eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
247 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 روایتی ناگفته از ترور پیچیده شهید فخری‌زاده مستند «ماجرای نیمروز»؛ امروز ساعت ۱۶ و ساعت ۲۳ از شبکه یک @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰حکمت ۳۱ نهج‌البلاغه:راه های شناخت ایمان و کفز ...وَ الْعَدْلُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلَى غَائِصِ الْفَهْمِ وَ غَوْرِ الْعِلْمِ وَ زُهْرَةِ الْحُكْمِ وَ رَسَاخَةِ الْحِلْمِ؛ فَمَنْ فَهِمَ عَلِمَ غَوْرَ الْعِلْمِ وَ مَنْ عَلِمَ غَوْرَ الْعِلْمِ صَدَرَ عَنْ شَرَائِعِ [الْحِلْمِ] الْحُكْمِ وَ مَنْ حَلُمَ لَمْ يُفَرِّطْ فِي أَمْرِهِ وَ عَاشَ فِي النَّاسِ حَمِيداً... 📌شرح اجمالی حکمت 👇 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
🔻▫️شرح اجمالی ۳۱ نهج‌البلاغه ‮سپس امام عليه السلام به سراغ شاخۀ هاى عدالت مى‌رود و شاخه‌هاى اين پايۀ مهم را چنين شرح مى‌دهد: «عدالت نيز چهار شعبه دارد: فهم دقيق، علم و دانش عميق، قضاوت صحيح و روشن و حلم و بردبارى»؛ (وَ الْعَدْلُ‌ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ‌ شُعَبٍ‌: عَلىٰ‌ غَائِصِ‌ الْفَهْمِ‌، وَ غَوْرِ الْعِلْمِ‌، وَ زُهْرَةِ‌ الْحُكْمِ‌، وَ رَسَاخَةِ‌ الْحِلْمِ‌) . در واقع كسى كه بخواهد حكم عادلانه‌اى كند نخست بايد از قابليت و استعداد شايسته‌اى در فهم موضوع برخوردار باشد تا هرگونه خطا در تشخيص موضوع موجب خطا در نتيجۀ حكم نشود. سپس آگاهى لازم را در ارتباط با حكم پيدا كند و آن را دقيقا منطبق بر موضوع نمايد، آن‌گاه حكم نهايى را به طور واضح و روشن و خالى از هرگونه ابهام بيان كند و در اين مسير، موانع را با حلم و بردبارى برطرف سازد. گرچه فهم به معناى مطلق دانستن و پى بردن به حقيقت است و با علم چندان تفاوتى ندارد؛ ولى چون در اينجا در مقابل علم قرار گرفته مناسب است كه فهم ناظر به موضوع و علم ناظر به حكم باشد. چه بسا ممكن است ارباب دعوا با سخنان خشن و حركات ناموزون و اصرارهاى بى‌جا، روح قاضى را آزرده سازند. حلم و بردبارى راسخ او نبايد اجازه دهد اين گونه امور در روحش اثر بگذارد و كمترين تغييرى در حكم ايجاد كند. اينها امورى است كه امام عليه السلام در عهدنامۀ مالك اشتر دربارۀ قضاوت، با اضافاتى به آن اشاره كرده مى‌فرمايد: «ثُمَّ‌ اخْتَرْ لِلْحُكْمِ‌ بَيْنَ‌ النَّاسِ‌ أَفْضَلَ‌ رَعِيَّتِكَ‌ فِي نَفْسِكَ‌ مِمَّنْ‌ لَا تَضِيقُ‌ بِهِ‌ الْأُمُورُ وَ لَا تُمَحِّكُهُ‌ الْخُصُومُ‌ وَ لَا يَتَمَادَى فِي الزَّلَّةِ‌ وَ لَا يَحْصَرُ مِنَ‌ الْفَيْ‌ءِ‌ إِلَى الْحَقِّ‌ إِذَا عَرَفَهُ‌ وَ لَا تُشْرِفُ‌ نَفْسُهُ‌ عَلَى طَمَعٍ‌ وَ لَا يَكْتَفِي بِأَدْنَى فَهْمٍ‌ دُونَ‌ أَقْصَاهُ‌ وَ أَوْقَفَهُمْ‌ فِي الشُّبُهَاتِ‌ وَ آخَذَهُمْ‌ بِالْحُجَجِ‌ وَ أَقَلَّهُمْ‌ تَبَرُّماً بِمُرَاجَعَةِ‌ الْخَصْمِ‌ وَ أَصْبَرَهُمْ‌ عَلَى تَكَشُّفِ‌ الْأُمُورِ وَ أَصْرَمَهُمْ‌ عِنْدَ اتِّضَاحِ‌ الْحُكْمِ‌ مِمَّنْ‌ لَا يَزْدَهِيهِ‌ إِطْرَاءٌ‌ وَ لَا يَسْتَمِيلُهُ‌ إِغْرَاءٌ‌ وَ أُولَئِكَ‌ قَلِيلٌ‌؛ سپس از ميان رعاياى خود برترين فرد را در نزد خود براى قضاوت در ميان مردم برگزينید. