eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ خطر امام بی‌خطر! 🔹هنر امام، ایجاد مرزبندی با قرائت بی‌خطر از اسلام و آوردن اسلام به صحنه و شکل‌دهی انقلاب و حکومت دینی بود. 🔹با غالب شدن انقلاب، انقلاب و اسلام مدعی‌های زیادی پیدا کرد. سید علی خامنه‌ای در سال 58 و در سالگرد شهید مصطفی خمینی، با درک این خطر، برای مرزبندی انقلابی‌ها با مدعیان اسلام و انقلاب، لغت خط امام را ساخت و شاخص‌های اندیشه امام را بازخوانی کرد (کاری که بعدها در دوره ریاست‌جمهوری و به‌ویژه رهبری او و بیش از همه در 14 خردادها مکرراً تکرار شد). اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. 🔹بعد از چند سال، نسخه سیاسی خط امام تولید شد. در دهه شصت و هفتاد، جناح چپ (اصلاح‌طلبان امروز) و در دهه هشتاد و نود جناح راست (اصولگرایان فعلی) از خط امام برای مبارزه سیاسی با رقیب بهره جستند. ویژگی این مدل برداشت از خط امام، بزرگ کردن بخش‌هایی از اندیشه امام و بی‌توجهی به بخش‌های دیگری از آن بود 🔹تحریف مکتب امام، سکه بازار شد و روایتی خلاف واقع از اندیشه امام ارائه دادند، امامی که قدرت را گرفته و تحویل آنان داده، امامی که دولت مدرن ایجاد کرده، امامی که اندیشه ثابتی نداشته و مدام تغییر نظر داده، خمینی اولی که به سبک پادشاهان خمینی دوم و سوم و ... در خاندانش هست، امامی که صرفاً به دنبال حاکم کردن روحانیون بوده، امامی که تنها قدرت و حکومت (با ادبیات دینی‌تر ولایت) محور کارش بوده، اصل برای او صرفاً رشد معنوی بوده، امامی که مسئله اصلی‌اش حقوق شهروندی بوده، امامی که مهم‌ترین اندیشه‌اش حفظ سنت‌ها و ارزش‌ها در حوزه فرهنگ بوده و انواع و اقسامی از اندیشه امام، آغشته به تحجر و التقاط و سرمایه‌داری و وابستگی و دیکتاتوری و صوفیگری و... خلاصه «امامی، مخالف امامی که بود» ایجاد کردند. 🔹امام ذیل اندیشه‌های دیگر مطرح شد، ذیل جنگ سنت و مدرنیته، عشق و عرفان و شوریدگی معنوی، سوسیالیسم، لیبرالیسم، سنت‌گرایی، تأسیس تمدن اسلامی، پست‌مدرنیسم و... 🔹تکنولوژی تولید امام بی‌خطر تولید شد. امامی که برندگی ندارد و درنهایت افراد را به قیام برای خدا و ایجاد تغییر برنمی‌انگیزد. تفسیر فانتزی و گرد از دغدغه‌های امام ارائه شد، به‌گونه‌ای که اندیشه‌های اجتماعی، استقلال‌خواهانه، عدالت‌خواهانه و آزادی‌خواهانه امام و انقلاب از برندگی افتاد و اندیشه و سیره معنوی او نیز درون‌گرایانه و هم‌نتیجه عرفای سنتی شد به نام جامعیت و عقلانیت و هوشمندی، افراد به تحیر کشانده شدند و اولویت‌های اندیشه و عمل امام برای آن‌ها پوشیده ماند یا این اولویت‌ها بزرگ و کوچک شد. مسیر با مقصد (تربیت و معنویت) جابجا شد. این‌گونه افراد حتی با خواندن صحیفه امام و جدال دو اسلام به انفعال کشیده شدند. 🔹این‌گونه التقاطی‌ها و بیشتر متحجرین، غرب‌گراها و به‌ویژه طرفداران سرمایه‌داری و وابستگی، سنتی‌ها به‌ویژه محافظه‌کاران و... اندیشه امام را از هسته اصلی‌اش تهی کردند. تغییرگراترین اندیشه تاریخ را به حفظ وضع موجود کشاندند و انقلابی‌ها را به نام انقلاب و خط امام و تفسیر امام از اسلام و... به انفعال. 🔹عنصر محوری اندیشه امام، قیام برای خدا و توحیدی کردن و حاکم کردن اراده خدا بر فرد و خانواده و جامعه و تاریخ است. این قیام، مستلزم درگیری با طواغیت درونی و بیرونی است. اسلام عارفان مبارزه‌جو، در مکتب امام، معنویت را همراه و در مسیر مبارزه تعریف می‌کند. اسلام ناب، جامعیت دارد و متوجه همه آرمان‌هاست؛ اما هم میان آرمان‌ها و هم در تقابل با دشمنان (دیگری‌ها، معارضین و رقبا) اولویت‌گذاری دارد. متوجه عقلانیت و معنویت هست، اما در دنیای خارج رویکرد اجتماعی و تغییر بنیادین و نپذیرفتن وضع موجود را به همراه دارد و با نابرابری‌ها و فقر و غنا و استضعاف و استکبار و بی‌توجهی به معنویت و آزادی و عقلانیت و... درگیر است. 🔹اولین گام مهم در گام دوم انقلاب، شناخت انقلاب و امام، آن‌چنانی است که بودند و هستند، نه آن‌چنان‌که تفسیر و تحریف و بی‌خطر می‌شوند! و گام بعدی درگیری و مرزبندی با دیگری‌ها و رقبا و معارضین انقلاب به‌ویژه متحجرین و محافظه‌کاران است که انقلاب بیش از همه در تقابل با آنان ساماندهی شد. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وصیت شهید مقاومت (شیخ اباذر): اگر بدنم را قطعه قطعه کنید، در هر قطره ی خونم نام امام خمینی را پیدا میکنید، از علما میخواهیم در این راه قدم بردارند، نه این که فقط در کلام بگوییم ما در خط امام هستیم 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ قبره فی قلوب من والاه... ♦️این چند سالی که از خداوند عمر گرفتم، به جز یک بار که مرقد روز های ساخت و سازش را می گذراند، دیگر یادم نمی آید که به آنجا رفته باشم. چه وقتی کوچکتر بودم و نمای بیرونش را با امامزاده صالح مقایسه میکردم، چه حالا که کمی بزرگتر شدم و نمای درونش را با کاخ سعدآباد مقایسه میکنم. ♦️قطعا جای دلسردی است وقتی که جوان یمنی در آن بحبوحه جنگ و ویرانی در کشورش برای تجدید بیعت به دیدار رهبرش می آید اما چیزی که روبرویش می بیند، رنگین تر بودن خون خانواده رهبری است که حتی برای نوسازی خانه ی فرسوده اش به بنا اجازه نمیداد. ♦️جسم خمینی {شاید} اینجا باشد اما قطعا روح و مزار او اینجا نیست. روح او را میتوان در خانه قم و جمارانش جستجو کرد. میتوان روح او را در کوره آجر پزی ها و حلبی آباد های جنوب شهر جستجو کرد. روح او در تن آن جوان بحرینی است که خانواده اش را از دست داده ولی با تمام توان می جنگد. روح او در تن نوف، دختر 16 ساله ایست که غریبانه در محاصره صهیونیست های از خدا بی خبر افتاده. مزار او را نباید در آن کاخ مجلل، کنار یار دیر یر ین جستجو کرد. مزار او کابل به خون کشیده شده است. مزار او میانمار و پاراچنار است. مزار او حتی کنار مزار جوانانی است {که سالها کمونیسم آنها را در حصار های آهنین خود زندانی کرده بود}. ♦️این خمینی که برایمان ساخته اند؛ مرا بر نمی انگیزد تا به خود بمب وصل کنم و در سرزمین غریب برایش جهاد کنم. این خمینی انگیزه ای به من نمی دهد که برای نهضتش در زندان تازیانه بخورم. این خمینی برایم توانی نمیگذارد که با وجود قتل عام جمعی نیروهایم، چنین فرمان دهم که فرمان امام است! باید مجنون حفظ شود!)) راضی باشید... انقلابیون جهان برای بت نازنینی که از خمینی ساخته ایم، تره هم خرد نمیکنند! ♦️بسیار خوشحالم که خیلی از مستضعفین از رسانه ها دورند و نمی فهمند که در رگ و پی این کشور که باید قلب تپنده جهان اسلام باشد؛ دارد چه میگذرد! خوشحالم که از فساد های مالی که طلایه داران انقلاب(!) از هم رو میکنند خبردار نیستند که اگر بودند... ♦️فردا هم اگر به این مرقد بی روح اشرافی میروم، نه ساندیسی در کار است، نه نور افشانی ها مرا به ذوق می آورد و نه آن فرد مذکور کناری رغبتی به دلم می آورد. صرفا به خاطر سید مظلومی می روم که چندین سال است خود را به آب و آتش میزند که مردم برگردیم به صحیفه! برگردیم به راه امام وگرنه این ملت سیلی خواهد خورد! ♦️ای روح الله! چیزی که غصه اش را میخوردی اتفاق افتاد. خوی روسای مان از کوخ نشینی به کاخ نشینی تغییر کرد. برایمان دعا کن که وقت فاتحه خواندن نرسد... ✍🏻 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
‍ ⭕️ به استقبال 🔺 آخرین تجلی ذوالفقار بود: مردی که با ابروانش خیبرهای زمان را درهم می شکست؛ مردی که با لبهایش سماع می‌کرد. 🔹ابروان خمینی،  ذوالفقار دوره غیبت بود. مردی که ظهور کرد تا غیبت را باور کنیم. مردی که سلمان فارسی را به همه زبانها ترجمه  کرد. مردی که با اباذر برادر بود، اما با اباسیم میانه‌ای نداشت. مردی که با خون، شمشیر را به زانو درآورد. مردی که با بارانهای موسمی نیایش پایان خشکسالی تفسیر بود. مردی که در بازارها، تجلی فروخت و به خیابانهای ما پرچم هدیه داد. مردی که ما را به خودکفایی موجها رساند. مردی که کشاورزی آخرت را رونق داد. مردی که ما را به اوایل آخرالزمان رساند. مردی که کاسه‌های ترک‌خورده نیت را از عرفان ناب کوهپایه‌های پرستش پرکرد و ما را به آب و هوای اهورایی عادت داد.  از مرحوم  🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وداع با ماه رمضان از کلام خالصانه و شیرین شهید آیت الله دستغیب 🔹 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir 🔹 t.me/teribon
4_5942748885138014696.mp3
5.47M
