eitaa logo
شمع
206 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
4.2هزار ویدیو
351 فایل
نكاتي از مهارت هاي زندكي ارتباط با ادمين👇 @Naderiiii
مشاهده در ایتا
دانلود
ب دیدم که فرمود: ای عتبی خودت را به اعرابی برسان و به او بشارت بده که خداوند او را بخشیده است. ( مختصر تفسیر ابن کثیر جلد ۱ ص ۱۰ و نیز تفسیر ثعالبی جلد ۱ ص ۲۵۷) بیضاوی، مفسر بزرگ دیگری از اهل سنت، می‌گوید: این خطاکاران پیش رسول خدا معذرت‌خواهی می‌کردند و رسول اکرم هم شفیع آنها می‌شد و خدا نیز آنها را می‌بخشید. رسول خدا حق دارد که عذر آنها را بپذیرد و برای آنها شفاعت کند؛ گرچه جرمشان بزرگ باشد. منصب رسول خدا این است که اهل کبائر را شفاعت کند.( تفسیر بیضاوی جلد ۱ ص ۲۲۲) ب : قرطبی در تفسیر الجامع لاحکام القرآن آورده است: ابوصادق از حضرت علی(ع) نقل می‌کند که سه روز پس از رحلت پیامبر اکرم(ص)، مردی اعرابی آمد و خود را بر قبر نبی اکرم(ص) انداخت و خاک قبر پیامبر اکرم(ص) را به سر گرفت و گفت: ای رسول خدا(ص)، فرمان دادی، ما اطاعت کردیم و یکی از آیاتی که بر تو نازل شده این است: «ولو انهم اذ ظلموا انفسهم....» من بر نفس خود ظلم کرده‌ام وتو برایم طلب آمرزش کن. در این حال، از قبر پیامبر اکرم(ص) صدا آمد: خدا تو را بخشیده است. ( تفسیر الجامع لاحکام القران، قرطبی، ج ۵ ،ص ۲۶۵) امام مفسران اهل سنت، فخرالدین رازی، در تفسیر؛آیه مزبور می‌گوید: ممکن بود بدون استغفار رسول اکرم(ص) توبه آنها پذیرفته شود، اما وقتی استغفار رسول خدا(ص) به توبه آنها ضمیمه شود، قبول توبه حتمی خواهد بود. ( تفسیر کبیر فخر رازی جلد ۶ ص ۱۰ و ص ۱۶۶) ج : از عثمان‌بن‌حنیف روایت شده است: مرد نابینایی خدمت پیامبر اکرم(ص) آمد و گفت: «ادع‌الله ان‌یعافینی، فقال: ان شئت دعوت و ان شئت صبرت فهو خیر، فقال فادعه فامره ان‌یتوضأ فیحسن وضوئه ویصلی رکعتین و یدعوالله بهذا الدعا: اللهم انی اسئلک واتوجه الیک بنبیک نبی‌الرحمة یا محمد انی اتوجه بک الی ربی فی حاجتی لتقضی اللهم اشفعه فیّ»( سنن ابن ماجه ج ۱ ص۴۴۱ و مسند احمد، ج ۴ ص ۱۳۸) ای رسول خدا، از خدا بخواه که به من عافیت دهد. پیامبر فرمود: اگر خواستی دعا می‌کنم و اگر خواستی صبر کن و صبر برای تو بهتر است؛ گفت: دعا بفرما. پیامبر به او دستور داد: با دقت تمام وضویی نیکو بگیر و دو رکعت نماز بخوان و بعد از آن چنین دعا کن: خدایا! از تو می‌خواهم به وسیله پیامبرت که پیامبر رحمت است و به سوی تو متوجه می‌شوم تا حاجتم برآورده شود. خداوندا! او را شفیع من قرار بده.» ابن‌حنیف گوید: «فوالله مافرقنا وطال بنا الحدیث حتی دخل علینا لم‌یکن به ضر؛ به خدا سوگند، ما متفرق نشده بودیم و سخنی طول نکشیده بود که آن مرد بر ما وارد شد، در حالی که گویا هیچ آفتی در او نبود.» ابن‌ماجه و حاکم و دیگران این روایت را صحیح دانسته‌اند.