eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
246 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
اجمالی از علم منطق،ج4،بحث الفاظ و تقسیمات الفاظ.m4a
18.11M
📌اجمالی از 📎 ▪️بحث الفاظ_تقسیمات الفاظ ◽ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
13900524_3300_128k.mp3
2.82M
🎙بیانات مقام معظم رهبری: "العلم سلطان| ته صف نایستیم" ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌اجمالی از تفسیر آیات قرآن در بیان امام خامنه ای سوره مبارکه سبإ آیه ۱۷ ذٰلِكَ جَزَيناهُم بِما كَفَروا ۖ وَهَل نُجازي إِلَّا الكَفورَ این کیفر را بخاطر کفرانشان به آنها دادیم؛ و آیا جز کفران کننده را کیفر می‌دهیم؟! جمهوری اسلامی - یعنی نظام مردمی، نظام مستقل، نظام مبتنی بر ارزش‌های اصیل، نظام مبتنی بر آزادی فکر و عدالت اجتماعی - یک هدیه‌ی الهی به ملت ایران است. خدای متعال این هدیه را مفت و مجانی به ملت ایران نداده است. نسل‌هایی تلاش کردند، نسل قبل از شما مجاهدتِ سخت و دشواری را متحمل شدند؛ خدای متعال هم وعده کرده است که برای مجاهدت پاداش قائل است. پاداش نه فقط پاداش اخروی است، بلکه در همین نشئه‌ی زندگی هم پاداش داده می‌شود؛ «کلاً نمد هؤلاء و هؤلاء من عطاء ربک»(۱)؛ هرکس تلاش کند، به نتیجه‌ی آن تلاش خواهد رسید. ملت ایران تلاش کردند؛ خدای متعال هم این هدیه را به آنها داد؛ یعنی یک نظام مردمی که پایه‌های آن بر ضدیت با فساد و انحراف و کجروی و وابستگی نهاده شده است. این هدیه را باید نگه داشت. این‌طور نیست که اگر خدا به قومی نعمت داد، آن قوم خاطرجمع باشند که این نعمت برای آنها خواهد ماند. شما در سوره‌ی حمد می‌خوانید: «صراط الّذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم و لاالضّالّین»(۲)؛ یعنی «مغضوب علیهم» و «ضالّین» هم جزو «انعمت علیهم»اند. نباید تصور شود که خدا به عده‌یی نعمت می‌دهد و عده‌یی را گمراه می‌کند و مورد غضب قرار می‌دهد؛ نه، «غیر المغضوب علیهم» به حسب ترکیب نحوی عربی، صفت «انعمت علیهم» است. خدا به انسان‌های زیادی نعمت داده است. نعمت دادشده‌گان دو نوع‌اند؛ یک عده کسانی هستند که با عمل خود، با سوء رفتار خود، با تنبلی خود، با انحراف خود و با دل سپردن و تن سپردن به هوس‌های زودگذرِ منحرف کننده، نعمت را بر باد دادند؛ یک عده هم کسانی هستند که نعمت را با کوشش و تلاش و شکرانه‌ی خود نگه داشتند. کسانی که نعمت را بر باد دادند، «مغضوب علیهم» و «ضالین»اند؛ آنهایی که نعمت را نگه داشتند، «غیرالمغضوب علیهم و لا الضّالّین»اند. خدای متعال، هم به انبیا و اولیا و شهدا و صالحین نعمت داده است - «فاولئک مع الّذین انعم اللَّه علیهم من النّبیّین و الصّدیقین و الشّهداء و الصّالحین»(۳) - هم به بنی‌اسرائیل نعمت داده است؛ «اذکروا نعمتی الّتی انعمت علیکم».