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆پاسخ متفاوت خانم دکتر جمشیدی، بانوی نخبه ای که با چادر در آمریکا و ژاپن زندگی کرده، در مورد ضرورت جنبه قانونی و الزامی حجاب بشنوید.👌 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنه‌ای سوره مبارکه البقرة آیه ۷۳ «فَقُلنَا اضرِبوهُ بِبَعضِها ۚ كَذٰلِكَ يُحيِي اللَّهُ المَوتىٰ وَيُريكُم آياتِهِ لَعَلَّكُم تَعقِلونَ» انسان مطلوب جامعه اسلامی باید عقل را به کار گیرد ما میخواهیم خروجی این دستگاه عظیم، این ماشین بزرگ، یک خروجی‌ای باشد منطبق بر تفکّر اسلامی.خب حالا آن انسان مطلوب جامعه‌ی اسلامی و انقلاب اسلامی و نظام اسلامی چه خصوصیّاتی دارد؟ در این مورد هم البتّه خیلی صحبت شده -همه صحبت کرده‌اند، بنده هم مطالبی همیشه عرض کرده‌ام، دیگران هم گفته‌اند- امّا حالا اگر بخواهیم به طور خلاصه در چند جمله که متناسب با آموزش و پرورش هم هست، آن انسان طراز اسلامی‌ای را که توقّع هست آموزش و پرورش او را تربیت کند معرّفی کنیم، این جور تعریف میکنیم که انسانی باشد با این خصوصیّات: اوّلاً مؤمن باشد؛ ایمان اوّلین شرط است. ثانیاً خردمند باشد؛ یعنی عقل را به کار بگیرد. «لَعَلَّکُم تَعقِلون» در قرآن ببینید چقدر هست! ثالثاً اندیشمند باشد؛ یعنی فکر کند. عقل فقط برای پیدا کردنِ راه‌های عملیِ زندگی نیست؛ عمده برای فکر کردن و اندیشیدن است، که این از دانشمند شدن مهم‌تر است. اگر بخواهیم دانشمندان خوبی داشته باشیم، باید اندیشمندان خوبی داشته باشیم. بعد، دانشمند شدن و کسب علم؛ این هم یک خصوصیّت است. مجاهد و اهل عمل باشد؛ یعنی نشستن و حرف زدن و صرفاً فکر کردن و حرّافی کردن کافی نیست، باید اهل عمل باشد که حالا در این زمینه هم بحثهای زیادی وجود دارد. عمل هم عمل مجاهدانه و پیگیر [است]؛ همان [عملی] که در عرف شرع مقدّس اسلام «جهاد» گفته میشود که آن وقت این جهاد در اینجا جهاد فی‌سبیل‌الله است، جهادِ موردِ ترغیبِ شرع است. انسانِ باانصافی دربیاید، [انسانِ] بانظمی دربیاید، متخلّق به اخلاق اسلامی دربیاید؛ اینها خصوصیّات انسانی است که ما توقّع داریم در آموزشی که شما میدهید و پرورشی که شما میکنید، یک چنین انسانی به وجود بیاید.۱۳۹۹/۰۶/۱۱ بیانات در ارتباط تصویری با رؤسا و مدیران آموزش و پرورش. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
🔰پای درس صحیفه سجادیه 🔅یامن لایندم علی العطاء ▫️ در فراضی از دعای 45 صحیفه سجادیه شاهد این بیان نورانی امام سجاد علیه السلام هستیم که به خدای متعال می فرمایند؛یا من لایندم علی العطاء. ای کسی که از بخشش خودش پشیمان نمی شود. اگر من گوشی موبایل خودم را به شخص نیرومندی ببخشم و حتی او را با این عمل خود شاد کنم،نهایت امر باید در گوشه ای بنشینم و زانوی غم بغل کنم!چراکه من در ابتدای کار علم نداشتم که این ابزرا خیلی برای من حیاتی است!و دیگر اینکه علم نداشتم که آیا آن شخص مستحق این هدیه من هست یا نه؟!!لحظه ای از سر هیجانات درونم که آن را مدیریت نکردم،خواستم و آن را بخشیدم!و با توجه به شخص مقابل من،قدرت این را نیز ندارم از او پس بگیرم. و نکته مهم این فرض در این است که همه اینها نقصی حساب می شود و در تاریخ زندگی برایم ثبت خواهد شد!ولی همه این امور و فراتر از این ها در مورد خدای متعال منتفی است و معنا ندارد.لذا خدای متعال با علم و قدرت و غنی مطلق بودن خود،می بخشد و پشیمان نیز نمی شود.چرا که عکس این نقص است و نقص در واجب الوجود معنا ندارد. ✍ابوالفضل نجفی ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
02 درس اخلاق حضرت ايت الله فياضي 1400.9.3.mp3
39.45M
🎙بشنوید صوت جلسه درس اخلاق حضرت آیت‌الله فیاضی (حفظه الله) 🔰دفتر مقام معظم رهبری 🗓 تاریخ: 1400/09/03 @asfar99 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از علم منطق،ج۲۲،مظنونات تا مخیلات،نجفی.m4a
15.45M
📌اجمالی از 📎 ▪️منطق تصدیقات/ مظنونات تا صناعات خمس ◽ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰حکمت ۳۱ نهج‌البلاغه: راه های شناخت ایمان و کفر ...وَ الْجِهَادُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ: عَلَى الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ الصِّدْقِ فِي الْمَوَاطِنِ وَ شَنَآنِ الْفَاسِقِينَ... 📌تفسیر اجمالی حکمت 👇 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
🔻▫️تفسیر اجمالی ۳۱ نهج‌البلاغه سپس امام عليه السلام از چهارمين پايۀ ايمان يعنى جهاد دم مى‌زند و براى آن مانند سه پايۀ گذشته چهار شاخه ذكر مى‌كند و مى‌فرمايد: «جهاد (نيز) چهار شاخه دارد: امر به معروف، نهى از منكر، صدق و راستى در معركه‌هاى نبرد، و دشمنى با فاسقان»؛ (وَ الْجِهَادُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ‌ شُعَبٍ‌: عَلَى الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ‌، وَ النَّهْىِ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ، وَ الصِّدْقِ‌ فِي الْمَوَاطِنِ‌، وَ شَنَآنِ‌ الْفَاسِقِينَ‌) . در واقع امام جهاد را به معناى وسيع كلمه تفسير فرموده نه تنها جهاد نظامى در ميدان جنگ با دشمنان كه نتيجۀ همۀ آنها عظمت اسلام و مسلمانان و دفع شر كافران و فاسقان و منافقان است و به تعبير ديگر امام به هر چهار محور جهاد: جهاد با قلب، با زبان، با عمل و با اسلحه در ميدان نبرد اشاره مى‌كند كه جهادى است فراگير و شامل تمام مصداق‌ها میشود. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از معرفت شناسی،ج۲۹،وحی و تجربه دینی.m4a
10.45M
📌اجمالی از 📎جلسه بیستم‌ونهم_ راه های معرفت دینی، و ▫️ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنه‌ای سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۱۴ «يُؤمِنونَ بِاللَّهِ وَاليَومِ الآخِرِ وَيَأمُرونَ بِالمَعروفِ وَيَنهَونَ عَنِ المُنكَرِ وَيُسارِعونَ فِي الخَيراتِ وَأُولٰئِكَ مِنَ الصّالِحينَ» در کار خیر و کمکهای مؤمنانه مسابقه بگذارید. یک مسئله هم مسئله‌ی کمک مؤمنانه است. عدّه‌ای از مردم در این حوادث‌‌ [مربوط به کرونا] بِجِد آسیب دیدند؛ البتّه برای اغلب مردم از لحاظ کسب و کار و درآمد و زندگی و مانند اینها مشکلاتی پیدا شد لکن همه دچار آسیب‌های جدّی نشدند؛ امّا یک عدّه‌ای واقعاً دچار آسیب‌های جدّی شدند و مشکلات فراوانی برایشان پیش آمد. این را باید جبران کرد؛ چه کسی جبران کند؟ مردم. نمیشود همه‌ی بار را بر دوش دولت گذاشت؛ البتّه مسئولین دولتی و شبه‌دولتی وظایفی دارند که باید انجام بدهند و انجام هم میدهند. ما مطّلعیم که دارند کار میکنند لکن اینها کافی نیست و بایستی عموم مردم همچنان که در آن جریان اوّلِ کمک مؤمنانه در آستانه‌ی ماه رمضان وارد شدند و به معنای واقعی کلمه کمک کردند، باز هم همین [کار] انجام بگیرد. این «تسابق الی ‌الخیرات» است. ما در قرآن چند جا داریم که «یُسارِعُونَ فِی الْخَیْرات»؛(۱) یا «یُسارِعُونَ فِی الْخَیْراتِ وَ أُولئِکَ مِنَ الصَّالِحینَ». یک جا [دارد] «أُولئِکَ یُسارِعُونَ فِی الْخَیْراتِ وَ هُمْ لَها سابِقُونَ»؛ چند جا [دارد] «فَاستَبِقُوا الخَیرات»، یعنی مسابقه گذاشتن که قرآن به معنای واقعی کلمه به ما میگوید در کار خیر و کمکهای مؤمنانه مسابقه بگذارید؛ یعنی سعی کنید شما جلوتر از دیگران حرکت کنید و [پیش] بروید. و این کار به نظر من مهم است؛ حتّی این اطعامهای محرّم را هم که در آن ایّام بعضی از هیئات، بعضی از مردم که توانایی‌هایی دارند و نذری و اطعام و مانند اینها درست میکنند، میشود به این شکل کمک مؤمنانه به خانواده‌ها و به شکل کاملاً پاکیزه و دور از مشکل سرایت [بیماری] و مانند این حرفها انجام داد. انقلابیگریِ به معنای واقعی کلمه اینها است؛ یعنی اینها جزو مسائل قطعی انقلابیگری است. انقلابیگری با زبان نیست، با عمل است؛ عمل جلوتر از زبان بایستی انسان را راه ببرد؛ و واقعاً کسانی که در این زمینه‌ها فعّالیّت میکنند، کار انقلابی انجام میدهند و این [کارها] انقلابیگری است. البتّه بعضی هم ممکن است که آمادگی نداشته باشند؛ یعنی این جور نیست که همه بتوانند کارهای برجسته‌ای در این زمینه انجام بدهند، لکن وقتی که می‌بینند یک کسانی در آن صفوف مقدّم با پیشتازی و علاقه و شوق حرکت میکنند، اینها هم به شوق می‌آیند و بالاخره در بین صفوف یک جایی برای خودشان پیدا میکنند و آنها هم وارد این میدان میشوند.۱۳۹۹/۰۵/۱۰ بیانات در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید قربان. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
خلاصه مقاله .pdf
341.3K
🔰خلاصه مقاله سعادت در مکاتب سعادت‌گرا ▫️ 🔹️ 🔹️ 🔹️ 🔅اصل مقاله ارسال می‌شود👇👇 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
سعادت در مكاتب سعادت گرا (.pdf
636.9K
🔰سعادت در مکاتب سعادت‌گرا ▫️ 🔹️ 🔹️ 🔹️ ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
🔰حکمت ۳۱ نهج‌البلاغه:راه های شناخت ایمان و کفر ...فَمَنْ أَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ شَدَّ ظُهُورَ الْمُؤْمِنِينَ وَ مَنْ نَهَى عَنِ الْمُنْكَرِ أَرْغَمَ أُنُوفَ [الْمُنَافِقِينَ] الْكَافِرِينَ وَ مَنْ صَدَقَ فِي الْمَوَاطِنِ قَضَى مَا عَلَيْهِ وَ مَنْ شَنِئَ الْفَاسِقِينَ وَ غَضِبَ لِلَّهِ غَضِبَ اللَّهُ لَهُ وَ أَرْضَاهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ... 📌 تفسیر اجمالی حکمت 👇 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
🔻▫️ شرح اجمالی ۳۱ نهج‌البلاغه ‮آن‌گاه آثار هر يك از اين شاخه‌هاى چهارگانه را به روشنى برمى‌شمرد و مى‌فرمايد: «آن‌كس كه امر به معروف كند پشت مؤمنان را محكم ساخته» ؛ (فَمَنْ‌ أَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ‌ شَدَّ ظُهُورَ الْمُؤْمِنِينَ‌) . «و آن‌كس كه نهى از منكر كند بينى كافران (منافقان) را به خاك ماليده» ؛ (وَ مَنْ‌ نَهَى عَنِ‌ الْمُنْكَرِ أَرْغَمَ‌ أُنُوفَ‌ الْكَافِرِينَ‌) . «و كسى كه صادقه در ميدان‌هاى نبرد با دشمن (و هرگونه مقابله با آنها) بايستد وظيفۀ خود را (در امر جهاد با دشمن) انجام داده است» ؛ (وَ مَنْ‌ صَدَقَ‌ فِي الْمَوَاطِنِ‌ قَضَىٰ‌ مَا عَلَيْهِ‌) . «و