eitaa logo
تریبون مستضعفین
1هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
52 فایل
کانال رسمی پایگاه اطلاع رسانی تریبون مستضعفین Www.teribon.ir تریبونی برای آنان که رسانه‌ای ندارند
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸نگاهی به برداشت رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از بیانات رهبر انقلاب آقای علی اکبری به جای مغالطه، پاسخ دهید کجا پرچم مبارزه با فساد را بلند کرده‌اید 🔸قسمت دوم 🔰 حمید رسایی: جناب علی اکبری! امام خامنه‌ای بارها و با ادبیات متفاوت فرموده اند که در موضوع "عدالت" عقب هستیم. فرموده اند که هر مصوبه‌ای باید پیوست عدالت داشته باشد. فرموده‌اند فلسفه وجودی نظام، عدالتخواهی است. شما به عنوان ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، پیوست عدالت‌ و مبارزه با فسادتان برای نماز جمعه را منتشر کنید تا امکان نقد آن دقیقا فراهم شود. چرا در هر فصل یا هر سال؛ بر اساس شاخص‌هایی که قاعدتا باید بر اساس بیانات رهبری جامعه تعیین کرده باشید، کارنامه تریبون نمازهای جمعه در پیگیری مطالبات مردم، پاسخگویی به شبهات روز، برافراشتن پرچم مبارزه با فساد و رانتخواران، دفاع از حقوق کارگران و کسانی که به آنها اجحاف شده را منتشر نمی‌کنید و ائمه جمعه را با همان شاخص‌ها درجه‌بندی نمی‌کنید؟ آقای علی اکبری! چرا به جای پاسخگویی مغالطه می‌کنید؟ آیا به تبعات این سخنان و مغالطه‌ای که با استفاده نا‌صحیح از بیانات رهبر انقلاب می‌کنید، واقفید؟ سخنانی که به عنوان مسئول یک نهاد سیاستگزار به جای حمایت و پشتیبانی از جبهه مبارزه با فساد، متاسفانه تقویت جریان محافظه‌کار، منفعل و راحت‌طلب دینی است! واقعا جهت‌گیری شما در راستای این بیانات مقام معظم انقلاب رهبری است: «نماز جمعه یک منبر معمولی نیست که برویم از محفوظاتمان استفاده کنیم. مطلب باید نقد، حاضر، متین، قوی، مفید و مورد سؤال و احتیاج باشد. ای بسا مطلب علمیِ خیلی قوی‌ای هم هست، اما مورد نیازِ مردم نیست. مثلاً کسی برود شبهه‌ی آکل و مأکول را در نماز جمعه مطرح کند، یا یک مسأله‌ی فقهی یا حقوقی را که مورد نیاز مردم نیست. این فایده‌ای ندارد. هنر بزرگ امام جمعه این است که مطلب مورد نیاز مردم را بشناسد و استفهام‌های مردم را بداند. میدان بدهید مردم سؤال کنند و به ستاد نمازجمعه نامه بنویسند و نظراتشان را بگویند. من نمی‌دانم ستادهای نماز جمعه این کار را می‌کنند یا نه؟» اما آقای علی‌اکبری به این هم اشاره کرده‌اند که اگر در منطقه‌ای فساد باشد و امام جمعه سکوت کرده باشد، از نظر ما چنین فردی صلاحیت امام جمعه بودن را ندارد. چنین نگاهی قابل تحسین است اما متاسفانه در مقام عمل ما با امام‌ جمعه‌ای مواجه‌ایم که نه تنها در برابر مفسدان ساکت نیست که از آنها حمایت می‌کند و سوگمندانه مورد حمایت شورای سیاستگذاری هم هست! در این باره خواهم نوشت... @teribon_ir
⭕ عدالتخواهی مصداقی باید ها و نبایدها 🔸قبل از ورود به بحث اصلی، بیایید کمی ریشه ای تر بحث کنیم. ریشه ای که به زعم من، تفاوت این دو نگاه را واضح تر می کند. سال‌ها پیش در زمان تولد علم اصول( که البته پیش تر توسط اهل سنت پایه گذاری شده بود) توسط علمای تشیع، با هدف یادگیری قواعدی برای فهم درست از کلام امام، عده ای به اسم اخباری گری مقابل آن ایستادند، ادعای آن ها این بود که کلام امام، نیاز به توجیه و تفسیر و فرمول ندارد، که البته صدها روایت متضاد با یکدیگر، ابهام در معنای الفاظ و توجیه و تفسیر مختلف و...بطلان ادعای آنها را واضح ساخت. 🔸حالا به نظر من نیز، برای فهم درست از کلام رواه و جانشینان امام نیز باید از همان الگوی اجتهادی پیروی کرد. نباید با ژست اخباری گری، یک بخش از فرمایش ولی فقیه را کورکورانه و سطحی فریاد زد. باید با همان دقت اجتهادی در فقه، عرف را در نظر گرفت، اقتضائات و شرایط را در نظر گرفت، همه ی بیانات را دید، معنا و منظور الفاظ را به دقت بررسی کرده و با عقل عقلا هم تطبیق داد. 🔸 اولا رهبری در بسیاری از موارد از ورود مصداقی دانشجویان تشکر کرده است، مثل داستان هفت تپه، و گاهی خودشان نیز ورود مصداقی داشته اند مثل داستان کوهخواری مشهد. ثانیا عقلا واضح است که تکرار خوب خوب است و بد بد است و گرانی باید مهار شود و فقر ریشه کن گردد و هکذا هیچ تغییر و تحولی را در جامعه به وجود نخواهد آورد ثالثا رهبری، امام، اهل بیت و همه انبیا دائما به خون مفسدین و سرمایه داران زمان خود، تشنه بودند و یک مبارزه بی امان داشتند، در خانه نمی نشستند، از چالش و درگیری فراری نبودند و کلی گویی نمی کردند. 🔸اما معنای مصداق چیست؟ و منظور رهبری از آن نهی (عدالت خواهی مصداقی نکنید) چه بوده است؟ بر فرض اینکه آن کلام اقتضاء همان شرایط و اشخاص هم نبوده باشد و یک امر دیدگاهی باشد، پس ناچار به جمع هستیم، زیرا نمی توان دیگر محکمات را هم کنار گذاشت و طبیعتاً به تناقض خواهیم رسید. 🔸جمع آن به نظر من این است، ورود مصداقی به معنای گفتن هر مطلب بی اساسی پشت تریبون که فردی و شخصی است، و هنوز قطع به آن حاصل نشده است، مثل زید به بکر ظلم کرد، فلانی ارث فلانی را خورد. به دلیل تشنج آفرینی و ایجاد التهاب منفی در جامعه و احتمال بردن آبروی افراد و شکایت بیخود از عدالت‌خواهان ممنوع است( خلاصه داشتن مفسده) اما نقد عملکرد، سوال از مسئولین، و تخطئه فعل نادرست آنان مثل برجام، حقوق نجومی، زمین خواری، خلف وعده و بی قانونی (نداشتن مفسده) نه تنها اشکال نداشته که ثواب هم دارد و باعث پیش روی جامعه و احقاق حقوق مظلومین خواهد شد. @teribon_ir