(۴) در سوره‌ی بقره سه مرتبه این تعبیر تکرار شده است. خدا به بنی‌اسرائیل هم نعمت داد، منتها آنها نعمت را کفران کردند. خدای متعال در سوره‌ی سبأ می‌فرماید: «ذلک جزیناهم بما کفروا و هل نجازی الّا الکفور»(۵). خداوند کفران کنندگان نعمت را تنبیه و مجازات می‌کند. پس باید نعمت را نگه‌داشت. انبیا و شهدا و صالحین و صدیقین کسانی هستند که نعمت خدا را نگه‌داشتند. نعمت خدا را باید نگه‌دارید، پرورش دهید، کامل کنید و نقایص‌اش را برطرف سازید - که این نقایص هم باز از عمل ما ناشی می‌شود - این کار بزرگی است که بر عهده‌ی شما جوانها و بخصوص جوانان دانشجوست، که امیدهای آینده‌اید و در افق آینده، انسان شماها را می‌بیند. مدیران و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور در آینده شماها هستید؛ هم می‌توانید این کشور را به اوج قله‌ی افتخار و ترقی برسانید - همان‌طور که آرزوی نظام جمهوری اسلامی است - هم می‌توانید خدای نکرده نعمتِ به دست آمده را از دست بدهید. لذا به افق دوردست نگاه کنید و ببینید چه باید کرد و چالش‌هایی که در مقابل ماست، چیست.۱۳۸۴/۰۲/۱۹ بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان استان کرمان ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
متن درس هجدهم.pdf
1.14M
📗 کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 نخستین نغمه‌های دعوت ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
18 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - نخستین نغمه‌های دعوت.mp3
18.85M
📻 پای استاد سیدعلی حسینی حفظه الله 📻 📻 سلسله جلسات طرح کلی در قرآن/جلسه هجدهم ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از معرفت شناسی_ج۱۴،راه های کسب معرفت.m4a
20.71M
📌اجمالی از 📎جلسه چهاردهم_راه‌های معرفت(۱) ▫️ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰حکمت ۸ نهج البلاغه ؛ شگفتى هاى تن آدمی (علمى ، فیزیولوژى انسانى ... ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
📌شرح اجمالی از ۸ نهج البلاغه امام عليه السلام در اين بخش از سخنان حكمت‌آميز خود اشارات لطيفى به عظمت آفرينش انسان و تدبير عظيم خالق بشر مى‌كند و مخصوصاً بر اين معنا تكيه دارد كه يكى از ويژگى‌هاى خلقت خداوند قادر توانا اين بوده كه با وسايل كوچكى مسائل مهمى را ايجاد كرده و مى‌كند. در اينجا به چهار قسمت از اين شگفتى‌هاى آفرينش اشاره مى‌كند، نخست مى‌فرمايد: «از اين انسان تعجب كنيد كه با يك قطعه پيه مى‌بيند»؛ (اعْجَبُوا لِهَذَا الْإِنْسَانِ‌ يَنْظُرُ بِشَحْمٍ‌) . مى‌دانيم بافت‌هاى بدن انسان عمدتا از گوشت تشكيل شده؛ گوشتى كه استخوان‌ها آن را برپا مى‌دارد؛ ولى چشم در واقع يك قطعه پيه شفاف است كه ساختمان بسيار عجيب و دقيقى دارد؛ از هفت طبقه كه روى هم قرار گرفته‌اند و سه مادۀ سيال و شفّاف كه در ميان آنها قرار دارند تشكيل شده و يك دنيا نظم و حساب بر آن حاكم است. دقيق‌ترين وسايل فيلم‌بردارى هرگز قدرت چشم را ندارد، زيرا بدون اين‌كه نياز به اين داشته باشد كه فيلمى در آن بنهند گاه هفتاد يا هشتاد سال كار فيلم‌بردارى خود را انجام مى‌دهد و تمام فيلم‌هاى او سه بعدى است و در آن واحد مى‌تواند خود را بر دور و نزديك منطبق كند و در جهات چهارگانه با سرعت حركت مى‌كند بى‌آنكه نياز به تنظيم كردن داشته باشد. از عجايب چشم اين‌كه به طور خودكار خود را براى عكس‌بردارى از صحنه‌هاى مختلف آماده مى‌كند؛ در جايى كه نور زياد باشد مردمك چشم به سرعت تنگ مى‌شود تا نور كمترى وارد شود نه چشم آسيب ببيند و نه عكس‌بردارى خراب شود و در جايى كه كم باشد مردمك چشم بسيار فراخ مى‌شود تا نور بيشترى را وارد چشم كند. به هنگام عكس‌بردارى از صحنه‌هاى دور و نزديك عدسى چشم به وسيلۀ عضلات بسيار ظريفى كه در اطراف آن قرار دارد گاه كشيده مى‌شود تا صحنه‌هاى دور را كاملاً تصويربردارى كند و گاه رها مى‌شود تا عدسى قطور گشته براى صحنه‌هاى نزديك آماده باشد ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
