#کنترل_ذهن برای #تقرب 2
🔵 گفتیم که کنترل ذهن یه عملیات بسیار مهم در زندگی انسان هست.
موضوعی که وجود داره اینه که معمولا کنترل ذهن آسون تر از کنترل دل هست.
🔶 آدم به این راحتیا نمیتونه دل خودش رو کنترل کنه! مثلا نمیتونه به دلش بگه زود باش به فلان چیز علاقمند شو!
یا بگه زود باش بترس از خدا!
⭕️ یا مثلا آدم اگه به دلش بگه نترس از سختی ها رو رنج ها! میگه تو بگو ولی من میترسم!!!
🔶 معمولا سفارشاتی که برای دل انسان وجود داره، عمدتا منظورشون #ذهن انسان هست. چون آدم میتونه ذهن خودش رو کنترل کنه
✔️ شما میتونی خودت رو کنترل کنی که به چی فکر کنی و به چی فکر نکنی
و کدوم موضوع رو بهش توجه کنی یا توجه نکنی.
✅ و جالبه که اگه انسان بخواد خودش رو کنترل کنه که یه کاری رو انجام نده، حتما باید اول #ذهن خودش رو کنترل کنه که به اون چیز حتی فکر هم نکنه.👌
🔶 ذهن هر جا رفت دل هم به دنبالش میره
و آدم دیگه نمیتونه دلش رو کنترل کنه.
⭕️ ریشه خیلی از روابط حرام هم همین موضوع هست. کسی که کلا فکرش توی پیدا کردن دوست جنس مخالف باشه، به این کار علاقه پیدا میکنه
و وقتی سراغ این کار رفت دیگه نمیتونه دست از این کار برداره.
✔️ برای همین آدم باید تمرین کنه که ذهنش رو کنترل کنه تا بعدا به علاقه ها و رفتارهای منفی کشیده نشه.
⭕️ در جامعه ما مسائلی هست که کاملا ضد کنترل ذهنه.
1- اوقات فراغت در جوامع شهری افزایش پیدا کرده.
2- ابزار سرگرمی (شیره مالیدن سر آدم ها) زیاد شده.
قدیم که انقدر ابزار بازی و سرگرمی نبود. الان میبینی طرف توی موبایلش هزار جور بازی داره! 📲🕹
کلی اخبار و مطالب سرگرم کننده توی شبکه های اجتماعی وجود داره. انواع نرم افزار ها و...
میگه بیا تا یه چیز جالب بهت نشون بدم!🤓
- چیه میخوای ذهن منو مشغول کنی؟! من چرا باید به اون چیزی که تو میگی فکر کنم؟😒
تو میخوای اراده منو از بین ببری؟😒
- نه یه چیز جالبه! حرام که نیست!🤓
- خب باشه. مگه من گفتم حرامه؟! همین که سر من رو به یه موضوعی بند میکنه که لازم نیست در موردش فکر کنم پس من نمیخوامش.😒
اگه قرار باشه به هر چیز جالبی توجه کنم ذهن من #هرزه میشه...
آقا من اصلا نمیخوام به چیز جالب نگاه کنم! باید کیو ببینم؟
⭕️ رسانه ها کارشون اینه که هر لحظه توجه آدم رو جلب کنن. حتی خیلی وقتا اعضای خانواده و آشنایان مدام باعث مشغول شدن ذهن انسان میشن.
⭕️ میشینن دور هم و هی برای هم چیزای جالب بلوتوث میکنن!
یا طرف توی ده تا گروه عضو میشه و هی همدیگه رو توی گروه ها تشویق میکنن تا هر کی هرچی میتونه چیزای جالب بذاره!
اونایی که مذهبی نیستن توی گروه پیامای مزخرف و مثلا جالب طنز و مستهجن میفرستن
اونایی هم که مذهبی هستن پیامای مذهبی مختلف رو از چپ و راست میفرستن برای همدیگه! تازه همدیگه رو هم تشویق میکنن تا ببینن کی میتونه چیز جالب تری گیر بیاره!❌
⭕️ صبر کن ببینم مگه من احمقم که هی ذهن بسیار با ارزش من رو به تفکر در مورد مسائل مختلف وادار میکنی؟😒
مگه تو منو حیوون فرض کردی؟ چرا هر لحظه توجه منو به یه چیز جالبی جلب میکنی؟
تو میدونی که اگه من هر لجظه دنبال یه چیز جالب باشم ذهنم بی اراده میشه؟
🔵 مثلا تا میاد توی ماشین میشینه رادیو رو روشن میکنه!
