⭕️ در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی؛ دستاوردهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایام جنگ رمضان تشریح شد
▪️ میدری: در تامین کالاهای اساسی هیچ مشکلی نداریم
▪️ رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی: وزارت کار در اجرای کالابرگ موفق بوده است
🔰 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مهیا شدن امکان بهره گیری صنایع کوچک و متوسط از شبکه توزیع صنایع شیر ایران برای عرضه کالاها در دوران جنگ خبر داد.
🔹 " احمد میدری" وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در نشست مشترک با مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی و تعدادی از معاونان و روسای شرکت های تابعه این وزارتخانه با اشاره به ظرفیت “شرکت صنایع شیر ایران” و شبکه توزیع گسترده آن(حدود ۱۳۶ هزار فروشگاه) گفت: با این شیوه از شرکت های تولیدی که پیش از این با چالش مواجه بودهاند حمایت می شود.
🔹 وی افزود: در حال حاضر، بخشی از محصولات این شرکتها فرآوری شده و به کشورهای همسایه صادر میشود که این خود نشاندهنده توانمندی صادراتی کشور است.
🔹 میدری تصریح کرد: بیشترین روند کاهشی در خرید، مربوط به بخش رستورانها و هتلها بوده است.
🔹 وزیر کار در ادامه به راهاندازی “پویش امداد مهارت” اشاره و خاطرنشان کرد: طی این پویش، نیروهای متخصص به مناطق آسیبدیده اعزام خواهند شد تا عملیات تعمیرات را به صورت رایگان انجام دهند، مشروط بر آنکه ابزار و لوازم مورد نیاز را بخشهای دیگر تأمین کنند.
🔹 میدری همچنین به ظرفیتهای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزههای مختلف از جمله صنایع شیر، پتروشیمی، زغالسنگ، معادن و فلزات اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کمبودی در زمینه کالاهای اساسی وجود ندارد اما تلاش می کنیم مبادی واردات کالا های اساسی جنوب کشور از مرزهای شرقی، غربی و شمالی کشور هم افزایش یاید. این سیاستی است که دولت دنبال می کند.
🔹 میدری ادامه داد: با توجه به توزیع کالابرگ؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز تلاش می کند میزان واردات کالاهای اساسی افزایش یابد.
🔹 وزیر کار با اشاره به سیاست دولت در سپردن فعالیتهای اجرایی به بخش خصوصی اعلام کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آماده است در حوزههای مختلف از جمله راهبری معادن با بخش خصوصی همکاری کند.
🔹 وی پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی را از دیگر اقدامات وزارت تعاون در این دوران عنوان کرد.
🔹 میدری با اشاره به شرایط کنونی از تقویت سامانه های وزارت تعاون و دستگاه های تابعه برای بهبود خدمات غیر حضوری خبر داد و گفت: خدمات دستگاه های زیر مجموعه این وزارتخانه از طریق سامانه ها به صورت برخط در دسترس قرار دارد.
🔹 در ادامه این نشست معاونان و روسای سازمان های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارشی از اقدامات انجام شده در جنگ رمضان ارائه کردند.
🔹 اعضای مجمع نمایندگان استان تهران نیز در این نشست نقطه نظرهای خود را مطرح کردند.
🔹 «علی یزدیخواه» رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد وزارت کار در مدیریت اجرای طرح کالابرگ الکترونیک و ارائه خدمات به توانخواهان (نظیر حق پرستاری و تجهیزات توانبخشی) اظهار کرد: مدیریت وزارتخانه در نحوه اجرای موضوع کالابرگ به خوبی انجام شده است، اما برخی مصوبات نیازمند اصلاح فوری هستند.
🌐 متن کامل خبر:
https://mcls.gov.ir/fa/news/395146/
#دولت_پای_کار_مردم
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
🆔 @mcls_gov_ir
پیام سید محمد خاتمی (رئیس جمهوری اسبق) درباره جنگ
به نام خدا
اندیشیدن به وطن و تمنّای سربلندی و عظمت آن و تلاش در این راه نقطه اشتراک هر ایرانی است و هر آنکس که ایران را دوست دارد.
