eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت پدر استاد حسن رحیم پور ازغدی از روزی که رهبر انقلاب مهمان خانه‌شان شد: پسرم براش شیرینی بُرد خندید ، گفت من از روزی که رهبر شدم شیرینی ، میوه و غذای خوب نخوردم... @teribon_ir
⭕وزیر خارجه، وزیر ورزش و معاون حقوقی قوه قضاییه و رییس ستاد حقوق بشر!! 🔹اسراییل ورزش را ابزار سازش و به رسمیت شناختن خود کرده‌. اخرین مورد محرومیت ده ساله برای فتحی نورین الجزایری و مربیش برای خودداری از بازی با جودوکار اسراییلی است. فدراسیون جودوی ما هم تعلیق است. 🔹ما تا به حال منفعل و به صورت قربانی ‏ساکت در این حوزه عمل کرده‌ایم. در صورتی که جامعه جهانی تجربه مشابه در محروم کردن رژیم اپارتاید افریقای جنوبی داشت و ورزشکاران زیادی نیز با انها بازی نمیکردند. 🔹اگر کارزاری حقوقی-دیپلماتیک-ورزشی راه بیفتد نه تنها بعضی دولتهای اسلامی و توده مسلمانان که فعالان عدالت و صلح سراسر دنیا‏همراهی خواهند کرد. وکلای حرفه‌ای زیادی هم در غرب حاصرند در کنار ما بایستند. 🔹انفعال را کنار بگذارید و فعالانه نه‌تنها از حقوق ورزشکاران ما دفاع کنید که زمینه از بین رفتن مشروعیت رژیم اشعالگر را در ورزش فراهم کرده و سرمایه مردمی انقلاب را در جهان اسلام احیا کنید. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️توجیهات انجمنی ها! 🔺حاج حیدر رحیم پور ازغدی از توجیهات انجمن حجتیه برای عدم همراهی با نهضت امام می گوید ✅ @teribon_ir
تریبون مستضعفین
⏹چند روایت از جوانی نود ساله؛ بخش اول 🔺️‏بعد چندسال رفته بودم دیدنش روی ویلچر داشت غذا میپخت. گفتم
⏹چند روایت از جوانی نود سال بخش دوم 🔺️‏مشرب فلسفیش موافق قرائت نظام نبود. برای اصلاح نظام نقدهای تند میکرد ولی مصلحانه. هیچ وقت رابطه‌اش با نظام و اقا قطع نشد. او که تهران می‌امد دیدن اقا میرفت و اقا که مشهد بالعکس. یک دفعه بچه ها در خانه‌شان نشیته بودند گفته بود متبرک شدید. سیدعلی خامنه‌ای دیروز اونجا نشسته بود. 🔺️‌‏کتابی نوشته بود در نقد شورای عالی انقلاب فرهنگی. داده بود به اقا. میگفتند آقا نگاه کرده بود شناسنامه ندارد. به شوخی گفته بود فلانی مجوز این را نگرفتی. او هم به شوخی جواب داده بود این کارها دروغنیه! البته بعدا مجوز ان کتاب صادر شد. 🔺️‏به عنوان انجمن طلاب و دانشجویان مشهد مقدس بیانیه‌های تندی میداد. پرسیده بودند اینها کیند؟ گفته بود طلابش من و حسنیم. دانشجویانش حبیب و حامد! سه تا از بچه‌هایش. ولی در اصل او بود و انبوه جوانان مشتاق مشهد و سراسر کشور. 🔺️‏هر سری میرفتیم بیانیه‌هایش را میداد تا بلند بخوانیم. خوب که میخواندیم میگفت معلومه کتابخوانی. تپق هم که میزدیم تکه می‌انداخت. نامه‌هایی که تا وقتی سرحال بود قطع نمیشد. امربه معروف و نهی ازمنکر برایش جدی بود. واقعا جوان نود ساله بود. برخلاف پبرمردهای بیست‌وچندساله محافظه‌کار. 🔺️‏خانه‌اشان از دهه‌های دور مرکز انقلاب بود. خیلی بحثهای شریعتی انجا ضبط شد. جلسات شریعتی پدر و کانون نشر حقایق دینی. مباحثات گروههای مختلف‌. این شد که ازچنین خانه‌ای امثال پسر شهیدش حسین و زبان گویای اسلام حسن رحیمپور بیرون امد. مقابل قرائت سنتی از دین الهیات انقلابیگری تولید میکرد. 🔺️‏مسجد کرامت را خیلیها فقط به امام جماعتش میشناسند. اما او هم با چند نفر دیگر کارهای پشت صحنه مسجد را در طول اقا اداره میکرد. جوری که به قول خودش صهیونیستها بدون دیده شدنشان با دنیا میکنند. برای این کارها برنامه داشت. 🔺️‏گفت خواندن بینوایان واجبه. برای اینکه توجهمان را بیشتر کند گفت نماز اول وقت مستحبه. بعد که داشتیم میرفتیم بیرون گفت نرید بگید حیدر گفته نماز نخوانید! 🔺️‏دزد امده بود خانه کفش بدزدد مچش را گرفته بود و زنگ زده بود پلیس. بعد گفته بود این بدبخت همان ژان‌والژان است. از فقر دزدی کرده. پول بهش داده بود و ولش کرده بود برود. دزد تا مدتها بعد هی امده بود و باز او بهش پول داده بود. 🔺️‏بهش گفتم چرا فلانی که دوست و هم‌مشرب شماست با نطام بد است. گفت واسه اینکه خله و عقل درست و حسابی نداره. سال فتنه هم به یکی از رفقای چپ کرده‌اش نامه نوشته بود که ماهواره را از خانه‌ات بیرون کن که حقایق را درست ببینی. 🔺️همیشه شجاع بود. چه مقابل رژیم شاه چه برای اصلاح نظام. دوره‌ای که حزب‌اللهیها شعار میدادند مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است نقدهای تند مینوشت. بخاطر نقد کلانتری وزیر کشاورزی هاشمی چشم‌بسته و دست‌بسته برده بودندش اداره اطلاعات مشهد ولی عقب نکشیده بود. میگفتند هروقت زنگ میزد روزنامه صبح مهدی نصیری که در دوران مخالف هاشمی دشمن پیغمبر است کانون اصلی انتقادی حزب‌اللهیها بود، اول چند دقیقه فحشهای عمیق به کسانی که گوش میدادند می‌داد و بعد کارش را میگفت. این شجاعت اما عاقلانه بود، هر کار تند و افراطی و غلط به اسم انقلابیگری میدید معترض میشد. 