⭕ خوب آبرو داری کردید 🔸خداقوت،خداقوت به حوزه های علمیه، جامعه روحانیت مبارز،جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دادستانی کل کشور و برادر و.. عملکرد چند روز اخیرتان حقیقتا جای خداقوت گویی داشت. در این یکی دو روز زمین و زمان را بهم دوختید که وامصیبتا و واسلاما و وامحمدا که به کیان حوزه های علمیه و نهاد مرجعیت و... توهین و هتک حرمت صورت گرفته. توهین؟ هتک حرمت؟ عجب! چهار بند انتقاد مبنایی واصولی و مودبانه به یک صحبت غیر واقع بینانه شد توهین؟ احتمالا توهین ندیده اید و نشنیده اید و یا خودتان را به نشنیدن زده اید که نام این متن ساده را توهین میگذارید. میخواهید آدرس بدهم تا با توهین آشنا بشوید؟ 🔸هنوز چند ماهی از توهین ها و لجن پراکنی های مردک بی حیا و بی ادب وابسته به برخی حضرات نمی گذره. زشت ترین و رکیک ترین فحاشی ها به یک عالم انقلابی شد و صدایی از هیچ کدامتان شنیده نشد. آقای چند هزار نفر درخواست محاکمه اون هتاک را مطالبه‌ کردند؟ آقای ریاست جامعه مدرسین، اون همه توهین ارزش یک پیام دادن خشک و خالی را هم نداشت؟ آقای امام جمعه قم، نمی گوییم مثل دیروز در خطبه ها بلکه در حد یک صحبت کوتاه شفاهی، بی ادبی به ساحت عقبه تئوریک نظام ارزش دفاع کردن نداشت؟! حضرات جامعه روحانیت مبارز که یقه دریده اید،آن ابتذال گویی ها ارزش یک بیانیه صادر کردن نداشت؟! آقای قالیباف امروز نگران نهاد حوزه و مرجعیت شده اید؟! در آن هنگام که پادوی رسانه ای شما یعنی دست به بیان شنیع ترین کلمات می زد چرا احساس تکلیف نکردید توئیت بزنید؟! چون آنجا حسین قدیانی بود و توهین به مصباح عزیز شده بود و امروز پای و جریان خاص حوزوی در میان است؟! 🔸اصلا مصباح عزیز هیچ، موقعی که به علامه شدید ترین اهانت ها توسط جریان غیر انقلابی حوزه و مخالفین فلسفه و عرفان صورت می گرفت کجا بودید؟! بازم مصلحت نبود؟! آری،وقتی نامت قدیانی باشد و اسمت گره بخورد به و شهدا و اصولگرایان و.. نباید هم کسی کاری به کارت داشته باشد.اما وای به روزی که مثل برادر عزیرمان دکتر جمشیدی،هویتت متصل باشد به مصباح انقلاب که تازه اول فحش خوردن و انگ زدن و برچسب زدن است. 🔸تازه داریم از مصباحی سخن میگوییم که سالها در اوج دوران اصلاحات وسط میدان و در خط اول مبارزه با جریان اصلاحات در حال دفاع کردن از کیان اسلام و مرجعیت و حوزه های علمیه بود. امروز همان کسانی که روزی هم پیاله امثال (کسی که گفت بود تقلید کردن کار میمون است) بودند نگران مرجعیت شده اند. 🔸همان کسانی که دیروز استاد مصباح در نبرد ایدئولوژیک یک تنه مقابلشان صف آرایی کرد،امروز همانان مزورانه ندای حمایت از مراجع سر داده و شاگردان علامه مصباح را به جرم دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و بیان تجربه تلخ هشت ساله دولت روحانی و سیاست خارجی اش به تندوری متهم می کنند. خلاصه که بازم خداقوت. خوب آبرو داری کردید. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رسانه هایی که امروز هر نوع پرداختن به مصداق را در مطالبه عدالت نفی میکنند همان عده ای هستند که سر انتخابات که میشود کنش گری های سیاسی غیر اخلاقی مانند فیلم بالا را به عنوان الگو و تیپ ایده آل در جامعه مطرح می‌کنند. سر دعواهای سیاسی که میشود سخنرانی فلان نماینده سابق مجلس در افشای فساد زنگنه در قرارداد کرسنت را آن هم در حالی که نه در هیچ دادگاهی ثابت شده و نه حتی طرح اتهامی در ق.قضاییه شده است،با آب و تاب پخش می کنند. از صدرالساداتی تا زمانی که با همین روش بعضا غیر اخلاقی علیه دولت قبل فعالیت می‌کرد،حمایت می‌کردند و فعالیت های او را پوشش می داند.بعد که وارد حریم نهادهای اصولگرا شد تازه به انحراف او پی بردند. در واقع مسئله بسیاری از این دوستان نه اخلاق است و نه آبروی افراد.حتی عمیقا معتقدم این عزیزان هم عدالتخواه هستند. فقط در نظام فکریشان ارزش عدالت،ذیل ارزش کسب قدرت سیاسی تعریف شده است. عدالت‌خواهی و مطالبه حق تا زمانی ارزشمند است که هم راستا با منافع سیاسیشان باشد یا درحداقل با آن تضاد نداشته باشد.اخلاق و تقوا هم دکانی است که باید در خدمت همین ارزش مطلق یعنی قدرت سیاسی باشد. @teribon_ir
