هدایت شده از کانال خبری رجانیوز
🔻همتی خرید مواد غذایی از آمریکا را تلویحا تایید کرد: اگر کیفیتش بهتر باشد از آمریکا میخریم!/ نصف پولها هزینه «غذا و دارو» و نیمی دیگر هزینه سایر کالاهای «غیرتحریمی» میشود
عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی:
🔹براساس یادداشتهای امضا شده هیچ الزامی برای خرید نهادههای کشاورزی از آمریکا نداریم.
🔹اصولاً مبنا و اساس نحوه استفاده از «۶ میلیارد دلار اول» براساس متن توافق امضا شده در سال ۱۴۰۲ بین ایران و امریکا است که در برگیرنده کالاهای اساسی و دارو میباشد.
🔹البته اگر نرخ و کیفیت نهادههای آمریکایی در مقایسه با سایر کشورها مناسبتر باشد، مانعی برای خرید از آن کشور نداریم و اصولاً طی سالهای اخیر خریدهای جهاد کشاورزی از طریق شرکتهای بزرگ امریکایی و اروپایی بوده است.
🔹باقی پولهای بلوکه شده، یعنی ۶ میلیارد دلار دوم و مابقی، همگی صرف کالای اساسی ضرورتاً نمیشود بلکه ایران میتواند سایر کالاهای غیرتحریمی را هم خریداری کند./ تسنیم
✅ @Rajanews_com
علی الاصول زاویه داشتن با رهبری برای آقای قالیباف چیز جدیدی نیست و حداقل سابقه ۲۰ ساله داره
💥به کانال #خط_سوم بپیوندید
❇️ @thirdparty