🔺️اوائل که احمدینژاد مواضع خوب داشت از او حمایت جدی میکرد و مدام پیغام میفرستاد. اما قبل از اینکه خیلیها بفهمند تغییر مواضع را فهمید. میگفت پیغامهایی که به او میدهم به او نمی‌رسد. 🔺️‏نظم برایش خیلی مهم بود. هشت صبح قرار بود اردوی جنبش سخنرانی کند. وقتی رسیده بود بچه‌ها داشتند تازه بیدار میشدند. قهر کرده بود و برگشته بود. 🔺️‏نمیخواهم حاج حیدر روی تخت بیمارستان باشد. او حق پدری سیاسی و اجتماعی به گردن خیلی جوانها که هیچ نسل اول و دوم انقلاب دارد. دعا میکنم زودتر از بیمارستان مرخص شود و حاج حیدر را دوباره به همانگونه که هست ببینیم قلبی جوان که سن بالا و سه سرطان مختلف و هیچ سدی متوقف نمیکند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 استاد رحیم پور ازغدی: یک منطق اینه که آقا همه چی رو بده بره!! هر کشوری که در اون این منطق حاکم شد؛ وضع اقتصادش ده برابر بدتر شد!! @teribon_ir
⭕ یک نسل اولی ِ احیاگر نسل سوم 🔹درست است که جریان جوان عدالتخواه در نسل سوم، با پرچمداری حسن رحیم پور و وحید جلیلی پا گرفت و بعدا هم با حضور سعید جلیلی رنگ و لعاب حاکمیتی یافت، اما نباید از نقش بی بدیل حاج حیدر رحیم پور، در پی ریزی این جریان غافل ماند. 🔹حاج حیدر یک نسل اولی انقلابی بود که قلم و بیانش مزید بر تجربه مبارزاتی اش، چراغ راه شد و با ریش سفیدی، فعالان و جوانانی را گرد هم آورد تا پیوند بین نسلی شکل بگیرد و اختلاف سلایقی که در چنین جریان پرتحولی اجتناب ناپذیر بود، به انشقاق و سردی نیانجامد و جایی که نیاز به پمپاژ انرژی تازه ای در میان افسران جوان این جنگ نرم بود، با صلابت در گفتار و جسارت در راهبرد فراهم شود و علی رغم انگ و بهتان اصحاب تحجر و استحاله، وجودش نشانی از اصالت این جریان باشد. 🔹آری حاج حیدر صاحب بیت بود. بیت عدالتخواهان در نسل سوم انقلاب. بیت او بود که اولین محفل عدالتخواهی را در میان نسل سومی های انقلاب شکل داد و شبیه آن محفل، ده ها گونه در کشور طی دهه هشتاد تکثیر شد. 🔹بعلاوه با دست نوشته های «تلخ» او همچون جزوه «لبه تیغ» بود که اولین فریادهای آرمانخواهانه در جنبش عدالتخواه دانشجویی سر داده شد و جوان نوپای نسل سومی عدالتخواه، هویت خود را در معرکه ی انقلاب خواران چپی و راستی و قبیله های استحاله و تحجر، بازیافت و تا امروز از این فریاد دست نکشید. 🔹خدایش بیامرزد و در مکتب و محضر امیرالمؤمنین علیه السلام محشورش نماید. پ. ن. : اولین آشنایی من با قلم حاج حیدر، قبل‌تر، در اوایل دهه هفتاد و دوره دبیرستان، از طریق نشریه صبح بود. @teribon_ir
⭕به رشد محافظه کارانه علی اکبری خاتمه دهیم! 🔹هستند کسانی که فقط به موفقیت خود می‌اندیشند چون فرصت را کم میبینند باید به هر نحوی پله های ترقی را هرچه زودتر طی کنند این خصیصه الزاما بد نیست بلکه ممدوح هم هست خصوصا اگر آن شخص دارای ملکات اخلاقی و ضوابط صحیح رفتاری باشد و اگر لطافتهای روحی و گرایشات معنوی هم به آن بیفزاید بسی بهتر است اما این روحیه زمانی ناپسند میشود که در تعارض با ارزش‌های برتر قرار بگیرد و شخص موفقیت خود را بر مصالح دینی و اجتماعی ترجیح دهد. 🔹 از قضا حجة الاسلام علی اکبری از این دسته افراد است که دریک فضای آرام و بی حاشیه و با تقرب به برخی افراد در بیت رهبری از مدیریت حوزه دماوند به امامت جمعه انجا و سپس نمایندگی ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سپس امور مساجد کشور، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و امامت جمعه تهران رسید. 🔹آیا تاکنون دریکی از این مناصب ایشان موضعی سراغ دارید که به کسی بر خورده باشد؟ آیا در تمام مناصب فوق موضع گیری از ایشان به نفع جبهه انقلاب سراغ دارید که برایش هزینه داشته باشد؟ اما تا دلتان بخواهد بضرر جبهه انقلاب و در جهت پیشرفت و ترقی خودشان حرکت کردند و در دوگانه مصالح شخصی و منافع نظام همیشه محافظه کارانه رفتار کرده اند بنحوی که نه سیخ بسوزد و نه کباب. 🔹اخراج دانشمند متفکر استاد رحیم‌پور ازغدی از سخنرانی قبل از خطبه‌های نمازجمعه و برکناری لواسانی از امامت جمعه را نمیگویم دفاع سرسختانه ایشان از امام جمعه های اشرافی یکی دیگر از مواضع ایشان است که اگر نبود فشار افکار عمومی در مورد پرادو سواری امام جمعه ایلام هرگز زیربار برکناری ایشان نمیرفت. 