31.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻توضیحات محمد امین سلیمی درباره عدالتخواهی مصداقی و باید و نباید های آن.. این چند دقیقه را حتما نگاه کنید... @teribon_ir
‼️بیان مصداقی فساد در نماز جمعه ممنوع ! 🔹حجت الاسلام حاج علی اکبری : « آنچه که برخی افراد و جناح ها و گروه ها تلقی دارند که مثلاً امام جمعه عدالتخواه یعنی آن امام جمعه ای که بیاید مصادیقی از احیاناً فسادی که در منطقه او دارد رخ می دهد را بیاورد در خطبه های نماز جمعه مطرح کند و این می شود عدالتخواه ؛ این یک دروغ رسانه ای بزرگ بود که گفته شد تا بعضی چهره سازی های مصنوعی در بین شبکه امامت اتفاق بیفتد . انتساب فساد به یک شخص یا یک گروه ، مستلزم ره گیری های جدی فنی در دستگاه قضایی و در دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی است . ائمه جمعه ناظران امین رهبری در منطقه خودشان هستند . هر جایی این اشکالات را ببینند ، به آن دستگاه ، به آن مسئول محترم مربوطه یادآوری می کنند . درست نشد ، این را از طریق مسئولین بالاتر دنبال می کنند . اگر امام جمعه چشمش را روی فساد ببندد ، این دیگر امام جمعه نیست از نظر ما ، این فاقد صلاحیت است . این منعزل است ، دیگر عزل نمی خواهد . ائمه جمعه در رابطه با حقوق عامه مردم هرگز کوتاه نمی آیند و تا هر جایی که نفوذ کلمه داشته باشند دنبال این مسائل هستند و فساد در منطقه خود را دنبال می کنند و خواسته عامه مردم را در خطبه های نماز جمعه مطرح می کنند.» 🔺جناب آقای حاج علی اکبری ! پس از آنکه امام جمعه محترم لواسان در طی چند سال گذشته با شبکه فساد سازمان یافته زمین خواری و کاخ سازی در منطقه لواسان ـ که هم برخی مسئولین دولتی و هم برخی مسئولین قضایی در آن دست داشتند ـ درافتاد و با پیگیری های متعدد از طریق مراجع قانونی مربوطه به جایی نرسید ، ناچاراً مسئله را در نماز جمعه مطرح کرد و از مردم برای حل این معضل گسترده کمک خواست و با مطرح شدن این مسئله در رسانه های جمعی ، بالاخره برخی دستگاه های نظارتی تحت فشار افکار عمومی مردم ، مجبور به ورود به این مسئله شده و آن را پیگری کردند که منجر به دستگیری و محاکمه برخی افراد با نفوذ شد . 🔹متأسفانه شما به جای آنکه از این امام جمعه مردمی و عدالتخواه و انقلابی تقدیر و تشکر کنید ، اقدام به برکناری ایشان کردید ! مگر خود شما نگفتید که اگر امام جمعه اشکالاتی در منطقه خود دید ، آن را به مسئولین مربوطه بگوید ؟ خب ایشان هم همین کار را کرد ولی نتیجه ای حاصل نشد . به مسئولین بالاتر هم گفتند و باز هم نتیجه ای حاصل نشد . خب آیا مطرح کردن فساد گسترده ای که پای برخی مسئولین دولتی و غیر دولتی هم در آن مطرح بود ، از تریبون نماز جمعه ـ بدون ذکر اسامی افراد ـ اشکالی داشت؟ 🔺از طرف شورایی که شما رئیس آن هستید ، دلایلی برای کنار گذاشتن این امام جمعه مردمی و انقلابی ذکر شد که ایشان آن دلایل را رد و تکذیب کردند . آیا مردم حق دارند بگویند شما برای کنار گذاشتن افرادی که از آنها خوش تان نمی آید ، متوسل به مطالب خلاف واقع هم می شوید ؟ 🔹جناب آقای حاج علی اکبری ! شما در سخنانتان به مواضع امامین انقلاب استناد کرده بودید . آیا امام خمینی (ره) نگفتند « روحانیت متعهد ، به خون سرمایه داران زالوصفت تشنه است و هرگز با آنان سر آشتی نداشته و نخواهد داشت .» ؟ بد نیست اگر جنابعالی تا کنون نشانه ای از تشنه بودن تان به خون سرمایه داران زالوصفت را از خود بروز داده اید ، برای مردم بیان کنید تا آنها هم بهتر با مواضع جنابعالی آشنا شوند . 🔺جناب آقای حاج علی اکبری ! جنابعالی گفتید : اگر امام جمعه چشمش را روی فساد ببندد ، این دیگر امام جمعه نیست از نظر ما ، این فاقد صلاحیت است . این منعزل است ، دیگر عزل نمی خواهد . جنابعالی در طی مدتی که در سمت امامت جمعه موقت تهران خطبه خوانده اید ، چند بار به مفاسد گسترده اقتصادی و فرهنگی حسن روحانی و اعوان و انصارش در نماز جمعه اشاره کرده اید ؟ اگر اعتقادی هم به مطرح کردن آنها در نماز جمعه نداشته اید ، چند بار از طریق مراجع قضایی و غیر آن ، این مسائل را پیگیری کرده اید ؟ بد نیست حداقل به چند نمونه از آنها اشاره کنید تا خدای ناکرده مصداق عالم بدون عمل محسوب نشوید . 🔹جناب آقای حاج علی اکبری ! چرا آقایان حسن رحیم پور ازغدی و میثم مطیعی که مقام معظم رهبری از آنان تعریف و تمجید کردند ، را از تریبون نماز جمعه کنار گذاشتید ؟ آیا گناه آنان جز آن بود که علیه مفسدین و رانت خواران و مسئولین فاقد صلاحیت ـ بدون ذکر اسم کسی ـ موضع گیری کرده بودند ؟ بعد هم ادعا می کنید که تابع نظرات مقام معظم رهبری هستید ؟! بهتر نیست در مواضع خود تجدید نظری کنید ؟ @teribon_ir
