❗️اقدامی با پیوست ضد عدالت خواهی !
🔹هفته گذشته ، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشوری ( جناب حاج علی اکبری ) در یک اقدام تعجب برانگیز ، حجت الاسلام لواسانی ، امام جمعه محترم و انقلابی لواسان را برکنار کرد !
🔹یکی از توجیهات ارائه شده برای این کار ، آن بود که ایشان دو دوره سه ساله اش تمام شده بود و یک سال هم اضافه تمدید شده بود ! به راستی اگر این گونه است ، برخی افراد که چند دهه است در سمت امام جمعه هستند ، چرا تعویض نمی شوند ؟!
🔹یکی دیگر از توجیهات ارائه شده آن بود که لواسان تعدادی روستا دارد که ایشان به آن روستاها سرکشی نکرده و به مسائل فرهنگی آنها رسیدگی نکرده اند ! توجیهاتی که فقط باعث خنده افراد می شود !
⁉️جناب آقای حاج علی اکبری ! به راستی باور کنیم که برکناری ایشان هیچ ربطی به ماجرای مواضع انقلابی ایشان در قطع دست برخی زمین خواران و مفسدین دانه درشت منطقه لواسان ندارد ؟
⁉️جناب آقای حاج علی اکبری ! به راستی بجز زمین خواران و مفسدین دانه درشت لواسان ، کس دیگری هم از این اقدام شما خوشحال شد ؟
❗️اگر جنابعالی دلتان برای نماز جمعه می سوزد ، نماز جمعه ام القرای اسلام یعنی تهران ، بیش از یک سال و نیم است که با ترفند های مشکوک برخی مسئولین غربزده وزارت بهداشت دولت حسن روحانی ، به بهانه کرونا به تعطیلی کشانده شده است . پس چرا هیچ اعتراض و اقدامی از سوی جنابعالی برای راه اندازی مجدد نماز جمعه تهران دیده نشد ؟
⁉️جناب آقای حاج علی اکبری ! چرا در طی مدتی که خود جنابعالی به عنوان یکی از ائمه جمعه تهران منصوب شده اید ، حتی یک بار هم در خطبه های نماز جمعه تان به عنوان دفاع از حقوق مردم ، علیه خیانت های حسن روحانی و سایر غارتگران بیت المال و مفسدین دانه درشت ، هیچ موضعی مشاهده نشد؟
🔹شما حتی تحمل برخی انتقادات جناب آقای رحیم پور ازغدی ـ که مقام معظم رهبری از ایشان با عنوان دانشمند متفکر یاد کردند ـ از دولتمردان در سخنرانی های قبل از خطبه های نماز جمعه تهران را هم نداشتید و جلوی ادامه سخنرانی های ایشان را گرفتید .
🔹جناب آقای حاج علی اکبری ! شما اگر حتی به لحاظ قانونی هم حق برکناری جناب حجت الاسلام لواسانی را داشتید ، اما این کار را به بدترین شکل ممکن و در بدترین زمان ممکن انجام دادید .
⁉️درست هنگامی که مقام معظم رهبری به مسئولین کشور توصیه می کنند که هر تصمیمی می گیرید ، باید یک پیوست عدالت خواهی داشته باشد ، شما تصمیمی گرفتید که برعکس توصیه مقام معظم رهبری ، یک پیوست ضد عدالت خواهی دارد . آیا متوجه این اقدامی که کرده اید هستید ؟!
🔹برادرانه به جنابعالی توصیه می کنم اگر نمی توانید خودتان را با مواضع انقلابی مقام معظم رهبری هماهنگ کنید ، این سمت را به فرد دیگری بسپارید تا آخرت تان را با مشکل مواجه نکنید.