🔹 البته خصوصیت دیگر ایشان موج سواری و خالی کردن زیر پای دوستانشان است در هنگامه ای که برایشان هزینه آور باشد فقط بعنوان یک نمونه دفاع ایشان از امام جمعه اشرافی ایلام است. اما وقتی که مجبور به برکناری ایشان شد ژست مبارزه با اشرافی گری گرفت و اینکه با ائمه جمعه تجمل گرا برخورد خواهیم کرد. شعاری که هیچگاه عملی درپی نداشت تجلیل ایشان از امام جمعه جنگل خوار و مسئله دار را بیاد دارید؟ یا اینکه در بدو ورود به اتحادیه انجمن های اسلامی با حذف تمام نیروهای قدیمی به بهانه جوانگرایی و جایگزینی نیروهای خودشان درواقع صفرتا صد این تشکل را در اختیار خود قرار دادند که اگر بخواهم به آن بپردازم یک کتاب میشود جالبتر انکه الان که این نهاد در اختیار خودشان است بیست سال گذشته و دیگر لزومی برای جابجایی به نفع نیروی جوان وجود ندارد. بسیج کردن اتحادیه های انجمن اسلامی کشور برای حمایت از قالیباف در انتخابات 92 و تضعیف رأی جلیلی بصورت غیر مستقیم توسط تیم ایشان هم حکایتی دارد که الان مجال پرداختن به آن نیست. 🔹نکته پایانی که کسی به آن توجه ندارد و آرام و بیصدا صورت میگیرد انکه ایشان هیچ منصبی را پس از ارتقا به منصب بالاتر واگذار نمیکند بلکه تا امکان داشه باشد همزمان آنرا نگه میدارد مانند نمایندگی ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و اگر امکان نداشته باشد یکی از افراد خودش را در انجا میگذارد مانند پایگاهشان در دماوند. نسبت و همراهی اقای مشهدی با ایشان حکایتی دارد. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 سید جواد سلیمانی امام جمعه لاهیجان: یه عده تا حرفی بهشون میزنی، حکمشون رو بالا میگیرن که من رئیس ستاد بودم، رئیس چی چی بودم!! 🔺 این دولت باید تخصص گرا باشه، اگر این دولت هم مثل دولت قبل اشتباهاتی بکنه و بخواد خدای ناکرده جناح بازی بکند از همین تریبون به این دولت هم منتقد خواهیم بود. @teribon_ir
تریبون مستضعفین
‍ ⭕ در سوگ بزرگ‌تر و بزرگ‌تری... 💠 فقدان مجاهدانی که در نهضت امام نقش پیشران‌های فکری و عقیدتی را ایفا می‌کردند، رخنه‌ای جبران ‌ناپذیر است. انقلاب اسلامی، گام دوم خود را با از دست دادن بیش از پیش رهبران نهضت برداشته است. اما سوگ عظیم‌تر، فقدان «بزرگ‌تری» در مناسبات اجتماعی جریان انقلاب اسلامی است. ما پیش از «بزرگ‌ترها»، «بزرگ‌تری» را از دست دادیم 💠قریب به یک دهه است که عرصه عمومی متمرکز در شبکه‌های اجتماعی در انقطاع کامل از رهبران فکری، دچار التهاب و تشتت و تک‌روی است. فرایند اجتماعی شدن و مسئولیت‌پذیری و اثرگذاری اجتماعی به گونه‌ای است که نه تنها کسی نیازی به «بزرگ‌تر» ندارد، بلکه این کنشگران برتر شبکه (!) هستند که حیات اجتماعی بزرگ‌ترها را تضمین می‌کنند و یا امتداد می‌بخشند 💠 درست است که ما همه سوگوار این عزیزان هستیم. اما پیش از آنکه به سوگ بنشینم، کدامیک از این بزرگان نقش راهبری در مناسبات اجتماعی و سیاسی ما داشتند؟ ما با سیاست‌ورزی تکلیف‌گرایانه علامه مصباح یزدی چه کردیم؟ عدالت‌خواهی مرحوم حکیمی چه نسبتی با رفتارهای غیرمتعهدانه ما داشت؟ و تا چه اندازه توانستیم سنت تربیتی مرحوم حاج حیدر رحیم‌پور را ادامه دهیم و جبهه انقلاب را تقویت کنیم؟ 💠 بزرگترها مانند هر پدیده دیگری در این زمانه، مصادره و مصرف می‌شوند. میدان‌داری متشتت سلبریتی‌های حزب‌اللهی نیازی به سنت بزرگ‌تری اندیشمندان و مصلحان فرهیخته ندارد. همین امر است که اساتید حوزه و دانشگاه رغبتی برای ایفای نقش به عنوان مصلحان اجتماعی ندارند. چرا که شاید ورود به این عرصه در اختیار آنان باشد، اما قطعا مدیریت چنین میدانی دست آن‌ها نخواهد بود و معلوم نیست معادلات حاکم بر جهان فضای مجازی با آینده و سنت فکری آنان چه می‌کند؟ ‌ 💠 از سوی دیگر، در دوران دولت اسلامی ما به بزرگ‌ترهایی نیازمندیم که علاوه بر جایگاه نظری، بتوانند جامعه را در تشکیل دولت مطلوب یاری دهند. چنین امری نیازمند نزدیک شدن به امر سیاسی و حتی کنش سیاسی مطلوب است. این در حالی است که سنت فرهنگی ما میانه‌ای با «بزرگ‌تر مقتدر و سیاست‌ورز» ندارد. ما عموما از بزرگ‌تر «مظلوم و گوشه‌نشین» [و البته در عین حال معترض] استقبال می‌کنیم. هر چه زهد نسبت به قدرت بیشتر، برای ما محترم‌تر! 💠 لذا سوال اینجاست؛ در دوران حاکمیت سلبریتی‌های حزب‌اللهی بر مناسبات اجتماعی جریان انقلاب اسلامی و بی‌نیازی آن‌ها از راهبری بزرگ‌ترها و نیز مذموم‌انگاری قدرت و تقدیس‌انگاری گوشه‌نشینی معترضانه، چگونه می‌توان به حضور بزرگان در قدرت امیدوار بودو به دولت اسلامی اندیشید؟ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺مرد دوست داشتنی... 🔻همشون سهم هاشونو گرفتن( اسم ببریم؟!) اما مگر تو مبنای عملت خوش آمد این و آن بود؟! 🔹خیلی دوست داریم آقا سعید... پ.ن: ستاد ما نه پولی هست نه پستی هست، نه چیزی هست، فقط اخلاصه دیگه:)) @teribon_ir