💢جمع بندی ورود عدالتخواهانه در بیانات رهبرانقلاب: 1⃣ گفتمان سازی_ (مقابل:) اتهام زنی و مصداق سازی برای فساد ثابت نشده! "گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید اما انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید... شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید"(۸۷/۲/۱۴) 2⃣ سؤال از پدیده های واقعی و ملموس ضد عدالت_ (مقابل:) فقط سخن گفتن از عدالت! " اگر عدالت -عدالت واقعی و ملموس و نه فقط سخن گفتن از عدالت- آرزو و آرمان و هدف برنامه ریزی هاست، پس باید هر پدیده ی ضد عدالت در واقعیات کشور مورد سؤال قرار گیرد"(۸۱/۸/۶) 3⃣ ورود موردی مطالبه گرانه و اثر گذاری بر دستگاه های نظام_ (مقابل:) فقط سخنرانی یا اتهام زنی! "دانشجویان در مساله کارخانه های نیشکر هفت تپه و ماشین سازی رفتند و مشکل را حل کردند. اینها نه پول دارند و نه قدرت قانونی اما حضورشان مشکل را حل کرده است. حضورشان در پیگیری مطالبات کارگران بر دستگاه های نظام اثر داشته و این کار خوبی بوده"(۹۸/۳/۱) @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رهبر معظم انقلاب: همه مؤمنان به این انقلاب باید بدانند که فضای جامعه اسلامی، فضای بازی است. فضایی است که صاحبان اندیشه های مختلف می توانند سخن خود را و عقیده خود را ابراز کنند. در مقابل حجت و دلیل قاطع هیچ اندیشه ای نمی تواند تاب مقاومت بیاورد. به جنگ افکار رفتن فقط با بیان فکر و اندیشه ممکن است ولاغیر. @teribon_ir
⭕ نظر رهبری در مورد مطالبه‌گری مصداقی چیست؟ بخش اول 🔸قبل از پاسخ به سوال این تذکر را باید داد که با بیانات رهبری باید اجتهادی برخورد کرد یعنی اولا در هر موضوعی مجموع بیانات، عملکردها و نیز تاییدات ایشان(در اصطلاح فقه تقریر ایشان) را در نظر گرفت و برای هر یک شرایط زمانی و مکانی و مخاطب را بررسی کرد. 🔸همچنین در مواردی که بیان بدون قید و اصطلاحا مطلق بیان میشود اگر بخواهیم این بیان را بصورت یک قاعده کلی برداشت کنیم باید اثبات کنیم که ایشان در مقام بیان آن قاعده کلی بوده است. 🔸با این مقدمه به سراغ موضوع عدالتخواهی و مطالبه‌گری مصداقی در بیانات ایشان رفتیم. از روشن‌ترین و کامل‌ترین متنها در این موضوع پیام به جنبش دانشجویی در 81/8/6 بود که در واقع مانیفستی برای عدالت‌خواهیست، متن پیام بدین شرح است: "بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم‌ جوانان‌ و دانشجویان‌ عزیز در این‌ گردهمائی‌ دانشجویی‌ مجموعه‌های‌ متعددی‌ از دانشجویان‌ شرکت‌ کرده‌اند. این‌ نقطه‌ی‌ روشن‌ دیگری‌ است‌ که‌ جذابیت‌ طبیعی‌ گردهمایی‌های‌ دانشجویی‌ را مضاعف‌ می‌سازد. 🔸دانشجوی‌ متعهد و آگاه‌ از پیش‌ از انقلاب‌ تاکنون‌ همواره‌ در جستجوی‌ مهمترین‌ مسائل‌ جاری‌ کشور بوده‌ است‌. او با انگیزه‌ی‌ آگاهی‌ و نشاطی‌ که‌ لازمه‌ی‌ محیطهای‌ دانشجویی‌ است‌ در پی‌ آن‌ است‌ که‌ آرمانهای‌ والا و تعهدآور خود را در پیگیری‌ این‌ گونه‌ مسائل‌ جستجو کند و در راه‌ تحقق‌ آن‌ گام‌ نهد. این‌ نیز خصوصیت‌ طبیعی‌ دیگری‌ برای‌ محیطهای‌ دانشجویی‌ است‌. 🔸امروز سرآغاز فهرست‌ بلند مسائل‌ کشور مسئله‌ی‌ عدالت‌ است‌. دانشجوی‌ جوان‌ اگرچه‌ خود برخاسته‌ از قشرهای‌ مستضعف‌ جامعه‌ هم‌ نباشد، به‌ عدالت‌ اجتماعی‌ و پر کردن‌ شکافهای‌ طبقاتی‌ به‌ چشم‌ یک‌ آرزوی‌ بزرگ‌ و بی‌بدیل‌ می‌نگرد. این‌ احساس‌ و انگیزه‌ در دانشجو پر ارج‌ و مبارک‌ است‌ و می‌تواند پایه‌ی‌ قضاوتها و برنامه‌های‌ عملی‌ او برای‌ حال‌ و آینده‌ باشد. اگر عدالت‌ ــ عدالت‌ واقعی‌ و ملموس‌ و نه‌ فقط سخن‌ گفتن‌ از عدالت‌ ــ آرزو و آرمان‌ و هدف‌ برنامه‌ریزی‌هاست‌، پس‌ باید هر پدیده‌ی‌ ضدعدالت‌ در واقعیات‌ کشور مورد سؤال‌ قرار گیرد. 🔸مسابقه‌ی‌ رفاه‌ میان‌ مسؤولان‌، بی‌اعتنایی‌ به‌ گسترش‌ شکاف‌ طبقاتی‌ در ذهن‌ و عمل‌ برنامه‌ریزان‌، ثروت‌های‌ سربرآورده‌ در دستانی‌ که‌ تا چندی‌ پیش‌ تهی‌ بودند، هزینه‌ کردن‌ اموال‌ عمومی‌ در اقدامهای‌ بدون‌ اولویت‌، و به‌ طریق‌ اولی‌ در کارهای‌ صرفا تشریفاتی‌، میدان‌ دادن‌ به‌ عناصری‌ که‌ زرنگی‌ و پررویی‌ آنان‌ همه‌ی‌ گلوگاههای‌ اقتصادی‌ را به‌ روی‌ آنان‌ می‌گشاید، و خلاصه‌ پدیده‌ی‌ بسیار خطرناک‌ انبوه‌ شدن‌ ثروت‌ در دست‌ کسانی‌ که‌ آمادگی‌ دارند آنرا هزینه‌ی‌ کسب‌ قدرت‌ سیاسی‌ کنند و البته‌ با تکیه‌ بر آن‌ قدرت‌ سیاسی‌ اضعاف‌ آنچه‌ را هزینه‌ کرده‌اند گرد می‌آورند. اینها و امثال‌ آن‌ نقطه‌های‌ استفهام‌ برانگیزی‌ست‌ که‌ هر جوان‌ معتقد به‌ عدل‌ اسلامی‌ ذهن‌ و دل‌ خود را به‌ آن‌ متوجه‌ می‌یابد و از کسانی‌ که‌ مظنون‌ به‌ چنین‌ تخلفاتی‌ شناخته‌ می‌شوند پاسخ‌ می‌طلبد و همچنین‌ در کنار آن‌ از دولت‌ و مجلس‌ و دستگاه‌ قضایی‌ عملکرد قاطعانه‌ برای‌ ریشه‌کن‌ کردن‌ این‌ فسادها را مطالبه‌ می‌کند. امروز این‌ مهمترین‌ و مطرح‌ترین‌ مسئله‌ی‌ کشور ماست‌ و نسل‌ جوان‌ دانشجوی‌ متعهد و مؤمن‌ نمی‌تواند نسبت‌ به‌ آن‌ بی‌تفاوت‌ بماند. توفیقات‌ همگان‌ را از خداوند متعال‌ خواستارم‌. والسلام‌ علیکم‌ و رحمه‌ الله‌" 🔸اول اینکه" اگر عدالت‌ ــ عدالت‌ واقعی‌ و ملموس‌ و نه‌ فقط سخن‌ گفتن‌ از عدالت‌ ــ آرزو و آرمان‌ و هدف‌ برنامه‌ریزی‌هاست‌، پس‌ باید هر پدیده‌ی‌ ضدعدالت‌ در واقعیات‌ کشور مورد سؤال‌ قرار گیرد. این بیان به روشنی نشان میدهد که کلی‌گویی و دم زدن از عدالت بدون ورود به مسائل میدانی و واقعی کشور، عدالت‌خواهی واقعی نیست. برای روشن‌تر شدن هم نمونه‌هایی از این مسائل واقعی و میدانی را چون مسابقه رفاه میان مسئولین بیان میکنند و در اینجا پاسخ مطالبه‌گری مصداقی را بیان میدارد که باید در این مسائل از هر مظنونی سوال پرسید یعنی اینکه میگویند تا چیزی اثبات نشده نمی‌توانید اسم بیاورید را رد می‌نمایند. 