eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
247 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰حکمت ۹ نهج‌البلاغه 🔴شناخت ره آورد و اقبال دنیا(اجتماعی و سیاسی) 📌شرح اجمالی 👇👇 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
🔻▫️شرح اجمالی ۹ نهج البلاغه ‮امام در اين كلام عبرت‌آموز به دگرگونى حال مردم در برابر كسانى كه دنيا به آنها روى مى‌كند يا پشت مى‌نمايد اشاره كرده مى‌فرمايد: «هنگامى كه دنيا به كسى روى آورد نيكى‌هاى ديگران را به او عاريت مى‌دهد و هنگامى كه دنيا به كسى پشت كند نيكى‌هاى خودش را نيز از او سلب مى‌نمايد»؛ (إِذَا أَقْبَلَتِ‌ الدُّنْيَا عَلَى أَحَدٍ أَعَارَتْهُ‌ مَحَاسِنَ‌ غَيْرِهِ‌، وَ إِذَا أَدْبَرَتْ‌ عَنْهُ‌ سَلَبَتْهُ‌ مَحَاسِنَ‌ نَفْسِهِ‌) . اين يك واقعيت است كه شواهد فراوان تاريخى دارد؛ هنگامى كه انسان‌هايى چه در امر حكومت و سياست و چه در امور اجتماعى و اقتصادى و چه در علوم و دانش‌ها مشهور و معروف مى‌شدند بسيارى از كارهاى خوبى را كه ديگران انجام داده بودند به آنها نسبت مى‌دادند. ابن ابى‌الحديد در شرح نهج البلاغۀ خود مى‌گويد: بسيارى از اشعار خوب را ديده‌ايم كه چون گوينده‌اش ناشناخته بود از او نفى مى‌كردند و به افراد مشهور در شعر نسبت مى‌دادند، بلكه كتاب‌هايى در فنون و علوم از اشخاص غير مشهور وجود داشته كه آن را به صاحبان نبوغ و شهرت نسبت داده‌اند. نيز اشاره به داستان «جعفر برمكى» مى‌كند كه در آن زمان كه مورد قبول «هارون الرشيد» بود و اسم و شهرتش در همه جا پيچيد، هارون او را در كياست، سخاوت، فصاحت و مانند آن از برترين‌هاى روزگار مى‌شمرد؛ در فصاحت برتر از «قُسّ‌ بن ساعده»، در سياست بالاتر از «عمر بن خطاب» و در زيبايى زيباتر از «مصعب بن زبير» و در عفت پاكدامن‌تر از يوسف و... (در حالى كه واقعاً چنين نبود.) ولى هنگامى كه نظر هارون دربارۀ او تغيير كرد صفاتى را هم كه داشت مورد انكار قرار داد. چرا چنين است‌؟ دليل آن چند چيز است: نخست اين‌كه متملقان و مداحان براى نزديك شدن به اين افراد دروغ‌هاى زيادى به هم مى‌بافند و به آنها نسبت مى‌دهند و زبان به زبان نقل مى‌شود، كم‌كم اشخاص باور مى‌كنند كه واقعيتى در كار است و به عكس، كسانى كه نسبت به افرادى حسادت دارند و به هنگام قدرت آنها نمى‌توانند چيزى دربارۀ آنها بگويند وقتى قدرتشان از دست رفت هر نسبت ناروايى را به آنان مى‌دهند و تمام فضايل‌شان را نيز زير سؤال مى‌برند. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از عام منطق،ج۵،نسبت های چهارگانه،نجفی.m4a
14.81M
📌اجمالی از 📎 ▪️نسبت های چهارگانه ◽ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنه‌ای سوره مبارکه سبإ آیه ۴۶ قُل إِنَّما أَعِظُكُم بِواحِدَةٍ ۖ أَن تَقوموا لِلَّهِ مَثنىٰ وَفُرادىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّروا ۚ ما بِصاحِبِكُم مِن جِنَّةٍ ۚ إِن هُوَ إِلّا نَذيرٌ لَكُم بَينَ يَدَي عَذابٍ شَديدٍ بحمداللَّه دیگر برای همه‌ی ما و ملت ایران، در کلیات زندگی اماممان چیز پوشیده‌یی باقی نماند.