eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
244 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
6.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای فردی که محبّ امام حسین علیه‌السلام بود، امّا در یاری ایشان تعلّل کرد .: ☆━🍂🖤🍂━☆ @thaqaleyn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا خیلی از طلاق‌ها در سالهای اول ازدواج اتّفاق می‌افتد؟! ⭕️ .: ☆━🍂🖤🍂━☆ @thaqaleyn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴‍ ‌صفحه منتسب به آیت‌الله جوادی آملی ویدئوی از سخنرانی ایشان منتشر کرده که جالب است؛ از اینکه چطور در نیم‌ساعت شعار مرگ بر شاه، جاوید شاه شد؛ از اینکه چطور ما به همه «چشم» می‌گفتیم و یک دفعه دیگران «بله چشم‌گو» به ما شدند... ♦️ما ایرانی بودیم دیگر! گفتند هفده شهر را در جنگ جهانی بدهید، گفتیم چشم؛ در کودتای ننگین بیست و هشت مرداد گفتند گاز را به شوروی بدهید، گفتیم چشم؛ نفت را به انگلیس و آمریکا بدهید، گفتیم چشم؛ از ما غیر از " چشم " کار دیگر که ساخته نبود! ولی وقتی امام آمد و قیام شد و انقلاب اسلامی شد و حسینیه و مسجد به میدان آمدند، هر چه ما گفتیم، گفتند چشم! این می شود (هنر). ▫️✍️آریایی ها توجه داشته باشن که شما بجز چشم گفتن چیزی نداشتید!مدیون اسلام و اندیشه انقلاب اسلامی هستیم. ☆━🍂🖤🍂━☆ @thaqaleyn110
مداحی_آنلاین_سرت_سلامت_ای_ذریه_زهرا_محمود_کریمی.mp3
4.03M
⏯ مناجات با امام_زمان(عج) 🍃سرت سلامت ای ذریه زهرا 🍃دلت چقدر خونه غروب عاشورا ▫️محمود کریمی ☆━🍂🖤🍂━☆ @thaqaleyn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 امام حسن عسکري (عليه السلام)فرمودند : ♦️پارساترين مردم كسى است كه در هنگام شبهه توقّف كند. ♦️ عابدترين مردم كسى است كه واجبات را انجام دهد. ♦️ زاهدترين مردم كسى است كه حرام را ترك نمايد. ♦️ كوشنده ترين مردم كسى است كه گناهان را رها سازد. 📚 تحف العقول ، ص 489. ☆━🍂🖤🍂━☆ @thaqaleyn110
🔴از «شلخته‌پوشی» تا «برهنگی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ لباس و نوع پوشش به عنوان یکی از «نمودها» و «نمایش‌های» هویت اجتماعی و ذهنیت‌ فرهنگی مردم، نقش مهمی در فهم تغییرات فکری و فرهنگی و اجتماعی دارد. به همین دلیل اولیای دین نیز در این زمینه حساسیت‌های فراوانی داشتند و در آیات و روایات فراوان در این زمینه سخن گفته شده است. در سال‌های اخیر شاهد بودیم که برخی از جوانان و حتی میان‌سالان با لباس‌های شلخته و پاره و چروکیده در جامعه حاضر می‌شدند و در ادامه این شلخته‌پوشی جای خود را به لاابالی‌گری پوششی داد. تا جایی که هم‌اکنون به وفور شاهدیم که افراد نه چندان کمی با لباس‌های پاره و شلخته و حتی لباس‌های زیر مردانه در امکان عمومی مثل پاساژها، پارک‌ها، و حتی مساجد! حاضر می‌شوند. لباس‌هایی که پیشتر صرفاً در محیط خانه و در جمع محرمان نزدیک یا در محیط‌های بسته ورزشی و امثال آن پوشیده می‌شد و هیچ زن یا مردی حتی به هنگام باز کردن درب خانه یا جارو زدن جلوی خانه با چنین لباس‌هایی نمایان نمی‌شد. این نوع پوشش از نوعی به هم‌ریختگی مرزهای میان «خانه» و «خیابان» و «حریم خصوصی» و «حریم عمومی» حکایت می‌کند. این مرزشکنی از «شلخته‌پوشی‌های» دهه هفتاد و هشتاد شروع شد و در دهه نود و در آغاز قرن پانزدهم به نوعی «لاابالی‌گری پوششی» رسیده است! و اگر تدبیر درستی به کار گرفته نشود به زودی شاهد «پوشش‌گریزی» و بالاترین