🔸این بیان بعدها هم مورد تایید قرار گرفت چه در ورودهای مصداقی خودشان (به عنوان امام) مثل اعتراض به مجموعه تفریحی یک بانک یا کوه‌خواری‌های جنوب مشهد و تعرض به حوزه سد لتیان و حقوق‌های نجومی و چه در حمایت از کنش‌گری‌های دانشجویی مثل هفت تپه و ماشین‌سازی و... لذا این بیانات و تاییدات و اعمال خودشان نشان از جایز بودن بلکه لازم بودن ورودهای مصداقی و پرسش از مظنونین است. @teribon_ir
⭕ نظر رهبری در مورد مطالبه گری مصداقی چیست؟ بخش دوم 🔸حال اگر بیانی باشد که این مشی را در ظاهر نقض کند مانند صحبت ایشان در جمع دانشجویان شیراز در 87/2/14 باید با دقت بیشتری بررسی گردد! اما بیان شیراز! در این سخنرانی ایشان میفرمایند: "مصداق‌سازی نکنید... چرا که هم احتمال اشتباه هست، هم وسیله‌ای به دست میدهید برای اینکه آن زرنگ قانوندانِ قانون شکن - که من گفته‌ام قانوندانهای قانون شکن خطرناکند - بتواند علیه شما استفاده کند." که این قسمت از بیانات جدا و بریده از فضا و قرائن حالیه و مقالیه و بدون در نظر گرفتن مقام بیان و مخاطب سالهاست که سند مخالفت رهبری با مطالبه گری و عدالت‌خواهی مصداقی شده است و این از نظر ما اشتباه است. چرا که مقام بیان دلجویی از دانشجویان معترضی بوده که در مسیر عدالت خواهی با انها برخورد شده! 🔸رهبری ضمن تایید ایشان و دلجویی از آنها در خلالش راهکاری هم بیان میکنند "در بیانات نماینده‌ی انجمنهای اسلامی دانشگاه شیراز هم حرفهای خیلی خوبی گفته شد که اینها حرفهای دل ماست." ... "وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم‌*که در طریقت ما کافری است رنجیدن. نرنجید؛ دنبال کار بروید. همین مطلب را عیناً خطاب به آن برادر عزیزی که به عنوان نماینده‌ی جامعه‌ی اسلامی، بسیار متین و شیوا مطالبی را بیان کردند، عرض میکنم. این حرفها، حرفهای دل ماست؛ منتها فرق ما و شما این است که ما بر اثر تجربه‌ی روزگار فهمیده‌ایم که یک مقداری باید انسان تحمل و صبر کند". 🔸یعنی فضای جلسه بیان اعتراض و گلایه از برخوردها از طرف دانشجویان و دلجویی از طرف رهبریست که در ضمن آن یک راهکار را بعنوان زرنگی به این جوان دلگیر ارائه می‌دهد. " اینجا هم من این بیان را یک پرداختی بکنم: ببینید، شما میگوئید که ما شعار عدالت میدهیم؛ دانشجو را میگیرند، اما آن کسی را که به عدالت صدمه زده، نمیگیرند. قوه‌ی قضائیه چنین، یا دستگاه مسئول چنان. خوب، اینجا شما باید زرنگی کنید؛ یک لحظه از درخواست و مطالبه‌ی عدالت کوتاهی نکنید؛ این شأن شماست. جوان و دانشجو و مؤمن شأنش همین است که عدالت را بخواهد. پشتوانه‌ی این فکر هم با همه‌ی وجود، خودم هستم و امروز بحمداللَّه نظام هست. البته تخلفاتی هم ممکن است انجام بگیرد؛ شما زرنگیتان این باشد: گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداق‌سازی نکنید. " 🔸یعنی اساسا این نه بعنوان یک اصل بلکه بعنوان یک رندی و زرنگی مطرح شده است. دوما منصوص العله است یعنی حتی اگر مقام بیان را نپذیریم اینکه گفته نکنید علتیش را هم بیان کرده و تا زمانی که علت پابرجاست این حکم "نکنید" هم باقیست و اگر علت یعنی امکان اشتباه و نیز دادن فضا به قانون دان قانون گریز برای گیر انداختن مطالبه‌گر (حالا یا در اثر بی‌تجربگی یا بی‌دقتی و...) هست، نباید مطالبه‌گری به سمت مصداق توسط این مخاطب صورت بگیرد. 🔸اما اگر مخاطب بتوان اشتباه در تشخیص مصداق را با کار دقیق و علمی به پشتوانه سالها پیشبرد جریان عدالتخواهی به حداقل رساند(مثل قضیه حکم داماد آقای شهردار) و همچنین ضربه خوردن از جریان فاسد قانون‌دان قانون گریز را با تسلط به قانون و حربه‌های این جریان، خنثی کند علت این حکم نیز از میان می‌رود و دیگر منعی باقی نمی‌ماند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 شما بیست تا از اینایی که با اموال عمومی جنایت کرده اند به عنوان مفسد فی‌الارض تیرباران کنید! اینا جرمشون از کسی که 4 کیلو هروئین حمل و نقل می کرد کمتره؟! این یأس و این عصبانیت توی بخش هایی از مردم که بیچاره ها قرون قرون پول جمع کردن گذاشتن فلان جا بعد هیچ کس نظارتی نکرد، خب اول باید این ناظران را شلاق زد. 💬 سیدالشهدا که سراغ تک تک آدما می رفته هل من ناصر می گفته؛ یکی یکی می رفته می گفته میای، بعد بعد صبح عاشورا همه رو بیرون میکنه، میگه هر کس از حقوق اقتصادی مردم حق الناس گردنشه نمیخوام خونش با خون من مخلوط بشه. @teribon_ir