⭕️ گزیده ای از گفتارهای درباره عید با صدای امیرحسین مدرس 🌹عید فطر، عید بندگی مبارک🌹 ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ چند خط برای رسانه‌ای که به آن مدیون هستیم... 🔹چند سال است در فضای مجازی سایت و رسانه‌ای شروع به کار کرده به نام EMAM.COM خروجی تلاش چند بچه حزب‌اللهی که دیده‌اند جایی نیست که فقط صحبت‌ها و فیلم و صوتهای را منتشر کند و با توجه به ظرافت‌های رسانه‌ای امروز و فضای مجازی به دست مخاطب برساند. افتاده‌اند دنبال پیگیری دغدغه شان، مشکلات گرفتن بودجه و امکانات و آرشیو و فلان و بهمان را به جان خریده‌اند و چندسال است مداوم کار می‌کنند. به لطف زحماتشان، تصویر ذهنی ما از امام که منحصر به برخی روایت‌های تلویزیونی بود تغییر کرده و هر روز صوت و تصویر امام را در موضوعات مختلف می‌بینیم. 🔹این اما یک طرف ماجراست. روی دیگر سکه این است که وقتی مؤسسه‌ای عریض و طویل به نام تنظیم و نشر آثار امام با بودجه و امکانات قابل توجه وجود دارد، اساسا چرا باید چنین خلأیی حس بشود؟چرا آنها چنین کاری نکرده‌اند؟ لابد خبر دارید که این سایت امام بود که برای نخستین بار تمام صوتها و فیلم‌های بیانات امام را منتشر کرد! یعنی در سایتشان در کنار متن هر دیدار، صوت یا فیلم آن هم قابل دسترسی است. چرا قبل از سایت امام، این فیلم و صوتهای امام در دسترس مخاطبین نبود؟ موسسه تنظیم و نشر چرا چنین کاری را نکرد؟ سری به سایت پرتال امام خمینی بزنید و خود قضاوت کنید چنین سایتی زیبنده ی موسسه ای که قرار است متولی حفظ و نشر آثار امام باشد هست یا نه؟ 🔹جلوتر بروم، فکر میکنید موسسه تنظیم و نشر با سایت امام چطور تعامل کرد؟ برای یافتن این پاسخ هم دقت کنید که چرا سایت امام ابتدا روی دامنه‌ی دات آی آر بالا بود ولی پس از مدتی به دات کام منتقل شد. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مُجمل... 🔹حقیقتش مدتی است به این نتیجه رسیده‌ام موسسه تنظیم و نشریها عامدانه برای امام کار نمی‌کنند، نه دنبال دردسر کاری هستند نه دردسر سیاسی. کسی هم که جرات بازخواستشان را ندارد. گاهی فقط به خاطر منافع جبهه‌ی سیاسیشان فیلمی از هشدار امام به شورای نگهبان منتشر می‌کنند.خیلی حرفهای امام هم که با سیاستورزی امروزشان تناسبی ندارد، پس بی خیالش می‌شوند. در جدال‌های تاریخی درباره امام هم که ساکتند و گاهی لای بقیه حرفهایشان، یک موضع لایت می‌گیرند. 🔹آقای حسن خمینی! آقای حمید انصاری! سایت امام که الحمدلله راه خودش را می‌رود و منشأ اثر است. عیبی ندارد، بگذارید بودجه‌هایتان خرج همان پژوهشکده ها و دفاتر موسسه در اصفهان و قم و نجف و تهران و سایت جماران بشود، ولی می رسد روزی که امام یقه تان را بگیرد که نام و نان مرا خوردید، بودجه ی بیت المال را نیز، بگویید چه کردید؟ ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️یک مسئول چگونه از یک انباری در اول انقلاب، امروز به یک خانه مجلل در رسیده است؟! 🔹ضعف قانون «از کجا آورده‌ای» چه بود؟! 🔹ریشه‌ی مشکل نظارت بر اموال مسئولین کجاست؟! 🏷 محمدرضا علیزاده؛ کارشناس ارشد موسسه شفافیت برای ایران 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ماجرای شب شعر رحلت امام در همان روز ارتحال 🔹خاطرات کمترشنیده شده و جالب «محمد کاظم کاظمی» شاعر مطرح زبان فارسی از روز های رحلت امام خمینی (ره) 🔺" اولین کنگره شعر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در خرداد 1368 در مشهد برگزار شد، در دانشگاه رضوی، در مجاورت حرم مطهر و با گردانندگی سیدعبدالله حسینی. علاوه بر شاعران طلبه و روحانی، جمعی شاعر مهمان هم دعوت شده بودند، همچون علی موسوی گرمارودی، علی معلم و...اولین شب کنگره به صورت عادی برگزار شد. 🔹در آن ایام حضرت امام در بیمارستان بستری بودند. یکی از شعرهایی که آن جلسه خوانده شد، مثنوی علی معلم بود که در آن چند بیتی، دعای طول عمر برای امام داشت: عمرِ آن پیر شوان باد که شوری دارد از گُل غیبتیان جام حضوری دارد عمر آن پیر شوان باد که حق می‌خواند از بد نامده، نادیده ورق می‌خواند عمر آن پیر شوان باد که دیدارش هست‌ دم بیدارگر و دیدۀ بیدارش هست‌... 