كسى كه فاسقان را دشمن دارد و براى خدا خشم گيرد خدا نيز به خاطر او خشم مى‌كند (و او را در برابر دشمنان حفظ مى‌نمايد و روز قيامت وى را خشنود مى‌سازد)» ؛ (وَ مَنْ‌ شَنِئَ‌ الْفَاسِقِينَ‌ غَضِبَ‌ لِلَّهِ‌، غَضِبَ‌ اللَّهُ‌ لَهُ‌ وَ أَرْضَاهُ‌ يَوْمَ‌ الْقِيَامَةِ‌) . در حديثى از امير مؤمنان على عليه السلام كه در غرر الحكم آمده مى‌خوانيم: «قِوٰامُ‌ الشَّريٖعَةِ‌ الْأمْرِ بِالْمَعْرُوفِ‌ وَ النَّهْيُ‌ عَنِ‌ الْمُنْكَرِ وَ إقٰامَةُ‌ الْحُدُودِ؛ اساس شريعت و دين امر به معروف و نهى از منكر و اجراى حدود الهى است» . در حديث ديگرى از آن حضرت در همان كتاب آمده است: «الْأَمْرُ بِالْمَعْرُوفِ‌ أَفْضَلُ‌ أَعْمَالِ‌ الْخَلْقِ‌؛ امر به معروف برترين اعمال بندگان خداست» . در روايت ديگرى آمده است: «كَانَ‌ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ عليه السلام إِذَا مَرَّ بِجَمَاعَةٍ‌ يَخْتَصِمُونَ‌ لَا يَجُوزُهُمْ‌ حَتَّى يَقُولَ‌ ثَلَاثاً اتَّقُوا اللَّهَ‌ يَرْفَعُ‌ بِهَا صَوْتَهُ‌؛ امام صادق عليه السلام هنگامى كه از كنار گروهى عبور مى‌كرد كه با يكديگر در حال پرخاش بودند مى‌ايستاد و با صداى بلند فرياد مى‌زد: از خدا بترسيد، از خدا بترسيد، از خدا بترسيد (تا شرمنده شوند و دست از نزاع بردارند)» . قرآن مجيد صادقان را در سورۀ بقره آيۀ 177 چنين معرفى مى‌كند: «لَيْسَ‌ اَلْبِرَّ أَنْ‌ تُوَلُّوا وُجُوهَكُمْ‌ قِبَلَ‌ اَلْمَشْرِقِ‌ وَ اَلْمَغْرِبِ‌ وَ لٰكِنَّ‌ اَلْبِرَّ مَنْ‌ آمَنَ‌ بِاللّٰهِ‌.. . وَ اَلصّٰابِرِينَ‌ فِي اَلْبَأْسٰاءِ‌ وَ اَلضَّرّٰاءِ‌ وَ حِينَ‌ اَلْبَأْسِ‌ أُولٰئِكَ‌ اَلَّذِينَ‌ صَدَقُوا وَ أُولٰئِكَ‌ هُمُ‌ اَلْمُتَّقُونَ‌» ؛ نيكى (تنها) اين نيست كه (به هنگام نماز) روى خود را به سوى مشرق يا مغرب كنيد (و تمام در فكر تغيير قبله باشيد) بلكه نيكى (و نيكوكار) كسى است كه به خدا ايمان داشته باشد. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰سخنان شنیدنی رهبر دینی سیاه پوستان آمریکا 🔅 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️امام صادق علیه السلام: از حسد بر حذر باش، كه در شأن تو نيست، و از بداخلاقى دورى كن، كه از سرشت تو نيست؛ زيرا تو به وسيله آن دو، جز به خودت ضرر نمى زنى، و هرگاه به خودت ضرر رساندى، دشمنت را از پرداختن به كار تو كفايت مى كنى؛ زيرا دشمنى تو با خودت، از دشمنى ديگرى زيان بارتر است 📚بحارالأنوار ج13ص420 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
هدایت شده از KHAMENEI.IR
رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی را تسلیت گفتند متن پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت عالم بزرگوار مرحوم آیت الله آقای حاج سید رضی شیرازی رحمة الله علیه را که از احفاد پرچمدار کبیر اسلام و تشیع و مرجعِ استعمارستیز قرن چهاردهم هجری مرحوم میرزای شیرازی بزرگ بودند، به حوزه ی علمیه تهران و شاگردان و ارادتمندان ایشان و بیت رفیع شیرازی و بویژه به خاندان مکرّم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می نمایم. سید علی خامنه ای ۱۱ آذر ۱۴۰۰
اجمالی از معرفت شناسی،ج۳۰،فرق وحی با تجربه دینی.m4a
22.73M
📌اجمالی از 📎جلسه سی_ فرق وحی و تجربه دینی(⭕بسیار مهم) ▫️ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110