42.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹برخی نمایندگان نمی‌دانند به چه طرحی رأی داده‌اند! برخی به شوخی می‌گویند ما شب که اخبار را نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم به چه رأی داده‌ایم! 🔸 و ، دو نماینده دارند که هر روز آزادانه در مجلس حضور دارند. آیا تا وقتی اینها هستند می‌توان علیه صحبت کرد، نظر گرفت و جمع‌بندی کرد؟! @teribon_ir
تریبون مستضعفین
‍ ‍💢 زیبایی ابرویش را نخواستیم، لطفا چشمش را کور نکنید. 👈🏻 استاد خاتمی ناخواسته حرف‌هایی را بر زبان می‌راند که اپوزسیون و مخالفین نظام و انقلاب گفته‌اند و می‌گویند و ناخواسته مشروعیت نظام را زیر سؤال می‌برد. خوب است ایشان را به نکاتی توجه دهیم: 🔺ایشان باید به‌خوبی بدانند که قوام حکومت دینی به همان چیزهایی است که ایشان می‌گوید نداریم؛ یعنی عدالت، اقتصاد سالم، زیر فشار نبودن رعیت و ... . حکومت دینی تعریفی دارد که اتفاقا با همان تعریف و توصیف‌ها و بیان ویژگی‌های حکومت دینی انقلاب شد. حضرت امیر(ع) می‌فرماید: «خدایا تو می‌دانی که ما نه رغبتی به قدرت داشتیم و نه به دنبال متاع دنیا بودیم؛ بلکه می‌خواستیم نشانه‌ها و امور دین را سامان دهیم، و اصلاح و آبادانی را در شهرهایت ظاهر گردانیم، تا بندگان ستم‌دیده‌ات را ایمنی فراهم آید و حدود بر زمین‌مانده‌ات اجرا گردد.»(نهج البلاغة، خطبۀ۱۳۱). حکومتی که در آن عدالت نباشد، اختلاس باشد، قیمت‌های افسارگسیخته باشد و یک مسئول تأثیرگزار با اقرار بر آن بگوید امور از دستمان خارج است، انصاف می‌دهید کسی از شما بپرسد اگر حکومتی که اینها در آن نباشد چه فرقی با سایر حکومت‌ها دارد؟ چرا در خلأ حرف می‌زنید؟ این حرف شما به این می‌ماند که مسئولی بگوید اگرچه مدرسۀ شما کلاس ندارد، وسایل گرمایشی و سرمایشی ندارد، معلم و ناظم دلسوز و خوبی ندارد اما چه کنیم مدرسه را که نمی‌توان تعطیل کرد!! مدرسه مدرسه نمی‌شود جز با لوازم آن. ⬅️ آقای خاتمی، حضرت امیر(ع) اولویت‌هایی مانند تحقق عدالت داشت که هرگز از آن کوتاه نیامد و اگر در مواردی هم نتوانست با بی‌عدالتی مقابله کند، اما برای آن جنگید و در این راه هم به شهادت رسید. برای توجیه ناکارآمدی، حکومت علی را تخریب نکنید؛ او در حکومت کمتر از پنج‌سالۀ خود که با سه جنگ مهم رو به رو شد، در این مدت کوتاه توانست کارهای مهمی را انجام دهد. ایشان با آن‌همه گرفتاری جنگ داخلی و خارجی، اوضاع کوفه ای را که بر آن مسلط بود چنین توصیف می‌کنند: «مَا أَصْبَحَ بِالْكُوفَةِ أَحَدٌ إِلَّا نَاعِماً إِنَّ أَدْنَاهُمْ مَنْزِلَةً لَيَأْكُلُ الْبُرَّ وَ يَجْلِسُ فِي الظِّلِّ وَ يَشْرَبُ مِنْ مَاءِ الْفُرَاتِ.»(بحار الانوار، ج۴۰، ص۳۲۷). ایشان تصریح می‌کند: «امروز اهل کوفه در رفاه است، حتی قشر ضعیفشان نیز نان گندم می‌خورد و سرپناه مناسب دارد و از آب سالم فرات می‌نوشد.» 🔺مگر در این مدت، اکثریت مردم با شما نبودند؟! مگر امثال شما در خطبه‌ها نگفته‌اید که ما بهترین مردم را داریم؟ اگر چنین است چرا نتوانستید کاری کنید؟ و اگر چنین نیست فکر نمی‌کنید که خودتان مشروعیت خودتان را زیر سؤال می‌برید؟ چرا می‌خواهید با دست خودتان داشته‌های انقلاب را زیر سؤال ببرید؟ 🔺استاد محترم، به جای این بیاناتِ توجیهی، که هم دین مردم را به مخاطره می‌اندازد و هم چراغ امید و اعتمادشان را نسبت به انقلاب کم‌سو می‌کند و هم روی زخم‌هایشان نمک می‌پاشد، حداقل کاری که می‌توانید بکنید این است: به منتقدین دلسوز میدان دهید و خود نیز گوش شنوا باشید تا مبادا این‌همه زحماتی که برای انقلاب کشیده شده و خون‌هایی که ریخته شده است، هدر رود. چراکه همان امامی که خود را با آن مقایسه کردید، می‌فرماید: «خیرخواهی و مشورت خود را از من دریغ نکنید که خود را مصون از خطا نمی‌دانم مگر این‌که خداوند حافظم باشد»(نهج البلاغة، خطبۀ ۲۱۶) 📌 جناب آقای خاتمی شما یکی از مسئولین جمهوری اسلامی هستید؛ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، عضو فقهای شورای نگهبان، جامعۀ مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت، امام جمعه موقت تهران، شورای عالی حوزه‌های علمیه، عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع). اگر معترف به درجا زدن هستید، از آنجایی که در تقوای شما شکی نمی‌رود، بهتر نیست جای خود را به دیگر متخصصین و متعهدین بدهید؟ بدانید کسانی هستند که از پس این مسئولیت‌ها برآیند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نمونه عدالت خواهی مصداقی که هم اثر داشت و هم مورد تایید رهبری قرار گرفت. @teribon_ir