🔺استاد معلم به این بیت‌ها که رسید، با توجه به وضعیت حضرت امام، شوری در محفل افتاد و صدای احسنت احسنت و آمین از میان جمعیت بلند شد. جلسه به پایان رسید که مجری جلسه سید عبدالله حسینی خبری اعلام کرد، این که حال حضرت امام به وخامت گراییده و از همه مردم خواسته‌اند که برای ایشان دعا کنند. جمعیت حاضر در جلسه با گریه و زاری و اندوه تمام به حرم امام رضا رفتند و تا دیروقت شب به دعا مشغول بودند. 🔹صبح حوالی ساعت هفت بود که رادیو آن خبر ناگوار را اعلام کرد. من با تأثر تمام به محل اقامت شاعران رفتم تا ببینم که برنامه چیست. معلوم نبود که کنگره متوقف می‌شود، یا نه. در آنجا هر کس در اتاقش در اندوه بود و یا مشغول سرایش شعر. استاد معلم در یک اتاق، علی‌رضا قزوه در اتاقی دیگر، مصطفی محدثی، عبدالجبار کاکایی، موسوی گرمارودی، همه. حسام‌الدین سراج هم با تأثر مشغول نوحه‌خوانی بود. 🔹هنوز یکی دو ساعت نگذشته بود که بسیاری از دوستان شعرهایی نوشتند و به من هم حالی دست داد و مثنوی «بنشین زار زار گریه کنیم» را نوشتم که البته هفت هشت بیت بیشتر نبود. 🔹علی معلم مثنوی مفصل و غرایی نوشت: مفت حیرت‌سبقان! سیلی الفت کاری است رخ مأنوس‌ترین آینه‌ها زنگاری است 🔹مصطفی محدثی این غزل را نوشت: گدازه‌های بلا را چگونه بنویسم غروب روح خدا را چگونه بنویسم 🔹و علی‌رضا قزوه به گمانم که مثنوی را سرود: ای جماعت خاک غم بر سر کنید غربت خورشید را باور کنید 🔹با این وصف، مسئولان کنگره ترجیح دادند که کنگره را تعطیل نکنند و بلکه آن را ویژه رحلت حضرت امام برگزار کنند. همه چیز برنامه تغییر کرد. دکور مناسب با رحلت انتخاب شد و نام برنامه «در سوگ آفتاب» گذاشته شد. جمعیت فراوانی به جلسه آمدند، به طوری که حتی استاد معلم جای نشستن نیافت و بین مردم در روی زمین نشست. 🔹شاعران، شعرهایشان را در جلسه خواندند. و من هم آن مثنوی را خواندم. از حوالی بیت دوم و سوم بود که دیگر بغض کردم و گریه‌ام گرفت. دیگر تمام شعر را با گریه خواندم و جمعیت هم به گریه افتادند. حال غیر قابل توصیفی بود. من هیچ‌یک از شعرهایم آن طور با گریه نخوانده‌ام. 🔹و به این ترتیب، اولین سروده‌هایی که برای رحلت حضرت امام پدید آمد، در همان شب، در یک محفل بزرگ قرائت شد و به نظرم این پدیده‌ای منحصر به فرد است، چون خیلی کم اتفاق می‌افتد که هنوز یک شب از درگذشت یک رهبر بزرگ نگذاشته باشد، یک شب شعر باشکوه برای او برگزار شود. معمولاً برنامه‌هایی از این قبیل چند روز فاصله به کار دارد تا شعرهای لازم سروده شود. 🔹و البته سرایش شعر بعد از آن هم ادامه داشت. بعضی شاعران در روزهای بعد، شعرهایی پخته‌تر از آن سروده‌ها نوشتند و این شعرها به زودی در کتاب‌هایی گرد آمد. تا جایی که من سراغ دارم، تا کنون ـ گذشته از مرثیه‌های عاشورایی و مرثیه برای ائمه ـ برای هیچ‌کسی در زبان فارسی این قدر مرثیه سروده نشده است که برای حضرت امام سروده شده است" 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ چرا 15 خرداد به روایت امام بایکوت شد؟ 🔹 امام در آخرین دست نوشته خود یعنی که غم نامه تلخی از درگیری با متحجران ظاهر الصلاح است صریحا اعلام می کنند که: «در 15 خرداد 42 مقابله با گلولۀ تفنگ و مسلسل شاه نبود که اگر تنها این بود مقابله را آسان می نمود. بلکه علاوه بر آن از داخل جبهۀ خودى گلولۀ حیله و مقدس مآبى و تحجر بود؛ گلولۀ زخم زبان و نفاق و دورویى بود که هزار بار بیشتر از باروت و سرب، جگر و جان را می سوخت و می درید» 🔹چرا این جنبه از تاریخ برای هیچ کدام از نسل ما روشن نیست؟ آیا مخفی کردن این مستندات تاریخی با یک برنامه حساب شده صورت گرفته؟! چرا روایت امام از اتفاق مهمی مثل که طلیعه انقلاب است پوشانده شده؟ این که حضرت امام آنان را عامل این وضعیت می دانند چه کسانی بوده اند؟ چرا آنان و روشهای شان به جامعه معرفی نشده تا جلوی تکرارشان گرفته شود؟ 🔹 و تامل برانگیزتر از همه اینکه: چرا تیغ ما همچنان در قبال روشنفکری غربگرا تیز و در نقد ، کند و ناتوان است؟! ✍️ ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ صحبت های صریح خانم دکتر سهیلا صادقی در حضور رهبر معظم انقلاب: 🔹درگیری های اخیر در دانشگاه تهران پیرامون حجاب نشان میدهد که دانشگاه فاقد طرح جامع و استراتژی مشخص برای مدیریت اینگونه مسائل است و نشان میدهد برخی از مسئولین نسبت به دغدغه های فرهنگی حساسیت لازم را نشان نمیدهند غافل از اینکه اگر چیزی به اسم جمهوری اسلامی و ارزش های آن نباشد هیچ دلیلی برای مسئولیت حضرات و تداوم مدیریت آنها وجود ندارد. 