( سنن ابن ماجه ج ۱ ص ۴۴۱ و سنن ترمذی جلد ۴ ، ص ۲۵۵ و حاکم ، مستدرک ، ج ۱ ص ۳۱۳) مضمون حدیث بسیار روشن است و جای هیچ گونه توجیه و تأویل نیست. پیامبر اکرم(ص)، خود، دعا نفرموده، بلکه به او آموخته است که چگونه به پیامبر توسل جوید و از خداوند منان بخواهد. آن فرد نیز رسول اکرم(ص) را وسیله و شفیع خود پیش خدا قرار داده است. همه دانشمندان دربارة سند حدیث مذکور متفقند.  د : جابربن‌عبدالله انصاری از پیامبر اکرم(ص) روایت می‌کند: «من قال حین یسمع النداء (الاذان) اللهم ربّ هذه الدعوة والصلواة القائمة آت محمد الوسیلة والفضیلة وبعثه مقاماً محموداً الذی وعدته حلت له شفاعتی یوم القیامة؛ هرکس به هنگام شنیدن اذان بگوید: خدایا، ای صاحب این دعوت‌نامه و نماز به پا داشته شده، به محمد وسیله و فضیلت بده و او را به مقام پسندیده‌ای که وعده کرده‌ای برسان، شفاعت من در روز قیامت به او خواهد رسید.» رسول خدا(ص) در این حدیث از مسلمانان خواسته که وسیله بودن آن حضرت را از خدا طلب کنند. ( صحیح بخاری ج ۱ ص ۲۰۸ و نسائی ج ۲ ص ۸۲۷ ) ه - از ابوسعید خدری نقل شده است که پیامبر اکرم(ص) فرمود: «ما خرج رجل من بیته الی الصلاة و قال: اللهم بحق السائلین علیک و بحق من مشایی هذا فانی لم اخرج اشراً ولابطراً ولا ریاء ولاسمعة و خرجت اتقاء سخطک وابتغاء مرضاتک فاسلک ان تعیذنی من النار وان تغفر ذنوبی انه لایغفر الذنوب الا انت الا اقبل الله علیه بوجهه واستغفر له سبعون الف ملک. ( سنن ابن ماجه ج ۱ ص ۲۵۶ و مسند ابن حنبل، ج ۳ ، ص۲۱) هر کس از خانه خارج شود و این دعا را بخواند، خداوند به او رو می‌آورد و هفتاد هزار فرشته برای او طلب آمرزش می‌کنند: خدایا! به حق سائلان درگاهت و به حق این راه رفتن من که از جهت نافرمانی و خوش‌گذرانی و ریا و سمعه نیست، بلکه برای پرهیز از خشم تو و جست‌جوی خشنودی توست، از تو می‌خواهم که مرا از آتش جهنم پناه دهی و گناهان مرا ببخشی که کسی جز تو گناهان مرا نمی‌بخشد.» در این حدیث پیامبر گرامی(ص) به مردم یاد می‌دهد که به هنگام درخواست حاجت از خداوند، به سائلان درگاه ربوبی که همان صالحان و اولیای الهی‌اند توسل بجویند و آنها را واسطه قرار بدهند. و
🌸 سوره فلق بگو پناه می برم از شرّ خلق بدخواه به ربِّ پروردگار پروردگار صبحگاه از شرّ تاريكی ها كه می گيره همه جا می ترسه هر كسی كه پا بزاره به اون جا از شرّ جادوگرا كه می دمند در گره تا كه كنند مردما آواره و بيچاره يا از شرّ هر حسود وقتی شده كينه توز تا كه بگيره خوشی از مردمان پيروز ای كودكان قرآن سربلند و با ايمان پناه بريد به الله از بلاهای پنهان شاعر:مجید ناصری