همه دیدند که حرکت و گفتن و سکوتش برای خداست و هر کاری که انجام می‌داد، با قصد قیامِ‌للَّه بود. تنها همین یک چیز هم بود که موجب شد به دست آن بزرگوار - که قطعاً مرتبه‌ی تالی پیامبران و ائمه(ع) بود - یک معجزه اتفاق بیفتد. این چیزی که اتفاق افتاده و تحول عظیم جهانی که به دنبال انقلاب اسلامی پدید آمده، واقعاً یک معجزه است. این معجزه، به دست امام(ره) اتفاق افتاد و امام هم با تکیه به «ان تقوموا للَّه» توانست این کار را بکند. ۱۳۶۸/۱۱/۰۹ بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى ایران ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
🔴 طرح ممنوعیت دست دادن زن و مرد در انگلیس در محل كار برای جلوگیری از آزار جنسی زنان 🖊حضرت استاد ابوالفضل ساجدي 🔸 یک معضل جدی برای شرکت‌ها و سازمان‌هاى انگليس، آزار جنسی زنان در محیط‌های کاری است؛ و کارکنان زن در اين كشور خواستار ممنوعیت تماس فیزیکی و حتی ممنوعیت دست‌دادن شده‌اند. 🔹 روزنامه «مترو» پرتیراژترین روزنامه انگلیس، در مصاحبه با «کیت پالمر» متخصص و کارشناس منابع انسانی، به پژوهشی اشاره می‌کند که با مشارکت حدود دو هزار کارمند انگلیسی انجام داده است،‌ سه چهارم آن‌ها خواستار این بودند که هر گونه تماس فیزیکی مرد و زن در محل کار ممنوع شود. 👈🏼 بر همين اساس، بعد از یک تحقیق از کارمندان انگلستان، در رسانه هاي اين كشور، اعلام شد كه در قوانین جدید محیط‌های کاری انگلستان، برای جلوگیری از آزار جنسی زنان، "دست دادن زن و مرد" ممنوع می‌شود. ▫️خبرگزاري فارس . ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از علم منطق،ج۶،تعریف و شرایط آن،نجفی.m4a
7.96M
📌اجمالی از 📎 ▪️تعریف،غرض و شرایط آن ◽ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | اونی که غریب‌تر از حسین بی کفن🥀 غریب و کریم اهل امام حسن💔 ع ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فردای تلخ نهاد خانواده در غرب 🔺رهبرانقلاب: جامعه‌ی اسلامی، بدون بهره‌مندی کشور از نهاد خانواده‌ی سالم، سرزنده و بانشاط، اصلاً امکان ندارد پیشرفت کند. 🔺بالخصوص در زمینه‌های فرهنگی و البته در زمینه‌های غیر فرهنگی، بدون خانواده‌های خوب، امکان پیشرفت نیست. پس خانواده لازم است. 🔺حالا نقض نشود که شما می‌گوئید در غرب خانواده نیست، پیشرفت هم هست. آنچه که امروز در ویرانی بنیاد خانواده در غرب روزبه‌روز بیشتر دارد نمودارهایش ظاهر می‌شود، اینها اثرش را خواهد بخشید؛ هیچ عجله‌ای نباید داشت. حوادث جهانی و حوادث تاریخی اینجور نیست که زودبازده و زوداثر باشد؛ اینها بتدریج اثر خواهد گذاشت؛ کمااینکه تا حالا هم اثر گذاشته. 🔺 آن روزی که غرب به این پیشرفت‌ها دست پیدا کرد، در آنجا هنوز خانواده سر جای خودش بود؛ حتّی مسئله‌ی جنسیت با همان رعایت‌های اخلاقىِ جنسی - البته نه به شکل اسلامی، بلکه به شکل خاص خودش - وجود داشت. اگر کسی با معارف غربی آشنا باشد، هم در اروپا و هم بعداً در آمریکا این را می‌بیند و مشاهده می‌کند. ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حکمت ۱۰ نهج‌البلاغه 🔴روش زندگی با مردم (اخلاقی،اجتماعی) 📌شرح اجمالی حکمت 👇 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
