eitaa logo
تذکره الاولیاء
11.5هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
541 ویدیو
98 فایل
احوالات و کلمات بزرگان اهل معرفت
مشاهده در ایتا
دانلود
انجام واجبات و حرکت در مسیر عبودیت [ بدان ای سالک قرب الهی که ] کسی که در انجام واجبات تلاش نکند، در مسیر عبودیت حرکت نمی نماید و چنین کسی در ادعای دوستی خداوند سبحان دروغگوست. عید وصال ص 132 @tezkar
هدایت شده از شعله ی طور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله حسن زاده ‌🍀مومن هر چه ایمانش قوی تر شود،خوابش کمتر می شود🍀 @tezkar
سیم خاردار دشمن و نفس آدمی شهید علی چیت سازیان جماعت بچه های اطلاعات ـ عملیات مثل شاگرد پیشش زانو زده بودند. یک تازه وارد بیخ گوش بغل دستی اش گفت : « علی آقا که می گویند این است!» جواب را نگرفته بود که علی خطاب به جمع گفت : « اولین درس اطلاعات ـ عملیات این است که کسی می تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردار نفس گیر نکرده باشد!» کتاب دلیل ص 58 @tezkar
غفلت و حرمان آیت الله مهدی الهی قمشه ای حیرت اینجاست که : نفوس بشر چگونه اکثرا از مشاهد بی حدّ الهی، غافل و از شهود جمال انوار قاهره عقلیه عالم تجرد، بی بهره و از ادراک حُسنِ نفس قُدسی خود هم که آئینه حُسن ازل و آیت اعظم کُلّ حسن است که : مَن عرف نفسه [فقد] عَرف رَبَّه فارغ و محجوب هستند؛ و تنها به نازل ترین مراتب حُسن ـ که صور جسمانی عالم طبیعت است ـ به مستی دلباخته و با آنها عشق می ورزند؛ در صورتی که بر شهود آن حسن بی حدّ و بی مثال آفریده شده اند..... قافله اشتیاق رهرو کوی تواند قبله مردان عشق در همه جا روی توست مردم خاکی نیند واقف اسرار عشق آنکه گل باغ دید بلبل خوشگوی توست حکمت الهی ص 280 @tezkar
مقام ایثار آیت الله محمد تقی آملی علامت صدق در محبت، اختیار کردن مراد محبوب است بر مراد خود ظاهرا و باطنا، و اجتناب کردن از متابعت شهوات خود، و اعراض نمودن از حالت کسالت، و مواظبت داشتن بر طاعت. چه آن که به طاعت، محب نزدیک به محبوب شود. و چه دوستی باشد که نخواهد تقرب به دوستش را؟! پس اگر این علائم و آثار در محب به ظهور پیوست، او را « مقام ایثار» نامند. در جستجو استاد ص 236 @tezkar
حیات دنیا آیت الله حق شناس پس بنابراین، با اختیار خودم و با کمک پروردگار، چشم از کثرات می پوشانم. باید توجه داشته باشید که دنیا همین است آقا ! همین توجه به مقام کثرت است؛ همین است که تعلق خاطر می آورد. یک شب یکی از این آقایان گفت: من خواب دیدم که چندین ریسمان به من بسته شده است، یک ریسمان از پایم، یک ریسمان از دستم، یکی از زانویم، و این ریسمان ها را دارم یکی یکی قطع می کنم، این همان توجه به مقام کثرات است، همین توجهات و تعلقات، دنیاست، دنیا که این پول و قالی و قالیچه نیست، دنیا توجه و دل بستگی به اینهاست! این است که امیرالمومنین فرمودند: فَانقَطِع إلَى اللّه ِ بِقَلبٍ مُنيبٍ مِن رَفضِ الدُّنيا ، وعَزمٍ لَيسَ فيهِ انكِسارٌ ولاَ انخِزالٌ . تعلقات را با یک نیت قاطع ببر. مواعظ 2 ص 229 @tezkar
مرحوم سید هاشم حداد به قرائت قرآن با صوت حزین بسیار علاقه مند بود. صدا و آهنگ او بسیار جذاب و دلربا بود. خودش در وقت خواندن محو می شد و هر کس می شنید تغییر حالت و جذبه در او پیدا می گشت. در نماز های نافله شب سوره های برزگ را با تکیه به صدا و آهنگ و صوت زیبا و حزین میخواندند، چه بسا چندین ساعت فقط نماز شبشان بدین کیفیت طول می کشید. پیوسته استعمال عطر می نمودند، و در اطاق خودشان غالبا عود روشن می کردند، بطوریکه اگر کسی بعد از یکی دو روز هم در آن اطاق وارد می شد پس از آنکه بجای دیگر رفته بودند، از بوی عطر خاص ایشان و ار بوی عود اطاق می فهمید اینجا سید هاشم است. روح مجرد ص 524 @tezkar