*حکایت سعدی در بوستان در وصف روزه* 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺 روزه آن نيست كه *غذا را از خود باز گيری تا باز خودت بخوری* *بلكه هدف آن است كه از خود باز گيری تا ديگران بخورند؛ و اصلا به همين دليل است؛ كه براي قضای روزه بايد به فقرا غذا داد.* *خورنده كه خيرش برآيد ز دست* *به از صائم الدهر دنيا پرست* *مسلم كسی را بود روزه داشت* *كه درمانده‌ای را دهد نان چاشت* *وگرنه چه لازم كه سعيی بری* *ز خود بازگيری و هم خود خوری*
🎥 مجری شبکه وهابی کلمه: چرا در قرآن بحث فیل و الاغ و زنبور اومده ولی بحث حضرت مهدی و مهدویت نیومده؟ لطفابه پاسخ دقیق حجت الاسلام کاظم روحبخش توجه بفرمائید
حسینعلی شبانپور...پیرمرد ۸۰ ساله ای که در ۱۰ کیلومتری شهر رضا ودر کلبه ای دروسط بیابان ۷۰ سال هست زندگی میکند وشغل او چوپانی هست...تسلط کامل بر ۱۲ دستگاه موسیقی سنتی و ایرانی همراه با تمامی گوشه‌ها حتی در راست‌پنج‌گاه و چهارگاه...دارد...آواز را با چند نوار از گلپا و شجریان به‌تنهایی و بدون استاد و کلاس سالهاست که یاد گرفته وبه‌خوبی استادانه اجرا می‌کند ...🎤👍👏🏻
📚 نه ریخت و پاش ، نه اسراف کتاب حاضر جلد نهم از مجموعه «حدیث و شعر و قصه» می باشد. این کتاب پنج روایت نورانی را از (علیه السلام) همراه با شعر و قصه برای بچه ها بیان می کند. ▫️نویسنده سید محمد مهاجرانی ▫️ناشر جمال ▫️گروه سنی ۸ تا ۱۲ سال ▫️تعداد صفحات: ۱۲ صفحه ▫️ابعاد: ۲۸٫۵ × ۲۳ سانتی‌متر ▫️جنس کاغذ: گلاسه 🔴 قیمت پشت جلد : 12,000 تومان
🌸🍃 🍃 ✨دعای مجرب برای رفع پرخوابی و کسلی و تنبلی✨ ✳️ به جهت شخصی که بسیار خواب است و در مسایل دینی و دنیای خود کاهلی و سستی می نماید دو آیه آخر سوره طور👇   📖آیات ۴۸ و ۴۹ سوره طور 💥وَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ فَإِنَّكَ بِأَعْيُنِنَا وَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ حِينَ تَقُومُ ﴿۴۸﴾ 💥وَمِنَ اللَّيْلِ فَسَبِّحْهُ وَإِدْبَارَ النُّجُومِ ﴿۴۹﴾  👈را در ظرف بلور با آب سیب و زعفران بنویسد و این نوشته را با گلاب بشوید و قدری سرکه انگور به آن اضافه نماید ✳️و آن شخص در وقت خواب دو مثقال از آن بخورد و تا سه شب این را ادامه دهد که در کار دین و دنیای خود نشاط پیدا می کند 👈 هنوز در دام گناه گرفتارید؟ 💠روزی در محضر استاد علامه حسن زاده آملی روحی فداه تشرف داشتیم، جوانی به خدمت ایشان رسید و عرضه داشت: آقا برای ما دعا کنید که ان شاءالله گناه نکنیم. ✳️ایشان در جواب فرمودند: شما چرا باید این طور صحبت کنید؟ سن شما چه قدر است ؟ گفت:سی سال علامه فرمود: سی سال از عمر شما گذشته هنوز باید در دام گناه گرفتار باشید ؟ هنوز از بحث گناه بالاتر نرفته اید؟ چرا در مراتب نازل قعود کرده ایم و بالا نمی رویم !؟ در حالی که تمام عالم لحظه به لحظه در خدمت انسان است؛ مگر انسان چند سال می تواند در عالم زندگی کند ؟ ⬅️استاد_صمدی_آملی ‏ ✨گشایش در کارهای بسته شده✨ ✴️روایت است که مردی به خدمت امام موسی کاظم(ع)شکایت کرد که کار برمن بسته شده است وبه هرکاری که متوجه می شوم،سود نمی یابم وبه هرحاجت که رو می نهم برآورده نمی شود. حضرت فرمودند: هر صبح بگو 💥سُبحانَ اللهِ العَظیمِ وَ بِحَمدِه اَستَغفِرُ اللهَ وَ اَسأَلُهُ مِن فَضلِهِ💥 📚 کافی،جلد۵،صفحه۳۱۵   ✨ترس از داهیه بزرگ✨ 🌹حضرت امام رضا علیه السلام فرمودند : ✳️هر کس از حادثه یا داهیه بزرگی بترسد و مال و جان او را تهدید کند وبخواهد در امان باشد 👈🏻پس بخواند سوره ی توحید و سوره ی نصر و این دعا را که جامع همه اسماء الحسنی است 👈🏻و بعد از خواندن هر ده اسم بگوید : 💥یاحافظ یاحفیظ یا رقیب یاقریب💥 🔰 دعا این است: 💥الْمُتَكَبِّرُ الْخالِقُ الْبارِئُ الْمُصَوِّرُ الْغَفَّارُ الْقَهَّارُ الْوَهَّابُ‏ الرَّزَّاقُ‏ الْفَتَّاحُ الْعَلِيمُ‏  الْقَابِضُ الْبَاسِطُ الْخَافِضُ الرَّافِعُ الْمُعِزُّ الْمُذِلُ‏ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ الْحَليمُ‏ الْعَدْلُ‏  اللَّطِيفُ الْخَبِيرُ الْعَظِيمُ‏ الْغَفُورُ الشَّكُورُ الْعَلِيُّ الْكَبِيرُ الْحَفِيظُ الْمُقِيتُ الْحَسِيبُ  الْجَلِيلُ الْكَرِيمُ‏ الرَّقِيبُ‏ الْمُجِيبُ الْوَاسِعُ‏ الْحَكِيمُ‏ الْوَدُودُ الْمَجِيدُ الْمَاجِدُ الْبَاعِثُ الشَّهِيدُ الْحَقُ‏ الْوَكِيلُ‏ الْقَوِيُ‏ اَلمَتینُ الْوَلِيُّ الْحَمِيدُ الْمُحْصِي الْمُبْدِءُ اْلْمُعِيدُ  الْمُحْيِي الْمُمِيتُ‏ الْحَيُّ الْقَيُّومُ‏ الْواحِدُ الْأَحَدُ الصَّمَدُ الْقادِرُ القاهِرُ الْمُقْتَدِرُ  الْمُقَدِّمُ الْمُؤَخِّرُ الْأَوَّلُ‏ الْآخِرُ الظَّاهِرُ الْباطِنُ‏ الْوَلیُّ الْمُتَعَالِي‏ الْبَرُّ‌ التَّوَّاب ُ‏ اَلمُنعِمُ  الْمُنْتَقِمُ الْعَفُوُّ الرَّءُوفُ‏ مالِكُ الْمُلْكِ‏ ذُو الْجَلالِ وَ الْإِكْرامِ‏ الْمُقْسِطُ الْجَامِعُ‏ الْغَنِيُ‏ الْمُغْنِي الْمَانِعُ الضَّارُّ النَّافِعُ النُّورُ الْهَادِي الْبَدِيعُ الْبَاقِي الْوَارِثُ الرَّشِيدُ الصَّبُورُ 💥 ✅ان شالله ترس از وی برطرف می شود.   🌻اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ🌻 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🔰 کمک نمی‌کنیم که کسی از پیش ما برود! 🔻 علیهم‌السلام کریم مطلق هستند و با کرامت خویش به استقبال مؤمنانی می‌آیند که به آن‌ها رجوع کرده‌اند. 