#امام_زمان
✨ای پاک و نجیب مثل باران، برگرد
ای روشنی کلبۀ احزان برگرد...
✨یعقوب امیدش همه پیراهن توست
ای یوسف گمگشتۀ کنعان برگرد...
#العجل_مولایغریبم
#دعای_فرج
إِلَهِی عَظُمَ الْبَلاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْکَشَفَ الْغِطَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَیْکَ الْمُشْتَکَى وَ عَلَیْکَ الْمُعَوَّلُ فِی الشِّدَّهِ وَ الرَّخَاءِ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ أُولِی الْأَمْرِ الَّذِینَ فَرَضْتَ عَلَیْنَا طَاعَتَهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِکَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجا عَاجِلا قَرِیبا کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ یَا مُحَمَّدُ یَا عَلِیُّ یَا عَلِیُّ یَا مُحَمَّدُ اکْفِیَانِی فَإِنَّکُمَا کَافِیَانِ وَ انْصُرَانِی فَإِنَّکُمَا نَاصِرَانِ یَا مَوْلانَا یَا صَاحِبَ الزَّمَانِ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی أَدْرِکْنِی السَّاعَهَ السَّاعَهَ السَّاعَهَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَلَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین
۞اللّهُمَّ اغفِر لِیَ الذُّنوبَ الَّتی تَحبِسُ الدُّعا۞
تعجیل در فرج مولایمان صلوات
#شبتونمهدوی🌙
#امام_زمان
الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَالْفَـــرَج
🇮🇷
باسلام
به اطلاع ان دسته ازخواهران ودخترانی که علاقمندبه شرکت درکلاس شنای اموزشی ترم مردادماه میباشندیک قطعه عکس پشت نویسی شده تاروزشنبه به مع. فرهنگی تحویل نمایید
لازم به تذکراست روزهای یکشنبه وسه شنبه وپنج شنبه ساعت ۸ الی ۹/۱۵ دقیقه صبح میباشد
باتشکر
مع.فرهنگی موسسه
✅ دومین معجزه ماندگار پیامبر(ص)
همراهان عزیز، امروز روز «مباهله» است. «مباهله»، دومین معجزه ماندگار پیامبر اسلام (ص) است. طبق این سنت همیشه جاری، آنجا که شمشیر «برهان» برنده نیست و حتی نمیتوان با «جدال احسن» خصم را خلع سلاح کرد، میتوان به سلاح «مباهله» تجهیز شد تا به مدد آن حق از باطل و آب از سراب بازشناخته شود.
علامه طباطبایی ذیل تفسیر آیه 61 سوره آل عمران معتقد است حکم مباهله، مخصوص نصرانی های نجران نبوده و بلکه حکمی عمومی است و پیامبر (ص) حتی در زمان خودشان علاوه بر مسیحیان، با یهودیان نیز مباهله کرده است.
📔 ترجمه تفسیر المیزان، ج 3، ص 370.
✅ نقد علامه بر برداشت غلط از یک آیه مهم توسط یک مفسر سنی
در آیه #مباهله، عده ای از مفسران سنی مانند نویسنده المنار اصرار دارد كه مراد از ﴿نَدعُ اَبناءَنا واَبناءَكُم﴾ آن است كه ما همه مؤمنان را فرامىخوانیم و شما نیز همه همكیشان خود را فرا بخوانید، بنابراین افرادي خاص منظور نبودهاند!!
علامه طباطبایی كه قلم و بیانشان آمیخته به عفّت بود، در اینجا صریحتر و بىآنكه از المنار نام ببرند، سخن آن را به تفصیل نقل كرده و فرمودهاند:
«اینگونه مطالب را هرگز نباید در كتابهای علمی نوشت، زیرا عالم اگر هم تجاهل كند، نبايد حقّي را كه همگان تصديق مىكنند، انكار كند و در برابر این همه روايت شيعه و سنّي عناد ورزد و واقعهای را كه بیش از 60 مفسّر اهل سنّت نقل كردهاند، ساخته و پرداخته شیعه و به انگیزه ترویج تشیّع بشمرد. ايشان مىافزاید: این سخن سست و باطل را نقل كرديم، تا روشن شود كه كينه و عصبيّت چه اندازه انسان را به پستي و ناداني مىكشاند و نیز برای شناختن شرّ و اجتناب از آن.»
📚 المیزان، ج3، ص278 ـ 271
📝 برشهایی از آثار علامه طباطبایی ره
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌱🌱🌻🌻🌻🌻🌻
روزمباهله روز ارزش گزاری مقام اهل بیت وامیرالمومنین علیهم السلام گرامی ومبارک باد
◻️🕊💚🕊◻️
✳️روز مباهله چیست❓
✅پاسخ:
روز بیست و چهارم ذے الحجه بنا بر قول مشهور روزے است ڪہ رسول خدا صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَاله با نصارای نجران مباهله ڪرد. و پیش از آنڪه خواست مُباهله ڪند عبا بر دُوش مبارڪ گرفت
✨و حضرت امیرالمؤ منین و فاطمه و حَسَن و حسین عَلیهمُ السلام را داخل در زیر عبا نمود و گفت
✨پروردگارا هر پیغمبرى را اهل بیتى بوده است ڪه مخصوص ترین خلق بوده اند به او خداوندا اینها اهل بیت منند پس از ایشان برطرف ڪن شک و گناه را و پاڪ ڪن ایشان را پاڪ ڪردنى پس جبرئیل نازل شد
💚 و آیه تطهیر در شاءن ایشان آورد پس حضرت رسول صَلَّى اللَّهِ عَلِیهِ وَ اله آن چهار بزرگوار را بیرون برد از براے مباهله چون نگاه نصارى بر ایشان افتاد و حقّیّت آن حضرت و آثار نزول عذاب مشاهده ڪردند جُراءَت مُباهله ننمودند واستدعاے مصالحه و قبول جزیه نمودند
🕊
💚و در این روز نیز
حضرت امیرالمؤ منین علیه السلام در حال رڪوع انگشترے خود را به سائل داد و آیه اِنَّما وَلِیُّکُمُ اللّهُ در شانش نازل شد.
◻️🕊💚🕊◻️
شعر از مه و مهر شب شکن باید گفت
از"فاطمه"و"ابالحسن"بایدگفت
تاخاطره ی مباهله گم نشود
پیوسته سخن سخن سخن باید گفت
💚
امام رضا علیه السلام
روز مباهله مزیتی است که :
هیچ کس در آن بر اهل بیت پیشی نگرفته است