solhe_emam_hasan_match_1852(1).pdf
3.65M
✅ فایل #pdf
#بخش_سوم کتاب صلح امام حسن(ع)
"پرشکوه ترین نرمش قهرمانانه تاریخ"
مولف شیخ راضی آل یاسین
ترجمه #آیت_الله_خامنه_ای
📗#معرفی📗
سلسله جلسات محبت درمانی بر اساس تفسیر حدیث معراج : "...یا أَحمدُ! وَجَبَت مَحَبَّتي لِلمُتَحابّينَ فِيَّ..." توسط استاد محمد شجاعی بصورت زیبایی بیان میشود.
این مجموعه به محبت خدا به بنده ها و محبت انسان ها با تکیه بر آیات و روایات پرداخته است.
فوق العاده زیباست از دست ندید👌..
📗#معرفی_کتاب📗
يكي از موثرترين و روان ترين و زيباترين اثرهاي استاد مطهری کتابی است تحت عنوان "داستان راستان "این کتاب شامل دو جلد است كه در جلد اول آن ۷۵ و در جلد دوم ۵۰ داستان گنجانده شده است.
استاد مطهری در این کتاب با استفاده از كتب احاديث، تواريخ و سيره با زباني ساده و مفيد داستانهای آموزنده ای را براي طبقه جوان بیان کرده است . استاد شهید در این کتاب بصورت کاملا هوشمندانه و با استفاده از داستان های بسیار ساده یک دور اصول دین را آموزش می دهد بدون اینکه خواننده را با کلمات و عبارات پیچیده سردرگم کند. کتاب داستان راستان مخصوص قشر نوجوان و جوان است ولی درعین حال بزرگسالان نیز می توانند با خواندن این اثر لذت کافی از بهرمند شدن از آگاهی و معارف را ببرند.
Part07_گزیده داستان راستان.mp3
5.06M
🔹قسمت ۷ پایان :هشام و فرزدق / عقیل مهمان علی
📗#معرفی_کتاب📗
شهید علی صیاد شیرازی (۲۳ خرداد ۱۳۲۳ – ۲۱ فروردین ۱۳۷۸) فرماندهِ اسبق نیروی زمینی ارتش و عضو شورای عالی دفاع و از فرماندهان بزرگ جنگ ایران و عراق بود که ۳۲ سال از عمر خود را در خدمت در یگان های مختلف نیروی زمینی ارتش گذراند.
شهید صیاد زادهٔ روستای کبودگنبد شهرستان درگز استان خراسان رضوی بود. صیاد در سال ۱۳۴۳ وارد دانشکده افسری شد وی پس از فراغت از تحصیل در شیراز، دوره رنجر و چتربازی را با رتبه عالی گذراند. او در اصفهان دوره تخصصی توپخانه را طی کرد و از سال ۱۳۴۸ به لشکر زرهی تبریز پیوست و خدمت رسمی خود را در نیروی زمینی آغاز کرد. پس از ازدواج در اوایل سال ۱۳۵۱ برای تکمیل تخصص توپخانه به آمریکا اعزام شد. صیاد شیرازی ، دوره سه ماهه تخصص «هواسنجی بالستیک» را در شهر «فورت سیل» ایالت «اوکلاهما» با نمره عالی و احراز رتبه نخست از میان ۲۰ افسر آمریکایی و ایرانی به پایان رساند.
پس از پیروزی انقلاب تلاش های صیاد در سازمان دهی ارتش و ساختار نیروهای مصلح متجلی شد.از مهمترین اقدامات او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، میتوان به تهیه طرحهای عملیاتی که منجر به شکستن حصر شهرهای سنندج و پادگانهای مریوان، بانه و سقز شد ،اشاره کرد.
شهید صیاد در بامداد ۲۱ فروردین ۱۳۷۸ به وسیله عوامل مسلح سازمان مجاهدین خلق در پوشش رفتگر، مقابل در منزل مسکونیاش واقع در تهران ترور و به فیض شهادت نائل آمد.
آیتالله بهاء الدینی (ره) درباره شهید صیاد فرموده اند : اگر صیاد شدید، هم دنیا دارید و هم آخرت...