🔸 جمعی به محضر علیه‌السلام آمدند. حضرت با کمال گرمی از ایشان استقبال کردند و دستور دادند بارهای آن‌ها را بر زمین بگذارند و در آن چند روزی که در بیت امام بودند، به احسن ضیافت‌ها از آن‌ها پذیرایی کامل کردند. وقتی عزم بازگشت کردند، امام به خدمتکاران فرمودند: «بگذارید خودشان بارشان را بردارند و به آن‌ها در رفتن کمک نکنید.» مهمانان احساس کردند که شاید امام از آنان ناخشنود شده‌اند و ناراضی هستند که در هنگام ورود و در طول این چند روز به‌گرمی از آنان پذیرایی کردند اما اکنون بستن زاد رحیل را به‌عهده‌ی خودشان گذاشتند و با آن‌ها همراهی نکردند! هنگام حرکت، علت را از امام جویا شدند. ایشان فرمودند: «دأب ما اهل‌بیت علیهم‌السلام این است که از محبان و مشتاقانمان استقبال می‌کنیم ولی کمک نمی‌کنیم که کسی از پیش ما برود.» خیلی تعبیر لطیفی است! حضرت فرمودند: از شما ناراحت نیستیم اما بنای ما بر این نیست که کمک کنیم برای رفتن از پیش ما، و دور شدن را تسهیل نمی‌کنیم. 👤 استاد محمدرضا 📚 از کتاب ادب عاشقی 📖 صفحات ۷۳ و ۷۴ 🧠"آزمایش عقل کودکان ونوجوانان" 📚امام صادق علیه السلام فرمود: اگر خواستی در یک مجلس و با اولین برخورد عقل کسی را امتحان کنی، مطلبی را که ناشدنی و غیرقابل وقوع است، در ضمن سخنان خود با وی به میان بگذار. اگر سریعاً به نادرستی مطلب متوجه شد و آن را تکذیب کرد، مرد عاقلی است و اگر آن را صحیح تلقی نمود و تایید کرد مرد احمق و کوتاه فکری است. بر اساس این دستور می توان عقل های کودکان و جوانان را آزمایش نمود و به اعتبار درجات مختلف سن آنها ده‌ها مطالب ناشدنی و غیرقابل وقوع را به صورت سوال، یا وقایع فرضی طرح کرد و با آنها در میان گذارد تا مراتب روشن بینی یا نارسائی فکرشان معلوم شود. 📙علی علیه السلام فرموده: عقل‌های مردم را می‌توان از سخنانی که فوری و بالبداهه می گویند آزمایش نمود. محمد تقی فلسفی برگرفته از کتاب گفتار فلسفی 🔰 اهمیت غذای حلال ➕آیت الله محمد (ره): 🔸... غذاى حرام كه خوردى معلوم است چه خواهد شد ، چه فكرى از آن متولد خواهد شد ، چه عقلى از آن متولد خواهد شد ، ايمان به چه صورت خواهد آمد. اينها همه غذاهاست كه به اين صورت در مى‏ آید! 🔹حالا حرامها را كه نمى‏ خوريد ، مُشتبهات را هم نخوريد ، هر جایی غذا نخوريد ، غذاى هر كسى را نخوريد ، غذاى هر مهمانخانه اى را ، هر هتلى را نخوريد ، مگر اين كه جايى را پيدا كنيد كه بدانيد غذايش حلال است ، خوب است. 👈 ولى [اگر] برايتان مشتبه شد ، نخوريد. يعنى فكر نكنيد چيزى نيست ، نزد اهل باطن اين مُسلّم است [که اگر] شما يك غذاى مشتبه خورديد ، هر چه تلاش کنید ، حال عبوديت در شما پيدا نخواهد شد! ما عالَم را و سرّش را نمى‏ فهميم ! ࿐❁🍀❒◌🦋◌❒🍀❁࿐