هدایت شده از ثقلین بابِ حطه
🔴 زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه 🔵 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ، وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنه ای سوره مبارکه سبإ آیه ۲۸ وَما أَرسَلناكَ إِلّا كافَّةً لِلنّاسِ بَشيرًا وَنَذيرًا وَلٰكِنَّ أَكثَرَ النّاسِ لا يَعلَمونَ و ما تو را جز برای همه مردم نفرستادیم تا (آنها را به پاداشهای الهی) بشارت دهی و (از عذاب او) بترسانی؛ ولی بیشتر مردم نمی‌دانند! من اصلاً نمی‌گویم که «مخاطبتان یک عدّه خودی باشند.» مخاطب شما، همه‌ی بشریّتند: «وَ ما ارسلناک الا کافة للنّاس.» نمی‌گویم که «شما یک مشت حزب‌الّلهیِ مؤمن را پیدا کنید؛ آنها را آهسته و مثلاً خصوصی، بیاورید، حرفهایی به آنها بزنید و سپس ولشان کنید؛ بقیه هم خودشان بروند.» من این را نمی‌گویم. من می‌گویم: شما مشخّصه‌ی خودتان را در پیامتان حفظ کنید و بگذارید کسانی که مخاطبتان قرار می‌گیرند، این طعم برایشان خوشایند باشد. مثل همان کاری که پیامبران و مصلحین دنیا کردند. و الّا اگر قرار باشد با دست خودمان، دوْر خودمان دیوار بکشیم که واویلاست! ۱۳۷۳/۰۴/۲۲ بیانات در دیدار هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
دادستان کل البرز: دادگاه ضارب آمر به معروف در مهرشهر تا ۱۰ روز آینده برگزار می‌شود 🔹شاکیان در حال طی طول درمان هستند و بر اساس قانون جلسه دادگاه، بعد از درمان می‌تواند دادگاه برگزار شود. 🔹هر ۳ متهم بلافاصله بعد از ضرب و شتم توسط عوامل انتظامی بازداشت شدند و در حال حاضر با تامین قرار وثیقه آزاد هستند. 🔸مخاطبان فارس من با ثبت بیش از ۷۰۰۰ امضاء در دو سوژه «درخواست حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر» و «پیگیری عوامل ضرب و شتم زوج آمر به معروف کرجی» درخواست پیگیری این موضوع را ثبت کرده بودند. @Farsna https://farsnews.ir/my/c/92234 لینک حمایت از زوج آمر به معروف👆 کرجی که مورد ضرب و شتم قرار گرفتند ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از معرفت شناسی_ج۱۵،راها‌های معرفت۲،نجفی.m4a
19.48M
📌اجمالی از 📎جلسه پانزدهم_راه‌های معرفت(۲) ▫️ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 وقتی از بالا می‎افتادی زمین، نمی‎دونی چی می‎اومد به سرم 🏴 ‎(س) تسلیت باد ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 بد اخلاقند چقدر مردان شامی💔 به جای قلب سنگه تو دلاشون💔 (س)🥀 🏴 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
ثقلین بابِ حطه
📗 #متن_کامل #جلسه_هجدهم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 نخستین نغمه‌های دعوت ━💠