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️کدام نیمه‌ی خرداد؟ 🔹سال‌ها تا مصرع «انتظار فرج از نیمه‌ی خرداد کشم» را می‌شنیدم، یاد رحلت می‌افتادم و به انتظار او برای عروج می‌اندیشیدم. حالا البته این معنا را رد نمی‌کنم، اما معنای اول این گزاره برایم بیشتر جلوه دارد. 🔹«سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید | فرج از کشم». امام در دل حوادث پیاپی، دلبسته‌ی انتظاری است که البته از زمان خاصی پررنگ‌ و معنادار شده است. حادثه ۱۳۴۲ ه.ش. مبدأ برای کسی چون امام است. 🔹این نشانه‌گذاری نمادین علاوه بر آن که می‌تواند تعریف متفاوت امام از مسلمین یا انتظار فرج موعود را بیان کند، نشانه اهمیت قیام ۱۵ خرداد از منظر امام نیز هست. امام را با دینی و مردمی آن می‌شناخت و برای حرکت خود، بر اساس قیامی هویت‌سازی کرد که متکی به حضور سیاسی و مبارزه‌جویانه مردم دین‌دار بدون دخالت ایدئولوژی‌های چپ و راست و ملی‌گرا و... بود. 🔹نیمه خرداد ۶۸ البته بسیار مهم است. شوک جهانی درگذشت امام، تشییع ده میلیونی او، تجدید بیعت مردم ایران و جهان با او و نهایتاً انتخاب شبیه‌ترین شاگرد او برای رهبری انقلاب اسلامی هر کدام واقعه‌ای مهمند. اما همه این‌ها ریشه در نیمه خرداد ۴۲ دارند. هرچند در آن سال، نه دامنه چندان گسترده شده بود، نه سربازان امام از گهواره‌ها برخاسته بودند و نه کسی باور می‌کرد امواج این قیام مذهبی بتواند همه جریانات معارض و رقیب را درنوردد. 🔹حادثه نیمه خرداد ۴۲ ظاهراً کوچک بود و زود جمع و جور شد، اما ماند و شد، چون اصالت و هویت داشت، چون ، آرمانی و رو به بود. و امروز همچنان نیمه خرداد زنده است، اگر آنچنان باشیم. و فریب جنود ابلیس، از جمله را نخوریم. سال‌ها می‌گذرد، حادثه‌ها می‌آید | انتظار فرج از نیمه خرداد کشم ✍ ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️پول‌های کثیف در فیلم‌ها و سریال‌ها 🔹رقص مخاطبان به ساز سرمایه‌گذاران روی شیشه! 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺خمینیِ سوگ را همه می‌پسندند. از راست و چپ و اصولگرا و اصلاح‌طلب و معتدل. خمینیِ محترمِ موزه‌‌نشین، بابِ طبع همه‌ی محافظه‌کاران است؛ از املاک‌نجومی‌ها تا حقوق‌نجومی‌ها. 🔺چنین خمینی‌ای را تکریم کردن که کاری ندارد. هنر آن است که مخاطبِ طوفانِ دوگانه‌ی اسلام ناب و اسلام آمریکایی‌اش باشی و تاب بیاوری. مرد می‌خواهد که از محکِ سخت و بی‌تعارفِ خمینی، بدون لرزش و لغزش و خطا بگذرد. 🔺خمینی‌چیِ واقعی کسی‌ست که پُتک‌های سهمگین کلامش را آنگاه که بر هر چه‌ تحجرگرایی و تجددمآبی می‌تازد، تاب بیاورد. 🔹براستی که خمینی‌کُش‌های وطنی چه هوشمندانه به جانِ خمینی افتاده‌اند؛ دست گذاشته‌اند درست روی خط آتش خمینی. روح الله رشیدی 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 آقای محترم!ما نیامده‌ایم که بود و نبودمان هیچ تاثیری بر جامعه بر تاریخ، بر زندگی و بر آینده نداشته باشد. ما آمده‌ایم که با دشمنان آزادی دشمنی کنیم و برنجانیم شان، و همدوش مردان با ایمان تفنگ برداریم و سنگر بسازیم، و همپای آدمهای عاشق، به خاطر اصالت و صداقت عشق بجنگیم. http://yon.ir/pr9Xt 🔹ما آمده‌ایم که با حضورمان، جهان را دگرگون کنیم، نیامده‌ایم تا پس از مرگمان بگویند: از کرم خاکی هم بی‌آزارتر بود و از گاو مظلومتر، ما باید وجودمان و نفس کشیدنمان، و راه رفتنمان، و نگاه کردنمان،و لبخند زدنمان هم مانند تیغ به چشم و گلوی بدکاران و ستمگران برود... ما نیامده‌ایم فقط به خاطر آنکه همچون گوسفندی زندگی کرده باشیم که پس از مرگمان، گرگ و چوپان و سگ گله، هر سه ستایشمان کنند... ✍ در به مناسبت سالگرد در گذشت نادر ابراهیمی ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ اقتصاد در گام اول انقلاب 🔹اکانت رسمی وزارت خارجه‌ی امریکا به مناسبت رحلت امام، در مورد معیشت مردم در این چهل سال نظرسنجی کرده و نتیجه چیزی شده که در تصویر اول می‌بینید. 