#کامران_غضنفری
@teribon_ir
🔴 کدام فرهنگ و کدام کار فرهنگی؟
🔹یکی از دلایل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای برکناری #امام_جمعه_لواسان، عدم کار فرهنگی است. اینکه این دلیل چقدر درست است بحث دیگری است. سوال مهمتر این است که منظور شورا از #کار_فرهنگی چیست؟ کدام کار فرهنگی مهمتر و اساسیتر است؟
🔸اگر منظورشان از کار فرهنگی، تبلیغ دین و رسالت پیامبران است آیا بالاتر از این رسالت، رسالتی هست که خداوند متعال در قرآن اینگونه فرموده؟ لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ (سوره مبارکه الحديد آیه ۲۵).
"ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به #عدالت کنند."
🔹آیا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رسالتی غیر از این رسالت و تبلیغی غیر از این تبلیغ برای ائمه جمعه در نظر گرفته؟ با افسوس باید بگویم بله! دو سه دهه است که تعریف خیلی از دستگاهها، ارگانهای انقلابی و خیل کثیری از مساجدمان از #کار_فرهنگی، چیزی غیر از دعوت مردم به قیام برای قسط و عدالت است! عموم کارهای فرهنگی اعم از دورهها، اردوها، همایشات، هیئات، مسابقات، حلقهها و غیره با هدف قیام برای قسط نیست!
🔸کار فرهنگی که مورد نظر این دستگاهها و مراکز و مساجد است مدلی از "دینداری بیتفاوت" است. دینداری خنثی نسبت به ظلم و ظالم! دینداری که حاضر به مبارزه برای تحقق #عدالتخواهی، آزادیخواهی، جمهوریتخواهی، استقلالخواهی و... نیست. خروجی این مدل از کار فرهنگی، جامعه بیتفاوت و افسرده است!
🔹با این نگاه حالا به کارهای فرهنگی ادارات و نهادها و ستادهای نماز جمعه و مساجد و مدارس بنگرید که چند درصد فعالیتهای فرهنگیشان که بخشیش هم خودجوش انجام میشود منجر به قیام مردم برای قسط و عدالت شده؟ چند درصد این فعالیتها توانستهاند حقوق مردم و محیط زیست را مطالبه کنند؟
🔸حقیقتاً سیستم تربیتی حاکم بر غالب مساجد هم بدنبال پرورش انسان آزادیخواه و عدالتخواه نیست. بلکه بیشتر بدنبال تربیت انسانِ منفعل، توجیهگر، مطیع و رام است. شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم بدنبال همین سیستم است. غالب اینگونه است که دنبال امام جمعه خونسرد و آرام است!
🔹امام جمعهای میخواهد که کاری به کار مسئولین و اصحاب قدرت و ثروت نداشته باشد. بدنبال برهم زدن نظم موجود نباشد. امام جمعهای که بتواند هم هوای نماینده را داشته باشد هم فرماندار را، هم استاندار را، هم سرمایهدار را! اگر پولی از سرمایهدار هم بگیرد و به چند فقیر هم بدهد که نور علی نور است!
🔸این مدل کار فرهنگی هزار سال هم که انجام شود نه انقلابساز است نه تمدنساز، نه جریانساز! #حسن_روحانی هم روزهای آخر دوره ریاست جمهوریاش گفت بعد از اتمام دورهاش میخواهد کار فرهنگی کند! خوب است وی هم بعنوان امام جمعه یکی از شهرها انتخاب شود برای کار فرهنگی!!
#داود_مدرسی_یان
@teribon_ir
⭕️ دولت رئیسی یا روحانی
١) رهبر انقلاب : کسانی که حقوق نجومی دریافت کرده اند لیاقت مدیریت در جمهوری اسلامی را ندارند.
٢) کابینه رئیسی، حسین مدرس خیابانی را به عنوان استاندار ویژه سیستان و بلوچستان منصوب کرد.
٣) مدرس خیابانی در دولت روحانی سرپرست و قائم مقام وزیر صمت بوده و در سال جاری ماهانه بیش از صد میلیون تومان حقوق دریافت کرده است.
▪️رهبر انقلاب چنین فردی را لایق مدیریت نمی دانند و کابینه رئیسی او را به «استانداری ویژه» منصوب می کند!