📗#معرفی_کتاب📗
مجموعه حاضر بر اساس چکیده ای از سری کتابهای چند جلدی نیمه پنهان ماه تولید شده است که به بیان زندگی نامه و خاطرات شهیدان دفاع مقدس از زبان همسرانشان می پردازد . این مجموعه شامل روایتی از ۷۴ شهید انقلاب و دفاع مقدس از زبان همسرانشان می باشد. از برجسته ترین شهدایی که در این مجموعه روایت شده اند میتوان به شهدای زیر اشاره کرد :
شهید مصطفی چمران ،محمد ابراهیم همت ، مهدی زین الدین، حاج حسین خرازی، مهدی باکری، حسن باقری، عبدالحسین برونسی، حاج احمد متوسلیان ، احمد کشوری ، محمود کاوه ، محمد بروجردی ، عباس دوران ، عباس بابایی ، احمد کاظمی ، محمد جهان آرا ، نواب صفوی ، آیت الله بهشتی، علی اندرزگو و ...
📗#معرفی_کتاب📗
کتاب ۱۱۴ نکته درباره نماز توسط حجة الاسلام محسن قرائتی تالیف شده و بارها توسط ستاد اقامه نماز و مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن چاپ شده است. روانگویی، استفاده از تمثیل و ایراد مطالب عمیق با استفاده از کلمات ساده، از ویژگیهای خاص سخنرانی و درس استاد قرائتی است.
ما پرسشهای زیادی دربارهی نماز داریم. مثلاً دربارهی تکراری بودن نماز باید بدانیم که شاید ظاهر نماز تکراری باشد، ولی دراصل تکراری نیست. کسی که از نردبان بالا میرود، با هر پله که تکرار است، اوج میگیرد؛ و یا کسی که به زمین کلنگ میزند، با کار تکراری به چشمهی آب نزدیک میشود. نماز نیز ظاهرش تکراری، ولی باطنش اوج گرفتن و عمیق شدن است.
Part05_صد و چهارده نکته درباره نماز.mp3
11.76M
📗کتاب صوتی
#صد_و_چهارده_نکته_درباره_نماز
اثر #استاد_قرائتی
قسمت 5⃣
1-ولاءها و ولایت ها در قرآن.mp3
19.11M
💠 ولاء ها و ولایت ها در قرآن
حجت الاسلام محسن قنبریان
رمضان ۱۴۴۵ / جلسه اول
• اهمیت دو سویه ی ارتباط مبانی و بنائات دینی
• ولایت، مفهومی از مبانی تا امتدادهای جامعه پردازی و سبک زندگی
• مبانی گاهی در فهم ما دچار مرگ یا تقلیل و انحراف می شوند
• دو آسیب فهم دینیِ ولایت:
۱. نقصان؛ مثلا:
- قائل به ولایت باطنی و تکوینی منهای امتداد سیاسی و اجتماعی (برخی طرق تصوف)
- قائل به رهبری سیاسی (تشیع سیاسی)، غیر ملتزم به مقام عنداللهی
۲. عیب و آسیب؛ مثلا:
- تنزیل مفهوم ولایت به "ارباب"!
- انسداد اجتماعی و غلو اعتقادی از لوازم این تنزیل
• نمایی از سئوالات کلی این بحث
Part05_علی از زبان علی.mp3
8.61M
*حضور حماسی در جنگ خندق
*نبرد با بزرگترین جنگجوی عرب
*فتح خیبر
*کندن درب خیبر بدست امیرالمومنین(ع)
*حدیث منزلت : " يَا عَلِيُّ أَنْتَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى...."
*قرائت سوره برائت در مکه
*انتصاب به جانشینی پیامبر در غدیر خم
*"مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَهَذَا عَلِيٌّ مَوْلَاهُ..."
*نزول ایه اکمال "الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ...."
*اعلام جانشینی دوازده امام توسط پیامبر(ص)
📗 از والدین محترم درخواست میگردد این فایل صوتی را در اختیار فرزندان نوجوان خود قرار داده و به آنها توصیه گردد که علاوه بر گوش دادن به آن، منن آنرا نیز پیاده نمایند.