🔻▫️شرح اجمالی ۱۰نهج البلاغه ‮مى‌دانيم اسلام دينى اجتماعى است و آيات قرآن و روايات اسلامى به‌طور گسترده از معاشرت خوب با مردم سخن گفته است و روايات متواترى در اين باره در منابع حديث وارد شده. كلام امام عليه السلام در اينجا نيز ناظر به همين معناست مى‌فرمايد: «آن‌گونه با مردم معاشرت كنيد كه اگر بميريد بر مرگ شما اشك ريزند و اگر زنده مانيد به شما عشق ورزند»؛ (خَالِطُوا النَّاسَ‌ مُخَالَطَةً‌ إِنْ‌ مِتُّمْ‌ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ‌، وَ إِنْ‌ عِشْتُمْ‌ حَنُّوا إِلَيْكُمْ‌) . اشاره به اين‌كه پيوند محبت و دوستى را از طريق برخورد خوب و نيكى و خدمت كردن به مردم آنچنان محكم كنيد كه شما را به منزلۀ نزديك‌ترين عزيزان خود بدانند؛ هرگاه از دست برويد جاى شما در ميان آنها خالى باشد؛ ولى در دل همواره از شما ياد كنند و بر عواطف و محبت‌هايى كه نسبت به آنها داشتيد اشك بريزند و در حال حيات پروانه‌وار گرد شما بگردند و از معاشرت با شما لذت ببرند. در واقع امام عليه السلام در اينجا مسئلۀ محبت و نيكى كردن به مردم را با دلالت التزامى و ذكر لوازم بيان فرموده است، زيرا اشك ريختن بعد از مرگ و عشق ورزيدن در حال حيات از لوازم قطعى محبت با مردم است. در حديثى از پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله حسن معاشرت با مردم، نشانۀ اسلام شمرده شده مى‌فرمايد:«أَحْسِنْ‌ مُصَاحَبَةَ‌ مَنْ‌ صَاحَبَكَ‌ تَكُنْ‌ مُسْلِماً؛ با كسى كه همنشين توست خوش‌رفتارى كن تا مسلمان باشى». در حديث ديگرى از امام امير مؤمنان عليه السلام مى‌خوانيم:«صٰاحِبِ‌ الْإخْوٰانَ‌ بِالْإحْسٰانِ‌ وَ تَغَمَّدْ ذُنُوبَهُمْ‌ بِالْغُفْرٰانِ‌؛ با برادران نيكى كن و گناهانشان را ببخش». امام صادق عليه السلام مى‌فرمايد:«إِنَّهُ‌ لَيْسَ‌ مِنَّا مَنْ‌ لَمْ‌ يُحْسِنْ‌ صُحْبَةَ‌ مَنْ‌ صَحِبَهُ‌ وَ مُرَافَقَةَ‌ مَنْ‌ رَافَقَه؛آن‌كس كه با دوستانش خوشرفتارى نكند و با رفيقش رفاقت نداشته باشد از ما نيست». اين دستورات كه نمونه‌هاى فراوان ديگرى نيز در روايات دارد بر خلاف چيزى است كه در دنياى مادى امروز معمول است؛ نه در زندگى با دوستان خود عشق مى‌ورزند و نه بعد از مرگشان بر آنها اشك مى‌ريزند، زيرا در دنياى مادى عواطف را درك نمى‌كنند و همواره دنبال منافع مادى خويشند. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
متن درس نوزدهم.pdf
1.09M
📗 کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 گروه‌های معارض ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
19 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - گروه‌های معارض.mp3
17.44M
📻 پای استاد سیدعلی حسینی حفظه الله 📻 📻 سلسله جلسات طرح کلی در قرآن/جلسه نوزدهم ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنه‌ای سوره مبارکه فاطر آیه ۲۸ وَمِنَ النّاسِ وَالدَّوابِّ وَالأَنعامِ مُختَلِفٌ أَلوانُهُ كَذٰلِكَ ۗ إِنَّما يَخشَى اللَّهَ مِن عِبادِهِ العُلَماءُ ۗ إِنَّ اللَّهَ عَزيزٌ غَفورٌ میفرماید: «انّما یخشی اللَّه من عباده العلماء». خاصیت علم همین است که انسان را مشمول این نعمت بزرگ میکند، خشیت الهی بر دل انسان سایه می‌افکند؛ این را باید به دست بیاوریم. شما جوانها آسانتر از من میتوانید این کار را انجام بدهید... من توصیه‌ی به خشوع و ذکر و تقوا و سعی برای تقرب الی‌اللَّه را برای طلاب واجبتر میدانم تا توصیه‌ی به علم، که مایه‌ی اصلی کارشان علم است. اگر علم باشد، تقوا نباشد، این علم میشود بی‌فایده، گاهی هم مضر. عالمانی داشتیم - چه علم دینی، چه علم غیر دینی - که نه فقط از این علم بهره‌ای نبردند و بهره‌ای نرساندند، بلکه وزر و وبال شد. این روح معنویت در کالبد علم و عالم لازم است. ۱۳۹۰/۰۷/۲۰ ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از معرفت شناسی،ج۱۶،راه نقل،نجفی.m4a
12.95M
📌اجمالی از 📎جلسه شانزدهم_راه‌های معرفت(۳)نقل ▫️ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حضور کارشناس هواشناسی آمریکایی با بچه‌ی بسته به پشتش در برنامه تلویزیونی ⚠️ زنان جامعه ما را با ترویج مُدهای احمقانه از اجرای نقش فرزندآوری و تربیت فرزند به سوی سگ پروری می‌کشانند؛😔 آن وقت با طراحی و اجرای صحنه‌هایی مانند این در تلویزیون‌های خودشان، اهمیت و ارزشمندی نقش مادری را در جامعه خود ترویج می کنند.!/کانال استاد روانبخش ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت ۱۱ نهج البلاغه ؛ روش برخورد با دشمن (اخلاقی ، سیاسی) : 📌شرح اجمالی👇👇 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
📌شرح اجمالی از مى‌دانيم هر نعمتى شكرى دارد كه اگر انجام گيرد موجب بقاى نعمت و افزايش آن است و اگر انجام نگيرد نعمت به مخاطره خواهد افتاد؛ ممكن است كم يا نابود شود. نيز روشن است كه شكر تنها شكر زبانى نيست، بلكه بايد با عمل مناسبى نعمت را شكر گفت؛ آن‌كس كه خدا اموال و ثروت فراوانى به او داده شكرش آن است كه ديگران را نيز در آن سهيم سازد و آن‌كس كه خدا مقامى به او بخشيده شكرش آن است كه به وسيلۀ آن مشكلات نيازمندان را حل كند. در مورد پيروزى بر دشمن، بهترين شكر آن عفو و گذشت است همان‌گونه كه امام در اينجا مى‌فرمايد: «هنگامى كه بر دشمنت پيروز شدى عفو را شكرانۀ اين پيروزى قرار ده»؛ (إِذَا قَدَرْتَ‌ عَلَى عَدُوِّكَ‌ فَاجْعَلِ‌ الْعَفْوَ عَنْهُ‌ شُكْراً لِلْقُدْرَةِ‌ عَلَيْهِ‌) . آرى عفو و گذشت سيرۀ كريمان است و انتقام روش لئيمان. در تاريخ زندگى پيغمبر اسلام صلى الله عليه و آله و امامان اهل‌بيت عليهم السلام جلوه‌هاى فراوانى از اين مطلب ديده مى‌شود. در جريان فتح مكه هنگامى كه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله بر دشمنانى كه يك عمر خون به دل او كرده بودند و يارانش را كشته و مثله كرده بودند پيروز شد جملۀ تاريخى «اذْهَبُوا فَأَنْتُمُ‌ الطُّلَقَاءُ‌» را فرمود و همۀ جنايتكاران را مورد عفو قرار داد و شعار «اَلْيَوْمُ‌ يَوْمُ‌ الْمَرْحَمَةِ‌؛ امروز روز بخشش است» در مكه طنين‌انداز شد. توصيه‌هاى امام اميرالمؤمنين عليه السلام دربارۀ قاتلش «عبد الرحمان بن ملجم مرادى» نشانى از گذشت كريمانۀ آن حضرت است و همچنين در جريان جنگ صفين بعد از آن كه يارانش بر شريعۀ فرات مسلط شدند اجازه نداد به عنوان انتقام آب را به روى آنها