⭕️ صبر کن عزیزم. الان این میخواد توجه تو رو به چی جلب کنه؟ آیا از تو #اجازه گرفت؟😒
اگه کسی دست ببره توی جیب شما به عنوان #دزد باهاش برخورد قانونی میکنی. حالا این رسانه دست برد توی #اندیشه و ذهن شما که خیییلی مهم تر از جیب شماست
اینجا چرا چیزی نمیگی؟
⭕️ اصلا کاری ندارم به اینکه آیا به چیز خوبی جلب میکنه ذهنت رو یا به چیز بد؛ همین که آدم هر لحظه ذهنش به چیزای مختلفی جلب بشه خییلی خطرناکه.
اجازه ندیم هر کی از راه رسید ذهن ما رو به خودش جلب کنه. خیلی باید برای ذهن خودمون احترام قائل باشیم.
حتما برای کنترل ذهن، برنامه ریزی و تمرین
کنیم....
#یه-حرکت-جدید
✅لطفا همه دوستانتون رو به عضویت در کانال تنها مسیر تهران دعوت کنید👇
@TehranTanhamasiri
هرشب با بحث بسیار مهم "قدرت کنترل ذهن"درخدمتتون هستیم👌🌹
#انتشار-عمومی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
~🎧~
#غذای_روح🍓
موضوع:« انباشته شدن گناهان در
قیامت» ⏳
در مورد نگاه کردن به نامحرم،غیبت کردن ، تهمت زدن،..😨
@TehranTanhamasiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی
✘ کمر ماه رمضون شکست!
✘ ماه رمضون افتاد توی سرازیری!
✘ شبهای قدر، مهمترین شبهای ماه رمضان بودند!
این عبارات، اصلاً حقیقت ندارند!
⛔️ اتفاقاً رمضان به مهمترین روزهایش رسیده است!
※ دسترسی به دعا "وداع با رمضان"
@TehranTanhamasiri
تنهامسیری های تهران
✅✅بسم الله الرحمن الرحیم درس ولایت حواسمان جمع باشد ضمن رعایت تمامی دستورالعملهای بهداشتی و مرا
✅✅بسم الله الرحمن الرحیم
درس ولایت
مباحث ماه مبارک رمضان به این نکته منتهی شد که هر میزان در تکذیب باشیم یعنی به مافیها رضایت ندهیم .
اگر آنچه که هر روز بر ما واقع میشود نخواهیم بپذیریم و به آن رضایت دهیم در آن نقطه در تکذیب هستیم.
( نخواستن ما تکذیب ماست)
حدیث: (الخیر فی ماوقع) یعنی خیر در آن چیزی است که واقع شده است .
خیلی از وقایع در طول روز برای ما اتفاق می افتد. مثل :بیماری- فوت عزیزان- بیکاری همسر یا حوادث تلخ . چطور میتوانیم بگوییم خیر هرکس در آن چیزی است که برای او اتفاق میافتد.
جواب :
خیر تنها صفت عربی هست که خودش تفضیل خودش است .در عربی اسمها بر وزن افعل، برتر می شوند.
مانند :اکبر که صفت تفضیل کبر است یا احسن که صفت تفضیلی حسن است. اگر کلمه علم را داریم کلمه اعلم تفضیل بر علم است.
اما کلمه (خیر ) خودش تفضیل خودش است و برتر از این کلمه در مفهوم نداریم وقتی( ال) استقرا بر کلمه خیر واقع شده یعنی در آنچه که بر شما واقع می شود در همان چیز نهایت خیر برای شماست.
هر واقعه ای برای قلب من شیعه میتواند نهایت خیر باشد، مشروط بر اینکه قلب من پذیرا باشد.
پذیرا بودن یعنی اینکه من بتوانم در آن واقعه استغفار خودم را پیدا کنم. تا از دل آن واقعه سخت و تلخ به خیر برسم.