لازم است در صورت امکان برای تشویق این اقدام معنوی آنها هدیه ای در نظر گرفته شود. 🌺
AUD-20220705-WA0006.
3.58M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت11 1⃣
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹 شرح #حکمت11
🔴 قسمت اول
💠 و درود خدا بر او فرمود: «اگر بر دشمنت دست يافتی، بخشيدن او را شكرانه پيروزی قرار ده.»
🔻 امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت یازدهم نهج البلاغه میفرمایند:" هرگاه بر دشمن خود دست یافتی بخشش و عفو او را شکرانه پیروزی قرار بده." بنابراین موضوع حکمت یازدهم عفو و بخشش است.
🔻 معنای لغوی "عفو و بخشش" به نظر بنده پنهان شدن، یا پنهان کردن یک چیزی است، به گونه ای که ناپدید یا نابود بشود. برای این ادعای خودم ،در ریشه ی معنایی عفو، حداقل ۳ شاهد از نهج البلاغه دارم:
1⃣ اول در خطبه ۱۴۹ که حضرت علی(علیه السلام) میخواهند بفرمایند وقتی که ما از دنیا می رویم، آثارمان در زمین ناپدید میشود، از واژه عفو و مشتقّاتش استفاده می کنند و می فرمایند:«عَفَا فِي الْأَرْضِ مَخَطُّهَا»؛ آثارش در زمین پنهان خواهد شد.
2⃣ در خطبه ۱۹۸ بند ۴ می فرمایند: وقتی که پیامبر مبعوث شد، اوضاع چگونه بود؟ یکی از عباراتشان این است: «عَفَاءٍ مِنْ أَعْلَامِهَا» روزگاری که پیامبر مبعوث شد، دنیا پرچمها و نشانه هایش پوسیده و پنهان شده بود.
3⃣ در خطبه ۲۳۰ میفرمایند: «وعَفَّى آثَارَكُمْ» مرگ آثار شما را از بین می برد. بنابراین واژه "عفو" یعنی پنهان شدن یا پنهان کردن یک چیزی به گونه ای که نابود یا ناپدید بشود.
🔻 خوب موضوعی که در این حکمت ۱۱ بود، این بود که وقتی بر انتقام، قدرت پیدا کردی ببخش! و این را یک نوع شکر نعمت قدرت بیان کرده اند.
🔻 در حکمت ۵۲ هم حضرت میفرمایند: شایسته ترین مردم به عفو و گذشت، قدرتمندترین آنها بر عقوبت و انتقام است. چرا؟ جواب این چرا را در حکمت ۲۱۱ میخوانیم که :«الْعَفْوُ زَكَاةُ الظَّفَرِ»؛ عفو کردن زکات ظفر، پیروزی و قدرت پیدا کردن بر دشمن است. لذا در حکمت ۱۹۴ حضرت نسبت بین عفو و قدرت بر انتقام را اینگونه بیان می کنند: من کی شایسته است که غیظ و غضب خودم را فرو بخورم؟! آیا زمانی که عاجز از انتقام هستم تا به من گفته شود: کاش صبر میکردی؟ یا زمانی که قدرت بر انتقام دارم تا به من گفته شود: کاش عفو میکردی؟ یعنی اصلا وقتی قدرت بر انتقام نداری، عفو معنی ندارد ، هنر آنجایی است که با اینکه قدرت بر عقوبت و انتقام گرفتن داری، عفو بکنی.
🔻 لذا در حکمت ۴۲۰ در سیره عملی علی (علیه السلام) می بینیم که خودِ حضرت چقدر بزرگوارانه اهل عفو بودند. مثلا در حکمت ۴۲۰ میخوانیم که وقتی حضرت با اصحابشان جایی نشسته بودند یک زن زیبایی از آنجا رد شد، عده ای از اصحاب به آن زن نگاه شهوت انگیز کردند، حضرت فرمودند: هرگاه کسی از شما با نگاه به زنی به شگفتی آمد با همسر خودش آمیزش کند، که او نیز زنی مانند همسر خودش می باشد. در اینجا مردی از خوارج که در آن جمع نشسته بود، متاسفانه با وقاحت تمام خطاب به حضرت علی(علیه السلام) اینگونه توهین کرد: خدا این کافر را بکشد، چقدر فقه می داند! مردم قصد کشتن آن خوارجی را کردند، ولی حضرت مانع شدند و فرمودند: «رُوَيْداً» دست نگه دارید. «اِنَّمَا هُوَ سَبٌّ بِسَبٍّ »جواب ناسزا را با ناسزا می دهند، «اَوْ عَفْوٌ عَنْ ذَنْبٍ» یا بالاتر، گناه را عفو کنید.
🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
🌳شجره آشوب« قسمت قسمت صد و هشتم»
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔻2. اشعث بعد از مکاتبه با معاویه، قصد داشت به شام برود. او با برخی از اطرافیان خود در این زمینه مشورت کرد و آن ها وی را از این کار منع کردند.
🔻 یکی از علت هایی که اشعث می خواست به شام برود و در پناه جبهه استکبار باشد، اعتراف خود اوست که می گفت: « نامه على به دستم رسيده است و وحشت مرا در بر گرفته است، او اموال آذربايجان را از من خواسته است حال آن كه من مىخواهم به معاويه بپيوندم.
🔻اطرافيان اشعث در پاسخ گفتند: مرگ براى تو بهتر از اين است كه در صدد انجام آن هستى، آيا مىخواهى شهر و قوم خود را رها كنى و پيرو شاميان شوى. » .
🔻حال به آسانی می توان پی برد چرا امام علی علیه السلام، تأکید بسیاری بر جنگ با اهل شام داشت؛ زیرا آن ها بودند که مجرمان حکومت امام علی را پناه می دادند.
🔻هنگامی که امام، جبهه کفر بنی امیه را در شام از بین می برد، دیگر مجرمان داخلی حکومت حضرت، جایی برای پناه بردن نداشتند. در این زمینه افراد دیگری نیز وجود دارند که به آن ها اشاره خواهیم کرد.
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد...
🌳شجره آشوب« قسمت صد و نهم »
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔻3. الف) اشعث، موثرترین فردی بود که حکمیت را بر امام تحمیل کرد. در حقیقت او معادلات نظامی حضرت را در نبرد با معاویه به هم ریخت. در تاریخ طبری آمده است: « اشعث بن قيس پيش على آمد و گفت: «چنانكه مىبينم اين قوم خرسند شدهاند و رضايت دادهاند كه دعوت حريفان را به حكميت قرآن بپذيرند اگر خواهى پيش معاويه روم و بپرسم چه مىخواهد و در آنچه مىخواهد بنگرى.» على گفت: «اگر مىخواهى برو از او بپرس» پس اشعث پيش معاويه رفت و گفت:
🔻«اى معاويه براى چه اين مصحفها را بر نيزهها بالا بردهايد؟» گفت: «براى اينكه ما و شما به آنچه خداى عز و جل در كتاب خويش فرمان داده باز گرديم، شما يكى را كه مورد رضايتتان باشد مىفرستيد، ما نيز يكى را مىفرستيم.
🔻 از آنها تعهد مىگيريم كه به آنچه در كتاب خدا هست كار كنند و از آن تجاوز نكنند، آنگاه بر هر چه اتفاق كردند به همان عمل مىكنيم.» اشعث بن قيس گفت: «اين حق است» و پيش على باز گشت و سخنان معاويه را با وى گفت.»
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆مدل سهبعدی از سیستم عصبی انسان!
📗 يا أَيُّهَا الْإِنْسانُ ما غَرَّكَ بِرَبِّكَ الْكَرِيمِ ...
📕 اى انسان! چه چيز تو را در برابر پروردگار بزرگوارت مغرور و فريب داده است؟!
همان که شما را آفریده و خلقت تان را کامل کرده و ویژگیهایی متناسب به شما داده است .
با اين همه، جزا را دروغ مىپنداريد ! در حالى كه قطعاً بر شما نگهبانانى گمارده شدهاند. نويسندگانى بزرگوار، كه به آنچه انجام مىدهيد آگاهند.
«سوره انقطار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ولادت باسعادت امام حسن مجتبی علیه السلام مبارک باد
🌸🌹🌸🌹🌸🌹🌸