▫️بسم الله الرحمن الرحیم▫️ 📌نکات اجمالی از درس کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن " 🔰توحید؛سرانجامی در آغاز 🔻▫️توحید همه چیزِ مکتب انبیاء هست. 🔻▫️توحید و خدا هم مایه تکامل و تعالی روح انسان است،که هدف نهایی انبیاء است، و هم طرح توحید به معنای ایجاد یک ،یک جامعه و نظام الهی، یک نظام عادلانه،یک نظام بی طبقه،یک نظام بدون ،یک نظام بدون ،به معنای تشکیل یک چنین نظامی است‌. ▫️این بیانات ناظر بر آیات ذیل است؛ ▪️۳۶ نحل ▪️۵۹،۶۵،۶۶،۶۷،۶۸،۶۹،۷۰،۷۱ اعراف ✍ابوالفضل نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰حکمت ۹ نهج‌البلاغه 🔴شناخت ره آورد و اقبال دنیا(اجتماعی و سیاسی) 📌شرح اجمالی 👇👇 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
🔻▫️شرح اجمالی ۹ نهج البلاغه ‮امام در اين كلام عبرت‌آموز به دگرگونى حال مردم در برابر كسانى كه دنيا به آنها روى مى‌كند يا پشت مى‌نمايد اشاره كرده مى‌فرمايد: «هنگامى كه دنيا به كسى روى آورد نيكى‌هاى ديگران را به او عاريت مى‌دهد و هنگامى كه دنيا به كسى پشت كند نيكى‌هاى خودش را نيز از او سلب مى‌نمايد»؛ (إِذَا أَقْبَلَتِ‌ الدُّنْيَا عَلَى أَحَدٍ أَعَارَتْهُ‌ مَحَاسِنَ‌ غَيْرِهِ‌، وَ إِذَا أَدْبَرَتْ‌ عَنْهُ‌ سَلَبَتْهُ‌ مَحَاسِنَ‌ نَفْسِهِ‌) . اين يك واقعيت است كه شواهد فراوان تاريخى دارد؛ هنگامى كه انسان‌هايى چه در امر حكومت و سياست و چه در امور اجتماعى و اقتصادى و چه در علوم و دانش‌ها مشهور و معروف مى‌شدند بسيارى از كارهاى خوبى را كه ديگران انجام داده بودند به آنها نسبت مى‌دادند. ابن ابى‌الحديد در شرح نهج البلاغۀ خود مى‌گويد: بسيارى از اشعار خوب را ديده‌ايم كه چون گوينده‌اش ناشناخته بود از او نفى مى‌كردند و به افراد مشهور در شعر نسبت مى‌دادند، بلكه كتاب‌هايى در فنون و علوم از اشخاص غير مشهور وجود داشته كه آن را به صاحبان نبوغ و شهرت نسبت داده‌اند. نيز اشاره به داستان «جعفر برمكى» مى‌كند كه در آن زمان كه مورد قبول «هارون الرشيد» بود و اسم و شهرتش در همه جا پيچيد، هارون او را در كياست، سخاوت، فصاحت و مانند آن از برترين‌هاى روزگار مى‌شمرد؛ در فصاحت برتر از «قُسّ‌ بن ساعده»، در سياست بالاتر از «عمر بن خطاب» و در زيبايى زيباتر از «مصعب بن زبير» و در عفت پاكدامن‌تر از يوسف و... (در حالى كه واقعاً چنين نبود.) ولى هنگامى كه نظر هارون دربارۀ او تغيير كرد صفاتى را هم كه داشت مورد انكار قرار داد. چرا چنين است‌؟ دليل آن چند چيز است: نخست اين‌كه متملقان و مداحان براى نزديك شدن به اين افراد دروغ‌هاى زيادى به هم مى‌بافند و به آنها نسبت مى‌دهند و زبان به زبان نقل مى‌شود، كم‌كم اشخاص باور مى‌كنند كه واقعيتى در كار است و به عكس، كسانى كه نسبت به افرادى حسادت دارند و به هنگام قدرت آنها نمى‌توانند چيزى دربارۀ آنها بگويند وقتى قدرتشان از دست رفت هر نسبت ناروايى را به آنان مى‌دهند و تمام فضايل‌شان را نيز زير سؤال مى‌برند. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از عام منطق،ج۵،نسبت های چهارگانه،نجفی.m4a
14.81M