❗️اقدامی با پیوست ضد عدالت خواهی ! 🔹هفته گذشته ، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشوری ( جناب حاج علی اکبری ) در یک اقدام تعجب برانگیز ، حجت الاسلام لواسانی ، امام جمعه محترم و انقلابی لواسان را برکنار کرد ! 🔹یکی از توجیهات ارائه شده برای این کار ، آن بود که ایشان دو دوره سه ساله اش تمام شده بود و یک سال هم اضافه تمدید شده بود ! به راستی اگر این گونه است ، برخی افراد که چند دهه است در سمت امام جمعه هستند ، چرا تعویض نمی شوند ؟! 🔹یکی دیگر از توجیهات ارائه شده آن بود که لواسان تعدادی روستا دارد که ایشان به آن روستاها سرکشی نکرده و به مسائل فرهنگی آنها رسیدگی نکرده اند ! توجیهاتی که فقط باعث خنده افراد می شود ! ⁉️جناب آقای حاج علی اکبری ! به راستی باور کنیم که برکناری ایشان هیچ ربطی به ماجرای مواضع انقلابی ایشان در قطع دست برخی زمین خواران و مفسدین دانه درشت منطقه لواسان ندارد ؟ ⁉️جناب آقای حاج علی اکبری ! به راستی بجز زمین خواران و مفسدین دانه درشت لواسان ، کس دیگری هم از این اقدام شما خوشحال شد ؟ ❗️اگر جنابعالی دلتان برای نماز جمعه می سوزد ، نماز جمعه ام القرای اسلام یعنی تهران ، بیش از یک سال و نیم است که با ترفند های مشکوک برخی مسئولین غربزده وزارت بهداشت دولت حسن روحانی ، به بهانه کرونا به تعطیلی کشانده شده است . پس چرا هیچ اعتراض و اقدامی از سوی جنابعالی برای راه اندازی مجدد نماز جمعه تهران دیده نشد ؟ ⁉️جناب آقای حاج علی اکبری ! چرا در طی مدتی که خود جنابعالی به عنوان یکی از ائمه جمعه تهران منصوب شده اید ، حتی یک بار هم در خطبه های نماز جمعه تان به عنوان دفاع از حقوق مردم ، علیه خیانت های حسن روحانی و سایر غارتگران بیت المال و مفسدین دانه درشت ، هیچ موضعی مشاهده نشد؟ 🔹شما حتی تحمل برخی انتقادات جناب آقای رحیم پور ازغدی ـ که مقام معظم رهبری از ایشان با عنوان دانشمند متفکر یاد کردند ـ از دولتمردان در سخنرانی های قبل از خطبه های نماز جمعه تهران را هم نداشتید و جلوی ادامه سخنرانی های ایشان را گرفتید . 🔹جناب آقای حاج علی اکبری ! شما اگر حتی به لحاظ قانونی هم حق برکناری جناب حجت الاسلام لواسانی را داشتید ، اما این کار را به بدترین شکل ممکن و در بدترین زمان ممکن انجام دادید . ⁉️درست هنگامی که مقام معظم رهبری به مسئولین کشور توصیه می کنند که هر تصمیمی می گیرید ، باید یک پیوست عدالت خواهی داشته باشد ، شما تصمیمی گرفتید که برعکس توصیه مقام معظم رهبری ، یک پیوست ضد عدالت خواهی دارد . آیا متوجه این اقدامی که کرده اید هستید ؟! 🔹برادرانه به جنابعالی توصیه می کنم اگر نمی توانید خودتان را با مواضع انقلابی مقام معظم رهبری هماهنگ کنید ، این سمت را به فرد دیگری بسپارید تا آخرت تان را با مشکل مواجه نکنید. @teribon_ir
🔴 کدام فرهنگ و کدام کار فرهنگی؟ 🔹یکی از دلایل شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای برکناری ‎، عدم کار فرهنگی است. اینکه این دلیل چقدر درست است بحث دیگری است. سوال مهم‌تر این است که منظور شورا از ‎ چیست؟ کدام کار فرهنگی مهم‌تر و اساسی‌تر است؟‏ 🔸اگر منظورشان از کار فرهنگی، تبلیغ دین و رسالت پیامبران است آیا بالاتر از این رسالت، رسالتی هست که خداوند متعال در قرآن اینگونه فرموده؟ لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَيِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الكِتابَ وَالميزانَ لِيَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ (سوره مبارکه الحديد آیه ۲۵).‏ "ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به ‎ کنند." 🔹آیا شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، رسالتی غیر از این رسالت و تبلیغی غیر از این تبلیغ برای ائمه جمعه در نظر گرفته؟‏ با افسوس باید بگویم بله! دو سه دهه است که تعریف خیلی از دستگاه‌ها، ارگان‌های انقلابی و خیل کثیری از مساجدمان از ‎، چیزی غیر از دعوت مردم به قیام برای قسط و عدالت است! عموم کارهای فرهنگی اعم از دوره‌ها، اردوها، همایشات، هیئات، مسابقات، حلقه‌ها و غیره با هدف قیام برای قسط نیست!‏ 🔸کار فرهنگی که مورد نظر این دستگاه‌ها و مراکز و مساجد است مدلی از "دینداری بی‌تفاوت" است. دینداری خنثی نسبت به ظلم و ظالم! دینداری که حاضر به مبارزه برای تحقق ‎، آزادی‌خواهی، جمهوریت‌خواهی، استقلال‌خواهی و... نیست. خروجی این مدل از کار فرهنگی، جامعه بی‌تفاوت و افسرده است!‏ 🔹با این نگاه حالا به کارهای فرهنگی ادارات و نهادها و ستادهای نماز جمعه و مساجد و مدارس بنگرید که چند درصد فعالیت‌های فرهنگی‌‌شان که بخشی‌ش هم خودجوش انجام می‌شود منجر به قیام مردم برای قسط و عدالت شده؟ چند درصد این فعالیت‌ها توانسته‌اند حقوق مردم و محیط زیست را مطالبه کنند؟‏ 🔸حقیقتاً سیستم تربیتی حاکم بر غالب مساجد هم بدنبال پرورش انسان آزادی‌خواه و عدالتخواه نیست. بلکه بیشتر بدنبال تربیت انسانِ منفعل، توجیه‌گر، مطیع و رام است. شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم بدنبال همین سیستم است‌‌. غالب اینگونه است که دنبال امام جمعه خونسرد و آرام است!‏ 🔹امام جمعه‌ای می‌خواهد که کاری به کار مسئولین و اصحاب قدرت و ثروت نداشته باشد. بدنبال برهم زدن نظم موجود نباشد. امام جمعه‌ای که بتواند هم هوای نماینده را داشته باشد هم فرماندار را، هم استاندار را، هم سرمایه‌دار را! اگر پولی از سرمایه‌دار هم بگیرد و به چند فقیر هم بدهد که نور علی نور است!‏ 🔸این مدل کار فرهنگی هزار سال هم که انجام شود نه انقلاب‌ساز است نه تمدن‌ساز، نه جریان‌ساز! ‎ هم روزهای آخر دوره ریاست جمهوری‌اش گفت بعد از اتمام دوره‌اش می‌خواهد کار فرهنگی کند! خوب است وی هم بعنوان امام جمعه یکی از شهرها انتخاب شود برای کار فرهنگی!! @teribon_ir
⭕️ دولت رئیسی یا روحانی ١) رهبر انقلاب : کسانی که حقوق نجومی دریافت کرده اند لیاقت مدیریت در جمهوری اسلامی را ندارند. ٢) کابینه رئیسی، حسین مدرس خیابانی را به عنوان استاندار ویژه سیستان و بلوچستان منصوب کرد. ٣) مدرس خیابانی در دولت روحانی سرپرست و قائم مقام وزیر صمت بوده و در سال جاری ماهانه بیش از صد میلیون تومان حقوق دریافت کرده است. ▪️رهبر انقلاب چنین فردی را لایق مدیریت نمی دانند و کابینه رئیسی او را به «استانداری ویژه» منصوب می کند! ▪️رهبر انقلاب در ۶ خرداد امسال نمایندگان مجلس را از ورود به دولت منع کردند اما تا کنون ٣ نفر از نمایندگان مجلس با نادیده گرفتن نهی رهبری، وارد کابینه شده اند. این رقم ممکن است با انتصاب یکی دیگر از نمایندگان مجلس به ریاست سازمان محیط زیست، افزایش هم پیدا کند! ✳️ اگر بنا به نادیده گرفتن اوامر و نظرات رهبر انقلاب باشد دولت رئیسی با دولت روحانی چه فرقی می کند؟ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ؛ سریع، فوری، انقلابی 🔹وقتی «بهانه‌جویی» تمام شد: می‌شود، اما شما نمی‌توانید! 🔹روایتی از تحول در واردات واکسن در دولت جدید تا بهانه‌جویی‌های دولت قبل.. @teribon_ir
⭕پیام سال گذشته مرحوم حاج حیدر رحیم‌پور در بستر بیماری 🔰مبادا فساد در جمهوری اسلامی توجیه شود در سال گذشته مرحوم حاج حیدر رحیم‌پور از بستر بیماری پیامی خطاب به دوستان و آشنایان خود نوشته بود که این پیام از سوی خانواده ایشان در اختیار رجانیوز قرار گرفته است: 🔹امروز در بستر پیری و بیماری از همه فرهیختگان حوزه و دانشگاه، همه نویسندگان و دانشجویان و عدالت خواهان و انقلابیون پیر و جوان و خانواده‌های شهدا عاجزانه می‌خواهم که به پا خیزند و اجازه ندهند فساد اداری و بانکی و مدیریتی در دهه چهارم جمهوری اسلامی دوباره توجیه شود. 🔹همه دست به قلم شوید و جهاد نهی از منکر را زیر پرچم انقلابی‌گری و در مقابل اشرافی‌گری از هر جناح و هر دولت و هر قوه از قوای حکومتی دامن بزنید و نگذارید با توجيهات تکراری به نام قانون یا مصلحت نظام یا اعتماد به دیوان سالارى قوه قضائیه و قوانین مرده و بی‌خاصیت و عجز دولت‌های پیشین و پسین، این فریضه اسلامی و مطالبه انقلابی پس از چند سخنرانی و چند پرونده کوچک یا جابه‌جایی چند شخص فرو خسبد و دوباره رهبری در این عرصه تنها بماند و انقلاب، بی‌صاحب شود. ✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سخنان عجیب حجت‌الاسلام حاج‌ علی‌اکبری: ورود مصداقی به فساد در خطبه‌های نماز جمعه ممنوع است! این سخنان نشان می دهد علت عزل امام جمعه لواسان بهانه هایی چون دور بودن منزل امام جمعه از لواسان و امثالهم نبوده است... ✅ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماز جمعه انقلابی چگونه است؟ استاد رحیم پور ازغدی: 🔹اگر در نماز جمعه حرف‌هایی می‌زنید که هیچ کس از دست شما عصبانی نمی‌شود بدانید شما نهی از نمی‌کنید، ورّاجی می‌کنید. 🔹نمازجمعه‌ای که حرف از فتنه و فساد نزند به هیچ دردی نمی‌خورد. 🔹می‌گویند از اقتصاد و بازار در نماز جمعه صحبت نکنید که کسی ناراحت نشود. ✅ @teribon_ir