▪️رهبر انقلاب در ۶ خرداد امسال نمایندگان مجلس را از ورود به دولت منع کردند اما تا کنون ٣ نفر از نمایندگان مجلس با نادیده گرفتن نهی رهبری، وارد کابینه شده اند. این رقم ممکن است با انتصاب یکی دیگر از نمایندگان مجلس به ریاست سازمان محیط زیست، افزایش هم پیدا کند!
✳️ اگر بنا به نادیده گرفتن اوامر و نظرات رهبر انقلاب باشد دولت رئیسی با دولت روحانی چه فرقی می کند؟
#دکتر_محمد_صادق_کوشکی
@teribon_ir
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 #واکسن؛ سریع، فوری، انقلابی
🔹وقتی «بهانهجویی» تمام شد: میشود، اما شما نمیتوانید!
🔹روایتی از تحول در واردات واکسن در دولت جدید تا بهانهجوییهای دولت قبل..
@teribon_ir
⭕پیام سال گذشته مرحوم حاج حیدر رحیمپور در بستر بیماری
🔰مبادا فساد در جمهوری اسلامی توجیه شود
در سال گذشته مرحوم حاج حیدر رحیمپور از بستر بیماری پیامی خطاب به دوستان و آشنایان خود نوشته بود که این پیام از سوی خانواده ایشان در اختیار رجانیوز قرار گرفته است:
🔹امروز در بستر پیری و بیماری از همه فرهیختگان حوزه و دانشگاه، همه نویسندگان و دانشجویان و عدالت خواهان و انقلابیون پیر و جوان و خانوادههای شهدا عاجزانه میخواهم که به پا خیزند و اجازه ندهند فساد اداری و بانکی و مدیریتی در دهه چهارم جمهوری اسلامی دوباره توجیه شود.
🔹همه دست به قلم شوید و جهاد نهی از منکر را زیر پرچم انقلابیگری و در مقابل اشرافیگری از هر جناح و هر دولت و هر قوه از قوای حکومتی دامن بزنید و نگذارید با توجيهات تکراری به نام قانون یا مصلحت نظام یا اعتماد به دیوان سالارى قوه قضائیه و قوانین مرده و بیخاصیت و عجز دولتهای پیشین و پسین، این فریضه اسلامی و مطالبه انقلابی پس از چند سخنرانی و چند پرونده کوچک یا جابهجایی چند شخص فرو خسبد و دوباره رهبری در این عرصه تنها بماند و انقلاب، بیصاحب شود.
✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان عجیب حجتالاسلام حاج علیاکبری: ورود مصداقی به فساد در خطبههای نماز جمعه ممنوع است!
این سخنان نشان می دهد علت عزل امام جمعه لواسان بهانه هایی چون دور بودن منزل امام جمعه از لواسان و امثالهم نبوده است...
✅ @teribon_ir
10.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نماز جمعه انقلابی چگونه است؟
استاد رحیم پور ازغدی:
🔹اگر در نماز جمعه حرفهایی میزنید که هیچ کس از دست شما عصبانی نمیشود بدانید شما نهی از نمیکنید، ورّاجی میکنید.
🔹نمازجمعهای که حرف از فتنه و فساد نزند به هیچ دردی نمیخورد.
🔹میگویند از اقتصاد و بازار در نماز جمعه صحبت نکنید که کسی ناراحت نشود.
✅ @teribon_ir
⭕️ در خوشبینانهترین حالت از عمق ماجرا بیخبرید!
🔹 آقای حاج علیاکبری میفرمایند: «طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالتخواهی) بهصورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!» آقای حاج علی اکبری بر این اساس از نشر این خطبهها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید:
🔹 امام جمعه کوفه! ایشان در اولین خطبه پس از جمل(۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه بهعنوان مرکز حکومت، از ضرورت:
- خراب کردن مسجد برای بازگرداندن خانه جعفر به ورثهاش!
- بازگرداندن زمینهای تقسیم شده خیبر بین عدهای معلوم به بیتالمال!