ایران، یعنی سرزمین ملتی بزرگ، تمدن و فرهنگی پویا که انبوهی از زنان و مردان و اقوام و مذاهب را در درازای تاریخ گرد هم آورده و راه عزتمندی را به آنان نموده است.
امروز آتش جنگی تجاوزکارانه که علیه ایران و ایرانیان برپا شده است، برافروخته تر شده و نیت پلید بانیان آن لحظه به لحظه آشکارتر می شود.
اکنون دشمن بی پروا میگوید که می خواهد ایران را به عصر حجر برگرداند و برای آنچه در سر دارد سرمایه های حیاتی، منابع انسانی و ابزارهای توسعه، اقتدار و پیشرفت کشور از جمله زیربناهای صنعتی و اقتصادی، نیروگاهها، پالایشگاه ها، پل ها و کارخانه ها، مدرسه و دانشگاه و دیگر مراکز علمی و پژوهشی را بیش از پیش هدف قرار داده است.
این اقدامات جلوه هایی از جنایت علیه بشریت است که دولت آمریکا و رژیم آدمکش اسرائیل با بازگشت به توحش نفرت انگیز و بی مهار و نقض میزانهای اخلاقی و قانونی و تعهدات بین المللی به انجام آن پرداخته اند.
دریغ و درد که آنها هر روز بیش از پیش بر طبل جنگ و تهدید و تخریب می کوبند در حالی که نهادهای بین المللی همچنان ساکت و بی تفاوت و احیاناً همنوا با تجاوز، شریک بر افروخته تر شدن این آتش شده اند.
در این میان ملت بزرگ ایران حماسه تاب آوری و ایستادگی را در برابر تجاوز و جنگ بی رحمانه، می سراید.
باید در این لحظه تلخ تاریخی با هر گرایش و سلیقه ای به وطن و دفاع از سرزمین و یکپارچگی آن اندیشید و پروای دفع و رفع خطری را داشت که جان و جهان ایرانی را هدف گرفته است.
ملت بزرگ ایران با همه رنجها و درد ها و محرومیت هایی که داشته و دارد چنانکه در طول تاریخ نشان داده است با حفظ یکپارچگی و وحدت ملی در برابر تجاوز و جنگ، با تحمل و رواداری نسبت به یکدیگر در درون و درک و پاسداشت تکثر و همه تفاوتهای دینی، قومی، جنسیتی و نسلی، توانایی شگرفی از خود نشان داده و خواهد داد. امید آن که حاکمیت نیز این تکثر و همبستگی را به خوبی دریابد و در گفتار و کردار راه را برای نقش آفرینی همه دلسوزان این مرز و بوم در داخل و خارج و در جنگ و پس از جنگ بگشاید و آن را پاس دارد و بداند که نظام حکمرانی توانمند، نظامی بر آمده از خواست همه مردم و ملتزم و متکی به رضایت اکثریت آنان است.
در این موقعیت خطیر بر دست و بازوی رزمندگان و مدافعان عزت و استقلال و تمامیت ارضی که مایه افتخار کشور و احترام آزادگان جهان شده اند، بوسه می زنم و حمایت از آنان را وظیفه دینی و ملی خود و هم میهنان عزیز می دانم.
امید به عبور عزّتمندانه از جنگ ویرانگر کنونی که بر سرزمین آباد ایران و ملت صلح طلب ما تحمیل کرده اند را دارم و به آینده ای روشن می اندیشم که با لطف و عنایت خداوند، اراده تمامی مردم و درایت و دور اندیشی مسئولان نصیب ما شود.
انتظار دارم مصلحان و رهبران و نهادهای نیک اندیش دینی و سیاسی و مدنی و بین المللی در صف مظلومیت و حق و صلح بایستند و سایه شوم جنگی خانمان سوز را از سر ایرانیان و ملتهای درگیر جنگ کوتاه کنند.
سیدمحمدخاتمی
❇️ تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان یزد
🆔 @tkryazd