@TehranTanhamasiri
✅✅مثال:
سالهاست که هر زمان در معرض نور آفتاب قرار می گیرم دچار خارش و حساسیت پوستی می شوم.
چون این مشکل خیلی به من فشار نمی آورد این درد را تحمل می کنم و با این مشکل به نوعی کنار میآیم.
ولی زمانی که دچار معده درد شدید شدم که نفسم بند آمده بود در آن لحظه به خدا می گویم خدایا چه اشتباهی کردم دچار این درد شدم؟ اشتباهم را به من نشان بده.
خدا هم به من می فهماند که وارد زندگی دیگری شدی و دلت به او بد شد این درد معده بر تو عارض شد.
بنابراین در جاهایی ما سختی را تحمل میکنیم چون نمیخواهیم سمع و بصرمان را فعال کنیم .
مقام معظم رهبری در همین ماه مبارک رمضان در بخشی از فرمایشاتشان به این نکته اشاره داشتند :
اگر در هر قصه ای از زندگی سمع وبصرمان را فعال کنیم خوف وحزن از دلمان برداشته می شود.
چه چیزی برای ما راحت تر است؟ اینکه سمع وبصرمان را فعال کنیم یا اینکه با سختی کنار بیاییم ؟
مقام معظم رهبری میفرمایند: تمام نگرانیهای شما برای آینده فرزندانتان و زندگیتان و آنچه که از فرزندان و افراد دور و برتان شما را رنج میدهد و اندوهگین می سازد به این خاطر است که نمی خواهید سمع وبصر خود را فعال کنید و شنونده صدای خدا باشید.
در مثال خارش پوست در معرض نور آفتاب ،چون عرصه به من تنگ نشده سالهاست که این مشکل را تحمل می کنم و دنبال استغفار ش نیستم .
ما معمولاً تحمل کردن را بیشتر از فعال کردن سمع و بصرمان می پذیریم .
همانطور که در زندگی هایمان هم همیشه سعی میکنیم همسرمان را تحمل کنیم حال آنکه اکراهش را به دل بگیریم .
ولی اگر به ما بگویند از آن اکراه دوری کن ولی رفتار همسرت را آیینه حقیقت درون جان خودت ببین و سعی کن این اشتباه و رفتار را از خطاهای درون وجودت جستجو کنی و در استغفار اشتباه خودت باشی این برایمان سخت است و حاضر به پذیرش این واقعیت نیستیم که همسرم و خانواده همسرم و اطرافیان رفتارشان رو به من فقط نمایش حقیقت درون جان خودم هست.
آنها آیینه هایی هستند که حقیقت خودم را به من نشان میدهند.
خوف یعنی ترس از آینده و حزن یعنی اندوه خوردن بر اتفاقات گذشته.
در مثال رزمندگان، چون دلشان در نهایت حمد است. خوف و حزن از دلشان برداشته شده و با وحشی ترین افراد و داعشی ها با شجاعت مبارزه میکنند.
اما در سطح زندگیمان نمی توانیم از دل وقایع سخت با فعال کردن سمع وبصر درجستجوی استغفار مان باشیم و شاکر سختی و فشار باشیم.
نمیتوانیم به این رضایت و شکر برسیم که در هر چه که بر من واقع شده حتماً خیر عظیمی نهفته است.
@TehranTanhamasiri
✅✅بخش اعظمی از آیات قرآن کریم از ما میخواهد که از تکذیب دورباشیم.
آیات ۱۷۲ تا آخر سوره مبارکه اعراف را با دقت ملاحظه بفرمایید .به بخشی از آیات مختصراً اشاره می شود:
آیه ۱۷۵ از سوره مبارکه اعراف مثالی برای هر یک از ماست که در هرواقعه ای از زندگی در تکذیب و عدم رضایت هستیم و نمیخواهیم بپذیریم که خداوند در این واقعه برای من خیر عظیم قرار داده .
اگر بتوانیم سمیع صدای خدا باشیم.
در این آیه مثال چنین افرادی را به مثال سگی تشبیه کرده که اگر بر اوبتازی، زبان بیرون میآورد و نفس نفس میزند.