🔴 چرا مدیران نباید بستگان خود را در مناصب بکارگیری کنند؟ 🔹برخی برای توجیه انتصابات قبیلگی و خانوادگی در دستگاه‌ها می‌گویند نباید شایستگی افراد فدای این افکار شود! اگر مسئول، فرزند یا همسر یا داماد و عروس خود را شایسته دید می‌تواند او را بکارگیری کرد. این افراد برای توجیه این مسئله به انتصابات معصومین علیهم السلام هم استناد می‌کنند که بله حضرت امیرالمومنین علیه السلام، فرزندان یا پسرعموهای خود را در فلان منصب، بکارگیری کردند. یا می گویند امکان دارد بستگان یک شخص شایسته و توانمند باشند آیا نباید از آنان استفاده کرد؟ 🔸در پاسخ باید عرض کنیم که نباید برای مسئولین و مدیران مقام عصمت قائل شد و آنان را عاری از خطا و اشتباه دانست و به سلیم نفس بودن مدیران جمهوری اسلامی اعتقاد داشت! اینکه امام معصوم از منسوبین خود در مناصب استفاده کرده باشد او عاری از هر خطا و اشتباهی است و محل اشکال نیست(خاصه در زمانه ی قدیم که این انتصابات به لحاظ عُرفی هم مشکلی نداشت). اساساً این مقایسه مع الفارق و غلط است! 🔹ما معتقد به «عدم استفاده» از اشخاص شایسته نیستیم. اگر توانایی دارند طبق قانون، عادلانه و مانند همگان با آزمون و سیر قانونی جذب و منصوب شوند. بلکه منتقد به انتصاب افراد در مناصبی هستیم که ایجاد می کند! تعارض منافع به شرایطی گفته می شود که یک شخص بر سر دوراهی منافع اجتماعی و مأموریت های سازمانی و از سوی دیگر منافع شخصی، خانوادگی، حزبی یا غیره قرار می گیرد. 🔸در واقع تأمین یکی از این منافع منجر به تأمین نکردن دیگری می شود. بنابراین وجود تعارض منافع لزوماً به معنای بروز فساد نیست؛ لزوماً به معنای مفسدن بودن آن مدیر نیست. بلکه به معنای ایجاد شرایطی است که شخص برای انجام فساد انگیزه دارد و در نتیجه احتمال فساد نیز افزایش می یابد. 🔹تعارض منافع یکی از معضلات جدی در سراسر دنیاست. در همه کشورها، تعارض منافع به عنوان یکی از بسترهای اصلی فساد اقتصادی و تخلف اداری شناخته می شود لذا خیلی از کشورها سعی کرده اند با وضع و تصویب قوانین مناسب، تعارض منافع را مدیریت کنند و بستر شکل گیری فساد را از بین ببرند. 🔸ضررها و خسارت هایی که به اقتصاد و فرهنگ کشور، از جانب انتصابات قبیلگی و خانوادگی وارد می شود بسیار بسیار بیشتر از سودی است که ممکن است یک انتصاب براساس شایستگی بوده و مثلاً سود احتمالی به کشور برساند! کارشناسان و فعالان حوزه مبارزه با تخلفات و مفاسد اداری و اقتصادی، معتقدند برای جلوگیری از فسادها و خسارت های بزرگ، باید نقاط تعارض منافع شخصی، خانوادگی و قبیلگی را به شدت کاهش و به حداقل برسند. 🔹متأسفانه رتبه ایران در سطح جهان در شاخص «مدیریت تعارض منافع» رتبه بسیار پایینی است.(بالای 100، به نقلی رتبه 113). طرح «مدیریت تعارض منافع» برای رفعِ یکی از عوامل اصلی بروز تخلفات و مفاسد در بستر نظام اداری و حکمرانی کشور سالهاست مورد بحث کارشناسان است و مجلس یازدهم وعده تصویب آن را داده. اگر این طرح تصویب شود گامی بلندی در راستای حذف بسترهای فساد برداشته می شود. 🔸یکی از موفقیت های شورای شهر قبلی تهران که عمدتاً از اصلاح طلبان بوده اند تصویب طرح مدیریت تعارض منافع در شهرداری تهران بوده. با تصویب این طرح مدیران شهرداری تهران از انتصاب وابستگان خود(پدر، مادر، فرزند، همسر، داماد و عروس) ممنوع شده اند.(یکی دیگر از اقدامات ماندگار این شورا تصویب طرح شفافیت شهرداری تهران بوده.) 🔹انتظار می رود سایر شوراها در کلانشهرها و شهرهای متوسط هم به این سمت وسو حرکت کنند و با تصویب طرح های شفافیت و مدیریت تعارض منافع، هم جلوی فساد و تخلف را بگیرند هم زمینه را برای رشد و پیشرفت همه جانبه مهیا کنند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ماجرای شکست پروژه چه بود؟! 🔹رهبرانقلاب: کارهای مهم دوران تحریم را برای مردم بازگو کنید 🔹تبدیل ایران از واردکننده بنزین به صادر کننده آن در شرایط تحریم، به همت چه کسانی رقم خورد؟ @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نمونه عدالت خواهی مصداقی که هم اثر داشت و هم مورد تایید رهبری قرار گرفت. @teribon_ir
⭕ گزارش یک رؤیای خیالی 🔹امروز جمعه هفتم آبان ماه، نماز جمعه‌ی شهرستان بهشهر مطابق روند سابق به امامت "حجت‌الاسلام رؤیایی" در مصلی آیت‌الله جباری برگزار شد. 🔹ایشان در خطبه‌ی اول ضمن ادامه بحث "پیوند ایمان و عمل" تاکید کرد: «معارف فکری اسلامی باید از ذهنیتِ محض خارج و مثل سایر مکتب‌های اجتماعی، ناظر به تکالیف عملی و به ویژه زندگی اجتماعی مردم تبیین شود.» 🔹وی در ادامه با طرح دوگانه "ایمانِ آگاهانه یا مقلدانه و متعصبانه؟" افزود: «اگر بخواهیم ایمان‌ها استوار باشد، باید دائما به مومنان آگاهی بدهیم. از آگاه شدن اینها واهمه نکنیم، از چشم و گوش بستن اینها لذت نبریم. باید مایه‌ی آگاهی در فکرها بوجود بیاید. آدمهایی که ایمان و باوری ندارند و فقط چون دیگران رفتند، اینها هم احتیاطا می‌روند، در قلمرو فکری اسلامی داخل نیستند.» 