ببندند، بلكه آب را براى همه آزاد ساخت. همچنين در مورد فرزندان آن حضرت و امامان معصوم. اضافه بر اين، تبديل انتقام به عفو اثر مهم اجتماعى دارد و آن اين است كه انتقام به صورت تصاعدى پيش مى‌رود و دائما قتل و كشتار و ناامنى مى‌آفريند و هرگز اجازه نمى‌دهد صلح و صفا و آرامشى در جامعه پديد آيد در حالى كه عفو و گذشت به خشونت‌ها پايان مى‌دهد و سبب آرامش جامعه است ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
⭕خلاصه پرسش چرا قرآن، ارتباط با زنان شوهرداری که اسیر شده‌اند را مجاز می‌داند؟!با این مبنا اگر مردی هم اسیر شد زنش میتواند شوهر کند؟؟ ✍ابوالفضل نجفی ✅پاسخ 🔻▫️اولا لازم است بدانیم اسلام هرگز موسس برده داری نبوده و نیست و تاریخ بر این امر گواه است. 🔻▫️ثانیا علاوه بر اینکه اسلام موسس نبوده،بلکه مشوق هم نبوده حتی هرگز آن را مستحب ندانست. 🔻▫️ثالثا اسلام بهترین کار را برای تربیت و خدمت به برده ها انجام داد و به بهانه خدمتکار در خانواده مسلمان معیشت او را تامین و به بهانه های مختلف مانند کفاره روزه خواری و...موجبات آزادی او را فراهم آورد. وقتی قبیله ای اعم از زن و مرد بر علیه اسلام شمشیر کشیدن اسلام باید از کیان خود دفاع کند و تا زمانی که دشمن از جنگ دست بر ندارد،اسلام هم باید جنگ را ادامه بدهد تا دشمن شکست بخورد.و اگر دشمن درخواست صلح کرد طبق صلاح دید امام تصمیم گیری می‌شود. خب اگر دشمن با تمام قوا حمله کرده،این ظلم از طرف کفار ظلم حساب نمی‌شود ولی ‌اسلامی که با این جنگ مقابله می کند و ظالمان را اسیر می کند،ظالمانه است؟؟؟؟!! بعد از بیان این امور مقدماتی مهم به تفسیر آیه ۲۴ سوره نساء می پردازیم. در این آیه آمده است: «و زنان شوهردار (بر شما حرام است) مگر آنها را که (از راه اسارت) مالک شده‌‏اید (زیرا اسارت آنها در حکم طلاق است)، اینها احکامى است که خداوند بر شما مقرّر داشته است. اما زنان دیگر غیر از اینها (که گفته شد)، براى شما حلال است که با اموال خود، آنان را اختیار کنید، در حالی‌که پاک‌دامن باشید و از زنا، خوددارى نمایید. و زنانى را که متعه [ازدواج موقت‏] می‌کنید، واجب است مهر آنها را بپردازید. و گناهى بر شما نیست در آنچه بعد از تعیین مهر، با یکدیگر توافق کرده‌‏اید. (بعداً می‌توانید با توافق، آن‌را کم یا زیاد کنید). خداوند، دانا و حکیم است». به تفسیر بخش از آیه می‌پردازیم: «وَ الْمُحْصَناتُ مِنَ النِّساءِ إِلاَّ ما مَلَکَتْ أَیْمانُکُمْ». آیه پیشین موضوع (زنانى که ازدواج با آنها حرام است) را دنبال می‌کند، و در این آیه اضافه می‌نماید: «ازدواج و آمیزش جنسى با زنان شوهردار نیز حرام است». تنها استثنایى که به این حکم خورده، زنان غیر مسلمانى است که در جنگ‌ها به اسارت مسلمانان درمی‌آیند، اسلام اسارت آنها را به منزله «طلاق» از شوهران سابق تلقى کرده، و اجازه می‌دهد بعد از تمام شدن عده آنها، با آنان ازدواج کنند و یا مانند یک کنیز با آنان رفتار شود. ولى این استثنا، به اصطلاح، «استثناى منقطع» است؛ یعنى چنین زنان شوهردارى که در اسارت مسلمانان قرار می‌گیرند رابطه آنها به مجرد اسارت با شوهرانشان قطع خواهد شد، درست مانند زن غیر مسلمانى که با اسلام آوردن رابطه او با شوهر سابقش(در صورت ادامه کفر) قطع می‌گردد، و زنان اسیر در ردیف زنان بدون شوهر قرار خواهند گرفت. ❗از این‌جا روشن می‌شود که اسلام به هیچ‌وجه اجازه نداده است که مسلمانان با زنان شوهردار حتى از ملل و مذاهب دیگر ازدواج کنند، و به همین جهت، عده براى آنها مقرر ساخته و در دوران عده از ارتباط زناشویى با آنها جلوگیرى نموده است. 