📌اجمالی از 📎 ▪️نسبت های چهارگانه ◽ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنه‌ای سوره مبارکه سبإ آیه ۴۶ قُل إِنَّما أَعِظُكُم بِواحِدَةٍ ۖ أَن تَقوموا لِلَّهِ مَثنىٰ وَفُرادىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّروا ۚ ما بِصاحِبِكُم مِن جِنَّةٍ ۚ إِن هُوَ إِلّا نَذيرٌ لَكُم بَينَ يَدَي عَذابٍ شَديدٍ بحمداللَّه دیگر برای همه‌ی ما و ملت ایران، در کلیات زندگی اماممان چیز پوشیده‌یی باقی نماند.همه دیدند که حرکت و گفتن و سکوتش برای خداست و هر کاری که انجام می‌داد، با قصد قیامِ‌للَّه بود. تنها همین یک چیز هم بود که موجب شد به دست آن بزرگوار - که قطعاً مرتبه‌ی تالی پیامبران و ائمه(ع) بود - یک معجزه اتفاق بیفتد. این چیزی که اتفاق افتاده و تحول عظیم جهانی که به دنبال انقلاب اسلامی پدید آمده، واقعاً یک معجزه است. این معجزه، به دست امام(ره) اتفاق افتاد و امام هم با تکیه به «ان تقوموا للَّه» توانست این کار را بکند. ۱۳۶۸/۱۱/۰۹ بیانات در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى ایران ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
🔴 طرح ممنوعیت دست دادن زن و مرد در انگلیس در محل كار برای جلوگیری از آزار جنسی زنان 🖊حضرت استاد ابوالفضل ساجدي 🔸 یک معضل جدی برای شرکت‌ها و سازمان‌هاى انگليس، آزار جنسی زنان در محیط‌های کاری است؛ و کارکنان زن در اين كشور خواستار ممنوعیت تماس فیزیکی و حتی ممنوعیت دست‌دادن شده‌اند. 🔹 روزنامه «مترو» پرتیراژترین روزنامه انگلیس، در مصاحبه با «کیت پالمر» متخصص و کارشناس منابع انسانی، به پژوهشی اشاره می‌کند که با مشارکت حدود دو هزار کارمند انگلیسی انجام داده است،‌ سه چهارم آن‌ها خواستار این بودند که هر گونه تماس فیزیکی مرد و زن در محل کار ممنوع شود. 👈🏼 بر همين اساس، بعد از یک تحقیق از کارمندان انگلستان، در رسانه هاي اين كشور، اعلام شد كه در قوانین جدید محیط‌های کاری انگلستان، برای جلوگیری از آزار جنسی زنان، "دست دادن زن و مرد" ممنوع می‌شود. ▫️خبرگزاري فارس . ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از علم منطق،ج۶،تعریف و شرایط آن،نجفی.m4a
7.96M
📌اجمالی از 📎 ▪️تعریف،غرض و شرایط آن ◽ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 | اونی که غریب‌تر از حسین بی کفن🥀 غریب و کریم اهل امام حسن💔 ع ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فردای تلخ نهاد خانواده در غرب 🔺رهبرانقلاب: جامعه‌ی اسلامی، بدون بهره‌مندی کشور از نهاد خانواده‌ی سالم، سرزنده و بانشاط، اصلاً امکان ندارد پیشرفت کند. 🔺بالخصوص در زمینه‌های فرهنگی و البته در زمینه‌های غیر فرهنگی، بدون خانواده‌های خوب، امکان پیشرفت نیست. پس خانواده لازم است. 🔺حالا نقض نشود که شما می‌گوئید در غرب خانواده نیست، پیشرفت هم هست. آنچه که امروز در ویرانی بنیاد خانواده در غرب روزبه‌روز بیشتر دارد نمودارهایش ظاهر می‌شود، اینها اثرش را خواهد بخشید؛ هیچ عجله‌ای نباید داشت. حوادث جهانی و حوادث تاریخی اینجور نیست که زودبازده و زوداثر باشد؛ اینها بتدریج اثر خواهد گذاشت؛ کمااینکه تا حالا هم اثر گذاشته. 🔺 آن روزی که غرب به این پیشرفت‌ها دست پیدا کرد، در آنجا هنوز خانواده سر جای خودش بود؛ حتّی مسئله‌ی جنسیت با همان رعایت‌های اخلاقىِ جنسی - البته نه به شکل اسلامی، بلکه به شکل خاص خودش - وجود داشت. اگر کسی با معارف غربی آشنا باشد، هم در اروپا و هم بعداً در آمریکا این را می‌بیند و مشاهده می‌کند. ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110