⭕️ در خوشبینانه‌ترین حالت از عمق ماجرا بی‌خبرید! 🔹 آقای حاج علی‌اکبری می‌فرمایند: «طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالت‌خواهی) به‌صورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!» آقای حاج علی‌ اکبری بر این اساس از نشر این خطبه‌ها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید: 🔹 امام جمعه کوفه! ایشان در اولین خطبه پس از جمل(۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه به‌عنوان مرکز حکومت، از ضرورت: - خراب کردن مسجد برای بازگرداندن خانه جعفر به ورثه‌اش! - بازگرداندن زمین‌های تقسیم شده خیبر بین عده‌ای معلوم به بیت‌المال! سخن گفته‌اند.(۱) 🔹 می‌بینید به‌شدت مصداقی و معین است! نمونه‌های بیشتر هم در مجموعه خطبه‌های ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهج‌البلاغه سانسورش کنند تا امام جمعه‌ای تأسی نکند! 🔹 امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)! فرموده‌اند: «طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابائی تا ارتفاعات قوچک‌، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها آنجا می‌روم و ارتفاعات را حرکت می‌کنیم؛ راه می‌رویم. هر وقت آنجا می‌روم دلم می‌لرزد؛ چون می‌دانم ده‌ها چشم طمع‌کار متوجه اینجاست. کارهایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم؛ یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! می‌دانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش می‌لرزد، یک بوستان بزرگ شاید چندصدهکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد» (۲) 🔹 این امام جمعه تهران از پدیده کوه‌خواری در شهر سابقشان مشهد هم گفته‌اند! آقای حاج علی‌اکبری بگوید آن امام جمعه «عدالتخواه مصنوعی» (!) چیزی غیر از این جنس حرف‌ها درباره منطقه خود می‌گفت؟! 🔹 آقای حاج علی‌اکبری به‌جای طرح فسادها (زمین‌خواری‌ها و کوه‌خواری‌های آشکار و...) در خطبه‌ها، صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح می‌کند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. می‌فرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه می‌دانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد! 🔹 وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمی‌کند، امام جمعه یا نماینده ولی فقیه در استان می‌تواند مانع فساد کوه‌خواری و... در منطقه‌اش شود؟! 🔸 اگر یک در هزار مثل همین نمونه، یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهادهای امنیتی می‌شود مسأله را حل کرد؟! در خوشبینانه‌ترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بی‌خبرید! ۱. الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهج‌البلاغه آورده است. ۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ گفتن این روایت رو نگو!! 🔹 به جای اینکه مسئولین بیایند و قبل خطبه ها نفری 10 دقیقه و یه ربع یکطرفه حرف هاشون رو بزنند و آمار بدهند و بروند و باید اینجا یقه تک تک مسئولین رو بگیرید. اینکه مسئولین بیان و فرمایشات بکنن و برن؛ این نماز جمعه نیست. 🔹 اگر می خواید نماز جمعه هاتون شلوغ و شلوغ و شلوغ تر بشود و اگر می خواهید جوانان شهر به نماز جمعه هجوم بیاورند، به احکام نماز جمعه طبق اسلام عمل کنید. مسائل روز تقویم خواندن نیست. 🔸 من اباذر زمانه نیستم... @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حاج آقای علی اکبری! من در شما بی‌قراری ندیده‌ام 🔸حاج آقای ! در کنار این چهره معنوی و اخلاقی و با طمأنینه‌‌ای که دارید، ما باید در شما بی‌قراری ببینیم؛ چیزی که من ندیده‌ام! یادم نمی‌آید در یک قاب شما را دیده باشم که علیه اختلاف ظالمانه طبقاتی که بعضی از جاها به وضوح وجود دارد، داد بزنید؛ و به دیگران الگو بدهید. 🔸نمی‌شود که فاضلاب جمهوری اسلامی در برود؛ و صدها هفته در آنجا خوانده شود؛ و بگوییم شما را به تقوای خدا و تقوای سرمایه‌دارها و تقوای مفسدین دعوت می‌کنم! @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 دلتون واسه آقای روحانی تنگ شده؟!! تا آخر عمر دلتنگش میشیم... @teribon_ir
🔴عدالت‌خواهی سلسله‌مراتبی منهای مردم جناب آقای حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه معتقد است پشت تریبون نماز جمعه نباید از مصادیق فساد و بی‌عدالتی حرف زد، چرا که نهادها و ارگان‌های قضائی، امنیتی، اطلاعاتی و نظارتی مسئول پیگیری فنی و تخصصی مفاسد هستند و ائمه جمعه صلاحیت ورود مصداقی به مفاسد و طرح آن در صحن نمازجمعه را ندارند. در نگاه ایشان یک امام جمعه عدالتخواه باید موارد و مصادیق فساد را به صورت سلسله‌مراتبی و از مجرای ساختارهای رسمی حاکمیت و به‌دور از چشم مردم پیگیری کند. او معتقد است اکثر ائمه جمعه با این تعریف عدالتخواهند، مگر آنهایی که از تریبون نماز جمعه مستقیما به فساد اشاره می‌کنند و هدفشان شوآف است. 