و اگر به حال خود رهایش کنی باز هم زبان بیرون آورده و نفس نفس میزند.(ان تحمل علیه یلهث او تترکه یلهث)
در آیه ۱۷۷ اعراف خداوند می فرماید: سا مثل القوم الذین کذبوا بایاتنا وانفسهم کانوا یظلمون)
قرآن کریم اشاره به این امر دارد که این مثال چه بد مثالی است، برای کسانی که آیات ما را تکذیب میکنند.
و انفسهم کانوا یظلمون- سه کلمه است و دنیای حرف در این سه کلمه نهفته است .
کانوا فعل ناقصه است که بر استمرار یک فعل دلالت میکند. اینها به نفس خود ظلم و ستم می کنند ضمن اینکه این ظلم را می پذیرند.
@TehranTanhamasiri
✅✅خداوند در آیه ۱۷۸ از سوره مبارکه اعراف میفرماید:
من یهدالله فهوالمهتدی ومن یضلل فاولئک هم الخاسرون.
کسانی را که خدا هدایت کند .( حکمت قرآن را پذیرفتهاند) و هدایت یافته اند.
در آیه ۲۶۹ از سوره بقره خداوند می فرماید :و من یوت الحکمه فقط اوتی خیرا کثیرا.
یعنی حرکت به هر کس حکمت دادیم همانا به او خیر کثیر دادیم.
کسانی که از سختی مسیر استغفار شاکی هستند .
خداوند در این آیه می فرماید :ا
گر از این هدایت لذت نبرید آنقدر مشکلات زندگیت متوقف می ماند تا هدایت و مسیر استغفار را بپذیرید.
ادامه آیه :(ومن یضلل فاولئک هم الخاسرون)
من یضلل: کسی است که از هر سختی در زندگی شاکی و ناراضی است و نمی توانند سمع و بصرش را فعال کند و از دل سختی متوجه صدای خدا بشود .
که آن سختی برای پاک کردن کدام نقطه زندگی برای او در نظر گرفته شده است. چنین کسی خودش گمراهی را میخواهد و اینان کسانی هستند که زیان می کنند.
چرا که سرمایه نفس را از دست داده اند.
چرا که در آیه قبل اشاره میکند:
( و انفسهم کانوا یظلمون) یعنی به نفس خود ظلم میکنند و با این ظلم به خود دچار خسران میشوند.
@TehranTanhamasiri
✅✅در آیه ۱۷۹ از سوره اعراف می فرماید:
و لقد ذرانا لجهنم کثیرا من الجن والانس لهم قلوب لا یفقهون بها ولهم اعین لا یبصرون بها ولهم اذان لا یسمعون بها اولئک کاالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون)
قران کریم می فرماید: ما عرضه کردیم جهنم را برای کثیری از جن و انس که قلب دارند ولی نمیخواهند تفقه کنند(بفهمند) چشم دارند ولی نمیخواهند حقیقت را ببیند.
(اذان جمع گوش) گوش ها دارند ولی نمی خواهند با گوش هایشان بشنوند. آنها همانند چهارپایان بلکه گمراه ترند و اینان غافلان هستند .
برای اینکه آنها سه دریچه معرفت پذیری و حقیقت یابی خود را مسدود کردهاند و نمیخواهند از قلب و چشم و گوش خود استفاده کنند.
هرجا که تکذیب باشد آنجا معصیت هست .
تکذیب دو نوع است:
الف )تکذیب عام
ب )تکذیب خاص
تکذیب عام یعنی علیرغم اینکه میدانیم بدحجابی فعل حرام است. می دانیم آرایش صورت هر چند به مقدار اندک فعل حرام است. میدانیم گفتگو و خنده با نامحرم حرام است ولی به همین مقدار اندک رضایت میدهیم و میگوییم حالا با این مقدار اندک چیزی نمی شود.
این درست مثل این است که در یک دیگ بزرگ برنج اعلای ایرانی یک فضله افتاده باشد .همان یک فضله کل برنج را نجس میکند. کسی نمیتواند بگوید آن یک دانه فضله را دور می اندازیم بقیه برنج را میخوریم .