🔹حجت الاسلام رؤیایی در خطبه دوم، ضمن اشاره به شهادت حسین فهمیده و تسخیر لانه جاسوسی در هفته پیش رو، این دو مورد را تجلی ایمانِ آگاهانه در یک نوجوان و جوانان دانشجو دانست و گفت: «امروز هم دانشجویان ما بحمدالله هشیار و آگاهند. همین حالا می‌بینید در بین جمعیت نمازگزاران، کارگران زحمتکش شرکت زرین‌کوب خزر حضور دارند که ظاهرا چند‌ماه است حقوق نگرفته‌اند. خب اینها را همین دانشجویان شهر به اینجا آوردند تا دادشان را، حرفشان را ما بشنویم و حتما از مسئولان، پیگیری‌اش کنیم.» 🔹در همین حین، چند تن از دانشجویان شعار "برادر کارگر، حمایتت می‌کنیم" را سر دادند که با همراهی جمعیت انبوه نمازگزاران همراه شد. ویدئوهایی از این صحنه به سرعت در کانالها و گروه‌های مجازی شهر دست به دست شد. 🔹امام جمعه در بخش دیگری از خطبه، گلایه‌ی شدید خود را نسبت به معضل جنگل‌خواری اعلام کرد و ضمن نامطلوب دانستن سطح رسیدگی به آن گفت: «این خیلی زشت است که در روز روشن و جلوی چشم همه اهالی شهر، عده‌ای با تملک سوال برانگیز، ویلاهای خود را بدون مانع بر قله کوه بالا ببرند. منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و هیچ کس نباید اجازه برخورداری افراد خاص را فراتر از دسترسی قانونی صادر کند.» وی همچنین از تشکیل کارگروهی ویژه برای رسیدگی به این موضوع با هماهنگی دادستان خبر داد. 🔹در انتها حجت الاسلام رؤیایی از لزوم توجه بیشتر به محیط کسب و کار بانوان در چهارشنبه‌بازار سخن گفت و شهردار و فرماندار را مسئول فراهم کردن امکانات خدمات شایسته برای این افراد دانست. 🔹پس از اقامه نماز، حلقه گفتگویی در محراب مصلی تشکیل شد که کارگران معترض در حضور امام جمعه، دادستان و رییس اداره کار، دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کردند. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 آقای من! ما با اسم کاری نداریم! شما می خوای اسم خودتو لیبرال بگذار می خوای غیر لیبرال بگذار، فقط از تو می خواهیم که... @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬 من خوف این را دارم امروز، و خدایا به فریاد اسلام برس امروز که مبادا مکتب ما منحرف جلوه داده بشود. یا از اعمال من و شما، یا از اعمال کمیته ها، یا از اعمال دادگاه ها، یا از اعمال ادارات و وزارتخانه ها و امثال‌ ذلک. 💬 امروز که ساواکی در کار نیست و همه دفن شده‌اند، اگر از شما آقایون یک چیزی صادر بشود، می گویند جمهوری اسلامی این است. مکتب ما متزلزل می شود. @teribon_ir
تریبون مستضعفین
‍ ⭕ نخبه کشی 🔺حالا دو روز مانده تا «۱۳ آبان» دوجین برنامه تلویزیونی و دانشجویی هرسال در این روز برگزار می‌شود. میلیون‌ها پوستر و بنر و پرچم و تراکت چاپ می‌شود و میلیاردها تومان به هدر می‌رود که چه؟ که اندیشه محوری انقلاب اسلامی با عنوان ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهی و استکبارستیزی به گوش مردم و جهانیان برسد. 🔺سال ۱۳۹۲، حسن روحانی، با شعار تعامل و دوستی با آمریکا در جمهوری اسلامی رئیس جمهور می‌شود! سیزده آبان آن سال، دلیلی است که باید از تقدیر کرد. 🔺یک قطعه موسیقی هنرمندانه، هزاران برابر آن اسراف بیت‌المال بر تببین آن گفتمان و درونی کردن آن موثر واقع می‌شود. 🔺چه شد که حامد زمانی با تمام آن کارنامه درخشان حالا سه سال است خانه‌نشین شده است؟ آن‌چه حائز اهمیت است نقد به ساختاری است که نه توان کشف نخبه را دارد، نه توان پرورش و نه مدیریت آن را. حامد زمانی یکی از هزاران قربانی این ساختار معیوب است. جای او و آثارش چه کسی، چه نهادی و چه مجموعه‌ای گرفته است؟ 🔺اما سخنی هم با خود حامد زمانی: کجا رفت آن ها؟ کجاست آن روحیه جنگنده‌؟ کجاست آن آرمان‌خواهی؟ مگر نه این است که در مسیر آرمان‌خواهی در جامعه‌ای که روزمره‌ها کاسبی می‌کنند و عقیده‌ میدزدند، باید هزینه داد، باید تحقیر شد، باید فحش شنید، باید فریاد زد و نباید کنار کشید؟ امروز خلا جریان هنرمند جریان انقلابی و مذهبی بیش از هر روز دیگری حس می‌شود! 🔺روزی حضرت روح‌الله فرمود: اگر تمام مردمی که حالا در خیابان «یا مرگ یا خمینی» می‌گویند، مرگ بر خمینی بگویند، روح‌الله لحظه‌ای از راهی که در آن قدم نهاده است برنخواهد گشت. مسیر ما این است. @teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 طالبان الگوی دولتمردان جمهوری اسلامی! 🔹قابل توجه مسئولین، وزرا، استانداران، فرمانداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران! 🔹م.ولانا نور.احمد اسلام جار، والی هرات، لیست اموال و دارایی‌های خود را اینگونه پشت تریبون اعلام می‌کند. 🔸آنوقت طبق مصوبه مجلس هشتم و مجمع تشخیص مصلحت نظام، لیست اموال مدیران جمهوری اسلامی محرمانه و امنیتی است و انتشار آن توسط رسانه‌ها جرم است!!! @teribon_ir