سخن گفتهاند.(۱)
🔹 میبینید بهشدت مصداقی و معین است! نمونههای بیشتر هم در مجموعه خطبههای ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهجالبلاغه سانسورش کنند تا امام جمعهای تأسی نکند!
🔹 امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)! فرمودهاند: «طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابائی تا ارتفاعات قوچک، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها آنجا میروم و ارتفاعات را حرکت میکنیم؛ راه میرویم. هر وقت آنجا میروم دلم میلرزد؛ چون میدانم دهها چشم طمعکار متوجه اینجاست. کارهایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم؛ یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! میدانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش میلرزد، یک بوستان بزرگ شاید چندصدهکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد» (۲)
🔹 این امام جمعه تهران از پدیده کوهخواری در شهر سابقشان مشهد هم گفتهاند! آقای حاج علیاکبری بگوید آن امام جمعه «عدالتخواه مصنوعی» (!) چیزی غیر از این جنس حرفها درباره منطقه خود میگفت؟!
🔹 آقای حاج علیاکبری بهجای طرح فسادها (زمینخواریها و کوهخواریهای آشکار و...) در خطبهها، صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح میکند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. میفرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه میدانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد!
🔹 وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمیکند، امام جمعه یا نماینده ولی فقیه در استان میتواند مانع فساد کوهخواری و... در منطقهاش شود؟!
🔸 اگر یک در هزار مثل همین نمونه، یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهادهای امنیتی میشود مسأله را حل کرد؟! در خوشبینانهترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بیخبرید!
#حجت_الاسلام_قنبریان
۱. الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهجالبلاغه آورده است.
۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb
✅ @teribon_ir
11.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕ گفتن این روایت رو نگو!!
🔹 به جای اینکه مسئولین بیایند و قبل خطبه ها نفری 10 دقیقه و یه ربع یکطرفه حرف هاشون رو بزنند و آمار بدهند و بروند و باید اینجا یقه تک تک مسئولین رو بگیرید. اینکه مسئولین بیان و فرمایشات بکنن و برن؛ این نماز جمعه نیست.
🔹 اگر می خواید نماز جمعه هاتون شلوغ و شلوغ و شلوغ تر بشود و اگر می خواهید جوانان شهر به نماز جمعه هجوم بیاورند، به احکام نماز جمعه طبق اسلام عمل کنید. مسائل روز تقویم خواندن نیست.
🔸 من اباذر زمانه نیستم...
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حاج آقای علی اکبری! من در شما بیقراری ندیدهام
🔸حاج آقای #علی_اکبری! در کنار این چهره معنوی و اخلاقی و با طمأنینهای که دارید، ما باید در شما بیقراری ببینیم؛ چیزی که من ندیدهام! یادم نمیآید در یک قاب شما را دیده باشم که علیه اختلاف ظالمانه طبقاتی که بعضی از جاها به وضوح وجود دارد، داد بزنید؛ و به دیگران الگو بدهید.
🔸نمیشود که فاضلاب #سرمایهداری جمهوری اسلامی در #لواسان برود؛ و صدها هفته #نماز_جمعه در آنجا خوانده شود؛ و بگوییم شما را به تقوای خدا و تقوای سرمایهدارها و تقوای مفسدین دعوت میکنم!
#وحید_جلیلی
@teribon_ir
13.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 دلتون واسه آقای روحانی تنگ شده؟!!
تا آخر عمر دلتنگش میشیم...
@teribon_ir
🔴عدالتخواهی سلسلهمراتبی منهای مردم
جناب آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه معتقد است پشت تریبون نماز جمعه نباید از مصادیق فساد و بیعدالتی حرف زد، چرا که نهادها و ارگانهای قضائی، امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی مسئول پیگیری فنی و تخصصی مفاسد هستند و ائمه جمعه صلاحیت ورود مصداقی به مفاسد و طرح آن در صحن نمازجمعه را ندارند. در نگاه ایشان یک امام جمعه عدالتخواه باید موارد و مصادیق فساد را به صورت سلسلهمراتبی و از مجرای ساختارهای رسمی حاکمیت و بهدور از چشم مردم پیگیری کند. او معتقد است اکثر ائمه جمعه با این تعریف عدالتخواهند، مگر آنهایی که از تریبون نماز جمعه مستقیما به فساد اشاره میکنند و هدفشان شوآف است.