یا یک قطره خون وقتی یک غذا را نجس میکند آن غذا دیگر قابل استفاده نیست.
هر کسی تا به امروز کوچکترین گناهی که می داند فعل حرام و گناه است از جمله سهل انگاری در نماز اول وقت و آرایش در صورت و ..... را انجام میدهد وراضی نشود به ترک این اندک گناه.
هر میزان که عمل خیر انجام دهد و مباحث اخلاق و دین را از محضر علمای بزرگ در کند هیچ نتیجهای و خیری برای او نخواهد داشت .
ب)تکذیب خاص: وقتی نمیتوانیم بپذیریم هر واقعه ای در زندگی من اتفاق افتاده این واقعه مخلوق دل من میباشد.
دل من با انکارها و اکراهات خودم این واقعه و حادثه تلخ را برای زندگیم به وجود آورده است .
اولئک کالانعام:
صفت چهارپایان این است که در بیابان راه میافتند برای چریدن و پیدا کردن غذا اگر در چالهای بیفتند یا خوراکی و آب گیرشان نیاید اذیت می شوند .
قرآن کریم می فرماید: تو هم اگر بنا باشد از صبح که از خواب بیدار می شوی از هر چیزی که نمی خواهی و برایت پیش آید اذیت شوی چه تفاوتی بین انسان و چهار پا است.؟
@TehranTanhamasiri
✅✅آیه ۱۷۴ سوره مبارکه اعراف از قلب نازنین حضرت زهرا سلام الله علیها تعبیر می شود به ولله الاسماء الحسنی
می فرماید:
( ولله الاسماالحسنی فادعوه بها وذرالذین یلحدون فی اسماسیجزون ما کانوا یعملون*)
وبرای خداست اسماالحسنی
حدیث مکرر داریم اسما الحسنی ما اهل بیت هستیم .توسط ما اهل بیت خدا اسماء و صفاتش را به شما میرساند .که منبع و سرچشمه اسما الحسنی حضرت زهرا سلام الله است ،که باید بتوانیم به این منبع و سرچشمه اسما و صفات الهی نزدیک شویم.
قرآن کریم میفرماید :
فادعوه بها: توسط معرفت و شناخت اهل بیت وحضرت زهرا میتوانیم و اسماء الحسنی دسترسی پیدا کنیم.
برای کسب این معرفت باید از تکذیب عام ( گناه واضح و آشکار) و تکذیب خاص ( عدم رضایت در دلهایمان) پرهیز کنیم.
به واسطه کسب معرفت اهل بیت و سرچشمه اسماء الحسنی که حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد ما را بخوانید.
با عنایت به درس گذشته وبا عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری برای توسل به اهل بیت وکسب معرفتشان باید به معرفت مقام وجایگاه شهدا برسیم توسل به شهدا راه کسب معرفت در این مسیر است.
@TehranTanhamasiri
✅✅مثال:
یکی از معروفترین شهدا که مقام معظم رهبری در شأن این شهید جملات بسیاری فرموده اند و نسبت به خانواده این شهید نظر خاصی دارند، از دوران جوانی با خانواده این شهید در تعامل بودیم.
از محاسن این شهید نسبت به خانواده این بودکه :برای زن و بچه اش سنگ تمام بگذارد و از نظر اخلاق و رعایت شئونات در محبت و انسانیت حرف اول را میزد.
این شهید همیشه مراقب بود علیرغم اینکه در فقر بودند، همسر و فرزندان، نیازهایشان اجابت می شود .
اما در نهایت انسانیتی که این شهید داشت، فرهنگ خانوادگی شهید طوری بود که عروس خانواده که همسر این شهید بود از رفتارهایشان بسیار تحت فشار عصبی و روانی و اذیت و آزار قرار می گرفت.
بعد از شهادت ، شهید به خوابم آمدو گفت: دیدی همسرم با اکراهاتی که از خانواده ام داشت چطور سفره عمرم را جمع کرد.
مثال این شهید به بحث ما کمک میکند از این جهت که شهیدی که در طول زندگی در نهایت انسانیت و لطف بود ولی وقتی که همسر از خانواده دچار آسیب و لطمه می شد و از آنها اکراه می گرفت شهید میگوید اکرا هات همسرم از خانواده ام باعث شد تا سفره عمرم جمع شود.