🔻چند نکته در این زمینه حائز اهمیت است: ١- آنچه از نگاه رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه برداشت می‌شود، بسط عدالت یک وظیفه حاکمیتی است و مردم در آن نقش‌آفرینی خاصی ندارند و محل اعراب واقع نمی‌شوند. اگر نماز جمعه را نقطه اتصال رسمی حاکمیت به مردم بدانیم و عدالت‌گستری را مهمترین کارویژه حکومت اسلامی قلمداد کنیم، نماز جمعه باید زمینه‌ساز «لیقوم‌الناس بالقسط» باشد. باید مردم و افکار عمومی را پای کار فسادستیزی بیاورد. «بأس شدید» بیش از آنکه یک ابزار تنبیهی در دست عدلیه باشد، همان فشار افکار عمومی برای بازدارندگی فساد و تبعیض است. شأن نمازهای جمعه این است که تریبون یک‌طرفه نبوده و محل بده‌و‌بستان مردم و حکومت در واگذاری مأموریت‌های عدالت‌محور به یکدیگر باشند. اگر فسادستیزی رسمی سلسله‌مراتبی مد نظر باشد، چه نیازی به پیگیری ائمه‌ی جمعه در این سلسله‌‌ی عریض و طویل ساختاری است که تحت اشراف سران سه‌قوه فعالیت می‌کند. ٢- اگر ائمه‌ی جمعه مردم را از جنبه‌ی عبادی به اخلاقیات دعوت کنند و از منظر سیاسی تنها به تشریح مهمترین وقایع تقویمی و تاریخی هفته بپردازند، چه جذابیتی برای مردم خواهند داشت؟ دردهایی از جنس بی‌عدالتی‌های اجتماعی، محرومیت‌های عمیق و طویل‌المدت و تبعیض‌های سازمان‌یافته که دغدغه‌ی یومیه مردم است، از کدام تریبون شنیده می‌شود؟ امر به معروف حاکمان از حنجره کدام خطیب و واعظ فریاد زده می‌شود؟ در کدام شبستان و مصلا پدرخوانده‌ها و مافیایی که دستگاه‌های متولی عدالت‌گستری از برخورد با آنها عاجزند، به دست افکار عمومی سپرده می‌شوند؟ رئیس نسبتا جوان شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه انتظار دارند با این نگاه «همه چیز آرام است» جوانان پرشور دغدغه‌مند عدالت‌دوست را به نماز جمعه بکشانند؟ مردم وقتی متوجه می‌شوند که فلان خطیب در مقابل ظلم و فسادی که دامنگیر زندگی آنهاست، به ورطه‌ی احتیاط و محافظه‌کاری افتاده و آسه می‌رود و آسه می‌آید تا گربه شاخش نزند، از او رویگردان می‌شوند. ٣- به فرمایش صریح امام خامنه‌ای ما در عدالت عقب هستیم. هر کجا ائمه جمعه مردم را محرم دانستند و پشت‌پرده‌ها را با آنها در میان‌گذاشته و برای مبارزه با فساد از مردم کمک خواستند، مورد اقبال قرار گرفتند. نمازهای جمعه اول انقلاب این ویژگی بارز را داشتند که انقلابی، جسورانه، عدالت‌خواهانه، پرشور و مردم‌پسند بودند. هرکجا نقد درست را مساوی سیاه‌نمایی ندانستیم و به بهانه‌ی اجتناب از ناامیدی مردم، دردهای آنها را سانسور نکردیم، سایه‌ی عظیم حمایت مردم را پشت حاکمیت احساس و آنها را به عدالت امیدوار کردیم. نماز جمعه‌ی تراز انقلاب اسلامی مردم را از بی‌تفاوتی نسبت به عملکرد مسئولین و بی‌نقشی در عدالت‌گستری خارج و آنها را به بزرگترین پشتیبان عدالت در نظام اسلامی مبدل می‌کند. @teribon_ir
🔴 قبول؛ شما از بگو نه مصداقی! 🔻از اینکه جناب ماهیت ضدعدالتخواهانه خود را بعد از حذف رحیم‌پور ازغدی، لواسانی امام جمعه لواسان و مطیعی بخاطر اشعار انتقادی، حالا آشکار کرد و صریحاً می‌گوید عدالتخواهی مصداقی برای ائمه جمعه ممنوع است بسیار خرسندیم! چون تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد! 🔹اولاً از خیل عظیم ائمه جمعه اگر روحیه انقلابی و استقلال سیاسی دارند درخواست می‌کنیم موضع خود را نسبت به کسی که علناً و صریحاً علیه حکم خدا، یعنی امر به معروف و نهی از منکر ایستاده، روشن کنند! 🔸ثانیاً، پر واضح است ‎ نه خلاف شرع است نه خلاف قانون است و نه خلاف گفتمان امام و رهبری. رهبر انقلاب در پاسخ به دانشجویانی که گفتند "ما به مسئولین که نقد می‌کنیم از ما شکایت می‌کنند و محکوم می‌شویم" فرمودند مواظب قانوندانان قانون‌شکن باشید و عدالتخواهی مصداقی نکنید که گیر بیفتید!‏ 🔹حال اگر بچه های عدالتخواه بعد از ۱۰،۱۵ سال رشد کردند و به قانون و مسائل حقوقی آگاه شدند و می دانند چگونه به منافع مفسدان و ساختارهای فسادآلود ضربه بزنند که ضربه نخورند، دیگر مصداقی ورود نکنند؟! از ‎ و ‎ و رانت ‎۴۲۰۰تومنی نگویند؟ از ‎ و ‎ مستند نسازند؟‏ 🔸یک عده که می‌خواهند خیال خودشان را با کلی ‌گویی راحت کنند و با چند شعار "فساد بد است" و "مفسد اقتصادی اعدام باید گردد"، تکلیف را از روی خودشان بردارند مدام به این جمله رهبری متوسل می‌شوند که در جمعی خاص و مقطعی خاص گفته شد مصداقی عمل نکنید تا گرفتار نشوید تا اشتباه نکنید!‏ 🔹اگر اساساً عدالتخواهی مصداقی خلاف شرع و قانون و منطق بود باید نهج‌البلاغه حضرت امیرالمومنین(ع) را به طور کل سانسور می‌کردیم! چه آنجا که به اصحاب و یاران نهیب می‌زنند و نامه‌نگاری می‌کنند و اسامی افراد را با ذکر تخلفات و مفاسد یا کم‌کاری می برند! حضرت فقط در یک قلم آبروی عثمان بن حنیف را بخاطر حضور در مهمانی اغنیاء در ۱۴۰۰ سال برد! 