🔹این نتیجه کاملا با تحلیل علمی مبتنی بر شاخص‌های کلان اقتصاد ایران هم‌خوانی داره. همون‌طور که در نمودار ارائه‌شده در عکس دوم مشخصه، در چهل سال اول انقلاب، قدرت خرید مردم ایران به طور میانگین بیشتر شده. 🔹ممکنه کسی ایراد بگیره و بگه این میانگینه و میانگین، شاخص خوبی برای سنجش وضع معیشت مردم نیست. ممکنه وضع یه عده‌ی محدود خیلی بهتر شده و وضع عموم بد شده. مثل اینکه یکی دو تا نمره‌ی 20 در کارنامه داره که نمرات پایینش رو پوشش داده و معدلش رو بالاتر نشون می‌ده. 🔹ولی نمودارهای ارائه‌شده در تصاویر سوم و چهارم، نشون می‌دن که این ایراد غلطه. در این چهل سال، هم نابرابری )یعنی فاصله‌ی درآمدی طبقات مردم) کم شده و هم فقر مطلق، به طور نامحسوس کاهش داشته. این نمودارها رو که کنار نمودار قدرت خرید می‌ذاریم، نشون می‌ده که واقعا وضع معیشت عموم مردم، در این چهل‌سال بهبود داشته. 🔹در نمودار آخر هم شاخص توسعه‌ی انسانی (مرکب از درآمد، آموزش و بهداشت) رو مشاهده می‌کنیم که رشدش با پیش از انقلاب اصلا قابل قیاس نیست. بنابراین، اصلا عجیب نیست که وزارت خارجه‌ی امریکا در نظرسنجی‌ش چنان جوابی بگیره. 🔹در مقابل، اینکه برخی از مخاطبان، این حرف‌ها رو قبول نمی‌کنند عجیبه که سعی می‌کنم به زودی در پستی مستقل با بررسی رفتار رسانه‌ای مثل BBC فارسی، توضیح بدم که چرا برخی در مورد بهبود معیشت در چهل سال نخست جمهوری اسلامی اشتباه می‌کنند. 🔺پ.ن: نمودارها، بر اساس آمارهای IMF، WB، و محاسبات استاد جواد صالحی اصفهانی است. 🔺پ.ن.2: این نتیجه علیرغم 8 سال جنگ تحمیلی و 40 سال جنگ اقتصادی استکبار علیه ما به دست اومده! 🔺پ.ن.3: کسی درصدد پوشاندن و توجیه ضعف‌ها و اشتباهات اقتصاد ایران در این 40 سال نیست. حق و توان مردم ایران هم بسیار بیش از اینهاست. حتما در انقلاب باید اشکالات ساختاری اقتصاد ایران اصلاح بشن و ضعف‌ها پوشش داده بشن ✍️ https://www.instagram.com/p/ByXjy1rAcPh/?igshid=1sfewzfyozzk4 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ وحید جلیلی: 🔹آمیخته شدن هنر با انقلاب بحث مستحب و مکروه نیست، بحث مرگ و زندگی است/ کسی که ارزش هنر را انکار کند، دغدغه‌ای برای حیات انقلاب ندارد 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕قطعا خیلی ها به خاطر قیافه‌اش به‌ش اعتنا نمی‌کنند، می‌گویند نویسنده‌ای است دو زاری که دنبال نام در آوردن در بین روشن فکر نماهاست و احتمالا خزعبلاتی به هم می‌بافد تا مگر بگویند فلانی صاحب اندیشه‌ی اجتماعی متفاوت است. امّا هر کس بخواهد چنین فکری کند، حقیقتاً به روح هنر انقلاب اسلامی خیانت کرده‌است! 🔺️ برای من سمبل نویسنده‌ی صاحب اندیشه انقلاب است و جذاب‌ترین نکته‌اش برایم همین بلایی‌ست که جامعه ما بر سر چهره‌ی او و امثال شریعتی و جلال آورده‌است؛ روشن‌فکر‌نمایان متحجرشان می‌خوانند، چرا که از اسلام دفاع و خط فکری آن را می‌گسترانند و حزب‌اللهی‌نماها التقاطی‌شان می‌خوانند، چرا که ریشو نیستند، عمامه ندارند و چهره‌ای آشنا در میان روشن‌فکرانند. 🔺️قطعاً تا نادر را نشناسید، نمی‌فهمید چرا حتی در یک سرچ ساده‌ی نام‌ش در اینترنت، او را در حصار تنگ عاشقانه‌هایش بایکوت کرده‌اند. نادر را باید در بین کتاب‌هایش پیدا کنید، نه در سرچ گوگل. 《آتش بدون دود》ش را بخوانید تا با یک ذهن طاهر بچه مسلمان در فیلم سازی آشنا شوید. 《سه دیدار》ش را بخوانید تا یک برداشت خالص مستند_داستانی را از شخصیت امام ببینید. 《با سرودخوان جنگ در خطّه‌ی نام و ننگ》 را بخوانید تا مواجهه وسط میدانیِ یک روشنفکر با جنگ را بشناسید و عملاً هرچه از او می‌رسد را نگاه کنید تا بفهمید برای نویسنده‌یِ مستقلِ روشن‌فکرِ انقلابیِ حزب‌اللهی شدن، به چه ارکانی نیازمندید. 🔻و اگر هیچ‌کدام ازتان برنیامد، همین مستند را ببینید، تا بفهمید با چه اعجوبه‌ی غریبِ میهن دوست، حزب‌الله‌ی و مبارزی روبرویید. قطعاً نمی‌دانید که خیلی از کارهایی را که شنیده و دیده‌اید، به قلم چه صاحب قلمی بوده است. [تا آخر عمر کنار نخواهم آمد با کسانی که دارای اصولی نیستد و کوچک تمام کسانی خواهم بود که دارای اصولی هستند...] ✍ https://www.instagram.com/p/ByZoYTsAKkr/?igshid=feao7xdlfnk7 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