🔻▫️برای واضح‌تر شدن مطلب باید گفت که هیچ مسلمانی حق ندارد به کشور غیر مسلمانی مسافرت کرده و با زن غیر مسلمان شوهرداری ارتباط برقرار کند. ✅اما در مورد فلسفه این حکم[ازدواج با زنان اسیر] می‌توان گفت: این‌گونه زنان یا باید به محیط کفر بازگشت داده شوند، و یا بدون شوهر هم‌چنان در میان مسلمانان بمانند و یا رابطه آنها با شوهران سابق قطع شود و بتوانند به صورت مشروع با فرد دیگری ارتباط برقرار نمایند! صورت اول را شاید نوعی امتیاز دادن به دشمن ارزیابی کرد که آنان را در ادامه نبرد مصمم خواهد ساخت زیرا مطمئنند اگر زنانشان اسیر شدند می‌توانند آنان را برگردانند و صورت دوم به ایجاد نوعی محدودیت جنسی برای این زنان اسیر خواهد انجامید که هم برای آنان و هم برای جامعه اسلامی که این زنان اکنون به ناچار در میانشان زندگی می‌کنند، فسادآور است، بنابر این راه سوم، راه میانه‌ای است که بدون آنکه به محرومیت کامل و یا بی‌بند وباری مطلق جنسی بیانجامد، برخی ارتباطات را مجاز اعلام می‌کند.(تفسیر نمونه) و در این خصوص که "زن با اسارت مرد می‌تواند ازدواج کند" باید گفت اگر هر دو اسیر و مسلمان شوند اسلام اجازه می‌دهد که باهم زندگی خود را ادامه دهند ولی در صورتی که زن اسلام نمی آورد و اسیر هم نشده خب چرا باید از اسلام برای او پاسخ بخواهیم که او می‌تواند با اسارت شوهرش با کس دیگر ازدواج کند؟؟!اسلام تا وقتی که او اسلام نیاورده او را کافر میداند!اوطبق مسلک کفر خودش برخورد می کند و باید پاسخگوی این نوع رفتار و سلوک خودش باشد. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
ثقلین بابِ حطه
⭕خلاصه پرسش چرا قرآن، ارتباط با زنان شوهرداری که اسیر شده‌اند را مجاز می‌داند؟!با این مبنا اگر مردی
📎سلام و عرض ادب و احترام محضر همه شما همراهان عزیز عزیزان توجه داشته باشند بعضی از رفقای ما تذکر به جایی به بنده دادن که محتوای پاسخ به شبهات را مستند کنم. لازم دانستم خدمت عزیزانم عرض کنم ‌که غرض ما در این کانال بیشتر می باشد و نکته دیگر این است که؛بنده ادمین بعضی از کانال های پاسخ به شبهات که بعضا هزاران نفر اعضا دارند، هستم. اصل پاسخ ها را ما در آن کانال(که در ایتا و واتساپ و...)هستند بدون نام بنده و دوستانمان منتشر می کنیم. بنده همان پاسخی که برای مخاطبم در آن کانال ها میفرستم، اینجا نیز منتشر می کنم. لذا ممکن است این محتوا را بدون اسم و رسم و انتساب به شخص خاصی در جای دیگر هم ببینید. نهایتا تشکر ویژه ای دارم از همه عزیزان و اساتیدی که در این مسیر لحظه به لحظه در راستای معارف کانال زحمت می کشند. آرزوی سلامتی شما را از خدای منان خواستارم🙏🌹 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110