سطح «برهنگی» هم خواهیم بود. شیوع این نوع مرزشکنی‌های فرهنگی می‌تواند بسیاری از نهادهای بنیادین اجتماعی مثل نهاد خانواده و نهاد تعلیم و تربیت و نهاد فرهنگ را دچار دگرگونی‌‌های بنیادین کند. دگرگونی‌هایی که لزوماً در راستای کمال و سعادت آدمیان نخواهد بود. بلکه به تعمیق ابعاد حیوانی و نفسانی و شهوانی آن هم در گستره اجتماعی دامن خواهد زد. برخلاف برخی تحلیل‌ها به اعتقاد این بنده به طور قطع این سطح از شلخته‌پوشی و لاابالی‌گریی پوششی را هرگز نمی‌توان نشانه همراهی و همدلی با تهیدستان و کارگران و طبقه محروم جامعه دانست. همچنین هرگز نمی‌توان آن را نشانه‌ای از مخالفت با مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی یا مبارزه با مد و مدگرایی تلقی کرد! با توجه‌ به نکته‌ای که در صدر این نوشتار آوردم، باید دید که چه تغییراتی در بنیان‌های فرهنگی و اخلاقی و اعتقادی جامعه در جریان است که خود را در قالب «راحت‌پوشی در اماکن عمومی» و «آزادپوشی در مجامع عمومی» و به تعبیر دقیق‌تر نوعی «شلخته‌پوشی» و «لاابالی‌گری پوششی» نمایان می‌کند. آیا تهاجم فرهنگی غرب و ترویج سبک زندگی غربی توانسته است تا این سطح تغییرات اجتماعی و فرهنگی ایجاد کند؟ آیا این سبک از رفتار، واکنشی دربرابر «فرایند رسمی‌ کردن رفتارهای اجتماعی» و نشانه‌ای از «رسمیت‌زدایی» و مبارزه با «نُرم‌های اجتماعی» است؟ آیا نمی‌توان این رفتارها را نشانه نوعی «خودگرایی» و «خودخواهی» عمیق و نهفته در ذهن و دل عده‌ای از مردم دانست؟ به گونه‌ای که هیچ ارزشی برای هنجارهای اجتماعی و به طور کلی «دیگران» قائل نیستند و یک تلقی خودمحورانه و خودخواهانه نسبت به اماکن عمومی هم دارند؟ ☆━🍂🖤🍂━☆ @thaqaleyn110
🌀 تبلیغ برای زندانیان 📝 فعالیت تبلیغی جهادی طلاب_مناهج ☆━🍂🖤🍂━☆ @thaqaleyn110
•‌می‌گفت: نگرانِ‌نگاهِ‌خـُدابه‌خودت‌باش تانگرانی‌ازنگاهِ‌ دیگران‌اسیرت‌نکند🌱..!' -استادپناهیان .: ☆━🍂🖤🍂━☆ @thaqaleyn110
حیات قلب در گریه است و آن «قتیل العبرات» کشته شد تا ما بگرییم و خورشید عشق را به دیار مرده قلب هایمان دعوت کنیم. ✍ شهید آوینی .: ☆━🍂🖤🍂━☆ @thaqaleyn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما یک سوال باید از خودمان هر روز بپرسیم و آن اینکه، برای خدا و برای دین خدا تا حالا چکار کرده ایم ؟ .: ☆━🍂🖤🍂━☆ @thaqaleyn110
😍❤️ ✍ لذت زندگی به بندگی است. انگار یاران امام از همان اولِ زندگی، خدا را درک کرده‌اند... خداجویی و خداترسی در سراسرِ زندگیشان مشخص است. از دیدگاه امام‌صادق، یارانِ حضرت‌ مهدی گنج‌هایی هستند که خدا را شناخته‌اند و مومنانی‌اند که دل‌هایشان مانندِ مشعلی نورانی است.*۱ همیشه به یاد خدایند و عبد او شده‌اند. به دنبال رضایتِ خدا هستند نه خواست دلشان. برای هرکاری در دل، نیتِ تقرب (نزدیکی) به خدا را دارند. «قربة اِلی‌ اللّٰه» که بگویی حتی خوابَت هم عبادت حساب می‌شود. رمضان و شوال برایشان فرقی نمی‌کند. هیچ توقفی در مسیرِ بندگی ندارند. در همه‌ٔ ماه‌های سال، شب‌ها را به عبادت صبح می‌کنند و روزها را با روزه به پایان می‌رسانند. همیشه حتی سوار بر اسب هم به ذکر و تسبیح خدا مشغولند و همین تسبیحِ پیوسته و مداوم از آن‌ها مردانی قوی ساخته است. 🔺 آری! دل از غیر خدا که بِبُرّی، نمازت از جنس نور می‌شود و روزه‌ات از سر اخلاص. 📚 ۱. امام‌ صادق، بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۳۰۸ .. .: ☆━🍂🖤🍂━☆ @thaqaleyn110