حالا این مثال را در سطح زندگی خود مقایسه کنید میبینید در طول روز هر لحظه از همه کس و همه چیز ناراحت می شویم حتی از فرزندمان که پاره تنمان است ناراحت می شویم.
و با هر ناراحت شدن وارد وادی تکذیب میشویم
فادعوه بها:یعنی اهل بیت معصومین که جدشان رسول اکرم صلوات الله علیه بودند قلب مطهر حضرت رسول توسط خداوند متعال رحمت اللعالمین نامیده شده .
نه رحمت للمومنین، نه رحمت للمسلمین ، بلکه رحمت للعالمین یعنی: هر مقدار در دلمان رحم باشد به همان میزان به بدی های دیگران کاری نداریم.
رهبر در مقام رهبری خود به ما آگاهی می دهد ما هم باید آگاه باشیم از ناکارآمدی های دولتمردان و در انتخابات بعدی حواسمان جمع باشد ولی باید از دلمان مراقبت کنیم وارد وادی اکراه و فحاشی نشویم .
در ادامه آیه می فرماید:( و ذرالذین یلحدون فی اسما:) ای پیامبر رها کن
(ذر) یعنی رها کردن بی مهابا مانند کسی که به محض اینکه داغی و خطراتش را حس میکند، سریع از آن فرار می کند .
هیچ کس در چنین وضعیتی آهسته آهسته عمل نمیکند.
ای پیامبر رها کن کسانی را که با اسما الحسنی یعنی مقام ولایت الحاد ( دشمنی )دارند که ما اینها را به زودی به عملشان مجازات میکنیم.
( یلحدون فی اسما) :یعنی اگر مقام ولایت ائمه هدی صلوات الله علیهم اجمعین را قبول داریم و میخواهیم
*ولله اسماء الحسنی فادعوه بها*
را بپذیریم باید هم تکذیب عام یعنی فعل حرام را قطعاً و کامل کنار بگذاریم و از خود دور کنیم و هم تکذیب خاص یعنی عدم رضایت مافیها را از خود دور کنیم.
رها کنیم تا از الحاد کنندگان اسماء الحسنی نباشیم.
@TehranTanhamasiri
✅✅مثال:
مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام نامهای به والی یمن نوشتند و از ایشان خواستند، مومن ترین متقی ترین و ارادتمند ترین افراد در یمن را برای من علی بن ابیطالب بفرست.
والی یمن نامه حضرت علی را به معنای اطاعت محض بوسید و روی چشمانش گذاشت .
بررسی کرد و حدود ۱۰۰ نفر با این اوصاف پیدا کرد از این صد نفر خواص را جدا کرد ۷۰ نفر دوباره گلچین کرد ۵۰ نفر شدند و از ۵۰ نفر دوباره بررسی کرد و نهایتاً ۱۰ نفر را همراه با نامه محضر حضرت علی علیه السلام فرستاد.
اولین فرد از این ده نفر ابن ملجم مرادی بود.
ابن ملجم (قاتل حضرت علی علیه السلام ) اولین فرد متقی در یمن بود که بسیار به حضرت علی علیه السلام ارادت داشت و حافظ کل قرآن بود وقتی همراه ۹ نفر محضر حضرت علی علیه السلام شرفیاب شدند اشعاری بسیار عالی در وصف حضرت علی سرود.
حضرت علی در زمان شنیدن اشعار به منزله مظلومیت خود دست بر محاسن شان می کشیدند.
یعنی اینکه این اشعار را فقط بر زبان تو جاری است .
اماهدایت ما با دور شدن از گناه و انجام ندادن گناه باید برتمام سلول های بدن تان بنشیند.
چه چیزی باعث شد که ابن ملجم دست به شمشیر ببرد برای قتل حضرت علی علیه السلام ؟
ابن ملجم شیفته زیبایی زنی به نام قطام می شود و به خاطر وصال آن زن بر روی ولایت شمشیر می کشد.
ظاهراً به عقل جور در نمی آید که فردی عمری پولهایش را جمع کند برای خرید خانه بعد که پول هایش جمع شد آن پول را خرج خرید چیز بی ارزشی مثل پفک بکند .