🔻چند نکته در این زمینه حائز اهمیت است:
١- آنچه از نگاه رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برداشت میشود، بسط عدالت یک وظیفه حاکمیتی است و مردم در آن نقشآفرینی خاصی ندارند و محل اعراب واقع نمیشوند. اگر نماز جمعه را نقطه اتصال رسمی حاکمیت به مردم بدانیم و عدالتگستری را مهمترین کارویژه حکومت اسلامی قلمداد کنیم، نماز جمعه باید زمینهساز «لیقومالناس بالقسط» باشد. باید مردم و افکار عمومی را پای کار فسادستیزی بیاورد. «بأس شدید» بیش از آنکه یک ابزار تنبیهی در دست عدلیه باشد، همان فشار افکار عمومی برای بازدارندگی فساد و تبعیض است. شأن نمازهای جمعه این است که تریبون یکطرفه نبوده و محل بدهوبستان مردم و حکومت در واگذاری مأموریتهای عدالتمحور به یکدیگر باشند. اگر فسادستیزی رسمی سلسلهمراتبی مد نظر باشد، چه نیازی به پیگیری ائمهی جمعه در این سلسلهی عریض و طویل ساختاری است که تحت اشراف سران سهقوه فعالیت میکند.
٢- اگر ائمهی جمعه مردم را از جنبهی عبادی به اخلاقیات دعوت کنند و از منظر سیاسی تنها به تشریح مهمترین وقایع تقویمی و تاریخی هفته بپردازند، چه جذابیتی برای مردم خواهند داشت؟ دردهایی از جنس بیعدالتیهای اجتماعی، محرومیتهای عمیق و طویلالمدت و تبعیضهای سازمانیافته که دغدغهی یومیه مردم است، از کدام تریبون شنیده میشود؟ امر به معروف حاکمان از حنجره کدام خطیب و واعظ فریاد زده میشود؟ در کدام شبستان و مصلا پدرخواندهها و مافیایی که دستگاههای متولی عدالتگستری از برخورد با آنها عاجزند، به دست افکار عمومی سپرده میشوند؟ رئیس نسبتا جوان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه انتظار دارند با این نگاه «همه چیز آرام است» جوانان پرشور دغدغهمند عدالتدوست را به نماز جمعه بکشانند؟ مردم وقتی متوجه میشوند که فلان خطیب در مقابل ظلم و فسادی که دامنگیر زندگی آنهاست، به ورطهی احتیاط و محافظهکاری افتاده و آسه میرود و آسه میآید تا گربه شاخش نزند، از او رویگردان میشوند.
٣- به فرمایش صریح امام خامنهای ما در عدالت عقب هستیم. هر کجا ائمه جمعه مردم را محرم دانستند و پشتپردهها را با آنها در میانگذاشته و برای مبارزه با فساد از مردم کمک خواستند، مورد اقبال قرار گرفتند. نمازهای جمعه اول انقلاب این ویژگی بارز را داشتند که انقلابی، جسورانه، عدالتخواهانه، پرشور و مردمپسند بودند. هرکجا نقد درست را مساوی سیاهنمایی ندانستیم و به بهانهی اجتناب از ناامیدی مردم، دردهای آنها را سانسور نکردیم، سایهی عظیم حمایت مردم را پشت حاکمیت احساس و آنها را به عدالت امیدوار کردیم. نماز جمعهی تراز انقلاب اسلامی مردم را از بیتفاوتی نسبت به عملکرد مسئولین و بینقشی در عدالتگستری خارج و آنها را به بزرگترین پشتیبان عدالت در نظام اسلامی مبدل میکند.
#زهرا_محسنی_فر
@teribon_ir