🔸اگر عدالتخواهی مصداقی خطا بود که حضرت اباعبدالله علیه‌السلام، علیه یزید نمی ایستاد و حضرت امام(ره) هم مقابل طاغوت فقط به توصیه‌های کلی و شعارهای زیبا بسنده می‌کرد و رنج زندان و تبعید را به جان نمی‌خرید و خود رهبری در چندین ‎ از کوه‌خواری‌های مشخص در مناطق تهران و مشهد و شمال کشور حرف نمی‌زد و ...! برخی متاسفانه نومن ببعض و نکفر ببعض شده‌اند!‏ 🔹ما امروز بجایی رسیده‌ایم که در برابر ‎ نه تنها نمی‌ترسیم بلکه می‌ایستیم و گردنشان را خُرد می‌کنیم! حالا اگر ما ضربه خوردیم و گردن ما را شکستند باز ضرر نکردیم! به فدای حضرت حسین علیه‌السلام و فدای آرمان‌های انقلاب؛ به فدای آزادی و عدالت؛ به فدای مظلومین و پابرهنگان! مگر جان ما چه ارزشی دارد؟! که از کشته شدن بترسیم؟ یا تبعید؟ یا زندان؟ یا شلاق؟! لا والله! 🔺در پایان؛ عالیجناب علی‌اکبری! ما هیچوقت از امثال حضرتعالی و خیلی از ائمه جمعه انتظار عدالتخواهی مصداقی و غریدن علیه فساد و تخلفات و اشرافی‌گری نداشته‌ایم! شما مرد باشید و فقط از عدالت و اهمیت عدالت حرف بزنید! فقط نهج‌البلاغه و روایات و احادیث در مورد عدالت را پشت تریبون نماز جمعه از رو بخوانید. به اعتلای گفتمان کمک کنید مردم خودشان مصادیق را خواهند شناخت! ولی می‌دانیم به همین هم اعتقادی ندارید چون مشکل شماها، خود عدالت و عدالتخواهی است نه روش این و آن و عدالتخواهی مصداقی! @teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️ در خوشبینانه‌ترین حالت از عمق ماجرا بی‌خبرید! 🔹 آقای حاج علی‌اکبری می‌فرمایند: «طبق نظر امامین
⭕ در خوشبینانه حالت از عمق ماجرا بی خبرید!! (2) 🔘 ورودهای مصداقی مذمومی که منع نمی شود! از ورود موردی و منطقه ای در تبعیض و فساد (مثل هفت تپه ها و هپکو ها و کوه خواری ها و...) منع می کنند؛ در حالیکه باید از ورودهای جناحی بنا به دستور صریح امامین انقلاب منع کنند که نمی کنند و نماز جمعه را حتی برای همه گرایش های اصولگرا نگذاشته اند! این دستور صریح رهبر انقلاب است: "من فقط دو سه نکته را مورد تأکید قرار میدهم: یکى، این برخورد کردنِ آقایان در شهرها و در مراکز نماز جمعه [است]؛ این واقعاً مهم است. یکى از خطرهایى که انقلاب را تهدید میکند ‌-که ‌ان‌شاءالله‌ اگر یادم نرود دو سه جمله‌اى عرض میکنم- همین است که مردم دچار دودستگى بشوند و جناح‌بندى و صف‌بندى و خط و خطوط بر مردم حاکم بشود. اگر امام‌جمعه به زبان بگوید که من به جایى وابسته نیستم، جناحى را تقویت نمیکنم، حتّى در نماز جمعه این را تأکید هم بکند، امّا در واقع این‌جور نباشد، مردم میفهمند. این‌جور نیست که ما که در تریبون نماز جمعه هستیم، به مردم بگوییم ما به هیچ طرف وابستگى نداریم، با کسى کارى نداریم، از کاندیدایى ‌-کاندیداى مجلس- حمایت نمیکنیم، ما پدر همه هستیم، امّا در کنار حرفهایمان، با تعبیراتمان، با گوشه‌ کنایه‌هایمان، با بعضى از کارهاى جنبى برخلاف این گفته و ادّعا عمل کنیم! مردم زود میفهمند. این اشتباه است که ما خیال کنیم که مردم به زبانْ فریب میخورند و خیال میکنند ما به یک طرفْ گرایش خاصّى، به یک جناحْ تمایل خاصّى یا تقویت خاصّى نداریم؛ نه، مردم این را حس میکنند و اختلاف بین قول و عمل امام‌جمعه اثر معکوس هم خواهد بخشید. من عرض میکنم واقعاً باید آقایان ائمّه‌ی جمعه، پدرانه برخورد کنند."(۳) ❗️اگر آقای حاج علی اکبری از نمونه های خروج از این دستور و ورودهای مصداقی جناحی مذموم بی خبرند تا جوانان انقلابی برایشان از برخی ائمه جمعه مشهور فهرست و مستند کنند! ❗️در برخی مراکز استانها کار به جایی کشیده که بسیاری از نیروهای انقلابی و حتی اصولگرا در نماز حاضر نمیشوند، چون امام جمعه محترم فقط یک گرایش از اصولگرایی را قبول و تقویت می کند و لیست و گروه فعال دیگر را شدیدا نفی و طرد می کند! ❗️برخی سابقین شان رسما و علنا در تشکلی سیاسی برای لیست بندی انتخابات حضور هم یافتند و این اصلا پدیده نادری نیست! ❗️واقعا عجیب و جالب است که رئیس شورای سیاست گذاری نماز جمعه در این ورودهای مصداقی مذموم هیچ عملکرد و خط کشی ای ندارد و ورود موردی و منطقه ای علیه تبعیض و فساد را با آن طاق زده است! ......................... ۱.الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهج البلاغه آورده است ۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb اگر ملانقطی نگوید این سخنان امام جمعه تهران در خطبه انشاء نشده است! ۳.https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2124 @teribon_ir