بلاد می‌شوند. چنین انسان هایی از فرد بودن خارج شده و تبدیل به امت و بلادی شده‌اند که آنچه از دل این بلد طیب خارج می‌شود (باذن ربهم) است. و در آیه ۷ سوره ابراهیم (و اذ تاذن ربکم) یعنی با اذن خداوند متعال شکر بر دل انسان می نشیند. @TehranTanhamasiri
✅✅اذن خداوند متعال تعبیر شده به وجود صدیقه مطهره دو عالم خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها. با شهادت آقا امیرالمومنین علیه السلام خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها این امر را به عهده گرفتند که شیعیان را به شکرشان برسانند . چرا که مهریه ایشان در زمان ازدواجشان شفاعت امت جدشان رسول الله بود . و شهادتشان هم فقط برای ولایت بود ‌ در این آیه (یخرج نباته باذن ربه) به این معنی نیست که من با خود بگویم از امروز می خواهم شاکر باشم و بلافاصله وجودم لبریز از شکر بشود‌. معیت با حضرت زهرا وعنایت ایشان دل ما را به شکر نزدیک میکند. حاج قاسم سلیمانی در یکی از سخنرانی های ایشان می فرمایند : (در عملیات های سنگین و در اوج سختی ها و فشارهای جنگ رزمندگان وجود و حضور حضرت زهرا سلام الله علیها را می دیدند که برای بچه‌ها مادری می کردند.) حالا اگر سختی هایی که در زندگی روزمره مرحله داریم رابا سختی های رزمندگان در زمان جنگ مقایسه کنیم می بینیم هر کداممان برای هر امری کوچک و جزئی چه میزان اکراه و غصه در دلمان جمع می کنیم. حاج قاسم در آن سخنرانی اشاره می‌کند که رزمندگان در آن اوج سختی ها و فشارها در اشک و ناله های شبانه فقط به کوتاهی ها و قصور های خود معترف بودند. و اشک ما در زندگی چه زمان جاری است؟ وقتی که در اوج غصه و اکراه و بد دیدن دیگران قرار میگیریم. این تفاوت ما با تفاوت آن رزمنده ای است که مادری حضرت زهرا و معیت و همراهی حضرت زهرا را در کنار خود می‌بیند.. مقایسه دو کلمه :(واذ تاذن ربکم در آیه ۷ سوره ابراهیم )و (باذن ربهم آیه ۵۷ سوره اعراف) به این معناست که اگر کسی معرفت به خانم فاطمه زهرا سلام الله علیها پیدا کند و به این باور برسد که مادر مراقب ماست که ما شکر مان را از دست ندهیم و اگر درجایی بی تاب وناشکر می‌شویم حضرت زهرا نیز برای ما بی تاب می شود. اینجاست که با فهم معیت مادر ، در کنارمان و با عنایت ایشان در دل سختی ها می توانیم به استغفار و شکر برسیم. روایتی با این مضمون داریم که آقا بقیه الله روحی و ارواح العالمین له الفداء می‌فرمایند; (ما برای بیماری های شما ناراحت می‌شویم و هر کدامتان در رنج و بیماری قرار بگیرید ما هم در رنج و بیماری قرار می گیریم.) اینگونه است اتصال شیعه به صاحب ولایت . مانند زمانی که فرزند تب دار و بیمار است مادر آرام و قرار ندارد تا فرزندش به سلامتی برسد. @TehranTanhamasiri
✅✅در ادامه آیه: (والذی خبث لا یخرج الا نکدا) زمینی که خشک وناپاک است از این زمین جز گیاه اندک و بی‌ثمر چیزی حاصل نمی شود و نمی رویند. اشاره به زندگی انسان هایی است که هر لحظه در ناشکری و اکراه هستند و هر جا که شکری نیست بیماری و عارضه و سختی و فشار بر ما عارض می‌شود. و وقتی دچار سختی و درد و بیماری می شویم بلافاصله به دنبال یک عامل بیرونی برای درمان درد و برطرف کردن سختی هستیم حال آنکه علی‌رغم اینکه دنبال دکتر و دارو و درمان هستیم باید در جستجوی ناشکری ها و اکراهاتمان باشیم و مسیر استغفار را طی کنیم تا دارو و درمان دکتر و عوامل بیرونی تاثیرگذار باشند . انسان ناشکر به جای دیدن نیمه پر لیوان و شاکر بودن نعمتهایی که دارد فقط جنبه های منفی و نیمه خالی لیوان را می بیند و خداوند هم می فرماید: هر میزان که در کفر باشید به سختی و درد شما حتماً اضافه خواهیم کرد. @TehranTanhamasiri