خیلی ها پول جمع کردند که خانه بخرند پول از دستشان رفت ولی برای امر مهمی پولشان را از دست دادند.
ابن ملجم با اینهمه ارادت به ولایت چطور توانست حضرت علی را به قطام بفروشد؟
قطعاً در طی مسیر عمرش درامر شهوت پایش میلغزید که وقتی قطام گفت اگر وصل مرا میخواهی باید بر روی علی شمشیر بکشی شمشیر کشیدن را ترجیح داد.
پس وقتی تاکید می شود از هر گناه کوچک و فعل حرام کوچک در پرهیز و دوری باشید (تکذیب عام)واینکه گفته میشود نمازتان را اول وقت بخوانید و ......اگر از تکذیب عام دوری کنیم تکذیب خاص به سراغمان نمیآید
و از جمله کسانی قرار نمی گیریم که در مقابل ولایت شمشیر کشیدند
انشاالله از کسانی باشیم که زمان مرگ خداوند به ولایت حضرت علی علیه السلام مرگمان را مقام شهادت قرار دهد.
@TehranTanhamasiri
✅✅در ادامه آیات خداوند در آیه ۱۸۱ از سوره اعراف می فرماید:
(وممن خلقنا امه یهدون بالحق به ی یعدلون) ترجمه:
و از کسانی که ما آفریدیم گروهی هستند که به حق هدایت و به حق حکم میکنند.
ایه ۱۸۲(والذین کذبوا بایاتنا سنستدرجهم من حیث لا یعلمون)ترجمه:
و کسانی هستند که آیات ما را تکذیب به تدریج از راهی که متوجه نشوند در دام می اندازیم.
کسانی که آیات ما را تکذیب کردند چه تکذیب عام( هر گناه کوچکی از کمی آرایش صورت و کمی از ادکلن و کمی مو بیرون گذاشتن موی سر و ......)
چه آنهایی که تکذیب خاص داشتند یعنی از هر موقعیت تلخی که در زندگی پیش آمد به جای اینکه به قول مقام معظم رهبری سمع و بصرشان را فعال کنند فقط به آن سختی تن دادند و تحمل کردند و خوف وحزن را به زندگی شان وارد کردند .
به زودی آنها را از جایی که خود نمی فهمند به دام شان می کشیم.
آیه ۱۸۳ (و املی لهم ان کیدی متین)
به آنها فرصت میدهیم که مرگ و تدبیر من بسی محکم است. و کسی را امکان فرار از آن نیست.
ومکر خداوند به نوعی است کسی متوجه مکر خدا نمی شود.
امام صادق علیه السلام در ذیل این آیه فرمودند :
(موقعی که خدا خیر بنده ای را بخواهد وقتی مرتکب گناهی می شود او را گوشمالی میدهد تا به یاد استغفار و بازگشت از خطایش بیفتد
چون شر بندهای را به خاطر اعمال بدش بخواهد نعمتی به او می بخشد و او استغفار را فراموش میکند و به گناه ادامه میدهد.
در آیه ۱۸۶ میفرماید:
(من یضلل الله فلا هادی له ویذرهم فی طغیانهم یعمهون )
هر که را خدا گمراه کند برای او هیچ هدایت کننده ای نیست و آنها را در طغیان شان سرگردان رها می کند.
سوال :چگونه خدا گمراه می کند؟
وقتی شخصی به گناه و تکذیب و این کار و اکراه رضایت میدهد چنین شخصی هدایتی برای او نخواهد بود و نمی فهمد که رها شده است.
ان شاالله در روزهای اینده جمع بندی مباحث ماه مبارک رمضان با عنایت به آیات صفحه پایانی سوره مبارکه اعراف تقدیم حضورتان خواهد شد.
والسلام
@TehranTanhamasiri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😭#خواب زیبا دختر#کم_حجاب یک روز پس از #محجبه_شدن در پاتوق
#دختران_انقلاب
❤️اینجا #ویژه_برنامه پاتوق های دختران انقلاب به یاد شهید علی خلیلی در#مترو است
#کار_فرهنگی_تمیز
#بی_تفاوت_نباشیم
#دختران_انقلاب