‍ ⭕️آخرین وضعیت پدر شهید مدافع حرم افغانستانی و ضارب ایشان 🔺توفیق شد امشب با رفقای هیئت روح الله یزد به عیادت حاج قلندر سادات، پدر شهید مدافع حرم افغانستانی برویم. چند روزی است که حاج قلندر را از بیمارستان مرخص کرده اند البته با ضریب هوشی شش. پزشکان گفته اند در خانه بستری شود بهتر است؛ راست گفته اند چون از قرار معلوم به خانه که آمده بعد از حدود سه ماه چشمانش را باز کرده. چشمان حاج قلندر باز بود، ما را می دید اما هیچ حرکتی انجام نمیداد، فقط گاهی پلک میزد. 🔺دو پزشکی که از بچه های هیئتند و با ما آمده بودند حاج قلندر را معاینه کردند؛ گفتند اینقدر ضربه ضارب محکم بوده که قسمتی از جمجمه خرد شده و پزشکان نتوانستند آن را ترمیم کنند. خونریزی مغذی هم به حدی شدید بوده که حاج قلندر دیگر برنگشته و الان وضعیتش زندگی نباتی است و ضریب هوشی اش حدود هفت. برای حاجی فقط دعا کنید... 🔺از پسر حاج قلندر در مورد وضعیت ضارب و همدستانش پرسیدیم؛ گفت ضارب زندان است و تحت نظر بازپرس مراحل قضایی را طی می کند. همدستان ضارب یعنی خواهر او و یکی دیگر از مامورین نیروی انتظامی هم به بافق منتقل شده اند! به عبارت دیگر نه تعلیق شده اند و نه برکنار، بلکه کماکان مشغول به کارند فقط در منطقه ای دیگر! ای کاش میشد حکم این دو نفر را نیز به جای آئین نامه ها و قضاوت نیروی انتظامی به قوه قضاییه سپرد. نکته غم انگیز دیگری که پسر حاجی گفت شهادت ندادن همسایگان در مورد ضرب و شتم پدرش بود؛ می گفت وقتی برای بازسازی صحنه جرم آمده اند هیچ کدام از همسایگانی که سر صحنه جرم حضور داشته اند حاضر نشده اند به ضرر ضارب شهادت بدهند؛ اینجا که شهادت ندادند، مانده ام چطور آن طرف جواب خواهند داد؟!!! 🔺پسر و همسر حاج قلندر آرام بودند و گله ای نداشتند؛ حتی موقعی که پرسیدیم مسئولین استان به عیادت حاجی آمده اند یا نه لبخندی زدند و گفتند ان شاالله می آیند... جمله تلخی بود، به جز فرمانده نیروی انتظامی استان هیچ کدام از مسئولین یزد به عیادت این پدر شهید و خانواده مظلومش نرفته بودند؛ به قول خودشان ان شاالله که می روند... ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ پامپئو: ایران فوراً و بدون هیچ پیش‌شرطی لوایح مرتبط با FATF را تصویب کند! 🔹کجا هستند موافقان FATF که مدعی بودن با تصویب لوایح مرتبط با آن تحریم های آمریکا را دور خواهیم زد 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹مناسب‌ترین منظری که می‌تواند بُعد اجتماعی و فرافردی را تبیین کند منظر «استحالۀ بخشی از طبقۀ مدیران جمهوری اسلامی» است. زمینه‌ها، عوامل و پیامدهای استحالۀ فکری، فرهنگی و اخلاقی دسته‌ای از مدیران کشور که در چاه اشرافیت سیاسی و اقتصادی فروافتادند و دچار طغیان و سقوط شدند، در این منظر مورد توجه است.طغیانی که با نهادینه‌شدن خصلت‌های طبقاتی در آنها شروع شد و با سقوط اخلاق فردی ادامه یافت. 🔺آیا این استحاله، طبقه‌شدگی و اشرافیت منحصر به یک قبیلۀ سیاسی‌ست؟ قطعاً نه. هر دو قبیلۀ بزرگ، همزمان و همگام و دست‌دردست هم وارد لجن‌زار اشرافیت شدند. تازه اگر بخواهیم دقیق‌تر گفته باشیم، قبیله‌ای که امروز جانماز آب می‌کشد و تظاهر به تدین می‌کند، در استحالۀ مذکور، فضل تقدم دارد!ما نخستین تجربه‌های کج‌روی و کاخ‌نشینی و اشرافیت‌ را در تاریخ جمهوری اسلامی، با نام جناح راست می‌شناسیم. 🔹حتی همین ، که امروز سالوس‌وار، پوستین اصلاح‌طلبی به تن کرده_ یکی از ارکان جناح راست بود و ادعای تلفیق انقلابیگری و مدرنیت را داشت (راست مدرن!) و همین‌ها بودند که پایه‌های را در قلب جمهوری اسلامی گذاشتند و طبقۀ نوکیسۀ مدیران را ساختند. 🔺یا همین محمدعلی نجفی، آن روز که وزیر آموزش و پرورش بود و به قول برخی حضرات، سنگ‌بنای انحراف در تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی را گذاشت، یک جناح‌راستی متشرع بود که با منطق بازار به ساحت مدرسه نگاه می‌کرد. 