✅✅بسیاری از دردهایی که بر ما خانم‌ها عارض می شود به واسطه این است که شاکر وجود همسرمان نیستیم و در انجام وظیفه نسبت به همسر قصور و کوتاهی داریم. در مثالی یکی از عزیزان می فرمودند: تا قبل از ماه مبارک همیشه با خودم می گفتم: همسرم اصلا رعایت نمیکند چه چیزی را باید بخورد و از چیزهایی که مضر هستند پرهیز نمیکند . در ماه مبارک با دندان دردی که بر من عارض شد با استغفار زیادی که به درگاه خدا داشتم خداوند از دل این درد با من اینگونه سخن گفت که این مقدار که به فکر تغذیه و سلامتی خودت و فرزندانت هستی دلسوز همسرت نیستی . تو باید مراقب و دلسوز همسرت باشی تا خداوند دلسوز تو باشد. مراقبت از همسرت از هر چیز واجب تر است حتی اگر به توصیه شما برای تغذیه سالم شما توجه نکند همین اندازه که تو تلاشت را برای تغذیه سالم او انجام می دهی و تغذیه و سلامت او را بر خودت و فرزندانت ترجیح می دهی خداوند باب رحمتش را برای سلامتی و عافیت تو و فرزندانت باز می کند. بنابراین ثمره این شبهای قدر باید اینگونه باشد که شکرمان را افزایش دهیم تا فشار اعصاب ها و غصه ها و ناراحتی ها پایین بیاید . آن زمان است که به این معرفت می رسیم میبینیم که چقدر ضعیف بودیم و مانند کودکی که برای یک شکلات ناچیز ساعتها گریه می‌کند ما سال‌های سال برای اندک چیزی گریه و بی تابی کردیم و غصه خوردیم و نپذیرفتیم که اگر بتوانیم در دل سختی و درد در شکر و استغفار باشیم خداوند با اندک چیزی مشکلمان را برطرف میکند. ولی وقتی در شکر و رضایت نیستیم و فقط نداشته ها و نیمه خالی لیوان را می بینیم و غصه می خوریم هم از شکر محروم می شویم و هم از نعمت ها. والسلام @TehranTanhamasiri
بسم الله الرحمن الرحیم ۱۴۰۲/۱/۲۴ 🌙 روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان ✅ آیه ۱ سوره فتح انا فتحنا لک فتحا مبینا ما پیروزی دادیم به تو پیروزی آشکار @TehranTanhamasiri
13.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
-بیست و دوم آیت الله مجتهدی ره شرح مختصر دعای روز بیست ودوم ماه مبارک رمضان..... @TehranTanhamasiri
📣 توسل به امام زمان(ع) 🔸 رهبر انقلاب: امشب را که شب قدر است، قدر بدانید. مشکلات عمومی مسلمین، مشکلات کشور، مشکلات شخصی‌تان و مشکلات دوستان و برادرانتان را با خدای خودتان مطرح کنید. به ولیّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به در خانه خدا - مسجد - بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواسته‌هایتان را بگیرید. بنده هم از همه شما ملتمس دعا هستم. ⭐️ @TehranTanhamasiri
16.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نکته مهم برای ما مسئله دفاع از هویت اسلامی است. مسئله برای ما دفاع از مظلوم است دفاع از فلسطین است که در راس همه مسائل هست برای ما. ان شاالله همه برای راه پیمایی روز قدس می آییم .👊 @TehranTanhamasiri