🔹غرض اینکه، منظرِ تنگ و نابسندۀ قبیله‌گرایی، برای فهم فاجعۀ جنایت نجفی، تنها به درد آدم‌های قبیله‌گرایی می‌خورد که حاضرند به‌خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش بکشند! وجدان های بیدار و ذهن‌های آگاه، سیاهی‌لشگر قبایل نمی‌شوند. 🔹درد بزرگ جمهوری اسلامی، طبقۀ مرفه جدیدی است که هر روز گردن‌کلفت‌تر و وقیح‌تر می‌شود. و این طبقۀ هارشده، اصلاً و ابداً خصلتِ جناحی ندارد؛ فراجناحی‌ترین طبقه در جمهوری اسلامی، همین طبقۀ آدم‌خوار است! 🔺کسانی که این وحدت قبیله‌ای در طبقۀ اشراف را نبینند و از دریچۀ تنگ سیاست‌زدگی به این پدیده نگاه کنند، دارند تنگۀ اُحد جمهوری اسلامی را رها می‌کنند و به دشمن وامی‌گذارند. 🔹اصولگرا و اصلاح‌طلب، تنهایی جایی که تضاد و تمایزی باهم ندارند همین‌جاست؛ «اشرافیت»! اشرافیتی که یک سرش در ویژه‌خواری است و سر دیگرش در آدم‌خواری؛ «گر حکم کنند که مست گیرند، در شهر هر آنکه هست گیرند»! 🔹در این جمهوری، هرکس آجری روی آجر اشرافیت گذاشته، کم یا زیاد، دچار طغیان شده و دامنش به فحشای اقتصادی و اخلاقی آلوده شده است.امام(ره) می‌فرمود «خود کاخ‌نشینی، خوی کاخ‌نشینی را هم با خود می‌آورَد». کاخ‌نشینی در جمهوری اسلامی، عاقبت‌بخیری ندارد. چرا؟ چون بر پُشته‌های مستضعفین و بیچارگان بنا می‌شود. ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️کلیپ دیدنی از راننده ی بیابانی که از نظر رهبری جزو خواص بود و آخوندی که جزو عوام... ✅به تریبون مستضعفین بپیوندید: 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ از خصوصی‌سازی تا نظام‌سازی! 🔹گذشته از خسارت‌ها و خیانت‌های عدیده در جریان صنایع مهم، یک پدیدۀ مهم دیگر هم در جریان است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. 🔹به واسطۀ خصوصی‌سازی‌های بی‌محابا و عجولانه و مشکوک اخیر، یک ابَرطبقه در حال شکل‌گیری است. ابَرطبقه‌ای که فراتر از مناسبات اقتصادی، نظام اجتماعی و فرهنگی کشور را هم دچار اختلال و انحراف می‌کند. 🔸دولت و مجلس و قوه قضائیه، با بی‌اعتنایی به این روند ویرانگر، سنگ بنای یک تغییر عمدۀ اجتماعی را می‌گذارند. سرمایه‌های ملی را مفت در اختیار کسانی قرار می‌دهند که پس از استقرار در آن صنعت، شروع می‌کنند به بازی اجتماعی با دارایی‌های اقتصادی‌شان. 🔹این خیال که این ابَرطبقه، در چهاردیواری کارخانه‌هایش می‌نشیند و سرش به کار گرم می‌شود، خام و کودکانه است. آنها به معنای واقعی کلمه می‌گیرند و حریم‌ها را درمی‌نوردند. علاوه بر اینکه به پشتوانۀ سرمایۀ عظیمی که به چنگ می‌آورند، سیاست‌های اقتصادی را تابع خود می‌کنند، وارد فرهنگ و هنر می‌شوند، ورزش و حواشی‌اش را در دست می‌گیرند، سازمان اجتماعی درست می‌کنند، لیست انتخاباتی می‌سازند، وزیر نصب می‌کنند و... 🔺این روزها که خبر واگذاری به کسی که قبلاً کشت و صنعت مغان را خریده، به گوش می‌رسد، خاطرۀ آن یکی تاجر تبریزی تداعی می‌شود که روزی تمام اسم و رسمش مدیریت یک شرکت صنعتی بود و الان در حال نظام‌سازی در ساحت فرهنگ و اجتماع است! ✍ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ یک اقدام آتش به اختیار تمیز 🔹روز سه شنبه همین هفته ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ نمایشگاهی مشتمل بر چهل اثر از بهترین آثار کارتونیست ها و کاریکاتوریست های ایران در ساعت ١٦ در گالری عالی حوزه هنری افتتاح می شود! در همین روز و در ساعت ١٥ نشست خبری با حضور خبرنگاران خارجی و داخلی برپا خواهد شد. 🔺شایان ذکر است در پنج شنبه همین هفته ضیافت بزرگی در سفارت انگلیس به مناسبت ۹۳ مین سالگرد تولد ملکه برگزار می گردد و بالغ بر هزار نفر برای این مراسم دعوت شده اند! نکته جالب اینکه وزیر دفاع دولت انگلیس مدتی قبل اعلام کرد اگر ترامپ با ایران وارد جنگ شود ، بطور قطع انگلیس نیز در این جنگ مشارکت خواهد داشت! در مسابقات تکواندوی جهانی در ماه گذشته، سفارت انگلیس با ندادن ویزا به قهرمانان طلایی کشورمان ، شرایط گرفتن طلا را برای تکواندوکاران خودش مهیا کرد! 🔹كتاب اين نمايشگاه در روز افتتاح رونمايي و به بازديدكنندگان اهدا خواهد شد ✍️ 🔹 t.me/teribon 🔺 Eitaa.com/teribon_ir 🔸 http://sapp.ir/teribon_ir 🔺http://ble.im/teribon_ir